Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD ohlásila dvě DirectX 12 hry

tak na ten Deus Ex som "obzvlášte" zvedavy. Predchadzajuci ma nebavil, a pri tomto sa autori dusuju, ze poriesili(poriesia) vsetky gameplay neduhy, ktore predchazajucu hru trapili

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

Este by som rad videl cloveka ktory si desiatky nainstaluje.
https://i.imgur.com/BsLARf3.jpg

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

no, vidim to na enterprise verziu(časom)

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Vetsina jde vypnout a to co ne se deje uz ted a to globalne napric aplikacemi a OS.

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

mna naviac stve W. update, a ta "telemetria"
premyslam, snad tieto toky dat smerom k MS by bezny eset firewall mal vediet zachytavat, dufam.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Aha, a ze umisteni posila Firefox, Chrome atd uz nevadi. Dnes uz i podle IP lze zjistit u desktopu presnou pozici. Staci jen propojovat znalosti a to se deje.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

aha, a to sa neda vypnut(vo firefoxe) vsak :O
chrome som nikdy nepouzival

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel máš pravdu. Ale většina lidí tohle neví. A to nemluvíme o cílených reklamách trackující pohyb po internetu (nedávno mě zaujal plugin do firefoxu Lightbeam). To se pak nestačí člověk divit jak je všechno už propojený.

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

Tady prosím ;)
Včera jsem je nainstaloval na tablet a stolní domácí PC.
O víkendu plánuju přechod na firemním noťasu.

Na většinu toho, co je ve screenu se to ptá během instalace -> sám jsem dal všechno vypnout. Zbytek ta realtime protection se vypne při instalaci vlastního antiviru a kupodivu upgrade respektoval i to, že jsem měl ve Win 8 vypnuté UAC.

Za mě přechod 8.1 -> 10 pohoda jazz (PC 30 minut, tablet s Atomem 2h). Je to taky dost, že MS poprvé po letech odladil Windows Upgrade :-D

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Ako je to s upgrade-om z Windows 7 či 8? Po upgrade budem mať dostupné všetko čo mám nainštalované, alebo budem musieť inštalovať väčšinu vecí od znova? A tým myslím Visual Studio 2013, Office, vlastný antivírus a pod....

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

to me taky zajima, pac instalovat vsechno znova a vsechno nastavovat v pracovnich softech mam na celej den, a to jen kvuli desitkam delat nechci

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

Marku a Stepane, je to stejne jako s predchozimi upgrady: software tretich stran microsoft nepodporuje, takze bezproblemova funkce neni garantovana. Muzete to samozrejme zkusit a spolehat na stesti, ale na zaklade me mnohalete praxe s tisicovkami instalaci jednoznacne doporucuji cistou instalaci a reinstall aplikaci.

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Skúsim to a uvidím. Každopádne dík za info. Predtym si asi stiahnem pre istotu iso Windowsu 10 a napalim ho na CD. len je otazne ci mi zoberie seriove cislo z Windows 7, ktore mam na NTB. A predpokladam, ze mi nijak neporusi skrytu particiu na obnovenie povodneho win 7.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Klíč ze sedmiček to nevezme.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

Takže čo bude treba urobiť v prípade, že budem chcieť Windows 10 preinštalovať? Bude treba nainštalovať pôvodný win zo zálohy a urobiť upgrade?

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

ahoj marek, nasiel som zaujimavy clanok, mozno ta zaujme

http://wccftech.com/exclusive-nvidias-amds-perspectives-gameworks-bottom...

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

Dosť dobrý článok. Budem sa opakovať ale ja tvrdím, že GameWorks sa nedá kritizovať len z princípu alebo len preto, že je od NVIDIi. To, že je GW licencovaný ako je, neznamená, že každá jeho implementácia v danej konkrétnej hre musí byť dopredu zlá. A práve konkrétnu implementáciu treba kritizovať keď je na to dôvod. Typický príklad bol Witcher 3. A pritom stačilo keby NVIDIA umožniľa zvoliť stupeň teselácie. Nevznikol by žiadny problém pre vlastníkov AMD a ani vlastníkov starších NVIDIA GPU (do tejto skupiny mimochodom patrím aj ja a nehodlám kvôli takýmto výstrelkom upgradovať). Treba si uvedomiť, že nával kritiky na Gameworks v akejkolvek hre je kontraproduktívny. Viď trebárs Watch Dogs, ktorý používal iba HBAO+ a TXAA, ktoré vôbec nemohli ovplyvniť chyby, ktoré sa hre vyčítali. A túto hru nelogicky použilo ku kritike GW aj samotné AMD. Aj keď je to pochopiteľné keďže v tej dobe väčší príklad nemali. Aj to je politika firmy. Dnes by si určite vedeli nájsť lepšie príklady. Ďalej je tu ACU či Batman. Hry, ktoré boli neodladené a boli vydané v dezolátnom stave bez ohľadu na Gameworks (vôbec nezáležalo na tom, či sú alebo nie sú tieto features zapnuté). A čo sa nestalo, opäť za to podľa niektorých mohla táto knižnica. Takáto kritika je zbytočná a prichádza skôr od ľudí, ktorí ani nevedia čo dané features robia a čo môžu ovplyvniť. Potom GW spájajú s niečím úplne od veci a to sa mi nepáči. Ďalej je úplne zbytočná aj kritika len kvôli spôsobu licencovania. NVIDIA sa rozhodla chrániť to čo vytvoria a či sa to niekomu páči alebo nie, NV má na to právo. Dajú sa potom za tým hľadať rôzne konšpiračné teórie ako že je kód zámerne neoptimalizovaný na HW iných firiem a pod. Zober si taký Hairworks. Stačilo znížiť teselačný faktor a nebol problém ani u starších NV kariet a ani u AMD. A pritom teselačný faktor je len konfiguračný atribút (vôbec nebolo treba meniť zdrojový kód). Ak by bol kód zámerne neoptimalizovaný, obyčajný konfiguračný atribút by k citelne väčšiemu výkonu nepomohol. Teda ak NVIDIA zámerne zneužije GW v rámci určitej implementácie v niektorej z hier, kritika je na mieste. Ale kričať dopredu alebo tam kde je to úplne mimo, je nezmysel.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Netreba v tom hledat zahadu, nejde o nic jineho nez o nekalou antireklamu amd, ktera nema nic co by postavila proti gameworks, tak lzive ocernuje konkurencni technologii, neochvejne tvari v tvar holym faktum vyvracejicim ty nesmysly, stejne jako to bylo stokrat predtim s physx a podobne. Bohuzel ji spousta lidi skace na spek, vcetne nekterych takyredaktoru.

+1
-34
-1
Je komentář přínosný?

Ale popravde sú prípady kedy sa majú čoho chytiť. Viď zbytočne nastavený vysoký teselačný faktor, ktorý nemáš ako ovplyvniť. A pritom by stačilo pridať do hry alebo do ovládačov možnosť na jeho konfiguráciu. Pomohlo by to aj majiteľom starších NVIDIA GPU. Paradoxne sú to hlavne oni kto tým môže najviac utrpieť keďže AMD v ovládačoch umožňuje nakonfigurovať teselačný faktor. Sú proste prípady kedy NVIDIA prepískne implicitné nastavenie, ktoré časom upraví. Ale až keď už o hre nie je tak počuť. Ja sa nečudujem kritike v takýchto prípadoch. Len nemám rád kritiku pre kritiku. Veľa ľudí kritizuje Gameworks len preto že je od NVIDIe. A vôbec ich netrápi či naozaj táto knižnica môže za to za čo ju kritizujú. A najlepšie na tom je, že ani oni samy to nevedia vyhodnotiť, ale hlavne že tvrdo tlačia na pílu. Pritom skutočne kritizvotaľný prístup je len v pár prípadoch. Väčšinou s použitím GW nie sú problémy. Naozaj HBAO+ ani TXAA, ktoré sa najviac využívajú, nemajú ako napáchať škody, ktoré sa im pripisujú. Aj Hairworks je u AMD v pohode použiteľný po znížení teselačného faktora. Je to proste o tom čo som tvrdil už u GPu PhysX. vtedy všetkým kritikom vadilo, že je dostupný iba pre GPU od NVIDIA. Vravel som už vtedy, že s tým tá kritika nemá nič spoločné a že keď NVIDIA príde s niečím čo bude chodiť na všetkých grafikách, nájdu si iný dôvod na kritiku. Funguje to presne tak.

+1
-33
-1
Je komentář přínosný?

Jedine co je pro gameworks podstatne je, ze je to UZIVATELSKY VOLITELNE. Nikdo neni nucen to pouzivat. Nemas gpu na to, aby ses kochal jak jsou vlci a medvedi ve W3 vysamponovani a vyfenovani jak vystavni pudli? Vypni si to.
Lidi maji kratkou pamet, nepamatuji na Cryostasis a podobne ptakoviny, ktere byly hratelne na hw 4 roky po svem vydani. To byl problem. Gameworks je prijemny bonus, ne problem, etc.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Súhlasím. Tiež to beriem takto.

+1
-35
-1
Je komentář přínosný?

Tak som sa nakoniec dočítal, že posledný patch Witchera 3 priniesol do hry slider na úpravu teselačného faktora a dokonca aj možnosť nastaviť úroveň AA pre Hairworks. Nič viac nebolo treba. Niekedy keď bude čas to vyskúšam.

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

There’s such an absolutely massive delta created by HairWorks that it cannot simply be explained by the innate differences in tessellation performance between AMD’s and Nvidia’s GPU architectures. There’s absolutely no doubt that the AMD hardware itself can run HairWorks far better than what we see today. And it’s so inconceivably bizarre that Nvidia would develop the code, conceal it from AMD and then blame their architecture for performing poorly when running it.

http://wccftech.com/exclusive-nvidias-amds-perspectives-gameworks-bottom...

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Asi každému je jasné, že NVIDIA a CD Projekt nechali nastavenú konfiguráciu Hairworks tak, aby viac vyhovovala kartám NV a bez možnosti si Hairworks nastaviť. Za čo sa strhla právom kritika. Teraz už je ale možnosť, aby si každý nastavil Hairworks podľa HW aký vlastní.

"And it’s so inconceivably bizarre that Nvidia would develop the code, conceal it from AMD and then blame their architecture for performing poorly when running it."

Opäť si niekto zrejme mýli konfiguráciu a implementáciu. To nie je nič nové. Keď už je k dispozícii nastavenie základných atribútov, ktoré najviac ovplyvňujú výkon pre Hairworks, čo ešte používateľom chýba? Rád by som videl testy s nižším teselačným faktorom, ktorý ani AMD nerobí problém. Ak by aj vtedy AMD výrazne zaostávala, môžeme povedať, že je kód Hairworks divný. V opačnom prípade je to buď účelné obviňovanie alebo problém neskúseného človeka, ktorý si mýli nastavenie Hairworks s jeho implementáciou, ktorá aj napriek nevhodnej implicitnej konfigurácii nemusí mať žiadny problém. Obvinení zdrojového kódu bolo kopu, ale taký test som ešte nevidel.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

"Asi každému je jasné, že NVIDIA a CD Projekt nechali nastavenú konfiguráciu Hairworks tak, aby viac vyhovovala kartám NV a bez možnosti si Hairworks nastaviť. Za čo sa strhla právom kritika. Teraz už je ale možnosť, aby si každý nastavil Hairworks podľa HW aký vlastní."

CD Projekt nic nenastavoval. To dělala nVidia, protože Gameworks je její middleware, který se chová jako black box a díky licenčním podmínkám a obfuskaci kódu je nastavení VŽDY na nVidii.
http://www.overclock3d.net/articles/gpu_displays/witcher_3_dev_says_nvid...
Škody v recenzích byly už napáchány a Maxwell díky nim má náskok, který "neodpovídá realitě". Příkladem je zvýšení teselačního faktoru na nesmyslnou úrověň, která neměla žádný vizuální přínos, ale jen poškodila starší grafiky generace Fermi a Kepler, ale hlavně konkurenční Radeony. Tyto "zkreslené" výsledky se jen tak z neaktualizovaných prvních recenzí neztratí.

"Opäť si niekto zrejme mýli konfiguráciu a implementáciu. To nie je nič nové. Keď už je k dispozícii nastavenie základných atribútov, ktoré najviac ovplyvňujú výkon pre Hairworks, čo ešte používateľom chýba? Rád by som videl testy s nižším teselačným faktorom, ktorý ani AMD nerobí problém. Ak by aj vtedy AMD výrazne zaostávala, môžeme povedať, že je kód Hairworks divný."

In our investigation we found that across a sample of Tessellation heavy games and benchmarks that the AMD Radeon R9 285 was either ahead of the Nvidia GeForce GTX 960 or at most 13% behind. Seeing as how Tessellation x32 is what’s used for HairWorks we were anticipating a similar 13% delta between the R9 285 and GTX 960.
But what we have found with HairWorks is that the performance cost on the R9 285 is double that of the Nvidia GPUs and it’s nearly three times for the R9 290X. If AMD’s tessellation performance was the real reason behind this huge penalty running HairWorks as Nvidia claims, then we would would’ve seen it reflected in our other tessellation tests but that’s clearly not what we’re seeing.
A 13% delta between the R9 285 and GTX 960 turns into a whopping 206% delta, in both instances running tessellation x32. The main difference is that in the first instance both cards were running a standard piece of code that both companies can optimize while in the second instance the R9 285 is running code developed by Nvidia that AMD cannot even see.
http://wccftech.com/exclusive-nvidias-amds-perspectives-gameworks-bottom...

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

Ak vývojári majú k dispozícií zdrojový kód Gameworks modulov a nemôžu ho upraviť napríklad aj kvôli optimalizáciám k iným grafikám, potom je to chyba NVIDIe. A kritike sa nečudujem.

Inak v teste sa spomína iba Hairworks on a off. Čo znamená, že bol vytvorený ešte pred posledným patchom a že využíval najväčší stupeň teselácie, ktorý mimochodom nebol 32x, ale 64x. Bolo by dobré otestovať takto isto Witchera 3 s priamym nastavením teselačného faktora na 32x a 16x a spočítať percentuálne prepady. A porovnať to opäť s Tessmarkom na rovnakých nastaveniach.

"Seeing as how Tessellation x32 is what’s used for HairWorks we were anticipating a similar 13% delta between the R9 285 and GTX 960."

Test v Tessmarku testoval hlavne teseláciu. Kdežto Hairworks je ďaleko komplexnejší a šitý na mieru grafikám NVIDIe. Ale aj tak by som rád videl taký test. Niečo vyskúšam tak o 2 týždne na GTX 780tke. Pohrám sa s nastavením a zistím prepady výkonu s rôznymi nastaveniami teselačného faktora.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

"Test v Tessmarku testoval hlavne teseláciu. Kdežto Hairworks je ďaleko komplexnejší a šitý na mieru grafikám NVIDIe."

Četl jsi vůbec ten článek?

In our investigation we found that across a sample of Tessellation heavy games and benchmarks that the AMD Radeon R9 285 was either ahead of the Nvidia GeForce GTX 960 or at most 13% behind.

Takže porovnávali NEJEN se syntetickými testy (Tessmark, Unigine Heaven), ale i s reálnou hrou která masivně využívá teselaci (Metro Last Light - a to je titul, který byl vyvíjen v úzké spolupráci s nVidií).

There’s such an absolutely massive delta created by HairWorks that it cannot simply be explained by the innate differences in tessellation performance between AMD’s and Nvidia’s GPU architectures. There’s absolutely no doubt that the AMD hardware itself can run HairWorks far better than what we see today.

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

Čítal som ten článok samozrejme. Problém nie sú syntetické benchmarky či hry ale rôzne podmienky. Heavy tesselation v Metre môže byť a zrejme aj je ďaleko od toho čo je heavy tesselation dnes a čo sa použilo v Zaklínačovi. Taktiež nikto nevie na koľko objektov a akým spôsobom sa použila teselácia v týchto hrách. Nehovorím, že sa v konečnom dôsledku dané testy neblížia realite, ale nedajú sa brať ako smerodatné. Iba ako orientačné. Preto by som chcel vidieť test v Zaklínačovi na rôznych teselačných faktoroch. Nie iba Hairworks on a Hairworks off.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

"Preto by som chcel vidieť test v Zaklínačovi na rôznych teselačných faktoroch. Nie iba Hairworks on a Hairworks off."

Když jsme posledně diskutovali, tak jsem ti jsem dával odkaz, kde byl vliv na výkon i vizuální kvalitu různého teselačního faktoru na Radeonech změřen. (Na ostatních grafikách to nešlo, protože nebyl přítomen ovládací prvek na úroveň teselace.) Takže ještě jednou!
http://wccftech.com/amd-announces-witcher-3-hairworks-performance-fix-ca...

Ale mnohem směrodatnější jsou právě ty výsledky v jiných na teselaci náročných aplikací, tak jak to udělali redaktoři v předešlém testu, kde vyhodnotili syntetické a herní (bez gameworks) a následně to s gameworks srovnávali.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Porovnám ten výsledok s GTX780 keď urobím testy. Buď tento víkend alebo budúci. Každopádne by to chcelo skôr výsledky s R9 290 ako HD 7950 a s Catalystami od 15.5 a vyššie. Ten test bol urobený s 15.3, kde ešte neboli implementované improvementy pre Witchera.
Čo sa týka tých ostatných testov, tak tie sú jednoducho spochybniteľné. Za prvé hry s vtedajšou náročnou teseláciou nezodpovedajú dnešnej dobe (ak sa bavíme o hrách ako Metro). Za druhé, syntetické benchmarky na teseláciou sú zamerané iba na teseláciu. Zatiaľčo napríklad taký Hairworks musí okrem teselácie počítať pohyb vlasov, ich prípadnú reakciu na vonkajšie prostredie (ako vietor) a iné. Toto syntetický benchmark ani náhodou nezohľadní (a to nehovorím o zložitosti prostredia ak sa bavíme o celkovej testelácii v hre a nie iba o Hairworks). Ak sa má Gameworks testovať, mali by sa testovať iba jeho konkrétne implementácie v hrách, kde sa používa. S vypnutým a zapnutým Gameworks. Takto budeš mať testy, kde budú mať všetky grafiky rovnaké podmienky a budeš môcť zmerať vplyv Gameworks na výkon daných GPU. Porovnávať to do kríža s inými hrami, ktoré sú inak zložité a inak implementované či zamerané iba na jednu konkrétnu vec (ako syntetické benchmarky na teseláciu) je dobré iba na nadhľadové porovnanie, ale určite nie smerodatné.

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

"Za prvé hry s vtedajšou náročnou teseláciou nezodpovedajú dnešnej dobe (ak sa bavíme o hrách ako Metro). Za druhé, syntetické benchmarky na teseláciou sú zamerané iba na teseláciu. Zatiaľčo napríklad taký Hairworks musí okrem teselácie počítať pohyb vlasov, ich prípadnú reakciu na vonkajšie prostredie (ako vietor) a iné. Toto syntetický benchmark ani náhodou nezohľadní (a to nehovorím o zložitosti prostredia ak sa bavíme o celkovej testelácii v hre a nie iba o Hairworks)."

Tvé domněnky kulhají na obě nohy (bod jedna i dvě). Proto taky redaktoři testovali obojí a ne jen jednu věc vytrženou z kontextu.
Nejlépe dopadla nVidia 960 právě v syntetickém testu zaměřenému JEN na teselaci (tessmark) a to byl jediný test, kde se dostala před Radeon 285.
Když už se testovalo s něčím víc než jen teselací (v Unigine Heaven na Ultra detaily a 8xAA), tak už začala ztrácet. A to samé se opakovalo i u reálné hry využívající teselaci.
Takže naměřené hodnoty jsou zcela proti tvým domněnkám. Jenom když je teselace osamocená, tak byla nV schopna AMD porazit. Pokud to bylo požito i s něčím jiným, tak byla Radeonem poražena.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Moje dôvody práveže nekrívajú. Hry sa predsa nerobia 1:1 v porovnaní s Unigine Heaven. Ani nie sú 1:1 v porovnaní navzájom. To znamená, že aj keď 960tka prehrala v Unigine Heaven oproti 285tke na Ultra detaily neznamená, že ak sa takýto scenár nebude opkaovať niekde inde a bude opačný, tak je niečo zle. Miera detailu na rovnakých nastaveniach sa môže líšiť hra od hry podľa toho ako si to nastavia autori. Ak bude hra náročná na dátovú priepustnosť a dosiahnu sa limity 960tky kvôli užšej zbenici, tak to ovplyvní jej výkon. Ak bude grafika hry postavená inak a dátová priepustnosť nebude limitom, tak bude scenár zasa trochu iný (pozor netvrdím samozrejme že 960 na tom bude určite lepšie ako 285tka). Teda to čo si popísal platí pre Unigine Heaven a neznamená to, že je to prirodzené chovanie na každý prípad. Herné engine-y sú dosť komplexné a je veľa možností ako ich rôzne časti naimplementovať. Dokonca ani 2 rovnaké hry postavené trebárs na Unreal Engine 4 sa nemusia chovať v tomto smere rovnako len preto lebo používajú ten istý engine. Minimálne sa budú líšiť v assetoch a tiež sa môžu líšiť v upravenom zdrojovom kóde samotého engine a aj vlastnom prilepenom k engine-u. A to nehovorím o nastaveniach kedy u jednej hry napríklad ultra teselácia môže znamenať faktor 64x a u inej 32x. Takže keď si pri teste nastavíš u oboch hier teseláciu na ultra, neznamená to, že testuješ teseláciu u oboch na rovnakej úrovni zaťaženia. Tiež sú rôzne typy teselácie (line, triangle, quad) a nikde nemáš napísané, ktorý z nich sa používa. Ale vieš napríklad z podstaty veci, že Hairworks používa line teseláciu. Preto sa môžu porovnávať výkonové rozdiely kariet iba vzhľadom na konkrétnu hru, kde máš pre každú kartu rovnaké podmienky. Nie kros cez viaceré a porovnávať výsledky. To ti dá iba hrubý náhľad na chovanie kariet, ale nie smerodatný.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo nic nepsal o 1:1, ale o nasazení teselace s dalšími věcmi, na které jsi poukazoval v předešlém příspěvku. Takže buď nevíš co mluvíš nebo se jen snažíš zastávat nVidie co to jde (což mě u tebe nepřekvapuje...). Ty přes ty zelené brýle nevidíš (nechceš vidět) ani kdyby sis o důkazy rozrazil čelo.

Ale stále to nevysvětluje celé jádro problému a to je....
In our investigation we found that across a sample of Tessellation heavy games and benchmarks that the AMD Radeon R9 285 was either ahead of the Nvidia GeForce GTX 960 or at most 13% behind. Seeing as how Tessellation x32 is what’s used for HairWorks we were anticipating a similar 13% delta between the R9 285 and GTX 960.
But what we have found with HairWorks is that the performance cost on the R9 285 is double that of the Nvidia GPUs and it’s nearly three times for the R9 290X. If AMD’s tessellation performance was the real reason behind this huge penalty running HairWorks as Nvidia claims, then we would would’ve seen it reflected in our other tessellation tests but that’s clearly not what we’re seeing.
A 13% delta between the R9 285 and GTX 960 turns into a whopping 206% delta, in both instances running tessellation x32. The main difference is that in the first instance both cards were running a standard piece of code that both companies can optimize while in the second instance the R9 285 is running code developed by Nvidia that AMD cannot even see.
http://wccftech.com/exclusive-nvidias-amds-perspectives-gameworks-bottom...

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Ja nepopieram, že je to divné a že by nemal byť za rovnakých podmienok medzi 285 a 960 až 206% rozdiel. Len chcem aby sa porovnávali relevantné výsledky a nie dohady. Aká je delta u týchto kariet na teselácii faktora x16? Nie je ten veľký rozdiel spôsobený tým, že pri 32x už došiel 285tke dych? Pretože v takom prípade by bol výkyv exponenciálny a nie lienárny a mohol by byť vyšší. Čo hovorím je, že tá heavy tesseletion v iných hrách kde bol rozdiel maximálne 13% mohla byť teselácia úrone 16x. Nikde tam nevidím že by písali s akým teselačným faktorom tie hry testovali. Namiesto toho aby som hneď využíval hocičo, čo príde, na kritiku NV, tak skúsim najskôr nájsť technický problém a rozdiel zdôvodniť racionálne. A na to potrebuješ mať presné výsledky a presné podmienky testu. Veď ani nie je jasné či sa vo všetkých hrách testovalo s rovnakým stupňom teselácie. Takže to porovnanie s Witcherom je dosť vágne. Iné sú už priame vysledky z Withera, kde mali obe karty rovnaké podmienky a je jasne daný stupeň teselácie. Mohli inak použiť aj menší faktor ako 32x, aby sme našli hranice kde už AMDcku dochádza dych a kde ešte stíha. Tak by sme mali ucelenejší prehľad.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Musis udelat upgrade na 10 a pak si z nich vzit nove cislo a s tim uz by pak cista instalace mela jit.

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

Zadne nove cislo nedostanes, viz nize

Understanding Product Activation in Windows 10:

In previous Windows releases, when you installed an upgrade version of Windows, if you wanted to reinstall the upgrade version, you had to first reinstall the qualifying version from which you upgraded, reactivate it, then upgrade again and reactivate again.

With Windows 10, this is no longer the case. Once you have upgraded to Windows 10 and activate, you can simply create a bootable copy on DVD or USB and reinstall just Windows 10 without the need to reinstall the qualifying version and it will reactivate automatically.

Quote:

"Windows 10 handles keys differently. When you upgrade to Windows 10 via Windows Update from Windows 8.1 or Windows 7, the process registers your computers hardware, and qualifying OS with a Microsoft Product Activation Server. The device is then considered a Windows 10 device.

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp-insider_in...

+1
+31
-1
Je komentář přínosný?

to je dobrej oser...

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

V jakem smyslu?

+1
-34
-1
Je komentář přínosný?

Pro lidi co neustále střídaj HW a zároveň by chtěli mít legální OS to bude oser to ti garantuju.

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

si můžou koupit neOEM verzi - je podezřele levná.

+1
-31
-1
Je komentář přínosný?

Krabickovka ti licenčně umožní jí přesouvat, ale aktivnačně to čekam jako u starejch win, ala tu změnu to sežere jen x krát a pak se ti to zamkne a telefonáty. Jednou jsem si takhle dokurvil licensi na win server 2008 když jsem si hrál v biosu a měnil počet aktivních jader na jednom stroji a win to pokaždé zaznamenali jako novou platformu a při každém bootu si odeslali novou žádost o aktivaci, no, do večeja jsem měl online neaktivovatelné windows...

To vidim že to bude jako doposud, na PC s legálními win bude aktivační crack stejně, jen "pro jistotu".

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

Je to lepsi nez predchozi stav, kdy mela licence omezeny pocet aktivaci, a pak hura telefonovat. preci jen vetsina lidi preinstalovava casteji, nez meni hw. Takze to vnimam jako zlepseni.

+1
-31
-1
Je komentář přínosný?

Upgrade je potreba provest z bezicich Win7/Win8, a aktivace bude odvozena od aktivace Win7/8.

Can I perform a clean install using the Free upgrade?
No, it will require that you are running a previous qualifying version and start the upgrade from within the qualifying version. You can initiate a clean install after completing the Upgrade.

Your currently installed copy of Windows must be activated. If its not, you will be prompted to enter a product key.

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp-insider_in...

Upozornuju, ze Win10 uz nemaji unikatni klice. Microsoft prvni aktivaci vytvori digitalni otisk zarizeni/PC a ulozi ho do databaze. Kazda dalsi instalace overuje nikoliv klic oken, ale opravneni zarizeni nosit danou licenci. Netyka se VLK.

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp-insider_in...

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

co v pripade ked vymenim polku criev v pc?
digitalny otlacok sa podla vsetkeho zmeni, ako sa sparuje licencia s novym pc?

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

Co si to takhle precist?

Licence je vazana na motherboard.

What happens if I change my motherboard?
As it pertains to the OEM license this will invalidate the Windows 10 upgrade license because it will no longer have a previous base qualifying license which is required for the free upgrade. You will then have to purchase a full retail Windows 10 license. If the base qualifying license (Windows 7 or Windows 8.1) was a full retail version, then yes, you can transfer it.

Takze pokud nebudes mit upgrade licenci vazanou na Store, prijdes o ni. Finito. Upgrade licence je vzdy OEM a je NEPRENOSNA, stejne jako obvykle. Proto je prakticky nutne mit upgrade vazani na live ucet / store:

Will I get a product key, can I get a product key?
By default, Windows 10 builds are pre-keyed, meaning, you do not have to enter a product key and should not be prompted to enter one even after Windows 10 has completed setup.

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp-insider_in...

Microsoft tells me that it will be possible to do so. And that a key part of this process is that it will save a product key tied to the previously upgraded PC or device in Windows Store. This is how Windows 10 will later know that the install is allowed: It’s “one of the benefits of the new delivery system,” a Microsoft representative told me.

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp-insider_in...

To se netyka retail verzi. Tam je nadale k dispozici klic pro pripad zmeny motherboardu, jako obvykle. Pokud ale nebudes menit mobo, klic potrebovat nebudes, narozdil ode dneska. Pokud budes pouzivat Store ucet, nebudes klic potrebovat vubec.

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Myslím že to bude stejné jako u současné aktivace, zavoláte na linku, vyměníte si s automatem čísla a jste aktivovaný.

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

Nevypada to tak. OEMka maji nove watermark. Je otazka, jestli vsechny nebo jen upgrade. Zaznamenal jsem protichudne tvrzeni, ze non-upgrade a non-insider instalace watermark nemaji vubec, cili jako zastara, ale tehle verzi moc neverim.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Upgrade prenese vse. Nenasel jsem zatim na zadnem migrovanem PC nic co by nechodilo. Takto odladeny byl uz i upgrade ve Win8 a 8.1 .

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

Ve Win8(.1) lze UAC vypnout pouze zásahem v registru. Jedná se o tento případ, nebo jsi měl na mysli jen většinové potlačení hlášek UAC, docílené stažením jezdce nastavení UAC dolů?

Jinak mně ten upgrade Win10 zrovna úplně inteligentní nepřijde. :-)

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

Přes registry ;) Opravdu jsem neměl na mysli jen stažení jezdce, které udělá jen to, že pak prakticky nejde nic spustit.
Jinak co se programů týče tak zatím vše v pohodě, jsem zvědavej co to udělá na firemním s mysql databází a postgresem. Při upgradu na Win 10 jsem pro jistotu přeinstaloval jen drivery na Geforce, zrovna včera vyšly nový - programy a hry jsem přeinstalovávat nemusel, zatím všechny šlapou.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Stejne jako v predchozich verzich win vzniknou navody a modifikatory, jak tyhle blbosti povypinat. V kazdem pripade tohle bude zajimave jen pro lidi, co nepouzivaji kreditky, socialni site, emaily, nedej boze mobilni telefony, natoz smartphony, natoz android.
Jo a to jsem zapomel, taky clovek nesmi pouzivat internet, protoze ISP loguje kazdou IP a url kam clovek leze a ze zakona to uchovava.

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

takze ludia, ktori pouzivaju kreditky, socialne siete, emaily a mobilne telefony a vsetky tie telemetrie, synchronizacie, vylepsenia pre nase dobro vo Windows 10 vypnu, tak sa stane co? pridu o kreditky, socialne siete, emailove adresy, a zhoria im telefony?

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Myslim ze jsem to napsal dostatecne jasne: vypninani zminenych "features" nic neprinese lidem, kteri svoje soukromi, at uz je obsahem tohoto slova cokoliv, davno rozdali jinym soukromym firmam, statu a verejnosti.

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

Par jich tu bylo, ale mam podezreni, ze NEinstalovat desitky bude pro uzivatele windows stale tezsi a tezsi ... diky novym "bezpecnostnim" aktualizacim ...

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

Je to už to evergreen, že pri každom jednom vydaní novej verzie Windows vylezú zo svojich zatuchnutých ufučaní, tuční, prepotení geekovskí konšpirátori, aby zvestovali svetu svetlo pravdy. Našťastie toto je posledná veľká verzia, takže pri troche šťastia už budú oxidovať len na fan stránkach o Lunexe.

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

"Este by som rad videl cloveka ktory si desiatky nainstaluje.
https://i.imgur.com/BsLARf3.jpg "

Ja ti jedneho prezradim - BTJ

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

U mna doma som updatoval dokopy uz 6 zariadenie, tablet aj desktop aj laptopy a vsetko zbehlo bez problemov.
Za problem nepovazujem fakt, ze na jednom notebooku, kde prebiehal upgrade z Windows 7 Ultimate crakced, ze vysledny Windows 10 bol neaktivovany...
Takze co do upgrade procesu, ja mam zatial 100% uspesnost

+1
-36
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu, že engine od Oxide jede prakticky i přes Mantle (Star Swarm), tak by bylo fajn, kdyby Ashes of singularity podporovalo jak DX12, tak Mantle. Bylo by to řešení jak si užít DX12 featury bez potřeby WIN10 :-D, alespoň pro ty, co mají Mantle hardware. Bohužel nejspíš bude podpora Mantle odstraněna. Nedivil bych se, kdyby za to MS "přispěl" Oxidu na vývoj hry. MS by tak získal moderní herní titul, na kterém by mohlo marketingové oddělení demonstrovat, že pro všechny ty low overheady a asynchroní shadery musíte mít WIN10, i když to samozřejmě není pravda. Low overhead nabízí libovolný Mantle titul i pod WIN7 a asynchroní shadery fungují například v Thiefovi. Uvidíte že zase jednou vyhrává marketing
Uživatelé: chceme START
MS: máte metro
Uživatelé: chceme START
MS: tady máte cosi se jménem START, ale je to pořád jen metro :D

+1
+33
-1
Je komentář přínosný?

Uživatelé: V "Metru se kupodivu dělá líp, než v menu Start"
Hateři: Chceme START!

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Heh, zda sa ze len tebe konkretne sa v metru `dela lip` :o))))
(ostatni hladaju kybel kam sa vygrcaju)

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

btw, povedz mi nieco o podpore mantle na r9 380 / fury (minimalne pri tebou spominanom thiefovi)
:)
(prezradim ti tajomstvo - neexistuje)
takze mantle = r9 2xx

pre tych minuskarov, neviem co minusujete, ale fakt, r9 3xx a fury uz nemaju optimalizacie mantle - sice sa da hra v mantle pustit, ale ide horsie ako v DX11(u thiefa to mam otestovane na vlastnej kozi)

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

No vzhledem k tomu že procentně podílem na trhu jsou Win8.x skoro propadák( 8.x cca 16%,Win7 +- 60%),docela bych váhal že MS. kočkopsem 8.2(krycí jméno Win 10:))dělá dobře.
Jako Insider jsem odpískal přechod na 10...Tedy v dohledné době.GUI je otřesný příklad jak se to nemá dělat,zdvojené prvky,zdvojený styl ovládání.Skoro to vypadá že tento slepenec snad nikdo v MS. netestoval jako hotový produkt protože je to hnus.Kdy proboha pochopí MS. že dlaždice nikdo nechce ? Na desktopu určitě ne a na mobilech 3-4% uživatelů:)

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Obavam sa, ze nepochopi kym neskrachuje... :o(
Teraz je tam pri kormidle taka banda, co vymysla tie svoje orwelloviny a ergonomicke revolucie a su odhodlani ich pretlacat za kazdu cenu!!!

Ludia pindali na vistu, ta mala ale problem hlavne s nacasovanim... W8 hnusy su mimo ine veci aj `dizajn dratom do oka`, ked mam dojem ze MS ma specialne oddelenie, ktore z palety vybera tie najodpornejsie farby... 8-O

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

A kedy konečne ufňukaní rýpalovia pochopia, že NEMUSIA používať dlaždice?

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

A co takhle OGL next / Vulkan? To je ještě více multiplatformí a univerzálnější než Mantle, ale ne, všichi se budou srát do ř*** MS s DX12... ach jo...

+1
+37
-1
Je komentář přínosný?

tak to ma maslo na hlave AMD, ze minimalne Ashes of Singularity netlacilo do Vulkanu

+1
-39
-1
Je komentář přínosný?

Máslo na hlavě budou mít všichni ,už to zase začíná, mohl bejt fresh start na novém API. Ale ne, NV si do toho začíná tlačit gameworks, AMD zase své efekty, opět si dělej hry na 2 tábory kde každej se bude snažit optimalizovat pro sebe a ňák tlačit dolu konkurenci, zase se bude vše řešit přes tunu bugfixů v driverech ačkoliv nyní byla šance standardně definovat API a pokud jej vývojář hry splňuje = vše poběží jak má.

Je to hlavně chyba vývojářů her, že se tam nechaj zatlačit či podplatit. Jakmile už hru děláš s jedním z těchto API, je to defakto fuk pro které z nich. Tak proč jí neudělat pro to nejuniverzálnější a nejotevřenejší?

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Aots by malo mať podporu DX11/12, Mantle aj Vulkanu. To že to je zatiaľ hlavne na DX11 a Mantle je asi kvoli tomu, čo bolo k dispozícii, takže ak nemáš kryštálovú guľu (alebo nejaké lepšie info od vývojárov) tak nehovor že tam ten Vulkan pri vydaní nebude :D

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

snad bude, len ked to oznamili na DX12, bez zmienky o Vulkane, tak sa bojim ze to ostane len v polohe vlhkych snov :)

+1
-33
-1
Je komentář přínosný?

Podpora API Vulkan v Ashes of the Singularity je takřka tutovka. Mluvili o něm na GDC 2015.
https://www.youtube.com/watch?v=ljeBu7-vKI4

PS: Pro nepozorné čtenáře. Na obrázku v článku je podpora DX12 a Mantle (Vulkan zatím neuvádí).
http://diit.cz/sites/default/files/styles/custom/public/amd_windows_10_2...

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

len ako pisem vyssie, 300.rada a fury uz nemaju mantle optimalizacie, teda predpokladam ze AoS AK bude mat podporu, tak len API Vulkan

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

...a pokracovanie:

Uživatelé: chceme START
MS: tak tady máte START, ale v nom zas zmensene to pojebane metro :D

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

.... jeee ... a hele Praha (1:30)...

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.