Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD ohlásila dvě DirectX 12 hry

Amd Windows 10 26
Čím dál častěji se objevuje otázka, zda budou mít z herního hlediska Windows 10 v dohledné době nějaký smysl, když dosud nebyla ohlášena žádná DirectX 12 hra. To se mění, AMD cituje hned dvě…

AMD první DirectX 12 tituly zmínila v souvislosti s Windows 10 a výhodami, které přinesou hráčům, tvůrcům her, ale dílčím způsobem vlastně všem uživatelům. Jde v o rekapitulaci novinek a technologií, o kterých se ve vztahu k DirectX 12 (nebo původně ve vztahu k API Mantle) již hovořilo.

Amd Windows 10 08Amd Windows 10 13Amd Windows 10 14

Přímo DirectX 12 se týká především efektivnější využití vícejádrových (či vícevláknových) procesorů, vyšší FPS, možnost vyšších detailů (v důsledku zpracování vyššího počtu objektů), plynulejší FPS, efektivnější nakládání s prostředky grafického jádra, nižší energetické nároky a nakonec je zmíněno i to, že díky DirectX 12 je možné hry koncipovat tak, jak to v důsledku (nejen výkonnostních) limitací s DirectX 11 nebylo možné. Nutno dodat, že to se nás ještě nějaký ten pátek týkat nebude - dokud nebude DirectX 11 na zcela minoritním počtu sestav, nevyjde hra, která by byla hratelná výlučně pod DirectX 12. Zásadní výhodou pak je možnost použití asynchronních shaderů, díky nimž může kompatibilní grafické jádro zároveň fungovat v grafickém i výpočetním režimu, kdy každý běží v samostatném vlákně (lépe vybavený hardware pak zvládá pracovat s více výpočetními vlákny zároveň). Nakonec si zaslouží připomenout i lepší podpora pro systémy s více grafickými čipy, kdy je možné lépe pracovat s různě výkonnými akcelerátory a používat i jiné režimy spolupráce než jen rychlý, ale latence zvyšující AFR. (Další slajdy na toto téma najdete v závěru v galerii.)

Amd Windows 10 06

Nyní už ke hrám. AMD představila dva DirectX 12 tituly a to Deus Ex: Mankind Divided a Ashes of the Singularity. 

Amd Windows 10 27Amd Windows 10 28

Deus Ex stavící na Dawn Engine nabídne podporu pro vlasy TressFX 3.0 s tím, že další DirectX 12 zlepšení budou představena později (trailer odkazovaný ve slajdu je připojen níže). Datum vydání se očekává koncem zimy nebo začátkem jara 2016. Ashes of the Singularity používá Nitrous Engine známý třeba ze Star Swarm. Využívá MT Command Buffer Recording - opět s poznámkou, že další specifika prozradí autor hry později. Oficiální datum vydání zatím Oxide Games nezveřejnil, podle webu gameinformer bude hra formou „early access“ k dispozici v létě a v plné verzi koncem letošního roku.

Galerie ke článku

Diskuse ke článku AMD ohlásila dvě DirectX 12 hry

Čtvrtek, 6 Srpen 2015 - 08:27 | Spirit_pcf | "Este by som rad videl cloveka ktory si...
Úterý, 4 Srpen 2015 - 10:26 | Marek Moravčík | Ja nepopieram, že je to divné a že by nemal byť...
Úterý, 4 Srpen 2015 - 09:58 | Razee | Nikdo nic nepsal o 1:1, ale o nasazení teselace s...
Úterý, 4 Srpen 2015 - 09:20 | Marek Moravčík | Moje dôvody práveže nekrívajú. Hry sa predsa...
Úterý, 4 Srpen 2015 - 08:27 | Razee | "Za prvé hry s vtedajšou náročnou teseláciou...
Úterý, 4 Srpen 2015 - 08:04 | Marek Moravčík | Porovnám ten výsledok s GTX780 keď urobím testy....
Pondělí, 3 Srpen 2015 - 16:56 | Razee | "Preto by som chcel vidieť test v...
Pondělí, 3 Srpen 2015 - 15:43 | Marek Moravčík | Čítal som ten článok samozrejme. Problém nie sú...
Pondělí, 3 Srpen 2015 - 14:20 | Razee | "Test v Tessmarku testoval hlavne teseláciu...
Pondělí, 3 Srpen 2015 - 13:19 | Marek Moravčík | Ak vývojári majú k dispozícií zdrojový kód...

Zobrazit diskusi