Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD představila FSR Redstone, nástupce FSR 4, který dorazí již letos

Já už jen čekám, až ai bude dělat celý hry. Jen řekneš parametry a hra poběží. Něco jako chci strategii s nekromancerama aby běžela 25 fps na 4K, a byla těžká. A bum a máš unikátní hru. Nebo něco jako: Počítači, vytvoř protivníka, který by porazil pana Data. Podle mě tam za chvíli sme.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nestraš nás 😖😱

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jestli ty hry budou stejně nudné jako texty vytvořené za pomocí AI, tak to bude hratelné jen když půjde skipovat 90% obsahu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Problem dnesni generace strojoveho uceni (zamerne nerikam AI, protoze to jsou jen LLM a spol) je, ze je to porad jen mechanicke strojove uceni. Co to nenakrade nebo nenacte na datech, to to neumi samo vytvorit. Kdyz zkousis pouzivat 4 modely v oblastech, kde treba neni tolik zdroju, ma to velkou chybovost a obcas se to sekne na uplne primitivnich vecech, ktere bys ani necekal. Pruser pak je hlavne to, ze pokud danou tematiku neznas, tak nevis, kdy to generuje houna a kdy ne, protoze ono to samo nevi.
Naopak u strojoveho uceni, jako jsou tyhle mechanicka data, to muze fungovat celkem dobre, tady i kdyz se to nahodou sekne, tak to v souboru tech celkove generovanych dat nepujde ani poznat.
Nicmene od generovani celeho komplexniho chovani protivniku a her, jsme jeste daleko..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

"Nicmene od generovani celeho komplexniho chovani protivniku a her, jsme jeste daleko"

Koukám, že docela dost lidí představa takhle pokročilé AI v blízké době děsí natolik, že se radějí uchlácholí představou, že vývoj není tak rychlý nebo dokonce, že něco není možné. :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tu nejde o to aku velku a komplexnu ulohu to dostane vygenerovat. S dostatocnym strojovym vykonom to zvladne prakticky lubovolne velky task.

Otazka je kvalita toho vystupu. Celkom zamerne nepisem "originalita", lebo tam su veci pomerne jasne:

LLM su vo svojom jadre statistickym strojom. Spracuju zadanie a zo svojej knowledge base vygeneruju vysledok, ktory ma najvyssiu pravdepodobnost byt spravny.

Mozu rekombinovat, to koniec koncov casto robia aj ludia. Nemaju ale usudok ani nemyslia, takze casto vypluju nejaku hovadinu, pretoze statisticka pravdepodobnost spravnosti bola sice iba 8,2%, ale bolo to zdaleka najviac spomedzi ostatnych moznosti.

A na tomto fundamentalnom principe fungovania neuronovych sieti sa nic zas tak prevratne nedeje. Stale su to len statisticke stroje.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Fascinuje ma, koľko ľudí je skalopevne presvedčených, že ľudský mozog funguje na nejakých iných, zázračných princípoch, vďaka ktorým je niečo viac než "štatistický stroj". Krásna kombinácia podceňovania ANN a preceňovania ľudského mozgu. Presne v duchu príspevku, ktorý som napísal vyššie. ;-) ... A nie, LLM naozaj nie sú len štatistickým strojom. Doporučujem viac študovať, menej písať. ;-)

https://venturebeat.com/ai/anthropic-scientists-expose-how-ai-actually-t...

https://www.futurehouse.org/research-announcements/demonstrating-end-to-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mne zase fascinuji lidi s bezmyslenkovitym nadsenim..
V oblasti ve ktere pracuji, obcas zabrousim s tim, ze usetrim cas a vyzkousim "AI". S firemnimi ucty treba pravidelne zkousim copilota, postaveneho na GPT-4. Vysledky jsou trisktni a kdyz pisu trisktni, tak tim myslim nepouzitelne a to zcela. Jde videt, ze ten jejich model ma pristup napr k dokumentaci, ze ktere by se dalo neco rozumneho vygenerovat, bohuzel to tak neni. Vysledek je kombinace neceho co je spravne s totalnima hovadinama, ktere si nejspis nacte z jinych dokumentaci jinych systemu, kdyz mu asi neco chybi. Jinak si to neumym vysvetlit. Coz je nejhorsi varianta, jakou muze clovek dostat. Tvari se to, ze to dava korektni vystup, ale nedava. Pak nastava jeste vetsi sranda, kdyz se to snazim korigovat. Po nekolika koleckach, kdy pokazde je to chybne s typickym "Mate pravdu bla bla bla", dospeje do puvodniho stavu..opet chybneho. Nicmene mi nezapomene nabizet stale nove a nove moznosti, co muze pro mne udelat ..
Doporucuji mene litat v tom :jak by to melo byt" a vice chodit nohama po zemi v realite.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bavím se. To, co jsem právě přečetl je snaha dokázat, že ANN obecně generuje hovadiny, ... sepsáním príspěvku, který je sám hovadinou. :-)

Snažíte se z pár neúspěšných použití jednoho LLM odvodit, že je obecně nahovno, obecně nezvládá složitejší problémy a ani je zvládat nebude (křištálové koule?). Absolutní ignorace miliardy reálnych funkčních aplikací LLM v praxi včetně vědeckého výzkumu.

Co je prosím vás "trisktni"? Vám nějak halucinuje LLM. :-)

"Doporucuji mene litat v tom "jak by to melo byt" a vice chodit nohama po zemi v realite."
Děkuji. Jako člověk s vystudovaným oborem "inteligentní systémy" to zvážím. (Takže ne, nemusím nic měnit.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Bavím se. To, co jsem právě přečetl je snaha dokázat, že ANN obecně generuje hovadiny, ... sepsáním príspěvku, který je sám hovadinou. :-) "
.. tady opet prichazi na scenu bezmyslenkovite placani.
Pokud by jste si precetl mu prvni prispevek, psal, jsem, ze co "nenakrade" nebo "nenacte" to nevi. Polkud by jste zkousel aspon chvili uplatnit logiku, tak by jste chapal, ze nikde netvrdim, ze cely "LLM" je na nic. Pouze upozornuji, ze kdyz pravdepodobne nema dostatek dat, tak je na NIC. Pritom, by mel generovat neco, co by uzivatele minimlane upozornilo, ze vysledek je zalozeny napr na "nedostatecnych datech" nebo jeho presnost je velmi nizka, a podobne. Nic takvoeho ale nenastane. Napise, ze na zaklade zkusenosti a bla bla, obsahuje to a to. Realita je takova, ze smicha jak existujici realne data, tak vygeneruje nazvy konfiguracnich souboru, ktere dany produkt vubec ani nema. A to se nebavime o nejakych detailnich nastavenich. Pouze o seznamu neceho. V realne praxi nemuzete generovat snuzku infomraci, kde pulka treba odpovida realite a pulka je nesmysl. Z toho pohledu je to samzorejme nepouzitelne, protoze bez vlastnich znalosti nejste schopen zhodnotit, jestli to, co dostanete vygenerovano je pravda nebo neni. To co jsem popsal je realna zkusenost, nikoliv pocit toho, co by to melo. Pokud tohle nechapete, doporucuji vratit titul "inteligentnich systemu".
Zbytek nema smysl komentovat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"co "nenakrade" nebo "nenacte" to nevi"
Co nenačte nebo si z načteného neodvodí, to neví. Úplně stejně jako člověk. Pokud to má být důkaz nepoužitelnosti, tak je člověk asi taky nepoužitelný.

"bez vlastnich znalosti nejste schopen zhodnotit, jestli to, co dostanete vygenerovano je pravda nebo neni"
V čem se to liší od výstupu od člověka? V ničem.

Prostě jenom něčemu věříte a snažíte se si to nějak obhájit. Nepředpokládám, že byste si přiznal chybu, nikdy jsem takový příspěvek od vás neviděl. Tipuji zuřivou obhajobu dalšími nelogickými konstrukcemi, dokud budu já reagovat. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Clovece, na ktere vysoke skole, ze jste to studoval?
To co pisete je ciste prekrucovani. Vas logika postrada v kontextu toho co jsem psal jakykoliv smysl. Pouze odpovidate emocne. Odpovidat tim, ze chyba je normalni, protoze clovek dela chyby, je asi stejne uzitecne, jak psat, ze je normalni , ze Vam chirurg misto slepeho streva urizl koule, protoze je normalni delat chyby.
"Tipuji zuřivou obhajobu dalšími nelogickými konstrukcemi, dokud budu já reagovat. :-)"
.. ja nepotrebuji sebe obhajovat. Ja jsem napsal svoji zkusenost. Vy jste ten, ktery se snazi dokazovat,ze ta zkusenost neni relevantni a kdyz nemate zadnou argumentaci, placnete prvni blbost, co vas napadne.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Vas logika postrada v kontextu toho co jsem psal jakykoliv smysl."

Vaše reakce na mě začla fabulací o tom, že jsem nadšený ("Mne zase fascinuji lidi s bezmyslenkovitym nadsenim"), co jste si kompletně vytáhnul ze zadele a pak pokračovala o chybování LLM, o čem absolutně nebyla řeč. Ale já jsem mimo kontext. :-D

"dpovidat tim, ze chyba je normalni, protoze clovek dela chyby, je asi stejne uzitecne, jak psat, ze je normalni , ze Vam chirurg misto slepeho streva urizl koule, protoze je normalni delat chyby"

Podsouvat někomu, že pod pojmem normální myslí žádaný, je už čistá klauniáda. :-D

"Vy jste ten, ktery se snazi dokazovat,ze ta zkusenost neni relevantni"

Já se nic nesnažím dokazovat, protože to je zřejmé. Bambilion lidí používá LLMs úspěšně na práci včetně třeba vědeckého výzkumu, takže vaše odvozování si nepoužitelnosti z osobní zkušenosti je čirý nesmysl.

Časový limit na pobavení se nad vašimi mentálními kotrmelci jsem už dávno vyčerpal, takže pro dnešek naneshledanou. ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Fascinuje ma, koľko ľudí je skalopevne presvedčených, že ľudský mozog funguje na nejakých iných, zázračných princípoch, vďaka ktorým je niečo viac než "štatistický stroj". Krásna kombinácia podceňovania ANN a preceňovania ľudského mozgu. Presne v duchu príspevku, ktorý som napísal vyššie. ;-) ... A nie, LLM naozaj nie sú len štatistickým strojom. Doporučujem viac študovať, menej písať. ;-)"
.. nadseni "LLM" tady neni ani "vzdalene". LLM je tomu ldiskemu mozku fakt podobna :) Jenom jste zapomel, ze lidsky mozek j schopen abstrakce na ruznych urovnich, na emoce, city, vzpominky, sny, deprese, ma schopnost vytvaret "z niceho",. a muzu pokracovat dal..proste je to jako to LLM :) Ale odpovida to asi te vasi "vysoke skole".. preci jste studoval nebo ne?
"co jste si kompletně vytáhnul ze zadele a pak pokračovala o chybování LLM"
.. zkuste posuzovat vlastni prdel, byva to uzitecnejsi
"Bavím se. To, co jsem právě přečetl je snaha dokázat, že ANN obecně generuje hovadiny, ... sepsáním príspěvku, který je sám hovadinou. :-) "
.. vy urcite nic nepodsouvate..pouze generujete jeden svuj predpokald za druhym..jako to Vase LLM. Mate tam celkem srozumitelne napsano i pro lidi s omezenou chapanim, ze jsem nikde obecnou schopnost LLM neco generovat nezpochybnoval. Zpochybnoval jsme to, ze se na tu generovanou informaci neda spolehnout a a ze se to tvari, ze je to v poradku. Coz pokud to chcete pouzivat dale je problem. Ale opet, chce si to asi vytahnout tu hlavu z toho zadku, o kterem se zminujete..
"odsouvat někomu, že pod pojmem normální myslí žádaný, je už čistá klauniáda. :-D"
.. ja jsem nikde o "zadnem" nepsal. To jste si opet vytahnul z perdele..ale te vlastni
"Já se nic nesnažím dokazovat, protože to je zřejmé. Bambilion lidí používá LLMs úspěšně na práci včetně třeba vědeckého výzkumu, takže vaše odvozování si nepoužitelnosti z osobní zkušenosti je čirý nesmysl."
.. to samzorejme neni zadny nesmysl, pouze opet nechapete, jako to LLM/. Kdyz Vam nekdo ty Vase koule urizne, tak se to nevylucuje s tim, ze milionu dalsich vyrizne sprave ten slepak. Vam to pak ale muze byt uplne jedno, protoze VY ty koule, stejne jako tu spravne vygenerovanou informaci z LLM nebudete mit. Opet na ktere vysoke skole jste studoval?
A pokud by jste namahal zase odpovedet.. dulezita inforace, ktera k Vam nedotekla. Pro mne neni nejvetsi problem to, ze GPT 4 je schopno generovat uplny nesmysly (dokonce jsem neprimio zminoval, ze s dostatkem nakradenych dat to muze byt i v pohode), muj problem je, ze se na to neda spolehnout, nerekne Vam "nevim" a kdyz uz neco vygeneruje, neda Vam to informaci o tom, jaka je aspon pravdepodobnost toho,z e vysledek neni hovadina. Zkuste to pochopit. TO neni tezke ani pro cloveka s vasimi LLM limitacemi.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jinak mily LLM Miku, zkuste cist cele odstavce a chapat v kontextu. Napr. nize uvedena souveti nerika nic o tom, ze "zadny" vysledek, jak jste mi tak uzitecne podsouval :), rika, ze v dane oblasti, kde pracuji i presto, ze nejaka data to ma nactena. To je velmi podstatny rozdil oproti tomu, jak si vesele tu "argumentaci" menite, aby jste nevysel naprazdno. Dal to rozebirat nebudu, nebude to mit smysl, ale aspon by jste nemusel lhat.
"V oblasti ve ktere pracuji, obcas zabrousim s tim, ze usetrim cas a vyzkousim "AI". S firemnimi ucty treba pravidelne zkousim copilota, postaveneho na GPT-4. Vysledky jsou trisktni a kdyz pisu trisktni, tak tim myslim nepouzitelne a to zcela.".

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já osobně vidím v nebližší době největší přínos neuronových sítí v diagnostice chorob. Ta neuronová síť má k dispozici obrovské množství dat a v krátkém čase je dokáže projít, roztřídit, porovnat a zanalyzovat. To žádnej lidskej doktor prostě nedokáže už z principu, i když má tunu zkušeností. Rozhodně ne v tak krátkém čase a s takovou přesností výsledku. V tomhle tomu opravdu fandím.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nejen v diagnostice ale i ve výskumu nových možností léčby. :-)

https://www.futurehouse.org/research-announcements/demonstrating-end-to-...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jj, to taky no. I výzkum nových materiálů, sloučenin, technologických postupů apod. V těchhle věcech je prostě ten přínos cítit nejvíc. V blízké době očekávám i velké zlepšení v oblasti programování a postupem času i překonání lidí v této oblasti.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Když je ten vývoj tak vepředu, už nějaká AI umí vtipy o za$ranejch neg#ech? Ne že bych byl rasista, ale AI má nejen na tyhle věci úplně šílený omezení, takže to není úplně použitelný.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak udělat z AI bota rasistu není žádný problém. Mám pocit, že to musel onehdy řešit MS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je ovšem pouze omezení těch komerčně provozovaných modelů, kterou jsou omezovány samotným provozovatelem, obvykle ze zákonných důvodů, nebo prostě proto, že to tak provozovatel chce. Pokud nějaký AI model můžete provozovat a trénovat lokálně, jakákoli cenzura je jen na vás.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hned mám chuť si znovu star trek pustit :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To už se děje, třeba Ubisoft řekl, že chce nového Assassina z Japonska a bylo. Paráda. Sice jo, jsou tam trochu chyby a Assassin je černý a má parťačku Assassinku, ale za to Ubisoft nemůže, prostě AI nakradla data na woke sítích. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz chces mit hru ktera je hratelna a zabavna, nad vsemi detaily jako rozlozeni UI a kolik "grindingu" je k necemu treba, musi nekdo poradne premyslet. AI sice umi generovat, ale myslim ze u takove hry bys rychle zjistil rozdil mezi generovat a premyslet....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mno ale fejkove frejmy od AMD budou jistojiste mnamkovnejsi, nez ty od kozene bundicky :-) Co myslite, pujdou do vice nez 2x hned, nebo az pozdeji?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Od jaké kožené uzdičky?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono ani nejde o ten samotný frame gen, ale o to, že se NV pokusila nalhat že to nahradí nativní fps v plynulosti. Což prostě nejde.
FG dokáže udělat hru plynulejší, to ano, ale z pohledu teorie informace, nejde nahradit informace která není.
Když budeš dělat 2x FG z 60 fps, tak je tam již dost informace a ta interpolace FG to docela vylepší. 2x FG ze 30 fps bude zlo.

A NV prostě lhala o tom, že ten hrubý výkon lze nahnat fg z ničeho. A za to dostává bídu.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Tak FG je výhodný hlavně pro pozorovatele, který nepociťuje ten snížený input, takže pro něj to přináší jen výhody, když to udělá obraz plynulejší, je to win-win, pokud ten frame rate není už nějaký extra nízký a nezačne to dělat nějaké šílené artefakty, jenže jak to vnímá samotný hráč je zas jiná pohádka, tomu to může často i uškodit, jak tam vznikne nějaké velké zpoždění, potřebuješ to mít hlavně responsivní, jak něco uděláš a musíš chvíli vyloženě čekat, než se to v té hře nějak projeví, tak to není moc dobrý a v nějakých FPS střílečkách to dokáže být fakt dost otravný a v online prakticky nepoužitelný, že to už je lepší hrát rači bez toho i na nižší FPS, protože ty fake framy ti stejně nemají jak pomoct, v tomto případě to přináší jen samé nevýhody a ještě to kurví obraz, akorát máš vyšší číslo na FPS counteru, ale nepřítele stejně dřív neuvidíš, protože pokud není na real framu, tak nemůže být ani na tom fake framu, spíš tě to akorát mate, protože pak vidíš něco, co ani nemusí být realita.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, řekl jsi to co jsem říkal v teorii, jen prakticky.
Prostě to nepřidá informaci, jen to vyhladí rozdíl mezi dvěma. A když je ten rozdíl moc velký, je to akorát horší

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Za seba som vypozoroval, že ak mi hra dodá 45-50fps, tak s FG je to cca 80fps a to mi už postačuje k pocitu plynulosti bez inputlagu v singleplayeri ako je napr. Cyberpunk2077.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky jsem hrál Indyho se zámkem na 45fps a FG to “dorovnalo” na 60fps..
Naprosto bez problému, pohoda heatelnost.
Na CSko to není, ale single akční adventury naprosto bez priblému

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Klidně může. Myslím že Optiscaler nebo Lossless Upscaler(?) umí až 8x. Myslím že se budou chtít jen "vyrovnat" Nvidii, aby mohli říct "Jo, to umíme taky" a tečka.
Ale jestli si myslíš že jsme tady takoví lobotomové, že hýkáme jen proto že je na tom nálepka AMD, tak se zase vrať do zeleného zákalu na webu který se kdysi věnoval ladění a oc PC.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ono to je krasne, ze makaju a prichadzaju novinky. Ale kym FSR 4 nebude v hrach, tak im je to trt platne. DLSS4 je dnes v asi 700 hrach (priama podpora alebo Override) + kazda jedna nova ohlasena ho ma. FSR4? Ledva FSR 3 maju a tie 60 ci kolko ich je, ich moc nezachrani. Optiscaler sice existuie, ale ten nefunguje uplne vsade. Snad este doplnia podporu Vulkanu, kedze tam v4 nefunguje

AMD by malo v tomto zabrat a ist agresivnejsie. Lebo podpora tychto feature je jedna velka bieda

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

lol.. takze srovnavas nativni podporu u amd a override u nVidie.. objektivita jak stehno.. optiscaler na fsr4 funguje tak v 90% pripadu, kde funguje dlss4.. takze sorry, realne tam neni rozdil..

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

aku nativnu podporu, ked fsr 4 nie je v ziadnej hre iba cez whitelist cez ovladace, ktore musi amd odsuhlasit? :D dlss4 ziskava nativnu podporu v kazdej novej hre, v starych neupdatnutych cez override

optiscaler nefunguje ale vsade, napr v novom doomovi ti nepojde fsr4, kedze nepodporuje vulkan

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

ted se jeste naucit cist, neodpovidat na posty cos ani neprecet a bude to cajk.. ((:

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

ze to prave ty pises :)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Podle videocardz, které cituje Jacka Hyunh z AMD, opět dostupné jen pro RDNA4 (škoda, že to je až v prémium části). Což je logické, když vyžadují výkon v ML. Podobný přechod si NV zažila z GTX na RTX. Tehdy za to dostala bídu, ale tady na technickém fóru to snad dostane pochopení. Jednak jde o AMD a taky všichni chápeme, že to něco počítat musí. Tj. ani v tomto případě to výrobci (AMD) nezazlívám a chápu to jako krok nutný.

Jinak jde o věci podobné feature setu z DLSS 3.5 a je to jeden z dalších kroků, aby radeony konkurenceschopně uměly Path Tracing. Takže palec nahoru a jen tak dál AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No pokud opravdu dělají kroky k tomu, aby byli schopni počítat PT, tak k tomu taky potřebují především pořádný HW, 9070 XT je sice fajn, ale k utáhnutí PT upřímně asi docela slabé, tak snad se s tou UDNA zas vrátí min. do high endu a bude konkurence řekněme aspoň pro RTX 6080, jinak by to byla trochu zbytečná snaha, PT na takových kartách typu 6070 asi nikdo používat nebude. On i ten RR pracuje s těmi původními daty, takže potřebuješ co nejvyšší kvalitu, aby z toho vypadla nějaká koukatelná rekonstrukce, proto se to používá hlavně pro PT, pokud tam výkon nebude, stejně to nebude mít moc smysl.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Považuji to za krok směrem k PT na radeonu, ne že každá radeon karta RDNA4 a novější to zvládne :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No jenže dokud nebude high end, tak to stejně nezvládne žádná, mluvím o nextgenu, tady ty rekonstrukce nejsou zas taková spása, pořád tam potřebuješ ten výpočetní výkon, jinak z toho stejně nic použitelného nevyleze, tak jsem to myslel, tady ta SW stránka je jen část úspěchu, pořád si moc nedovedu představit provozovat na mid-tier kartě nějaký PT, to tak max. na fullHD s těmi nynějšími mezigeneračními posuny ve výkonu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že říkáme totéž.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

'' dostupné jen pro RDNA4 (škoda, že to je až v prémium části). ''

jo?? hned v prvni vete clanku vidim:

'' navýšení AI výkonu architektury RDNA 4 přineslo i významné zrychlení vývoje FSR pro tuto generaci grafických karet ''

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mezi "významné zrychlení vývoje FSR pro tuto generaci grafických karet" a "je dostupné pouze pro RDNA4" vidím silný sémantický rozdíl.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Na FSR nebo DLSS jim kašlu, nevidim důvod, aby mi hra generovala nějaké náhodné snímky jako. Ani jedno nepoužívám.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

FSR a DLSS ale není jen generování snímků (mimochodem FG 2x pokud máš 60fps+ funguje velmi slušně), právě proto bys to neměl ignorovat, jinak se připravuješ pořádnou porci výkonu..

Obrázky si asi taky neukládáš do BMP že?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

lebo bezne potrebujes mat viac ako 60fps(a to mam 165hz monitor)...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Začínal jsem s hraním na 25 FPS, přišlo mi to použitelné, ale jak se hra dostala pod 20 FPS, už to hratelné nebylo a štvalo mě, že ten můj hardware ta ATI Rage + neměla pořádný výkon a musel jsem zakoupit Voodoo 2, abych tomu trochu pomohl.
Teď, když vidim občas nějakou konzoli na 30 FPS, mi to přijde neuvěřitelné a je to prostě málo. Ale se 60 FPS jsem spokojený, to je to, na co cílim a pokud na grafice nedostanu 60 FPS bez nějakých obchcávek typu FSR nebo DLSS, tak prostě takovou hru nekoupim a hrát nebudu, je mi to jedno, problém vývojářů hry, že přijdou o zákazníka!

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Střílíš do nohy sám sebe.
Kdybys místo těch dřistů raději prostě to DLSS na zkoušku zapnul a chodil klidně s lupou kolem 32" monitoru a hledal rozdíl na statickém snímku...

Objektivně drbajíc se pravou rukou za levým uchem prohlásíš, kurwa tam prakticky není rozdíl..
A jestli jo, tak v 60fps běhu si ho už opravdu rozhodně nevšimneš.....
Jak chceš.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nevim, jestli to bylo DLSS nebo FSR, ale něco z toho jsem zkoušel u Starfieldu a nebylo to dobrý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak zaprvé DLSS a FSR není to samé...
A zadruhé.. Tak prostě plať no :))

A nebo si DLSS vyzkoušej v nějaké jiné hře, garantuju ti že ten rozdíl prostě nepoznáš.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Bude AMD multi framegen podporovat i karty nvidie? Byla by to krásná sabotáž 5xxx :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na MFG na jakékoli kartě máš prográmek za 7$ (Steam)...
Můžeš ho zapnout na 5xxx, 2xxx, Radeonu, na čemkoli.
Režii na generování snímků můžeš případně přenést i na druhou grafiku v systému (nějaká stará GTX třeba)...

A funguje to lépe než nativní MFG NVIDIE.. Takže tak.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

:-O

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ten prográmek se jmenuje jak?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://store.steampowered.com/app/993090/Lossless_Scaling/

Zvláště pokud máš rychlý monitor a nemáš zrovna 5090, tak ti doporučuju ten "jeden oběd" zaplatit a zkusit..
Popřípadě koukni na komenty.
Odehrál jsem tím půlku Indyho a prostě to dělá věc dobře. (pokud to vyloženě blbě nenastavíš)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ne vole nemůžou zůstat u číselného označení. To je doba toto.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

DLSS "číslo" ti taky stejně neřekne co to všechno (ne)dělá... Je v tom všeobecný chaos..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

hlavne ze od vydani blackwellu clovek neotevre jednu diskusi o grafice, aby tam nekdo nemasturboval nad dlss transformer.. kdyz jsou vsichni tak hotovy z dlss transformer, tak neni divu ze budeme mit fsr redstone..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak díky TM fakt můžeš renderovat ve směšném rozlišení a obraz vypadá neskutečně dobře..
Chci říct, je prostě zbytečné hrát cokoli v nativu i když na něj mám výkon, když můžu zapnout TM a grafiku nechat na nižším vytížení nebo naopak zapnout alespoň PT na těch stínech, kde konečně vypadají tak, jak v reálném světě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ve 4K asi jo, ve QHD už se ty schopnosti zas trochu snižují a musíš použít méně agresivní preset, záleží opět na co máš výkon, jaký máš monitor, nedá se to zas tak zobecňovat a taky TM je o něco náročnější, takže už to zas tolik výkonu nepřidává, rozhodně ne dost na to, aby to bez ztráty kytičky dokázalo vykompenzovat ten FPS drop z PT, proto říkám, že pořád platí, že potřebuješ mít co nejvýkonnější grafiku, na FHD ti už kvůli PT bude asi málokdo ochotný hrát.

Osobně proti tomu nic nemám, chápu, že teď už nejde přidávat tolik výkonu a díky tomuto to nemusí zas tak vadit, spíš mi vadí, že se už na HW ubírá až moc, podstrkují se samá ořezávátka a snaží se přesvědčit o tom, že se ten výkon dožene přes tady toto, jenže tady ty technologie fungují nejlíp, když máš výkonu dost, pokud ne, tak tě to už moc nevytrhne. Pokud máš na nativ ve 4K, tak nahodíš quality preset a máš ještě víc výkonu dá se říct za nic, jenže pokud máš jen na nativ fullHD, tak už tu ztrátu kvality dokážeš poznat (myslím jako že se ti ještě víc zhorší oproti tomu FHD), takže už tam máš další kompromis.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to o tom, kolik prostě vyžaduješ, podle toho prostě plať.
Já hraju FHD na 120cm a přesto používám DLSS-Q..
Protože na to ale koukám ze 2.5-3metrů..
OK třeba jsem extrémista..

Ale pokud vezmu dnes běžný QHD monitor, můžeš zapnout TM klidně na "balanced" (ano opravdu 720p) a pokud na chvíli zahodíš předsudky okolo toho čísla a zkusíš tak chvíli hrát, zjistíš, že v tom pohybu nemáš šanci najít problém..
Respektive přínos výkonu je objektivně naprosto nesrovnatelný s poklesem kvality obrazu..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

21 May 2025 at 03:30 PM EDT.
Well, this is a pleasant surprise... Less than 24 hours after the AMD Computex 2025 keynote where better/more-timely ROCm support for client GPUs was brought up, AMD ROCm 6.4.1 is now officially released. With ROCm 6.4.1 there is formal support for RDNA4 GPUs, including the Radeon RX 9000 series consumer graphics cards.
https://www.phoronix.com/news/AMD-ROCm-6.4.1-Released

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Inac par dni dozadu mi na Linkaci vyskocil nejaky post, ktory repostoval oznamenie menezeris z Intelu, ze Intel vydal nieco ako Arc Pro. Ze prej na take to serverove chrustanie GPGPU. Vidim, ze Intel ma na tomto trhu taku relevanciu, ze po tom nestekol ani pes a cele to oznamenie uplne zapadlo :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nebyl čas zaříznout výrobu 5700G s Vegou-GCN5.0 asi tak před rokem?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ML /neural/ rendering, pipelajna sa bude rozvijat rovnako rychlo ako rasterizacia svojho casu pocnuc rokom 1997. Moderna hra sa bude renderovat v 1080p-1440p/60fps a vsetko potom uz zariadi ML .. upscale, upframe, upRT, neuralne shaders, kompresia textur atd. atd. atd. atd.

Niet ineho riesenia, staci sa pozriet na 2 kilove, 1500 eurove GPU s 400+ watt TDP a 10-15% prirastky medzi generaciami. Klasicka cesta je mrtva.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S tímhle souhlasím.
Vždyť i dnes lze renderovat v 1080p/60 a pomocí DLSS performance mít 4K (Transformer je neskutečně kvalitní) s pomocí FG 2x (víc bych fakt neriskoval) mít 120fps..
A to prosím bez zásadně viditelné ztráty kvality obrazu.
U PS6 je +/- jistá cesta

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

u PS6 je to doslova jedina cesta .. vid projekt Ametyst fy SONY/AMD. Pri PS6 uz budu tieto technologie extremne vyzrele.

https://www.theverge.com/2024/12/18/24324317/amd-playstation-ai-work-bet...

Ten HW/API sa bude ladit na milimetre.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=Cqcf3XEwPeo

Uz je davno rozhodnute. ML/AI je buducnost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.