Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD představila FSR Redstone, nástupce FSR 4, který dorazí již letos

Já už jen čekám, až ai bude dělat celý hry. Jen řekneš parametry a hra poběží. Něco jako chci strategii s nekromancerama aby běžela 25 fps na 4K, a byla těžká. A bum a máš unikátní hru. Nebo něco jako: Počítači, vytvoř protivníka, který by porazil pana Data. Podle mě tam za chvíli sme.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nestraš nás 😖😱

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli ty hry budou stejně nudné jako texty vytvořené za pomocí AI, tak to bude hratelné jen když půjde skipovat 90% obsahu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Problem dnesni generace strojoveho uceni (zamerne nerikam AI, protoze to jsou jen LLM a spol) je, ze je to porad jen mechanicke strojove uceni. Co to nenakrade nebo nenacte na datech, to to neumi samo vytvorit. Kdyz zkousis pouzivat 4 modely v oblastech, kde treba neni tolik zdroju, ma to velkou chybovost a obcas se to sekne na uplne primitivnich vecech, ktere bys ani necekal. Pruser pak je hlavne to, ze pokud danou tematiku neznas, tak nevis, kdy to generuje houna a kdy ne, protoze ono to samo nevi.
Naopak u strojoveho uceni, jako jsou tyhle mechanicka data, to muze fungovat celkem dobre, tady i kdyz se to nahodou sekne, tak to v souboru tech celkove generovanych dat nepujde ani poznat.
Nicmene od generovani celeho komplexniho chovani protivniku a her, jsme jeste daleko..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Hned mám chuť si znovu star trek pustit :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To už se děje, třeba Ubisoft řekl, že chce nového Assassina z Japonska a bylo. Paráda. Sice jo, jsou tam trochu chyby a Assassin je černý a má parťačku Assassinku, ale za to Ubisoft nemůže, prostě AI nakradla data na woke sítích. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz chces mit hru ktera je hratelna a zabavna, nad vsemi detaily jako rozlozeni UI a kolik "grindingu" je k necemu treba, musi nekdo poradne premyslet. AI sice umi generovat, ale myslim ze u takove hry bys rychle zjistil rozdil mezi generovat a premyslet....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mno ale fejkove frejmy od AMD budou jistojiste mnamkovnejsi, nez ty od kozene bundicky :-) Co myslite, pujdou do vice nez 2x hned, nebo az pozdeji?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Od jaké kožené uzdičky?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ono ani nejde o ten samotný frame gen, ale o to, že se NV pokusila nalhat že to nahradí nativní fps v plynulosti. Což prostě nejde.
FG dokáže udělat hru plynulejší, to ano, ale z pohledu teorie informace, nejde nahradit informace která není.
Když budeš dělat 2x FG z 60 fps, tak je tam již dost informace a ta interpolace FG to docela vylepší. 2x FG ze 30 fps bude zlo.

A NV prostě lhala o tom, že ten hrubý výkon lze nahnat fg z ničeho. A za to dostává bídu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ono to je krasne, ze makaju a prichadzaju novinky. Ale kym FSR 4 nebude v hrach, tak im je to trt platne. DLSS4 je dnes v asi 700 hrach (priama podpora alebo Override) + kazda jedna nova ohlasena ho ma. FSR4? Ledva FSR 3 maju a tie 60 ci kolko ich je, ich moc nezachrani. Optiscaler sice existuie, ale ten nefunguje uplne vsade. Snad este doplnia podporu Vulkanu, kedze tam v4 nefunguje

AMD by malo v tomto zabrat a ist agresivnejsie. Lebo podpora tychto feature je jedna velka bieda

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

lol.. takze srovnavas nativni podporu u amd a override u nVidie.. objektivita jak stehno.. optiscaler na fsr4 funguje tak v 90% pripadu, kde funguje dlss4.. takze sorry, realne tam neni rozdil..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

aku nativnu podporu, ked fsr 4 nie je v ziadnej hre iba cez whitelist cez ovladace, ktore musi amd odsuhlasit? :D dlss4 ziskava nativnu podporu v kazdej novej hre, v starych neupdatnutych cez override

optiscaler nefunguje ale vsade, napr v novom doomovi ti nepojde fsr4, kedze nepodporuje vulkan

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

ted se jeste naucit cist, neodpovidat na posty cos ani neprecet a bude to cajk.. ((:

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ze to prave ty pises :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Podle videocardz, které cituje Jacka Hyunh z AMD, opět dostupné jen pro RDNA4 (škoda, že to je až v prémium části). Což je logické, když vyžadují výkon v ML. Podobný přechod si NV zažila z GTX na RTX. Tehdy za to dostala bídu, ale tady na technickém fóru to snad dostane pochopení. Jednak jde o AMD a taky všichni chápeme, že to něco počítat musí. Tj. ani v tomto případě to výrobci (AMD) nezazlívám a chápu to jako krok nutný.

Jinak jde o věci podobné feature setu z DLSS 3.5 a je to jeden z dalších kroků, aby radeony konkurenceschopně uměly Path Tracing. Takže palec nahoru a jen tak dál AMD.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No pokud opravdu dělají kroky k tomu, aby byli schopni počítat PT, tak k tomu taky potřebují především pořádný HW, 9070 XT je sice fajn, ale k utáhnutí PT upřímně asi docela slabé, tak snad se s tou UDNA zas vrátí min. do high endu a bude konkurence řekněme aspoň pro RTX 6080, jinak by to byla trochu zbytečná snaha, PT na takových kartách typu 6070 asi nikdo používat nebude. On i ten RR pracuje s těmi původními daty, takže potřebuješ co nejvyšší kvalitu, aby z toho vypadla nějaká koukatelná rekonstrukce, proto se to používá hlavně pro PT, pokud tam výkon nebude, stejně to nebude mít moc smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Považuji to za krok směrem k PT na radeonu, ne že každá radeon karta RDNA4 a novější to zvládne :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

'' dostupné jen pro RDNA4 (škoda, že to je až v prémium části). ''

jo?? hned v prvni vete clanku vidim:

'' navýšení AI výkonu architektury RDNA 4 přineslo i významné zrychlení vývoje FSR pro tuto generaci grafických karet ''

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mezi "významné zrychlení vývoje FSR pro tuto generaci grafických karet" a "je dostupné pouze pro RDNA4" vidím silný sémantický rozdíl.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na FSR nebo DLSS jim kašlu, nevidim důvod, aby mi hra generovala nějaké náhodné snímky jako. Ani jedno nepoužívám.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

FSR a DLSS ale není jen generování snímků (mimochodem FG 2x pokud máš 60fps+ funguje velmi slušně), právě proto bys to neměl ignorovat, jinak se připravuješ pořádnou porci výkonu..

Obrázky si asi taky neukládáš do BMP že?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bude AMD multi framegen podporovat i karty nvidie? Byla by to krásná sabotáž 5xxx :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na MFG na jakékoli kartě máš prográmek za 7$ (Steam)...
Můžeš ho zapnout na 5xxx, 2xxx, Radeonu, na čemkoli.
Režii na generování snímků můžeš případně přenést i na druhou grafiku v systému (nějaká stará GTX třeba)...

A funguje to lépe než nativní MFG NVIDIE.. Takže tak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne vole nemůžou zůstat u číselného označení. To je doba toto.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

DLSS "číslo" ti taky stejně neřekne co to všechno (ne)dělá... Je v tom všeobecný chaos..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hlavne ze od vydani blackwellu clovek neotevre jednu diskusi o grafice, aby tam nekdo nemasturboval nad dlss transformer.. kdyz jsou vsichni tak hotovy z dlss transformer, tak neni divu ze budeme mit fsr redstone..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.