Já už jen čekám, až ai bude dělat celý hry. Jen řekneš parametry a hra poběží. Něco jako chci strategii s nekromancerama aby běžela 25 fps na 4K, a byla těžká. A bum a máš unikátní hru. Nebo něco jako: Počítači, vytvoř protivníka, který by porazil pana Data. Podle mě tam za chvíli sme.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já už jen čekám, až ai bude
Amater https://diit.cz/profil/zedoross
22. 5. 2025 - 00:32https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseJá už jen čekám, až ai bude dělat celý hry. Jen řekneš parametry a hra poběží. Něco jako chci strategii s nekromancerama aby běžela 25 fps na 4K, a byla těžká. A bum a máš unikátní hru. Nebo něco jako: Počítači, vytvoř protivníka, který by porazil pana Data. Podle mě tam za chvíli sme.https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503120
+
Jestli ty hry budou stejně nudné jako texty vytvořené za pomocí AI, tak to bude hratelné jen když půjde skipovat 90% obsahu.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Jestli ty hry budou stejně
waleed https://diit.cz/profil/vmunllyubs
22. 5. 2025 - 02:44https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseJestli ty hry budou stejně nudné jako texty vytvořené za pomocí AI, tak to bude hratelné jen když půjde skipovat 90% obsahu.https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503123
+
Problem dnesni generace strojoveho uceni (zamerne nerikam AI, protoze to jsou jen LLM a spol) je, ze je to porad jen mechanicke strojove uceni. Co to nenakrade nebo nenacte na datech, to to neumi samo vytvorit. Kdyz zkousis pouzivat 4 modely v oblastech, kde treba neni tolik zdroju, ma to velkou chybovost a obcas se to sekne na uplne primitivnich vecech, ktere bys ani necekal. Pruser pak je hlavne to, ze pokud danou tematiku neznas, tak nevis, kdy to generuje houna a kdy ne, protoze ono to samo nevi.
Naopak u strojoveho uceni, jako jsou tyhle mechanicka data, to muze fungovat celkem dobre, tady i kdyz se to nahodou sekne, tak to v souboru tech celkove generovanych dat nepujde ani poznat.
Nicmene od generovani celeho komplexniho chovani protivniku a her, jsme jeste daleko..
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Problem dnesni generace
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
22. 5. 2025 - 06:12https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseProblem dnesni generace strojoveho uceni (zamerne nerikam AI, protoze to jsou jen LLM a spol) je, ze je to porad jen mechanicke strojove uceni. Co to nenakrade nebo nenacte na datech, to to neumi samo vytvorit. Kdyz zkousis pouzivat 4 modely v oblastech, kde treba neni tolik zdroju, ma to velkou chybovost a obcas se to sekne na uplne primitivnich vecech, ktere bys ani necekal. Pruser pak je hlavne to, ze pokud danou tematiku neznas, tak nevis, kdy to generuje houna a kdy ne, protoze ono to samo nevi.
Naopak u strojoveho uceni, jako jsou tyhle mechanicka data, to muze fungovat celkem dobre, tady i kdyz se to nahodou sekne, tak to v souboru tech celkove generovanych dat nepujde ani poznat.
Nicmene od generovani celeho komplexniho chovani protivniku a her, jsme jeste daleko..https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503126
+
22. 5. 2025 - 07:04https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseHned mám chuť si znovu star trek pustit :Dhttps://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503129
+
To už se děje, třeba Ubisoft řekl, že chce nového Assassina z Japonska a bylo. Paráda. Sice jo, jsou tam trochu chyby a Assassin je černý a má parťačku Assassinku, ale za to Ubisoft nemůže, prostě AI nakradla data na woke sítích. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To už se děje, třeba Ubisoft
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
22. 5. 2025 - 07:28https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseTo už se děje, třeba Ubisoft řekl, že chce nového Assassina z Japonska a bylo. Paráda. Sice jo, jsou tam trochu chyby a Assassin je černý a má parťačku Assassinku, ale za to Ubisoft nemůže, prostě AI nakradla data na woke sítích. :-)https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503131
+
Kdyz chces mit hru ktera je hratelna a zabavna, nad vsemi detaily jako rozlozeni UI a kolik "grindingu" je k necemu treba, musi nekdo poradne premyslet. AI sice umi generovat, ale myslim ze u takove hry bys rychle zjistil rozdil mezi generovat a premyslet....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kdyz chces mit hru ktera je
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
22. 5. 2025 - 07:47https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseKdyz chces mit hru ktera je hratelna a zabavna, nad vsemi detaily jako rozlozeni UI a kolik "grindingu" je k necemu treba, musi nekdo poradne premyslet. AI sice umi generovat, ale myslim ze u takove hry bys rychle zjistil rozdil mezi generovat a premyslet....https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503134
+
Mno ale fejkove frejmy od AMD budou jistojiste mnamkovnejsi, nez ty od kozene bundicky :-) Co myslite, pujdou do vice nez 2x hned, nebo az pozdeji?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Mno ale fejkove frejmy od AMD
tomo https://diit.cz/profil/tomas-marny1
22. 5. 2025 - 01:47https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseMno ale fejkove frejmy od AMD budou jistojiste mnamkovnejsi, nez ty od kozene bundicky :-) Co myslite, pujdou do vice nez 2x hned, nebo az pozdeji?https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503122
+
Ono ani nejde o ten samotný frame gen, ale o to, že se NV pokusila nalhat že to nahradí nativní fps v plynulosti. Což prostě nejde.
FG dokáže udělat hru plynulejší, to ano, ale z pohledu teorie informace, nejde nahradit informace která není.
Když budeš dělat 2x FG z 60 fps, tak je tam již dost informace a ta interpolace FG to docela vylepší. 2x FG ze 30 fps bude zlo.
A NV prostě lhala o tom, že ten hrubý výkon lze nahnat fg z ničeho. A za to dostává bídu.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Ono ani nejde o ten samotný
Hauby https://diit.cz/profil/sc5yafktk5
22. 5. 2025 - 08:32https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseOno ani nejde o ten samotný frame gen, ale o to, že se NV pokusila nalhat že to nahradí nativní fps v plynulosti. Což prostě nejde.
FG dokáže udělat hru plynulejší, to ano, ale z pohledu teorie informace, nejde nahradit informace která není.
Když budeš dělat 2x FG z 60 fps, tak je tam již dost informace a ta interpolace FG to docela vylepší. 2x FG ze 30 fps bude zlo.
A NV prostě lhala o tom, že ten hrubý výkon lze nahnat fg z ničeho. A za to dostává bídu.https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503145
+
Ono to je krasne, ze makaju a prichadzaju novinky. Ale kym FSR 4 nebude v hrach, tak im je to trt platne. DLSS4 je dnes v asi 700 hrach (priama podpora alebo Override) + kazda jedna nova ohlasena ho ma. FSR4? Ledva FSR 3 maju a tie 60 ci kolko ich je, ich moc nezachrani. Optiscaler sice existuie, ale ten nefunguje uplne vsade. Snad este doplnia podporu Vulkanu, kedze tam v4 nefunguje
AMD by malo v tomto zabrat a ist agresivnejsie. Lebo podpora tychto feature je jedna velka bieda
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Ono to je krasne, ze makaju a
LadIQe https://diit.cz/profil/adrian-k
22. 5. 2025 - 06:05https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseOno to je krasne, ze makaju a prichadzaju novinky. Ale kym FSR 4 nebude v hrach, tak im je to trt platne. DLSS4 je dnes v asi 700 hrach (priama podpora alebo Override) + kazda jedna nova ohlasena ho ma. FSR4? Ledva FSR 3 maju a tie 60 ci kolko ich je, ich moc nezachrani. Optiscaler sice existuie, ale ten nefunguje uplne vsade. Snad este doplnia podporu Vulkanu, kedze tam v4 nefunguje
AMD by malo v tomto zabrat a ist agresivnejsie. Lebo podpora tychto feature je jedna velka biedahttps://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503125
+
lol.. takze srovnavas nativni podporu u amd a override u nVidie.. objektivita jak stehno.. optiscaler na fsr4 funguje tak v 90% pripadu, kde funguje dlss4.. takze sorry, realne tam neni rozdil..
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
lol.. takze srovnavas nativni
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
22. 5. 2025 - 08:23https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuselol.. takze srovnavas nativni podporu u amd a override u nVidie.. objektivita jak stehno.. optiscaler na fsr4 funguje tak v 90% pripadu, kde funguje dlss4.. takze sorry, realne tam neni rozdil..https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503141
+
aku nativnu podporu, ked fsr 4 nie je v ziadnej hre iba cez whitelist cez ovladace, ktore musi amd odsuhlasit? :D dlss4 ziskava nativnu podporu v kazdej novej hre, v starych neupdatnutych cez override
optiscaler nefunguje ale vsade, napr v novom doomovi ti nepojde fsr4, kedze nepodporuje vulkan
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
aku nativnu podporu, ked fsr
LadIQe https://diit.cz/profil/adrian-k
22. 5. 2025 - 08:26https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseaku nativnu podporu, ked fsr 4 nie je v ziadnej hre iba cez whitelist cez ovladace, ktore musi amd odsuhlasit? :D dlss4 ziskava nativnu podporu v kazdej novej hre, v starych neupdatnutych cez override
optiscaler nefunguje ale vsade, napr v novom doomovi ti nepojde fsr4, kedze nepodporuje vulkanhttps://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503143
+
ted se jeste naucit cist, neodpovidat na posty cos ani neprecet a bude to cajk.. ((:
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
ted se jeste naucit cist,
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
22. 5. 2025 - 08:39https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseted se jeste naucit cist, neodpovidat na posty cos ani neprecet a bude to cajk.. ((:https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503147
+
22. 5. 2025 - 08:40https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseze to prave ty pises :)https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503148
+
Podle videocardz, které cituje Jacka Hyunh z AMD, opět dostupné jen pro RDNA4 (škoda, že to je až v prémium části). Což je logické, když vyžadují výkon v ML. Podobný přechod si NV zažila z GTX na RTX. Tehdy za to dostala bídu, ale tady na technickém fóru to snad dostane pochopení. Jednak jde o AMD a taky všichni chápeme, že to něco počítat musí. Tj. ani v tomto případě to výrobci (AMD) nezazlívám a chápu to jako krok nutný.
Jinak jde o věci podobné feature setu z DLSS 3.5 a je to jeden z dalších kroků, aby radeony konkurenceschopně uměly Path Tracing. Takže palec nahoru a jen tak dál AMD.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Podle videocardz, které
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
22. 5. 2025 - 06:56https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskusePodle videocardz, které cituje Jacka Hyunh z AMD, opět dostupné jen pro RDNA4 (škoda, že to je až v prémium části). Což je logické, když vyžadují výkon v ML. Podobný přechod si NV zažila z GTX na RTX. Tehdy za to dostala bídu, ale tady na technickém fóru to snad dostane pochopení. Jednak jde o AMD a taky všichni chápeme, že to něco počítat musí. Tj. ani v tomto případě to výrobci (AMD) nezazlívám a chápu to jako krok nutný.
Jinak jde o věci podobné feature setu z DLSS 3.5 a je to jeden z dalších kroků, aby radeony konkurenceschopně uměly Path Tracing. Takže palec nahoru a jen tak dál AMD.https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503127
+
No pokud opravdu dělají kroky k tomu, aby byli schopni počítat PT, tak k tomu taky potřebují především pořádný HW, 9070 XT je sice fajn, ale k utáhnutí PT upřímně asi docela slabé, tak snad se s tou UDNA zas vrátí min. do high endu a bude konkurence řekněme aspoň pro RTX 6080, jinak by to byla trochu zbytečná snaha, PT na takových kartách typu 6070 asi nikdo používat nebude. On i ten RR pracuje s těmi původními daty, takže potřebuješ co nejvyšší kvalitu, aby z toho vypadla nějaká koukatelná rekonstrukce, proto se to používá hlavně pro PT, pokud tam výkon nebude, stejně to nebude mít moc smysl.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No pokud opravdu dělají kroky
Mike123 https://diit.cz/profil/hrhkguapuh
22. 5. 2025 - 07:52https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseNo pokud opravdu dělají kroky k tomu, aby byli schopni počítat PT, tak k tomu taky potřebují především pořádný HW, 9070 XT je sice fajn, ale k utáhnutí PT upřímně asi docela slabé, tak snad se s tou UDNA zas vrátí min. do high endu a bude konkurence řekněme aspoň pro RTX 6080, jinak by to byla trochu zbytečná snaha, PT na takových kartách typu 6070 asi nikdo používat nebude. On i ten RR pracuje s těmi původními daty, takže potřebuješ co nejvyšší kvalitu, aby z toho vypadla nějaká koukatelná rekonstrukce, proto se to používá hlavně pro PT, pokud tam výkon nebude, stejně to nebude mít moc smysl.https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503136
+
Považuji to za krok směrem k PT na radeonu, ne že každá radeon karta RDNA4 a novější to zvládne :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Považuji to za krok směrem k
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
22. 5. 2025 - 09:11https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskusePovažuji to za krok směrem k PT na radeonu, ne že každá radeon karta RDNA4 a novější to zvládne :)https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503153
+
'' dostupné jen pro RDNA4 (škoda, že to je až v prémium části). ''
jo?? hned v prvni vete clanku vidim:
'' navýšení AI výkonu architektury RDNA 4 přineslo i významné zrychlení vývoje FSR pro tuto generaci grafických karet ''
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
'' dostupné jen pro RDNA4
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
22. 5. 2025 - 08:25https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse'' dostupné jen pro RDNA4 (škoda, že to je až v prémium části). ''
jo?? hned v prvni vete clanku vidim:
'' navýšení AI výkonu architektury RDNA 4 přineslo i významné zrychlení vývoje FSR pro tuto generaci grafických karet ''https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503142
+
Mezi "významné zrychlení vývoje FSR pro tuto generaci grafických karet" a "je dostupné pouze pro RDNA4" vidím silný sémantický rozdíl.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Mezi "významné zrychlení
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
22. 5. 2025 - 09:12https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseMezi "významné zrychlení vývoje FSR pro tuto generaci grafických karet" a "je dostupné pouze pro RDNA4" vidím silný sémantický rozdíl.https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503154
+
Na FSR nebo DLSS jim kašlu, nevidim důvod, aby mi hra generovala nějaké náhodné snímky jako. Ani jedno nepoužívám.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Na FSR nebo DLSS jim kašlu,
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
22. 5. 2025 - 07:33https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseNa FSR nebo DLSS jim kašlu, nevidim důvod, aby mi hra generovala nějaké náhodné snímky jako. Ani jedno nepoužívám.https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503132
+
FSR a DLSS ale není jen generování snímků (mimochodem FG 2x pokud máš 60fps+ funguje velmi slušně), právě proto bys to neměl ignorovat, jinak se připravuješ pořádnou porci výkonu..
Obrázky si asi taky neukládáš do BMP že?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
FSR a DLSS ale není jen
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
22. 5. 2025 - 07:59https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseFSR a DLSS ale není jen generování snímků (mimochodem FG 2x pokud máš 60fps+ funguje velmi slušně), právě proto bys to neměl ignorovat, jinak se připravuješ pořádnou porci výkonu..
Obrázky si asi taky neukládáš do BMP že?https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503137
+
Bude AMD multi framegen podporovat i karty nvidie? Byla by to krásná sabotáž 5xxx :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bude AMD multi framegen
Peca https://diit.cz/profil/petr-sehnal
22. 5. 2025 - 08:10https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseBude AMD multi framegen podporovat i karty nvidie? Byla by to krásná sabotáž 5xxx :-)https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503138
+
Na MFG na jakékoli kartě máš prográmek za 7$ (Steam)...
Můžeš ho zapnout na 5xxx, 2xxx, Radeonu, na čemkoli.
Režii na generování snímků můžeš případně přenést i na druhou grafiku v systému (nějaká stará GTX třeba)...
A funguje to lépe než nativní MFG NVIDIE.. Takže tak.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na MFG na jakékoli kartě máš
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
22. 5. 2025 - 09:01https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseNa MFG na jakékoli kartě máš prográmek za 7$ (Steam)...
Můžeš ho zapnout na 5xxx, 2xxx, Radeonu, na čemkoli.
Režii na generování snímků můžeš případně přenést i na druhou grafiku v systému (nějaká stará GTX třeba)...
A funguje to lépe než nativní MFG NVIDIE.. Takže tak.https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503150
+
Ne vole nemůžou zůstat u číselného označení. To je doba toto.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ne vole nemůžou zůstat u
Kert https://diit.cz/profil/kert
22. 5. 2025 - 08:19https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseNe vole nemůžou zůstat u číselného označení. To je doba toto.https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503140
+
DLSS "číslo" ti taky stejně neřekne co to všechno (ne)dělá... Je v tom všeobecný chaos..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DLSS "číslo" ti taky stejně
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
22. 5. 2025 - 09:03https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuseDLSS "číslo" ti taky stejně neřekne co to všechno (ne)dělá... Je v tom všeobecný chaos..https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503151
+
hlavne ze od vydani blackwellu clovek neotevre jednu diskusi o grafice, aby tam nekdo nemasturboval nad dlss transformer.. kdyz jsou vsichni tak hotovy z dlss transformer, tak neni divu ze budeme mit fsr redstone..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hlavne ze od vydani
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
22. 5. 2025 - 09:17https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskusehlavne ze od vydani blackwellu clovek neotevre jednu diskusi o grafice, aby tam nekdo nemasturboval nad dlss transformer.. kdyz jsou vsichni tak hotovy z dlss transformer, tak neni divu ze budeme mit fsr redstone..https://diit.cz/clanek/amd-predstavila-fsr-redstone-nastupce-fsr-4-ktery-dorazi-jiz-letos/diskuse#comment-1503155
+
Já už jen čekám, až ai bude dělat celý hry. Jen řekneš parametry a hra poběží. Něco jako chci strategii s nekromancerama aby běžela 25 fps na 4K, a byla těžká. A bum a máš unikátní hru. Nebo něco jako: Počítači, vytvoř protivníka, který by porazil pana Data. Podle mě tam za chvíli sme.
Nestraš nás 😖😱
Jestli ty hry budou stejně nudné jako texty vytvořené za pomocí AI, tak to bude hratelné jen když půjde skipovat 90% obsahu.
Problem dnesni generace strojoveho uceni (zamerne nerikam AI, protoze to jsou jen LLM a spol) je, ze je to porad jen mechanicke strojove uceni. Co to nenakrade nebo nenacte na datech, to to neumi samo vytvorit. Kdyz zkousis pouzivat 4 modely v oblastech, kde treba neni tolik zdroju, ma to velkou chybovost a obcas se to sekne na uplne primitivnich vecech, ktere bys ani necekal. Pruser pak je hlavne to, ze pokud danou tematiku neznas, tak nevis, kdy to generuje houna a kdy ne, protoze ono to samo nevi.
Naopak u strojoveho uceni, jako jsou tyhle mechanicka data, to muze fungovat celkem dobre, tady i kdyz se to nahodou sekne, tak to v souboru tech celkove generovanych dat nepujde ani poznat.
Nicmene od generovani celeho komplexniho chovani protivniku a her, jsme jeste daleko..
Hned mám chuť si znovu star trek pustit :D
To už se děje, třeba Ubisoft řekl, že chce nového Assassina z Japonska a bylo. Paráda. Sice jo, jsou tam trochu chyby a Assassin je černý a má parťačku Assassinku, ale za to Ubisoft nemůže, prostě AI nakradla data na woke sítích. :-)
Kdyz chces mit hru ktera je hratelna a zabavna, nad vsemi detaily jako rozlozeni UI a kolik "grindingu" je k necemu treba, musi nekdo poradne premyslet. AI sice umi generovat, ale myslim ze u takove hry bys rychle zjistil rozdil mezi generovat a premyslet....
Mno ale fejkove frejmy od AMD budou jistojiste mnamkovnejsi, nez ty od kozene bundicky :-) Co myslite, pujdou do vice nez 2x hned, nebo az pozdeji?
Od jaké kožené uzdičky?
Ono ani nejde o ten samotný frame gen, ale o to, že se NV pokusila nalhat že to nahradí nativní fps v plynulosti. Což prostě nejde.
FG dokáže udělat hru plynulejší, to ano, ale z pohledu teorie informace, nejde nahradit informace která není.
Když budeš dělat 2x FG z 60 fps, tak je tam již dost informace a ta interpolace FG to docela vylepší. 2x FG ze 30 fps bude zlo.
A NV prostě lhala o tom, že ten hrubý výkon lze nahnat fg z ničeho. A za to dostává bídu.
Ono to je krasne, ze makaju a prichadzaju novinky. Ale kym FSR 4 nebude v hrach, tak im je to trt platne. DLSS4 je dnes v asi 700 hrach (priama podpora alebo Override) + kazda jedna nova ohlasena ho ma. FSR4? Ledva FSR 3 maju a tie 60 ci kolko ich je, ich moc nezachrani. Optiscaler sice existuie, ale ten nefunguje uplne vsade. Snad este doplnia podporu Vulkanu, kedze tam v4 nefunguje
AMD by malo v tomto zabrat a ist agresivnejsie. Lebo podpora tychto feature je jedna velka bieda
lol.. takze srovnavas nativni podporu u amd a override u nVidie.. objektivita jak stehno.. optiscaler na fsr4 funguje tak v 90% pripadu, kde funguje dlss4.. takze sorry, realne tam neni rozdil..
aku nativnu podporu, ked fsr 4 nie je v ziadnej hre iba cez whitelist cez ovladace, ktore musi amd odsuhlasit? :D dlss4 ziskava nativnu podporu v kazdej novej hre, v starych neupdatnutych cez override
optiscaler nefunguje ale vsade, napr v novom doomovi ti nepojde fsr4, kedze nepodporuje vulkan
ted se jeste naucit cist, neodpovidat na posty cos ani neprecet a bude to cajk.. ((:
ze to prave ty pises :)
Podle videocardz, které cituje Jacka Hyunh z AMD, opět dostupné jen pro RDNA4 (škoda, že to je až v prémium části). Což je logické, když vyžadují výkon v ML. Podobný přechod si NV zažila z GTX na RTX. Tehdy za to dostala bídu, ale tady na technickém fóru to snad dostane pochopení. Jednak jde o AMD a taky všichni chápeme, že to něco počítat musí. Tj. ani v tomto případě to výrobci (AMD) nezazlívám a chápu to jako krok nutný.
Jinak jde o věci podobné feature setu z DLSS 3.5 a je to jeden z dalších kroků, aby radeony konkurenceschopně uměly Path Tracing. Takže palec nahoru a jen tak dál AMD.
No pokud opravdu dělají kroky k tomu, aby byli schopni počítat PT, tak k tomu taky potřebují především pořádný HW, 9070 XT je sice fajn, ale k utáhnutí PT upřímně asi docela slabé, tak snad se s tou UDNA zas vrátí min. do high endu a bude konkurence řekněme aspoň pro RTX 6080, jinak by to byla trochu zbytečná snaha, PT na takových kartách typu 6070 asi nikdo používat nebude. On i ten RR pracuje s těmi původními daty, takže potřebuješ co nejvyšší kvalitu, aby z toho vypadla nějaká koukatelná rekonstrukce, proto se to používá hlavně pro PT, pokud tam výkon nebude, stejně to nebude mít moc smysl.
Považuji to za krok směrem k PT na radeonu, ne že každá radeon karta RDNA4 a novější to zvládne :)
'' dostupné jen pro RDNA4 (škoda, že to je až v prémium části). ''
jo?? hned v prvni vete clanku vidim:
'' navýšení AI výkonu architektury RDNA 4 přineslo i významné zrychlení vývoje FSR pro tuto generaci grafických karet ''
Mezi "významné zrychlení vývoje FSR pro tuto generaci grafických karet" a "je dostupné pouze pro RDNA4" vidím silný sémantický rozdíl.
Na FSR nebo DLSS jim kašlu, nevidim důvod, aby mi hra generovala nějaké náhodné snímky jako. Ani jedno nepoužívám.
FSR a DLSS ale není jen generování snímků (mimochodem FG 2x pokud máš 60fps+ funguje velmi slušně), právě proto bys to neměl ignorovat, jinak se připravuješ pořádnou porci výkonu..
Obrázky si asi taky neukládáš do BMP že?
Bude AMD multi framegen podporovat i karty nvidie? Byla by to krásná sabotáž 5xxx :-)
Na MFG na jakékoli kartě máš prográmek za 7$ (Steam)...
Můžeš ho zapnout na 5xxx, 2xxx, Radeonu, na čemkoli.
Režii na generování snímků můžeš případně přenést i na druhou grafiku v systému (nějaká stará GTX třeba)...
A funguje to lépe než nativní MFG NVIDIE.. Takže tak.
Ne vole nemůžou zůstat u číselného označení. To je doba toto.
DLSS "číslo" ti taky stejně neřekne co to všechno (ne)dělá... Je v tom všeobecný chaos..
hlavne ze od vydani blackwellu clovek neotevre jednu diskusi o grafice, aby tam nekdo nemasturboval nad dlss transformer.. kdyz jsou vsichni tak hotovy z dlss transformer, tak neni divu ze budeme mit fsr redstone..
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.