AMD představila FSR Redstone, nástupce FSR 4, který dorazí již letos
Vypadá to, že navýšení AI výkonu architektury RDNA 4 přineslo i významné zrychlení vývoje FSR pro tuto generaci grafických karet. AMD totiž sotva vydala FSR 4 a již plánuje generaci novou, se třemi zásadními změnami. Ve druhém pololetí máme očekávat vydání FSR Redstone s novinkami postavenými na bázi strojového učení.
Po FSR v prvním pololetí nastoupí FSR Redstone v druhém (AMD)
FSR Redstone přinese podporu tzv. Neural Radianace Caching, což je technologie, která se na základě odrazů světla ve scéně učí předvídat a ukládat nepřímé osvětlení. To snižuje výkonnostní nároky na ray-tracing.
FSR Redstone přinese podporu Neural Radiance Caching a Ray Regeneration (AMD)
Druhou novinku AMD nazývá Ray Regeneration. Jejím cílem je pomocí AI vyřešit pixely, pro které nemohl být proveden přesný path-tracing. Do jisté míry jde o obdobu Nvidia Ray Reconstruction přítomné v posledních verzích DLSS.
FSR Redstone k nové verzi Super Resolution doplní i novou verzi Frame Generation (AMD)
K nové verzi Super Resolution, kterou přinesla FSR 4, dále přibude nová verze Frame Generation. AMD se zatím nepochlubila, jaká zlepšení nové generování snímků přinese oproti stávající verzi, takže si na přesnější představu o výsledné podobě budeme muset počkat.
Prozatím bylo oznámeno, že začátkem června stoupne počet her oficiálně podporujících FSR 4 přes 60. V té době, konkrétně 5. června, společnost vydá FSR 4 SDK (Software Development Kit). Implementace FSR 4 je velmi jednoduchá u her, které podporují FSR 3.1, neboť to zavedlo API usnadňující přechod na nové verze. Ve druhé polovině roku pak dorazí FSR Redstone s výše popsanými novinkami.