Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD rozšířila podporu Radeon Image Sharpening i na 256bit modely Polaris

Podporu pro Radeon Image Sharpening, který AMD uvedla s Radeony RX 5700 (XT), nyní prostřednictvím ovladačů rozšiřuje i pro výkonnější modely generace Polaris…

S Radeony architektury Navi odhalila AMD mimo jiné dvě novinky, které jsou v jádru identické a liší se implementací. Jde o tzv. Fidelity FX CAS a Radeon Image Sharpening. Obojí tkví v adaptivním doostření obrazu s volitelným zvětšením (upscaling) na nativní rozlišení monitoru. Liší se v implementaci. Fidelity FX CAS je jako Open Source přístupná vývojářům her, kteří ji mohou integrovat do hry a nabídnout ovládací rozhraní v nastavení hry. Radeon Image Sharpening, o němž bude dále řeč, je implementovaný v ovladačích Radeon Software a při uvedení ho bylo možné zapnout v ovladačích Radeonů RX 5700 pro libovolnou DX9, DX12 a Vulkan hru.

Radeon Image Sharpening má minimální dopady na výkon, takže je schopný například při renderingu v rozlišení 2560×1440 doostřeném a zvětšeném na 3840×2160 nabídnout zhruba 2× vyšší výkon než nativní rendering v 3840×2160:

Nyní, s ovladači Radeon Software Adrenalin 19.9.2 doplňuje AMD podporu Radeon Image Sharpening i pro některé Radeony postavené na GPU s architekturou Polaris. Prakticky jde o desktopové karty vybavené jádrem Polaris x0, zkrátka ty, které mají 256bit sběrnici. Jmenovitě:

  • Radeon RX 470
  • Radeon RX 480
  • Radeon RX 570
  • Radeon RX 580
  • Radeon RX 590

Funkce je v případě Polaris k dispozici pro API DirectX 12 a Vulkan. Ovladač ke stažení najdete na webu AMD.

Zdroje: 

Diskuse ke článku AMD rozšířila podporu Radeon Image Sharpening i na 256bit modely Polaris

Úterý, 17 Září 2019 - 15:40 | Xspy | Já jsem nadmíru spokojenej na Tahiti s AMD...
Úterý, 17 Září 2019 - 09:52 | Petr Derryk | Pro ten to nemá smysl. 290 i bez CF je výkonější...
Úterý, 17 Září 2019 - 09:11 | Konyas | Chce to ještě chvíli počkat...
Pondělí, 16 Září 2019 - 22:23 | kleofáš | A hlavně nějakou starší grafiku, vzhledem k tomu...
Pondělí, 16 Září 2019 - 21:02 | Martes | A na jaký kartě?
Pondělí, 16 Září 2019 - 18:18 | Gembler | Teď jsem to měřil v Borderlands 3 a je to nula...
Pondělí, 16 Září 2019 - 17:08 | Waffer47 | Podporuje dane technologie architektura Vega?
Pondělí, 16 Září 2019 - 15:47 | patrik-aaa | Podľa tohto článku to vyzerá, že nie. Aspoň...
Pondělí, 16 Září 2019 - 15:01 | Michal Minárik | To bolo prvé, čo mi napadlo. Nebudem si predsa...
Pondělí, 16 Září 2019 - 12:45 | He3lix | "Nicmene osobne bych preci jen preferoval...

Zobrazit diskusi