ATiňáci...
Furt jsou ještě softwarové berličkokouzla doménou té zlé podvodnické Nvidie?
Myslím že Lisa rovněž ukazuje, kde vede cesta do budoucna, a prosté násobení tranďáků za účelem násobení hrubého výkonu v rastru, tak jak to mají staromilští mazlíčci rádi to fakt fakt fakt nebude :))
Dokonce bych řekl, že mi z těch různých režimů a počtu udělátek co tam mají jde trochu hlava kolem.
Jestli se v tom vyzná jeden ze sta běžných userů, tak to bude moc :)
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
ATiňáci...
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
8. 10. 2025 - 10:29https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseATiňáci...
Furt jsou ještě softwarové berličkokouzla doménou té zlé podvodnické Nvidie?
Myslím že Lisa rovněž ukazuje, kde vede cesta do budoucna, a prosté násobení tranďáků za účelem násobení hrubého výkonu v rastru, tak jak to mají staromilští mazlíčci rádi to fakt fakt fakt nebude :))
Dokonce bych řekl, že mi z těch různých režimů a počtu udělátek co tam mají jde trochu hlava kolem.
Jestli se v tom vyzná jeden ze sta běžných userů, tak to bude moc :) https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517454
+
este nam pripomen, co je DLSS, ak nie softwarova berlickokuzla?
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
este nam pripomen, co je DLSS
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
8. 10. 2025 - 11:30https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseeste nam pripomen, co je DLSS, ak nie softwarova berlickokuzla?
https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517465
+
Nerozumím?
A co jiného by to bylo než berličkokouzlo…?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Nerozumím?
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
8. 10. 2025 - 12:00https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseNerozumím?
A co jiného by to bylo než berličkokouzlo…?https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517473
+
Dulezite je, ze ta udelatka muzes nechat vypnuta. Ale prijde doba, myslim si, kdy neco podobnyho bude trvale v driverech zapnuty kvuli kvalite a rychlosti vykreslovani.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dulezite je, ze ta udelatka
kyo kyo https://diit.cz/profil/kyo
8. 10. 2025 - 11:41https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseDulezite je, ze ta udelatka muzes nechat vypnuta. Ale prijde doba, myslim si, kdy neco podobnyho bude trvale v driverech zapnuty kvuli kvalite a rychlosti vykreslovani.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517468
+
Nejistý pán z jistého SW domu odkázal hráčům ať si laskavě zapnou upscaling a framegen.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vzbuďte se.
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
8. 10. 2025 - 18:18https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseVzbuďte se.
Ono už to přišlo.
Nejistý pán z jistého SW domu odkázal hráčům ať si laskavě zapnou upscaling a framegen.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517544
+
Upscaling a framegen ti rozhodně zapne i automatika ve hře nebo Nvidia App když to nešteluješ ručně..
Oni jsou lidi co to neštelují ručně protože neví co je Ray Reconstruction nebo HBAO+ :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Upscaling a framegen ti
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
8. 10. 2025 - 19:48https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseUpscaling a framegen ti rozhodně zapne i automatika ve hře nebo Nvidia App když to nešteluješ ručně..
Oni jsou lidi co to neštelují ručně protože neví co je Ray Reconstruction nebo HBAO+ :)https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517549
+
Jde o to že tato udělátka fungují jen za určitých okolností. Pokud bude mít GPU adekvatní hrubý výkon tak tato vylepšovátka nebude potřebovat a bude daleko univerzálněji použitelná. Funguje to jako motor s převodovkou, pokud motor nemá pařičný kroutící moment, pořidá se převodovka, ta má určité ztráty ale na výstupu nabídne větší kroutící moment. Podobně u těchto vylepšovátek, vylpšovátko zvýší fps, ale samo spotřebuje nějaký výpočetní výkon (ztráta) a navíc zmenší kvalitu obrazu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jde o to že tato udělátka
Fousek https://diit.cz/profil/xzfcdea5k3
8. 10. 2025 - 12:03https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseJde o to že tato udělátka fungují jen za určitých okolností. Pokud bude mít GPU adekvatní hrubý výkon tak tato vylepšovátka nebude potřebovat a bude daleko univerzálněji použitelná. Funguje to jako motor s převodovkou, pokud motor nemá pařičný kroutící moment, pořidá se převodovka, ta má určité ztráty ale na výstupu nabídne větší kroutící moment. Podobně u těchto vylepšovátek, vylpšovátko zvýší fps, ale samo spotřebuje nějaký výpočetní výkon (ztráta) a navíc zmenší kvalitu obrazu.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517474
+
Podobně jako u toho motoru, ne každý si chce koupit GPU 2x tak drahou pro stejný výkon.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Podobně jako u toho motoru, n
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
8. 10. 2025 - 12:55https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskusePodobně jako u toho motoru, ne každý si chce koupit GPU 2x tak drahou pro stejný výkon.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517479
+
Ten výkon může být papírově stejný, ale při realném použití na tom bude ta dražší varianta líp. Pokud si někdo koupí GPU s velkým hrubým výkonem tak třeba s příchodem minigové horečky bude mít řádnou výhodu oproti tomu kdo si koupil levnější grafiku se "stejným" výkonem. Nebo pro obecnější použití AI bude ta dražší varianta taky asi lepší apod.
Realně to je tak, že teď AMD nabízí větší hrubý výkon za méně peněz než nVidia a při použití těchto optimalizací má Nvidia třeba o 20% navrch s tím, že je o podobné peníze dražší.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ten výkon může být papírově
Fousek https://diit.cz/profil/xzfcdea5k3
8. 10. 2025 - 14:47https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseTen výkon může být papírově stejný, ale při realném použití na tom bude ta dražší varianta líp. Pokud si někdo koupí GPU s velkým hrubým výkonem tak třeba s příchodem minigové horečky bude mít řádnou výhodu oproti tomu kdo si koupil levnější grafiku se "stejným" výkonem. Nebo pro obecnější použití AI bude ta dražší varianta taky asi lepší apod.
Realně to je tak, že teď AMD nabízí větší hrubý výkon za méně peněz než nVidia a při použití těchto optimalizací má Nvidia třeba o 20% navrch s tím, že je o podobné peníze dražší. https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517518
+
"""teď AMD nabízí větší hrubý výkon za méně peněz než nVidia a při použití těchto optimalizací má Nvidia třeba o 20% navrch s tím, že je o podobné peníze dražší"""
Větší hrubý výkon v rastru, v heavy RT je furt dost pozadu... (raději se dívám dopředu než do roku 2017, výkon v rastru je tak jako nepodstatný, je ho 3prdele.)
A berličky jsou všude, dyť o tom je ten článek ne?
Mám někdy pocit, že jak AMD useři ty berličky odmítají, tak dělají, jako by snad ani neexistovaly.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
"""teď AMD nabízí větší hrubý
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
8. 10. 2025 - 14:59https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse"""teď AMD nabízí větší hrubý výkon za méně peněz než nVidia a při použití těchto optimalizací má Nvidia třeba o 20% navrch s tím, že je o podobné peníze dražší"""
Větší hrubý výkon v rastru, v heavy RT je furt dost pozadu... (raději se dívám dopředu než do roku 2017, výkon v rastru je tak jako nepodstatný, je ho 3prdele.)
A berličky jsou všude, dyť o tom je ten článek ne?
Mám někdy pocit, že jak AMD useři ty berličky odmítají, tak dělají, jako by snad ani neexistovaly.
https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517520
+
8. 10. 2025 - 18:19https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseBerličky jsou to.
A wo tom to je.
Kdyby to byly alespoň pořádné berle.
https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517545
+
Právě že rasterizačního výkonu je pořád málo a RT je jen marketingový název, se skutečným RT to má málo společného, protože výkon na skutečné RT nedostačuje vůbec a zřejmě ještě dlouho nebude (ten možná vyřeší chipletové GPU). Berličky právě mají zakrývat ten nedostatek výkonu. Proto 4090 je pořád relevantní a 5090 nepřinesla téměř žádný výkon navíc.
Ano berličky odmítám, protože ty nedostatek výkonu nezachrání, naopak výsledek vždy musí degradovat, protože z celkového výkonu musí vždy něco sebrat, aby provedly následující úpravy. Berličky mohou zachránit to co je na hranici použitelnosti, ne když je toho výkonu opravdu málo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Právě že rasterizačního
Fousek https://diit.cz/profil/xzfcdea5k3
9. 10. 2025 - 06:57https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskusePrávě že rasterizačního výkonu je pořád málo a RT je jen marketingový název, se skutečným RT to má málo společného, protože výkon na skutečné RT nedostačuje vůbec a zřejmě ještě dlouho nebude (ten možná vyřeší chipletové GPU). Berličky právě mají zakrývat ten nedostatek výkonu. Proto 4090 je pořád relevantní a 5090 nepřinesla téměř žádný výkon navíc.
Ano berličky odmítám, protože ty nedostatek výkonu nezachrání, naopak výsledek vždy musí degradovat, protože z celkového výkonu musí vždy něco sebrat, aby provedly následující úpravy. Berličky mohou zachránit to co je na hranici použitelnosti, ne když je toho výkonu opravdu málo.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517566
+
1) Ty máš rastr výkonu málo, já ho mám dost. Buď to neumíš nastavit, nebo musíš hrát ve 4k/160fps v nativu - tj nechceš to nastavit. Počítej s tím, že rastrový výkon bude přibývat maximálně po nižších desítkách procent / generace... Takže se trap a nadávej, že se výkon nikde neposouvá.
2) Na RT nebo plný RT (PT) výkon v nativu a nesmyslných frame samozřejmě není, a rozhodně nebude..
Protože když vynecháme berličky, tak pro 1080p/60 v PT výkon vymyslíš, ale když chce někdo nutně 160fps, tak bez berliček zapomeň.. Opět platí, hrej si do důchodu v DX11.
"""Ano berličky odmítám, protože ty nedostatek výkonu nezachrání, naopak výsledek vždy musí degradovat, protože z celkového výkonu musí vždy něco sebrat, aby provedly následující úpravy"""
Co je tohle za nesmysl, tys to DLSS snad nikdy nezapnul???
Tak samozřejmě, že je tam nějaká režie, ale už jen když zapnu upscaler mám z 4060ti-16G výkon srovnatelný s 5070, za polovinu její ceny a při 160W...
Co řešíš? Pokud tě DLSS nebaví, tak plať a větrej.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
1) Ty máš rastr výkonu málo,
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
9. 10. 2025 - 08:46https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse1) Ty máš rastr výkonu málo, já ho mám dost. Buď to neumíš nastavit, nebo musíš hrát ve 4k/160fps v nativu - tj nechceš to nastavit. Počítej s tím, že rastrový výkon bude přibývat maximálně po nižších desítkách procent / generace... Takže se trap a nadávej, že se výkon nikde neposouvá.
2) Na RT nebo plný RT (PT) výkon v nativu a nesmyslných frame samozřejmě není, a rozhodně nebude..
Protože když vynecháme berličky, tak pro 1080p/60 v PT výkon vymyslíš, ale když chce někdo nutně 160fps, tak bez berliček zapomeň.. Opět platí, hrej si do důchodu v DX11.
"""Ano berličky odmítám, protože ty nedostatek výkonu nezachrání, naopak výsledek vždy musí degradovat, protože z celkového výkonu musí vždy něco sebrat, aby provedly následující úpravy"""
Co je tohle za nesmysl, tys to DLSS snad nikdy nezapnul???
Tak samozřejmě, že je tam nějaká režie, ale už jen když zapnu upscaler mám z 4060ti-16G výkon srovnatelný s 5070, za polovinu její ceny a při 160W...
Co řešíš? Pokud tě DLSS nebaví, tak plať a větrej.
https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517586
+
Momentálně potřebuju 2 obrazy minimalně ve 2k, ale spíš 2 výseče z koule o cca 180° úhlech v nějakejch třeba 50fps (což by měla 4090/5090 měla dokázat, ale GPU v ceně auta kupovat nehodlám) A to mám low-end headset. Pokud budu uvažovat o Pimaxu tak je ten požadavek v druhé mocnině. Žadný DLSS tomu nepomůže. FSR 3 mám teď zapnuté, ale je to taková z nouze cnost a nemyslim si, že s DLSS by to bylo výrazně lepší. Vůbec neřešim >60fps, mě vpodstatě stačí momentálních 35fps min
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Momentálně potřebuju 2 obrazy
Fousek https://diit.cz/profil/xzfcdea5k3
9. 10. 2025 - 10:01https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseMomentálně potřebuju 2 obrazy minimalně ve 2k, ale spíš 2 výseče z koule o cca 180° úhlech v nějakejch třeba 50fps (což by měla 4090/5090 měla dokázat, ale GPU v ceně auta kupovat nehodlám) A to mám low-end headset. Pokud budu uvažovat o Pimaxu tak je ten požadavek v druhé mocnině. Žadný DLSS tomu nepomůže. FSR 3 mám teď zapnuté, ale je to taková z nouze cnost a nemyslim si, že s DLSS by to bylo výrazně lepší. Vůbec neřešim >60fps, mě vpodstatě stačí momentálních 35fps minhttps://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517600
+
Kdybys nebyl jůlin, tak máš PRÁVĚ na VR Nvidii a zaplacený Patreon Luka Rosse, což je největší MODer v oblasti VR.
Jeho R.E.A.L VR převádí běžné 3A hry do VR - to perfektně.
V podstatě je to člověk, co Praydogem (autor UEVR) tvojí nejvíce kvalitního VR obsahu na světě.
Ale to teď není podstatné, podstatné je, že si po zaplacení Patreonu můžeš přečíst rozsáhlé technické články o tom, jak klíčová je podpora DLSS ve VR, a jak do svých MODů Luke implementoval vlastní FG (AER v2 to nazývá) za účelem použitelnosti VR ve hře, jako je Cyberpunk nebo GreatCircle.
Prostě ve VR si u "velké hry" bez "berliček" neškrtneš..
A bohužel s Radeonem jeho MODy běží, ale bez DLSS (FSR to neumí) a bez AER v2, takže použitelnost je velmi omezená..
Mimochodem to byl důvod, proč jsem opustil Radeon. I když já ten MOD používám "jen" na vytvoření True 3D obrazu, každopádně ale, používám ho skoro pořád.
9. 10. 2025 - 10:20https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseKdybys nebyl jůlin, tak máš PRÁVĚ na VR Nvidii a zaplacený Patreon Luka Rosse, což je největší MODer v oblasti VR.
Jeho R.E.A.L VR převádí běžné 3A hry do VR - to perfektně.
V podstatě je to člověk, co Praydogem (autor UEVR) tvojí nejvíce kvalitního VR obsahu na světě.
Ale to teď není podstatné, podstatné je, že si po zaplacení Patreonu můžeš přečíst rozsáhlé technické články o tom, jak klíčová je podpora DLSS ve VR, a jak do svých MODů Luke implementoval vlastní FG (AER v2 to nazývá) za účelem použitelnosti VR ve hře, jako je Cyberpunk nebo GreatCircle.
Prostě ve VR si u "velké hry" bez "berliček" neškrtneš..
A bohužel s Radeonem jeho MODy běží, ale bez DLSS (FSR to neumí) a bez AER v2, takže použitelnost je velmi omezená..
Mimochodem to byl důvod, proč jsem opustil Radeon. I když já ten MOD používám "jen" na vytvoření True 3D obrazu, každopádně ale, používám ho skoro pořád.
https://www.youtube.com/watch?v=cUelil7M4fU
https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517605
+
Hry, které nepodporují VR už od základu sice modnout jdou, ale ve VR fungují minimálně divně. Pár modů sem hrál (GTA5 jsem dohral ve VR), ale je to vždy nějakej bastl a oproti nativní podpoře je to dost podstatnej rozdíl, takže hraju spíš hry, které od počátku byly dělané pro VR a nemyslim si, že by MODer dokázal lépe optimalizovat hru pro VR než samotnej vývojář. Hry jako CB můžou fungovat s DLSS celkem dobře, ale simulátory, kde je potřeba aby třeba detaily na přístrojovce byly čitelné tak právě ty detaily DLSS degraduje
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hry, které nepodporují VR už
Fousek https://diit.cz/profil/xzfcdea5k3
9. 10. 2025 - 11:30https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseHry, které nepodporují VR už od základu sice modnout jdou, ale ve VR fungují minimálně divně. Pár modů sem hrál (GTA5 jsem dohral ve VR), ale je to vždy nějakej bastl a oproti nativní podpoře je to dost podstatnej rozdíl, takže hraju spíš hry, které od počátku byly dělané pro VR a nemyslim si, že by MODer dokázal lépe optimalizovat hru pro VR než samotnej vývojář. Hry jako CB můžou fungovat s DLSS celkem dobře, ale simulátory, kde je potřeba aby třeba detaily na přístrojovce byly čitelné tak právě ty detaily DLSS degradujehttps://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517617
+
Ano GTA5 je první MOD zmiňovaného Luka..
Chápu..
Ale rybníček nativních her pro VR je tak zoufale malý a hry tak specifické, že tenhle jeden chlap vydělává MODováním klasických her přes půl milionu měsíčně.
A pokud má někdo VR jen na nativní hry, musí hodně vyzobávat, a nebo mu set už dávno leží ve skříni.
Jádro sdělení.. Ignorovat DLSS a FG zvláště ve VR (kde to typicky jede v 5k a potřebuješ alespoň 90fps stabilních) můžeš maximálně tak s nativníma hříčkama alá BeatSaber, ale prostě ne s "plnohodnotnýma" hrama.
Pokud vím, tak hry jako Last of Us nebo DeathStranding nativně na VR nevychází, protože naprosto nikdo nezaplatí.
MODy je tak třeba brát v potaz.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ano GTA5 je první MOD
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
9. 10. 2025 - 11:49https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseAno GTA5 je první MOD zmiňovaného Luka..
Chápu..
Ale rybníček nativních her pro VR je tak zoufale malý a hry tak specifické, že tenhle jeden chlap vydělává MODováním klasických her přes půl milionu měsíčně.
A pokud má někdo VR jen na nativní hry, musí hodně vyzobávat, a nebo mu set už dávno leží ve skříni.
Jádro sdělení.. Ignorovat DLSS a FG zvláště ve VR (kde to typicky jede v 5k a potřebuješ alespoň 90fps stabilních) můžeš maximálně tak s nativníma hříčkama alá BeatSaber, ale prostě ne s "plnohodnotnýma" hrama.
Pokud vím, tak hry jako Last of Us nebo DeathStranding nativně na VR nevychází, protože naprosto nikdo nezaplatí.
MODy je tak třeba brát v potaz. https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517618
+
> pokud má někdo VR jen na nativní hry, musí hodně vyzobávat, a nebo mu set už dávno leží ve skříni
Příběhové nativní VR hry jsou snad jen Half-Life: Alyx. Jinak je všechno takové hříčky na rychlé zabavení.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
> pokud má někdo VR jen na
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
9. 10. 2025 - 13:11https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse> pokud má někdo VR jen na nativní hry, musí hodně vyzobávat, a nebo mu set už dávno leží ve skříni
Příběhové nativní VR hry jsou snad jen Half-Life: Alyx. Jinak je všechno takové hříčky na rychlé zabavení.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517638
+
Ano, Alyx je dokonalý příklad luxusní "velké" příběhové hry v nativním VR.
Ale o žádné jiné srovnatelné nevím. A to je pro VR problém.
MODy pánů Luka a Praydoga jsou pro lidi co VR propadli doslova spásou.
Samo nepřevedou každou hru tak dokonale jako je Alyx, ale to často uživatelé ani nepožadují.
Asi bych nechtěl 50hodin u Cyberpunku stát a šermovat rukama před sebou, stačí sedět, mít v ruce běžný gamepad a BÝT TAM :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ano, Alyx je dokonalý příklad
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
9. 10. 2025 - 13:30https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseAno, Alyx je dokonalý příklad luxusní "velké" příběhové hry v nativním VR.
Ale o žádné jiné srovnatelné nevím. A to je pro VR problém.
MODy pánů Luka a Praydoga jsou pro lidi co VR propadli doslova spásou.
Samo nepřevedou každou hru tak dokonale jako je Alyx, ale to často uživatelé ani nepožadují.
Asi bych nechtěl 50hodin u Cyberpunku stát a šermovat rukama před sebou, stačí sedět, mít v ruce běžný gamepad a BÝT TAM :)https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517643
+
Všechny pořádné simulátory, což je můj oblíbený žánr, pak je tu ještě produkce od Oculusu (Lone Echo) a předělávky do VR od Bethsedy se dají taky hrát. A pár dalších her se na Steamu najde. Těch dobrejch her je podobně jako na Spektrum v 80. letech, vetšinou odpad, ale minimálně 10 dobrejch her se najde.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Všechny pořádné simulátory,
Fousek https://diit.cz/profil/xzfcdea5k3
9. 10. 2025 - 14:11https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseVšechny pořádné simulátory, což je můj oblíbený žánr, pak je tu ještě produkce od Oculusu (Lone Echo) a předělávky do VR od Bethsedy se dají taky hrát. A pár dalších her se na Steamu najde. Těch dobrejch her je podobně jako na Spektrum v 80. letech, vetšinou odpad, ale minimálně 10 dobrejch her se najde.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517648
+
Ano na specifické zaměření jako jsou simulátory (MSFS, a ty auta co už nevím jak se jmenujou:) je to samozřejmě náčiní na tisíce hodin.
Ale oni hráči výhradně jedné hry nejsou prostě masa která by to odvětví uživila..
A k tomu co píšeš dále..
Myšlenka by asi neměla být taková že "koupím si VR, protože chci VR" a potom teprve začnu hledat hry co na tom jdou hrát a jestli mě nějaké hry z toho vůbec zajímají..
Myšlenka by mela být taková, že chci hrát své oblíbené PC hry---- ve VR....
A to řeší právě Luke Ross bezezbytku..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ano na specifické zaměření
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
9. 10. 2025 - 14:30https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseAno na specifické zaměření jako jsou simulátory (MSFS, a ty auta co už nevím jak se jmenujou:) je to samozřejmě náčiní na tisíce hodin.
Ale oni hráči výhradně jedné hry nejsou prostě masa která by to odvětví uživila..
A k tomu co píšeš dále..
Myšlenka by asi neměla být taková že "koupím si VR, protože chci VR" a potom teprve začnu hledat hry co na tom jdou hrát a jestli mě nějaké hry z toho vůbec zajímají..
Myšlenka by mela být taková, že chci hrát své oblíbené PC hry---- ve VR....
A to řeší právě Luke Ross bezezbytku..https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517651
+
""Jde o to že tato udělátka fungují jen za určitých okolností.""
To musíš říkat Lise a Huangovi, ne mi.. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
""Jde o to že tato udělátka
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
8. 10. 2025 - 13:27https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse""Jde o to že tato udělátka fungují jen za určitých okolností.""
To musíš říkat Lise a Huangovi, ne mi.. :)https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517492
+
Je jasné že vývoj už pôjde týmto smerom. Aj AMD sa musí prispôsobiť. VHS ako shitná technologia voči BETA sa presadila vydaním porna na kazety do požičovní a zvalcovala trh z domácim videom.
Inak ale výkon treba, nie že nie ale podpora pre tých ktorý to hlavne podporujú - majitelia viacscreenov je mizerná. Všetky tie 3.14čociny fungujú na fullskríne a na jednom monitore. Jedine IRacing s NV urobil fičúru ktorá 3x monitor rendruje alo jeden a výsledok fakt za to stojí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Je jasné že vývoj už pôjde
Dudo https://diit.cz/profil/emil-gersak
8. 10. 2025 - 12:29https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseJe jasné že vývoj už pôjde týmto smerom. Aj AMD sa musí prispôsobiť. VHS ako shitná technologia voči BETA sa presadila vydaním porna na kazety do požičovní a zvalcovala trh z domácim videom.
Inak ale výkon treba, nie že nie ale podpora pre tých ktorý to hlavne podporujú - majitelia viacscreenov je mizerná. Všetky tie 3.14čociny fungujú na fullskríne a na jednom monitore. Jedine IRacing s NV urobil fičúru ktorá 3x monitor rendruje alo jeden a výsledok fakt za to stojí.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517478
+
Takže to jde a záleží na programátorech, jestli to využijí.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Takže to jde a záleží na
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
8. 10. 2025 - 12:57https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseTakže to jde a záleží na programátorech, jestli to využijí.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517480
+
8. 10. 2025 - 18:28https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse>> 3x monitor rendruje alo jeden
Neudělal to pro ně Matrox?https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517546
+
8. 10. 2025 - 18:59https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseto neviem, ale ak tak by to ponúkli aj amdhttps://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517548
+
Já nevím, jestli jsi někdy rozdíl mezi Betou a VHS viděl. Fakticky to byly stejně (ne)kvalitní technologie, jen Betu vyráběla jen Sony a tak u ní neexistovaly levné horší stroje než u VHS, které dělal kde kdo.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Já nevím, jestli jsi někdy
Jirka1 https://diit.cz/profil/jirka1
8. 10. 2025 - 20:04https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseJá nevím, jestli jsi někdy rozdíl mezi Betou a VHS viděl. Fakticky to byly stejně (ne)kvalitní technologie, jen Betu vyráběla jen Sony a tak u ní neexistovaly levné horší stroje než u VHS, které dělal kde kdo.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517550
+
n o asi nie. Mal som síce Betu kameru a recorder, strihali sme na tom videa a samo mal som vhs. Potom aj vhs HIFI a skončil som u Panasonic SVHS 1000 + 900 + kameru. Ale asi som zle videl, čo už. Tú 900 bez strihového pultu mám dodnes v krabici. 1000 som predal, pretože v r. 1997 som prešiel na digitálny strih. Z SVHS do PC cez Fast DV Master
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
n o asi nie. Mal som síce
Dudo https://diit.cz/profil/emil-gersak
8. 10. 2025 - 20:31https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskusen o asi nie. Mal som síce Betu kameru a recorder, strihali sme na tom videa a samo mal som vhs. Potom aj vhs HIFI a skončil som u Panasonic SVHS 1000 + 900 + kameru. Ale asi som zle videl, čo už. Tú 900 bez strihového pultu mám dodnes v krabici. 1000 som predal, pretože v r. 1997 som prešiel na digitálny strih. Z SVHS do PC cez Fast DV Masterhttps://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517553
+
Nesmysl tady ta diskuze. Celej problém těch softwarových udělátek je, že vůbec potřeba nejsou. Nepotřebuju super grafiku a přednačítat vymyšlené snímky, které ve hře ve skutečnosti nejsou, abych měl vyšší FPS. Není mi to k ničemu.
NVidii by se samozřejmě líbilo, kdyby implemetace byla povinná a lidi, kteří mají starší grafiky by nemohli hrát, dokud si nekoupí novou grafiku, která podporuje novou verzi DLSS, pro kterou by vývojář tu hru udělal.
Jenže naštěstí ty hry nevyvíjí NVidia a vývojáři potřebují, aby si ty hry kupovali i lidi, kteří novou grafiku s novou vyfikundací nemají. Takže to povinné nebude.
Navíc nejvíc FPS potřebují hráči online multiplayeru a tam jsou některé ty vyfikundace zakázané používat, takže celé je to jen zbytečnost a marketing.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Nesmysl tady ta diskuze.
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
8. 10. 2025 - 13:59https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseNesmysl tady ta diskuze. Celej problém těch softwarových udělátek je, že vůbec potřeba nejsou. Nepotřebuju super grafiku a přednačítat vymyšlené snímky, které ve hře ve skutečnosti nejsou, abych měl vyšší FPS. Není mi to k ničemu.
NVidii by se samozřejmě líbilo, kdyby implemetace byla povinná a lidi, kteří mají starší grafiky by nemohli hrát, dokud si nekoupí novou grafiku, která podporuje novou verzi DLSS, pro kterou by vývojář tu hru udělal.
Jenže naštěstí ty hry nevyvíjí NVidia a vývojáři potřebují, aby si ty hry kupovali i lidi, kteří novou grafiku s novou vyfikundací nemají. Takže to povinné nebude.
Navíc nejvíc FPS potřebují hráči online multiplayeru a tam jsou některé ty vyfikundace zakázané používat, takže celé je to jen zbytečnost a marketing.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517508
+
Já bych to malinko otočil, kdyby nebyli lidi (a vyfetovaní výrobci monitorů) chchuji, tak by nikdo moc nefáral nad vývojem FG :).
Když přijde hejhula a řekne 60 je nuda, pro mě je “norma” 160, a přijde další hejhula a řekne, jdyž ty 160 tak já 240 woe… a ve 4ká :)
Tak když se na tím ten architekt hardwaru zamyslí, snadno si spočítá, že v prostém renderu pristě tyto absurdní požadavny NEJSOU realizovatelné, prostě fyzika limit betonová zeď konec…
Tak to softwarově osere a dá blbečkům co chtějí. Obrovská čísílka.. pomoci MFG..
A řádně to marketingově prodá …
Ty jsi odborník, takže víš jak to funguje a trháš si vlasy že to podvod (je MP3/H265 taky podvod?? No JE), ale běžný user zapne hru, NvidiaApp nebo ovladač mu sám dle možností jeho HW, monitoru atd hru nastaví a user hraje a NEŘEŠÍ, je mu úplně vuřt jak ten obraz vzniknul.
Na DF rozbory lupou u zvětšeného screenu zvysoka serre, aní neví, žr ten kanál existuje :)
Co je na tom tak nepochopitelného? Bez ohledu na to, jestli se ti to líbí nebo ne
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já bych to malinko otočil,
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
8. 10. 2025 - 14:14https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseJá bych to malinko otočil, kdyby nebyli lidi (a vyfetovaní výrobci monitorů) chchuji, tak by nikdo moc nefáral nad vývojem FG :).
Když přijde hejhula a řekne 60 je nuda, pro mě je “norma” 160, a přijde další hejhula a řekne, jdyž ty 160 tak já 240 woe… a ve 4ká :)
Tak když se na tím ten architekt hardwaru zamyslí, snadno si spočítá, že v prostém renderu pristě tyto absurdní požadavny NEJSOU realizovatelné, prostě fyzika limit betonová zeď konec…
Tak to softwarově osere a dá blbečkům co chtějí. Obrovská čísílka.. pomoci MFG..
A řádně to marketingově prodá …
Ty jsi odborník, takže víš jak to funguje a trháš si vlasy že to podvod (je MP3/H265 taky podvod?? No JE), ale běžný user zapne hru, NvidiaApp nebo ovladač mu sám dle možností jeho HW, monitoru atd hru nastaví a user hraje a NEŘEŠÍ, je mu úplně vuřt jak ten obraz vzniknul.
Na DF rozbory lupou u zvětšeného screenu zvysoka serre, aní neví, žr ten kanál existuje :)
Co je na tom tak nepochopitelného? Bez ohledu na to, jestli se ti to líbí nebo nehttps://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517514
+
Takhle, pokud je to pro vývojáře hry téměř bezpracné a netrpí tím, že se vývojář "musel" věovat této zbytečnosti, kvalita hry, tak ok. Kdo chce si to zapne, kdo nechce ne. Ale by bych hodně opatrný s tím, aby se nestalo, že bude zejména NVidia tlačit na vývojáře her, že to tam být musí a bez toho hra nebude fungovat. Prostě, abych měl na výběr.
Pokud má uživatel možnost mít hudbu i v neztrátově komprimovaném formátu, tak je také MP3 ok. Jde o to, aby bylo na výběr.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Takhle, pokud je to pro
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
8. 10. 2025 - 14:58https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseTakhle, pokud je to pro vývojáře hry téměř bezpracné a netrpí tím, že se vývojář "musel" věovat této zbytečnosti, kvalita hry, tak ok. Kdo chce si to zapne, kdo nechce ne. Ale by bych hodně opatrný s tím, aby se nestalo, že bude zejména NVidia tlačit na vývojáře her, že to tam být musí a bez toho hra nebude fungovat. Prostě, abych měl na výběr.
Pokud má uživatel možnost mít hudbu i v neztrátově komprimovaném formátu, tak je také MP3 ok. Jde o to, aby bylo na výběr.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517519
+
""""NVidia tlačit na vývojáře her, že to tam být musí a bez toho hra nebude fungovat. """"
Tohle nehrozí, vždycky to bude fungovat v nativu. Popřípadě nahradíš nějakou DLL nějakým fake souborem a bude to zase dobrý :) Otázka je, jestli to vůbec poznáš..
Jediné co se brzy stane povinností, bude nutnost DX12u karty.
Ale to už snad není nějak zdrcující problém. 2060/6600 jsou velmi dostupné - samozřejmě vyskočí pár přátel klubu "GTX" s 1660ti nebo 1080ti a budou smutní..
Ale nástup RTX her bude pozvolný
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
""""NVidia tlačit na vývojáře
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
8. 10. 2025 - 15:06https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse""""NVidia tlačit na vývojáře her, že to tam být musí a bez toho hra nebude fungovat. """"
Tohle nehrozí, vždycky to bude fungovat v nativu. Popřípadě nahradíš nějakou DLL nějakým fake souborem a bude to zase dobrý :) Otázka je, jestli to vůbec poznáš..
Jediné co se brzy stane povinností, bude nutnost DX12u karty.
Ale to už snad není nějak zdrcující problém. 2060/6600 jsou velmi dostupné - samozřejmě vyskočí pár přátel klubu "GTX" s 1660ti nebo 1080ti a budou smutní..
Ale nástup RTX her bude pozvolnýhttps://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517521
+
Už existují RTX-only hry, ale na nastavení RTX: Low jim stačí malý výkon RT a v Linuxu je driver pro staré AMD grafiky, který požadovaný výkon dodá emulací přes compute shaders:
8. 10. 2025 - 15:09https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseUž existují RTX-only hry, ale na nastavení RTX: Low jim stačí malý výkon RT a v Linuxu je driver pro staré AMD grafiky, který požadovaný výkon dodá emulací přes compute shaders:
"Indiana Jones and the great circle running on an AMD Vega 56 graphics card by thanks to RADV emulated ray tracing (not possible on windows)"
https://www.reddit.com/r/linux_gaming/comments/1i1wvpy/indiana_jones_and_the_great_circle_running_on_an/https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517522
+
8. 10. 2025 - 15:39https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseJo vím že existují, ale jsou jich jednotkyhttps://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517535
+
Už jsou a bude jich víc. Vývojáře nezajímají hráči, co hru uwarezí. Rozumné minimální požadavky na HW jsou jeden způsob odříznutí části pirátů (těch, co kdyby měli peníze, tak radši koupí HW než hru).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Už jsou a bude jich víc.
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
8. 10. 2025 - 15:43https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseUž jsou a bude jich víc. Vývojáře nezajímají hráči, co hru uwarezí. Rozumné minimální požadavky na HW jsou jeden způsob odříznutí části pirátů (těch, co kdyby měli peníze, tak radši koupí HW než hru).https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517536
+
Já znám jednoho, co má noťas za 60000, a hry totákně jen warezí, protože přeci ty peníze je potřeba pak zas dát do hardwaru.
Ten se narozdíl o her zaplatit musí :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já znám jednoho, co má noťas
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
8. 10. 2025 - 18:12https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseJá znám jednoho, co má noťas za 60000, a hry totákně jen warezí, protože přeci ty peníze je potřeba pak zas dát do hardwaru.
Ten se narozdíl o her zaplatit musí :)https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517542
+
Taky mám GTX 1080 a popravdě jsem nevěděl, že hrozí odříznutí téhle karty. Nejsem rád, je to stále relevantní karta a potřebuju nějak testovat linux a hraní her. Už jsem myslel, že to budu muset rozčísnout letos, ale tím, že nám na Windows 10 dal Microsoft další rok, tak bych rád ještě rok tu kartu používal než se definitivně rozhodnu, jestli Windows 11 nebo linux i na hlavním kompu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Taky mám GTX 1080 a popravdě
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
8. 10. 2025 - 18:13https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseTaky mám GTX 1080 a popravdě jsem nevěděl, že hrozí odříznutí téhle karty. Nejsem rád, je to stále relevantní karta a potřebuju nějak testovat linux a hraní her. Už jsem myslel, že to budu muset rozčísnout letos, ale tím, že nám na Windows 10 dal Microsoft další rok, tak bych rád ještě rok tu kartu používal než se definitivně rozhodnu, jestli Windows 11 nebo linux i na hlavním kompu.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517543
+
Nemyslim si že by DX12 mělo hrát v budoucnosti prim, vzhledem k tomu, že win platforma je na ústupu, tak bych vsázel ve vzdálenější budoucnosti na Vulkan, který je multiplatformní a funguje jak na x86 tak na ARMu
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nemyslim si že by DX12 mělo
Fousek https://diit.cz/profil/xzfcdea5k3
9. 10. 2025 - 07:05https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseNemyslim si že by DX12 mělo hrát v budoucnosti prim, vzhledem k tomu, že win platforma je na ústupu, tak bych vsázel ve vzdálenější budoucnosti na Vulkan, který je multiplatformní a funguje jak na x86 tak na ARMuhttps://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517569
+
9. 10. 2025 - 07:11https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseKdyby Vulkan za něco stál, tak už se prosadil.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517575
+
Vulkan se někde prosadil, a jsou to i velké hry, ale je to prostě jen alternativa.
DX určitě nevytlačí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vulkan se někde prosadil, a
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
9. 10. 2025 - 09:09https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseVulkan se někde prosadil, a jsou to i velké hry, ale je to prostě jen alternativa.
DX určitě nevytlačí. https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517595
+
Samozřejmě přes svoje interní :)
Metal API.
Je samozřejmě taky "low level" jako Vulkan a DX12.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Samozřejmě přes svoje interní
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
9. 10. 2025 - 10:36https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseSamozřejmě přes svoje interní :)
Metal API.
Je samozřejmě taky "low level" jako Vulkan a DX12.
https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517608
+
Tak on Vulkan přišel nejen po Apple Metal, ale i po Microsoft DirectX 12. Testovací API Mantle bylo sice první, ale než se komunita okolo OpenGL rozhoupala pro finální API, tak už bylo pozdě.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak on Vulkan přišel nejen po
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
9. 10. 2025 - 13:21https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseTak on Vulkan přišel nejen po Apple Metal, ale i po Microsoft DirectX 12. Testovací API Mantle bylo sice první, ale než se komunita okolo OpenGL rozhoupala pro finální API, tak už bylo pozdě.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517642
+
DX12 už prim nehraje dávno.
Od roku roku 2018 je tu DX12u, ale odpírači evidentně dělají, jako by nebyl :)
A můžu tě ujistit, že ten bude hrát prim ještě dlouho.....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DX12 už prim nehraje dávno.
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
9. 10. 2025 - 09:12https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseDX12 už prim nehraje dávno.
Od roku roku 2018 je tu DX12u, ale odpírači evidentně dělají, jako by nebyl :)
A můžu tě ujistit, že ten bude hrát prim ještě dlouho..... https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517596
+
Nvidia nikomu nic nevnucuje. Sami vývojáři jdou za NVidií a nechají si poradit od jejich expertů, jak vylepšit jejich engine.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nvidia nikomu nic nevnucuje.
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
8. 10. 2025 - 15:18https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseNvidia nikomu nic nevnucuje. Sami vývojáři jdou za NVidií a nechají si poradit od jejich expertů, jak vylepšit jejich engine.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517527
+
8. 10. 2025 - 18:32https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseA podle toho taky vypadají.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517547
+
8. 10. 2025 - 15:45https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskusetu Ti to musím podpísať, presne takto to je.https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517537
+
Ještě mě napadla jedna věc, o které píšeš, proč ty vyfikundace nejsem schopen pochopit. Mám 144 Hz monitor, ale přepnul jsem ho 60 Hz. Rozdíl tam nevidim, neřešim marketing, prostě si jedu po svým a dopočítávat snímky do 140 nepotřebuju. Tak můžu těžko chápat, k čemu je to dobrý.
Výhodou je, že člověku stačí na hraní procesor z 2019, teda pomalu 7 letý procesor a necítím žádné omezení, proto odkládám nějaké nákupy, když k mému překvapení ty procesory vůbec nestárnou. Ještě ty grafiky až se zastaví vývoj a omezí se na dopočítávání snímků a ušetřim úplně nejvíc. :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ještě mě napadla jedna věc, o
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
9. 10. 2025 - 07:09https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuseJeště mě napadla jedna věc, o které píšeš, proč ty vyfikundace nejsem schopen pochopit. Mám 144 Hz monitor, ale přepnul jsem ho 60 Hz. Rozdíl tam nevidim, neřešim marketing, prostě si jedu po svým a dopočítávat snímky do 140 nepotřebuju. Tak můžu těžko chápat, k čemu je to dobrý.
Výhodou je, že člověku stačí na hraní procesor z 2019, teda pomalu 7 letý procesor a necítím žádné omezení, proto odkládám nějaké nákupy, když k mému překvapení ty procesory vůbec nestárnou. Ještě ty grafiky až se zastaví vývoj a omezí se na dopočítávání snímků a ušetřim úplně nejvíc. :-Dhttps://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517572
+
""""Ještě mě napadla jedna věc, o které píšeš, proč ty vyfikundace nejsem schopen pochopit. Mám 144 Hz monitor, ale přepnul jsem ho 60 Hz. Rozdíl tam nevidim, neřešim marketing, prostě si jedu po svým a dopočítávat snímky do 140 nepotřebuju."""
To máš dobrý, jsi vlastně šťastný člověk - mám tohle stejně :)
Ale si představ, že ti na zamknutých 60fps nějaký podělaný příslušník generace Z začne vyprávět, že jsi důchodce co nic nevidí a cokoli pod 144Hz je trhanina.
No já ho pošlu do řiti, ale Huang se hluboce zamyslí, řekne... Chcou stovky framů, tak jim je prostě dáme.!
Ale jak už jsem psal, každý si snadno spočítá, že navýšením hrubého výkonu jen tak, stovky procent výkonu NIKDY nevymyslíš.
Určitě ne pro "filmové" hry se složitou scénou a těmi nenáviděnými prvky z DX12u.
Proto většina kompetitivek vypadá jako hry z Nintenda.
Nejde tam o imerzi, ale o výkon. A tam si může každý těch 200fps klidně dopřát.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
""""Ještě mě napadla jedna
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
9. 10. 2025 - 08:54https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse""""Ještě mě napadla jedna věc, o které píšeš, proč ty vyfikundace nejsem schopen pochopit. Mám 144 Hz monitor, ale přepnul jsem ho 60 Hz. Rozdíl tam nevidim, neřešim marketing, prostě si jedu po svým a dopočítávat snímky do 140 nepotřebuju."""
To máš dobrý, jsi vlastně šťastný člověk - mám tohle stejně :)
Ale si představ, že ti na zamknutých 60fps nějaký podělaný příslušník generace Z začne vyprávět, že jsi důchodce co nic nevidí a cokoli pod 144Hz je trhanina.
No já ho pošlu do řiti, ale Huang se hluboce zamyslí, řekne... Chcou stovky framů, tak jim je prostě dáme.!
Ale jak už jsem psal, každý si snadno spočítá, že navýšením hrubého výkonu jen tak, stovky procent výkonu NIKDY nevymyslíš.
Určitě ne pro "filmové" hry se složitou scénou a těmi nenáviděnými prvky z DX12u.
Proto většina kompetitivek vypadá jako hry z Nintenda.
Nejde tam o imerzi, ale o výkon. A tam si může každý těch 200fps klidně dopřát. https://diit.cz/clanek/amd-rozsiruje-afmf-o-nastaveni-fast-motion-response/diskuse#comment-1517588
+
ATiňáci...
Furt jsou ještě softwarové berličkokouzla doménou té zlé podvodnické Nvidie?
Myslím že Lisa rovněž ukazuje, kde vede cesta do budoucna, a prosté násobení tranďáků za účelem násobení hrubého výkonu v rastru, tak jak to mají staromilští mazlíčci rádi to fakt fakt fakt nebude :))
Dokonce bych řekl, že mi z těch různých režimů a počtu udělátek co tam mají jde trochu hlava kolem.
Jestli se v tom vyzná jeden ze sta běžných userů, tak to bude moc :)
este nam pripomen, co je DLSS, ak nie softwarova berlickokuzla?
Nerozumím?
A co jiného by to bylo než berličkokouzlo…?
Dulezite je, ze ta udelatka muzes nechat vypnuta. Ale prijde doba, myslim si, kdy neco podobnyho bude trvale v driverech zapnuty kvuli kvalite a rychlosti vykreslovani.
Bingo :)
Vzbuďte se.
Ono už to přišlo.
Nejistý pán z jistého SW domu odkázal hráčům ať si laskavě zapnou upscaling a framegen.
Upscaling a framegen ti rozhodně zapne i automatika ve hře nebo Nvidia App když to nešteluješ ručně..
Oni jsou lidi co to neštelují ručně protože neví co je Ray Reconstruction nebo HBAO+ :)
Jde o to že tato udělátka fungují jen za určitých okolností. Pokud bude mít GPU adekvatní hrubý výkon tak tato vylepšovátka nebude potřebovat a bude daleko univerzálněji použitelná. Funguje to jako motor s převodovkou, pokud motor nemá pařičný kroutící moment, pořidá se převodovka, ta má určité ztráty ale na výstupu nabídne větší kroutící moment. Podobně u těchto vylepšovátek, vylpšovátko zvýší fps, ale samo spotřebuje nějaký výpočetní výkon (ztráta) a navíc zmenší kvalitu obrazu.
Podobně jako u toho motoru, ne každý si chce koupit GPU 2x tak drahou pro stejný výkon.
Ten výkon může být papírově stejný, ale při realném použití na tom bude ta dražší varianta líp. Pokud si někdo koupí GPU s velkým hrubým výkonem tak třeba s příchodem minigové horečky bude mít řádnou výhodu oproti tomu kdo si koupil levnější grafiku se "stejným" výkonem. Nebo pro obecnější použití AI bude ta dražší varianta taky asi lepší apod.
Realně to je tak, že teď AMD nabízí větší hrubý výkon za méně peněz než nVidia a při použití těchto optimalizací má Nvidia třeba o 20% navrch s tím, že je o podobné peníze dražší.
"""teď AMD nabízí větší hrubý výkon za méně peněz než nVidia a při použití těchto optimalizací má Nvidia třeba o 20% navrch s tím, že je o podobné peníze dražší"""
Větší hrubý výkon v rastru, v heavy RT je furt dost pozadu... (raději se dívám dopředu než do roku 2017, výkon v rastru je tak jako nepodstatný, je ho 3prdele.)
A berličky jsou všude, dyť o tom je ten článek ne?
Mám někdy pocit, že jak AMD useři ty berličky odmítají, tak dělají, jako by snad ani neexistovaly.
Berličky jsou to.
A wo tom to je.
Kdyby to byly alespoň pořádné berle.
Právě že rasterizačního výkonu je pořád málo a RT je jen marketingový název, se skutečným RT to má málo společného, protože výkon na skutečné RT nedostačuje vůbec a zřejmě ještě dlouho nebude (ten možná vyřeší chipletové GPU). Berličky právě mají zakrývat ten nedostatek výkonu. Proto 4090 je pořád relevantní a 5090 nepřinesla téměř žádný výkon navíc.
Ano berličky odmítám, protože ty nedostatek výkonu nezachrání, naopak výsledek vždy musí degradovat, protože z celkového výkonu musí vždy něco sebrat, aby provedly následující úpravy. Berličky mohou zachránit to co je na hranici použitelnosti, ne když je toho výkonu opravdu málo.
1) Ty máš rastr výkonu málo, já ho mám dost. Buď to neumíš nastavit, nebo musíš hrát ve 4k/160fps v nativu - tj nechceš to nastavit. Počítej s tím, že rastrový výkon bude přibývat maximálně po nižších desítkách procent / generace... Takže se trap a nadávej, že se výkon nikde neposouvá.
2) Na RT nebo plný RT (PT) výkon v nativu a nesmyslných frame samozřejmě není, a rozhodně nebude..
Protože když vynecháme berličky, tak pro 1080p/60 v PT výkon vymyslíš, ale když chce někdo nutně 160fps, tak bez berliček zapomeň.. Opět platí, hrej si do důchodu v DX11.
"""Ano berličky odmítám, protože ty nedostatek výkonu nezachrání, naopak výsledek vždy musí degradovat, protože z celkového výkonu musí vždy něco sebrat, aby provedly následující úpravy"""
Co je tohle za nesmysl, tys to DLSS snad nikdy nezapnul???
Tak samozřejmě, že je tam nějaká režie, ale už jen když zapnu upscaler mám z 4060ti-16G výkon srovnatelný s 5070, za polovinu její ceny a při 160W...
Co řešíš? Pokud tě DLSS nebaví, tak plať a větrej.
Momentálně potřebuju 2 obrazy minimalně ve 2k, ale spíš 2 výseče z koule o cca 180° úhlech v nějakejch třeba 50fps (což by měla 4090/5090 měla dokázat, ale GPU v ceně auta kupovat nehodlám) A to mám low-end headset. Pokud budu uvažovat o Pimaxu tak je ten požadavek v druhé mocnině. Žadný DLSS tomu nepomůže. FSR 3 mám teď zapnuté, ale je to taková z nouze cnost a nemyslim si, že s DLSS by to bylo výrazně lepší. Vůbec neřešim >60fps, mě vpodstatě stačí momentálních 35fps min
Kdybys nebyl jůlin, tak máš PRÁVĚ na VR Nvidii a zaplacený Patreon Luka Rosse, což je největší MODer v oblasti VR.
Jeho R.E.A.L VR převádí běžné 3A hry do VR - to perfektně.
V podstatě je to člověk, co Praydogem (autor UEVR) tvojí nejvíce kvalitního VR obsahu na světě.
Ale to teď není podstatné, podstatné je, že si po zaplacení Patreonu můžeš přečíst rozsáhlé technické články o tom, jak klíčová je podpora DLSS ve VR, a jak do svých MODů Luke implementoval vlastní FG (AER v2 to nazývá) za účelem použitelnosti VR ve hře, jako je Cyberpunk nebo GreatCircle.
Prostě ve VR si u "velké hry" bez "berliček" neškrtneš..
A bohužel s Radeonem jeho MODy běží, ale bez DLSS (FSR to neumí) a bez AER v2, takže použitelnost je velmi omezená..
Mimochodem to byl důvod, proč jsem opustil Radeon. I když já ten MOD používám "jen" na vytvoření True 3D obrazu, každopádně ale, používám ho skoro pořád.
https://www.youtube.com/watch?v=cUelil7M4fU
Hry, které nepodporují VR už od základu sice modnout jdou, ale ve VR fungují minimálně divně. Pár modů sem hrál (GTA5 jsem dohral ve VR), ale je to vždy nějakej bastl a oproti nativní podpoře je to dost podstatnej rozdíl, takže hraju spíš hry, které od počátku byly dělané pro VR a nemyslim si, že by MODer dokázal lépe optimalizovat hru pro VR než samotnej vývojář. Hry jako CB můžou fungovat s DLSS celkem dobře, ale simulátory, kde je potřeba aby třeba detaily na přístrojovce byly čitelné tak právě ty detaily DLSS degraduje
Ano GTA5 je první MOD zmiňovaného Luka..
Chápu..
Ale rybníček nativních her pro VR je tak zoufale malý a hry tak specifické, že tenhle jeden chlap vydělává MODováním klasických her přes půl milionu měsíčně.
A pokud má někdo VR jen na nativní hry, musí hodně vyzobávat, a nebo mu set už dávno leží ve skříni.
Jádro sdělení.. Ignorovat DLSS a FG zvláště ve VR (kde to typicky jede v 5k a potřebuješ alespoň 90fps stabilních) můžeš maximálně tak s nativníma hříčkama alá BeatSaber, ale prostě ne s "plnohodnotnýma" hrama.
Pokud vím, tak hry jako Last of Us nebo DeathStranding nativně na VR nevychází, protože naprosto nikdo nezaplatí.
MODy je tak třeba brát v potaz.
> pokud má někdo VR jen na nativní hry, musí hodně vyzobávat, a nebo mu set už dávno leží ve skříni
Příběhové nativní VR hry jsou snad jen Half-Life: Alyx. Jinak je všechno takové hříčky na rychlé zabavení.
Ano, Alyx je dokonalý příklad luxusní "velké" příběhové hry v nativním VR.
Ale o žádné jiné srovnatelné nevím. A to je pro VR problém.
MODy pánů Luka a Praydoga jsou pro lidi co VR propadli doslova spásou.
Samo nepřevedou každou hru tak dokonale jako je Alyx, ale to často uživatelé ani nepožadují.
Asi bych nechtěl 50hodin u Cyberpunku stát a šermovat rukama před sebou, stačí sedět, mít v ruce běžný gamepad a BÝT TAM :)
Všechny pořádné simulátory, což je můj oblíbený žánr, pak je tu ještě produkce od Oculusu (Lone Echo) a předělávky do VR od Bethsedy se dají taky hrát. A pár dalších her se na Steamu najde. Těch dobrejch her je podobně jako na Spektrum v 80. letech, vetšinou odpad, ale minimálně 10 dobrejch her se najde.
Ano na specifické zaměření jako jsou simulátory (MSFS, a ty auta co už nevím jak se jmenujou:) je to samozřejmě náčiní na tisíce hodin.
Ale oni hráči výhradně jedné hry nejsou prostě masa která by to odvětví uživila..
A k tomu co píšeš dále..
Myšlenka by asi neměla být taková že "koupím si VR, protože chci VR" a potom teprve začnu hledat hry co na tom jdou hrát a jestli mě nějaké hry z toho vůbec zajímají..
Myšlenka by mela být taková, že chci hrát své oblíbené PC hry---- ve VR....
A to řeší právě Luke Ross bezezbytku..
""Jde o to že tato udělátka fungují jen za určitých okolností.""
To musíš říkat Lise a Huangovi, ne mi.. :)
Je jasné že vývoj už pôjde týmto smerom. Aj AMD sa musí prispôsobiť. VHS ako shitná technologia voči BETA sa presadila vydaním porna na kazety do požičovní a zvalcovala trh z domácim videom.
Inak ale výkon treba, nie že nie ale podpora pre tých ktorý to hlavne podporujú - majitelia viacscreenov je mizerná. Všetky tie 3.14čociny fungujú na fullskríne a na jednom monitore. Jedine IRacing s NV urobil fičúru ktorá 3x monitor rendruje alo jeden a výsledok fakt za to stojí.
Takže to jde a záleží na programátorech, jestli to využijí.
>> 3x monitor rendruje alo jeden
Neudělal to pro ně Matrox?
to neviem, ale ak tak by to ponúkli aj amd
Já nevím, jestli jsi někdy rozdíl mezi Betou a VHS viděl. Fakticky to byly stejně (ne)kvalitní technologie, jen Betu vyráběla jen Sony a tak u ní neexistovaly levné horší stroje než u VHS, které dělal kde kdo.
n o asi nie. Mal som síce Betu kameru a recorder, strihali sme na tom videa a samo mal som vhs. Potom aj vhs HIFI a skončil som u Panasonic SVHS 1000 + 900 + kameru. Ale asi som zle videl, čo už. Tú 900 bez strihového pultu mám dodnes v krabici. 1000 som predal, pretože v r. 1997 som prešiel na digitálny strih. Z SVHS do PC cez Fast DV Master
g
Nesmysl tady ta diskuze. Celej problém těch softwarových udělátek je, že vůbec potřeba nejsou. Nepotřebuju super grafiku a přednačítat vymyšlené snímky, které ve hře ve skutečnosti nejsou, abych měl vyšší FPS. Není mi to k ničemu.
NVidii by se samozřejmě líbilo, kdyby implemetace byla povinná a lidi, kteří mají starší grafiky by nemohli hrát, dokud si nekoupí novou grafiku, která podporuje novou verzi DLSS, pro kterou by vývojář tu hru udělal.
Jenže naštěstí ty hry nevyvíjí NVidia a vývojáři potřebují, aby si ty hry kupovali i lidi, kteří novou grafiku s novou vyfikundací nemají. Takže to povinné nebude.
Navíc nejvíc FPS potřebují hráči online multiplayeru a tam jsou některé ty vyfikundace zakázané používat, takže celé je to jen zbytečnost a marketing.
Já bych to malinko otočil, kdyby nebyli lidi (a vyfetovaní výrobci monitorů) chchuji, tak by nikdo moc nefáral nad vývojem FG :).
Když přijde hejhula a řekne 60 je nuda, pro mě je “norma” 160, a přijde další hejhula a řekne, jdyž ty 160 tak já 240 woe… a ve 4ká :)
Tak když se na tím ten architekt hardwaru zamyslí, snadno si spočítá, že v prostém renderu pristě tyto absurdní požadavny NEJSOU realizovatelné, prostě fyzika limit betonová zeď konec…
Tak to softwarově osere a dá blbečkům co chtějí. Obrovská čísílka.. pomoci MFG..
A řádně to marketingově prodá …
Ty jsi odborník, takže víš jak to funguje a trháš si vlasy že to podvod (je MP3/H265 taky podvod?? No JE), ale běžný user zapne hru, NvidiaApp nebo ovladač mu sám dle možností jeho HW, monitoru atd hru nastaví a user hraje a NEŘEŠÍ, je mu úplně vuřt jak ten obraz vzniknul.
Na DF rozbory lupou u zvětšeného screenu zvysoka serre, aní neví, žr ten kanál existuje :)
Co je na tom tak nepochopitelného? Bez ohledu na to, jestli se ti to líbí nebo ne
Takhle, pokud je to pro vývojáře hry téměř bezpracné a netrpí tím, že se vývojář "musel" věovat této zbytečnosti, kvalita hry, tak ok. Kdo chce si to zapne, kdo nechce ne. Ale by bych hodně opatrný s tím, aby se nestalo, že bude zejména NVidia tlačit na vývojáře her, že to tam být musí a bez toho hra nebude fungovat. Prostě, abych měl na výběr.
Pokud má uživatel možnost mít hudbu i v neztrátově komprimovaném formátu, tak je také MP3 ok. Jde o to, aby bylo na výběr.
""""NVidia tlačit na vývojáře her, že to tam být musí a bez toho hra nebude fungovat. """"
Tohle nehrozí, vždycky to bude fungovat v nativu. Popřípadě nahradíš nějakou DLL nějakým fake souborem a bude to zase dobrý :) Otázka je, jestli to vůbec poznáš..
Jediné co se brzy stane povinností, bude nutnost DX12u karty.
Ale to už snad není nějak zdrcující problém. 2060/6600 jsou velmi dostupné - samozřejmě vyskočí pár přátel klubu "GTX" s 1660ti nebo 1080ti a budou smutní..
Ale nástup RTX her bude pozvolný
Už existují RTX-only hry, ale na nastavení RTX: Low jim stačí malý výkon RT a v Linuxu je driver pro staré AMD grafiky, který požadovaný výkon dodá emulací přes compute shaders:
"Indiana Jones and the great circle running on an AMD Vega 56 graphics card by thanks to RADV emulated ray tracing (not possible on windows)"
https://www.reddit.com/r/linux_gaming/comments/1i1wvpy/indiana_jones_and...
Jo vím že existují, ale jsou jich jednotky
Už jsou a bude jich víc. Vývojáře nezajímají hráči, co hru uwarezí. Rozumné minimální požadavky na HW jsou jeden způsob odříznutí části pirátů (těch, co kdyby měli peníze, tak radši koupí HW než hru).
Já znám jednoho, co má noťas za 60000, a hry totákně jen warezí, protože přeci ty peníze je potřeba pak zas dát do hardwaru.
Ten se narozdíl o her zaplatit musí :)
Taky mám GTX 1080 a popravdě jsem nevěděl, že hrozí odříznutí téhle karty. Nejsem rád, je to stále relevantní karta a potřebuju nějak testovat linux a hraní her. Už jsem myslel, že to budu muset rozčísnout letos, ale tím, že nám na Windows 10 dal Microsoft další rok, tak bych rád ještě rok tu kartu používal než se definitivně rozhodnu, jestli Windows 11 nebo linux i na hlavním kompu.
Nemyslim si že by DX12 mělo hrát v budoucnosti prim, vzhledem k tomu, že win platforma je na ústupu, tak bych vsázel ve vzdálenější budoucnosti na Vulkan, který je multiplatformní a funguje jak na x86 tak na ARMu
Kdyby Vulkan za něco stál, tak už se prosadil.
Vulkan se někde prosadil, a jsou to i velké hry, ale je to prostě jen alternativa.
DX určitě nevytlačí.
By mě zajímalo na jakém API jede primárně japko?
Samozřejmě přes svoje interní :)
Metal API.
Je samozřejmě taky "low level" jako Vulkan a DX12.
Tak on Vulkan přišel nejen po Apple Metal, ale i po Microsoft DirectX 12. Testovací API Mantle bylo sice první, ale než se komunita okolo OpenGL rozhoupala pro finální API, tak už bylo pozdě.
DX12 už prim nehraje dávno.
Od roku roku 2018 je tu DX12u, ale odpírači evidentně dělají, jako by nebyl :)
A můžu tě ujistit, že ten bude hrát prim ještě dlouho.....
Nvidia nikomu nic nevnucuje. Sami vývojáři jdou za NVidií a nechají si poradit od jejich expertů, jak vylepšit jejich engine.
A podle toho taky vypadají.
tu Ti to musím podpísať, presne takto to je.
Ještě mě napadla jedna věc, o které píšeš, proč ty vyfikundace nejsem schopen pochopit. Mám 144 Hz monitor, ale přepnul jsem ho 60 Hz. Rozdíl tam nevidim, neřešim marketing, prostě si jedu po svým a dopočítávat snímky do 140 nepotřebuju. Tak můžu těžko chápat, k čemu je to dobrý.
Výhodou je, že člověku stačí na hraní procesor z 2019, teda pomalu 7 letý procesor a necítím žádné omezení, proto odkládám nějaké nákupy, když k mému překvapení ty procesory vůbec nestárnou. Ještě ty grafiky až se zastaví vývoj a omezí se na dopočítávání snímků a ušetřim úplně nejvíc. :-D
""""Ještě mě napadla jedna věc, o které píšeš, proč ty vyfikundace nejsem schopen pochopit. Mám 144 Hz monitor, ale přepnul jsem ho 60 Hz. Rozdíl tam nevidim, neřešim marketing, prostě si jedu po svým a dopočítávat snímky do 140 nepotřebuju."""
To máš dobrý, jsi vlastně šťastný člověk - mám tohle stejně :)
Ale si představ, že ti na zamknutých 60fps nějaký podělaný příslušník generace Z začne vyprávět, že jsi důchodce co nic nevidí a cokoli pod 144Hz je trhanina.
No já ho pošlu do řiti, ale Huang se hluboce zamyslí, řekne... Chcou stovky framů, tak jim je prostě dáme.!
Ale jak už jsem psal, každý si snadno spočítá, že navýšením hrubého výkonu jen tak, stovky procent výkonu NIKDY nevymyslíš.
Určitě ne pro "filmové" hry se složitou scénou a těmi nenáviděnými prvky z DX12u.
Proto většina kompetitivek vypadá jako hry z Nintenda.
Nejde tam o imerzi, ale o výkon. A tam si může každý těch 200fps klidně dopřát.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.