AMD uvádí čtyřjádrové mobilní procesory a tlačí na Vision Technology
Kapitoly článků
Je asi jasné, že v AMD by nepotřebovali vymýšlet nové značení, kdyby se jejich produkty prodávaly dobře. Jenže AMD už nějaký čas musí jít s cenami na poměrně dost nízkou úroveň, aby byla vůbec konkurenceschopná. Koncovým zákazníkům to sice dělá dobře, neboť mohou např. sehnat šestijádrový procesor za nějakých 5 000 Kč, ale v AMD z toho jistě moc velkou radost nemají.
A tak musí přijít na řadu snaha oblbnout zákazníky a přesvědčit je, že od AMD opravdu dostanou něco, nejlépe všechno. V ten moment přichází na řadu „platformy“, což se např. Intelu velice osvědčilo u značky Centrino, než lidé za mnoho let trik prokoukli (v dobách, kdy Centrino začalo, to značilo Pentium M + čipset Intel + Intel Wi-Fi, ale dlouho si lidé mysleli, že Centrino je prostě procesor) a Centrino příliš „zevšednělo“ (Intel pak použil značku Centrino už jen pro Wi-Fi adaptéry, protože začalo být atraktivnější „Core“). U AMD to bude Vision a těch verzí, jak už jistě víte, bude víc (v lednu třeba přibyla Vision Pro). Ostatně když se podíváme na jeden ze slajdů v prezentaci, tak asi pochopíme, kam tím AMD směřuje:
Marketingové názvy Vision nám podrobněji rozebírá další obrázek:
Pokud bychom se chtěli podívat např. na nejvyšší „Vision Black“ platformu, pak můžeme očekávat něco takového, jako je šestijádro, čipset AMD 890FX a Radeon HD řady 5800. Jistě z toho pochopíte, že nejde o nic nového, jen se prostě jedná o poskládanou sestavu s určitými parametry opatřenou slušivou nálepkou s novým označením.