Zajímalo by mne zda to bude fungovat i pro GPGPU úlohy. Zda bude tímto možné oklamat max. množství (v UEFI nastavené) dedikované VRAM. Vypadá to, že ntb se Strix Point umožňují v BIOSu nastavit až 16GB vyhrazené VRAM, ale je otázkou zda tomu tak bude u ntb jiných výrobců, případně zda tato hranice půjde díky zmíněné funkcionalitě ještě posunout (např. u ntb s 64GB RAM).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zajímalo by mne zda to bude
Lazar https://diit.cz/profil/lazar
13. 9. 2024 - 00:34https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuseZajímalo by mne zda to bude fungovat i pro GPGPU úlohy. Zda bude tímto možné oklamat max. množství (v UEFI nastavené) dedikované VRAM. Vypadá to, že ntb se Strix Point umožňují v BIOSu nastavit až 16GB vyhrazené VRAM, ale je otázkou zda tomu tak bude u ntb jiných výrobců, případně zda tato hranice půjde díky zmíněné funkcionalitě ještě posunout (např. u ntb s 64GB RAM).https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472277
+
prostě šetření, vývojáři dají ten nejlevnější a nejjednoduší model detekce a co neprojde tak nazdar.
Ikdyby to tedy bylo Strix Halo a připravovaný Intel ekvivalent tak díky této metodě by to pořád byla "kancelářská grafika" a tudíž nespustitelné. Limit 512MB je směšně že funguje ještě dnes, to bylo na grafice typu HD 3870 z roku 2007
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
prostě šetření, vývojáři dají
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
13. 9. 2024 - 01:46https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuseprostě šetření, vývojáři dají ten nejlevnější a nejjednoduší model detekce a co neprojde tak nazdar.
Ikdyby to tedy bylo Strix Halo a připravovaný Intel ekvivalent tak díky této metodě by to pořád byla "kancelářská grafika" a tudíž nespustitelné. Limit 512MB je směšně že funguje ještě dnes, to bylo na grafice typu HD 3870 z roku 2007https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472295
+
Po přečtení článku už tuším proč má Infinity Cache tak zásadní dopad na výkon.
Mohou za to operační buffery, které mají poměrně nízké požadavky na kapacitu, ale vysoké požadavky na datovou propustnost.
Nebo se pletu?
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Po přečtení článku už tuším
Samuel https://diit.cz/profil/samuel-007
13. 9. 2024 - 07:09https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskusePo přečtení článku už tuším proč má Infinity Cache tak zásadní dopad na výkon.
Mohou za to operační buffery, které mají poměrně nízké požadavky na kapacitu, ale vysoké požadavky na datovou propustnost.
Nebo se pletu?https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472307
+
VGM dle testu dělá nějakých 2~3 % výkonu.
Zatím nic moc.
Až s tím přijde nV u iGPU pro AI ARM, tak to bude poprask.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
VGM dle testu dělá nějakých 2
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
13. 9. 2024 - 08:55https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuseVGM dle testu dělá nějakých 2~3 % výkonu.
Zatím nic moc.
Až s tím přijde nV u iGPU pro AI ARM, tak to bude poprask.https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472321
+
Technologie VGM ma spristupnit beh aplikaci/her ktere tvrde vyzaduji urcitou velikost VRAM...
Podle mne sis popletl technologie VGM / SAM.
Jo a ten tvuj spasonosnej ARM pujde leda tak do prdele, jiz emulace mu srazi vykon dolu.
NVIDIA ma nejake iGPU? Jenom v tve hlave.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Promin ale ses neskutecnej
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
13. 9. 2024 - 09:38https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskusePromin ale ses neskutecnej debil!
Technologie VGM ma spristupnit beh aplikaci/her ktere tvrde vyzaduji urcitou velikost VRAM...
Podle mne sis popletl technologie VGM / SAM.
Jo a ten tvuj spasonosnej ARM pujde leda tak do prdele, jiz emulace mu srazi vykon dolu.
NVIDIA ma nejake iGPU? Jenom v tve hlave.https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472340
+
Trochu skroť ten plamen a zapoj tu věc mezi ušima.
Zjevně ti ušla pointa.
Nebo je to zkrátka moc náročné na pochopení.
TL;DR .. dělám si z toho pr.el
Poté, co skončila exclusivita na Windows on ARM pro jednoho dodavatele je jen otázkou času, kdy i nVidia přijde se svým čipem. A iGPU na něm.
Mimochodem, od kdy má Nintendo (Tegra) dedikovanou grafiku?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Trochu skroť ten plamen a
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
13. 9. 2024 - 11:51https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuseTrochu skroť ten plamen a zapoj tu věc mezi ušima.
Zjevně ti ušla pointa.
Nebo je to zkrátka moc náročné na pochopení.
TL;DR .. dělám si z toho pr.el
Poté, co skončila exclusivita na Windows on ARM pro jednoho dodavatele je jen otázkou času, kdy i nVidia přijde se svým čipem. A iGPU na něm.
Mimochodem, od kdy má Nintendo (Tegra) dedikovanou grafiku?https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472359
+
Jinými slovy to znamená, že pokud to chci použít, tak bych měl mít minimálně 24GB RAM v NB. Spíš minimálně 32GB, to je hezčí číslo ...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jinými slovy to znamená, že
PKoz https://diit.cz/profil/petr-kozeluh
13. 9. 2024 - 09:15https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuseJinými slovy to znamená, že pokud to chci použít, tak bych měl mít minimálně 24GB RAM v NB. Spíš minimálně 32GB, to je hezčí číslo ...https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472328
+
Pokud by to měla být pájená (nerozšiřitelná) rychlá paměť, míň bych ani nebral. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud by to měla být pájená
peca https://diit.cz/profil/peca007
13. 9. 2024 - 09:32https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskusePokud by to měla být pájená (nerozšiřitelná) rychlá paměť, míň bych ani nebral. :)https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472338
+
24GB mit u notebooku je nesmysl, pamet musi byt vyvazena velikosti na obou kanalech.
Jeste bych rad vedel jestli VGM umozni inuitivne(AI) primou alokaci RAM -> VRAM na obou modulech soucasne(2x64 / 4x32bit)...aby to bylo rovnez efektivne vyvazene jak datovou propustnosti(operacni buffery) tak velikosti(textury).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
24GB mit n notebooku je
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
13. 9. 2024 - 09:48https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse24GB mit u notebooku je nesmysl, pamet musi byt vyvazena velikosti na obou kanalech.
Jeste bych rad vedel jestli VGM umozni inuitivne(AI) primou alokaci RAM -> VRAM na obou modulech soucasne(2x64 / 4x32bit)...aby to bylo rovnez efektivne vyvazene jak datovou propustnosti(operacni buffery) tak velikosti(textury).https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472342
+
13. 9. 2024 - 11:16https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuseŠpatně jsem to napsal. Míň než 32 GB bych nebral.https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472355
+
32 GB u APU vidím jako optimální. 8 GB vyhrazeno pro iGPU, 8 GB pro OS a 16 GB pro hry.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
32 GB u APU vidím jako
gepard https://diit.cz/profil/gepard-interactive
13. 9. 2024 - 15:22https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse32 GB u APU vidím jako optimální. 8 GB vyhrazeno pro iGPU, 8 GB pro OS a 16 GB pro hry.https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472375
+
Kupodivu není.
Od dob kdy DDR5 přišlo s non-binary kapacitami
Ale future-proof to taky není.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
".. 24GB mit u notebooku je
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
13. 9. 2024 - 11:54https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse".. 24GB mit u notebooku je nesmysl .."
Kupodivu není.
Od dob kdy DDR5 přišlo s non-binary kapacitami
Ale future-proof to taky není.https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472360
+
Přijde mi zbytečné, aby se určité množství RAM explicitně uzamklo pro GPU při restartu. Tohle by mohlo být přes API podle požadavku příslušného SW, který má třeba velké nároku na VRAM, jinak to snad může zůstat variabilní.
Však u APU celou RAM sdílí CPU s GPU, není důvod tam stavět nějaké pevné mantinely. Naopak, právě ta možnost dynamického nastavení podle potřeby přináší bezva flexibilitu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Přijde mi zbytečné, aby se
peca https://diit.cz/profil/peca007
13. 9. 2024 - 09:20https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskusePřijde mi zbytečné, aby se určité množství RAM explicitně uzamklo pro GPU při restartu. Tohle by mohlo být přes API podle požadavku příslušného SW, který má třeba velké nároku na VRAM, jinak to snad může zůstat variabilní.
Však u APU celou RAM sdílí CPU s GPU, není důvod tam stavět nějaké pevné mantinely. Naopak, právě ta možnost dynamického nastavení podle potřeby přináší bezva flexibilitu.https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472333
+
Vzdyt inuitivni detekci(prave) VRAM mohlo jiz zavest api DirectX 12.1/ Ultimate, samozrejme nezavedlo a pak se to musi takhle obloukem resit...
Ja VGM vitam, jenom by to mohlo byt navazano az na prime spusteni konkretniho .exe/aplikace, jeste by to chtelo prepinani nonVGM a VGM rezimu bez nutnosti restartu OS..., pak nemam co vytknout.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Vzdyt inuitivni detekci(prave
Waffer47 https://diit.cz/profil/waffer47
13. 9. 2024 - 09:45https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuseVzdyt inuitivni detekci(prave) VRAM mohlo jiz zavest api DirectX 12.1/ Ultimate, samozrejme nezavedlo a pak se to musi takhle obloukem resit...
Ja VGM vitam, jenom by to mohlo byt navazano az na prime spusteni konkretniho .exe/aplikace, jeste by to chtelo prepinani nonVGM a VGM rezimu bez nutnosti restartu OS..., pak nemam co vytknout.https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472341
+
Vyřešil jsem to na 5700G alokací 16GB VRAM natvrdo (btw víc nejde ani s 64GB RAM). Stupidní hry ala world of tanks nejdou totiž nastavit max detaily na méně než 8GB kartě. 16GB VRAM naštěstí neomezuje dnes žádná hra.
Pochvalu pak zaslouží třeba takový Doom Eternal na Vulkanu s tím neměl problém ani při dedikovaných 16Mb! VRAM U renderu bylo v závorce info "(integrated)" a správně napsáno "usable" memory až těch 16GB. Vulkan to tedy vyřešené už má
Jde vidět že při správné implementaci problém není. Bohužel svět je jaký je, takže je třeba i k APU těch 32GB, lépe 48GB u DDR5 platforem a 16GB z toho alokovat natvrdo
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vyřešil jsem to na 5700G
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
13. 9. 2024 - 15:23https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuseVyřešil jsem to na 5700G alokací 16GB VRAM natvrdo (btw víc nejde ani s 64GB RAM). Stupidní hry ala world of tanks nejdou totiž nastavit max detaily na méně než 8GB kartě. 16GB VRAM naštěstí neomezuje dnes žádná hra.
Pochvalu pak zaslouží třeba takový Doom Eternal na Vulkanu s tím neměl problém ani při dedikovaných 16Mb! VRAM U renderu bylo v závorce info "(integrated)" a správně napsáno "usable" memory až těch 16GB. Vulkan to tedy vyřešené už má
Jde vidět že při správné implementaci problém není. Bohužel svět je jaký je, takže je třeba i k APU těch 32GB, lépe 48GB u DDR5 platforem a 16GB z toho alokovat natvrdohttps://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472376
+
No a nebylo by lepší to vyřešit tak, že by OS aplikaci/hře vždy hlásil 8 GB grafické paměti, bez ohledu na to, kolik jí ve skutečnosti je? Ona je totiž ve skutečnosti variabilní. Tak nemá smysl aplikacím hlásit 512 MB. Můžu rovnou hlásit 8 GB.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No a nebylo by lepší to
gepard https://diit.cz/profil/gepard-interactive
13. 9. 2024 - 15:25https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuseNo a nebylo by lepší to vyřešit tak, že by OS aplikaci/hře vždy hlásil 8 GB grafické paměti, bez ohledu na to, kolik jí ve skutečnosti je? Ona je totiž ve skutečnosti variabilní. Tak nemá smysl aplikacím hlásit 512 MB. Můžu rovnou hlásit 8 GB.https://diit.cz/clanek/amd-zavadi-variable-graphics-memory-pro-strix-point/diskuse#comment-1472377
+
Zajímalo by mne zda to bude fungovat i pro GPGPU úlohy. Zda bude tímto možné oklamat max. množství (v UEFI nastavené) dedikované VRAM. Vypadá to, že ntb se Strix Point umožňují v BIOSu nastavit až 16GB vyhrazené VRAM, ale je otázkou zda tomu tak bude u ntb jiných výrobců, případně zda tato hranice půjde díky zmíněné funkcionalitě ještě posunout (např. u ntb s 64GB RAM).
prostě šetření, vývojáři dají ten nejlevnější a nejjednoduší model detekce a co neprojde tak nazdar.
Ikdyby to tedy bylo Strix Halo a připravovaný Intel ekvivalent tak díky této metodě by to pořád byla "kancelářská grafika" a tudíž nespustitelné. Limit 512MB je směšně že funguje ještě dnes, to bylo na grafice typu HD 3870 z roku 2007
AMD Ryzen AI 9 365 můžete osadit až 256GB RAM.
Takže 512MB je tragicky málo.
Po přečtení článku už tuším proč má Infinity Cache tak zásadní dopad na výkon.
Mohou za to operační buffery, které mají poměrně nízké požadavky na kapacitu, ale vysoké požadavky na datovou propustnost.
Nebo se pletu?
VGM dle testu dělá nějakých 2~3 % výkonu.
Zatím nic moc.
Až s tím přijde nV u iGPU pro AI ARM, tak to bude poprask.
Promin ale ses neskutecnej debil!
Technologie VGM ma spristupnit beh aplikaci/her ktere tvrde vyzaduji urcitou velikost VRAM...
Podle mne sis popletl technologie VGM / SAM.
Jo a ten tvuj spasonosnej ARM pujde leda tak do prdele, jiz emulace mu srazi vykon dolu.
NVIDIA ma nejake iGPU? Jenom v tve hlave.
Trochu skroť ten plamen a zapoj tu věc mezi ušima.
Zjevně ti ušla pointa.
Nebo je to zkrátka moc náročné na pochopení.
TL;DR .. dělám si z toho pr.el
Poté, co skončila exclusivita na Windows on ARM pro jednoho dodavatele je jen otázkou času, kdy i nVidia přijde se svým čipem. A iGPU na něm.
Mimochodem, od kdy má Nintendo (Tegra) dedikovanou grafiku?
Jinými slovy to znamená, že pokud to chci použít, tak bych měl mít minimálně 24GB RAM v NB. Spíš minimálně 32GB, to je hezčí číslo ...
Pokud by to měla být pájená (nerozšiřitelná) rychlá paměť, míň bych ani nebral. :)
24GB mit u notebooku je nesmysl, pamet musi byt vyvazena velikosti na obou kanalech.
Jeste bych rad vedel jestli VGM umozni inuitivne(AI) primou alokaci RAM -> VRAM na obou modulech soucasne(2x64 / 4x32bit)...aby to bylo rovnez efektivne vyvazene jak datovou propustnosti(operacni buffery) tak velikosti(textury).
Špatně jsem to napsal. Míň než 32 GB bych nebral.
32 GB u APU vidím jako optimální. 8 GB vyhrazeno pro iGPU, 8 GB pro OS a 16 GB pro hry.
".. 24GB mit u notebooku je nesmysl .."
Kupodivu není.
Od dob kdy DDR5 přišlo s non-binary kapacitami
Ale future-proof to taky není.
Přijde mi zbytečné, aby se určité množství RAM explicitně uzamklo pro GPU při restartu. Tohle by mohlo být přes API podle požadavku příslušného SW, který má třeba velké nároku na VRAM, jinak to snad může zůstat variabilní.
Však u APU celou RAM sdílí CPU s GPU, není důvod tam stavět nějaké pevné mantinely. Naopak, právě ta možnost dynamického nastavení podle potřeby přináší bezva flexibilitu.
Vzdyt inuitivni detekci(prave) VRAM mohlo jiz zavest api DirectX 12.1/ Ultimate, samozrejme nezavedlo a pak se to musi takhle obloukem resit...
Ja VGM vitam, jenom by to mohlo byt navazano az na prime spusteni konkretniho .exe/aplikace, jeste by to chtelo prepinani nonVGM a VGM rezimu bez nutnosti restartu OS..., pak nemam co vytknout.
Vyřešil jsem to na 5700G alokací 16GB VRAM natvrdo (btw víc nejde ani s 64GB RAM). Stupidní hry ala world of tanks nejdou totiž nastavit max detaily na méně než 8GB kartě. 16GB VRAM naštěstí neomezuje dnes žádná hra.
Pochvalu pak zaslouží třeba takový Doom Eternal na Vulkanu s tím neměl problém ani při dedikovaných 16Mb! VRAM U renderu bylo v závorce info "(integrated)" a správně napsáno "usable" memory až těch 16GB. Vulkan to tedy vyřešené už má
Jde vidět že při správné implementaci problém není. Bohužel svět je jaký je, takže je třeba i k APU těch 32GB, lépe 48GB u DDR5 platforem a 16GB z toho alokovat natvrdo
No a nebylo by lepší to vyřešit tak, že by OS aplikaci/hře vždy hlásil 8 GB grafické paměti, bez ohledu na to, kolik jí ve skutečnosti je? Ona je totiž ve skutečnosti variabilní. Tak nemá smysl aplikacím hlásit 512 MB. Můžu rovnou hlásit 8 GB.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.