Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Google ohlásil podporu API Vulkan v Androidu, PowerVR jej předvádí na Rogue GPU

MS ma DX 12 - chybicka

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vim finalni dx12 zatim neni. Take se neda predpokladat, ze dx12 bude ze zacatku nejak extra vyuzivany. Nikdo si nedovoli odriznout dx11, protoze MS velmi omezil uzivatelskou zakladnu dx12, a ne kazdy bude mit prostredky implementovat oboje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vim tak windows 10 s finalnim dx12 vysli 29 cervence. To je skoro pred 14 dny... ono to chce obcas taky vylezt z jeskyne, aby si mel aspon zakladni prehled o tom co se deje ...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ok detail. Nevim proc ale mel jsem zafixovane ze ma finalni dx12 vyjit az po win10 nekdy na podzim. Ale zbytek o nevyuzitelnosti dx12 plati. Kdyz to nebude port xbox, muzeme s velkou pravdepodobnosti na dx12 zapomenout protoze to je jen prace navic, do ktere se pusti jen par studii.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Windows 10 na xbox vcetne dx12 maji byt vydany do vanoc. Otazka je jestli budou vyvojari pouzivat dx12, kdyz xbox ma low-level graficky api.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Předpokládám že pak bude port z XBOX na PC už jen otázka úpravy ovládání.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ak dobre rozumiem, Vulkan bude dostupny aj pre windows 7/8, ak poskytnu Nvidia a Amd podporu v ovladacoch. Potom by bolo vyhodnejsie pre tvorcov hier namiesto DX12 prejst na Vulcan, kde by mali sirsiu zakladnu uzivatelov - PC s Win 7,8 a 10 a dobry zaklad pre jednoduchy port na linuxove systemy vratane Androidu. V com teda bude mat vyhodu DX12, ak sa jedneho dna tvorcovia rozhodnu opustit zastaraly DX11? Napada ma jedine lahsi port hier pre Xbox one.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Tahle otázka tu byla od začátku, proč vůbec něco dělat s uzavřenym propritálnim DX12 když OGL next/Vulkan je otevřenej, multiplatformní a lepší.... logicky žádnej.

Realita jsou prachy. MS si prostě prosadí své a už je to tu zase, ohlášena tuna titulů s DX12, 0 s Vulkan, přitom jádro pudla těchto API je defakto stejná, když děláš program pro jedno mohly by bejt klidně pro to druhý, proč tedy všichni volej objektivně horší DX12? Pro odpověď nemusíme chodit daleko...

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

S tym ci je DX12 je horsi by som bol opatrny. Stale niesu nejake kvalitne benchmarky a hlavne hry ktore bezia na DX12. Tak isto ani Vulcan nieje final, takze nieje ani moc s cim porovnavat. A preco volia
DX12? No samozrejme ze skoro vzdy su za firemnymi rozhodnutiami peniaze, ved ide o to vytvorit zisk, to je podstata komercneho obchodu ale dovod bude skor v tom ze DX12 bezi na Windowse a bude bezat aj na XboxOne a aj windows phone. Takze portovanie z XboxOne by malo byt relativne jednoduche, tak naco pouzivat dalsie rozhranie.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

No hlavně VK a DX12 budou si myslím velice odlišné, zatímco u DX11 a OGL4 platilo, že jsou v základech skoro stejné. VK je zdá se víc low-level(a nebezpečnější) a proto asi taky samotné OGL pokračuje a VK (prý) není jeho náhrada.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Oboje jsou založený na filozofii co přineslo AMD mantle, jen je z nich vyházeno vše co je vázalo na AMD hardware. O OGL next se tim i otevřeně chluběj a i AMD prohlásilo že jim dalo zdrojáky. DX12 je to samé obšlehnuté černé na bílym jen zabalené do propritálního balíku MS. Už z tohoto důvodu bych svůj produkt rozhodně nedělal jako DX12 only. Dejme tomu že poběžej +- stejně (Vulkan by i mohl běžet lépe protože jako OGL se do něj budou snadněji dávat extensions. Tak proč to dělat pro DX12. DX12 je win10 only. OGL Vulkan běží na všech 64-bit windows, na všech linuxech, OSX, androidu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"uzavřenym propritálnim DX12 když OGL next/Vulkan je otevřenej" Co si pod tim predstavujes? Mozna sem na omylu, ale podle me je OGL uplne stejne "proprietalni a uzavreny" jako directx. Alespon tomu nasvedcuje vse, co sem si o tom pred casem zjistoval.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tvurcove her se bohuzel neridi logikou. Jak jinak vysvetlit ze je vetsina her pro dx misto multiplatformniho opengl. Bohuzel to Vulcan nezmeni a jeste navic pride pozde :(

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To by sa dalo este vysvetlit tym, ze vyvoj OpenGL bol oproti DX11 v poslednych rokoch dost zanedbany a stagnoval. Navyse DX11 je podporovany rovnakymi (relevantymi) verziami Windowsov ako OpenGL. Tuto vyhodu vsak DX12 straca, kedze bude len pre W10. A da sa predpokladat, ze nezanedbatelne vela stanic zostane na W7/8 aj napriek "stedrej" ponuke Microsoftu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neni to poprvy kdy je nova verze directx vazana na novou verzi windows. To tu bylo uz s dx10 a vistama. Nepomohlo to opengl tenkrat, proc by mu to melo pomoct ted ?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ve vista to bylo opodstatnene, protoze xp nemely jeste oddelene graficke jadro (reinstalace grafickych driveru napriklad vyzadovala restart celeho os), podobne to bylo kdyz spadlo graficke jadro

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jejich nelogika se jim ale podezřele dobře finančně vyplácí...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Napisu to jeste jednou ...... jednak nevim, co je na opengl multiplatformniho? Bezi na nextgen platforme, na ktere brzo pobezi vsechny systemy od PC az po raspi? Nebezi, takze to zaprve ..... a zadruhe DX je cela (nejenom) herni platforma s obrovskou podporou nejvetsiho vyrobce SW na planete, kdezto vulcan nebo opengl je JEN a pouze graficke API, navic vyvijeno nejspis partyzanskym stylem, takze dost tezko na tom zalozit business, zvlast rychlokvasky jako vulcan, kde neni vubec jasne, jak dlouheho trvani budou mit ....

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Je multiplatformní(=jede na více platformách, ne nutně na všech). Slova mají jakýsi význam(nevytvářejte zbytečně doublespeak, toho už existuje dost).
Dále kdokoliv smí udělat OGL implementaci (když dodrží HW požadavky a liberální licenci) na jakékoli další platformě.

DX neni herní platforma. Možná tak Unreal engine nebo Unity je. Je to framework pár low level funkcionalit, které mají Open* ekvivalent. Je to víceméně 3D a 2D (akcelerovaný) rendering, compute, 3d zvuk, video a jeho akcelerace. Zbytek je zastaralá funkcionalita. To +- odpovídá OGL, OCL, OAL. Takže kdybychom chtěli porovnávat, tak bychom mohli.

Za třetí implementace je vyvíjena stejným způsobem u obého, tzn. výrobce HW(typicky Intel, AMD, NVidia na desktopu) to z velké většiny udělá. Na specifikaci sedí skupina, jejíž členy jsou i výše zmíněné společnosti, a jsou aktivně zdrojem nové funkcionality, která dospívá od experimentálního rozšíření až po začlenění do "core" funkcionality. Neoznačil bych to zrovna za partyzánský počin.

Nakonec Vulkan. AMD dlouho pracovalo na Mantle, který byl prakticky hotový. Vulkan toto převzal a už asi rok na tom sedí, než to vydá. Neoznačil bych to zrovna za rychlokvašku.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Ano a nejvetsi obranou tveho tvrzeni je fakt, ze DX je vlastne na ustupu ...... http://faqsmedia.ign.com/faqs/image/article/110/1109799/bender_laugh_moa...

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

A největší obranou tvého trapné internetové meme a podsouvání toho co jsem neřek.
Blahopřeji diskuzi si vyhrál, použitím takovéto rétoriky srovnatelné s atomovou bombou.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Vyvijeno partizanskym stylem ? Urcite tim myslis vulkan ? Protoze to spis sedi na posledni produkty microsoftu pocinaje win 10, pres visual studio 2015 az pro windows iot...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Protoze vulkan neni ani zdaleka tak komplexni jako DX ....... vlastne se neda ani vzdalene srovnat .... mozna tak s D3D, coz je jen jedna soucast DX ....... coz je tudiz i odpoved na tvou otazku ....

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Teoreticky sa tym stava Vulkan najrozsirenjsim API (na rozdiel od openGl nema ES verziu a DirectX nema mobilnu verziu, pokial viem do DX12)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Pravděpodobně tam budou nějaké GPU caps, takže de facto jako by to ES verzi mělo. Mobilní HW bude mít nějaká omezení. Jestliže nemá, nikdo jim nezakazuje implementovat i ne ES verzi OpenGL.

EDIT: Mimochodem ES jede i na desktopu, takže je vlastně tím pádem stejně rozšířené.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Nemohli tem trpaslikum dat alespon sekery?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Houbičky ti nestačí?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Že OpenGL stojí co se výkonu týče za stejný prd jako Java jsme věděli dávno... Daleko zajímavější by bylo srovnání Vulkanu a DX12.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Můžu Vás požádat o zdroj takové informace?
http://www.extremetech.com/gaming/133824-valve-opengl-is-faster-than-dir...

No u obojího dost záleží, jak to člověk naprogramuje, jak je líný a jak zná různé kličky těch rozhraní (to by měl Vulkan spravit, pže nejrychlejší způsob by v tom měl být víc transparentní). Samozřejmě když najmete DirectX developery a následně je požádáte o udělání portu do OpenGL, tak to bude pomalejší (a naopak).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel toto je špatné srovnání. Rozdíl FPS totiž bude daleko pravděpodobněji zásluhou Linuxu jako systému, než samotného API.

Pro přímé srovnání ve Windows se stačí podívat jak pod Windows běží OpenGL Minecraft...

A pak je tu otázka funkcionalit. OpenGL sice tvrdí, že umí vše co DX (nebo alespoň Vulkan to umí), ale výsledek tak prostě nevypadá.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Titulek toho článku je "Valve: OpenGL is faster than DirectX — even on Windows".

DX11 a OGL4 mi přišlo, že se liší tak v názvosloví. Prostě obojí umí vše co zvládne Shader Model 5 grafika. Jak to vypadá, za to může programátor. Jak řikám výsledek často záleží na tom na čem byla hra první a na jaké rozhraní se to případně dodělává. Viděl jsem i špatné porty z DX9 na DX11.
V případě Minecraftu to bude tím, že ho převzal sám Microsoft. (A taky tím, že z něj odstranili Javu)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Já proč mi ten odstavec nedával smysl, teď už to vidím. No zajímavé to je. Ovšem L4D2 není žádný etalon grafiky. Až přijde něco v OpenGL respective Vulkanu co vypadá jako Crysis nebo třeba GTA V, tak si budem povídat.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

A Minecraft etalonem je? L4D2 je alespoň relativně konvenčně renderovaná hra. Pro hrubou představu o výkonostním poměru dostačující. Krom toho Vy jste ten co tvrdí nepodloženou informaci a ne já - proto jsem Vás taky žádal o zdroj.

Jako proč to musí být Crysis? Na srovnání surového výkonu by snad mělo stačit cokoli, za předpokladu, že to bude naprogramované férově pro obojí rozhraní. Už jsem tu jednou viděl názor, že se to nedá ne-li nesmí porovnávat. No, to je taková religiózní rétorika: "Všechno se smí vědecky zkoumat a srovnávat jen naše dogma a bůh ne."

No přání se Vám může splnit. CryEngine má podporu OGL.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Rychlejší OGL pod linuxem oproti DX pod win je jen mýtus omílaný dokola linuxáky. Uvědomte si kolik peněz za DXkem stojí. Je to všechno o penězích a optimalizacích. OGL se jen snaží s DX držet krok, nic víc. A btw náročná nativní linux hra s moderním enginem je - Metro. A budeš se divit, dává poloviční fps oproti DX verzi pod winy, tady máš důkaz:
https://www.youtube.com/watch?v=Eab2UI1Iq2w
A to prosím chybí linux verzi teselace
Linux není na hraní a i kdyby všechny hry podporovaly nativně linux a OGL, stav ve kterém je OGL by jen způsobil, že by hráči stejně zůstali pod win, ale linuxáci jistě najdou nějakou výmluvu, jakože to tvůrci hry naimplementovali pod linuxem blbě a podobně ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Podivej se i na druhou pulku videa. Bez MSAA vede zase Ubuntu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.