Ani som si nevšimol, kto to vydal. Až pri vete "a s ohledem na další očekávaný růst kapacity Li-ion / Li-pol z hlediska energetické hustoty" som zbystril. Pretože tieto hovadiny niekoľko rokov omieľané môže zopakovať iba Ježek. Namiesto toho aby výrobcovia neboli sprostí a pridali by na hrúbke 1-2 milimetre, tak radšej novými technológiami predražujú výrobu (lebo novinka). Nehovorím, že netreba pokrok, ale pokiaľ je ten pokrok drahý (drahší), tak nemusí vždy fungovať.
11. 8. 2017 - 08:15https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuseAni som si nevšimol, kto to vydal. Až pri vete "a s ohledem na další očekávaný růst kapacity Li-ion / Li-pol z hlediska energetické hustoty" som zbystril. Pretože tieto hovadiny niekoľko rokov omieľané môže zopakovať iba Ježek. Namiesto toho aby výrobcovia neboli sprostí a pridali by na hrúbke 1-2 milimetre, tak radšej novými technológiami predražujú výrobu (lebo novinka). Nehovorím, že netreba pokrok, ale pokiaľ je ten pokrok drahý (drahší), tak nemusí vždy fungovať.https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063083
+
No jasně, milimetr po milimetru a skončí to externí baterkou kterou budem nosit v batohu ne ?
Naopak je vidět že na bateriích pracují co to jde, viz problémy s baterkou v Note7 kde to fakt přehnali.
Největší motor ve vývoji bateriií jsou elektroauta a tam je názorně vidět, jak jsou s tím vývojem pěkně v háji. A ne že by se nesnažili ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No jasně, milimetr po
Destructor https://diit.cz/profil/destructor
11. 8. 2017 - 09:23https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuseNo jasně, milimetr po milimetru a skončí to externí baterkou kterou budem nosit v batohu ne ?
Naopak je vidět že na bateriích pracují co to jde, viz problémy s baterkou v Note7 kde to fakt přehnali.
Největší motor ve vývoji bateriií jsou elektroauta a tam je názorně vidět, jak jsou s tím vývojem pěkně v háji. A ne že by se nesnažili ...https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063122
+
To mi připomnělo ten starý fór, jak jde chlap v Rusku a táhne takové dva velké a těžké kufry a zastaví ho jiný a ptá se ho, "prosím Vás, nevíte kolik je hodin?" Chlap položí ty dva kufry podívá se na hodinky a říká, "je půl jedné." A ten druhý na to, "to jsou ale boží hodinky" a první chlap odpoví, "hodinky jsou boží, ale ty baterky jsou těžké."
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
To mi připomnělo ten starý
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
11. 8. 2017 - 09:53https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuseTo mi připomnělo ten starý fór, jak jde chlap v Rusku a táhne takové dva velké a těžké kufry a zastaví ho jiný a ptá se ho, "prosím Vás, nevíte kolik je hodin?" Chlap položí ty dva kufry podívá se na hodinky a říká, "je půl jedné." A ten druhý na to, "to jsou ale boží hodinky" a první chlap odpoví, "hodinky jsou boží, ale ty baterky jsou těžké."https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063131
+
S vývojem jsou v háji? To jsem nějak nezaznamenal. Kapacita se zvyšuje o 8% za rok, cená klesá dost rychle. V roce 2010 to bylo kolem $1000 za kWh, dnes již skoro desetina: https://electrek.co/2017/06/28/audi-electric-car-battery-cost/ Díky elektroautům za praktický a velmi rychlý vývoj uvedený do praxe.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
S vývojem jsou v háji? To
Jan https://diit.cz/profil/jnd
11. 8. 2017 - 11:17https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuseS vývojem jsou v háji? To jsem nějak nezaznamenal. Kapacita se zvyšuje o 8% za rok, cená klesá dost rychle. V roce 2010 to bylo kolem $1000 za kWh, dnes již skoro desetina: https://electrek.co/2017/06/28/audi-electric-car-battery-cost/ Díky elektroautům za praktický a velmi rychlý vývoj uvedený do praxe.https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063188
+
To je pořád minimálně 10 000 EUR za baterky 100 KWh, aby to nějak slušně a někam dojelo. Na druhou stranu je možná elektromotor levnější než benzín. Elektromobily tudíž přicházejí z horních segmentů a vzhledem k poptávce po bateriích a kovech v souvislosti s jejich rozmachem si úplně nejsem jistej, že se dočkáme fábie za 300k na baterky - vůbec někdy. Navíc u nás jsou elektromobily asi tak ekologický jako polský uhlí.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
To je pořád minimálně 10 000
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
11. 8. 2017 - 15:44https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuseTo je pořád minimálně 10 000 EUR za baterky 100 KWh, aby to nějak slušně a někam dojelo. Na druhou stranu je možná elektromotor levnější než benzín. Elektromobily tudíž přicházejí z horních segmentů a vzhledem k poptávce po bateriích a kovech v souvislosti s jejich rozmachem si úplně nejsem jistej, že se dočkáme fábie za 300k na baterky - vůbec někdy. Navíc u nás jsou elektromobily asi tak ekologický jako polský uhlí.https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063350
+
Hroubka 9mm, baterie 10000mAh, 4-7 dni na jedno nabiti bez problemu. Chtelo by to jen oprasit ten zastaraly HW.
Jo a BTW externi baterii uz vetsina lidi v batohu nosi, ta vec se jmenuje powerbanka. Vzhledem k tomu kolik se jich vsude vali, rekl bych ze ten "vyvoj baterii" o kterem mluvite je cira fikce...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
> No jasně, milimetr po
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
11. 8. 2017 - 12:13https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse> No jasně, milimetr po milimetru a skončí to externí baterkou kterou budem nosit v batohu ne ?
trapny argument ad absurdum. Jinak receno pisete kktiny.
Viz napriklad tohle: http://gadgets.ndtv.com/oukitel-k10000-3160
Hroubka 9mm, baterie 10000mAh, 4-7 dni na jedno nabiti bez problemu. Chtelo by to jen oprasit ten zastaraly HW.
Jo a BTW externi baterii uz vetsina lidi v batohu nosi, ta vec se jmenuje powerbanka. Vzhledem k tomu kolik se jich vsude vali, rekl bych ze ten "vyvoj baterii" o kterem mluvite je cira fikce...https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063227
+
Ovšem to má jeden problém - 9mm telefon si koupí jen specifická skupina lidí. Běžný user co tlf bere zároveň i jako módní doplněk se ho nedotkne ani dvoumetrovým klackem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ovšem to má jeden problém -
TOW https://diit.cz/profil/tow
11. 8. 2017 - 12:36https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuseOvšem to má jeden problém - 9mm telefon si koupí jen specifická skupina lidí. Běžný user co tlf bere zároveň i jako módní doplněk se ho nedotkne ani dvoumetrovým klackem.https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063245
+
"9mm telefon si koupí jen specifická skupina lidí"
Skupina lidí s extrémně malýma rukama? :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"9mm telefon si koupí jen
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
12. 8. 2017 - 23:56https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse"9mm telefon si koupí jen specifická skupina lidí"
Skupina lidí s extrémně malýma rukama? :)https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063566
+
s ohledem na další očekávaný růst kapacity Li-ion já teda nevím, ale nikdo rozumný na růst kapacity Li-ion nečeká, protože jde defakto o fyzikální nesmysl. Prostě tekuté elektrolyty jsou na mezi své dielektrické pevnosti a přes to nejede vlak, i když soudruzi v burelu možná odhlasují něco jiného.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
s ohledem na další očekávaný
Sheldoniq https://diit.cz/profil/sheldon-cooper
11. 8. 2017 - 09:42https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuses ohledem na další očekávaný růst kapacity Li-ion já teda nevím, ale nikdo rozumný na růst kapacity Li-ion nečeká, protože jde defakto o fyzikální nesmysl. Prostě tekuté elektrolyty jsou na mezi své dielektrické pevnosti a přes to nejede vlak, i když soudruzi v burelu možná odhlasují něco jiného. https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063128
+
Zákazníci skôr požadujú veľkú vydrž batérie a to je problém, lebo v momente ako sa uvoľní nejaké miesto v mobile, výrobca ho vyplní nejakým neužitočným marketingovým nezmyslom (6 foťákov a pod.). Takže jediné čo potom ostáva je "pretaktovanie" pôvodnej batérie.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"ohledem na další očekávaný
Gaunter https://diit.cz/profil/anton-gajdos
11. 8. 2017 - 11:51https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse"ohledem na další očekávaný růst kapacity Li-ion"
Zákazníci skôr požadujú veľkú vydrž batérie a to je problém, lebo v momente ako sa uvoľní nejaké miesto v mobile, výrobca ho vyplní nejakým neužitočným marketingovým nezmyslom (6 foťákov a pod.). Takže jediné čo potom ostáva je "pretaktovanie" pôvodnej batérie.https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063215
+
To je divnej článek plácající jedno s druhým.
SLP je jen evoluční krok po HDI deskách. spoj/mezera 20um. K tomu je technologie ic substrate interconnection, která dělá interface mezi slp a silikonem, tam je spoj/mezera <10um.
Mnohem přínosnější je embedded substrate package.
Ale jasně, ve výsledku jde o ušetřené mm3 a větší baterku.
Apple šetří každej kousek místa a pak tam nacpou "taptic engine" velikosti kamionu.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
To je divnej článek plácající
plosnakycz https://diit.cz/profil/tomas-hajek
11. 8. 2017 - 13:18https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuseTo je divnej článek plácající jedno s druhým.
SLP je jen evoluční krok po HDI deskách. spoj/mezera 20um. K tomu je technologie ic substrate interconnection, která dělá interface mezi slp a silikonem, tam je spoj/mezera <10um.
Mnohem přínosnější je embedded substrate package.
Ale jasně, ve výsledku jde o ušetřené mm3 a větší baterku.
Apple šetří každej kousek místa a pak tam nacpou "taptic engine" velikosti kamionu.https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063278
+
Je k tomu nejaky paper co to SLP vlastne je? Nejak nechapu ten evolucni krok, kdo brani vyrobcum pouzit 2 desky nad sebou? (klasicky pres B2B konektory)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Je k tomu nejaky paper co to
danieel https://diit.cz/profil/danieel
12. 8. 2017 - 00:51https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuseJe k tomu nejaky paper co to SLP vlastne je? Nejak nechapu ten evolucni krok, kdo brani vyrobcum pouzit 2 desky nad sebou? (klasicky pres B2B konektory)https://diit.cz/clanek/apple-i-samsung-v-pristi-generaci-pouziji-vrstveni-pcb/diskuse#comment-1063470
+
Ani som si nevšimol, kto to vydal. Až pri vete "a s ohledem na další očekávaný růst kapacity Li-ion / Li-pol z hlediska energetické hustoty" som zbystril. Pretože tieto hovadiny niekoľko rokov omieľané môže zopakovať iba Ježek. Namiesto toho aby výrobcovia neboli sprostí a pridali by na hrúbke 1-2 milimetre, tak radšej novými technológiami predražujú výrobu (lebo novinka). Nehovorím, že netreba pokrok, ale pokiaľ je ten pokrok drahý (drahší), tak nemusí vždy fungovať.
No jasně, milimetr po milimetru a skončí to externí baterkou kterou budem nosit v batohu ne ?
Naopak je vidět že na bateriích pracují co to jde, viz problémy s baterkou v Note7 kde to fakt přehnali.
Největší motor ve vývoji bateriií jsou elektroauta a tam je názorně vidět, jak jsou s tím vývojem pěkně v háji. A ne že by se nesnažili ...
To mi připomnělo ten starý fór, jak jde chlap v Rusku a táhne takové dva velké a těžké kufry a zastaví ho jiný a ptá se ho, "prosím Vás, nevíte kolik je hodin?" Chlap položí ty dva kufry podívá se na hodinky a říká, "je půl jedné." A ten druhý na to, "to jsou ale boží hodinky" a první chlap odpoví, "hodinky jsou boží, ale ty baterky jsou těžké."
S vývojem jsou v háji? To jsem nějak nezaznamenal. Kapacita se zvyšuje o 8% za rok, cená klesá dost rychle. V roce 2010 to bylo kolem $1000 za kWh, dnes již skoro desetina: https://electrek.co/2017/06/28/audi-electric-car-battery-cost/ Díky elektroautům za praktický a velmi rychlý vývoj uvedený do praxe.
To je pořád minimálně 10 000 EUR za baterky 100 KWh, aby to nějak slušně a někam dojelo. Na druhou stranu je možná elektromotor levnější než benzín. Elektromobily tudíž přicházejí z horních segmentů a vzhledem k poptávce po bateriích a kovech v souvislosti s jejich rozmachem si úplně nejsem jistej, že se dočkáme fábie za 300k na baterky - vůbec někdy. Navíc u nás jsou elektromobily asi tak ekologický jako polský uhlí.
> No jasně, milimetr po milimetru a skončí to externí baterkou kterou budem nosit v batohu ne ?
trapny argument ad absurdum. Jinak receno pisete kktiny.
Viz napriklad tohle: http://gadgets.ndtv.com/oukitel-k10000-3160
Hroubka 9mm, baterie 10000mAh, 4-7 dni na jedno nabiti bez problemu. Chtelo by to jen oprasit ten zastaraly HW.
Jo a BTW externi baterii uz vetsina lidi v batohu nosi, ta vec se jmenuje powerbanka. Vzhledem k tomu kolik se jich vsude vali, rekl bych ze ten "vyvoj baterii" o kterem mluvite je cira fikce...
Ovšem to má jeden problém - 9mm telefon si koupí jen specifická skupina lidí. Běžný user co tlf bere zároveň i jako módní doplněk se ho nedotkne ani dvoumetrovým klackem.
"9mm telefon si koupí jen specifická skupina lidí"
Skupina lidí s extrémně malýma rukama? :)
184g - dakujem neprosim.
kus funkcionality... božínku...
s ohledem na další očekávaný růst kapacity Li-ion já teda nevím, ale nikdo rozumný na růst kapacity Li-ion nečeká, protože jde defakto o fyzikální nesmysl. Prostě tekuté elektrolyty jsou na mezi své dielektrické pevnosti a přes to nejede vlak, i když soudruzi v burelu možná odhlasují něco jiného.
"ohledem na další očekávaný růst kapacity Li-ion"
Zákazníci skôr požadujú veľkú vydrž batérie a to je problém, lebo v momente ako sa uvoľní nejaké miesto v mobile, výrobca ho vyplní nejakým neužitočným marketingovým nezmyslom (6 foťákov a pod.). Takže jediné čo potom ostáva je "pretaktovanie" pôvodnej batérie.
To je divnej článek plácající jedno s druhým.
SLP je jen evoluční krok po HDI deskách. spoj/mezera 20um. K tomu je technologie ic substrate interconnection, která dělá interface mezi slp a silikonem, tam je spoj/mezera <10um.
Mnohem přínosnější je embedded substrate package.
Ale jasně, ve výsledku jde o ušetřené mm3 a větší baterku.
Apple šetří každej kousek místa a pak tam nacpou "taptic engine" velikosti kamionu.
Je k tomu nejaky paper co to SLP vlastne je? Nejak nechapu ten evolucni krok, kdo brani vyrobcum pouzit 2 desky nad sebou? (klasicky pres B2B konektory)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.