10. 2. 2017 - 04:24https://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskuse"WebKit tým Applu tak navrhuje univrzální otevřené rozhraní, které vše sjednotí."
https://xkcd.com/927/ ;)https://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskuse#comment-985209
+
No nevím, za mě by stačilo dál využít jen "nový OpenGL", tedy Vulkan a šlapalo by to všude - Windows (i 7), Linux, Android.. Jen nevím, jak je to s podporou Vulkanu na iOS a MacOS...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No nevím, za mě by stačilo
Martes https://diit.cz/profil/jakubl
10. 2. 2017 - 08:03https://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskuseNo nevím, za mě by stačilo dál využít jen "nový OpenGL", tedy Vulkan a šlapalo by to všude - Windows (i 7), Linux, Android.. Jen nevím, jak je to s podporou Vulkanu na iOS a MacOS...https://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskuse#comment-985251
+
Pokud dobře chápu situaci (čímž se nejsu jistej a chce to hlubší výzkum), tak Vulkan je API na nižší úrovni než OpenGL nebo DirectX a přímo je nenahrazuje. Dělat pomocí něj nějaké vizualizace bude složitější (i když nad tím bude větší kontrola a míň magie) a proto nad ním vniknou nějaké mezivrstvy jako knihovny a enginy.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud dobře chápu situaci
MystiX https://diit.cz/profil/pavel-perina
10. 2. 2017 - 09:12https://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskusePokud dobře chápu situaci (čímž se nejsu jistej a chce to hlubší výzkum), tak Vulkan je API na nižší úrovni než OpenGL nebo DirectX a přímo je nenahrazuje. Dělat pomocí něj nějaké vizualizace bude složitější (i když nad tím bude větší kontrola a míň magie) a proto nad ním vniknou nějaké mezivrstvy jako knihovny a enginy. https://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskuse#comment-985266
+
Těžko říct. Výhoda nových API je v tom, že nad ním má programátor větší kontrolu, pokud se vše opět schová do knihoven efektivita se zase ztratí
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Těžko říct. Výhoda nových API
XY https://diit.cz/profil/paulcz-0
10. 2. 2017 - 14:13https://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskuseTěžko říct. Výhoda nových API je v tom, že nad ním má programátor větší kontrolu, pokud se vše opět schová do knihoven efektivita se zase ztratíhttps://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskuse#comment-985455
+
Ne nutně. Specializovaná knihovna nad low-level rozhraním klidně může být navržena pro výrazně vyšší výkon v té konkrétní aplikaci, pro kterou je určena (třeba zrovna ty vizualizace).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ne nutně. Specializovaná
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
10. 2. 2017 - 22:16https://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskuseNe nutně. Specializovaná knihovna nad low-level rozhraním klidně může být navržena pro výrazně vyšší výkon v té konkrétní aplikaci, pro kterou je určena (třeba zrovna ty vizualizace).https://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskuse#comment-985608
+
Nechápu co tu v diskuzi řešíte, je to webGPU API. Chápu to jako náhradu za webGL. Díky tomuhle spojení to jednoduše vývojář napíše jen jednou a nemusí se starat jestli ten web otevíráte z win(dx12), macos(metal) nebo linuxu (vulkan). Mezivrstva zajistí překlad, přitom to bude stále efektivnější než webGL. Máte pravdu, že to je proti filozofii low level API když se vytváří mezivrstvy
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nechápu co tu v diskuzi
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
12. 2. 2017 - 05:06https://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskuseNechápu co tu v diskuzi řešíte, je to webGPU API. Chápu to jako náhradu za webGL. Díky tomuhle spojení to jednoduše vývojář napíše jen jednou a nemusí se starat jestli ten web otevíráte z win(dx12), macos(metal) nebo linuxu (vulkan). Mezivrstva zajistí překlad, přitom to bude stále efektivnější než webGL. Máte pravdu, že to je proti filozofii low level API když se vytváří mezivrstvyhttps://diit.cz/clanek/apple-navrhuje-webgpu-api-zastresujici-dx12-metal-i-vulkan/diskuse#comment-985959
+
"WebKit tým Applu tak navrhuje univrzální otevřené rozhraní, které vše sjednotí."
https://xkcd.com/927/ ;)
No nevím, za mě by stačilo dál využít jen "nový OpenGL", tedy Vulkan a šlapalo by to všude - Windows (i 7), Linux, Android.. Jen nevím, jak je to s podporou Vulkanu na iOS a MacOS...
Pokud dobře chápu situaci (čímž se nejsu jistej a chce to hlubší výzkum), tak Vulkan je API na nižší úrovni než OpenGL nebo DirectX a přímo je nenahrazuje. Dělat pomocí něj nějaké vizualizace bude složitější (i když nad tím bude větší kontrola a míň magie) a proto nad ním vniknou nějaké mezivrstvy jako knihovny a enginy.
Těžko říct. Výhoda nových API je v tom, že nad ním má programátor větší kontrolu, pokud se vše opět schová do knihoven efektivita se zase ztratí
Ne nutně. Specializovaná knihovna nad low-level rozhraním klidně může být navržena pro výrazně vyšší výkon v té konkrétní aplikaci, pro kterou je určena (třeba zrovna ty vizualizace).
Nechápu co tu v diskuzi řešíte, je to webGPU API. Chápu to jako náhradu za webGL. Díky tomuhle spojení to jednoduše vývojář napíše jen jednou a nemusí se starat jestli ten web otevíráte z win(dx12), macos(metal) nebo linuxu (vulkan). Mezivrstva zajistí překlad, přitom to bude stále efektivnější než webGL. Máte pravdu, že to je proti filozofii low level API když se vytváří mezivrstvy
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.