Apple navrhuje WebGPU API zastřešující DX12, Metal i Vulkan
Nové API nese název WebGPU a měla by jej zastřešit skupina GPU for the Web Community Group v rámci W3C. Toto API ponese podporu pro Direct3D 12 od Microsoftu, Metal od Apple i Vulkan od Khronos Group (založený na Mantle od AMD). Nové sjednocené API má být ve výsledku rychlejší než WebGL, což ostatně plyne z logiky věci.
O všech třech výše uvedených API lze říci, že se zaměřily na největší bolístky předchůdců v rámci snahy o minimalizaci prostojů, větší paralelizaci a celkovou efektivnost. Ať již jdeo DirectX 12 oproti verzí 11 a starším, či Vulkan oproti OpenGL. A jelikož WebGL jako jediný pořádný webový standard pro GPU, je založeno na OpenGL, už z toho plyne, že je technicky zastaralé vůči Vulkanu a i vůči WebGPU.
Jablíčkáři z Cuppertina se chtějí zaměřit nejen na grafiku, ale na to, jak by šlo využít GPU v rámci potřeb webu. Tedy i více na výpočetní aspekty věci (nu, asi v podobném duchu jako WebCL). A také aby celý systém dobře kooperoval s jinými navrhovanými standardy jako WebAssemlby či WebVR. Vše v otevřené podobě, pod záštitou velké organizace WWW konsorcia.
K dispozici je počáteční návrh API, samozřejmě uzpůsobený na Apple svět, tedy využívající aktuálně API Metal. Ale nic nebrání adaptaci na jiná prostředí. Snaha je to rozhodně skvělá, ač mnozí konzervativisté jistě nebudou nadšeni z další vrstvy, z dalšího standardu.