Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Apple by prý rád koupil McLaren, ten o tom však neví

Už se těším na MacLaren, MacLaren Pro a MacLaren Air. :D

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Mohl by koupit Škodu. Aspoň by se dostala z té převodovkové (DSG) a motorové (tsi+tdi) mizérie. Navíc zaměstnanci makají jako fretky (proti němcům a španělům), ale plat tomu vůbec neodpovídá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

kdyz sou lidi tak debilni ze nevi ze dokud se neozvou tak lepsi platy nedostanou tak at si tam treba chcipnou

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle by Ježíš nikdy neřekl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„Beati pauperes spiritu quoniam ipsorum est regnum caelorum." - „Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich je království nebeské." .... me to teda zni dost podobne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na vámi vloženém textu z bible je jasně vidět, jaký je bible blábol. Česky totiž "chudí duchem" znamená "blázen", takže vámi vložený citát má správně znít "„Blahoslavení blázni neb jen oni budou spaseni."

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě. V první řadě neuměl česky.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ve vyrobe kterou lze presunout do jeste levnejsich statu v ramci EU bych si zase tak moc nevyskakoval, v Nemecku uz na to odbory prisly kdyz se cast vyroby stehuje do Bulharska a Rumunska, pekne podel severnich hranic aby to do Nemecka bylo co nejbliz.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jde o to, že ve chvíli kdy začnou uvažovat o přesunutí výroby Škody na východ, tak v Německu už nebudou vyrábět ani poklice na kola. Srovnání poměru kvalita-cena práce našich lidí a němců znám hodně dobře a západ je v tomto bez šance. Tedy byl by - v čistě kapitalistickém prostředí. Znáš to německé přísloví:).
Chuck Norris nedokáže jen jednu věc . Vyžít z české výplaty.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Upozorněte mě až se bude bourat Wolfsburg.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proto se automobilky stehuji z Nemecka do Bulharska a Rumunska, na severu se mohutne stavi jedna fabrika vedle druhe.

Spanelsko je kapitola sama o sobe, protoze tretina naroda je nezamestnana a Seaty zase tak dobre na odbyt nejdou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Aź průměrná čkodovka bude stát jako průměrné auto z audi či VW, tak budou vyšší platy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co mate proti DSG ? :) ja si to nemuzu vynachvalit

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vážně? A jel jste někdy s klasickým automatem nebo e-cvt od Toyoty? Ta hladkost řazení v prvním případě a úplná absence řazení v druhém, jsou o něčem jiném. Parkování a pomalé popojíždění je lahoda. Celková životnost a servisní náklady během životnosti jsou taky horší u DSG. Obecně jsou dvouspojky omyl jak v luxusních (proto se jim Audi, VW, M-B, Lexus, Jaguar, BMW ve svých nejluxusnějších modelech vyhýbají), tak lidových autech. Chápu je ve sportovních autech jako GT-R, ale jen s přimhouřeným jedním okem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejaky fanatik asi :) jestli myslite ty totalne neefektivni hydro automaty, pripadne variabilni pomer jak ma napr. u audi.. ani jedno z toho me neprijde jako klasika. DSG ma sice pevny pomer, ale prepinani je z principu bleskurychle oproti motorizovanym manualum (bmw, mercedes, a napr. i supersporty), takze si fakt uzivam jak to prerazuje v zaberu, bez znatelnych side effectu. Popojizdeni je v poho.. diesel... naklady? Vymena oleje za par tisic po 120K km.. stalo se me to zatim jednou :) I ty blby xenony maji u me zatim vyssi naklady nez DSG.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neboj, jenom zatím. Ono totiž existují některé vyhlášené držáky s hydrodynamickým měničem, ale kvalitní dvouspojku ještě nikdo nevyrobil. E-CVT od Toyoty je na tom ještě lépe než vyhlášené držáky. Z DSG dělá jen nepovedený experiment, ale to se v Evropě nemá říkat, kvůli vlastenectví. Reálná spotřeba vozidel dokazuje, že to s tou efektivitou DSG a neefektivitou hydrospojek je jinak - efektivita srovnatelná díky např. pokrokům v přemosťování. Lambo chystá SUV a světe div se - nebude mít dvouspojku, ale hydro. Dnešní automobilky jsou posedlé nízkou spotřebou/každým gramem co2, ale stejně se dvouspojky prosazují hodně blbě. Proč asi...

PS: Nekultivovanost dieselu zkracuje už tak kratší životnost těhle zázraků. Kočky by kupovaly whiskas a automobiloví konstruktéři by diesela spojili vždy jen s hydroměničem, který tu momentovou nekultivovanost ideálné odfiltruje-utlumí. Dvouhmotový setrvačník je zhovadilost u DSG i manuálu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oni panove od Mercedesu vedi uz davno, ze 4 valce jsou na kultivovany diesel malo. :-D.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nic o dvouhmotě nevíte pane. Ke zbytku se vyjadřovat nebudu, protože jsem automata v Toyotě nezažil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dvouhmota je součástka navíc, kterou dobré motory vůbec nepotřebují. Bohužel těch dobrých motorů dnes ubývá. Díky bohu za nastupující elektromotory, které jsou proti spalovákům prakticky dokonalé.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ne, dvouhmota se nemontuje kvůli motoru, ale kvůli člověku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty "dobré" motory musí ale mít specifickou konfiguraci, která je přirozeně vyvážená, např. řadový šestiválec, V8, V12, prostě sou to typicky motory s větším objemem. To ale nejde moc dohromady se snižováním spotřeby, takže se takových motorů v běžných autech už nedočkáte.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neni DSG jako DSG a neni robotizovana prevodovka jako robotizovana prevodovka. Duvod proc dneska skoro vsichni v drazsich autech s pohonem zadnich kol nebo 4x4 pouzivaji 8HP od ZF je v tom, ze je to extra zdarila prevodovka. Navic se vyrabi ve velkych objemech, takze bude mit uzasny pomer cena/vykon.

U DSG je to slozitejsi nez pises, protoze existuje nekolik ruznych prevodovek a ty se jeste muzou lisit v chovani podle modeloveho roku, elektroniky a kombinace s motorem:
DQ250 - 6 kvatlu, spojky v oleji, max 400Nm - Je to prvni DSG a byly s na zacatku problemy, odchazela elektronika, cukani pri jizde z kopce .... Od te doby VW celou prevodovku modernizovalo a je to v podstate jina prevodovka.
DQ200 - 7 kvaltu, suche spojky, max 200Nm - Mala zivotnost, plynulost mizerna. Suche spojky jsou pouzite kvuli cene a vaze, ale protoze nejsou chlazene olejem, tak nemaji zivotnost a neni mozne jim dovolit skluz pro plynulost rozjezdu a razeni. Podle me proste blba konstrukce. VW ji z nekterych trhu stahnul a nahradil myslim automatem od AISINu. Ford ma prevodovku skoro stejne konstrukce a byly s ni hrozne problemy kvuli blbe udelanemu SW. Proste suche spojky radsi ne.
DQ500 - 7 kvaltu, mokre spojky, max 600Nm - Je to prevodovka urcena pro 4x4 s motorem napric. Na vyvoji pracovala Audi a je udajne hodne robustni. Pouziva se v TTRS a starem Tiguanu. Predpokladam, ze poslednich par let bude mit o dost novejsi elektroniku a bude radit jeste o trochu lip nez v prvnich verzich.
DQ380 - 7 kvaltu, mokre spojky, max 380Nm - Udajne je skvela, ale nic o ni nevim.
DL501 - 7 kvaltu, mokre spojky, max 600Nm - Prevodovka urcena pro podelne ulozeny motor. Udajne bratricek PDK od Porsche, takze asi nejlepsi co koncern ma.

Netvrdim, ze DSG radi tak hladce a plynule jako automaty s menicem, to proste neni pravda. Jen bych si fakt netroufnul tvrdit, ze jsou vsechny DSG spatne. To taky neni pravda. DQ200 je kram, ale minimalne DQ500 je velmi dobra prevodovka. Kdybych si v aute mel vybrat mezi dobrym automatem a DSG, tak ani na vterinu nevaham a volim automat s menicem :-D.

Pokud jsem nejake detaily o jednotlivych modelech pomotal, tak me opravte.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Supr prehled! (mam DQ250, 280k/10 let). Jednou jsem mel nahradni vuz prave s tim DQ200 a zdalo se me to nejake divne - ale spis jsem to prikladal k faktu ze se pry sw uci chovani uzivatele.. a ten pujcovany kus si tedy musel toho uzit :)

Btw je to pravda s tim ucenim?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Obecně jsou dvouspojky omyl jak v luxusních (proto se jim Audi, VW, M-B, Lexus, Jaguar, BMW ve svých nejluxusnějších modelech vyhýbají)"

Fakt?
Bugatti Veyron EB 16.4
Audi R8
Volkswagen CC
Volkswagen Passat and R36

Zejména první dva asi nejsou dost luxusní co?

tady je zase někdo chytrý jako rádio jerevan. následující mají DSG

Audi

Audi TT
Audi A1
Audi A3
Audi S3
Audi A4 (B8)
Audi S4 (B8)
Audi S5 (B8)
Audi A5
Audi A7
Audi A8 (D4)
Audi Q3
Audi Q5
Audi R8

Bugatti

Bugatti Veyron EB 16.4

SEAT

SEAT Ibiza
SEAT León
SEAT Altea
SEAT Toledo
SEAT Alhambra

Škoda

Škoda Fabia
Škoda Octavia
Škoda Rapid (2012)
Škoda Roomster
Škoda Superb II
Škoda Yeti

Volkswagen Passenger Cars

Volkswagen Polo
Volkswagen Golf, GTI, GTD, GTE, TDI, R32, R
Volkswagen Jetta GLI, TDI, TSI(Brazil)
Volkswagen Eos
Volkswagen Touran
Volkswagen New Beetle
Volkswagen New Beetle Convertible
Volkswagen Passat and R36
Volkswagen CC
Volkswagen Sharan
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Tiguan 2011
Volkswagen Lupo 99-05 1.2 TDI 3L

Volkswagen Commercial Vehicles

Volkswagen Caddy car-derived van
Volkswagen Transporter

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro maďara Kohouta : NAJDI SI VÝZNAM SLOVA „NEJLUXUSNĚJŠÍ". Ne, není to jen o ceně
„Zejména první dva asi nejsou dost luxusní co?"
Ne bobánku, R8 ani Veyron-Chiron nejsou luxusní, ale sportovní vozy. Audi A8 mělo častěji jinou než DSG. Další vozy nekomentuju:).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Plat je ve svobodné a otevřené zemi, jako je naše, ukazatelem rovnováhy mezi poptávkou a nabídkou. Kromě některých profesí, které mají plat stanovený státními platovými tabulkami (např. lékaři a sestry ve veřejných nemocnicích, jsou mimo tuto rovnováhu). Ovšem v privátní sféře zaměstnanec dobrovolně podepisuje pracovní smlouvu, a může kdykoliv odejít za lepším. Takže buď musí lidé táhnout za jeden provaz v rámci firmy, nebo si najít něco lépe placeného. Nářky nad místními mzdami jsou k smíchu. Navíc je zarážející, že lidé co diskutují o IT, tudíž o jednom z nejlépe placených oborů naříkají nad nízkými příjmy, nebo řeší zda nějaké zboží či služby nejsou příliš drahé.

Co se týká samořídících aut, tak tam bude ovládací systém to nejdůležitější, výroba HW bude málo zisková, protože ji zvládne kde kdo. Automobilek ve finančních problémech je spousta, Škoda by byla pro kohokoliv zbytečně drahá. Tady mám obavu, že díky těžkopádné legislativě, různým magorům z aktivistických hnutí a nedostatečné vyspělosti internetu v Evropě. Spadneme do role platících zákazníků za cizí služby a HW, tak jako Evropa dopadla u počítačů nebo telekomunikací.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale odpovídá , Škoda nemůže za to, že se její zaměstnanci u voleb pokaždé rozhodnou volit ty kteří zařídí, že k nim domů chodí na jídlo více policistů soudců, politiku a státních zaměstnanců než k jejich německým kolegům.
Například jen poslanců parlamentu živí český zaměstnanec škoda 2x tolik než německý zaměstnanec VW a o tom to je.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

iLaren

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jelikož mám firmu McLaren rád, tak bych z toho zvracel.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Proste nepoučiteľný. Microsoft kúpil spoločnosť Nokia a vieme všetci ako to dopadlo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ˇPokud k tomu dojde bude to pro McLaren pohřeb pod touto značkou se v Číně začnou vyrábět plastové šunty s omženými funkcemi a neuvěřitelnou cenou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.