Apple by prý rád koupil McLaren, ten o tom však neví
Minulý týden vyšlo najevo, že Apple propustí desítky zaměstnanců, kteří se měli podílet na vývoji elektrického automobilu. Desítky samozřejmě nejsou celý tým, ale přesto jde o významnou část. Propouštění se podle dostupných informací nedotklo vývoje samořízení, z čehož lze usuzovat, že v tomto oboru se bude společnost dál realizovat. Jak ilustrují novější zprávy, není zcela jisté, že s vývojem automobilů jako takových Apple skončil.
Redakce webu Financial Times přinesla zajímavou zprávu. Podle tří různých zdrojů, kterým důvěřuje, Apple jedná nebo jednal se společností McLaren, výrobcem luxusních aut a týmem známým fanoušky F1, o možnosti akvizice společnosti. Podle odhadu analytiků by podobný obchod kupující stranu vyšel na $1,3 až $1,9 miliardy. Pokud Apple skutečně stojí o vstup na trh s luxusními automobily, dávala by z jeho strany tato strategie smysl a stejně tak by dávalo smysl i proředění vlastního týmu, jenž zřejmě nedosáhl výsledků, které si vedení namalovalo na flipchart.
Scénář má však háček, respektive dokonce dva. Ten první je ovšem zásadnější: Nedlouho po zveřejnění informace vydala společnost McLaren prohlášení, že jednání s Applem neprobíhají a akvizice se nechystá. Háček číslo dva: Na vyjádření McLaren reagoval Tim Bradshaw z týmu Financial Times, že si redakce za svým článkem stojí. Kdo má tedy pravdu? Na jednu stranu by McLaren nebyla první firma, která by měla tendenci mlžit o nadcházející akvizici, na druhou stranu mohla být redakce Financial Times svými zdroji dezinformována. Lze ale připustit, že svůj díl pravdy mohou mí obě strany. Vyjádření McLarenu, že jednání s Applem neprobíhají a akvizice se nechystá totiž nevyvracejí možnost, že jednání již proběhla a z hlediska zájemce nedopadla úspěšně, případně že se Apple teprve chystal McLaren oslovit a k jednání ještě nedošlo. Co se Applu týče, na žádost o vyjádření ze strany Financial Times nereagoval.
Ať by šlo o jednu či druhou možnost, o něco tím klesá pravděpodobnost scénáře, že Apple v dohledné době získá kompletní a funkční tým McLarenu včetně všech jeho patentů, díky čemuž by se projekt „iCar“, dlouholetý sen Steva Jobse, posunul výrazně blíž své realizaci.
Financial Times, jalopnik ilustrace: Fedor Schmidt