Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Arc A770 je v DirectX9 zabržděný, GeForce RTX 3050 / 3060 jsou násobně rychlejší

No je to takovej alchymista asi jako Jeroným Alessandro Scotta. :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ten historický, nebo "Honza Skoták z Hrdlořez" ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence spikli se proti ubohému starci... Třeba se v nepřátelském znamení Štíra střetl mikrokosmos s makrokosmem. Zkrátka, ovladač se ne a nedaří."

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zas nějaký čísla. Koho to zajímá? Důležitý je pocit.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

presne, furt nejake cisla, grafy, porovnania. to predsa nikoho nezaujma. Pocit je to dolezite !

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a čekal snad někdo při smyslech že Intel nějakým kouzlem nabídne stejnou podporu jako desítky let firmy v oboru? Bylo jasné že pod DX11 to bude bída. Kdo je milovník starších her a široké kompatibility tak sáhne po osvědčené GeForce. Na podobnou kompatibilitu by potřebovali další brutální investice do naprosto jalového vývoje který by se nikdy nevrátil. Nyní frčí DX11-12 a Vulkan aplikace, na DX9c jen opravdu rachotiny kde vývoj je ukončen a jen se v nejlepším případě vytváří dodatečný obsah. Tohle by Koduri ani vývojový tým nemohl před akcionáři nijak vysvětlit a letěl by pryč první kosmickou.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím, jen dodám, že Intel není žádný nováček co by musel začínat od nuly. Jeho integrované grafiky taky mají ovladače a někdo na nich i hraje.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

'' a čekal snad někdo při smyslech že Intel nějakým kouzlem nabídne stejnou podporu jako desítky let firmy v oboru? ''

intel 20 let k itnegrovanejm grafikam dx9 driver normalne dodaval.. tak mi prosim tebe vysvetli, proc by se melo rikat novacek firme, co se u kazdy prilezitosti chlubi ze je nejvetsi vyrobce grafik na svete..

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

zas takova traga to neni, dx9 je stary jak metuzalem a hry postavene na nem pobezi stejne pobezi 120+ fps takze je to vlastne jedno z pohledu vykonu, posledni vetsi dx9 hra byla bayonetta z roku 2017 s doporucenym radeonem 6950 to jenom pro predstavu, chapu komu na tom zalezi tak si stejne koupi nvidii nebo amd, ale pro casual to neni deal breaker

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud přijde na trh další generace grafik Intel, už bude mít emulované i DX11? Aby se programátoři neunavili?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak. Na co mrhat desiatky milionov $ na nieco, co funguje dostatocne dobre aj v emulacii. To iste plati aj pre resizable bar. Kto bude chciet Arc, da si ho do Intel zostavy.
Podstatne je, aby bezali najnovsie technologie a drivre ani hardware neboli zatazovane legacy/compatibility balastom.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

to se mi libi.. kdyz de o amd a nVidii tak se kazda drobnost resi jak pod mikroskopem.. kdyz de o intel, tak vlasne nic neni problem.. ((: ze se to skube, nebeha to plynule a jede to hur jak na dekadu starym zeleze je jedno.. je to ''dostatecne dobre''.. (:

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

No, tento "incident" ma dve roviny. Prva je technicka: Nativna podpora DX9. Myslim si, ze na tom nesejde. Aj v najhorsom pripade maju tie hry tak 120fps a to su tri prdele vyrenderovaneho obrazu. Na 4k to na tej grafike aj tak hrat nebudes, lebo na to nema vystupy :D A vo svetle toho, ze mnoho non-DX12 veci ledva ide je vlastne vysledok, kedy to ide spustit vlastne este celkom pozitivny.

Druha rovina je rovina slubotechny. U Intelu sice odrbomarketing nic nove, ale tak celkovo si dost podryvaju kredibilitu, pretoze pri tom, kolko veci uz slubili a bud nedodali vobec, alebo dodali s masakralnym spozdenim si vlastne takymto marketingom strielaju do vlastnej nohy. Ale tak ked to im nevadi, mne to nevadi.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Z review na Kitguru. A nemluvi o DX9 hrach..
"For one, two of the twelve games that I wanted to test are visually broken, so there's that… But more fundamentally, I just don’t think you can really ‘boil down' the experience from using Arc into a single chart. I personally would be worried that someone could view such a chart and take the data at face value, which really wouldn't tell the whole picture and could be misleading. I’ve found that the experience of using Arc can vary massively from game to game, so I didn’t want to try and distil the performance in a way that doesn’t really do it justice."

..k tomu je dobre pripocist i "DX11 bonus"
https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moass/intel-arc...
It's quite amusing that the first title tested – Battlefield V – delivers such poor frame times using DX12, that although the average frame rate is 33% worse, DX11 actually offers a better gaming experience here. It's also worth pointing out that I did want to include Kena: Bridge of Spirits in these benchmarks, but it crashed several times when switching from DX11 to DX12, so it goes to show that DX12 isn't a guarantee of good performance for Intel Arc.

"Still, DX11 is generally much worse across the board. Some titles, like Control, see fairly similar average frame rates but with a huge reduction to 1% low performance when using DX11. Other games, such as Rainbow Six Siege, get significantly slower across the board."

DX9 opravdu neni jedine, co na Arc nejede jak by melo

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jako obdivuju, že takhle rozsáhlý test vydrželi provést s kartou u které:
"We experienced numerous crashes, visual glitches and BSODs while testing."
To prostě chceš...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"To prostě chceš..."
.. presne tak. Nechal bych tu kartu skalnim fanouskum Intelu, at si ji naleziste uziji :))
Udajne jich bude stejne tak malo vobchodech, ze to vlastne ani za ty recenze moc nestoji :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

já neobhajuju koupi arc, já jenom říkám, že zrovna emulace dx9 her není dealer breaker, protože ty hry stejně jedou 100+fps, kdo chce honit csko na 500fps může s nvidií, problémy a zabití celého arc leží v tom cos napsal resp. kitguru, protože kdyby tohle fungovalo alespoň na 90% tak by nějaká emulace dx9 nebyla tak propíraná a řeklo by se kdo hraje staré hry ať si koupí nvidii nebo amd, takhle se kope do všeho jenom protože se může, přitom intel si s arc zaslouží šanci, tím neříkám, že bych to někomu kupoval, ale zatracovat to za každou cenu taky není úplně fér, kor když v GPU, konkurence prakticky nefunguje, ale jen ať nvidia zdražuje a drží ceny nahoře, alespoň intel bude mít důvod se na to hned nevysrat

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. Reálný dopad emulace DX9 je zanedbatelný.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Otázka taky je jestli u x let staré hry s podporou pouze DX9 potřebujete plný výkon. To by mohlo zajímat tak maximálně profi hráče CSka nebo nějakou podobnou marginální skupinu. A i na to CS je výkon emulovaného DX9 více než overkill.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

pres 600 tisic hracu je marginalni skupina, jo? a to je jenom cs:go.. ((:

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nejde o absolutní číslo, ale o podíl na celku. Takže odhadem jo, bude to minorita.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jen bych dodal ze ta "minorita" jako je CS Global Offensive je nejhranejsi titul na Steamu se spickami v milionech hracu.
https://youtu.be/XTomqXuYK4s?t=680

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

600 tisic profesionalnych hracov? Hej tym by to mozno vadilo. Kor si kockovy rozlisovac od Intelu nekupia. Ale osobne pochybujem, ze 100% z tych 600k ludi, co to hraju su profesionali. Vacsine asi postaci stabilnych 60+fps, lebo ich monitory aj tak viac nedaju.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sorryjako, ale jesli nevis proc ma u nekterejch her smysl vic jak 60fps, tak je takhle debata fakt marna.. takze si arc porid, urcite budes spokojenej.. ((:

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ty si myslíš, že Arc nedá více než 60fps v CS? Tady mluvíme o FPS ve stovkách i u Arcu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja sa len spytam, ze kolko % ludi, co tak bezne doma hraju CS:GO ma nejaky monitor, co zvladne refresh vyssi, ako 60, mozno 80 Hz? Nad to su uz vsetky dalsie vyrenderovane framy uplne zbytocne :)

Arc si inac kupit nemozem :) Mam len 250W zdroj :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kolik z nich je profi hráčů? A kolik z těch nestačí FPS v řádů stovek?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v radu stovek.. to asi myslis NV a AMD, urcite ale ne Intel, ktery ma min 1% na 70fps a AVG 150fps. NV+AMD jsou v radu stovek % rychlejsi.
Nicmene hlavne jde o chyby, ktere drivery stale maji ve hrach a mizerny vykon v DX11.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady je v diskuzi zase spousta chytráků, kteří jen nadávají na Intel. Přitom každý ví, že nikdo nikdy nebude chtít hrát v rozlišení vyšším než 1080p. Jednoznačně prostě CSko se na tom hrát dá, takže si nestěžujte a kdyby náhodou to ve fullHD nešlo, tak se rozlišení dá i snížit. Pat to řikal, tak to muší být pravda!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No co na nové hry je to slabé na staré taky možná to dá nějaké karty nebo hledání min a když né tak se to dá využít jako louskáček na ořechy.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Marně přemýšlím, proč by měl dneska někoho (z pohledu vývoje) zajímat obsolentní a nepodporovaný systém a API. Dx9 končí s Windows XP. Kdo nutně potřebuje, tak se nevyhne některé z věcí jako je emulace, překlad, nebo údržba starého HW a OS.
A popravdě, fakt je absolutní výkon tak slabý, že nestačí na běh více než 5 let starých her? Nebo je prostě jenom teoreticky pomalejší, než konkurence. Cokoliv na 30 fps je pro oko plynulý pohyb, zbytek už je jenom luxus.
:)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

'' Dx9 končí s Windows XP. ''

sorry, to je blbost.. vsechny novy win podporujou dx9 sw.. dx9 her je ~2700.. dx10 her neni ani 200..

'' Cokoliv na 30 fps je pro oko plynulý pohyb ''

lol.. to platilo na 13" crt a ne ze to bylo plynuly, ale ze to dlouhej dosvit rozmazal, takze vic nemelo smysl..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

> lol.. to platilo na 13" crt a ne ze to bylo plynuly,
> ale ze to dlouhej dosvit rozmazal, takze vic
> nemelo smysl..

Jakože teď máme lepší oči? To, že 30 snímků je pro oko plynulý pohyb, platí pořád. (To ovšem neznamená, že oko nepozná plynulejších 120. O tom ale řeč nebyla.)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

„To, že 30 snímků je pro oko plynulý pohyb, platí pořád.“

Ono to v obecné rovině neplatilo nikdy. Na vnímání plynulosti pohybu má zásadní vliv úhlopříčka, respektive jak velkou část zorného pole vyplňuje hodnocený obraz, dále technologie záznamu a nakonec technologie zobrazování. 25-30 FPS bylo zvoleno v první polovině 20. století, protože víc tehdy zkrátka nebylo finančně a technologicky únosné. V době televizního vysílání už to bylo považováno za nedostatečné, takže se zavedly půlsnímky (50-60 půlsnímků - interlacing), aby se to alespoň částečně kompenzovalo.

Pokud posadíme uživatele 2 metry před 3 metry široké plátno, na které mu promítneme renderovaný obraz, ve němž plátno přeletí fotbalový míč běžnou rychlostí ~130 km/h, pak pohyb míče bude zachycen necelými 3 snímky. Jinými slovy na každém snímku bude míč posunutý o více než metr, což nebude mít s plynulým pohybem nic společného.

Dále je důležité, že oněch 30 FPS vzniklo v době, kdy se obraz zaznamenával na film, který měl určitou expoziční dobu, takže zachycoval motion blur. V příkladu výše by to byla šmouha míče, takže by celou šířkou obrazu prošla šmouha - oproti renderingu, kdy by šlo o tři ostré o >metr posunuté obrázky míče. Nároky na snímkovou frekvenci renderovaného obrazu jsou proto oprávněně vyšší.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Proto se v renderech také dělá motion blur, protože jinak to působí velmi nepřirozeně. Podobně, jako v některých snímcích stojí, nebo ještě hůře "náhodně" mění polohu zdánlivě statické vrtule letadla či vrtulníku (typicky z rychlých digitálních snímačů).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já třeba motion blur všude vypínám protože to žere výkon dost a dělá se mi šoufl z toho rozmazání .

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo, protože hry normálně hrajeme na 3 metry širokém plátně ze 2 metrů a věci jako motion blur se taky nepoužívají...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To byl příklad pro snazší pochopení situace. Faktem nicméně zůstává, že ze 14" obrazovky typické pro polovinu 90. let, kdy bylo 30 FPS vnímáno jako plynulý obraz, jsme se nyní dostali k obrazovkám o úhlopříčce ~2× větší, viditelné úhlopříčce podstatně více než 2× větší a efekt CRT dosvitu odpadl.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Příklad, který byl imho trochu mimo. Ten fakt, který "zůstává", nikdo nerozporuje, jen nedokazuje, co by měl.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

“Cokoliv na 30 fps je pro oko plynulý pohyb, zbytek už je jenom luxus.”
To zní velmi Intelovsky něco jako čtyři jádra stačí všem ale ony nestačí.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Tak uznávám, že jako od dob ZX Spectra se ta technologie "trochu" posunula. A taky, že jsme na "dvaosmšestkách" jako nějaké to cukání řešili. I později pochopitelně.
Taky vím, že 60 fps proti 25 - 30 fps udělá lepší pohodu pro oči a vizuální dojem. Ale že by byl zásadní rozdíl pro hratelnost si nemyslím.
U dohadů kolem fps, jestli 100, nebo 150 - to mi přijde jako když hifisti "netopýři" řeší jestli digitální konektor pozlacený má lepší zvuk, než digitální bez zlata. ¯\_(ツ)_/¯

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak rozdily jsou predevsim podle toho, jaky druh hry hrajes. Ja si taky pamamtuji "ZX Spectrum" a pozdeji 25fps jako "normu na hrani".
Nicmene je asi pravda, ze pro velmi rychle hry, se neco jako 100+ fps mozna i vyplati a verim, ze se da zvyknout na velmi vysoka fps a pri prechodu niz, to clovek pozna.
Jinak osobne, mne 50-60fps staci na pohodu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

záleží na enginu hry. Jsou takové kde je šedesát málo a pocitově se to pořád trhá a pak jako třeba Crysis kde stačilo 25fps.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"a pak jako třeba Crysis kde stačilo 25fps."
.. takhle jsem ho presne hral :))
Fantasticky design hry na tehdejsi dobu, podobna pecka jako prvni FarCry. Skoda ze v tom uz Crytek dal uspesne nepokracoval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Třeba jsi jako kámoš, co pařil akční RPG při 17-20 FPS několik hodin denně, takže ti 30 FPS přijde plynulé. Ale jsou lidi, kteří opravdu ocení rychlejší framerate.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono je sice hezké mít 30+, 60+, 90+ nebo 120+ fps.
Ale k čemu Vám to je u MMO, když máte na server ping 50+ ms (neboli < 20 fps)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Po nete sa samozrejme už objavujú prvé recenzie. U tejto karty je zážitok už len jej rozoberanie :D https://www.youtube.com/watch?v=N371iMe_nfA

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja bych tuhle kokotinu od intel-u neprovozoval ani kdyby mi ji dali zadarmo!!!

Jasnou volbou je dnes Radeon RX 6600, nejlepsi pomer vykon na watt, bodka.

Resit od intel-u produkt ktery neco emuluje a ne nativne podporuje je volovina!

"Jasne kupujme atomy bez davno zavedenych instrukci a grafiky bez podpory api"

Uz by se redakce mohla na tyhle bazmeky Xe a ARC vysrat uplne, je to na zvraceni...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.