Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Za artefakty MacBooku nemůže ani Radeon, ani ovladače, ani chyba hardwaru

Přesto laptopy měnil, než zjistil příčinu. Frajer.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Jak frajer? Prostě vyměnoval nefunkční zařízení za funkční. To, že neví kde je problém a musí měnit celá zařízení je jejich věc.

Když půjdeš reklamovat nejlevnější počítač v záruce, taky ti ho vymění, pokud jiná možnost nebude.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi asi hodně mladý že?:)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Doporučuji nastudovat občanský zákoník. Pokud je u produktu vada již z výroby, nejedná se vůbec o reklamaci, ale o rozpor s kupní smlouvou. Smlouva je tedy neplatná a kupující má právo na odstoupení od KS a vrácení kupní částky. Jak je to v US nevím, ale na postupu Applu mi opravdu nepřijde nic zvláštního.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nicméně toto nebyla závada z výroby:)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud tam ten software je již z výroby tak ano. To asi zatím nevíme.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zrejme jste nikdy necetl licencni ujednani, zkuste to ted. https://store.apple.com/Catalog/US/Images/MacOSX.htm
Opravdu by me zajimalo jak se treba v alze budete nasledne ohanet nejakou nedilnou soucasti :)

EDIT: reagoval jsem na text, ktery jste mezitim jiz pozmenil: psal jste, ze software je nedilnou soucasti vyrobku a tudiz jej lze reklamovat

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pletete páté přes deváté. To je licence k samostatnému SW (RETURN THE APPLE SOFTWARE TO THE PLACE WHERE YOU OBTAINED IT FOR A REFUND).
Na software, který je součástí zařízení, platí zcela jiná pravidla.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a Vy ste asi tiež nebol v Amerike, že? Zjete tam skoro celý rožok, vrátite sa do predajne, poviete, že Vám nechutil a obchod Vám z dôvodu,že nechce mať problémy, vráti peniaze. Ochrana zákazníka totiž funguje na inom princípe, ako v Európe, spomeňme si na mačky sušené v mikrovlnke atď....a produkt, ktorý neplní svoju funkciu....rád by som si vypočul, ako sa hádate v obchode s tým Američanom o tom,že jeho notebook za 4100 dolárov nefunguje a Vy mu ho nechcete vymeniť za funkčný.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Prosím?? Já jsem ten kdo tu píše, že právě ntb s výrobním vadou měníme hned kus za kus.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten § 616 odst. 3 jste si taky ucelove zkratil :) Rekl bych ze at se vam to libi nebo ne, tak postup applu je v tomto minimalne nadstandardni. Musim priznat, ze jsem od applu nikdy zadny HW nevlastnil a ani me to nelaka. Vubec nic by jim nebranilo notasy brat na servis, tam nahodit tovarni SW a vratit. Stejne tak funguje servis Applu kdyz prijdete s rozbitym displejem, dostanete jiny kus za kus a jdete. Bylo by prijemne abychom se dostali na uroven USA, kde je zakaznicky servis radove na vyssi urovni nez u nas. Zatim to ale opravdu vypada, ze jste nikdy nic nemusel reklamovat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Gratuluji k naprosto výstižnému komentu, který jsem já při zakládání vlákna shrnul do slova "frajer". Ale některým je to třeba holt více polopaticky vysvětlit.
On ten servis zde na to, že máme jako prostředníky certifikované servisní partnery i v zásadě takto funguje, byť bohužel nemají možnosti jako Apple Store/Genius. Trochu nám to kompenzuje EU právo spotřebitelů.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"Vubec nic by jim nebranilo notasy brat na servis" To se pletete. Podle našeho práva určitě ne.
Zákon jasně říká že "má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou;"
Tzn pokud kupující řekne, že chce nový notebook, Apple mu ho musí dát.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mohu se zeptat kolik Vam je let a ve ktere zemi zijete ? Jiz jste nekdy v zivote neco reklamoval ? Ano, v zakone se pise, ze na provozovne musi byt celou dobu pritomna osoba opravnena prebirat reklamace, ano pise se, ze musi reklamaci vyridit bezprostredne v co nejkratsim terminu, nicmene v 98% pripadu se zbozi prevezme a cekate. Jsou zde vyjimky, pokud prijdete do alzy s vytistenym diskwizardem tak mate slusnou sanci, ze prodavac neni idiot a udela to kus za kus, ani se na ten disk nepodiva. Zakon ale dava prodejci moznost vec opravit a zakaznik si opravdu nemuze diktovat, ze ne, ze chce nove zbozi a okamzite, protoze zije v bazine. Muzete se vztekat, muzete dale psat svuj pohled na vec, ale to je asi tak vsechno co se s tim delat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pletete si klasickou reklamaci a rozpor s kupní smlouvou (tj vada, která se vyskytne do 6 měsíců od uzavření KS). Pokud netrváte na svých právech, je to jen vaše věc. Nemám s tím problém, takové zákazníky máme ve firmě rádi. Řešil jsem osobně tisíce reklamací z té druhé strany, včetně stížností na ČOI a následných správních řízení, takže bych si dovolil tvrdit, že o reklamacích něco vím.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže u SW&spol. je to jinak:) Představa, kterou tady někteří malují je opravdu jen představa.
Prostě akceptuje fakt, že přístup Apple (příp. Dellu, zde je tedy otázka zda i u BFU koncáků....) je nadstandardní. Jedna z "předplacených" věcí u takového výrobce.
Můžeme o tom diskutovat, můžeme se hádat, ale to je tak vše, co můžeme. Otázka je, proč tahle tak užitečná věc pro uživatele některým leží v žaludku. Že by efekt "apple"?:)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zkuste si vyhledat termín DOA. Všichni velcí výrobci ntb řeší při vadě z výroby výměnu kus za kus formou DOA reklamace. A obchodník s tím nemá žádné trable. Bez ptaní dostaneme pro klienta druhý den nový kus. Nehledejte v tom žádnou vědu. Že spotřebitelé neznají svá práva a část obchodníků toho využívá, to je jiná věc.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jenže to se bavíme o HW závadě z výroby, to je přeci rozdíl a je to furt dokola:) Nelze se opět nezeptat, kolik ti je, protože podobně jako výše to působí velmi naivně, tenhle pohled na svět:)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud výrobce vypustí HW, který lze softwarově odpálit (repro) jde jednoznačně o výrobní vadu. Výrobce ani nemá jak prokázat, jak k takové závadě došlo. Vzhledem k tomu, kolik správních řízení ohledně reklamací jsem již řešil, tak jediný naivni jsi tu bohužel ty.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Sakra chlape, používej aspoň mozek. Poškození repro nebylo z výroby, nebyla to ani závada HW. Výrobce samozřejmě má jak prokázat, však také prokázal a napravil, bez prokázání by to šlo jen těžce:)
Jako oháníš se tady zkratkami apod., ale selský rozum má zrovna volno:(

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já mám x let praxe řešení reklamací. Dokud jsem měl firmu jako one man show, dělal jsem to osobně. Věř si čemu chceš, pro mě nemá smysl dál plýtvat tu časem.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já také. já také;)
Mimochodem, byl jsem téměř jediný z celého kolektivu, které je dělal jak měly a taky se za mnou nikdy netáhly průšvihy:)
Ano, plýtváme tu časem a řešíme kulové, Apple se prostě zachoval jak zachoval (tedy vstřícně k uživatelům), ale kdo nemá rád jablíčka, prostě nebude jíst jablíčka, i kdyby bylo sebe lepší no:)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jde vidět, že opravdu neznáš právní úpravu týkající se reklamaci. Jožin má pravdu v tom co napsal. To že ti nějaký servisák/firma při reklamaci věší nosy na bulíka, a ty jim na to skočíš, tak to je jenom tvoje hloupost. Podobná věc jsou různé záruční plomby na přístroji.

Jinak výměna kus za kus je naprosto běžná. Vezmi si takový Dell s NBD on-side zárukou...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Servisak to nemá co vypadat, ten v prodejně není. A ano, Dell je prověřený, neboj:-) Nicméně spojení naprosto běžná a jeden výrobce je opravdu úsměvné:-) Nicméně nikdo netvrdí, že je třeba Appke jediný a navíc to není téma, tema je, jak se choval v tomto konkrétním případě.
Ale je o Apple tedy příp některý ze (či weby) prostě špatně:-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Důvod proč to měnili byl naprosto jednoduchý. Počet takových reklamací byl pravděpodobně k prodejům zanedbatelný a nevěděli v čem je zakopán pes. Tak raději měnili kus za kus, protože nevěděli zda není chyba na jejich straně. A nechtěli zákazníka příliš naštvat. Kdyby věděli, že je problém v software, tak by to na místě pořešili.

Osobně dělám ve firmě která vyrábí měřící techniku. Servis a reklamace sice neřeším. Na to máme jiné lidi, ale i tak vím jak to funguje. Pokud se objeví nějaká neobvyklá závada, tak se mi jako jeho vývojáři takový přístroj dostane na stůl. Na základě jeho chování, zapojení a toho jak jsem napsal firmware rozhoduji co dělat dále. Takový postup je důležitý pro zachování co nejvyšší kvality našich přístrojů. Ročně jich vyrobíme tak 30000ks a na záruční opravu se jich vrátí asi 0,05%.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Muzes mi prosim vysvetlit, co je to ta "on-side zaruka"? Ja znam jen on-site... Diky predem.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

U větších věcí nepřijede přímo technik na opravu, ale pošlou ti ji novou přepravkou. Během přepravy se krabice pokládají zásadně na bok, proto ten název. Stačilo, nebo je to ještě nejasné?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

apple razí cestu HWaaS.. :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

clickbait rulez...

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

No jasně, konkurenční redaktore, že rulezzzz. Do večera mám na účtu osmimístnou částku a mizím na Bahamy ;-)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Clickbait nemusí nutně znamenat zisk. Doporučuju tam příště ještě do titulku dát "Neuvěříte, v čem byl problém... ", nahrabe to ještě víc :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Díky za radu. Ještě bych to změnil, ale už musím balit kufry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

rekl bych ze "clickbait specialist" na tomhle webu je hmyzozravec - jeho clanky o nicem, ktere zacnou jednim tvrzenim/nazorem, aby skoncily nazorem/tvrzenim opacnym, ci genilani myslenkou: "nekomu se libi to, nekomu zase ono" se v poslednim case nejak mnozi - no snad bude mit bohatyho jeziska.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nemyslel jsi snad: bohatého ježka? ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, odkud jste upad, ale bohatý ježíšek při psaní za autoráky v česku opravdu nehrozí, to by musel vycházet každý den jeden takový článek, aby se člověk dostal aspoň na průměrný plat programátora. Ale objektivně uznávám, že recenze grafik nejsou tak zábavné ani záživné jako překlad zahraničních zpráv a výtahy z článků v lepším případě doplněné aspoň vlastním komentářem. :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tak beru zpet,
po precteni dnesniho titulku: "Za exploze Note 7 nemohly vadné baterie. Neuvěříte, v čem byl problém." priznavam, ze No-X zjezkovatel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zeby dokonaly OS od dokonaleho vyrobcu nebol az taky dokonaly v spolupraci so software od dokonaleho vyrobcu?
:D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Faktem je, že smyslem operačního systémů je zpřístupňovat hardwarové prostředky (nebo nějaké abstrakce nad nimi) a *izolovat programy od sebe*, a jestli nějaká aplikace to poslední dokázala narušit, tak mi to přijde jako podobná bota jako ty problémy s bezpečností starších verzí Windows kvůli defektům ve Win32 API.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A to ještě nevíte, že jim Windows v Bootcampu odpalují reproduktory - díky ovladačům od Applu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Aktualizuj Bootcamp;) Problem solved.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jo, ale repráčky ti to nevymění.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ty ti vymění Apple:) Co řešíš?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

já bych řešil to, že megakorporace, která těch produktů zase tolik nemá (a tedy logicky má čas i peníze vyladit své zboží na 100%), nezvládá (opakovaně) uvádět bezchybné výrobky, naopak, prakticky pokaždé uvede docela zmetek, na kterém je patrno, že to snad ani nikdo pořádně neotestoval.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Hele tento clanek je o Apple... Samsung sem netahej :-D.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Tak nějak, Samsung není schopen v testu ani dát na nabíječku (mobil) a PC radši rovnou prodá Lenovu:)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Samsung jsou podobní šášulové, ale na druhou stranu doslova chrlí neustále nové modely a k tomu je to docela rozkročený kolos, který nevyrábí jen spotřební elektroniku, ale elektroniku všeobecně, dokonce strojírenství atd.

Ten nepoměr mezi počtem a rychlostí uvádění produktů u Apple a Samsungu je zřejmý.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Většina lidí tady nemá ani tucha co všechno Samsung vyrábí, ale na to jsem si za ty léta už zvykl. Většina ví o ledničkách, TV a founech.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No ona si taky většina lidí nekupuje BGA flash, nákladní loď nebo mezinárodně nedostupný automobil:)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

NIKDO neuvádí bezchybné produkty. Prakticky nemožné. To že je to "zmetek" na tebe jen působí vzhledem k vysoké exponovanosti téma v médiích (prostě Apple) a to, že má málo produktů, takže se ti zdá, že jsou více poruchové, protože posloucháš o tom produktu dokola. Neméně potíží má kdokoli jiný, jen nemá 6 laptopů ale 60 a nikdo defakto není schopen sledovat miriádu si podobných modelů. A vlastně to nikoho ani nezajímá. Nejsou vůbec signifikantní.
Možná tě mate, že obdobný "hejt" nečteš u MS, který má také pár modelů. Jenže tam to není, že by oni měly "bezchybný", tam je to dáno tím, že a) to má zlomkové prodeje, b) není to Apple. c) má to příšernou distribuci.
Prostě se o tom jen více mluví, ne že jsou více poruchové než jiní, naopak.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nemáš pravdu. Bez chyby samozřejmě není žádný komplexnější výrobek, ale otázka je, zda si takto drahý produkt může dovolit opakovaně selhávat v celkem podstatných (podporovaných - čímž bootcamp bezesporu je) případech.

Je to stejné, jako bych akceptoval, že auto drahé prémiové značky má nekvalitní ozvučení na úrovni čínského chrochtadla z Dacie jen proto, že náhodou nejezdím po německých dálnicích, na což byl firmware auta nastaven.

Ale jak to tak čtu, ty budeš asi fanoušek, který nekriticky obdivuje a hájí jednu značku a druhou zase umí jen nenávidět. MS není v tomto případě relevantní, ale pokud se budeme bavit o něm, klidně ti nasypu spoustu věcí co mi vadí zase na něm.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, Bootcamp je trapná chyba, opraveno za 2 týdny po uvedené do prodeje? Někdo ale bohužel stihl poškodit laptop. Chvíli užívá sluchátkový výstup, až bude dostatek kusů pro okamžitou výměnu, vymění. Ale chyba je to opravdu překvapivá, to test skutečně měl odhalit.

Je to jako když auto drahé prémiové značky je svolán do servisu, protože se ti může projevit závada na airbagu. Stává se. To ale daný vůz samozřejmě neřadí po bod nejlevnějších lidovek, to je nesmysl.

Jak to tak štu, tak prostě nechápeš, že věci mají své chyby. Apple má komplexní síť servisních partnerů, vlastní síť, rychle napravuje, mění kus za kus. Věř, že to rozhodně není std. napříč výrobci. Ale jestli prostě potřebuješ nakydat na všechny, vyjma té jedné tvé oblíbené společnosti, jeotázka, kdo že jetu vlastně fanoušek a nekritický:)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jedno musím Applu nechat. Takoví uživatelé jako místní "uni" jsou snem každého výrobce. :o)) Grafické artefakty, odpálené reproduktory (které nemají servisy skladem, takže čekačka 2-3 týdny) ale do jabka zamilovaný uživatel se pořád usmívá a vychvaluje. Well done Apple. :o))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

je nutno aktualizovat i repracky :-)
ostatne zrovna uzivatele applu jsou snad uz zvykli, ze musi vymenovat hw casteji nez uzivatele jinych platforem, "moralni zastaravani" applu produktu je vyrazne rychlejsi nez nejablecnych..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle není pravda. Apple se tedy snaží, jako každý jiný výroce, tvořit auru nepostradatelnosti nového modelu, nicméně pravda je, že po tom jde jako po flusu je zanedbatelná část zájemců, prostě shopaholici co musí mít vše nové. Koneckonců takoví blázni jsou u všeho.

Třeba Macbooky Pro z roku 2010 a následné jsou dodnes plnohodnotně využitelné (a plně podporované) a u většinu lidí prostě uvidíte nějaký starší model. Starší modely s C2D už jsou trochu zastaralé, ale pořád plnohodnotně využitelné. Konstrukco mají rozhodně drživou, stačí místo HDD dát SSD a počítač jede jak z praku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro některé umm.. méně informované zde:), "velké" téma repro a grafické artefakty, kterým tu některým připadá, že degraduje stroj za 50-100 na úroveň Aceru za desítku jsou všeho všudy dvě SW chyby, které jsou opraveny a distribuovány do několika týdnů po zahájení prodeje. To je vlastně celé téma, takhle prosté:) Pro našince to v drtivé většině vlastně ani není téma, než se dostanou k odbavení objednávky, bude to součást první aktualizace ke stažení né-li rovnou součást OS.
Dvě SW chyby, dvě opravy, téma over:)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já to říkal, je to chyba v Ghostware... Apple nedokáže vyrobit ani knihu.. zapomněli tam dát popisky, tak tam aspoň vložili aršík nálepek ))) Asi zapomněli, že někdo to fakt používá na práci ve Windows 10 a ne jen na machrování v OS X a už to ani netestujou... "ať se jim to pod win posere" styl, ale teď je to doběhlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud může nějaký soft shodit celý OS, pak si ten OS nic jiného nezaslouží. ☻

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

keby apple malo nvidia grafiky z takymto problemom tak by si videl ten titulok))) . to by boli hned objektivny))) ale ked je to ati/amd tak sa skutok nestal.. nic sa neudialo

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jenže kdyby to mělo nvidia grafiky, tak tenhle problém by ani nenastal.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Haha. Doporučuji Googlit. Existuje jedna ne příliš povedená, resp. náhle do křemíkového nebe odcházející řada Macbooků pro, které umíraly na... chvika napětí... nVidia Grafiku.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak určitě.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Apple by měl zůstat jen u chytrých hodinek :D ... http://chytrehodinky.net/apple-watch-3-by-mohly-byt-vyrazne-tenci-nez-je...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.