ATI R420 a R423 bez podpory Shaderů 3.0?
Podle německého webu 3DCenter nebudou připravované ATI chipy R420 a R423 obsahovat podporu Pixel a Vertex shaderů ve verzi 3.0, ale budou podporovat „pouze“ verze 2.0. Podle nich se ATI namísto přidávání nových vlastností soustředí na to, aby současné hry a aplikace napsané pro Shadery 2.0 běžely na těchto kartách opravdu znatelně rychleji. Například oproti současným nejrychlejším kartám od ATI máme čekat výkon u geometrických operací u R420 a R423 zhruba dvojnásobný.
Jsem upřímně zvědav, jaký toto bude mít efekt v praxi. nVidia totiž podle dosavadních indicíích s NV40 bude Shadery 3.0 podporovat, takže by tím měla poměrně znatelnou konkurenční výhodu. Pokud se však ukáže, že přístup ATI sice nepřináší nejnovější technologie (které stejně nějakou dobu nebudou ještě využitelné), ale naopak bude znamenat opravdu znatelný rozdíl ve výkonu mezi R420 a NV40 ve prospěch R420, pak si myslím, že uspěje spíše ATI.