Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k ATI R420 a R423 bez podpory Shaderů 3.0?

to je otázka. určitě bude nějaká aktualizace nejpoužívanějšího 3d benchmarku pro v.3 shadery a když by potom ati dostala nulu a hejblo by to výrazně s benchmarkem, tak by to hned nvidia marketingově dobře uchopila a pak by ati málokdo kupoval. Nebo naopak bude benchmark preferovat herní testy a pak zas neuspěje nvidia

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Blablablablabla

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja by som tiez radsej chcel grafiku ktora ma starsiu technologiu viac prepracovanu,nez za kazdu cenu nieco nove co aj tak dlho bude bez vyuzitia.Vsak kolko ludi ma podstatne starsie karty a bezia na nich v pohode aj v novych hrach.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to leppard: uz nevotravuj v diskusich ty NVIDIONANISTO co si hraje na dospelaka....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spouste lidi chodi nove hry na starych grafikach, ale nevi o co prichazeji. DX8 efekty jsou skvele a nelituji, ze jsem si pred casem koupil kartu co to umi. A podobne to bude DX9 a dal. Doom3 a HL2 pojedou na DX8 kartach (asi i na DX7 kartach), ale myslim, ze rozdil v atmosfere bude stat zato. Prve si hold musi bohaci nakoupit karty, ktere podporuji neco noveho aby ty efekty zacal nekdo pridavat do her.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To: Robo. Opravdu? Takhle jsi taky mluvil, kdyz prisla ATI jako prvni s DX9 kartou? Nebo obracene - pokud by ted prisla ATI s novymi technologiemi a nVidia ne, tak bys psal taky takove hlouposti? Podle me je totiz nesmysl, aby nekdo kupoval kartu, ktera nabude umet to, co jeji konkurent - je to spatna investice do budoucna. Moc dobre to vis, akorat jsi tak zaslepeny "laskou" k ATI, ze to nechce videt, nic jineho za tim neni. :-)
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To:Leppard Len pre tvoje info.Bezim na Geforce4 4000 TI GTX.Myslim ze je to najnadupanejsia karta aka sa da s tymto cipom kupit.Mal som doma na odskusanie FX 5200 aj 5600 ale nejaky markantny narast vykonu som nezazanmenal,aspon v hrach ktore hram.A nebavme sa o syntetickych benchmarkoch ktore su OPTIMALIZOVANE pre tu ktoru kartu.A nevidel som ani nejaky zavratny rozdiel v tom co vidim(hoci nevravym ze nebol len mi to nastalo za tych 3000 - 4700 sk naviac)
Niesom zaslepenym zastancom ATI ani Nvidie,beriem to co je akurat na trhu v najlepsom pomere cena vykon.Zatial komu som poradil nastazoval sa.Ale pre niekoho to moze byt omyl,ja to nikomu neberiem.
Priklad: ak kamarat chce GEforce FX 5200 a na 5600 nema tak mu radsej odporucim Ge4Ti ,alebo ATI Radeon 9600 lebo je proste lepsia a lacnejsia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NVIDIA měla co dělat, aby přepracovala svoji architekturu CineFX, která měla příšerně pomalý hlavně PS2.0 - nové karty s CineFX 2 (FX5700 a FX5900, 5950 + varianty) jsou na tom teď sice o dost lépe - práce s shadery 2.0 je daleko rychlejší, než byla, ale na ATI prostě, hlavně v těch PixelShaderech, pořád prostě nemá (pro rejpaly - musíme srovnávat jádra se stejným počtem pipelines a alespoň tikající na přibližně stejném taktu).
Proto dost pochybuju, že i když NVIDIA uvede kartu s podporou VS a PS 3.0, bude natolik výkoná, aby "utáhla" hry a aplikace (které mimochodem nejsou) v rozumné rychlosti. Spíš si myslim, že to bude lákadlo, podobně jako shadery 2.0 na kartách FX5200 a FX5600 - ty to taky podporujou, ale výkon je dost mizerný.
...a to jsem byl dost velký fanda NVIDIE - poslední jsem měl ještě v lednu (FX 5600), ale DX9 aplikace jí moc nešly a než abych šel do FX5700, která je sice docela dobrá, jsem si radši vzal Radeona 9500, odemknul pipelines (osm se jich vždycky hodí :-)) a mam výkonější kartu než by byla FX5700 za skoro poloviční cenu. ...akorát má jenom 64MB, malá vada na kráse ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

 
to Davesman: Mam takovej zvlastni pocit, ze nv40 bezi na pomerne nizsim taktu, nez zminovana r420 (pro tvou informaci standardne : nv40 na 400MHz, r420 na 500 MHz - takze naopak).
Potom ale dle tvych slov pri porovnani stejneho poctu pipeline a pri stejnym taktu by si ati nejspis (urcite) nevedla tak dobre..
Je sice pravda, ze jsem zastance nVidie(a mam k tomu sve duvody), ale to co tady rikas/pises je vazne trochu strela do prazdnoty...
BTW to ALL: nevite nekdo o nejakym testu, kde je porovnan obraz z techto dvou GK? neco jako je na strance kufi.wz.cz/testy.html ... Tam je sice porovnano G3TI vs 6800U, ale ... vite jak :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@Davesman: Mozna si neslysel o tom, ze uz v NV30 jsou Shadery 3.0, akorat jsou povypinane (psalo se o tom i tady na cdr.cz), takze NV mela relativne dost casu na optimalizace. BTW kdyz pises o pomeru cena/vykon, zrejme si jeste neslysel o FX5900SP nebo XL, protoze jen blazen by jinak uvazoval o FX5700(U) ci R9600.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sranda bude, že vývojáři budou pro nové hry s podporou PS3.0, používat dostupný HW a tím bude v tom případě na určitý čas pouze nVidia. Jelikož se dnes stejně nikdo nezabývá optimalizací kódu, tak je to asi jedno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@ Jirka
Jo, to jsem slyšel, procesor NVIDIE je v tomhle směru docela revoluční (...vlastně i to, že nemá klasické VS, ale jejich "takzvané" FP Array, PS taky nejsou fixní, ale dokáží pracovat jako 2x4 nebo 1x8...a oba tyto procesory dokáží zpracovat shadery 3.0, akorát je to vypnuté - otázka jestli HW, firmwarem nebo jen ovladači). Ale když vidim výkon shaderů 2.0, tak se mi nezdá, že po přepnutí do verze 3.0 bude výkon stačit na reálné hraní her používajících tuto technologii.
 
FX5900SP..atd. je dobrá věc, hlavně kvůli 256-bit sběrnici, ale přišla až moc pozdě, to už jsem měl ATInu a kromě toho stojí dvojnásobek a výkon je plus mínus stejný......časem možná pocítím málo paměti (64) a 256-bit bus by taky mohla získat na důležitosti (velké textury, vysoké rozlišení, FSAA), ale kupovat si to teď, s tím, že si to užiju potom ..... to sám uznáš je blbost. Vždyť vlastně máme karty s VS s PS 2.0 (resp. 2.0+) a nemáme na tom co hrát!!! Gun Metal mě netankuje a co jinak? 3DMark03?.to snad ne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Jirka: A má to vůbec nějaký význam? Že dnešní FXka obsahujou 3.0 shadery může tvrdit každej, ale stejně tak může jít o fámu. Kdyby byly a funkční, tak proč je nVidia neaktivovala, zvlášť, když to s ní jde teď tak z kopce? Tenkle fakt nemá sám o sobě vůbec žádnej význam. Můžu zmínit, že Pixel Shadery měl už první Radeon. Také je ale vypnutý. Proč? nVidia dokázala přimět Microsoft ke standardizaci jejich verze PS a ATi by se se svojí verzí nechytala (v nejlepším případě by byl Radeon v PS 2x pomalejší, než řešení nVidie, pravděpodobněji by většinu efektů nezvládal vůbec). To je sice pěkný, ale praktickej význam je nulovej, takže ať si  mají FXka jakýkoli shadery, tak v praxi je vidět jen to, že jsou pomalý...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja si myslim, ze aj argumenty typu " zla investicia do buducna" je take dost zavadzajuce ... ono kym sa ta buducnost stane sucasnostou, tak karta ktoru si takto "predvidavo" kupite popredu za tazke prachy uz davno nie je na vykonnostnej spici a tie "revolucne" veci ktore ju vlastne predrazili uz su standardne v ovela lacnejsich kartach a prachy navyse vlastne investujete zbytocne, pretoze ked nie je optimalizacia na danu technologiu, tak samotne vyssie cislo neurychli nic. A priklanam sa k tym co logicky hovoria, ze vzdy treba kupit to co sa momentalne najviac vyplati, bez ohladu na vyrobcu. Nieco podobne uz bolo aj v situacii, ked ATI karty pocitali interne 24bit farby a NVidia 32bit a tiez im to nebolo nic platne, skor naopak, v danom case skratka bolo vyhodnejsie riesenie od ATI.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rodney: jo, moc objektivní to sice neni, ale pro srovnání technologie.... (i když, jak už jsem psal, NVIDIA nemá striktně rozdělený VS s PS na jednotlivé jednotky). Já to myslel spíš takhle: vezmu čip od ATI a NVIDIE: 8 pipelines, takt 350MHz. (paměťový subsystém teď řešit nemínim). Spustim test na PS2.0, která udělá víc, má jasný technologický náskok. To je to samý jako u AMD vs. Intel - procesory od AMD běžící na daleko nižší frekvenci jsou schopny se vyrovnat Intelům běžícím kolikrát i téměř o 1GHz rychleji.
Prostě se mi víc líbí přístup ATI: vypiplat technologii (teď myslim "matematickou" nikoliv výrobní) a stačí mi pomaleji taktovaný chip. "Přišlápnout na plyn" přeci můžou kdykoliv... aspoň to pak nedopadá, jako u FX5800 s "vysavačem".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Může mi někdo, prosím, poradit, kde seženu FX5900SP ? Mám odkazy na kopec serverů a nic v cene pod 7000 jsem nenašel. Samé fx5900fx. Nebo ceny kolem 10000 Kč. Díky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to karaya1: Vem si dudlik a neplet se do debaty dospelych...
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no-X: Vyznam to ma urcite, Vyvojari pracujici na novych hrach a enginech mohou pracovat na tom co si normalni clovek koupi az za nejaky ten mnesic.
Davesman: Srovnavat GK podle taktu a poctu pipeline a pod. neni zrovna moc objektivni, pokud vezmes ze se jedna o 2 odlisne technologie pracujici na ponekud jinych principech.
Volne programovatelne jadro GK je snem kazdeho programatora, a kdyz se to tak veme, tak na jejich popud i vlastne vzniklo. Pro takoveto GK je mnohem jednoduzsi tvorit aplikace, protoze je nemusi delat primo na miru a odladovat pro kazdou zvlast.
Co se tyce novych technologii ve hrach, tak uz dnes vychazi hry, ktere na starsich DX nepojedou, viz X2-Threat a pod.
Vysoke ceny novych GK se mi taky nelibi, ale dokazi je pochopit, protoze se jejich vyvoj musi nejprve zaplatit a take vyse nasich prijnu neni srovnatelna s ostatnimi zemnemi. 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Davesman: No, o tom co tu říkáš jde s úspěchem polemizovat. Ono kdyby to bylo tak jednoduché a fakt šlo "přišlápnout na plyn" kdykoliv, tak by to ATI rozhodě dávno udělala a získala by tím dost silnou konkurenční výhodu (ano, musela by takový chip prodávat šíleně draze, ale oni by se nějací kupci našli).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

karaya1 a Leppard: Jděte se hádat jinam, takového příspěvky tu nemají co dělat. Jen zbytečně otravují ostatní!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.