Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Battlefield 6 nepodporuje ray-tracing a změna není v plánu

No u online střílečky žádné drama..
I TloU2 nená RT a vypadá výborně.
RT je cesta, ne povinost :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak je to trochu škoda, protože u BF byl single vždy povinnost a tam si RT rád dopřeji.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Je to rozhodnutí, prostě cesta jiným směrem.
Dobře víme, že Frostbite RT dávno umí

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mě přišlo že single byl spíš tak nějak navíc, prostě aby se neřeklo. U známého jsem hrál BF V a mnohem víc jsem se bavil u prvního CoD s datadiskem a u CoD2. A raději pomlčím o sérii BiA. Graficky je samozřejmě BF V hezčí, ale k čemu je mi hezky namalovaný obrázek když je na něm výkal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

BF nikdy single neměl jako "povinnost".

BF1942 - no single (jen local server s boty)
BF Vietnam - no single (jen local server s boty)
BF2 - no single (jen local server s boty)
BF2142 - no single (jen local server s boty)
BFBC2 - single by, ale tohle nebyl úplně košer BF, spíše pokračování konzolové větve
BF3 - měl single (docela dobrý)
BF4 - měl single (už horší)
BF1 - měl single (v podobě jakýchsi epizod)
BF5 - měl single (v podobě jakýchsi epizod)
BF2042 - no single
BF6 - no single (a je to dobře, tahle hra ho fakt nepotřebuje)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

1942 mel "kampan", byli to ale jenom mapy ktere se hrali serazene casove za sebou a mezitim byl kratky text summary valky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

TyNyTe, TyNyTe, nestava se aby ses mylil tak si to uziju :)))

Nerikas spravne. V BF6 single campaign bude.

Zdravim a at se dari!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je velmi mudre rozhodnutie - hodne globalneho nasledovania ;)
este odstranit z hernych gpu cipov -ai jednotky a ficury -a budu lacnejsie+efektivnejsie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> a budu lacnejsie+efektivnejsie

Nebudou levnější - bo fixní náklady na separé čip a náklady na vývoj a udržování 2 větví SW
Nebudou efektivnější - bo výmýšlení 31 z 32 bodů je energeticky méně náročné, než je vypočítat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No asi tolik k tomu jak ray tracing údajně ulehčuje vývojářům práci... taky to má svá úskálí a jeho správná implementace není jen tak. Ono stejně tu rasterizaci musíš použít tak jako tak, takže dělat ještě podporu pro RT tomu ani nijak nemůže pomoct, jen to prodlouží vývoj.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

On ten RT ulehčuje práci, pokud je jím počítána komplet celá scéna (Portal RTX) , ne pár paprsků, odlesků a stínů..
Zbytek stejně jede přes rasterizaci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Stále mi připadá že RT ve formě jak ji prezentuje zejména nVidia je jakýsi pokročilejší filtr, který žere mnoho hw prostředků s malým vizuálním efektem. Vpodstatě ani jedna hra, kterou jsem si za poslední rok koupil RT nepodporuje a další hry o kterých uvažuji také nepodporují RT. Třeba MSFS2024 RT nemá a vizuálem je to docela dobře hodnocená hra.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Fyzikálně založený model není možná nahradit žádným filtrem. Tudíž bych to k filtru nepřirovnával. Nicméně samotný model "sledování paprsku" je v těchto herních implementacích "velmi" zjednodušený (to velmi je v tomto případě eufemismus). Právě kvůli zjednodušení je potřeba aplikovat odšumění (denoiser) a další berličky (teď si nevzpomenu, jak nVidia nazvala to vylepšení odrazu rozptýleného světla).
Nicméně, pokud pominu nejzjevnější prvek RT, což jsou zrcadlové odrazy, pak je to nepřímé osvětlení v různých zákoutích. Tam, AFAIK, se jinak bez RT musí přidávat "fake" zdroj světla simulující onen odraz světla od stěny.
Suma sumárum, aplikace RT do hry v současné době, kdy je potřeba stále podporovat hlavně rasterizaci znamená, že se ke standardnímu "tjuninku" scény přidá _navíc_ ladění scény pro RT, kde se některé věci naopak musí vyházet.
Pravda je, že RT engine nVidia kartám pomáhá v neherním RT třeba v Blenderu, kde jsou herně srovnatelné konkurenční karty nVidie mnohem výkonnější, než AMD. I ty karty od Intelu na tom jsou lépe, než AMD v tomto případě. Čili "filtr" to fakt není. :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

By mě zajímalo, jestli si ti 3 myslí, že RT je jenom nějaký filtr, nebo jsem napsal příliš dlouhý text... :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Napsal jsem jakýsi filtr a vpodstatě jsem to myslel jak to píšete. Stav je takový že se vyrenderuje scéna tradičně a pak se vyrenderuje ještě zjedušeně ray-tracingem a výsledek je spojení obou metod?
Narážím na to, že simulátory, kde by ray-tracing měl mít největší smysl se mu vyhybají jak čert kříži. Asi proto, že skutečný render pomocí RT je pořád neskutečně náročný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fousek - ""Vpodstatě ani jedna hra, kterou jsem si za poslední rok koupil RT nepodporuje a další hry o kterých uvažuji také nepodporují RT""

To asi kupuješ specifické hry, 90% posledních her co jsem koupil já to podporuje a JE to vidět.
Neboj, až se dostatečně rozšíří Radeony 9xxx, začnou to jakýmsi zázrakem vidět i lidi, co to do té doby neviděli.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Pořád ti tu zůstane docela početná skupina těch, kteří ví, že v reálu to stejně vypadá jinak a proto to vnímají jak další fikci ve fikci, a říkají si, že je to zbytečnost :-P

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ANo na podobnou blbinu jsem už reagoval mnohokrát, RayTracing je asi taková zbytečnost, jako byl v roce 2013 DX11...
Absolutní zbytečnost a ta otřesně náročná tesselace - FUJ...
DX9 bude stačit na vše nafurt.

Dneska máš tesselaci automaticky v každé hře, ani o tom nevíš.
Poslední, kde si pamatuju, že to vůbec v menu šlo vypínat boly GTA5.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

>> >> "Vpodstatě ani jedna hra, kterou jsem si za poslední rok koupil RT
>> >> nepodporuje a další hry o kterých uvažuji také nepodporují RT""

>> To asi kupuješ specifické hry, 90% posledních her co jsem koupil já to podporuje a JE to vidět.

To si asi kupuješ specifické hry.
Z těch her co mám (ne za všechny se platí) má RT jedna (*) a viděto to není.

(*) - nVidia only s Cheap-Anti, takže ani OptiScaler to nezachrání

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mají to téměř všechny 3A příběhové hry, pokud někdo hraje furt dokola kamiony, lodě nebo MSFS...
Tak se s tím potkat nemusí, to je pravda.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Asi si vybírám ze špatné hromady her.
Z takový, kde je i něco více než jen a pouze vizuál.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo netvrdí, že ve hrách s RT je JEN vizuál. Vlastně jo, ty. Z tvých úst to zní, jako by bylo dobré hry a pak ty, co mají RT. Je Zaklínač nebo Indy vyloženě špatná hra?
Nejsi to ty, co všechno myslí na iGPU?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak 90% toho co mám utáhne i ta iGPU.
Ono to fungovalo dost dobře i na Intel GMA 945.

Pak jsou věci, na které mám desktop s dGPU.

>> jako by byly dobré hry a pak ty, co mají RT
Asi ty hry s RT nebyly dost dobré ... pro mne ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak samozřejmě pokud hraješ na iGPU, asi dost irelevantní se regulérně vyjadřovat k přinosu RT v herní grafice.
Samozřejmě netvrdím že úroveň grafiky dělá kvalitu hry - v noťasu se ibčas vracím k PlanescapeTorment a jednomu krokovacímu dungu, ale zase nehodlám zatracovat “filmové” hry jako je ten Indy nebo TloU jen proto, že mi neběží a tím pádem je RT vlastně k hownu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mám RX9070, zapnul jsem to v BFV a myslím ještě jedné hře a zase jsem to vypnul. Rozdíl nula nula prd. Dopady na výkon enormní a zcela nevypočitatelné. GTA5 jsem dohrál verzi Legacy, na RTX verzi jsem nepřecházel, rozdíly byly opět naprosto marně malé.

Možná kdybych hledal rozdíly s lupou... 🧐 ale já se raději kochám.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kochej se, brzy už to ani nevypneš.
Samozřejmě, i na nízké detaily vypadají dnes hry k světu.
A pokud požaduješ stovky framů, nic jiného ti ani nezbývá.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

v BF nastavuju framelimit na 120 FPS, víc není většinou třeba.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zbořili ti bábovičku, no tak jen bojuj dál. Pokud nechápeš, že ten počet her co půjde plynule jen na 150+ W grafice, bude hodně malý a proč tomu tak bude, tak ti není pomoci.

BTW to tvoje "RT je cesta, ne povinost :)" se vylučuje také s tvým "Kochej se, brzy už to ani nevypneš.". Zkus dobrého psychiatra.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

GreatCircle nemá pomocí RT přímo počítané scény (pokud nezapneš PT), ale RT HW vyžaduje..
Za 2roky bez RT HW hodně her ani nezapneš..
Ale hodně taky zase zapneš, podle toho, jakou zvolí vývojář cestu..
Ano RT je cesta, ale (zatím) ne povinnost.
A s tím psychiatrem bych zrovna být tebou hodně pomlčel..
Nebo už ti vyrobili to vysněné 8GHz čryřjádro?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

8GHz 4jádro by v 98 % veškerého dosud vydaného SW porazilo i nejlepší 16jádro od AMD. Proč by měl hledat psychiatra někdo, kdo si takový produkt přeje?

Sni si dál o skvělé budoucnosti RT - třeba s příchodem RTX 8090 ti to konečně vyjde.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ty už to fakt nekuř :)))
Jaká 8090? Já preferuju malé karty do 160-170W :)
8090 je noční můra, ne sen

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je pravda, že nejsem většinový hráč a mám dost specifický výběr, ale právě hry co hraju (to označení hry asi neni úplně přesné) si vpodstatě zakládají na simulaci reality a tam je ten paradox, že teoreticky by RT měla být první volba jak renderovat scénu a prakticky je to přesně naopak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> začnou to jakýmsi zázrakem vidět i lidi, co to do té doby neviděli.

Tak to bude opravdu zazrak.

Tady na Diitu byl onehdy (pred AI, kdyz bylo RT buzzword) clanek, pobizejici ctenare aby z tucta screenshotu hry (tusim Dying Light 2?) idenfikovali, ktere snimky byly delany se zaplym RT a ktere bez RT. Dopadlo to asi tak, ze nikdo nebyl schopen videt ty rozdily.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tě nenapadlo, že někde je to vidět více, jinde to nevynikne tolik?
Ty to tam jako nevidíš?

https://live.staticflickr.com/65535/54204279803_7e400b3b4b_o.png

Dyť ten obrázek vlevo vypadá jak s DX9, zatímco ten vpravo jak vyrenderovaný v Cinebenchi.. Jenže ono se to nerenderuje půl minuty, ale 16milisekund! :)

Mimochodem, v Great Circle jsou rastr stíny naprosto nekoukatelné, odporné, ostré nepřirozené něco.
Palma nepřirozeně obtisknutá na zemi, jako by ji osvítila atomovka.
S RT stíny je vše na prosto přirozené jako v realitě.

Jedna blbě udělaná hra neznamená že je technologie špatně celá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tě nenapadlo, že non-RTX verzi odflákli? Vlevo (mj.) chybí naaplikovaná specular map na podlahu. A to prosím s vlastním raytracingem nemá nic společného, protože se jedná o vlastnost, která se aplikuje v OBOU typech renderování.

Tedy argument o blbě udělané hře se dá aplikovat oběma směry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo Je možné, že rastr odflákli :)
Stíny určitě.
No ještě že jsem hrál s PT.
A ještě bych ve víru všech těch specular map připomněl, rozhodně neodflákli hru samotnou, jakože náplň.
Jednou si to zahraj s "reálnýma světlama", je to fakt dobré.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já celkem věřím, že PT verze bude vypadat lépe, ono totiž udělat kvalitně "dvě hry v jedné" asi nejde, takže se jedna odflákne - a nevidím v tom snad ani záměr. Jenže je to taky jeden z hlavních argumentů proti celému konceptu jak se dnes RT metody prosazují. Dříve se jednoduše hra vydala s podporou DXněco a kdo neměl adekvátní grafiku, měl smolíka. Jenže tehdy taky tyhle postupné upgrady něco hmatatelného přinášely, dnes to jsou "trochu lepší stíny" (a to jen proto, že se na to programátoři v rasterizační verzi záměrně vysrali)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"""Dříve se jednoduše hra vydala s podporou DXněco a kdo neměl adekvátní grafiku, měl smolíka""

Promiň, ale opět budu objektivně oponovat.
Superkultovní Hl2, kterou asi neminul nikdo měla rovnou 3 API.. DX7/8/9..
Od toho jakou jsi měl kartu GF4mx/GF4ti/Radeon9800 se dost zásadně lišila grafika celé hry.
FarCry ze stejného roku, běžela i na DX8, ale masivně využívala DX9, později (ver1.3) i DX9c.

Nikdo se na nic nevysral ani v Indym. Jen je to o tom, že Nvidia a i vývojáři tlačí "budoucnost".. Prostě se PT verzi věnoval důraz.
Ano, je to náročné, pro magory oslavující pouze 200fps to zcela logicky není.
Ale už jen PT stíny (medium PT preset) hru vylepšují nesrovnatelně, a odehrál jsem to celé na 4060ti-16G (nemám rád obří žravé grafiky a lednice místo skříně)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je jasný, RT jenom brzdí výkon Battlefiledu.
V Battlefiledu 5 stejně nikdo RT nezapínal.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Minimálně recenzenti to zapínali 😁

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nemusíš to přeci v prakticky žádné hře zapínat.
Není to zlo ve smyslu, "brzdí to hru = ničí to hru".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasne, treba v IJATGC, ze? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

???

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v Indiana Jones And The Great Circle to nevypnes...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V Indym potřebuješ RT k zapnutí hry. Ale bez PT běží celá hra v rastru, klasický RT je ve prakticky nevyužívaln ve viditelné formě.
Poznáš to taky rak, že i na 3060 to běží jak z praku

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otazne je ci ma vobec zmysel dnesny RT na hw (nVidia karty atd.). Asi je lepsie sa na to vykaslat a radsej pockat na nejaku generaciu hw ktora zvladne komplexnejsiu simulaciu RT. Dnesny hw je predsa len dost limitovany, par odrazov, desiatky samplov na pixel, aproximacia GI atd. Nakoniec bez denois filtru a rasterizacie sa to neobide a len to zbytocne komplikuje renderovaciu pipeline v engine.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

""Dnesny hw je predsa len dost limitovany, par odrazov, desiatky samplov na pixel, aproximacia GI atd.""

Od toho je DLSS. Ne nadarmo to představili zároveň s RT. Jinak by to moc smysl nemělo.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

https://youtu.be/aq2sdrJVEMU?t=17
ak mas cas, tak si to pozri (fakt mi vadi ako do toho asmongold keca, ale nechce sa mi hladat original)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Promiň, ale jak mi někdo napíše do nadpisu "Unreal Engine 5 Is Killing Games", tak to nehodlám ani zapínat.
Jako bojjebaný hon na čarodějnice. Jak kdyby UE5 mohl sám o sobě za všechny nemoci světa.
Pokud UE5 zabíjí hry, bude lepší se přesunout třeba k seriálům (pokud tedy do 5let nebudou v UE5 renderované taky)...
UE5 tady bude, a bude na něm vycházet hromady her, pokud to někoho trápí, má problém - ON, ne ten engine.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

chapem, sebaklam..stacilo to napisat jednym slovom :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

""stacilo to napisat jednym slovom :)""

Jak?
Jen "promiň"? :))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

https://www.techspot.com/news/109267-performance-woes-unreal-engine-5-ga...

99% vývojářů dělá tomu zbytku špatné jméno
Anebo je cosi shnilého ve státě dánském (min. návod k použití)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

aj to, len v tom videu jeden vyvojar presne ukazuje, ako UE5+ zneuziva vyuzivanie TAA/DLSS/FSR a tym bastardí(kripli) detaily v hrach

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To není kryplení, to je optimalizování, vítej, nebo nehraj. :)
Pokud ti zapnu DLSS transformer, tak bez menu howno poznáš jestli to je nativ nebo ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To se povídalo už o DLSS 2.0

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ani ten CNN v běhu nepoznáš..
Už je trochu cítit, že z principu kdákáš “černá”, kdykoli řeknu “bílá”..
Prostě opak z principu..
A pokud se ti DLSS obraz nelíbí, tak prostě opět plať pro dobrý pocit

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

namiesto toho, aby si si pozrel 10 min z videa, kde sa vyjadruje vyvojar grafiky, (a potom popripade rozporoval, co tam hovori)4h pises komenty o hovnach

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to vych mohl napsat i já o tobě.
Je to prosté.
Mám 49” FHD televizi a po zapnutí DLSS jsem rozdíly hledal doslova lupou z nepřiměřeně malé vzdálenosti.
Prostě rozdíl téměř nevidím. A TM je obraz na balanced shodný nebo lepší než CNN Quality.
Ty si sleduj vývojáře, já hraju hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak na 49" nie je zbytočné FHD ? Stačilo by aj HD a k tomu triple dlss aby to nemalo zuby. Ja mám radšej 3x32/1440 k pc v spálni 55 a v obývačke 65 4K. Mi to príde zmysluplnejšie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Používám 3D zobrazení (takovou tu mrtvou věc) a ta ta 4k TV už není.
Kromě toho 3D ve 4k neutáhneš často ani na 5090.
Věř mi, můžeš mít 16k, ale furt je to kurwa PLACATÉ.
Popisovat to asi nemá cenu, podobný obraz můžeš vidět v MetaQuestu v režimu “cinema”.
PS: mám i projektor, má to cca 2.5metru a he to taky FHD

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

aha, tak 3D kokotinu som nikdy nemal, ďalší oblbovák na ktorý si skočil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No nemal, a ani z rychlíku neviděl.
No hlavně že máš novodobý artefakt jménem XTX :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co s tím jako teď budeme dělat?
Napíšem obrovskou petici do CD projektu, ať se zase vrátí na RED engine, protože UE5 se nám nelíbí?
Nebo rovnou sabotovat nového Zaklínače a Cyberpunk??
Protože mě nezajímá hra samotná, ale engine na kterém běží???

Co????
Asi by se lidi měla starat o hraní, a starosti o enginy nechat Timu Sweenymu a samotným vývojářům her.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To bych radši psal petici za to že zaklínačem se žena stát prostě nemůže, tedy pokud to má být ze světa Sapkowskeho. Tomuto tématu se Sapkowski věnoval několikrát :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no zaklínača - ságu som čítal asi 5x. A nikde o tom nebola zmienka, alebo som si toho nevšimol. Prečo potom Triss mala obavy pri návšteve Kaer Morhen či zaklínači nepchali do Ciri hubky........nedajbože neprešla skúškou tráv?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že jste si odpověděl sám. Prostě by to nepřežila. Vpodstatě Sapkowski popisuje ten proces jako brutalní zásah do metabolizmu a myslim, že tam zminuje, že ne každý chlapec to přežil a každý zaklinač má nějaký trvalý následek ze zkoušky trav. Geraldovi zběleli vlasy (ostatní tam neřeší myslim), zaklínači jsou neplodní, mají zpomalený tep, změna optiky oka atd. Prostě mi přijde, že to jak to Sapkowski podává je naprosto jasné, že žena být zaklínačem nemůže. Explicitně to nikde nepíše, ale těch náznaků je tam celá řada. Nevim jestli to rozpracovává dál v povídkách nebo v bouřkové sezóně, celé mi to splívá a nevím co je v té základní pentalogii a co vše v těch ostatních knížkách.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Obávám se, že příběhový vývoj Zaklínače na počítači je už dávno mimo Sapkowského...
Nebo co by tam měli vymyslet, aby byli skalní fanboys spokojeni..??
Nechat tam zase běhat stoletého Geralta zachraňovat vesmír?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v poviedkach nie je tuším nič o Kaen Morhen. A ani v búrkovej sa nič o zaklínačoch nepíše. To ješte hodne pred narodením Ciri. Tam vystupuje Coral čarodejnica ktorá zahynie na Sodenskom pahorku

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jj, DLSS a podobně okamžitě vypínám (pokud pro to není výkonnostní důvod), protože kvalita je poznatelně HORŠÍ... to ale "kupodivu" nadšenci do RT neřeší a nehrotí.

RTX přídá 10% zlepšení na detailech typu stíny nebo odrazy, DLoSS dokurví následně 30-40% detailů (zejména těch vzdálenějších) a vyrobí shimmeringovou mazanici, která se následně musí zase zuřivě profiltrovat, aby shimmering nebyl. A to je zhruba přínos moderních gaytracingových a upscalovacích metod.

P.S.: celočíselný upscaling beru na milost kvůli emulátorům a podobným zábavám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"""jj, DLSS a podobně okamžitě vypínám"""

Jj tak plať jak pes a naříkej, že nemáš výkon.
Zajímavé, že zdaleka ne vždy dokonalé emulátory tě až tak netrápí.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vy máte nvidia grafiku?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já osobně ne, ale PC běžně s nvidia stavím. jinak jsem psal "DLSS a podobné"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem FSR zkoušel ve FarCry 6 a tam mi dělalo to co popisujete. U DLSS jsem za celou dobu takový problém neměl vyjma kroužícího textu na policejním autě v CB77. Ono mezi DLSS a FSR byl fakt velký rozdíl. FSR4 jsem v akci neviděl ale podle recenzí to dotáhl. Škoda že není tak rozšířený jako DLSS.

Nicméně, je sakra rozdíl mezi DLSS3 a FSR 3

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To máš nějaký hodně dobrý voči. Pokud zapnu DLSS quality, tak mám lepší fps a rozdíl od native nepoznám. Balanced musím hledat lupou a pokud není něco vyloženě špatně, jako nějaký nepěknosti u okrajů textur, ghosting a pod., tak se spokojím i s tím.
Jenže to je titul od titulu jiný příběh. Třeba u Star Citizen DLSS nezapínám vůbec, protože ta implementace tam nedostala tolik lásky, kolik bylo třeba a takových titulů bude jistě více.
Takový KCDII bylo ale fajn s DLSS 4 a native jsem nepoužil vůbec a vůbec mi nechyběl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak , já DLSS-Q zapínalm už automaticky, i když je výkonu do 3pič, karta jede na 50-80% a je zcela potichu

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A v jakým rozlišení hraješ ?

DLSS a FSR rozlišení
https://ctrlv.cz/4mzK

Hraju všechno nativně a třeba KCDII na Ultra, mám monitor 1080p 240Hz.

KCD1 - nemá FSR / DLSS
Když jsem zapnul RSR (scaling v ovladačích Radeonu) u slabší RX6700 10GB hru KCD1/Vysoké 1440p to 2160p, hra byla ve 4k v pohodě a vypadala dobře.

Moje zkušenost 1440p to 2160p vypadá dobře, můžeš to použít pokud chceš.
----------------------
Pak jsem viděl video jednoho kokota (jmenoval Korporace nebo tak nějak) co dělal recenzi KCD 2 na notebooku 1080p (RTX 4060 8GB 140 W) hrál na DLSS/Quality, říkal že je to hnusný a kdy to Warhorse Studios opraví.
Ten kokot nechápal když si zapne DLSS/Quality takže hraje vlastně v 720p a stěžoval si na Warhorse Studios. A jenom mě utvrdil v tom že někteří uživatelé Nvidie jsou ...... .

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Sorry, kokot se jmenuje Karpo, hraje 1440p.
čas 2:52
https://www.youtube.com/watch?v=aHpiKOC3ueE

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak za toho "recenzenta" bezpochyby může Nvidia, kdo jiný..
Nikoho by nenapadlo na sekundu pochybovat.
Škoda že notebook s levným Radeonem vlastně nejde pořádně skoro koupit.-

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3440x1440

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> desiatky samplov na pixel

Spíš několik set
ale na celou scénu

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jsou to 2 paprsky na pixel a 2 odrazy na pixel

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A aby se to alespoň trochu hýbalo, tak se reálně počítá v rozlišení 720p nebo i menším.
Zbytek se .. Inferuje

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To co si vybere užovka, to dostane. A pokud vybere upscale z fhd na 4k, dostane přesně to.

Je to dobré? Je to špatně? Je zájmem nVidia a AMD aby dostal něco koukatelneho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady bych poukázal na rozpor toho, že užovka chce hrát na své ošizené "RTX" nvidii v přijatelných frameratech, takže v DLSS volí to, co jí takové nastavení přinese (tj. snížení detailů oproti nativu, atd.), ale zároveň si ponechává aktivní ten nejmasivnější zpomalovač jménem RTX. A zcela logicky, upscale z 720p na FHD bude vždy horší, než z FHD na 4K, protože tu platí pro velikost pixelu (a tedy jednotku obrazové informace či její ztráty) pravidlo nepřímé úměry.
Já chápu, že jsem teda asi divnej, ale mně připadá inteligentnější vypnout RTX.

P.S.: kdysi dávno, ještě před najsamlepším RTX, vycházely na PCT články o hrách, které analyzovaly co a jak nastavit, aby dopad na výsledný obraz byl co nejmenší a framerate co nejvyšší. S příchodem RTX a karet a DLoSS od nvidie tohle úplně zmizelo, asi shoda náhod. 😉

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

""Já chápu, že jsem teda asi divnej, ale mně připadá inteligentnější vypnout RTX.""

Jestli ti přijde větší úbytek na vizuální kvalitě zapnout DLSS Transformer a mít RayTracing, než nativ a rastr, tak opravdu seš divnej :) Dokonce bych dovolil říci troll.
Existují rozbory, kde regulérně tvrdí, že DLSS-Q (transformer) je stejný nebo lepší než nativ.
Ale (pořád ještě) máme demokracii, ať si každý nastaví co chce. Ostatně od toho máš PC ne konzoli, kde to nastaví vývojář.
Klidně 8K nativ / 300fps + grafika jak z první Mafie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OK, možná jsem divný, ale jako troll mi připadneš spíše ty. :-)
DLSS mění vzhled scény, je to prostě něco jiného, než zamýšleli autoři. Tobě se to může líbit, ale není to to, co to mělo původně být. Chápu, že ve vizuálně chudých hrách, jako je např. Control, je vliv DLSS na sníženou kvalitu minimální, čistě proto, že tam toho není moc co pokazit. Ale hlášku, že DLSS dokonce VYLEPŠUJE grafiku, tak tu si zapíšu do deníčku. 🤣Ten rozbor dělal asi někdo se zeleným zákalem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DLSS “mění” vzhled scény asi jako .jpg formát mění vzhled fotky.. Chápu tě správně?? :))
Nebuď směšný, pokud rovnou nenapíšu že trolíš, a budu trpělivý..
Řeknu, že DLSS při naprosto minimální ztrátě kvality brutálně zvyšuje přidanou hodnotu.
Podobně jako .jpg u fotek nebo .mp3 u zvuku. Je to dnes už zcela běžný standard.
Pokud vyžaduješ FLAC a fotky ukládáš do .BMP, klidně si hrej v nativu - s nutností mít 2x dražší kartou než nám na tu samou scénu já

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co přesně tedy platí? Že DLSS zvyšuje kvalitu, nebo působí "minimální ztrátu kvality?" Protože tvá dvě tvrzení nejdou dohromady. Že jaksi DLSS navyšuje framerate, to všichni víme, to byl přece původní důvod vývoje této technologie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedělej ze sebe blba, DLSS brutálně zvyšuje výkon za cenu naprosto marginální ztráty kvality obrazu.
Tak malé, že nemá smysl ji vůbec řešit.
Víš to ty vím to já, ví to všichni.
Tebe jenom sere, že to prostě není to "pravé" 4ká. Ale interně je to méně.
Poradím ti, hrej HRY, řeš obsah, zábavu a nefárej tak nad tím, jak ten obraz vzniká.
TechPowerUp má hromadu statických obrazovek, kde můžeš šudlat myší zleva doprava a porovnávat nativ vs upscaling. Téměř nerozeznáš rozdíl, ani v detailech.
A to je STATICKÝ frame, kde hledáš rozdíl "lupou" rozdíl a teď si vem, že hra běží a akce tam lítá ve 100fps..
Ty woe co boha řešíš.? Dej si srovnání 1440p nativ, a DLSS-Q.. Tam vidíš problém?? (kromě masivního nárůstu fps?)

https://www.techpowerup.com/review/alan-wake-2-fsr-2-2-vs-dlss-3-5-compa...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedělám, jen konfrontuju tvá prohlášení. 😀
Jestli jsou malé, to prosím nech na zvážení každého jednoho soudruha, ty to třeba nevidíš, protože hraješ vše s DLSS.

Poradím ti: zkus si zapnout vysoký aliasing a srovnej ho s obrazem bez aliasu. Zjistíš, že i tam přicházíš o detail - ne při pohledu na textury metr od tebe, ale u velmi vzdálených objektů, čistě proto, že ostré kontury se "rozmývají" a k tomu potřebují sousední pixely, nesoucí informaci. Samozřejmě, obraz bez aliasu bude "vzhledově" horší, ale vždy platí jakákoli umělá změna v obrazu přichází s nějakou cenou, kterou musíš zaplatit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) I DLSS lze libovolně doostřovat, (nedělám to)
2) Staré hry hraju bez DLSS, v nativu..
3) Vysoký AA je co?? Prastarý MSAA? Kde se používá dnes? Poslední co si pamatuju je GTA5 leta páně 2015. (ale nehrál jsem vše na světě)
4) Pokud chceš echt AA dnes, tak mě napadá jedině DLAA (DLSS v nativu :))
5) Naopak proti asi všem mě osobně vadí přeostřené hry, jak je tráva a stromy úplně tak jako kropenaté, zubaté, tetelící se jak se to překresluje..
A nevadí mi TAA, vůbec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když někomu nevadí kupovat x-tý reskin té samé hry, tak mu asi nebude vadit ani absence RT nebo jiné vizuální záležitosti. V CS2 taky není RT a nikomu nechybí (a taky je to x-tý reskin téže hry).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

BF nebyl prakticky nikdy o reskinu, to si troufám jako hráč, co prošel skoro vše od BF1942, tvrdit docela jistě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jako hráč BF1942, který to tehdy ještě hrál na lanparty, když to srovnám s tím co jsem viděl nedávno v BF 5, mi to přijde jako copypasta. Ok můžu se plazit a stavět pytle s pískem. Dřív to byla arkáda (IMHO víc zábava). Teď se to snaží o realismus, proto jsem to hrál jen hodinku. Nejsem úplně fanda té série, ale hanit to nebudu. Prostě to není můj šálek kávy.

Nic proti tomu, je to svůj žánr jako CoD nebo CS2. Ale že by v BF6 bylo něco zásadního jinak? (BF6 jsem nehrál)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

v BF1942 šlo používat destroyer, ponorky, B-17.Existuje tam role commandera. Nic z toho v BF5 není.
Automatické zbraně v 1942 byly jen na sprejování na pár metrů, BF5 je v tomto o vesmír dál.

BF6 má nejblíž asi k 2042 říznutému BF4, což nemusí být nutně špatně, je to hlavně o balanci a mapách - apropos, tohle je ta úplně nejzásadnější věc; každá verze BF přinese aspoň jednu "epickou" mapu, na kterou se vzpomíná a která je posléze předmětem (více či méně kreativního) remaku v dalších verzích - např. Wake Island tu je už od 1942 a prošel minimálně 4 dalšími BF (nepočítám Portal v 2042, pokud tam je - mám dojem že ho slibovali), plus k tomu sadu dalších zcela nových map, velmi často hodně nápaditých.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hele nechci se hádat o drobnostech, jako rozptyl pušek. Ale to co píšete jsou věci na úrovni reskinu. A nové mapy. Ale ... to je furt totéž.

Ne že by to bylo špatně, opět říkám, nic proti tomu. Navíc drobnosti tam přidali, ne že ne. Ale pokud by se modovalo BF1942 podobně jako skyrim, a pokud by to ten engine utáhl, tak z toho BF5 uděláte.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže ona to drobnost není, ta hra se prostě hraje úplně jinak a můžu říct, že abych v ní byl dobrý, tak jsem se ji musel každou jednu separátně naučit, protože ani třeba vehikly se neovládaly a nechovaly stejně.
Nebo to můžeme otočit a tvrdit, že VŠECHNY hry typu FPS jsou jen "reskiny" jednoho a téhož principu? Od Dooma po BF6? Já myslím že ne.

Z BF1942 se víc udělat nedá, čistě proto, že to je single-thread hra. Kdysi existovalo (a stále existuje: https://www.realitymod.com/about) cosi, co z BF2 (IMHO nejlepšího BF vůbec) vyrobilo hru jménem Project Reality. Ne že by to nešlo, ale je to prostě už jiná hra, která už ani nepotřebuje původní BF2, nicméně stále je úplně jinde, než byl BF5, který je svým zaměřením, kvalitou destrukce mapy apod. prostě v jiné galaxii.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Nebo to můžeme otočit a tvrdit, že VŠECHNY hry typu FPS jsou jen "reskiny" jednoho a téhož principu? Od Dooma po BF6?"

No bohužel čímdáltímvíc jo :-/

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to mám úplně jinou zkušenost. Po failu s BF2042 jsem zkoušel hledat něco podobného jako BF, věci jako Delta Force apod., jenže to prostě není ono. Nejblíže byl Battlebit Remastered, ale ani tam to nebylo úplně dotažené. Většinou nezvládli autoři správně vyvážit vehikly. Nejsou to však rozhodně špatné hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prsimtě, jsou to úplně jiné hry. Nemůžeš mluvit o reskinu. To je jako bys tvrdil, že první Octavia je stejná jako čtvrtá generace, protože to má 4 kola a stěrače. Reskin, tvl. 🤣
Zábava to byla, než se začalo exploitovat.
O realismus se BF nikdy nesnažil. Spíš aby to byla zábava.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stejná ne, ale je to furt auto na jedno brdo. S každou generací se o něco zvětší, má kravskej kufr a přidá se nějaká ta elektronika.
Auta jsou obecně takový mrtvý žánr, proto mladý lidi auta moc nezajímají. Prostě spotřební zboží. Takhle umřel zájem o telefony. Jsou čím dál tím stejnější. A přitom v 00-2015 letech se o nich hádali lidi v hospodách, tak jako se hádali kdysi lidi o autech.

PC hry ale bývaly umění. A taky zábava. Dneska je to megabyznys, kde se přehazují miliony usd vidlema a management jen přemýšlí, kde katovat kosty. Už vidím tu diskuzi u CEO: "Hele CS2 nemá RT, tak ho zrušíme i v BF6, co vy na to?" Bum, 10 mega dole. "Hele máme málo testerů a nestíháme termíny, co kdybychom udělali open beta?" Bum dalších 10 mega dole.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jsou věci, ve kterých se naše názory různí, ale v tomto souhlasím.

Zároveň je to i odpověď na otázku: "Proč nové hry spíš připomínají jen reskiny starších věcí?"
Je to těžký biznis a CEO se nechce riskovat takový balík peněz, tak jen opakují to, co se chytlo.
Každá změna představuje riziko.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A zároveň úpadek odvětví.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono se obecně s ničím novým nepřichází. A to nejen v herních sférách. Naprostý souhlas.
A když náhodou přijde někdo s novým svěžím nápadem, tak ty velký studia začnou chrlit podobný věci jak na běžícím pásu a už nikdy nepřestanou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No a battlefield bude vždy multiplayerová fps, kde máš pár rolí vojáků, můžeš sedat do techniky, je tam jakýsi náznak balistiky a zabíráš strategický body na mapě.
Ale tím ta podobnost mezi prvním dílem a jedněm z tech posledních končí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vrchol logiky, předpokládám, že nějakého myslitele z marketingového oddělení. Aby se to necukalo lidem, co hrajou na kalkulačce, zakážeme vyšší detaily i těm, co mají výkonu na rozdávání. On jako někoho nutí mít RT zaplý i na něčem typu RTX 2060? Proč má někdo potřebu podporovat 7 let starý lowend na úkor všech okolo??? Fakt děkuju!

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vyšší detaily jsou u klasické rasterizace.Hádej proč. 😀

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

BO ty nerad RT?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

bo nižší náročnost, umožňující výkon napřít do textur a kvalitnějších meshů/lepšího prostředí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mám 7900xtx a gaytracing som nezapol u žiadnej hry. Nie to ešte ai kurvítka. Na to som si nekupoval tú grafiku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano nezapínal, protože to ta karta moc neumí.
Ostatně jako víc věcí. Za dva tři roky si s tím můžeš podložit stůl
A dobrý název, taky se staneš gájem, časem
Neboj

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

máš úplnú pravdu, je sračková karta.
Potom ak toto je sračková, tak čo potom tie bullshity od kožeňáka kde potrebuješ 3x viac fakeframe ako real? Nemértem.
A napíš koľko tých kožených je lepších. Samo bez fake

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není sračková karta, ale brzy bude.
RDNA3 se prostě nepovedla a jak FSR3, tak výkon v nejnovějším API je z dnešního pohledu u 7xxx poměrně tragédie. (Raději to tam nikdo nepoužívá “logicky” hejtí)
Indy s PT ve 4k nativ na 4090 = 37fps, na XTX = 7fps.. (to je jen příměr, nemusíš to hrát v 37fps, zapneš DLSS a máš 60. Na XTX jsi ale kompletně vyřízený)
Odvážil se to testovat jediný člověk, ostatní GreatCircle na RDNA3 úplně vypustili.
XTX je výborná karta pro starší API, a obecně pro lidi co jim stačí oříznutý preset (rastr) a trvají na vysokých fps ve velkém rozlišení.
Ale prostě pekelně rychle zastarala. Zařadí mezi takové jako je GeForce FX nebo Radeon HD6990 či Fury

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S tím že RDNA3 je v novém API špatná (DX12) bych si nebyl jistej. MSFS2024 mi přijde, že mi běží líp než MSFS2020. MSFS2024 je native DX12 a MSFS2020 je DX12 dobastlené.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ehm, aktuální API je DX12ultimate, je zde již od uvedení karet Turing (RTX2xxx), to je kolik..?
6let? DX12 je tu ještě mnohem déle.
A XTX má v heavy RT zátěži pětinový !! výkon karty 4090..

https://youtu.be/GPgb9VV6nqo?t=267

4090 má ses stejným nastavením 37fps. Bavím se o reálné hře, ne o syntetickém benchmarku.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

bež do prdele z rt, voda ako zrkadlo, celé presaturované. Ojebávacke farbičky čarbičky pre zmagorených platičov. A o RT ozaj nič nehovor. Od r. 1998 pracujem s 3DsMax od verzie 2,5. Viem čo je RT. A práve preto ešte 20 rokov nebude žiadna GPU počítať reálne scénu v RT. Reálnom, nie fake.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ježíši ty budeš zuřivec..
Zuřivec z čeledi "Radeonovitých" tomu říkám :)
Ještě že jsi nevytasil děrné štítky, SGI indigo a práce na prvním Jurském Parku.
Ale jak říkám, časem koupíš 9070 nebo nástupce a bude dobře.
I ten RT už nebude najednou taková zbytečnost, i to FRS4 se občas sejde...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ok, mě je to defuckto jedno. Ať se dá zapnout nebo vypnout, to mi stačí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neefektivita nakonec dožene každého a RT je hodně neefektivní. Tlačit RT v době krize dedikovaných grafik je sebevražda herního průmyslu, takže čekám jen další podobné zprávy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Stejně jako byla zebevražda DX11?
Dx9c?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V době DX11 jsem si highend koupil s nadšením, protože byl za normální cenu, nežral 400 W, měl bezproblémové napájecí konektory a na chladnějším PCB nebyly součástky nahečmané jako dnes. Také jsem v té době vůbec neřešil cenu elektřiny. Dnešní dvoukilové obludy bych nekoupil s nadšením ani za polovinu a hlavně dnes už výkon neroste tak rychle jako dřív.

Přínos DX11 byl jasně vidět, a tak i když taky žral výkon navíc, tak to bylo v pohodě snesitelné, narozdíl od RT žrouta, který jen vypadá jinak - ne pokaždé lépe nebo pokaždé hůře, ale v průměru jen jinak. Takže smůla, srovnáváš nesrovnatelné.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jaký high-end?
Kromě Indyho běželo vše jak z praku na 4060ti-16g :)
Indy tedy taky hrán s PT, ale jen na úroveň medium..
95% her jede na kartě se 180W :))
RT pristě vykresluje grafiku jinak, rastr je s technickými možnostmi na konci, žádný DX13 nebude :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zajímalo by mě proč se v takových hrách, jenž jsou samy o sobě náročné na cpu a gpu , nepoužívá místo RT ( jenž přehazuje výpočty na GK hráče ) alespoň u statických objektů, u nichž to má smysl tzv. BL ( baked lightning) kde jsou vsechny světelné interakce s objektem ( statickým ) předpočítány a uloženy do samotné hry a tim pádem nezatěžuje RT ( potažmo pt ) GK uživatele, ale ve výsledku jen hw tvůrce pri vytváření hry. Kdo jiný by měl ale mít nejlepsi hw než studio co tvoří AAA tituly? Prodlouží to tvorbu hry? Ano. Je to náročnější na HW tvůrce? Ano. Melo by to zajimat hráče, jenž si hru kupují a informace o absenci RT nebyla zmíněna predem? Určitě ne. Vyloučit ze hry jednu z funkcionalit, jenž je již několik generací hlavním marketingovým tahounem, jenž se snaží zdůvodnit přepálenou cenu GK Nvidie a nyní i Radeonu a zároveň byla součástí předchozího dílu ( kde toto taky silně propagovali jako inovaci) je dle mého jen alibismus tvůrců, jenž se snaží aby hra běžela co nejlépe i na kartách co uz v herním počítači nemají dnes co delat a to se nebavíme o sestavě pro 4k nativ. Ano i s 5080 ve 4k nativ by se s RT hra "škubala" tak na 15-20 fps jak slavně dokázala sama Nvidia na příkladu PT v CP2077 ale to už je jiná kapitola. Dle mého je cesta RT/PT v tom aby se tlacilo na studia aby u statických objektů ve hře provedly výpočty světelných interakci samy predem a RT/PT by GK uživatele vypočítavala jen u pohyblivých objektů. Tím by se zmírnilo zatížení GK uživatele snad na přijatelnou úroveň aby mohl být RT/PT ve hrách zachován. Jiné názory a řešení samozřejmě vítám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi asi nepochopil, jak používat PT ve hrách.
No určitě ne ve 4k nativu..
Takhle to prostě zatím fungovat nebude.
A není důvod proč by mělo.
Od toho je to DLSS nebo i FG. Pokud ti nevoní DLSS, můžeš naříkat hak je ta 5080 slabá karta, nebo RT blbá pomalá technologie
S tím předpočítaným statickým objektem to úplně nechápu. Kdy se používala metoda tzv “zapečených stínů”, byly to stíny nadvrdo nakreslené, a s tím se pojily omezení v podobě žádných dynamických zdrojů světla atd.
Pak by už to celé přestalo dávat smysl.
Dnes RayTracing pracuje s trasami a světla a jeho reálnými odrazy, zbarvením a atd…
V realtime renderu nejde jen tak lehce něco “natvrdo” předpočítat dopředu

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

takže kúpiš kartu za 20+ a potrebuješ k tomu barličky, teda riadne barle a fake generation. Si dobre oblbnutý koženou propagandou. Ale, proti gustu....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Říkej si tomu jak chceš, třeba berle.
Jen měj na paměti, že to co já hraju na kartě za 15, ty se svou hrdostí budeš horko těžko počítat na kartě za 40, možná 60… No když těbto bere, ok..
1) není o Nvidii, FSR4 je to samé - pozdě, ale přeci.
2) A případné FG (nejčastěji používám v emulátoru) provozuju přes LosslessScalling, vyhovuje mi to mnohem víc než celá 4biliónová Nvidia
3) Co tam náš dál?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Viz třeba 5090 vs 4090. Dost často se stává, že 5090 je nad 4090 o 10% a nidko rozumnej nemá důvod upgradovat, protože ten generační posun se odehrál jen virtuálně díky těm berlím. Jestli tohle je trend, tak sem v klidu, prtože mi pořád bude stačit to co mám.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nerozumím..
5090 má i výkonnější hardware než 4090, a berle mají logicky obě.
Ano generační posuny o "jednu generaci" jsou tak zoufalé, že o jednu generaci upgraduje opravdu jen poblázněnec.
A upgrade není jen o berlích, i v 5060 je citelně více SP než v 4060.
A berle mají opět obě.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Myslim že 4090 měla oproti 3090 třeba +40%min v rastru a myslim, že docela dost lidí měnilo 3090 za 4090.
5090 přidává 10% v rastru a +30-xxx% v DLSS a prostě moc lidí z 4090 na 5090 nepřechází.
Právě ve vztahu k VR je 5090 vpodstatě propadák, protože nárust v hrubém výkonu je malej a jak správně uvádíš VR pro 2x4K je to pořád málo a právě jak jsou displaye blízko očí, tak je vidět i malá ztráta detailů, která se na monitoru 1m+ ztratí. Takže pro VR je ideální stav 2x4k native a to prostě 5090 nedá. Samozřejmě se dá použít DLSS nebo FSR, ale na nejdražší HW mi to přijde jako bída. Jak douho tu máme VR? A doteď se nedá použít bez kompromisů. O RT ve VR se nemá cenu vůbec bavit

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) Opravdu 10% v rastru?? Není to náhodou 25?
https://tpucdn.com/review/nvidia-geforce-rtx-5090-founders-edition/image...
2) Jsi zacyklený rastr je na KONCI - nikam se už nebude posouvat, masivní navyšování výkonu v rastru nikdo nebude bude dál realizovat, je to záměr, ne chyba nových karet. Pokud se ti to nelíbí, jakože asi nelíbí, je to chyba tvoje, ne AMD, ne Nvidie.
3) Ve VR existuje mnoho optimalizací, někdo rád říká berliček(DLSS/dynamické snižování detailů v periferní oblasti) , které rozhodně výpočet obrazu urychlují, 2x 4k v nativu v 90fps nezvládne nikdy nic.. Tedy ano, v BeatSaberu jo, ale ne v KCD2 nebo TloU.
4) Pokud ti něco z toho přijde jako bída, tak naprosto nemáš představu jaký OBJEM dat je potřeba zpracovat při takové 2x 4k při složité scéně.
HW se už nevyvíjí tak, jak by si fanboyové přáli, prostě jsme blízko stropu.. Není rok 95.
Není to ani o Nvidii jako o TSMC. Kolik myslíš že bude 6090 stát díky 1.4nm procesu??? A budeš mrmlat na Nvidii, ne na TSMC respektive fyziku obecně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

PT umožňuje dynamické nasvícení a rt/pt u statických objektů. Reálně může být brána v potaz jakákoliv pozice pozorovatele v prostoru kolem tohoto objektu a tak se dostanes na dynamické nasvícení objektů ať se na něj divák dívá odkudkoliv. ( samozrejme beru v potaz jen dany staticky obraz a odrazy od nej na dalsi staticke objekty v jeho okoli ) Ano je to hromada dat k jedinému objektů ale kdyz vezmeš ty své algoritmy a uděláš výpočty urcite jich algoritmus dokáže polovinu vypustit pri zachovani srovnatelných výsledků jako kdyz ma informace vsechny a tim se objem informací pro daný objekt rázem snižuje. Algoritmus si uz jen zachova poznatky co kdy vypustil a dokáže chybějící data zaplnit v případě potřeby urcite s menší námahou než kdyz ti tohle bude celé pocitat tvoje GK. K rozlišení bych dodal ze to nemusí být nutně 4k nativ to jsem zmiňoval jen s ohledem na další komentář ohledně výkonu PT v CP2077 kdy na 4080 to běželo na 4k nativ i s DLSS na cca 20fps. Takze bez nej by jsi byl tak na 5ti fps. Ale zároveň jsem tim upozorňoval na to ze se rozhodnou to vypustit celé pro to aby to lidem s grafikou 3 generací starou taky jakž takž běželo a nedají hráčům ani možnost volby.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Buď jsi génius a přišel jsi na něco, o čem tisíce inženýrů v Nvidii a desítky programátorů v CD projektu neměli do teď ani páru a nebo nevim.
Ehm, chci říct, pokud by to bylo jak říkáš, určitě už by na to někdo přišel a bylo implementováno.
A nebo se to tak, či podibně používá dávno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.