Battlefield 6 nepodporuje ray-tracing a změna není v plánu
Zdá se, že dogma o nutnosti podpory ray-tracingu na každé áčkové hře pomalu padá. Zatímco Battlefield V byl vůbec první hrou, která hardwarově akcelerovaný ray-tracing podporovala, nový Battlefield 6 jej nenabízí, ani v době vydání nabízet nebude a autoři na tom přinejmenším v dohledné době neplánují nic měnit.
Ne, při vydání hry nebudeme podporovat ray-tracing a ani v blízké budoucnosti to nemáme v plánu. Důvodem je, že jsme se chtěli zaměřit na výkon. Chtěli jsme se ujistit, že všechno naše úsilí bude směřovat k tomu, aby hra byla co nejvíce [optimalizovaná] pro výchozí nastavení a uživatele. Proto jsme relativně brzy rozhodli, že ray-tracing nepoužijeme, a to hlavně proto, abychom se mohli soustředit na to, aby hra fungovala dobře pro všechny. --- Christian Buhl, technický ředitel studia Ripple Effect |
Co se změnilo, je žebříček priorit. Po předchozích zkušenostech s Battlefield V a Battlefield 2042 se autoři už v začátcích vývoje rozhodli, že úsilí, které stojí implementace ray-tracingu, raději věnují optimalizacím, aby si hru i vyšší detaily mohlo dovolit více hráčů.
Hra je mimo jiné poměrně náročná na výkon procesoru, takže další zvyšování nároků (ray-tracing má dodatečné nároky i na procesorový výkon, nejen grafický) by zřejmě nebylo žádoucí. Minimální požadavky na hru zahrnují AMD Ryzen 5 2600 / Intel Core i5-8400 (tzn. šestijádrový CPU), AMD Radeon RX 5600 XT, Intel Arc A380 nebo Nvidia GeForce RTX 2060 (tzn. 6GB grafiku z let 2019/2020, v případě Intelu samozřejmě novější, neboť samostatná GPU vydal až v roce 2022).
Battlefield 6 (Epic)
Ať se tedy rozhodnutí autorů někomu bude nebo nebude líbit, mnoho to nemění na faktu, že ray-tracing, pokud ho má být možné vypnout a vypnutí nemá přinést odstranění vizuálních efektů, ale náhradu rasterizačními alternativami, výrazně zvyšuje nároky na vývoj hry. Nejde totiž jen o samotný ray-tracing, ale také další kroky, které vyžaduje (počínaje optimální implementací denoise-filtrů, které odstraňují artefakty nekvalitního real-time ray-tracingu, přes filtry, které detaily vymazané deonise-filtry zase vygenerují až po obecné optimalizace, aby vše bylo vyvážené mezi vizuální stránku a výkon).
Pokud jde o vizuální stránku hry, byla v rámci otevřené bety hodnocena hráči pozitivně. Pokud se objevovaly stížnosti, žádaly o „vypnutí filtrů“, protože některým hráčům přišla hra „příliš červená“, jiným „příliš modrá“. Autoři tehdy vysvětlili, že hra žádné filtry ve skutečnosti nemá a teplota světla je součástí každého prostředí, je navržená jako součást levelu. Pokud by tedy měla být neutralizována, paradoxně by to vyžadovalo doplnění filtru.