Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Battlefield 6 vyhovuje Ryzen 7 9800X3D, o 110 FPS překonává Core i9-14900K

A můžem hádat který CPU používají vývojáři :-D
"optimalizace" pro AMD jsou na světě.
Bez 3DX za chvíli nepůjde hrát nic nového.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Zdroje na těch internetech uvádí, že byly zahrnuty i nějaké ty optimalizace pro ... Intel CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aby hra neběžela na E jádrech

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

"""optimalizace" pro AMD jsou na světě."""

Takhle to není.
Velká L3 u X3D pomáhá každému Battlefieldu, neustále měnící situace ve hře.
Co já jsem se navztekal, hra nepočítala někdy moje střely, musel jsem střílet přerušovaně (né jenom držet spoušť).
Pořád jsem nad velkou L3 přemýšlel, pak jsem koupil Ryzen 5800X3D i se slabou RX6600XT hra začala poslouchat.
Pro multiplayer, různé závody aut (rally) je X3D ideální.
Až bude test CPU pro Battlefield, min/avg/max FPS, stejně vim že jakýkoliv 3XD je pro multiplayer nejlepší bez ohledu na FPS (i tem můj starej 5800X3D, nizké takty CPU).

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

bolo by fajn vyskusat aj na radeone, co viem tak Battlefieldy vyhovuju viac aj radeonom namiesto zelenym

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak historicky se pamatuju na "Mandle" v BF4, které předcházely novému DX11, kterýžto už pak "musel" být vydán.

edit: ale to byla jiná doba, to tehdy ještě DICE bylo DICE...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jj. MS na to kašlal a tak na popud vznikl Mantle, který dokázal BF profackovat, stabilizovat a zvednout snímky.

https://diit.cz/clanek/amd-mantle-api

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

9070xt Vs 5070ti Codka běží taky lepe na Radeonu

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Omlouvám se za malé popíchnutí, nicméně když to na AMD jede ca ve 330 FPS a na Intelu o 110 FPS méně, tedy ca. 220 FPS, nepřekonává pak AMD Intel ca o 50%?
Respektive Intel je ca o 1/3 "pomalejší" než AMD a zároveň je AMD o 1/2 "rychlejší" než Intel.

Nebo se pletu?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

jj, tiez mi napadlo to iste.
samozrejme mate pravdu.

ono sa v tych percentach ludia casto mylia, kedze staci len nechtiac slovne otocit a percenta uz davaju iny vyznam.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak, procenta jsou casto osidna. A pomerne casto se v tom dela chyba, ze se neco textove vztahuje vuci nizsi hodnote, ale za 100% se vezme ta vyssi hodnota....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Krome cache může být zakopany pes v AVX512. To je u 9000 Ryzenu hodne rychlé a přepracované. Nové enginy AVX v nejake formě používají.. kdyz se to sečte s tou cache.. uveritelny výsledek.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím si, že by game engines využívaly AVX-512. Už proto, že většina hráčů to (zatím) mít nebude, stejně jako konzole.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, herní enginy běžně AVX512 nepoužívají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 roky starý seznam her využívajících avx512.
2 roky to neni včera.
https://www.reddit.com/r/rpcs3/comments/11dak6g/list_of_games_which_bene...

U Battlefield se neví jakou verzi AVX podporuje. Google uvádí pouze PRAVDĚPODOBNĚ AVX2.
Vyloucit vliv výkonu RYZENU rady 9000 skrze AVX vykon na dosažené výsledky nemůžeme.

Pokud tedy nemate ověřené informace jakou verzi AVX podporovala testovana verze Battlefieldu. A neprovedli jste bližší analýzu testu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi ťunťa :)
V odkazu jsou hry z Playstation3..
Ano, jakási inteligence (asi umělá) to vyhodnotila jako hry pro PC, protože tyto hry přes emulátor RPCS3 skutečně na PC běží. Ale nejsou to hry na PC..

Abych to zkrátil, RPCS3 je jedna z mála herních aplikací co masivně AVX512 používá - a s ní samozřejmě tady logicky PS3 hry co v ní běží

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pravda pravda. Prehledl jsem. Stane se. Ale to nic nemění nic na otazce jakou verzi AVX Battlefield podporuje a zda nahodou to nemohlo ovlivnit výsledek.
Určitě drive nebo později k tomu nekde neco prosákne.
Sam jsem zvedavy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To není seznam her, které podporují AVX-512. To je seznam her, které na emulátoru "plejstejšny" RPCS3 pro PC mají z AVX-512 nějaký přínos. To nejsou hry na PC, které by nějak využívaly AVX-512. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jednoduchá otázka, pokud už nějaký pátek máme AVX-512, co brání vývojářům, aby v kódu byly dvě knihovny - pro AVX2 a AVX512?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To se zeptej jich. Zatím s tím moc nekvaltujou

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Brani jim realita. Cas = penize.

Jak pise nize ventYl, lze to samozrejme resit, i vicero zpusoby - muzes mit oddelene binarky pro AVX / AVX2 / AVX512, nebo muzes mit jednu binarku + multi-version kniznice.

Problem je, ze 2x vic binarek znamena 2x tolik buildeni a 2x tolik testovani. Takze je pak otazka, jestli na to ma smysl hazet prachy, kdyz to ma mizive % uzivatelu. Treba u leteckeho simulatoru, nebo neceho co hodne pocita fyziku (BeamNG), to muze mit smysl, ale u 95% her to asi smysl nema.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

2x tolik ale jen v té části kódu. Určitě ne 2x tolik práce celkově. A když uvážím, kolik kódu je potřeba takto optimalizovat, není to reálně ani 20 % z celé hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A navic, knihovny se vetsinou neprekladaji casto. Treba se prelozi jen jednou, nebo se pouziji prelozene binarky...

Od toho to jsou knihovny, aby byly stranou a clovek je neresil.... Pokud si nekdo dal tu praci a prelozil je s AVX512, tak to maji a je to. Pokud se neupravuji, tak se nemusi znovu prekladat treba 10 let.

Ono to vsak muze byt dvojsecne. Myslim, ze to byl Mathlab, co mel knihovny zkompilovane bez podpory AVX512 pro vsechny CPU od AMD jeste dlouhe roky pote, co mel AVX512 kazdy aktualni CPU od AMD. Vypocty pak diky tomu vychazely na vhodnem Intelu podstatne rychleji, nez na AMD, i kdyz AVX512 mel..... :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Peca maji recht. My mistake.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pozor. To ze to vacsina hracov nema dnes neznamena, ze to engine nebude podporovat.

Napriklad Madness Engine - z Project CARS - uz vo svojej dobe mal dva buildy. S a bez AVX2. Tu sa bavime o 10+ rokov starom engine, takze preto AVX2.

Binarka sa potom vyberie na zaklade toho, co masina AVX2 podporuje, alebo nie. Podobne veci sa daju spravit s AVX512, ak to konkretnemu hernemu enginu zvysi vykon zatial co hra zostane hratelna aj na masinach bez / s mizernou podporou AVX512.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A která hra pro PC, že používá AVX-512, na které se VCR33 odkazuje? Já o žádné nevím. AVX2 nikomu neberu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Grafika je vyslovene PS4 triedy, takze som cakal velmi vysoky framerate. 4K nativne teda vyzera okolo 100+ ? Pri AMD ide o efekt 3D cache. Pre tieto "velke" herne engines je standardny pristup do RAM pri PC prilis pomaly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co je prosím jednotka FPS CPU? Data zpracovaná CPU, které posílá do GPU, která se stará o zobrazní framů a odtud FPS? Stejně tak nová hra běžící při 2k na 300 fps, to asi budou ty vylepšené od Nvidie ne tak jak se měřilo postaru?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Celkový výsledek záleží na optimální spolupráci CPU, GPU, cache, RAM, SSD, etc.

Některé benchmarky umožňují analyzovat kolik práce údělá daní jednotka, resp. jak dlouho jí to trvá. Ve výsledku pak zobrazí:
- konečný výsledek: průměr / max / min 5%/1%/0.1%
- to samé pro CPU
- to samé pro GPU

Je tak lépe vidět, kde to drhne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Díky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zapomenul jsem hodit nějaké příklady
Zjevně to má ten BF6. Možná bude i volně dostupný benchmark.
Shadow of the Tomb Raider trial
Horizon: Zero Dawn
a hodně dalších, které nemám a/nebo o nich nevím.

https://imgur.com/a/radeon-rx-7900xt-9070xt-over-cpus-AH6CTSC

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v pripade hry, moze byt tato limitovana vykonom CPU alebo vykonom GPU.

Mas scenu kde na ploche je 1000 guliciek z plasteliny v interakcii, ktore musi nejake priemerne CPU spravne spocitat. Je jedno ci to bude v rozliseni 640p alebo 1080p, dosiahnes ten isty framerate, lebo GPU caka za CPU.

A opacne. Mas scenu s extremnym mnozstvom alfa objektov /testujes priesvitnost a viditelnost tisicok objektov, ktore su naraz na jednom mieste, typicky listie stromov, vybuchy/. GPU ide na 100%, CPU vsak doslova stoji a caka za GPU.

Benchmark pri BF6 teda ukazuje, ako je na tom CPU a GPU cast spracovania sceny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Další nekonečně ždímaný recyklát ?? Uvidíme

Každopádně koukám že Evropa🇪🇺 konečně napadla USA🇺🇸, podle použité techniky ve hře💪💪😅 Konečně to nebude USA proti Číně, USA proti Rusku, USA proti blízkému východu....atd atd...
USA proti EU 💪

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak šup sem s těma kecama jak jsou Ryzeny předražený... :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jsem zvedav, jak si s tim poradi muj 5800X3D.
Rad bych celou AM5 preskocil a upgradoval az na AM6. x]

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Poradí si s tím zcela normálně..
Běží to v pohodě i na 10400f

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mozna jsem to blbe napsal.
Nemyslel jsem to tak, ze bych snad mel mit problem to nejak normalne rozjet, to vubec ne.
Spis jsem jen zvedav, kolik z toho v kombinaci 9070XT jeste vytrikam. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.