Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Battlefield V s raytracing otestován: ~65 FPS v 1080p s GeForce RTX 2080 Ti

Asi je dobry rict, ze Techpowerup ma jeste celkem pozitivni vysledky. V jine lokaci napr. v lese, je ten vykon jeste nizsi a 2070 si v podstate neskrtne ani pro FullHD pro hru s tak rychlym tempem. viz nasledujici grafy..
http://www.pcgameshardware.de/Battlefield-5-Spiel-61688/News/Battlefield...
https://static.techspot.com/articles-info/1749/images/3.png

Ty cerne strasici scenare se bohuzel naplnili. RT v tyhle podobe je spis technologicke demo, ktere melo byt tak i prezentovano a bylo by to v pohode. Takhle si NV udelal celkem zbytecnou ostudu, pro jinak dobry novy karty.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Ono by to lidem tolik nevadilo, kdyby byly ceny rozumné. Každý "pokrok" k lepší grafice je vítaný, i pokles výkonu by byl očekáván, ale platit za to ještě vysokohorskou přirážku? Ne děkuji.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Vzdyt jedna RTX 2080 Ti stoji tolik co pri uvedeni dve GTX 1080 Ti, a co za to dostanu? pojebany zubaty RayTracing ktery ledva stiha ve FullHD plus k tomu nekvalitni DLSS-AA? dekuji nechci, klidne necht NVIDIA vyda novy fw ktery dozivotne odreze RT a Tensor jednotky z Turing jader a navrati(rozdil) financni castky zakaznikum, to by bylo uplne koser a fer!

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Kup si AMD Vega 64 and peace!

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Však kolega jak viděl ten výsledek z Tomb Raidera spěchal si koupit 1080Ti, které mimochodem zdražily. Nv je brzo nějak zařízne, protože 2080 nedává smysl pro někoho kdo nemá potřebu RT (většina), ale NV určitě nechce aby ji stará karta parazitovala na prodejích nové

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

No ale ak by tam to RT nedali, ako by potom obhájili túto generáciu a hlavne ako by obhajovali ich premrštené ceny ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mam dost blbou kombinaci RTX 2070 a 1440P monitoru. Jsem zvedavy jak to bude vypadat :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Radsi si to nezapinej, podle mne hned vratis tu RTX 2070.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak ono stejne nic jineho nejde koupit. GTX 1080 stoji cca stejne a je stejne vykona jako 2070. Takze neni co resit. A 20k+ uz za GK dat nechci.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jo ale zaplatil si i za veci(RT + Tensor) ktere realne nevyuzijes, to jako bys si koupil auto s 5 kolesem.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Spis, zaplatil jsou stejnou cenu jako za GTX1080 a dostal jsem stejnou porci vykonu. A jako bonus jsem dostal RT, ktere je mi k ho...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ty ses jako spokojenej ze si za RTX 2070 zaplatil to co stala predchozi GTX 1080? jako promin nejsi idiot? vzdyt RTX 2070 mela byt svou cenovou urovni na modelu ktery primo nahrazuje a tim je GTX 1070, naopak za penize ktere si za RTX 2070 dal si mel mit RTX 2080! Pote se NVIDII dobre ryzuje...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Proč by měl být idiot. Zaplatil cenu jaký ochotný, za výkon, co požaduje. Jaký to má na sobě písmenka a čísílka je už celkem jedno. Možná by to chtělo nějaké pilule na zklidnění ;)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

ano, jsem idiot protoze ti nerozumim.
Na zacatku si psal "podle mne hned vratis tu RTX 2070."

A za co bych ji podle tebe mel vymenit?

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

V poho, koupil jsi si kartu, sice si RTX s ni moc neuzijes, ale jinak vykon vic nez dobry. Jakou mas edici?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

taky to tak vidim :-) Mam GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G. Podarilo se mi ji koupit za 13590 Kc, takze nebylo co resit.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proč by měl být idiot? Je někde napsané že musí mít raytracing na nastavení ultra? CO když si ho nastaví jen na medium? gtx2070 je zatím nejnižší řada, tak holt musí někde slevit. Kdesi jsem četl že to jde ubráním pár detailů zvýšit FPS nad 60FPS. Jako kdyby rtx2070 uměla 60FPS tak k čemu by pak postrádala smysl rtx2080 a ti.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

No zaprvé má 1440p ne FulHD, takže k 60FPS bude muset snížit detaily víc, takže super, koupím si novou generaci karet pro RT, abych si mohl snížit detaily na Medium :oDDD Crha, tobě to myslí :oD
Zadruhé díky RT cores, které stejně nevyužije, bude mít vyšší spotřebu a tím i teploty/hluk, osobně bych raději šel do té 1080

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak buď si připlatí a chce pařit na 1440p na ultra detaily, k tomu slouží 2080Ti a nebo je to socka co si chce užívat raytracing s nějakým kompromisem, proto má 2070 a nebo to je úplná socka, které raytracing vadí a koupí si levnou gtx1080. Jako já nechápu, kde berete tu namyšlenost, že 2070 musí zobrazit všechno ve 4K na ultra. Je to raytracingovy low end.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No, to je vec nazoru, ja mam napr. 1080ku, ale radsej by som teraz kupil 2070ku, rad si spustam technologicke dema, povedzme aj v nizsich fps, len tak zo zvedavosti. A tie co pridu s RT mi nepojdu. Takze z tohoto pohladu by 2070 mala pre mna zaujimavy bonus.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsem mel taky...s pribyvajicim casem, vekem a nechuti delat early adopters beta testera to prejde.. :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pro mě je zatím stopka win10, stejně teď hraju fallouta4 a tam žádné rt není. Takže třeba někdo časem příjde na to jak to zprovoznit na win7.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

RT ne, ale tensor jednotky by na 2070 vyuzit mel .... proc by taky nemel?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"pokles výkonu s RT dosahuje zhruba 60-65 %" > o tolik % mene mely minimalne stat RTX 2070, 2080 a 2080 Ti nemluve o posrane kvalite tehle karet, hlavne FE, Fuck Everyone za 1450€.

"v uvedeném nastavení (1080p, RT, Ultra, GeForce RTX 2080 Ti) bylo naměřeno 65,3 FPS, přičemž bez RT se výkon karty blížil 160 FPS > RT a Tensor sou naprosto ale naprosto zbytecne veci, darmo debilni NVIDIE, ted bude RT nasilu lidem vnucovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

za nejvyssi radu se vzdy platio a platit bude. Cena nikdy neporoste linearne s vykonem.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jo platilo ale ne za veci ktere sou ti ukazkove na prd: "hra používá RT pouze na odlesky", cili ne plny kvalitativni RT profil ale jenom nejaky profil RT, dekuji za 1450€ nechci.

Zubate RT si muze NVIDIA pojebat.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak ten konec článku, za to budeš mít 1****** od AMD funboyů a DeDe ti zaplatí pivo. Ale jako já dík, já jsem za to vděčen, kdybych náhodou četl podobné slova u AMD grafické karty, musel bych jet někam do Area51, že jsem prošel dimenzí na jinou planetu. takhle vím, že jsem pořád na stejné planetě.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

A je na té planetě dýchatelná atmosféra? Nelítáš do práce v Tesle Roadster? ;)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

No, zrovna nedávno zapomněl odbočit a přejel správnou oběžnou dráhu...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

JJ, po miliardy let tam byl sám a tak mu bylo dobře, teď nedávno bohužel hodil špatnej blinkr a skončil tady s námi v diskuzi... asi táhl na laně ufobenga a chtěl je setřást ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je to sice mimo téma článku, ale Jardo to ještě (možná) nevíš, že RX590 konkuruje RTX 2080 - 2080Ti! ...ve spotřebě :)))))
Na DéDéčkovo fun dětské vysílání se už fakt těším! ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

já tu kartu vůbec neřeším, ale dík za informaci, z toho AMdEdEovci nebudou nadšení.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

O vyznamu raytracingu pro profesionalni grafiku nikoliv v realnem case netreba diskutovat.

U her je to v nejblizsi dekade nesmysl, protoze kdo dneska hraje fullHD, tak vyjma snad nejakeho progamingu hraje s mainstreamovou grafikou a ti, kdoz si kupuji highend grafiky maji rozliseni vyssi, kdyz ne rovnou UltraHD, tak alespon QuadHD.

Mimochodem, stravil jsem pul dne u kamose na Oculus Rift a jestli je teda nutne!!! posunout kvuli necemu vykon nasich hernich pocitacu, tak je to kvuli VR. Sam zatim odolavam a hlavne kvuli nedostatku casu VR set nezakoupim, ale Oculus Rift je opravdu uzasny, famozni zazitek.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nejlepsi bude kdyz VR bude vyuzivat vyhod FreeSyncu, co se tyce FPS samotnych tak minimalne 120 musi zdroj schopen dat, inu pro kazde oko 60 obrazku za sekundu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Wow, překvapil jsi.
Vyzkoušej HTC, je to lepší než Oculus.
Bohužel boom VR je dnes již za námi chce to další výrazný výkonnostní posun aby dávalo smysl.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No nevim kde jsi to vzal, ale pokud porovnavas stejnou generaci tak Oculus se trema a vice cidly je podstatne lepsi nez HTC... Je lehci, lepsi obraz, skvelej zvuk, lepsi ovladace a vyskoka presnost... Vim o cem mluvim mam to doma ve ctyrkovy konfiguraci...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jo, htc vive s roomscale je lepší, ale je na tom hodně znát, že to zatím graficky nestíhá. Dost mi vadí, že je hodně vidět bod, chvíli nic a další bod. Ale při pařbě jako beat saber, se na to dá rychle zapomenout :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

NO oculusi roomscale je prave od tri cidel dale... Vyhoda je ze k nim vede jeden USB kabel a ne dalsi s napajenim... A pri ctyrech cidlech se mi to zda i o dost presnejsi nez HTC...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No hlavne pokud se dobre vidici clovek podiva na odrazeny original vyci kopii v odraze, tak je to uplne jiny odraz... Ba da se rici nesmysl... Svetelny zdroj(viz tato predloha) nejde ze svetelneho zdroje mysleno lampy, ale z odrazu ze zdi za lampou.. Ocividne se implementace uplne nepovedla, spis je to parodie na RT se kterou to nema nic spolecneho...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

"(viz tato predloha)".. nechybi ti tam odkaz?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi jsi nekoukal do tohoto clanku.... :(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

presne tak - odraz odlesku od steny je vyrazne jasnejsi ako samotny zdroj svetla

a este otazka (to uz asi nie je problem RT) - preco tie kresla nemaju/nevrhaju tien ?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jo jo cucaj si to z palce a rikaj tomu RT... V zadnem pripade to neni RT....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Chce to poradnou zalobu minimalne od zakazniku z USA, a povinne vracet za zbytecne implementovane RT a Tensor penize, tez by se do tehle veci mela obut EU za zbytecne mrhani surovinami a energii, uz je proste ten termin aby nekdo kopl NVIDII do te jeji nenazrane hlavy a to poradne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

hlavne je to absolutne nudna hra , cenzurovana z bez napadov . vymysleny dej aby sa manipulovala historia.. dnes usa/cad/gb studio proste nechce vyrobit hru na zaklade historickych faktov ,, genericky opakovane hry z kontentom kde vzdy usa armada niekde vitazi..))) pritom 2, svetova je obrovsky namet pre hry az do dnes len by sa dnesne deti dozvedeli ze sme na zive len vdaka Ruskej cervenej armade.. a husakovej generacii , dnes uz vymierate))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Hru jsem nehral, ale staci se podivat na video, kdy v Lybii v roce 1941 jede Tiger1 tank..naprosty nesmysl. Ten tank v roce 1941 nebyly vubec nasazeny a dokonce ani v produkci a v severni africe nebyi ani pozdeji..
Proste Amici...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Je to projekt pro masy. A masy historická přesnot vůbec nebere, masy chtějí zážitek. Když si vzpomenu jak jsme se na Vietcongu 1 zbytečně jebali s tím která verze zbraně se mohla tehdy reálně vyskytovat....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Je to projekt pro masy. A masy historická přesnot vůbec nebere".. to beru jako argument, ale aspon tak nejak priblizne se zavrenim jednoho oka by to mohlo aspon odpovidat. Je akt, ze se da na to divat i z druhe strany a brat jako super "historiky fakt", ze tam misto tigeru neni treba T54.. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Řeknu to jinak, kdyby tu hru prezentovali jako scifi, že prostě v čase první světové války jsme splácali nějakou střílečku, tak OK. Ale tím že prohlašují, že si to fakt nastudovali a všechny modely jsou podle realných zbraní v tehdejší době tak to není pravda.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak, ta hra je odpad!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Až budu chtít (starou, leč slušnou) hru z alternativní první války, sáhnu po Iron Storm. BF mě taky zklamal...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Až budu chtít (starý, leč slušný) Betlfíld, pustím si dvojku ;) Poslední Betlfíld, kde měl mulťák nějaký (kooperační) smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tomto případě jedině původní 1942...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Něco jako WoT, co? ;) Ale to není od usa/cad/gb.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já oceňuji, že nVidia aspoň něco nového zkusila. Teď je tu hodně názorů, jak jsou RT jednotky a Tensor k ničemu. Nechtěl bych vidět ty komentáře, kdyby nVidia v rámci 2000 řady uvedla jen poladěný Pascal ;)
Nedostatek inovací se nVidii často vyčítal, takže snaha se cenní.
To, že ceny jsou přemrštěné je věc jiná, bohužel daná situací na trhu..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> Nechtěl bych vidět ty komentáře, kdyby nVidia v rámci 2000 řady uvedla jen poladěný Pascal ;)

Tak ta soucasna 2000 ma kolik, 30% vykonu navic vuci 1000 ? pokud by ten poladeny Pascal mel misto RT a Tensoru dalsich 10-20% vykonu navic, tak by mozna ani ta cena moc nevadila. Nebo vykon nynejsich 2000 a trochu nizsi cenu. Kazdy vyrobce ma permanentni snahy se necim kchul odlisit, ale realita je ze 99% zakazniku to nezajima. Takze komentare by byli vseobecne dost pozitivni, rekl bych.

RT a Tensory jsou frikulinske, ale je to nepouzitelne pro 99% hracu, a dokonce i pro cilovou skupinu (hracu s penezi). Je to neco jako byli asynchronni shadery od AMD. Kchul featura a inovace ale pro 99% lidi / softwaru zbytecna. S tim rozdilem ze ty asynchronni shadery asi nezabrali tolik kremiku jako RT...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A tak já si myslím, že všichni ti, kdož říkali, že to poběží maximálně na 60 FPS mouhou být mile překvapeni, že to běží na 65 FPS. Navíc, pokud si pozorný fanoušek zakoupí G-Sync monitor, nerozhodí jej ani občasný drop pod 60FPS. A vzhledem k tomu, že odlesky jsou v nízkém rozlišení je i vlastně dobře to hrát nanejvýš v 1080p.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A jeste vetsi nesmysl nez samotny odraz lamp je odraz vchodu a viz odraz markyzi.... Je to opravdu vysmech...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejlepší je jít ke zdroji (o problémech se ví a pracuje se na nich):
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/161023/battlefield-vs-kn...

DXR
Direct X Raytracing - The BFV 11-14-2018 Update which introduces first release of DXR ray tracing shipped with a couple of known bugs. We recommend in this first release of DXR ray tracing that “DXR Raytraced Reflections Quality” be set to “Low” for the best experience. We will continue to work with Nvidia to further enhance your ray tracing experience.
“Medium” DXR quality preset setting not applied correctly
May cause performance and quality in the “Medium” preset to vary depending on which preset you selected last
Status: Fix coming in an upcoming update.
DXR Performance degraded in maps which feature a lot of foliage
This particularly effects War Stories “Liberte” and “Tirailleur”
Status: Currently investigating
DXR is not automatically enabled for users who can use the tech
This is known. We've provided a brief guide on enabling which includes downloading latest BFV update, Windows update, and GPU drivers.
Status: Workaround provided here.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

diky za link.. teda ale rada ''We recommend in this first release of DXR ray tracing that “DXR Raytraced Reflections Quality” be set to “Low” for the best experience.'' je fakt za vsechny prachy.. clovek si pod marketingovou masirkou koupi grafiku za tisic dolaru, tesi se jak s tim raytracingem bude vsechno vypadat lip a pak dostane 1080p, polovicni fps a jeste mu doporucej nastaveni, kdy je obraz zubatej jak prase, protoze to vic nezvlada..

proc mam chtit raytracing? protoze to vypada lip
jak si to mam nastavit? na minimum, aby to vubec behalo.. bude to vypadat hur, ale na grafice za tisic dolaru se to pak da rozchodit.. wtf, kde je smysl? ((:

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a to sa pamatam, ako prekrucala cast zelenych oci, ked Mantle pridalo v niektorych hrach len 5-7%

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Škoda, že zasa červení nedokážu mať ten istý prístup k RTX ako k Mantle.Tiež im ani nevadí čakať 2 roky kým ich karta "dozreje". Tu už chcú po dvoch mesiacoch hneď všetko odladené. Keď to tak nie je, je to na nič a treba to zrušiť.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

som zvedavy, ako bude dozrievat strata 2/3 vykonu pri raytracingu oproti pure rasterizacii. Mantle malo aspon prinos, RT je teraz skor vizualna degradacia
btw, kto kazal nvidii pri ich miliardach kvartalne vydavat RT grafiky teraz, a nie o pol roka, kde by to bolo podla teba vyladene? (podla mna chyba vykon, nezvladnu to velmi vyladit)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"RT je teraz skor vizualna degradacia"

:-) Na toto sa fakt nedá nič povedať. Ako rýchlo si sa chytil niečoho, za čo kritizovať.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

a nieje? mozno o 10 rokov to bude fotorealisticke, ale teraz je to suntove

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale dá sa niečo povedať.
2070 s RT on = nesmysl
2080 s RT on = stále nesmysl, snad pro FHD a nižšími detaily
2080Ti s RT on = opět nesmysl -> kolik lidí má kartu za cca 35 tisíc a FHD monitor???
Suma Sumárum: Za mě dobrý pokus Nvidie protlačit/posunout technologie kupředu a to se vždy cenní. Nicméně počkal bych na další generaci, kde to zoptimalizují (a bude víc her).
Co se týče tvých výpadů na AMD to nemá smysl komentovat, tam si klesnul na dno ala Crha/Maudit a funguješ tu jako další šašek

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Môžeš mi odcitovať tie výpady na AMD? Na túto firmu som vôbec nič zlé nepovedal. To, že niektorí fandovia sa na jednej strane tešia, že za dva roky im karta dozreje a na druhej chcú NV kritozovať po dvoch mesiacoch, je bohužial fakt. A nemá to nič spoločné s AMD, proti ktorej vôbec nič nemám.

Čo sa týka RT. Vôbec nemusíš s 2080 Ti ísť na FHD. V pohode si s RTX zahráš aj v 2K a to minimálne. Po čase možno aj v 4K keď posunú minimá na 30. Z 26 to nie je ďaleko. Podľa teba je ale priemerných 37 FPS s RTX v 4K taký zlý vysledok, že musíš ísť na FHD? Podľa mňa teda nie. Keď tu hovoríš o šaškoch, čo tak skúsiť sa na to pozrieť odosobnene? 2080 s RTX na 2K a s 2070 s RTX na FHD? Tam to podľa aktuálnych výsledkov smeruje.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Na túto firmu som vôbec nič zlé nepovedal." potvrdzujem (mozno zopar vynimiek)... to si naozaj niikdy nerobil, ale to nieje znamka obejktivity

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja ani netvrdím, že som objektívny. Nikdy som sa na to nehral. Len tento boj AMD vs NV neberiem osobne. Vždy som si kupoval NV kvôli tomu, že som chcel mať podporu všetkých tých fíčur čo tu viacero ludí nanávidí. Ako PhysX či Gameworks. Proste mám rád lepšiu grafiku a knižnice ako tieto tomu dosť pomáhali. Nemám ale potrebu nejak haniť firmu AMD. Je to dobrá firma. Až na poslednú výnimku som mal napríklad od nich procesory a základy PC. Okrem GPU teda. Hlavne nemám potrebu čokolvek hate-ovať. Nie je na to dôvod.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to znamena ze si v istom obdobi kupoval ati, lebo prave oni ponukali lepsie vizualne features. tak? alebo si kupoval grafiku firmy ktora mala vacsie trhove zatupenie a tym padom vacsiu software-ovu podporu?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V časoch keď bolo ATI na vrchole som to velmi nesledoval. To prišlo až vtedy, keď už NV mala jasne na vrch a ATI išlo kupovať AMD. Vždy som mal iba grafiky od NV. Bolo to tak kvôli tomu, že som nemal s NV GPU nikdy problémy a v takom prípade nevidím dôvod prechádzať inam, keď som spokojný s tým čo mám.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

tak potom mi pride pochopitelne ze si si nevsimol kedy mala konkurencia navrch a preco je nvidia tak uspesna

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V čom komkrétne mala konkurencia navrch? Nemala žiadnu alternatívu ku GPU PhysX, má síce GPUOpen knižnicu, ale nič na úrovni HFTS, PCSS či VXAO. NVIDIA proste išla vždy ďalej aj keď to stálo viac výkonu. A ja som radšej oželel výkon (pokiaľ bol konečný výkon dostatočný) na úkor lepšej grafiky. AMD bolo vždy dobré hlavne v tom, že ponúkala lepší pomer cena/výkon. Ten ale pre mňa nebol vždy jediný a hlavný parameter výberu GPU. Nemusíš sa báť o to, že od kúpy ATI firmou AMD som zledoval vývoj dosť dobre.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

to znamena rok 2006 a dalej...? technologie ktore si spomenul niesu az tak stare...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zhruba okolo toho roku 2005. GPU PhysX je tu už inak od roku 2009.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tento myšlenkový pochod nějak nechápu. Jako kdo si historicky nezažil nějakou chvilku, kdy mělo ATI/AMD navrch, tak nemá nárok se vyjadřovat? To mi vyprávěj, první grafickou kartu jsem do pécéčka strčil někdy v roce 1988.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ja som si to historicky zažil. Už nie som najmladší. Ale v časoch ATI šiel tento konkurenčný boj nejak mimo mňa. Od roku zhruba 2005 som to začal intenzívnejšie sledovať a fakt si nepamätám kedy ATI resp. hlavne AMD ponúkalo feature set aspoň na úrovni NV. NVIDIA vypracovala za ten čas dosť dobrú grafickú knižnicu, snaží sa presadiť GPU fyziku (ktorá určite nie je mŕtva, len sa už toľko nepoužíva za účelom marketingu), teraz zasa RT. Ako som písal vyššie. Áno, AMD má GPUOpen, ale nič podobné ako vyššie spomínané advanced fíčury, ktoré má NV v Gameworks. A keďže sa zaujímam hlavne o tú grafiku, tak toto u mňa rozhoduje viac ako pomer cena/výkon, ktorý máva AMD bežne lepší ako NV.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to som urcite nepovedal, skor pisem o tom, ze R&D sa robi tazsie pokial nieje oceneny zakaznikmi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A můžou za to zákazníci, nebo kdo? Upřímně, pokud má AMD v současné době marži na úrovni 40%, tak budou mít stále problémy s financováním své budoucnosti. To není o nějaké nenažranosti, ale ekonomické realitě - technologická firma, má-li ufinancovat svůj růst a rozvoj, potřebuje mít marže na úrovni cca 60%.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ved preto pisem o davnejsej dobe, kedy ati robilo zaujimave pokroky a napriek tomu ich trhovy podiel nestupal. a tu mi Marek napise, ze predtym sa o to nezaujimal a kupoval vzdy nvidiu. a to ze sa da fungovat aj na nizsich marzach dokazuje amd v cpu oblasti si myslim.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zaujmam sa viac o to takých 13 rokov. To je myslím dosť dlhá doba. A za ten čas som nemal prečo z môjho pohľadu kupovať GPU od AMD. Ako píšem vyššie, kupujem si GPU kvôli grafike, nie na základe pomeru cena/výkon, ktorý je tu u veľa ludí určitou mantrou ako jediné správne kritérium. Otázne je, koľkí z nich by na tom zostali lpieť aj vtedy, ak by sa táto veličina preklopila v prospech NV.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

rezignoval som ked si mi sam napisal, ze tvoj ciel nieje objektivita. nemyslim si ze neobjektivita ostatnych ludi by mala byt pre teba prekazkou pokial si objektivny(v ramci logiky/konzistencie), ale kedze to nieje ciel, tak tvoje reakcie su pochopitelne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikto v tejto diskusii nie je objektívny. Aj keď si to niektorí ludia určite myslia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Low lvl API je prospesny SW pro vsechny nezavisle na HW + zvysuje vykon... proc ho porad dokola stavis jako protipol proti schopnostem HW ktere ve vysledku vykon snizuji bez odpovidajiciho vizualniho prinosu ? Koukam ze uz nevis ceho se chytit jako radny obhajce NV :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím si, že vieš, že architektúry AMD a NV sa líšia a low level API síce prinášajú potenciál vyššieho výkonu, ale na druhej strane rpinášajp aj viac práce na optimalizáciu samotného SW tak, aby bol napísaný pre všetkých veľkých hráčov čo najlepšie. Čo sa nie vždy darí (napríklad od sponzoringu od AMD alebo NV často závisí, pre koho je daná hra lepšie optimalizovaná). Tým ale nechcem povedať, že to je niečo zlé. Len sa netreba na to pozerať cez ružové okuliare (základ je síce na HW nezávislý, ale čo najlepšia efektivita už nie).

"proc ho porad dokola stavis jako protipol proti schopnostem HW ktere ve vysledku vykon snizuji bez odpovidajiciho vizualniho prinosu"

1) Stále mi tu je predkladaný nejaký pvestný súboj čo ktorá firma priniesla lepšieho do tohto sveta. Kde AMD sa pripisujú zásluhy ohľadom nových API a kadečoho iného, zatiaľčo u NV sa niektorí ludia tvária, že táto firma sa len vezie a nerobí nič. V tomto kontraste to predsa porovnávame. Nie v zmysel toho, že ide o ekvivalentné veci.

2) Čo znamená odpovedajúci vizuálny prínos? Akože keď mi niečo zniži výkon o 50%, tak by mi to malo pridať zhruba podobný vizuál navyše? Či ako si to mám predstaviť? Vždy platilo, že čím pokročilejšia fíčura v rámci danej doby, tým vyššie výkonové nároky, pričom vizuál sa posúval iba pozvolne. Samozrejme niektoré fíčury sú viac wau ako iné a sú hneď vidieť, ale spochybňovať RT ako to robíte viacerí teraz, to je úplne mimo misu (hlavne keď sme zatiaľ ani nič riadne nevideli). To nie je o obhajobe NV, vy tu stále proti tejto firme bojujete. To je o tom, že mňa viac ako boj medzi AMD a NV a hádanie sa o to, kto je lepší, zaujímajú technológie, ktoré sa vymýšlajú a zavádzajú do reality. Ja vidím prínos vo všetkom - DX12, Vulkán, Gameworks, GPUOpen, Havok, RT, deep learning a iných. To, že vy tu sa tu snažíte glorifiovať iba tie, na ktorých sa viac podielala firma AMD, nie je môj problém. Ani hate všetkého čo NV urobí.

BTW čo keby sme dali čas aj tomu RT, kým dozraje? U AMD mávaš akú rezervu v tomto čakaní? Pol roka, rok? Niektorí ako vidím aj 2 alebo 3 roky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

1) jaky pestni souboj >> AMD (ac na bazi nouze naucila Dalibora housti) proste prinasi otevrene funkcni a levnejsi reseni pro cely trh v tom je asi zasadni rozdil mezi tim co dela NV :)kdyby mela jiny pristup tak napriklad physx mohl mit majoritni podil napric vsemi produkty a podporovali by FS/AS/VRR...
vsak se v 90% pripadu jen veze a navic si celou dobu jako Intel snazi oddelit profi segment a v reakci na AMD to davkuje pomalu i pro "beznejsi" uzivatele za rozumejsi sumu ... NV s tim jake ma finacni prostredky a lidske zdroje by mela AMD zadupat do prachu a ne ze bude sledovat z dalky a aby nahodou v necem neutekli tak to v dalsi generaci doplni taky ...aspon to nedelaji tak blbe jako Intel ktery si vylozene bezkonkurecniho prostredi uzival ...
2) kde zpochybnuji RT ja zpochybnuji nesmyslnou implementaci ze strany NV dle meho je to jednoznacne slepa ulicka takove tech. demo za nepekny priplatek >> vsiml sis doufam ze i predesle generace bez RTX platformy degradovali diky optimalizacim vysledny obraz(to plati i o AMD) ? a ted to jde jeste dal akorat misto uspory "plochy" to stoji naopak jeste vice kremiku :) hrozne mi to pripada princip mp3 formatu akorat ted uz jdou pod unosnou mez ..

z DLSS mam trochu rozporuplne pocity aby to casem nedopadlo tak ze si vykon GPU budeme platit jako sluzbu u NV bych se tomu ani nedivil (zatim je to v cene karty) ;)

omlouvam se ze mam jiny nazor ktery neopevuje NV to by si nekteri vc. tebe a Jirky K prali :) ale proste NV je nejen moralne odvarena firma
.. tohle video klasika starwars s jendnoduchymi modely kde se nic nedeje https://vimeo.com/290465222 a je to na hrane (proste demicko na WoW efekt ) >> BTW je neco podobneho "natoceneho" i s AMD GPU ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemusíš sa ospravdlňovať za to, že máš iný názor. Ja ťa predsa za to nespochybňujem. Tiež som si napísal iba svoj názor. Nikde nepíšem, že to čo si myslím je nejaká všeobecná pravda.

"tohle video klasika starwars s jendnoduchymi modely kde se nic nedeje"

Zober si, že na real-time RT v tomto deme na jar potrebovali 4 Titán Volty. Teraz na to stačí jeden Turing. Podľa mňa je to výborný pokrok.

"BTW je neco podobneho "natoceneho" i s AMD GPU ?"

Netuším. Pokiaľ ale nemá AMD GPU implementáciu DXR (čo nemá), tak by som počítal, že na to budú potrebovať riešenie podobného výkonu ako spomínané 4 Titán Volty.

"vsak se v 90% pripadu jen veze"

:-) Keby sa celú dobu iba viezli, tak nie sú tam kde teraz. NVIDIA je práveže aktívna viac ako dosť. Pokiaľ samozrejme každú pozitívnu snahu ako napríklad teraz v oblasti real-time RT otočís negatívne (všetkos a dá pri troche snahy zhodiť), tak ti samozrejme nič nezostane. Keď si napríklad spomínal ten PhysX, tak vieš o tom, že jeho CPU verzia sa používa v dvoch veľkých herných engine-och, že veľká časť hier na PC a aj na konzole toto API používa? A je to pre všetkých? To je napríklad zásluha NV. Od základov prerobili, zefektívnili a pretlačili CPU PhysX, ktorý je teraz široko rozšírený a multiplatformový. A to je len jeden príklad. Toto nie je o fandení nejakej firme ale o skutočnom sledovaní toho čo sa deje. Mne to príde, že vidíš AMD v dosť ružobvých okuliaroch a máš túto firmu zidealizovanú. To, že sa im nedarí nie je preto, že by boli najlepší a ťahali trh a len im niekto ubližuje. Pokiaľ by AMD naozaj ten trh ťahalo, tak je ich pozícia voči NV úplne opačná než je tomu teraz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

skoda zajimal by mne rozdil mezi pascalem/voltou s rozborem kvality renderingu vs 2080 s DLSS :)

DXR by melo slapat univerzalne na vsem (nektere zakladni testy pres DXR spustit jdou) takze pak uz zalezi jen na vyvojarich ...

narazim na segmentaci profi a hernich karet kdy nam NV prinasi "rozsireni" funkci az v reakci na AMD ... po dlouhe dobe prisli s velmi spornou HW akceleraci RT ..kdyz koukam na videa tak mam velmi smisene pocity kdyz si porovnam "odlesky" treba na me GTX 980 coz je klasicka Rasterizace na dnes jiz podle nekterych low end karte tak mi to nepripada o tolik jine a nedochazi tam k takove degradaci detailu) jako s RTX ON (vc. DLSS + RT) >>> porovnavam jen screenshoty a videa jelikoz nemam RTX kartu :)

PhysX neni jejich "dite" a i tak urcite vis ze CPU PhysX je ve srovnani s GPU akceleraci takovy "potrat" :) a tim ze nasilne zarizly podporu GPU akcelerace v momente co detekuji AMD produkt je proste prasarna ....takze ne neni to pro vsechny ;) degraduje nejak AMD treba FS/AS ci VRR kdyz detekuje NV kartu ? NE! ani to z principu neni umozneno protoze je to otevreny standard.. oh wait NV to radeji ani nepodporuje asi se boji otevrenych standardu (btw ani MS neni v tomhle smeru tak zatvrzely)

bavime se o technologiich/funkcich nebo o vykon/cena/spotreba nezavisle na tom co je pod "kapotou" ? to si musime ujasnit jinak nelze pokracovat dal ;)

AMD dokazu za jeji herni produkty kritizovat coz se da dohledat v diskuzich ..pokud resime jinou rovinu tak ano tam se mi AMD pristup libi mnohem vice nez ten NV ...ale to snad kazdemu kdo ma aspon stipec zdraveho rozumu i rovnou pater ;)

AMD prokleti je zvlastni i kdyz jednou za cas prijdou s lepsim i levnejsim produktem sila znacky a podlost konkurence dela sve ...tohle je svet iOvci, NV ovci, Intel ovci ...jen AMD jich ma nejmene :) >> btw nerikam kdo taha trh(to chapu tak kdo vic proda a vydela) ale o tom ze diky AMD mame mimo jine i cast funkci z profi segmentu i v nejlevnejsim spotrebaku a NV reaguje v zavesu na konkurenci :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"PhysX neni jejich "dite" a i tak urcite vis ze CPU PhysX je ve srovnani s GPU akceleraci takovy "potrat"

Presne toto je to o čom hovorím. Nevieš o tom vôbec nič a ja ťa ťažko prevedčím, že sa mýliš keď ani nemáuš záujem reálne sledovať to k čomu sa vyjadruješ. NVIDIA prepísala kompletne celý PhysX nanovo. Pre niektoré fíčury ako fyziku pevných telies vytvorili 2 vetvy. A to CPU aj GPU. Obe sú dobre optimalizované. CPU vetva zvláda to, čo kedysi nebolo, čo sa týka výkonu. Aj keď PhysX nebol začatý vývojovo u NV (a to nebolo ani u firmy AGEIA, ktorá kúpila iné API na fyziku, z ktorej sa potom stal PhysX), ale tá knižnica, ktorú NV vyvinula za posledné roky už nemá nič spoločné s tou, ktorú pred 10 rokmi kúpila. Akurát názov. Okrem toho implikácia na potrat kvôli rozdielu medzi CPU a GPU fyzikou nie je na mieste. GPU je na určité výpočty oveľa efektívnejšia a lepšia. Takže je jasné, že bude aj v tomto smere citeľne výkonnejšia. Na druhej strane má všetko svoje hranice. By si sa čudoval ako sa to niekedy správa. Len príklad. Zober si, že by si mal fyziku pevných telies použiť cez CPU alebo GPU. Pri experimentovaní by si zistil, že do 1000 telies je to efektívnejšie robiť cez CPU, od 1000 do 10 000 je to zasa efektívnejšie na GPU, ale od 10 000 vyššie znova na CPU. Čísla som si teraz vymyslel, lebo si ich už presne nepamätám, ale to fungovanie zostáva. Čítal som o tom v článkoch dávnejšie. Aj GPU má svoje ĺimity kedy jeho efektivita klesne pod hranicu keď sa ho už neoplatí používať. NVIDIA na toto implementovala možnosť, že si môžu vývojári za behu prepínať čo má toto akcelerovať. To je len jeden príklad. Ono by to chcelo, aby si si pozrel informácie o tom, čo hovoríš a nežil z umelo vytvorených predsudkov. BTW časť GPU fíčur NV zjednotila a vylepšila pod novým API, ktoré sa volá Flex a ktoré má jednak CUDA vetvu, ale aj DirectCompute vetvu. T.j. takú, ktorá sa dá použiť pre všetkých.

"a tim ze nasilne zarizly podporu GPU akcelerace v momente co detekuji AMD produkt je proste prasarna"

Toto je jediná vec, ktorá sa dá NV ohľadom PhysX vyčítať a tiež si myslím, že to bola chyba.

"bavime se o technologiich/funkcich"

Ja som sa bavil o technológiách. Vidím, že keď ty v tomto smere vidíš open, tak je to hneď najlepšie a presne tak ako sa to má robiť a že to nejak posúva vývoj dopredu. Ono si je treba uvedomiť, že vývoj sa musí ťahať. Toto ťahanie stojí zdroje (ludí, peniaze, čas). Ak chceš, aby firma napredovala, musí mať biznis plán, ktorý jej bude zarábať. Takže môžeš mať na jednej strane trebárs GPUOpen, ktorý nikto nepožíva, ale hlavne, že je open. Na druhej strane máš zasa Gameworks, ktorý NV tlačí a vyvíja a ktorý vďaka tomu, že sa využíva aj na marketing pre pritiahnutie ludí, aby si kúpili GPU od NV, tak zároveň si takto na svoj vývoj zarobí. A môže sa vyvíjať ďalej. Si myslím, že aj vďaka tomu ponúka GW vyspelejšie fíčury a napreduje rýchlejšie. Určite teraz rozmýšlaš nad všetkými možnými neprávosťami, čo sa podľa teba udiali okolo tejto knižnice. Niekde aj budeš mať pravdu. Bohužial ale väčšina káuz okolo hier s GW bolo doslova vyrobených umelo konšpiráciami ludí, ktorí ani nevedeli o čom vlastne píšu. Keď obviňovali GW z toho, že spôsoboval chyby, ktoré ale nemal ako, keďže moduly z neho použité nemali nič spoločné s tým, čo sa kritizovalo. Ale to by najskôr takí ludia museli niečo o tom vedieť a nie hneď hlásiť, že za každú chybu v hre môže GW.

"AMD prokleti je zvlastni i kdyz jednou za cas prijdou s lepsim i levnejsim produktem sila znacky a podlost konkurence dela sve"

To je ten problém. Raz za čas. To je sakra málo. a zlepšenie povesti musí byť AMD silnejšie. Na to musia prísť s niečím ako Ryzen aj v GPU oblasti.

"btw nerikam kdo taha trh(to chapu tak kdo vic proda a vydela)"

Nie. Vôbec som to nemyslel v tomto zmysle. NVIDIA ako firma sa podieľa na vývoji technológií v oblasti renderingu a teraz aj v strojovom učení a ťahá v tomto smre vývoj dopredu. Tiež je súčasťou Khronosu, tiež sa podieľa na vývoji grafických API. Snáď si nemyslíš, že vývoj nových API šiel úplne mimo nich. AMD to síce popohnalo, ale nemusíš sa báť o to, že by NV niekto z toho vynechal. Vôbec neplatí to čo si písal, že sa táto firma z 90% iba vezie.

"ze diky AMD mame mimo jine i cast funkci z profi segmentu i v nejlevnejsim spotrebaku a NV reaguje v zavesu na konkurenci"

To už závisí od plánu akým chcú používať svoje GPU. AMD na rozdiel od NV nevyrába toľko typov čipov a tým ich má viac univerzálnejšie, ale je to skôr na ich škodu. NV má tým pádom herné čipy menšie a/alebo efektívnejšie. Vďaka tomu sa viac presadili. Nie preto, že by sa niekto spriahol proti AMD. BTW načo sú ti profi fíčury na hernej GPU. Drvivá väčšina ludí, ktorí sú cielovou skupinou pre tieto grafické karty, ani nevie aký je medzi tým rozdiel. :-) Ja si myslím, že časom k takému modelu príde aj AMD. Možno keď sa viac finančne zahoja.

Samozrejme toto všetko sú iba moje názory. Takže to tak treba ja brať. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"BTW načo sú ti profi fíčury na hernej GPU"
mimo jine ze nemusim kupovat vyrazne drazsi a slabsi HW abych dosahl tehoz ;) napr. jeste docela nedavno byl strop 8bit na kanal AMD to prolomilo jako prvni

v Khronos jsou samozrejme velci hraci tohle bylo uplne zbytecne zminovat :) a to jen kvuli tomu ze je to pro ne vyhodne:) veze v tom smyslu ze nedela veci ktere nemusi i kdyz ma mnohem vice prostoru ;) tohle proste obhajovat nebudu ....

"To je ten problém. Raz za čas. To je sakra málo. a zlepšenie povesti musí byť AMD silnejšie."
on je problem v te nekale konkurenci ze i v tech "svetlych" momentech je pripravi o zisky a dale znehodnocuji znacku jako takovou a sam si asi moc dobre uvedomujes ze se vyvoj pohybuje v miliardovych castkach a ze dobra povest taky dela hodne ... opet zase dokazujes komu jsi naklonen ne ani tak komu ale jake chovani v podstate podporujes/schvalujes to ze jednou za cas napises odsuzujici veticku ale zazdis to milionem "od na radost" to nezmeni ;) >>> je docela zazrak ze i pres praktiky konkurence dokazali dodat na trh neco jako je Ryzen a ze stale drzi krok i v GPU oblasti .. kdyby tohle nezvladli tak tu zavladne takovy hegemon INTEL + NV ze by jsme se z toho po****

"Ja som sa bavil o technológiách. Vidím, že keď ty v tomto smere vidíš open"
neco jineho je Open reseni a neco jineho je si budovat zavislost na svych produktech a budovat monopolni postaveni na trhu nezavisle na kvalite svych produktu ... ano jsem proti vsem striktne uzavrenym resenim na zavislosti online pripojeni a cloudu atd atd je to cesta do pekel ....hodne firem jde timto smerem vc. NV ...

"Presne toto je to o čom hovorím. Nevieš o tom vôbec nič a ja ťa ťažko prevedčím"
my se asi nechapeme bavime se o prinosech do daneho segmentu ne o tom ze po prvotnim impulsu ustrnul veskery vyvoj to by bylo hodne naivni si tohle myslet ze na to uz nikdo v budoucnu ani nesahne :)
spis mam pocit ze tomu nerozumis ty tomu ale neverim nejspis jsi jen obhajce NV "ex offo" :) pisu o tom ze s CPU nedosahnes ani z daleka tak dobreho vysledku jako s GPU a kdyz by ses chtel jen priblizit tak CPU zavaris a FPS budou tragicky nizke ;) to ze se mi snazis namluvit ze pod spravnych uhlem pohledu na GPU vs CPU neni vykonnostni ani kvalitativni rozdil je proste blbost >>> physx je dalsi priklad jak to dokaze vendor lock reseni totalne pokazit ...a nejhorsi je ze i kdyz si koupis HW od NV na akceleraci physX tak si nepomuzes kdyz budes mit AMD kartu >>> coz je dalsi ukazka prasackeho pristupu NV ....s pFlexem jde spravnym smerem o tom zadna ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1 vec je 8bit na kanál a druhá zbytočne veľká podpora FP64. Rozšírenie v šírke bitov na kanál je prospešné pre všetkých, takže takéto niečo určite nijak neznehodnocujem a beriem ako plus.

"on je problem v te nekale konkurenci ze i v tech "svetlych" momentech je pripravi o zisky a dale znehodnocuji znacku jako takovou"

Kedy pripravila NVIDIA o zisky AMD? O Intelu viem, bavíme sa teraz ale o grafickom trhu, tak som sa na to pozeral iba z tohto pohľadu.

"ne o tom ze po prvotnim impulsu ustrnul veskery vyvoj"

Práveže vývoj PhysXu trval roky. Nie, že ustrnul. Až po vydaní verzie 3.4 sa prestali dopĺňať nove fíčury, ale sa iba ladí a udržiava aktuálny stav. PhysX naozaj prešiel dosť veľkým vývojom a to hovorím aj o jeho CPU variante.

"to ze se mi snazis namluvit ze pod spravnych uhlem pohledu na GPU vs CPU neni vykonnostni ani kvalitativni rozdil je proste blbost"

To nikde netvrdím. Kvalitatívny rozdiel je samozrejme na strane GPU vzhľadom na to, že dokáže obslúžiť oveľa viac objektov. Výkonnostný rozdiel je tiež jednoznačne na strane GPU ak ide o úlohy, ktoré mu sedia najlepšie (napríklad všetko okolo časticových systémov). Aj GPU má ale svoje hranice a môže sa stať, že po ich prekročení je výkonnostný rozdiel za jedno oproti CPU. Na to som davnejšie videl testy o akých som písal vyššie. A to je to o čom som hovoril.

"physx je dalsi priklad jak to dokaze vendor lock reseni totalne pokazit"

GPU PhysX varianta síce ustrnula na úkor Flexu (aj keď sa ojedinele sem tam vráti - najbližšie v Metre Exodus), ale CPU varianta je dosť úspešná. Tam sa o pokazení nedá určite hovoriť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čekal bych, že karta za takový balík s novou supr mega featurou zvládne 4K mnohem lépe. A světe div se, ono ne! Na co pak takovou kartu s tak "skvělým" poměrem cena/výkon?! Je snad jiný důvod proč si takové drahé monstrum kupovat než 4K?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

- Realističtější podání grafiky
- High refesh rate hraní
- počítám že semiprofi scéna si pro to také nějaké uplatnění najde..

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

"Realističtější podání grafiky" - kostečkovaná realističtější realita :oDDD kravina co píšeš
"High refesh rate hraní" - to snad ani nemyslíš vážně, díval ses vůbec na ty grafy?
Jen s poslední větou se částečně dá souhlasit, záleží kolik jich v reálu bude

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý den pane K,

víte, že byste si mohl založit třeba marketingovou kancelář?
Tam je většinou jedno, co kdo plácá, hlavně aby to znělo, že to umí všechno.
https://www.youtube.com/watch?v=yV91nAe0ebY&t=10m15s

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jirik detaily neresi, on ma v tech vecech jasno.. ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ono nejde jen o historickou presnost... Hral jsem to v patek na XOX prerelease EAaccess a nevim jestli se ze me stal kripl na ruce ale s autama se jezdi prdelne a to nemluvim o letadlech... :( Pritom predchozi BF byl bez problemu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lol , hlavně jak Crha a další měli tolik keců že Tomb Raider je vyjímka a jinde tomu bude jinak, dokonce že to pojede s RT rychleji než bez. Tak myslím že RT průser je už každému jasný. Tím nechci říct že RTX jsou špatné karty, 2080Ti má prostě nejlepší i hrubý výkon, takže se neztratí. Na druhou stranu je škoda, že třetina křemíku padla na tuhle blbost a ne na něco, co by pomohlo "normálnímu" renderingu.

Nebo je tu ještě někdo komu přijde normální kupovat ke grafice za 35-40 tisíc monitor za 4 (full HD, 60Hz)?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Třetina je údaj, který se objevuje v diskusích, ale není vůbec ničím podložený. Už z principu to nemůže být tolik, viz srovnání plochy čipu s Voltou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

třeba to není vůbec nic a je to SW záležitost ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Čo tak sa na to pozrieť trošku reálnejšie a nie cez červené okuliare? Včera som sem dával odkaz na test, kde RTX 2080 Ti mala síce 60 FPS priemer a nejakých 35 FPS min vo FHD, ale v 2K mala 54 FPS s 30 minimum a v 4K zasa 37 FPS s minimom na 26. Všimli ste si, že ten výkon vôbec neklesá tak ako by mal so zvyšujúcim sa rozlíšením? Že je tam otvorený priestor na vytiahnutie minima vyššie? Ak by to bolo aj tých 37 FPS v 4K s minimom 30 (čo je reálne keďže podľa release note ide o early access implementáciu), tak je to v pohode hrateľné aj 4K. Samozrejme nie na mulťák ale s takýmto výkonom v hrách ako SOTR alebo Metro je to v pohode. Ale tak keď chcete silou mocou sami seba vnútorne presvedčovať, že zasa NVIDIA niečo pokašlala (pre vás ako vždy), tak to potom chápem.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Problem Marku je v tom, ze to je podobna situace ve ktere byva AMD, akorat ze se to prohodilo. Ten prvni dojem byva nejdulezitejsi a vetsina lidi se tim uz dal bud zabyvat nebude a nebo az s delsim odstupem, pokud vubec. Tudiz BF5ce zustane nalepka nedotazeneho pomaleho TR a kartam NV nedostatecny vykon. I pokud to treba za 2-3 mesice dostanou do lepsiho stavu(coz neni vubec jiste) vetsina lidi to stejne uz nepostrehne, pokud to nebou v te dobe sami hrat. A protoze to je prvni hra s RT vubec, tak tu nalepku dostane i aktualni NV TR technologie. Je to podobna situace toho, kdyz dodelava AMD veci za pochodu..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

... a celé to je umocněno výkřiky koženkového mužíka o tom že " it just works!"

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

+1 :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

" it just works!"...give us your money ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Súhlasím. Prvý dojem je zlý. Neboli pripravení tak ako sa tvárili. Aj prirovnanie k AMD celkom sedí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

AMD nedodělává věci za pochodu, AMD zraje. Třeba uzraje i NV TR ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

post patril inam

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejlepší je kritika na něco, čeho se nemůžu ani dotknout, natož si to vyzkoušet.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To není tak úplně pravda. 60fps na fullHD monitoru už asi viděla většina z nás takže představu máme. Na RX 570/GF1050 je to ok, za 40 tisíc to ale ok není

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže RX570/GF1050 zvládnou RT při 60fps na fhd monitoru? Paráda ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě by spíše zajímalo jak to vypadá s RT a bez RT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na to jsou dostupna videa..trba tady
http://www.pcgameshardware.de/Battlefield-5-Spiel-61688/Videos/Battlefie...
Ale urcite najdes neco i s anglickym komentarem..
RT v BG5 pridava opravdu 'jen' zrcadleni vody, kaluzi, oken a casti nalestenych predmetu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V podstate si toho ani nevsimnes, kdyz nevis kam se divat. A proti screen space reflections pri te vrave nepoznas rozdil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Upřímně, já jsem spíše zvědav, jestli DICE opravili režim DX12, který rozbili cca před rokem v BF1. Na začátku mi DX12 běhal líp, než DX11, ale pak s nějakým updatem přišel rubberbanding, záseky, vysoké vytížení CPU. :-(

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Podle Hardware Unboxed se nezmenilo nic, je to furt rozbity a frametimes litaj vsude mozne.
Ja jsem tomu vcera venoval 12 hodin a s dx12 se mi hralo lepe. Frametimes jsem nemeril, na to jsem byl linej. Tak nevim...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

takže je to stejné, což jsem, sice nerad, ale očekával. :-(
Přitom zpočátku po uvedení BF1 a zejména předtím BF4 s Mantle byly subjektivně lepší, než DX11.

No, uvidíme. Nechtěl jsem EA strkat peníze jen kvůli early accessu, takže se přesvědčím až toho dvacátého.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja neviem ci som to v tych clankoch prehliadla, ale su niekde testy spotreby so zapnutym RT? Asi tam bude nejaky narast spotreby a odpadoveho tepla ked sa k rastrovacim jednotkam pripoja aj obvody ktore v predchadzajucich benchmarkoch "spali"? Alebo to je podobne pripadne nizsie, kedze rastrovacie jednotky sa "flakaju" pri podstatne nizsom rozliseni a FPS?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Flákají se, než jim RT jádra pošlou koordináty/atributy těch 720p kostek=pixelů "z vedlejší dimenze/z poza zdrcadla" a možná i než to DLSS upscaluje, pokud ho mají zaplý. V Low ho možná ani zaplý nemají (i) a stejně tak "pokoj za zrcadlem" končí mnohem blíže (ii), jak vidno na lampách (i) či v kalužích v lese, kde god ray v dáli končí opticky půl metru pod hladinou ale jiný vertikální odraz hluboko třeba 3 metry pod hladinou (ii).

Ale je to tou hrou, u takového Overwatch nebo Fire Watch si to umím představit sakum prásk celé i se stíny "General Illumination" (*). Tady je potom problém, že pokud je za zrcadly moc objektů = vegetace, s každou přidanou odrazovou plochou se to celý zahltí (někde je hrdlo, třeba i na jejich sběrnici).

Z toho plyne, že se spotřebou to může udělat cokoli oběma směry, jak napříč scénami tak hrami - za současného stavu by ale měla spotřeba klesnout; udělat 160 fps (OFF) je něco jiného než 65 fps (RTX ON): v druhém případě i přesto, že se (méně než) třetina čipu probere, dvě třetiny čipu se zase polouspí - pokud tedy za zrcadly není drawcall peklo, že. Tedy v tomto a v ideálním světě, kdyby RTX nemělo dopad na výkon nebo nebylo nikde úzké hrdlo, by pochopitelně vzrostla.

(*) https://www.youtube.com/watch?v=ZnQRzLZ5nEE
(i) fota v článku
(ii) 5:40 http://vcdn.computec.de/ct/2018/11/79764_hd.mp4

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Za ty prachy. No, nekup to... No, nekoupim. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Rozdiel v grafike nula nula nic, ale hlavne ze si to fanboys nakupili :D:D
Vydelit fps dvoma a zabezpecit si predaje na dalsiu dekadu.
Ked uz sme sa blizili ze kazda hra facha dobre tak teraz do toho zacnu ladovat tento gimmick aby si zase ludia museli nakupit novy hw. Joke.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Keď raz zistíš čo je to RT, budeš sa smiať nad takýmito komentármi. :-) To čo si napísal je ako povedať niečo v zmysle, keď už všetci vieme byciklovať, načo nám sem pchajú tie drahé autá. Preč istotu to napíše. Bycikel je rasterizácia a auto RT.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

bicykel :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Máš pravdu, ale nechci aby som začal opravovať ja teba. :-) Ja urobím chybu iba raz za čas.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

kazdy ma narok na nazor, a ked budes mat pravdu, casom, preco nie...
no, nvidia sa snazila spravit fyziku, teraz sa snazi shiny veci, dufam ze konecne dalsia vec bude super inteligencia v hrach, uz by to bodlo :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, až na to že RTX není auto, protože RT rendering celé scény nezvládá, jen jakýsi hybrid, který ve skutečnosti představuje jednotky % celé scény, většina je rasterizace (bycikel)

Použiji-li tvůj příměr, pak RTX je bycikel s volantem místo řídítek za cenu levnějšího auta, který si hraje na auto

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Použiji-li tvůj příměr, pak RTX je bycikel s volantem místo řídítek za cenu levnějšího auta"

:-) Toto sedí naozaj viac. Akurát nie RT, ale cena GPU toľko stojí. Tie peniaze nedávaš iba za RT. Ďalšia vec je, že sa týmto začína budovať RT pipeline, ktorá sa bude postupne vylepšovať.Vývojári si na to postupne tiež zvyknú. Čo sa týka bežných ludí, kto je ochotný investovať do aktuálnej generácie, tak v tom nevidím nič zlé. Ja tiež nedám za GPU 1400E. Aspoň nie teraz. Ale nevidím dôvod kritizovať ludí, ktorí to urobia. Ak to teda urobia bez pôžičky. Inak je to choré. :-) A nevidím ani dôvod túto technológiu v terajšej podobe RTX kritizovať ešte aj za to, že vôbec je. Je to ako keby tu veľa ludí ani v skutočnosti nezaujímali nové technológie. Mi to pripomína futbalových "fanúšikov", ktorých nezaujíma futbal, len sa potrebujú vyventilovať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak určitě, trochu toho štěstíčka, kolečko navíc a vyměním kolo za auto, který jede o polovinu pomaleji, než to kolo. Tak to sorry jako...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak pozor zasa sa netvárme, že ide iba o ten výkon. Za menšiu rýchlosť zasa dostanete komfortnejšiu jazdu s lepšou výbavou. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

O polovinu pomaleji vůči čemu? To kolo má RT? (a ano, v této podobě je RT opravdu jen ukázkou možností, co by mohlo být, až bude výkon...)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Víte to s těmi auty a koly jsem nevymyslel já.
Nejdříve si prosím přečtěte příspěvek, na který jsem reagoval...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vy si prosím přečtěte Váš příspěvek "...a vyměním kolo za auto, který jede o polovinu pomaleji, než to kolo..."; na to jsem reagoval.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A co je to co nam prinesla NV kolo s elektromotorem bez aku ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmmmm takze, az se tedy podari na karty nacpat (mozna by to slo i jako extra chip vedle GPU) 4x - 8x vice RT jednotek, nez ma 2080Ti, tak uz to zacne byt ve hrach pouzitelne.

Jenze ..... Takovy RT chip by mel cca stejne tranzistoru a byl stejne velky jako cely chip 2080Ti (cca 19 miliard tranzistoru), takze by byl pekne drahy, o spotrebe nemluve. A jeste ke vsemu by se s klasickym GPU blokovali v pristupu do graficke pameti.

No ....... to je celkem orisek, ktery urcite nepujde vyresit ani v 3 letem obdobi, spise si pockame jeste dele.

Pokud samo nekdo (AMD) neprekvapi s HW lepsimi RT jednotkami, ktere budou potrebovat mene tranzistoru, nez tahle prvni generace od NVidie. Coz je asi tak jedina nadeje - prece jen, jsou to fungl nove jednotky a treba to inzenyri dokazi zoptimalizovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A jeste jedna vec .... stavajici RT jednotky jsou pro grafiku prilis pomale (aspon pro ty odrzay), mozna ale budou stacit pro RT stiny (tam neni potreba takova kvalita, jako u tech odrazu).

A mozna pujdou pouzit i pro neco uplne jineho - simulaci prenosu zvuku ve scene - odrazy a tlumeni zvuku od ruznych povrchu, nez se zvuk dostane do avatarova ucha. Na to se RT algoritmy daji take pouzit - mohlo by to vyznamne zlepsit kvalitu ozvuceni ve hrach.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono to fakt funguje. Bomba! Jakmile pridaj podporu do unreal enginu (coz by snad mela byt verze 4.22 (nedavno vysla 4.21), tak zacnu uvazovat nad 2070. Ale uz takhle, skvela prace Nvidia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

..a pak jsi se probudil..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, hoši, za cenu nových RTX můžete poděkovat jen a jen manažerům a marketingu AMD, protože díky jejich rozhodnutím teď nemají vůbec nic, čím by konkurovali. Pokud bych já byl na místě NV, tak bych té situace také využil a shromažďoval kapitál na pozdější, hubenější časy. Apropó, je fascinující, že pokud přijde s nějakým technologickým pokrokem AMD, tak je to brilantní (vzpomínám třeba na tesselaci, kde se z toho jeden addmin snad málem udělal, a realita byla taková, že hry dorazily tak s dvouletým (?) zpožděním), ale pokud s tím přijde NV, tak je to špatně. A špatně proto, protože se firma chová tržně a musí se uživit (na rozdíl od některých firem, do kterých kdosi leje kapitál a i přes neskutečné dluhy nejsou v konkurzu - jako sorry, tohle opravdu doteď nemohu pochopit), tudíž své technologie nabízí za úplatu. Ale ve své podstatě je to jedno, za pár let stejně všechno sejmou číňané svými dotovanými cenami a po NV či AMD neštěkne ani pes, pokud nebudou chytří a netransformují se na společnost typu IBM. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Jo, hoši, za cenu nových RTX můžete poděkovat jen a jen manažerům a marketingu AMD..".. nikoliv, za tu muzeme podekovat NV. NV dela ceny, nikoliv AMD.
Fascinuji mne tyhle "trzni pohledy", jako by clovek/firma nemeli zadnou zodpovednost za to co delaji, ale ma ji "trh" neboli konkurence. Tohle je presne ten druh Klausovych kecu, ktere tady solil cela devadesata leta. Tahle mentalita se docela podoba tomu, kdyz nekoho vykradou a neobvini zlodeje, ale vykradeneho, protoze nemel dostatecne pancerovane dvere..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Milí Tombomino a Tome,
cenu určuje jen a jen trh a konkurence, na nějaké dobromilství zapomeňte. Až budete akcionáři nvidie, budete chtít na akcii 5 dolarů nebo 10 dolarů? Až budete zaměstnanec nvidie, tak se spokojíte s 20ti dolary na hodinu, když by jste mohli mít 30? :-o Nechte toho brečení, NV jen využívá (z vašeho pohledu bezostyšně) situace k finančnímu zajištění firmy. A že jsou ceny AMD nižší? Samozřejmě, že jsou nižší, když potřebují saturovat trh.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mily Ludku, s touhle jednoduchou ekonomickou demagogii na mne nechodte. Firma ma zodpovednost za svoje chovani, stejne jako ji ma clovek. To ze jeden krade neznamena, ze musi krast vsichni. Stejne je to i s firmami. To ze soucasny spolecensky level klesl tak hluboko, ze jedine meritko je vyska zisku je smutne. To ze se hraji "monopoly" s virtualnimi penezmi a akciemi jen doklada v jakych srackach ve skutecnosti tyhle veci jsou. A co se tyce vynosu z akcii..az tahle planeta k vuli idiotskym vynosum z akcii firem bude znicena, a ze nezbyva uz moc, tak vite k cemu pak budou dobre...
S pozdravem ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, morální aspekt zde chybí, s tím mohu jen souhlasit, nicméně tohle je (smutná) realita. Z druhé strany - jak může firma s miliardovými dluhy stále fungovat? Kdo jí sanuje a čím? Virtuálními penězi z jiných virtuálních obchodů? Špinavými penězi, které se musí proprat? Takže z mého pohledu je dosti jednostranné odsuzovat jednu firmu za její chování ohledně nastavení cen a druhou vyzdvihovat jen na základě tohoto aspektu (tzn. nižších cen produktu).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Akorat ja nevyzdvihuji AMD, az zacne AMD delat to stejne, bude se mi to stejne nelibit. AMD je (prozatim) sympatictejsi..az nebude..tak nebude..
Vem te si, ze jedna blba grafika karta, ktera v principu ani nezvlada to, co s ni bylo avizovano, stoji stejne jako uz obstojny notebook, kde mate CPU, GPU, Display, kvalitni sasi s magneziem, atd.. vzdyt je to obskurni..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Jo, hoši, za cenu nových RTX můžete poděkovat jen a jen manažerům a marketingu AMD, protože díky jejich rozhodnutím teď nemají vůbec nic, čím by konkurovali. "

ještě napiš, že za to znásilnění si ta ženská může sama a dovršíš své dílo :)

někdo má páteř i charakter a někdo prostě nemá a podle toho koná... takový už je svět :)

vše má své meze i AMD teď funguje v černých číslech a to má velmi malou část trhu v tomhle opravdu zakopaného psa nehledej :)))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já nevím. RT na stavajici litografii mi prijde jako predcasny porod ze strany NopeVidie. Kdyby aspon meli v maliku nejakou spolupraci s vicero vyvojari her a pominu fakt ze to kdovijak uzasne zlepseni (zatim) neni. Takhle mi to prijde jako vec pro hipstery aby se meli cim chlubit jak nejsou mainstream a proste na to maji.
Naopak to dava prostor a pouceni AMD aby to treba vyvojem smerovali niz nez na highend v budoucnu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zdravím všechny
Potřebuji poradit mám z alzy pc game box RTX2080 a koupenou hru Battlefield 5 verze 23110, ale nemám možnost od 20.11.2018 nastavit DXR nastavím DX 12 ale nemám ve hře možnost zapnout DXR ENABLE“. Zároveň je pak možné nastavit úroveň odrazů a odlesků volbou „DXR RAYTRACE REFLECTION QUALITY“ můžete mi prosím poradit co s tím ty kolonky tam vůbec nemám

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.