Bude mít R580 celkem 48 pixel shaderů?
Server The Inquirer zveřejnil informaci o některých možných parametrech grafického čipu R580. Pokud si rozpomenete na architekturu R520, vybavíte si, jakým způsobem byly uspořádány pixel shadery v GPU. Inquireři nyní říkají, že jejich počet povýší rovnou na trojnásobek, tedy na 48, zatímco počet texturovacích jednotek zůstane na čísle 16. Díky tomu bude moci R580 provádět (teoreticky) až trojnásobek „pixelových výpočtů“ ve srovnání s R520, přičemž ATI dle zdroje věří, že právě 3:1 je vhodný poměr mezi počtem pixel shader a texturovacích jednotek. Snad jen připomeňmě, že GPU Xboxu 360, ATI R500 Xenos, má 48 unifikovaných shaderů, takže pro ATI by tento počet opravdu neměl být problémem.
No, pokud to nakonec bude pravda, tak to jistě nepotěší nVidii, která pro změnu chystá pro G71, alias nástupce GeForce 7800 GTX, údajně celkem 32 pipeline, což má značit 32 pixel shader a 24 texturovacích jednotek (současná 7800 GTX jich má 24/16). Současně se v té době jistě bude spousta „digitálních videoamatérů“ těšit na to, co trojnásobek pixel shaderů udělá s výkonem při hardwarové kompresi videa pomocí GPU R580. No uvidíme za pár týdnů/měsíců.