Byla vydána specifikace OpenGL 1.5
Ačkoliv se očekával nástup verze 2.0, OpenGL ARB (Architecture Review Board) oznámilo, že je hotova specifikace 1.5. Jako nejdůležitější změna ve verzi 1.5 je označováno OpenGL Shading Language 1.0. Jde o oficiální rozšíření OpenGL, které přidává možnost používat shader objekty, vertex shadery, fragment shadery a samozřejmě je možné využívat hardwarové implementace v současných grafických akcelerátorech. A právě toto rozšíření by se mělo stát základem pro OpenGL verzi 2.0. Abych vás o něco neošidil, v tiskové zprávě se ještě uvádí tyto výhody nové verze:
- Vertex Buffer Object: vertex pole pro rychlejší rendering
- Shadow Function: další porovnávací funkce pro shadow mapping
- Occlusion Query: asynchronní occlusion test pro lepší vyřazování částí scén, které není třeba renderovat
- Non power-of-two Textures: pro více efektivní používání textur, včetně mipmap
A prý máme očekávat první grafické karty s podporou OpenGL 1.5 ještě letos.
Diskuse ke článku Byla vydána specifikace OpenGL 1.5