Carmack na Game Developers Conference
Přednášky Johna Carmacka jsou velmi zajímavé a nejinak tomu bylo i u poslední na GDC. Na začátku se nejdřív ohlédl za minulostí, kdy před nějakými 12 až 15 lety, když začínal, měly počítače 1MHz procesor a 4 kB paměti. Oproti tehdejším počítačům jsou ty dnešní zhruba milionkrát rychlejší a pokud bychom se podívali do budoucnosti, tak za 10 až 12 let bude možné renderovat v rychlosti 60 snímků za sekundu to, co nyní jsme schopni renderovat rychlostí jeden snímek za 4,5 hodiny!
Dál se věnoval faktu, že vývoj her je stále dražší a dražší a očekává, že brzo u nějaké hranice padne 100milionová hranice rozpočtu (samozřejmě v dolarech). Také se zmínil, že po Doomu III, který je po čtyřech letech téměř hotov pro vydání, bude id svou další hru dělat kratší dobu, protože nebude mít tak obrovský skok v grafice, jaký je od Quake III Areny na Doom III. Dokonce v id zvažují i remake Quake II, kdy by se prostě mohli zaměřit pouze na technickou stránku věci a příběh se vším okolo by již měli hotový.