Čínští výrobci mobilů vstupují na trh s tablety
Firmy jako Huawei, ZTE a Xiaomi Technology, které jsou známé spíše výrobou smartphonů, ale i další, jako třeba Lenovo, zřejmě vidí příležitost v části trhu, kterou opouštějí neznačkoví výrobci. Ti měli úspěch v době nástupu prvních tabletů, oproti kterým mohly nabídnout mnohonásobně nižší cenu. Tato alternativa ale přestala být pro zákazníky lákavá v okamžiku, kdy většina značkových výrobců přišla i s vlastními levnými modely, které - byť o něco dražší - nabízejí určitou záruku kvality v podobě známé značky. Svoji úlohu jistě hraje i dostupnost a odpadající problémy s celním řízením; řadu tabletů si dnes může zákazník pořídit v supermarketu jen tak mimochodem třeba při nákupu chleba.
Značkoví výrobci mají zaběhnuté distribuční kanály, a tak pro ně není problém k mobilům nebo notebookům přiřadit i tablety. Huawei, která již uvedla svůj 10,1” model, tak v polovině srpna nabídne i 7” novinku. Pro hrubou představu objemů výroby může posloužit informace, že si tento výrobce objednal zhruba dva miliony panelů u čínské Truly Opto-electronics a ještě další neupřesněné množství od Innoluxu.
Společnost Lenovo také již jednu novinku vydala (Lenovo Miix10) a na konec letošního léta chystá další tablet nazvaný Lenovo Miix, který podle současných informací nabídne 10,1” úhlopříčku, rozlišení 1366×768 (IPS) a dvoujádrový Atom od Intelu. V srpnu přijde se svým tabletem i Xiaomi, bližší detaily ale zatím nejsou známé, snad krom použití ARM procesoru od MediaTeku.