Co se stalo s DirectX 4?
Jestli procvičíte svou paměť, tak zjistíte, že žádné DirectX 4 nebylo. Microsoft vydal DirectX 3 a po něm rovnou verzi 5. Kam se ta verze 4 ztratila? V Microsoftu se po trojce vyvíjely najednou dvě verze: DirectX 4 a DirectX 5. Verze 4 měla oproti 3 nabídnou jen taková menší a drobnější vylepšení, kdežto 5 měla být zásadním krokem kupředu.
U Microsoftu však zjistili, že mezi vývojáři her vlastně o vlastnosti dostupné v DirectX 4 není až takový zájem, ale naopak jevili velmi velký zájem o možnosti DirectX 5. Bylo tedy rozhodnuto od vývoje verze 4 upustit a vrhnout se všemi silami na pětku. Jenomže proč tedy u Microsoftu nepřejmenovali DirectX 5 na 4 a přeskočili tak jedno číslo? Prý už bylo velmi mnoho odkazů v různých dokumentech ve smyslu, že vlasnost XY bude dostupná až od DirectX 5. Pokud se chcete drobet pobavit na toto téma a přečíst si, jak by asi vypadaly dotazy zmatených vývojářů v případě, že by DirectX 5 bylo přejmenováno na 4, pak se podívejte na blog Raymonda Chena.