Computex 2008: nVidia Tegra
Ze slajdů samotné nVidie to vypadá, že Tegra oproti Intelovu Atomu bude daleko lepší volbou v mnoha oblastech. Při menší spotřebě, menší rozloze čipu nabídne až 10násobný nárůst výkonu a akceleraci 1080p videa (podle verze). Třeba 720p prý zvládne Tegra přehrávat při spotřebě 600 mW (Fujitsu umí i méně, ale to je specializované řešení, nikoli univerzální).
Kamenem úrazu Atomu je vyšší spotřeba a také neefektivní čipset bez kvalitní akcelerace videa. Vlastní Tegra přenosné zařízení dle nVidia zvládne přehrávat HD video až 26 hodin na jedno nabití akumulátoru, zatímco Atom 1 až 2 hodiny. Quake 3 na něm běží při 35 fps, Tegra samozřejmě podporuje OpenGL ES 2.0. Ale mnohé další…
Na trh přijde více verzí lišících se výkonem a schopnostmi.
HD video umí dekódovat ve formátech H.264, VC-1, WMV9 a MPEG-4 D1. Mezi zvukovými kodeky umí AAC. AMR, WMA a MP3, podporuje zpracování JPEG formátu, obslouží až 12Mpix senzor fotoaparátu a přináší (podle varianty) až 1920x1080p HDMI 1.3 výstup, 1680×1050 pro LCD nebo též 1280×1024 pro CRT a samozřejmě kompozitní/S-Video. To platí pro Tegra 650, nižší 600 má HDMI omezeno na 1280×720p, LCD na 1280×1024, zbytek stejný. Tegra APX je u LCD/CRT omezena na 864×480.
Ještě se podívejme, jak v reálu vypadá uživatelské rozhraní Tegry.
Jak vidno, s iPod Touch či iPhone si v ničem nezadá, ba naopak. nVidia se netají s tím, že Tegra může být zařízením tak tenkým, že překoná i zmiňované iPody. A ještě nějaké to povídání, pro ty z vás, kteří vládnete angličtinou: