DataPlay Digital Media - 500MB do kapsy
Design tohoto nového média, zatím označovaného jako DataPlay Digital Media, je dílem firmy Volan Design a byl oceněn hned několika cenami, jak se sami můžete přesvědčit. Na výstavě CES byla tomuto médiu přiřknuta cena "Best of CES - Lifestyle". Jeden z faktorů, proč byla cena udělena právě tomuto produktu prý je "Wow faktor" :)
DataPlay se snaží prosadit Digital Media kde to jde. Už má uzavřeny dohody s vydavatelstvími BMG, Universal a EMI o tom, že budou svou produkci nabízet i na Digital Mediu. Rosetta Books plánuje vydávat na tomto médiu elektronické knihy. Hudební vydavatelství se, pro ně nezvykle, hrnou do podpory tohoto média. Podle mne v něm vidí další nástroj, jenž jim zvedne příjmy. Díky kompresi lze na jedno takové Digital Medium uložit mnohem více dat, než jen jedno album od jednoho autora. Plánuje se, že by bylo možné při zakoupení jednoho alba mít na médiu nahraných alb několik a bude-li se posluchači koupené album líbit, jen si aktivuje album jiné. Samozřejmě, že s využitím Internetu a za tučné peníze. A ani bych se nedivil, kdyby takováto aktivace dalšího alba na už koupeném nosiči stála stejně, jako nové album na novém nosiči. A i přes to, že zde bude hudba komprimovaná, tudíž v menší kvalitě než na CD, neočekávám, že by snad byla muzika na tomto médiu levnější.
Na lednové výstavě Consumer Electronics Show (CES) DataPlay ukázalo, že to s rozšířením Digital Media myslí opravdu vážně. Byl zde k vidění prototyp 3 megapixlového digitálního fotoaparátu od Toshiby, digitální audio přehrávače od S3, Samsungu a Riteku. Cena za jedno médium by se ze začátku měla pohybovat mezi 5 a 12 dolary za kus. V přímém srovnání s ostatními médii tohoto typu vychází velmi příznivě, například za Click od Iomegy, který je veliký pouze 40MB, zaplatíte přibližně 10 dolarů. Přitažlivý vzhled a velikost společně s nízkou cenou z tohoto média dělá celkem nadějného kandidáta na prosazení.
Diskuse ke článku DataPlay Digital Media - 500MB do kapsy