oof,tak ked uz aj carmack odpisuje opengl,tak to uz je ozaj zle..
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
ps47 3dfx https://diit.cz/profil/ps47
14. 3. 2011 - 12:10https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseoof,tak ked uz aj carmack odpisuje opengl,tak to uz je ozaj zle..https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578297
+
po letech je jeho vyrok opravdu prekvapujici, ale on opengl neodepisuje
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
JVc https://diit.cz/profil/jvc
14. 3. 2011 - 13:02https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskusepo letech je jeho vyrok opravdu prekvapujici, ale on opengl neodepisujehttps://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578301
+
A já myslel, že zrovna OpenGL 4.1 se s directx hodně srovnalo.
Zdar Max
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Max Devaine https://diit.cz/profil/maxdevaine
14. 3. 2011 - 14:26https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseA já myslel, že zrovna OpenGL 4.1 se s directx hodně srovnalo.
Zdar Maxhttps://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578310
+
dnes uz je situace zase jina a id si podle mych informaci za opengl uz zase docela stoji. maxdevaine ma pravdu, opengl slo po 3.0 velmi dopredu, presne v tradici jakou melo pred dx10
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
14. 3. 2011 - 14:29https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskusetohle carmakovo prohlaseni je uz pekne stare. to uz je od doby opengl 3.0 viz. http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL#Longs_Peak_and_OpenGL_3.0_controversy
dnes uz je situace zase jina a id si podle mych informaci za opengl uz zase docela stoji. maxdevaine ma pravdu, opengl slo po 3.0 velmi dopredu, presne v tradici jakou melo pred dx10https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578313
+
14. 3. 2011 - 17:03https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseTen článek na http://www.bit-tech.net/news/gaming/2011/03/11/carmack-directx-better-opengl/ nezavdává moc příčin proč si myslet, že jde o historické vyjádření.https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578320
+
me bit tech moc nezajima. carmack tenhle vyrok rekl uz pri tvorbe ogl 3.0, i kdyz je mozne ze ho ted nekdy zopakoval. o tom ale silne pochybuju. za chvili tady mate jejich novy engine id tech 6 a hadejte na cem je postaveny - opengl ;)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
14. 3. 2011 - 23:43https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseme bit tech moc nezajima. carmack tenhle vyrok rekl uz pri tvorbe ogl 3.0, i kdyz je mozne ze ho ted nekdy zopakoval. o tom ale silne pochybuju. za chvili tady mate jejich novy engine id tech 6 a hadejte na cem je postaveny - opengl ;)https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578353
+
opengl uz je mrtve delsi dobu i kdyz se pouziva v CAD aplikacich. opengl je neco jako opensource. nedostatek motivovanych lidi pro vyvoj. proto vetsina prechazi na directx, ktery je aspon modernejsi kdyz uz nic jineho.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
sniper29a https://diit.cz/profil/sniper29a
14. 3. 2011 - 20:04https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseopengl uz je mrtve delsi dobu i kdyz se pouziva v CAD aplikacich. opengl je neco jako opensource. nedostatek motivovanych lidi pro vyvoj. proto vetsina prechazi na directx, ktery je aspon modernejsi kdyz uz nic jineho.https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578330
+
no je hlavně multiplatformní, ono jaksi ehm directX na něčem jiném než na Win jaksi ehm není kdyby snad někdo nevěděl
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
14. 3. 2011 - 20:53https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseno je hlavně multiplatformní, ono jaksi ehm directX na něčem jiném než na Win jaksi ehm není kdyby snad někdo nevědělhttps://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578335
+
Nezapomínej na Wine, sice to používá o hodně méně lidí než win, ale aspoň existuje :) Pravda je že s podporou posledních verzí DX to není nejlepší.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Ondřej Petržilka https://diit.cz/profil/pixel-0
14. 3. 2011 - 22:40https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseNezapomínej na Wine, sice to používá o hodně méně lidí než win, ale aspoň existuje :) Pravda je že s podporou posledních verzí DX to není nejlepší.https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578349
+
No jo, ale jestli se nepletu, tak to Wine nejspíš nějak překládá do OpenGL,
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
15. 3. 2011 - 13:48https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseNo jo, ale jestli se nepletu, tak to Wine nejspíš nějak překládá do OpenGL,https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578405
+
15. 3. 2011 - 19:37https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskusezeby? nic o tom teda nevim, ale rad se dozvim.https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578477
+
Wine je dobry napad, ale je to v podstate reverzni inzenyrstvi s mizivou sanci dohnat posledni vykriky modernich technologii.
Po dlouhe dobe jsem nainstaloval Debian, ze konecne prejdu pod LInux (desktop). Bohuzel Wine je porad slabe a VM stroje jsou k nicemu pro emulaci Widli.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
sniper29a https://diit.cz/profil/sniper29a
15. 3. 2011 - 19:36https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseWine je dobry napad, ale je to v podstate reverzni inzenyrstvi s mizivou sanci dohnat posledni vykriky modernich technologii.
Po dlouhe dobe jsem nainstaloval Debian, ze konecne prejdu pod LInux (desktop). Bohuzel Wine je porad slabe a VM stroje jsou k nicemu pro emulaci Widli.https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578476
+
to bohuzel ne. OpenGL je stabilni i kdyz nema to posledni "nejlpesi".
ale hadejte ktery je nejpouzivanejsi super OS :o) kolik lidi pouziva linux nebo CAD/DTP aplikace. bohuzel jen maly zlomek uzivatelu PC/MAC
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sniper29a https://diit.cz/profil/sniper29a
15. 3. 2011 - 19:34https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseto bohuzel ne. OpenGL je stabilni i kdyz nema to posledni "nejlpesi".
ale hadejte ktery je nejpouzivanejsi super OS :o) kolik lidi pouziva linux nebo CAD/DTP aplikace. bohuzel jen maly zlomek uzivatelu PC/MAChttps://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578474
+
btw a co WebGL neboli browsří OpenGL? "WebGL is implemented in Google Chrome and in development releases of Mozilla Firefox 4, Safari and Opera. In addition, WebGL is available in the PR1.2 firmware update for the Nokia N900". To mi zase tak mrtvé nepřijde. Btw na čem jiném chcete hrát pod linuxem nebo MacOS? Hlavně MacOS který je hlavně v USA rozšířen a je pro něj třeba i Starcraft 2 nativně (tedy akcelerace přes OpenGL)
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
14. 3. 2011 - 20:59https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskusebtw a co WebGL neboli browsří OpenGL? "WebGL is implemented in Google Chrome and in development releases of Mozilla Firefox 4, Safari and Opera. In addition, WebGL is available in the PR1.2 firmware update for the Nokia N900". To mi zase tak mrtvé nepřijde. Btw na čem jiném chcete hrát pod linuxem nebo MacOS? Hlavně MacOS který je hlavně v USA rozšířen a je pro něj třeba i Starcraft 2 nativně (tedy akcelerace přes OpenGL)
https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578336
+
Já nevím, nejsem vývojář, ale ty tomu zřejmě rozumíš (asi vyvíjíš), mohl by jsi mi prosímtě sdělit (myšleno zcela výžně), jaké jsou nevýhody opengl 4.1 oproti directx11? Já totiž na netu zaslechl, že OpenGL 4.1 je přímým konkurentem Directx11. Jsem z toho tedy docela zmaten.
Díky
Zdar Max
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Max Devaine https://diit.cz/profil/maxdevaine
14. 3. 2011 - 22:01https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseJá nevím, nejsem vývojář, ale ty tomu zřejmě rozumíš (asi vyvíjíš), mohl by jsi mi prosímtě sdělit (myšleno zcela výžně), jaké jsou nevýhody opengl 4.1 oproti directx11? Já totiž na netu zaslechl, že OpenGL 4.1 je přímým konkurentem Directx11. Jsem z toho tedy docela zmaten.
Díky
Zdar Maxhttps://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578346
+
Nemohu hodnotit poslední verze OpenGL, protože jsou s ním naposledy pracoval před několika lety, ale vzhledem ke způsobu práce mi více vyhovovalo API directX. Zvykl jsem si používat vertex buffery, index buffery, na ladění nástroj PIX, a vůbec musím říct že DirectX mi přišlo tak více ucelenější. Zvlášť s příchodem DirectX 10 se mi v něm lépe programovalo. DirectX 10 přineslo úplně nové API, lepší, přepracované, jednoušší na práci i na pochopení. Velmi dobře se mi pracovalo s instancingem a psaní jednodušších shaderů přímo ve visual studiu mi také vyhovovalo.
Možná popisuji jenom jednu stranu mince, ale je to opravdu dlouho co jsem pracoval s opengl. Kdyžtak mě někdo doplňte.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Ondřej Petržilka https://diit.cz/profil/pixel-0
14. 3. 2011 - 22:47https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseNemohu hodnotit poslední verze OpenGL, protože jsou s ním naposledy pracoval před několika lety, ale vzhledem ke způsobu práce mi více vyhovovalo API directX. Zvykl jsem si používat vertex buffery, index buffery, na ladění nástroj PIX, a vůbec musím říct že DirectX mi přišlo tak více ucelenější. Zvlášť s příchodem DirectX 10 se mi v něm lépe programovalo. DirectX 10 přineslo úplně nové API, lepší, přepracované, jednoušší na práci i na pochopení. Velmi dobře se mi pracovalo s instancingem a psaní jednodušších shaderů přímo ve visual studiu mi také vyhovovalo.
Možná popisuji jenom jednu stranu mince, ale je to opravdu dlouho co jsem pracoval s opengl. Kdyžtak mě někdo doplňte.https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578350
+
index a vertex buffery jsou v opengl pravdepodobne dele, nez v directx. z referencnich stranek opengl 2.1:
glBufferData is available only if the GL version is 1.5 or greater.
tzn. jsou tam od opengl 1.5
directx api rozhodne neni lepsi. je jine. uz jen kvuli principu opengl - stavovemu stroji. stavovy stroj je vyborna vec, bohuzel pro dnesni programatory asi nejaka magicka zahada. ale co se divit, kdyz se dneska povazuje za programatora kazdy stredoskolak co si udelal stranky v php .. opengl 3.0 byla slaba chvilka khronosu, prislo pozde a neprineslo co se ocekavalo a potrebovalo, ale u 4.1 uz je vse v poradku. a proc se pouziva directx? urcite ne proto, ze by bylo lepsi. kvuli managerum, nic vic. microsoft jim dela slusne divadlo, navic pro managery je dulezity kapital microsoftu, ktery dava urcite zaruky podpory a hlavne aktivni propagace zadarmo. na nazor samotnych programatoru manageri velmi zvysoka vite co. a protoze id software = carmack, mohl si vyvijet zvesela v opengl. a vite co je nejhorsi? microsoft si doslova kupuje univerzity, kdyz jim dava drahe knihy a vybavu za to, ze budou ucit directy misto opengl. u nas na jedne nejmenovane prestizni univerzite jste si mohli vybirat delat semestralky v opengl nebo directech. po najezdu microsoftu a jejich penez uz je dovolene pouze directx. no neni to krasa, takove nezavisle skolstvi? ja umim direct 3d i opengl a kdykoliv zvolim radeji opengl/c nebo jeste lepe opengl/java nez direct3d
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
14. 3. 2011 - 23:36https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseindex a vertex buffery jsou v opengl pravdepodobne dele, nez v directx. z referencnich stranek opengl 2.1:
glBufferData is available only if the GL version is 1.5 or greater.
tzn. jsou tam od opengl 1.5
directx api rozhodne neni lepsi. je jine. uz jen kvuli principu opengl - stavovemu stroji. stavovy stroj je vyborna vec, bohuzel pro dnesni programatory asi nejaka magicka zahada. ale co se divit, kdyz se dneska povazuje za programatora kazdy stredoskolak co si udelal stranky v php .. opengl 3.0 byla slaba chvilka khronosu, prislo pozde a neprineslo co se ocekavalo a potrebovalo, ale u 4.1 uz je vse v poradku. a proc se pouziva directx? urcite ne proto, ze by bylo lepsi. kvuli managerum, nic vic. microsoft jim dela slusne divadlo, navic pro managery je dulezity kapital microsoftu, ktery dava urcite zaruky podpory a hlavne aktivni propagace zadarmo. na nazor samotnych programatoru manageri velmi zvysoka vite co. a protoze id software = carmack, mohl si vyvijet zvesela v opengl. a vite co je nejhorsi? microsoft si doslova kupuje univerzity, kdyz jim dava drahe knihy a vybavu za to, ze budou ucit directy misto opengl. u nas na jedne nejmenovane prestizni univerzite jste si mohli vybirat delat semestralky v opengl nebo directech. po najezdu microsoftu a jejich penez uz je dovolene pouze directx. no neni to krasa, takove nezavisle skolstvi? ja umim direct 3d i opengl a kdykoliv zvolim radeji opengl/c nebo jeste lepe opengl/java nez direct3dhttps://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578352
+
15. 3. 2011 - 00:02https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseTo by me zajimalo na jake univerzite. Prozradis?https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578354
+
15. 3. 2011 - 08:10https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseČVUT určitě ne - tam se jede v OGL.https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578366
+
tak to se mate. cvut to kazdopadne neni. a cvut ma sice dobre programatory, ale top to neni. alespon my je na CVUT Open vzdycky porazeli, kdyz jsem jeste soutezil ")
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
15. 3. 2011 - 20:35https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskusetak to se mate. cvut to kazdopadne neni. a cvut ma sice dobre programatory, ale top to neni. alespon my je na CVUT Open vzdycky porazeli, kdyz jsem jeste soutezil ")https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578492
+
LOL, to je jak kdyby Severní Korea tvrdila, že její uzavřený stát je nejlepší a že ve zbytku světa, který má nějakou svobodu, jsou samí chudáci.
DX 11 není modernější než OGL 4.1, spíš naopak. No a pak tu máme dále oblasti, kde se ani systém protlačovaný FUDy Microsoftu neprosadil: OpenGL ES, WebGL, OpenCL. K tomu ještě otevřené a úspěšné OpenAL, GLSL a tak dále
+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Jan https://diit.cz/profil/jnd
16. 3. 2011 - 13:49https://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuseLOL, to je jak kdyby Severní Korea tvrdila, že její uzavřený stát je nejlepší a že ve zbytku světa, který má nějakou svobodu, jsou samí chudáci.
DX 11 není modernější než OGL 4.1, spíš naopak. No a pak tu máme dále oblasti, kde se ani systém protlačovaný FUDy Microsoftu neprosadil: OpenGL ES, WebGL, OpenCL. K tomu ještě otevřené a úspěšné OpenAL, GLSL a tak dálehttps://diit.cz/clanek/direct3d-je-lepsi-nez-opengl-rika-john-carmack/diskuse#comment-578616
+
oof,tak ked uz aj carmack odpisuje opengl,tak to uz je ozaj zle..
po letech je jeho vyrok opravdu prekvapujici, ale on opengl neodepisuje
A já myslel, že zrovna OpenGL 4.1 se s directx hodně srovnalo.
Zdar Max
tohle carmakovo prohlaseni je uz pekne stare. to uz je od doby opengl 3.0 viz. http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL#Longs_Peak_and_OpenGL_3.0_controversy
dnes uz je situace zase jina a id si podle mych informaci za opengl uz zase docela stoji. maxdevaine ma pravdu, opengl slo po 3.0 velmi dopredu, presne v tradici jakou melo pred dx10
Ten článek na http://www.bit-tech.net/news/gaming/2011/03/11/carmack-directx-better-op... nezavdává moc příčin proč si myslet, že jde o historické vyjádření.
me bit tech moc nezajima. carmack tenhle vyrok rekl uz pri tvorbe ogl 3.0, i kdyz je mozne ze ho ted nekdy zopakoval. o tom ale silne pochybuju. za chvili tady mate jejich novy engine id tech 6 a hadejte na cem je postaveny - opengl ;)
opengl uz je mrtve delsi dobu i kdyz se pouziva v CAD aplikacich. opengl je neco jako opensource. nedostatek motivovanych lidi pro vyvoj. proto vetsina prechazi na directx, ktery je aspon modernejsi kdyz uz nic jineho.
no je hlavně multiplatformní, ono jaksi ehm directX na něčem jiném než na Win jaksi ehm není kdyby snad někdo nevěděl
Nezapomínej na Wine, sice to používá o hodně méně lidí než win, ale aspoň existuje :) Pravda je že s podporou posledních verzí DX to není nejlepší.
No jo, ale jestli se nepletu, tak to Wine nejspíš nějak překládá do OpenGL,
zeby? nic o tom teda nevim, ale rad se dozvim.
Wine je dobry napad, ale je to v podstate reverzni inzenyrstvi s mizivou sanci dohnat posledni vykriky modernich technologii.
Po dlouhe dobe jsem nainstaloval Debian, ze konecne prejdu pod LInux (desktop). Bohuzel Wine je porad slabe a VM stroje jsou k nicemu pro emulaci Widli.
to bohuzel ne. OpenGL je stabilni i kdyz nema to posledni "nejlpesi".
ale hadejte ktery je nejpouzivanejsi super OS :o) kolik lidi pouziva linux nebo CAD/DTP aplikace. bohuzel jen maly zlomek uzivatelu PC/MAC
btw a co WebGL neboli browsří OpenGL? "WebGL is implemented in Google Chrome and in development releases of Mozilla Firefox 4, Safari and Opera. In addition, WebGL is available in the PR1.2 firmware update for the Nokia N900". To mi zase tak mrtvé nepřijde. Btw na čem jiném chcete hrát pod linuxem nebo MacOS? Hlavně MacOS který je hlavně v USA rozšířen a je pro něj třeba i Starcraft 2 nativně (tedy akcelerace přes OpenGL)
Já nevím, nejsem vývojář, ale ty tomu zřejmě rozumíš (asi vyvíjíš), mohl by jsi mi prosímtě sdělit (myšleno zcela výžně), jaké jsou nevýhody opengl 4.1 oproti directx11? Já totiž na netu zaslechl, že OpenGL 4.1 je přímým konkurentem Directx11. Jsem z toho tedy docela zmaten.
Díky
Zdar Max
Nemohu hodnotit poslední verze OpenGL, protože jsou s ním naposledy pracoval před několika lety, ale vzhledem ke způsobu práce mi více vyhovovalo API directX. Zvykl jsem si používat vertex buffery, index buffery, na ladění nástroj PIX, a vůbec musím říct že DirectX mi přišlo tak více ucelenější. Zvlášť s příchodem DirectX 10 se mi v něm lépe programovalo. DirectX 10 přineslo úplně nové API, lepší, přepracované, jednoušší na práci i na pochopení. Velmi dobře se mi pracovalo s instancingem a psaní jednodušších shaderů přímo ve visual studiu mi také vyhovovalo.
Možná popisuji jenom jednu stranu mince, ale je to opravdu dlouho co jsem pracoval s opengl. Kdyžtak mě někdo doplňte.
index a vertex buffery jsou v opengl pravdepodobne dele, nez v directx. z referencnich stranek opengl 2.1:
glBufferData is available only if the GL version is 1.5 or greater.
tzn. jsou tam od opengl 1.5
directx api rozhodne neni lepsi. je jine. uz jen kvuli principu opengl - stavovemu stroji. stavovy stroj je vyborna vec, bohuzel pro dnesni programatory asi nejaka magicka zahada. ale co se divit, kdyz se dneska povazuje za programatora kazdy stredoskolak co si udelal stranky v php .. opengl 3.0 byla slaba chvilka khronosu, prislo pozde a neprineslo co se ocekavalo a potrebovalo, ale u 4.1 uz je vse v poradku. a proc se pouziva directx? urcite ne proto, ze by bylo lepsi. kvuli managerum, nic vic. microsoft jim dela slusne divadlo, navic pro managery je dulezity kapital microsoftu, ktery dava urcite zaruky podpory a hlavne aktivni propagace zadarmo. na nazor samotnych programatoru manageri velmi zvysoka vite co. a protoze id software = carmack, mohl si vyvijet zvesela v opengl. a vite co je nejhorsi? microsoft si doslova kupuje univerzity, kdyz jim dava drahe knihy a vybavu za to, ze budou ucit directy misto opengl. u nas na jedne nejmenovane prestizni univerzite jste si mohli vybirat delat semestralky v opengl nebo directech. po najezdu microsoftu a jejich penez uz je dovolene pouze directx. no neni to krasa, takove nezavisle skolstvi? ja umim direct 3d i opengl a kdykoliv zvolim radeji opengl/c nebo jeste lepe opengl/java nez direct3d
To by me zajimalo na jake univerzite. Prozradis?
ČVUT určitě ne - tam se jede v OGL.
tak to se mate. cvut to kazdopadne neni. a cvut ma sice dobre programatory, ale top to neni. alespon my je na CVUT Open vzdycky porazeli, kdyz jsem jeste soutezil ")
LOL, to je jak kdyby Severní Korea tvrdila, že její uzavřený stát je nejlepší a že ve zbytku světa, který má nějakou svobodu, jsou samí chudáci.
DX 11 není modernější než OGL 4.1, spíš naopak. No a pak tu máme dále oblasti, kde se ani systém protlačovaný FUDy Microsoftu neprosadil: OpenGL ES, WebGL, OpenCL. K tomu ještě otevřené a úspěšné OpenAL, GLSL a tak dále
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.