Direct3D je lepší než OpenGL, říká John Carmack
OpenGL dle Carmacka už nějakou dobu přešlapuje na místě. Microsoft se nebál provést změny, které sice vnesly do Direct3D určitou míru (zpětné) nekompatibility, ale na druhou stranu se z tohoto API stalo něco mnohem lepšího. Mimo jiné tak Direct3D lépe pracuje s vícevláknovými věcmi a s každou novou verzí se nadále zlepšuje.
OpenGL naproti tomu jen dohání co do podporovaných technologií (např. geometry shader z DirectX 10, který je vynálezem Microsoftu) a většina novinek je implementována pomocí rozšíření (extensions), nikoli přímo v základu nějaké nové verze OpenGL. Microsoft tak postupně převzal pověst hlavního inovátora z hlediska herních 3D API.
Nečekejte ale od id Software nějaký skokový přechod na Direct3D. Vyvíjený engine pochopitelně těží z letitých zkušeností a kódu, který je napsán v OpenGL a sám Carmack jasně říká, že OpenGL pracuje fajn a přechod na Direct3D by nepřinesl v tuto chvíli žádné velké výhody. Kdyby šlo jen o herní kód, pak by přechod na Direct3D u id Software asi problémem nebyl, na OpenGL ale spoléhá celá velká škála nástrojů napojení na samotné renderovací jádro, které firma používá.
OpenGL samozřejmě nezanikne, jeho využití výrazně přesahuje herní průmysl (kde je z hlediska PC platformy opravdu spíše minoritní).