Podle drbů na netu to vypadá, že při startu Win 9 DirectX 12 ještě nebudou hotové. Termín o kterém se mluví je konec roku 2015. Pokud se to potvrdí, tak AMD s Mantle přistihlo MS se staženými kalhoty a hlášky že když MS ohlásil DirectX 12 tak na nich ještě nenapsal ani řádek kódu dostanou věrohodnější podobu. Tvrzení že první velké hry s DirectX 12 se lidé dočkají až tak v roce 2017 pak bude více méně sedět.
+1
+22
-1
Je komentář přínosný?
Podle drbů na netu to vypadá,
Rafan https://diit.cz/profil/rafan
22. 9. 2014 - 10:02https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskusePodle drbů na netu to vypadá, že při startu Win 9 DirectX 12 ještě nebudou hotové. Termín o kterém se mluví je konec roku 2015. Pokud se to potvrdí, tak AMD s Mantle přistihlo MS se staženými kalhoty a hlášky že když MS ohlásil DirectX 12 tak na nich ještě nenapsal ani řádek kódu dostanou věrohodnější podobu. Tvrzení že první velké hry s DirectX 12 se lidé dočkají až tak v roce 2017 pak bude více méně sedět.https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-733974
+
Hlavne mantle nebude omezeny pouze na nejnovejsi windows jak se to predpoklada u dx12. Pokud bude mantle podporovat i nvidia tak zacne mit MS problem (direct x je to co nemalou cast uzivatelu drzi stale u windows kvuli hram)
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
Hlavne mantle nebude omezeny
Tudva https://diit.cz/profil/tudva
22. 9. 2014 - 10:38https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuseHlavne mantle nebude omezeny pouze na nejnovejsi windows jak se to predpoklada u dx12. Pokud bude mantle podporovat i nvidia tak zacne mit MS problem (direct x je to co nemalou cast uzivatelu drzi stale u windows kvuli hram)https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-733987
+
22. 9. 2014 - 18:11https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskusePripadne pokud to dobre pujde s novym openGL: http://diit.cz/clanek/amd-mantle-pro-next-gen-opengl ... ze by nVidia zacala podporovat primo mantle asi nehrozi, ale "zamaskovane" jako nove openGL by mohla ...https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-734085
+
"Microsoft formálně nezveřejnil požadavky pro feature_level_11_2." Tzn. ze DX 11.2 fakticky neexistuji. Je nekde podrobny prehled funkci pro tuto neoficialni specifikaci?
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
"Microsoft formálně
leppard (neověřeno) https://diit.cz
22. 9. 2014 - 10:24https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse"Microsoft formálně nezveřejnil požadavky pro feature_level_11_2." Tzn. ze DX 11.2 fakticky neexistuji. Je nekde podrobny prehled funkci pro tuto neoficialni specifikaci?https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-733978
+
zakaznikum to muze bejt stejne fuk co jejich VGA po HW strance podporuje nebo nepodporuje za verzi DX11, to co herni enginy a tedy i hry vyuzivaji jede na vsech tech VGA a t maj jakejkoliv level podpory :)
aneb je to jen marektingove pretahovani, ale samotny uzivatel trestan nijak neni, ostatne Microsoft si to uvedomil a tak DX11.2 zadnej FL oficialne nema, zmizeli z nej nektere nesmysli ktere byli pro certifikaci potreba a podle vseho se tak nestane ani u DX12
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
zakaznikum to muze bejt
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
22. 9. 2014 - 12:31https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskusezakaznikum to muze bejt stejne fuk co jejich VGA po HW strance podporuje nebo nepodporuje za verzi DX11, to co herni enginy a tedy i hry vyuzivaji jede na vsech tech VGA a t maj jakejkoliv level podpory :)
aneb je to jen marektingove pretahovani, ale samotny uzivatel trestan nijak neni, ostatne Microsoft si to uvedomil a tak DX11.2 zadnej FL oficialne nema, zmizeli z nej nektere nesmysli ktere byli pro certifikaci potreba a podle vseho se tak nestane ani u DX12https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-734004
+
Takze lidem ma byt jedno co jejich HW umi? A ze vsechno je marketing?:) A ted tu o trpaslickovi, tahle pohadka se mi vzdy libila...
A ted trosku reality - v ovladaci karty muzes mit nakodovano co chces. Treba preklad future_level 11.3 na DirectX 3.... A ono to pobezi. Jo v tom mas pravdu. Tedy spis tak trosku bude kulhat... Ci hodne kulhat? Jak to rict slusne...
Bez HW podpory dane veci jde jen o softwarovou emulaci a i trotl nekdy pochopi ze to zrovna nejrychleji nepojede... No vlastne nekdy jak koukam asi ne.
Takze jednoduse cim vic emulace tim pomalejsi to cele je. A to tak ze sakra mega pomalejsi.
Chapu ze jsou lidi kteri kdyz vidi ze si maji hru koupit ci nedejboze koupit i grafiku za ty nekrestaneske penize!!!! tak si reknou ze to nepotrebujou a ze jsou stejne jenom marketingovy kecy, ze jim staci ta integrovana v notebooku tam preci taky vsechno funguje...
Nekdo holt si hry kupuje, k tomu i vsechno to okolo kolem takze ma zkusenost s tim co to znamena kdyz je neco emulovany ci neni.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
No to je ale blbost:) Ale
Petr Amros https://diit.cz/profil/apocrypha
22. 9. 2014 - 16:41https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuseNo to je ale blbost:) Ale pobavilo...
Takze lidem ma byt jedno co jejich HW umi? A ze vsechno je marketing?:) A ted tu o trpaslickovi, tahle pohadka se mi vzdy libila...
A ted trosku reality - v ovladaci karty muzes mit nakodovano co chces. Treba preklad future_level 11.3 na DirectX 3.... A ono to pobezi. Jo v tom mas pravdu. Tedy spis tak trosku bude kulhat... Ci hodne kulhat? Jak to rict slusne...
Bez HW podpory dane veci jde jen o softwarovou emulaci a i trotl nekdy pochopi ze to zrovna nejrychleji nepojede... No vlastne nekdy jak koukam asi ne.
Takze jednoduse cim vic emulace tim pomalejsi to cele je. A to tak ze sakra mega pomalejsi.
Chapu ze jsou lidi kteri kdyz vidi ze si maji hru koupit ci nedejboze koupit i grafiku za ty nekrestaneske penize!!!! tak si reknou ze to nepotrebujou a ze jsou stejne jenom marketingovy kecy, ze jim staci ta integrovana v notebooku tam preci taky vsechno funguje...
Nekdo holt si hry kupuje, k tomu i vsechno to okolo kolem takze ma zkusenost s tim co to znamena kdyz je neco emulovany ci neni.https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-734067
+
v kontextu DX11 je to ale opravdu jedno, nebo ty snad znas nejaky engine ktery vyuziva funkci DX ktere nepodporuje jedna ze stran stojicima za soucasnyma hernima VGA v podani AMD a Nvidie?
pro nasi hlavni gamesu vyuzivame sice Unity (asi nejlabsi z velkych komplet komercnich enginu), ale jak jsme skoukavali podpory, tak vlastne neschazi v zadnem komercnim engine nic co by nejaka VGA z popiskem DX11 0/1/2 neumela
a jinak mas super post, jen pro zajimavost, jsem vyvojarem her od roku 2001 kdy sjem zacal delat fulltime na Mafii1 a vydrzel ve firme cca 3.5 roku, dale pak jiz jako freelancer dodnes na cca 30 hrach kde nejsnamejsi asi budou Ufo Aftershock/Afterlight, RailSimulator, Test Drive Unlimited, MotorM4X, WOT, a nyni jsem majitel teamu pracujici na dvou hrach ktere budou oznamene pristi rok, integrovanou mam grafiku sice vpodstate ve vsech PC, ale fakticky je vyuzivana pouze ta v tabletu (TabletPC, Inteli integrovana na desce) a pak ty v soc telefonu a tabletu, ve workstationu mam Titana a v zaloznim PC GTX680 Linghtning
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
v kontextu DX11 je to ale
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
23. 9. 2014 - 07:32https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskusev kontextu DX11 je to ale opravdu jedno, nebo ty snad znas nejaky engine ktery vyuziva funkci DX ktere nepodporuje jedna ze stran stojicima za soucasnyma hernima VGA v podani AMD a Nvidie?
pro nasi hlavni gamesu vyuzivame sice Unity (asi nejlabsi z velkych komplet komercnich enginu), ale jak jsme skoukavali podpory, tak vlastne neschazi v zadnem komercnim engine nic co by nejaka VGA z popiskem DX11 0/1/2 neumela
a jinak mas super post, jen pro zajimavost, jsem vyvojarem her od roku 2001 kdy sjem zacal delat fulltime na Mafii1 a vydrzel ve firme cca 3.5 roku, dale pak jiz jako freelancer dodnes na cca 30 hrach kde nejsnamejsi asi budou Ufo Aftershock/Afterlight, RailSimulator, Test Drive Unlimited, MotorM4X, WOT, a nyni jsem majitel teamu pracujici na dvou hrach ktere budou oznamene pristi rok, integrovanou mam grafiku sice vpodstate ve vsech PC, ale fakticky je vyuzivana pouze ta v tabletu (TabletPC, Inteli integrovana na desce) a pak ty v soc telefonu a tabletu, ve workstationu mam Titana a v zaloznim PC GTX680 Linghtninghttps://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-734083
+
No v tom pripade ja teda s vyvojem zacal o "par" let driv..... :)
"Je to jedno" ze se to spusti (coz zajima gamesaka) ale neni to jedno jak se to pocita (a tady gamesak zacne rvat ze ma malo FPS)....
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
No v tom pripade ja teda s
Petr Amros https://diit.cz/profil/apocrypha
26. 9. 2014 - 14:42https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuseNo v tom pripade ja teda s vyvojem zacal o "par" let driv..... :)
"Je to jedno" ze se to spusti (coz zajima gamesaka) ale neni to jedno jak se to pocita (a tady gamesak zacne rvat ze ma malo FPS)....https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-734807
+
jsem z toho jelen. jak při koupi poznám že grafika má harwarovou podporu? Na Stránkách prodejen je vždy uveden DirectX a verze, ale má grafika tuhle podporu harware nebo software?
Náhodou nemají výrobci grafik už ve výrobě grafiky s podporou DX12? Třeba pro AMD moc smysl nemá jít do DX11,3 ale rovnou do DX12, když mají vlastní Mantle.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
jsem z toho jelen. jak při
Daniel Křenský https://diit.cz/profil/daniel-krensky
22. 9. 2014 - 17:54https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskusejsem z toho jelen. jak při koupi poznám že grafika má harwarovou podporu? Na Stránkách prodejen je vždy uveden DirectX a verze, ale má grafika tuhle podporu harware nebo software?
Náhodou nemají výrobci grafik už ve výrobě grafiky s podporou DX12? Třeba pro AMD moc smysl nemá jít do DX11,3 ale rovnou do DX12, když mají vlastní Mantle.https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-734079
+
Jako prvni reakce by se chtelo rict "ne, jak muzou mit vyrobci grafiku s podporou DX12 kdyz DX12 jeste neni hotova" ... ale mozna ze vlastne ano - mozna, ze uz dneska pripravovane grafiky budou se spravnym ovladacem zvladat hardwarove DX12, protoze ta funkcionalita tam bude z mantle ...
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Jako prvni reakce by se
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
22. 9. 2014 - 18:13https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuseJako prvni reakce by se chtelo rict "ne, jak muzou mit vyrobci grafiku s podporou DX12 kdyz DX12 jeste neni hotova" ... ale mozna ze vlastne ano - mozna, ze uz dneska pripravovane grafiky budou se spravnym ovladacem zvladat hardwarove DX12, protoze ta funkcionalita tam bude z mantle ...https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-734086
+
Insideri co mate zakulisne infos s predstihom dalej necitajte ;-)
Pokial MS DX12 nevyjde oficialne s finalnymi specifikaciami tak je akakolvek polemika zbytocna.
Vyrobcovia HW sice mozu uz teraz "marketingovat" ze ich sucastny HW podporuje DX12 ale ani sami nevedia na 100% co z toho je/bude HW podporovane a co emulacia ci vobec nepodporovane. Skratka preto lebo finalne DX12 este nevyslo takze niet s cim porovnavat.
Takze sa nechame prekvapit co MS nakoniec vyberie a zapracuje do DX .
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Insideri co mate zakulisne
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
25. 9. 2014 - 12:18https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuseInsideri co mate zakulisne infos s predstihom dalej necitajte ;-)
Pokial MS DX12 nevyjde oficialne s finalnymi specifikaciami tak je akakolvek polemika zbytocna.
Vyrobcovia HW sice mozu uz teraz "marketingovat" ze ich sucastny HW podporuje DX12 ale ani sami nevedia na 100% co z toho je/bude HW podporovane a co emulacia ci vobec nepodporovane. Skratka preto lebo finalne DX12 este nevyslo takze niet s cim porovnavat.
Takze sa nechame prekvapit co MS nakoniec vyberie a zapracuje do DX .
https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-734546
+
Vzhledem k tomu ze neni ani finalni Mantle tam MS nema ani odkud opisovat zakladni popis funkci ktere by tam meli byt.....
Ma jen zakladni myslenky a popisky funkcnosti, to je malo pro psani algoritmu.... Tolik let na to nesahli takze ted zazracnyho kralika z klobouku nevytahnou.
A protoze MS prijde s krizkem po funuse tak se proste musi minimalne v prvni verzi srovnat s Mantle. A pokud ma napsat srovnatelne reseni tak musi vymyslet podobne algoritmy, to je dane omezenim danym tim ze to ma jet na shodnem HW.
Tohle tezko srovna jenom marketingem kdyz uz tu budou zajete Mantle ktere je navic na ruznych platformach otevrene....
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Vzhledem k tomu ze neni ani
Petr Amros https://diit.cz/profil/apocrypha
26. 9. 2014 - 14:52https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuseVzhledem k tomu ze neni ani finalni Mantle tam MS nema ani odkud opisovat zakladni popis funkci ktere by tam meli byt.....
Ma jen zakladni myslenky a popisky funkcnosti, to je malo pro psani algoritmu.... Tolik let na to nesahli takze ted zazracnyho kralika z klobouku nevytahnou.
A protoze MS prijde s krizkem po funuse tak se proste musi minimalne v prvni verzi srovnat s Mantle. A pokud ma napsat srovnatelne reseni tak musi vymyslet podobne algoritmy, to je dane omezenim danym tim ze to ma jet na shodnem HW.
Tohle tezko srovna jenom marketingem kdyz uz tu budou zajete Mantle ktere je navic na ruznych platformach otevrene....https://diit.cz/clanek/directx-11-3/diskuse#comment-734812
+
Podle drbů na netu to vypadá, že při startu Win 9 DirectX 12 ještě nebudou hotové. Termín o kterém se mluví je konec roku 2015. Pokud se to potvrdí, tak AMD s Mantle přistihlo MS se staženými kalhoty a hlášky že když MS ohlásil DirectX 12 tak na nich ještě nenapsal ani řádek kódu dostanou věrohodnější podobu. Tvrzení že první velké hry s DirectX 12 se lidé dočkají až tak v roce 2017 pak bude více méně sedět.
Hlavne mantle nebude omezeny pouze na nejnovejsi windows jak se to predpoklada u dx12. Pokud bude mantle podporovat i nvidia tak zacne mit MS problem (direct x je to co nemalou cast uzivatelu drzi stale u windows kvuli hram)
Pripadne pokud to dobre pujde s novym openGL: http://diit.cz/clanek/amd-mantle-pro-next-gen-opengl ... ze by nVidia zacala podporovat primo mantle asi nehrozi, ale "zamaskovane" jako nove openGL by mohla ...
"Microsoft formálně nezveřejnil požadavky pro feature_level_11_2." Tzn. ze DX 11.2 fakticky neexistuji. Je nekde podrobny prehled funkci pro tuto neoficialni specifikaci?
zakaznikum to muze bejt stejne fuk co jejich VGA po HW strance podporuje nebo nepodporuje za verzi DX11, to co herni enginy a tedy i hry vyuzivaji jede na vsech tech VGA a t maj jakejkoliv level podpory :)
aneb je to jen marektingove pretahovani, ale samotny uzivatel trestan nijak neni, ostatne Microsoft si to uvedomil a tak DX11.2 zadnej FL oficialne nema, zmizeli z nej nektere nesmysli ktere byli pro certifikaci potreba a podle vseho se tak nestane ani u DX12
No to je ale blbost:) Ale pobavilo...
Takze lidem ma byt jedno co jejich HW umi? A ze vsechno je marketing?:) A ted tu o trpaslickovi, tahle pohadka se mi vzdy libila...
A ted trosku reality - v ovladaci karty muzes mit nakodovano co chces. Treba preklad future_level 11.3 na DirectX 3.... A ono to pobezi. Jo v tom mas pravdu. Tedy spis tak trosku bude kulhat... Ci hodne kulhat? Jak to rict slusne...
Bez HW podpory dane veci jde jen o softwarovou emulaci a i trotl nekdy pochopi ze to zrovna nejrychleji nepojede... No vlastne nekdy jak koukam asi ne.
Takze jednoduse cim vic emulace tim pomalejsi to cele je. A to tak ze sakra mega pomalejsi.
Chapu ze jsou lidi kteri kdyz vidi ze si maji hru koupit ci nedejboze koupit i grafiku za ty nekrestaneske penize!!!! tak si reknou ze to nepotrebujou a ze jsou stejne jenom marketingovy kecy, ze jim staci ta integrovana v notebooku tam preci taky vsechno funguje...
Nekdo holt si hry kupuje, k tomu i vsechno to okolo kolem takze ma zkusenost s tim co to znamena kdyz je neco emulovany ci neni.
v kontextu DX11 je to ale opravdu jedno, nebo ty snad znas nejaky engine ktery vyuziva funkci DX ktere nepodporuje jedna ze stran stojicima za soucasnyma hernima VGA v podani AMD a Nvidie?
pro nasi hlavni gamesu vyuzivame sice Unity (asi nejlabsi z velkych komplet komercnich enginu), ale jak jsme skoukavali podpory, tak vlastne neschazi v zadnem komercnim engine nic co by nejaka VGA z popiskem DX11 0/1/2 neumela
a jinak mas super post, jen pro zajimavost, jsem vyvojarem her od roku 2001 kdy sjem zacal delat fulltime na Mafii1 a vydrzel ve firme cca 3.5 roku, dale pak jiz jako freelancer dodnes na cca 30 hrach kde nejsnamejsi asi budou Ufo Aftershock/Afterlight, RailSimulator, Test Drive Unlimited, MotorM4X, WOT, a nyni jsem majitel teamu pracujici na dvou hrach ktere budou oznamene pristi rok, integrovanou mam grafiku sice vpodstate ve vsech PC, ale fakticky je vyuzivana pouze ta v tabletu (TabletPC, Inteli integrovana na desce) a pak ty v soc telefonu a tabletu, ve workstationu mam Titana a v zaloznim PC GTX680 Linghtning
No v tom pripade ja teda s vyvojem zacal o "par" let driv..... :)
"Je to jedno" ze se to spusti (coz zajima gamesaka) ale neni to jedno jak se to pocita (a tady gamesak zacne rvat ze ma malo FPS)....
jsem z toho jelen. jak při koupi poznám že grafika má harwarovou podporu? Na Stránkách prodejen je vždy uveden DirectX a verze, ale má grafika tuhle podporu harware nebo software?
Náhodou nemají výrobci grafik už ve výrobě grafiky s podporou DX12? Třeba pro AMD moc smysl nemá jít do DX11,3 ale rovnou do DX12, když mají vlastní Mantle.
Jako prvni reakce by se chtelo rict "ne, jak muzou mit vyrobci grafiku s podporou DX12 kdyz DX12 jeste neni hotova" ... ale mozna ze vlastne ano - mozna, ze uz dneska pripravovane grafiky budou se spravnym ovladacem zvladat hardwarove DX12, protoze ta funkcionalita tam bude z mantle ...
Insideri co mate zakulisne infos s predstihom dalej necitajte ;-)
Pokial MS DX12 nevyjde oficialne s finalnymi specifikaciami tak je akakolvek polemika zbytocna.
Vyrobcovia HW sice mozu uz teraz "marketingovat" ze ich sucastny HW podporuje DX12 ale ani sami nevedia na 100% co z toho je/bude HW podporovane a co emulacia ci vobec nepodporovane. Skratka preto lebo finalne DX12 este nevyslo takze niet s cim porovnavat.
Takze sa nechame prekvapit co MS nakoniec vyberie a zapracuje do DX .
Vzhledem k tomu ze neni ani finalni Mantle tam MS nema ani odkud opisovat zakladni popis funkci ktere by tam meli byt.....
Ma jen zakladni myslenky a popisky funkcnosti, to je malo pro psani algoritmu.... Tolik let na to nesahli takze ted zazracnyho kralika z klobouku nevytahnou.
A protoze MS prijde s krizkem po funuse tak se proste musi minimalne v prvni verzi srovnat s Mantle. A pokud ma napsat srovnatelne reseni tak musi vymyslet podobne algoritmy, to je dane omezenim danym tim ze to ma jet na shodnem HW.
Tohle tezko srovna jenom marketingem kdyz uz tu budou zajete Mantle ktere je navic na ruznych platformach otevrene....
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.