Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k „SLI“ Radeonu s GeForce pod DirectX 12? Použijte Radeon jako primární

hmm, keby ten DX12 multiadapter fungoval pri viacerych hrach, zase sa pre mna vracia do hry o cca rok/dva roky APU(zen) + diskretna karta

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

náhodou tady to bude celkem hezké řešení ;)
protože když budeš mít i7 tak už ti konečně ta grafika co je v něm nebude ležet ladem ale konečně ti bude moct třeba 2-10% výkonu přidat (můj chabej odhad), u AMD to bude určitě víc ale bude záležet jak vybalancuje ty daný rozestupy a jestli zkusej udělat něco jako i7 bez/s grafiky.... u Zenu a na něm postavených APU je dost otázek i když by se mi dost líbila kombinace výkoného Zen APU procesoru alespon na urovni i5 + Nvidia grafika (NV kvůli podpoře v grafických programech a CUDA)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

A co treba monitor zapojeny do i7, desktop primarne pres nej. Pokud se spusti hra, tak se pouzije i Radeon... Treba pak AMD odladi i moznost ZeroCore Power, pokud je pouzity vystup z jine grafiky. Ted to bohuzel treba na R9 290X nefunguje (idea byla takova, ze bude do stejneho monitoru vystup z CPU i z dedikovane grafiky, desktop pres CPU, pokud se zapne hra, tak se na monitoru rucne prepne na dedikovanou grafiku, ktera bude pro hru nastavena jako primarni...).

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Ono by to malo fungovat i s jednym kablom. Ja mam v PC R9 280 ako primarnu kartu zapojenu na monitor a dalsiu kartu GTX750 nezapojenu na monitor. A nemam problem spustit hru na tej GTX750 ak hra dovoli vybrat, ktora grafika sa ma pouzit. Signal potom ide z GTX750 do R9 280 a nej potom do LCD.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Me tam slo hlavne o ten ZeroCore Power. A to ani ne tak z duvodu setreni energie, jako spis, ze ta dedikovana grafika vypne vetraky... Bohuzel Gigabyte Windforce se ukazalo jako ne moc dobre reseni.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pořád mi to přijde zvrácené. DirectX 12 Multiadapter: bugy ovladačů AMD i Nvidie v jednom balení :D

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

ovladace nvidii maju bugy? :-O

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to nebudou bugy to bude HW problém ;), něco podobného jako když NV oznamovala že vývojáři nemají používat technologie z DX12 protože je nemají v kartách implementovaný :D

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

Kde to požadovali aby to nepoužívali?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Vtipné, ale v zásadě souhlas. Je to jak kombinovat výkon Bulldozeru se Sandy Bridge. Ne, že by to nešlo, ale nedává to moc smysl.

To už má větší smysl kombinovat SSD s HDD, a to říkám i přesto, že toto řešení bych sám nikdy nepoužil. SSD hrající roli cache zvyšují výkon HDD, zároveň tím ale HDD brzdí potenciál SSD. Dělá se to v zásadě kvůli ceně - HDD má levnejší kapacitu, ale výkonu SSD nemá šanci dosáhnout.

U dvou různých produktů, které jsou určeny plus mínus na totéž, nedává jejich kombinace až takový smysl. Stejně jako není úplně vhodné osadit do RAIDu disky různých typů či dokonce výrobců, přestože to jde (pokud tedy nejde o kapacitu, protože pak je to jedno - u JBOD na tom nesejde, jestli máte prvních 5 terabajtů takových a dalších 6 makových - dtto pokud jde u grafik jen o zobrazování 2D, tak je to jedno, jaká která grafika je - to se pak dělají i USB grafiky, jejichž smyslem je prostě jen připojit další monitor, ale kvůli výkonu se to určitě nedělá).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

no jestli se správně dívám tak kombinace FuryX+980Ti dává vyšší výkon než kombinace FuryX+Fury a nebo 980Ti+TitanX. V tom případě by tato kombinace přeci byla přínosná a přirovnání k SSD + normál HDD je úplně mimo... Tahle odpověď mi teda nějak nesedí a nedává smysl...

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

Otázkou je, jestli je taky kombinace FuryX+980Ti rychlejší než kombinace 980Ti+980Ti ;-). Pokud ano, pak jak zelení, tak červení udělali někde chybu.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Proč? :-)

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

vždyť ot tam máš, 980TI a Titán - zas takový HW rozdíl mezi nimi není

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

mnoooo a neměl by tak čirou náhodou být titán výkonnější??? Nicméně furt mi nedává smysl to porovnání s SSD + standart HDD :-)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

> Je to jak kombinovat výkon Bulldozeru se Sandy Bridge. Ne, že by to nešlo, ale nedává to moc smysl.

To ste ale "strelili capa" (slovensky cap, cesky kozel)

Zahodou okolnosti:
1. Kolegovia pouzivaju SW na simulaciu elektrizacnych sieti
1a) na AMD im trva simualcia 2 hodiny 10 minut na inteloch 3 hodiny
1b) Ked ale kreslia grafy z nasimulovanych hodnot do sprav, s AMD pocas vykreslovania zhodi SW, alebo trva 20 minut, pricom z tych istych hodnot vykresli Intel grafy za 10 minut

2) Kolegovia potom pouzili NAS, kde nahravali honoty nasimulovane na CPU od AMD, ale grafy kreslia PC s CPU od Intelu

stav trva od Athlon 64X2 a Core 2 Duo dodnes, ze AMD rychlejsie pocita, ale pomaisie zobrazuje...

Takze presne tak kombinacia by s a hodila v jednom PC, ale maticnu dosku pre oba CPU nikto nevyraba...

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

AMD a nVidia v jednom chumlu? No potěš koště. A když je AMD jako primární, tak bych tomu říkal "CROSSLI" :)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

nebo Bruce Lee :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jak to udělali s asynchronními shadery? Radeon je umí, GeForce ne. To je měli pořád vypnuté? Nebo je pro R+R zapli? Nebo je v R+G zapli jen pro Radeon (To už je hodně přitažený za vlasy, ale zajímalo by mě, jestli to teoreticky jde :-D )?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Zřejmě se AS zapínaly podle primární karty, proto ty rozdíly ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle výkonu dvou Geforce najednou bych neřekl, že právě to bude problém. Minimálně ne jediný.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Jestli jsem tu aféru s asynchronními shadery správně pochopil, tak GeForce je umí, ale neumí rychlé přepínání kontextu zobrazení x výpočty mezi nimi. Takže se vývojáři nesmějí pokoušet využít CUDA na herní výpočty.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Podla mna je to o Command procesore resp. obdobnej logike, ktory riadi prepinanie kontextu, a to asi robi len masater karta v SLI/Crossfire. Tym padom to nepotrebuije logiku zo sekundarnej karty a to aj vysvetluje rozdiely vo vykone pri inom zapojeni tych istych kariet

Alebo je GPU od AMD komplexnejsia a tym lespie rioadi beh inych zaridenie a je blizsie k CPU ako GPU

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Nie ze by to nebolo zaujimave ale stale by som bol opatrny co sa tyka tychto vysledkov. Jednak Ashes of Singularity je stale Alpha co je teda fest vyvojovy build (pri bete by sa dalo povedat ze je to "stabilne" co do features a uz budu do toho kecat len bugy) a potom uz bola viac krat prepierana koli vysledkom. Ja by som si pockal na viac testovacieho sw a hlavne aj rozne enginy (hlavne co je dnes asi taky standard - Unreal engine, Frostbite a mozno Cryengine)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Marketingová záležitost aneb co by všechno mohlo jít, 196. díl. Všichni víme, jak mizerné ovladače jsou od obou výrobců pro CF / SLI a na čem všem záleží, aby toto ření fungovalo (podpora ve hře, optimalizace ovladačů, zpětná podpora). Kdo toto řešení používal ví, že v jedné verzi ovladačů fungovala jedna hra dobře, v novější verzi ovladačů mizereně. Výrobci nemají dobré ovladače ani pro jedinou grafiku. nVidia sice dělá o něco leší, resp. méně špatné, ale to je asi tak vše. Tohle už je masochismus uživatele, pokud by o tomto řešení vůbec přemýšlel.

Namísto těchto pitomostí by bylo fajn, kdyby oba výrobci zapracovali na ovladačích pro jednu grafiku a udržovali nějakou úroveň. Negativních ohlasů o propadu výkonu mezi verzemi ovladačů v různých herních titulech slýcháme léta, není to nic nového.

A co mne v posledních dnech "pobavilo" v tomto ohledu asi nejvíce je mizérie AMD. Viz test na Phoronixu

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=steamos-22-gpus&num=1

kdy kancelářská GTX 950 leckdy natrhne zadek Radeonu Fury. Vím, že jde o malý svět Linuxu, ale tohle už mlátí dveřmi. Pak se AMD diví, že neprodává grafiky. Skvělá práce! :)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano, toto amd vytrhne z biedy - sustredenie sa na linux

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

Jediné co jim pomůže je zaměřit se na ovladače, resp. na jejich stabilitu a výkon. Sám jsem používal 14 let Windows, 12 let na nich ATi a občas nVidii. Viděl (= nastavoval a prodával) jsem za tu dobu několik velmi drahých řešení CF i SLI v různých generacích. Ovladače výrobců jsou tragické.

<vysvětlivky> Z výše napsaného textu, ve kterém jsem psal o výkonu ovladačů je myslím patrné, že jsem mluvil o světě Windows. Ten odkaz jsem přidal jako věc, která mne v posledních dnech nejvíce pobavila a přesně tak jsem to okomentoval. </vysvětlivky>

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

ja som prave niekde zachytil , ze radeony su o par levelov lepsie v crossfire ako nvidie v sli
no neviem, nepouzivam, tak neviem no
pre beznych userov(tj 95% ludi) su tie ovladace(nvidia a amd) uplne dostacujuce, ked vidim napr, ze polovica hracov na steame dokaze fungovat na intel integrovanych g.k. a vieme ake su intel ovladace, tak budme radi za tu kvalitu, ktoru mame

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Otázkou ale je, co na těch zobrazovadlech od Intelu lidé hrají. Přes Steam je možné instalovat hry náročnosti piškvorek (přeháním).
Souhlasím, že lidé jsou schopni používat lecos a za různých podmínek. Ale nesouhlasím, že máme být rádi za to co je. Znám hráče (hardcore), kteří mají vytipované verze ovladačů, které fungují dobře pro konkrétní tituly. Což v praxi vypadá tak, že chce-li hrát titul X, nainstaluje ovladače konkrétní verze. Pokud chce hrát titul Y, instaluje jiné. Jeden to dotáhl k "dokonalosti", má dual boot Windows a Windows aby nepřeinstalovával moc často a nebyl nucen neustále reinstalovat systém. Ale jak říkám, to jsou hardcore hráči.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

no, to je vlastne tych 5%
:)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Možná nebudeš daleko od pravdy ani s procentem hardcore hráčů (netuším kolik jich je) ani s tím, že AMD nespasí, pokud udělá slušný ovladač jen pro Linux.

Pokud se přestaneš pokoušet zesměšnit co napíši a zkusíš se zamyslet v širších souvislostech, tak AMD potřebuje prodávat více:

1. High End je to, co si kupuje oněch tebou uvedených směšných 5% hardcore hráčů - z High Endu jsou větší marže. Je to segment, který má ukázat, co kdo umí. Ještě jsem neviděl předváděčku, kde by se prezentoval výroce mainstreamem.

2. Jak někdo napsal níže, Valve se snaží co nejdřív vytasit se se Steam Machines, spolu se SteamOS. Pokud by AMD mohlo nabídnout funkční řešení, tak by opět mohlo prodat něco navíc. O to se snaží každý výrobce... prodat víc. Nicméně teď by do mašiny se SteamOS dal grafiku AMD jenom masochista.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

pockaj, je sakra rozdiel medzi tym, ze si niekto kupi highend a hardcore hracom, ktorych si spominal vyssie
vacsina ludi co ma highend prave funguju na tom, ze stahuju najnovsie ovladace, hardcore hraci su zvlastna kasta(napr ludia co hraju len diabla alebo starcraft, atd. ti zase nepotrebuju ani super masiny)
btw mozeme pockat necely mesiac, AMD vyda nove Omega ovladace, a je tam aj spomenuty zvyseny vykon pod linuxom
http://wccftech.com/second-special-edition-drivers-amd-november-catalyst/

edit:aha, vidim ze uz o omegach vies

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ano, vím.

Hardcore hráč nehraje nutně staré tituly. Celá řada z nich hraje novější hry a ne jeden titul. Ano, soustředí se na jednu dvě hry, ve které je vynikající, ale nehraje jen je. A nehraje na staré mašině. Naopak. Velmi často jsme dodávali těmto hráčům stroje a věř mi, že je mainstream nezajímá. Nemluvím o klasických pařanech, co přijdou z práce a pustí Dotu apod.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Momentalne uz ano

un 04, 2015
The first wave of Steam Machines, console-like computers designed to run Valve's Steam software and its thousands of PC games, will be in some pre-order customers' hands on Oct. 16 and in stores on Nov. 10, Valve announced today. The Steam Controller and Steam Link will also hit on Nov. 10.

All Steam Machines will run SteamOS, a Linux variant with Steam's big picture mode of interface. While Steam Machines will be limited to games with Linux compatibility,
http://www.polygon.com/2015/6/4/8727269/steam-machine-launch-date
http://www.eurogamer.de/articles/2015-06-05-die-ersten-steam-machines-er...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Fór je v tom, že právě DX12 situaci s drivery a jejich kvalitou (respektive přizpůsobováním se nekvalitě aplikací) řeší poměrně razantně...

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Bylo by to jenom dobře. Ale myslím, že oba víme, že výrobce a tedy pachatel ovladačů, není mimo hru. Nikdy nebude a u multi GPU řešení to platí několikanásobně. Tím nechci zpochybňovat přínos DX12, o kterém "vím" jen to, co jsem si přečetl, takže o něm vlastně nevím nic. Ovladače budou prim hrát vždy, ani Mantle či Vulcan ani DX nejsou všespásné. Výrobce prostě musí zabrat a vydat dobré ovladače. Mě to prostě přijde, že více než dekádu děláme ATi / AMD a nVidii betatestery a všem to přijde v pořádku.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

...navíc betatesteři ovladačů ani nejsou placení a ještě ke všemu na jejich input nVidia povětšinou hází bobek... Jak je to u ATI nevím, ale o moc lepší asi také ne.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Potom samozrejme viete aj o novehj informaci, cio vysla po Vasom prispevku

AMD Reportedly Planning Big Driver Update For November
Written by Michael Larabel in AMD on 28 October 2015 at 11:23 AM EDT.
Reports are surfacing that AMD is planning a "special edition" driver update for November.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-Omega-2.0-Driver

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ano, vím. Věděl jsem to už ve chvíli, kdy jsem psal svůj příspěvek. Stejně jako vím, že když AMD oprášila značku Omega, mělo to naznačit, že ty ovladače budou lepší. Pokud vím, nic se nijak zásadně nezměnilo. Proto neočekávám žádnou zásadní změnu ani s touto verzí. A strašně rád bych se pletl, opravdu.
Pokud budu mluvit čistě o linuxovém světě, tak se AMD podílí na vývoji otevřeného ovladače a zde udělalo obrovský kus práce. Co se týče proprietarního ovladače, udělalo pokrok v jiných věcech, o kterých nikdo ani nenapíše (neni chyba AMD, tohle jde naopak na hlavu těch, kteří píší o tomto tématu). Nicméně se netýkají ani výkonu, ani multi GPU.

Opravdu bych si přál, aby AMD vydalo ovladače, které budou velmi dobré a stabilní.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Asi vsteci ocakavam, ked AMD vyda novu obdobu fglrx 8.41, co bol len cleanup kodu po Ati a priprava na pridavanie novych funkcii (teda nova generacia Catatystov) A v suvislosti s AMDGPU v Catalystoch nas caka urcite nova generacia Catalystov, a teda novy a definitivny cleanup. Preto tie ocakavania...

Written by Michael Larabel in Display Drivers on 5 September 2007.
he X300 was about 50% faster in Enemy Territory and in Doom 3 it was as much as 12.5 times faster going from 1.7 frames per second to 21.3. In Quake 4 with the lowest available settings, the performance improvement was 54x faster! Yes, fifty-four times faster. Doom 3 and Quake 4 were not playable with the old driver on the X300, but now both games run under Linux relatively well! As we shared in our fglrx 8.41 driver preview
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=822&num=4

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu bych si to přál. Historie ze mne ale dělá skeptika. Věřím, že přijdou optimalizace, ale nevěřím, že přijde zcela nový Catalyst. Ne že by nebyl potřeba, to rozhodně je.

V současných Catalystech totiž není stoprocentní ani přepínání mezi dvěma grafikami. Nemluvě o (ne)možnosti využití dvou grafik z pohledu připojení více monitorů atd. Mluvíme o Catalystech. Pokud budu mít dvě vyvolené grafiky, nastavím si to v terminálu, ale to asi nebude to, co by uživatel chtěl. Z tohoto pohledu mám čerstvou zkušenost, kdy se mne psal na CF kamarád, který chtěl zkusit SteamOS. Začal jsem, že pustí terminál... a tam mne zastavil a poslal AMD do míst, kde ani slunce nesvítí.

Potýkám se s absencí práce AMD na ovladačích pro Linux několik let. Ano, zdědili prasečinu (ne ovladač) po ATi, udělali na něm nějakou práci, třeba že už nezačne z ničeho nic blikat nějaké okno či objekt, ale dodnes se klidně změní kurzor v objekt, který je těžko identifikovatelný. Čili opravdu ocením, když vyjde alespoň funkční (ideálně kvalitní) ovladač pro Radeony. Zatím se tomu nepřiblížil.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

DX12 gaming evolved titul ve 4K a 980ti (bez async shaderu?) stejne drti radeon fury x . To se povedlo. Nvidia FTW.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

ved o tom to je, gaming evolved nekripli vykon konkurencie
nie ze by si bol rad, ale mas blbe poznamky

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Treba ho krypli ale gtx980ti vede i navzdory tomu :-) Kazdopadne podle rozdilu v dx12 vs dx11 u amd karet to skoro vypada, ze nekdo nekde vykon skutecne krypli. Skoro bych to tipnul na AMD v dx11 ovladacich.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, „drtí“ rozdílem 0,1 FPS se staršími a 1,9 FPS s novějšími drivery. To je megahustý.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. Je to megahusty.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

som ex majitel 2x fury x a aktulny majitel 2x 980ti k 4k monitoru takze ziadne mudrosti z webu ale vlastna skusenost a ver tomu ze 980ti drti fury x a to rozdiel fps je az na poslednom mieste ;) 1. zvukovy "prejav" inak povedane pred pouzivanim fury x treba zobrat jeden ibalgin 2. OC potencial, takmer kazda ide pretaktovat o 50%, 3. prevadzkove vlastnosti 4. technicke (ne)problemy 5. rozdiel fps stock vs stock(minimalny) ale po OC je to uz dost velky rozdiel

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Nic moc kombinace, kdyby byla třeba lidovější 280X spárována s třeba gtx660/760 bylo by to podstatně zajímavější.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Stejne je lepsi vymenit jedinou grafickou kartu za vykonnejsi/modernejsi jako cpat k te karte dalsi coz si vyzada vyssi porci vykonu, tudiz vykonnejsi zdroj, vic kabelu a mastnejsi ucet za energii, ja v tomhle nevidim smysl, vzdyt hodne zalezi na verzi ovladacu od obou zdroju a uz vidim jak NVIDIA to bude umele blokovat stejne jako blokovala PhysX a G-Sync, dale spolehat se nato ze to da kazda druha DirectX 12 nativni hra je blbost, uz dnes vychazeji tyhle prasive hry nedodelane, zabugovane a hlavne sou stupidni, nevim proc bych se teda mel vubec s explicit multiadapter srat. Ak vam hovori neco Input lag, Micro stuttering a rozdilnost vysledneho vykonu, vite v cem cert tkvi, nehlede na mizernou kvalitu dnesnych her.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Mna by ale zujimalo ako je to multiadapter vs cistokrvne sli/cf, lebo ak dokaze fury x + 980ti predbehnut kombinaciu fury x cf a 980ti sli tak je to softwarovo odladenejsie ako technologie ktore su tu uz roky :o

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

jo to jsem tam taky postradal.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.