Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k DirectX 12 multiadapter, aneb jak DX12 vylepší CrossFire a SLI

a kdo si koupil nVidii kartu, má opět smůlu, musí koupit novou pro DX12
jen by měl navíc zkontrolovat, zda jim nVidia opět nezakázala taktování :)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

ciastocne, taka gtx980Ti ma mat full podporu DX12, a len za 650$ :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

takže jen 99 % nVidia zákazníků má smůlu, už jsem se lekl, že všichni :-D

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

tak, tazko povedac, co si mozu dovolit ludia mimo Cz a Sk(smerom na zapad)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a neni to fuk? lídí s sli je minimum.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

no že majitel AMD karty si toto může dovolit i s více jak rok starou kartou, takže uživatelé AMD karet se opět mohou uživatelům nVidie karet smát za jejich opětovnou hloupost :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Neviem, ktorí zaostalí ľudia ti dávajú plusky (najskôr si ich asi klikáš sám). NVIDIA grafiky od rady Fermi podporujú DX12 tiež. Nie je to full podpora, záleží od levelu, ale nikde som sa nedočítal zatiaľ, ktoré z nich by mali resp. nemali podporovať SFR. Je to niekde uvedené? Mne to skôr pripadá, že rozdelenie zdrojov pre SFR a ich správu pre rendering bude riadený z aplikačnej vrstvy (teda na úrovni CPU) a nebude treba mať špeciálnu HW podporu na daných GPU. Ale možno sa mýlim. Ak hej, bol by som rád, keby ma niekto opravil. Ideálne niekto kto sa o to zaujíma a nie flamer typu Pavelec čo vyzerá byť na 13 ročného trolla čo sa zabáva na primitívnych komentároch.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nevím, kdo ti dává pluska, asi si je dáváš sám
děkuji za potvrzení, že nVidia plně nepodporuje DX12, tedy je to prohra pro všechny, co nemají AMD grafku třeba i rok starou :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ukaz mi ktera HW podporuje DX12 , vzdyt nemaji ani full HW podporu DX11

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

My sa tu ale nebavíme o HW podpore. Tam smerovala moja otázka kvôli SFR. Že na to by nemala byť potrebná HW podpora na strane GPU. DX12 prevažne rieši aplikačnú vrstvu (a teda kód vykonávaný na strane CPU). BTW na EHW teraz vyšiel test GTX 980 TI. Tam si pozri v tabuľke kto akú verziu DX podporuje. Článkov na to inak bolo viac ako dosť. Ani všetky Radeony s GCN nemajú HW podporu DX12.Ako by to aj mohli mať 3 roky staré grafiky kedy sa o DX12 možno ešte len rozprávalo.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

lžeš, všechny AMD s podporou DX11.2 budou mít PLNOU podporu DX12
majitelé nVidie opět ostrouhají

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Poprosím o zoznam HW podporovaných features DX12, ktoré majp podorovať všetky GCN grafiky. Spolu s popisom ich významu (to len aby som vedel či vôbec vieš o čom hovoríš).

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

prostě nVidia majitelé zase prohráli, jsou už na to zvyklí, že jsou hloupí :)

"AMD said all of its Graphics Core Next-based Radeon GPUs (i.e. Radeon HD 7000 series and newer) will work with the new API."
"DX12 confirmed for existing AMD cards"
"All AMD Graphics CoreNext GPUs to Support DirectX 12: Company"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako som si myslel. Nevieš o čom hovoríš. Takéto isté 3 vety ti viem dať aj k NVIDII a podpore DX12 od generácie Fermi. DX12 v prvom kole vôbec nebude o nových HW features, ale o zefektívnení kódu, ktorý vykonáva procesor. No a na tom si pomôžeš u všetkých DX11 capable GPUs. Čo je iná vec je už nadstavba nad týmto základom a teda tie tzv. tiers 1 a 2 (0 je základ o ktorom píšem vyššie).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

zkušenost mi říká, že s nVidií budeš mít zase smůli
však uvidíš, nVidie kdyžtak provede opět něco "pěkného" svým ovečkám :)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Nechci nijak zasahovat do Vaší flamewar, ale Fermi a Kepler budou znevýhodněné oproti soudobým grafikám GCN.

"There will be DX 11.1 cards that take advantage of a lot of the driver and software tech that we're bringing in Windows 10, but if you want the full benefits of DX12, you're going to need a DX12 card."
Mike Ybarra
http://www.polygon.com/2015/1/22/7874793/directx-12-wont-require-a-new-g...

A co se týká Async Shaders, tak tam se to taky projeví. Tam je na tom GCN oproti Fermi, Kepler, Maxwell v1 lépe (viz Graphics/Compute/Copy a kolik front jednotlivé architektury zvládnou).
http://abload.de/img/gfxcomputedx122nu5c.jpg

Co jednotlivé architektury podporují z DX12 a na jaké úrovni shrnuje tato tabulka.
http://cdn.overclock.net/4/47/900x900px-LL-4714aef8_featuresetsdx12.png

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S DX11.1 je to u NV ošemetné. Pokiaľ viem, nie je to o tom, že by nepodporovali všetky features, ale podporujú len niektoré. Ak sa mýlim, opravte ma. Teda tu je to ešte otvorené u niektorých rád GPU.

AsyncShaders sú pekná výhoda. Očakával som osobne, že s niečím takým bude NVIDIA vpredu vzhľadom na dlhodobú podporu GPU PhysX. Čudujem sa, že toto nemajú poriešené lepšie.

Každopádne vďaka za odkazy. Takýmto spôsobom sa diskutuje oveľa lepšie.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

tak jo, tak se jim budou smat, ale az v dobe kdy bude DX12 aktualni, tedy v dobe kdy bude alespon par her s DX12 nativne jo, schvalne jestli do te doby jeste to CF bude nekdo ze soucasnych a treba dnes rok starych karet mit a provozovat, jiste tech lidi budou sta........ ja myslim ze "sta" lidi bude stacit

a to co se tu popisuje podporuji jak Maxwelly, tak Keplery, vubec to na levelu podpory DX12 nezavisi, bude to podporovano vsema VGA co maji alespon zaklad podporu DX12

otazka do pranice, abych si ty minusy aspon zaslouzil :D , bude v te dobe AMD jeste vubec AMD? to us bude totiz tak rok 2017-18 kdy ta doba nastane

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

snad v 2017-2018 amd bude, lebo potom ekvivalent 960tky bude stat tolko ako teraz to Ticko

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ver tomu, že by nestál. Pochybujem, že by takú cenu trh akceptoval.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

trh už nyní akceptuje předražené Intel procesory, kde inovace chybí
holt korupce a podvody = zákazníci pláčou

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

plačeš akurat ty .
Najdi si robotu a holku a nebudes :)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

mozno ze tolko nie, ale o +100$ by ceny porastli...vzdy sa najde dovod: novy vyrobny proces, burka v juznej azii, plus monopol vo vyrobe...

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

samozrejme jsem mel na mysli fuzi, takze konkurence by nezmizela, naopak by se takovou fuzi treba pod Samsung zrejme Nvidii znacne konkurencne pritizilo ;) o krachu AMD je nesmysl i spekulovat

tady je krasne videt jak kdys se to nenapise konkretne, tak v tom nekteri vidi hned uplne neco jineho :D

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Ptám se na to všude kde vychvalují AMD, tak třeba se mi od vaší osvícené osobnosti dostane odpovědi.
1) Proč má každá novější hra problémy právě s grafickými kartami od AMD a ne s gk od Nvidie? (třeba takový Attila total war měl až do patche s R290X 15-25 fps na střední detaily, GTX 860 hru rozjela na 32 fps na vysoké detaily)
2) Proč Intel poráží AMD v Benchmarcích i přes to, že má daleko menší příkon, má méně jader a slabší clock speed?
http://www.futuremark.com/hardware/cpu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

K DirectX 12 a sprostosti samotneho Microsoftu:

5 kvetna 1999 vysel na svetlo sveta Windows 98 Second Edition, v dobe sveho vydani prisel s api DirectX 6.1a a cuduj se svetu ze nebylo potreba zadnych dalsich service pack-u aby se pro nej dokazala nahodit oficialni podpora api DirectX 9.0c, konkretni datum verze instalacniho inovacniho balicku je 8 prosince 2008, vim to protoze sem to sam tak delal a bez problemu to jelo.

Proto nechapu proc Microsoft umele blokuje nasazeni api DirectX 11.3 + 12 pro Windows 7 kdyz je navic 7 oficialne podporovana aktualizacemi do roku 2020.

V tomhle smeru drzim palce api Mantle od AMD, mne se proste ty posahane Windows 10 ktere berou prava uzivateli a spehujou jak liska jednoduse nelibi, uz jenom ta sprostost ze 10! vzdyt v Microsoftu neovladaji ani zakladni matematicke cislovani(Windows 7, 8+8.1 > 9 - "10"?), uz jenom ta sprostost nazvu ze Windows 10 ze se mi chce blejt, skutecne kdyby byla moznost zaplatit si i 50 € za implementaci DirectX 12 do Windows 7 tak jednoduse nevaham, lebo vim ze budu mit klid.

K tem NVIDIIM, sice podporujou i Fermi a Keplery DirectX 12 ale ne plny kod, proste softwarovou emulaci casti kodu rozsireni DirectX 11.2 + 11.3 tym v navaznosti na 12, jednoduse a v realite, hw podporu DirectX 11+ a 12 maji jenom skutecne az Maxwelly.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Microsoft je odporná společnost, která má s NSA smlouvu, že nebude šifrovat komunikaci, kterou by nešlo odposlouchávat
Microsoftu věří prostě už jen tupci a zkorumpovaní :)

"Microsoft has collaborated closely with US intelligence services to allow users' communications to be intercepted, including helping the National Security Agency to circumvent the company's own encryption, according to top-secret documents obtained by the Guardian."

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Ohledne toho cislovani - ta vynechana devitka je hlavne kvuli businessu v Nemecku. Predstavte si, ze prijde clovek do obchodu a rekne "Windows nein" :-)

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Nedokazu pochopit sprostost kterou ste vypotil!, oni pred rokem 2000 byli prosim vas vydane nejake Windows 9? jeste se raz ptam a detailne pan inteligentni, byli vydany Windows devitky? no ne!!! Windows 98 a to se rekne Windows achtundneunzig, nechapu toto zaclenovani 98 s tym ze proto prave nebudou Windows 9, jako prominte ale kdyz nekto nedokaze rozlisit ciselny pojem devadesat vosm a devet, to je podle mne debil s nutnosti sebrat mu vobcanku.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tem ktery mi dali minusky nak si prosim prejdou zakladni matematiku, protoze je rozdil 9 a 98.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ti kteri ti dali minusky a me plusky, chapou vtip. Takze si nech silny reci o inteligentech/debilech a zacni zrat maso.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Vy toho nedokazete pochopit mnohem vic, treba rozdil mezi marketingovym oznacenim a verzi.. asi vam drobet uniklo, ze 7 a 8 nejsou sedme a osme windowsy, a ani nevysli v roce 2007 resp 2008. A pred nimi byla verze "Vista", zvlastni to cislo, ze ? Takze to vypada ze netusite absolutne nic o pojmu MARKETING a tudiz to budete asi vy, komu by meli sebrat obcanku...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

NVidia je jako Apple. Koupí jen blbec. A že se jich najde :D

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Mno, kdysi byla cuda akcelerace renderingů a postrocesingu jediná víceji podporovaná ze strany vývojářů sw.
Neví někdo jak je to teď ?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

marketingová, slepá, uzavřená větev, kterou se nVidia snažila odstranit konkurenci licencováním zkrze nesmyslnou uzavřenost

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

mne nezajímá marketing, ale použití pro GPU akceleraci aplikací

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

vezmem to abecedne a softy co znam osobne nebo od znamich z branze (lidi u filmu, reklamy, vizozek a her) a jestli pouzivaji CUDA a OpenCL (OpenCL jede na vsech VGA a CPU ktere se nejbezneji pouzivaj a casto to jede lepe na Nvidiich, zajinave kdys AMD ma udajne podle nekterych preci lepsi podpory pro otevrene standardy)

Adobe, oboje
Autodesk, oboje
Avid, jen CUDA
Blacksmith, oboje
FuryBall, jen CUDA
RED, nektere softy oboje, jine jen CUDA
Sony, oboje
Foundry, jen CUDA (asi nejznamejsi 2d/3d a postprodukcni softy v profi svete i diky spojeni s ILM http://www.ilm.com/ tedy dnes Disney, nejaky film od ILM zrejme vydel uplne kazdy kdo sem do diskuze chodi)

a pak je spousta rendrovacich enginu a prevladaj vpodstate ty s CUDA, vzdyt Nvidia nektere i vlastni, nektere maji oboje moznosti, jak CUDA tak OCL, ale rendrovaci casy jsou s OCL vetsinou horsi (i pro Nvidie, cos je logicke, OCL je proste univerzalnejsi)

a pak desitky a stovky mensich softu, bude toho mraky

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

No jo, takový mírný pokrok v mezích zákona ;) dík
Mimochodem takový nVidia Gelato render měl kdysi pěkné výstupy, akorát byl problém do něho něco dotlačit z používaného modeláře.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

jako GPU rendering ma jeste cas, ted je to spise takova vyvojova cast kdy se ladi a ceka az prijde to poradne zelezo (a to bude az ve chvili kdy bude mit GPU pristup k ram)

ja si Arionem rendruju treba jen na pamet nenarocne rotace pro prezentaci modelu a pak nejaky hokus pokusy abych s tim rekneme umel, ale pro pametove narocne sceny to zatim holt neni, ta pamet na VGA proste v dostatecne kapacite schazi

jinak iray a Vray (OCL i CUDA) jsou normalne primo v softech jako max, maya, rhino, atd... takze tam s importem modelu problem neni, proste se rendruje primo v prostredi toho softu :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.