Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Microsoft: DirectX 12 napodobí Mantle - AMD: To je dobře

a ja jen doplnim, ano vyvojari maji k dispozici Mantle, ale ne vsichni a rozhodne ne ti, co "jsou chudi" :)

psal jsem to i u konkurence, o Mantle jsem se zajimali v teamu a skoncilo to tak ze z AMD nikdo neodpovedel (standard a necekal jsem zmenu) a z EA byla odpoved v tom smyslu ze si muzeme licencovat jeden engine z jejich staje ktery v budoucnu Mantle prinese v aktualizacich zdarma, problem je, ze ta licence stoji asi tolik co 100 takovich projektu na kterem delame, a neco jako ze by se Mantle zpristupnovalo pro enginy mimo staj EA, tak otom nemame vubec uvazovat :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak jestli bude amd podporovat mantle jako doposud, tj. nekolikamesicni zpozdeni platformy i ovladacu plus funkcnost ve stadiu alpha, a to pro stezejni propagovane produkty, tak o moc neprichazite.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Můžete vaše slova o zpoždění Mantle a ovladačů něčím podložit, nebo jsou jen dalším prázdným štěkem na adresu firmy, kterou nemusíte? Jediné prokazatelné zpoždění, ke kterému ze strany AMD došlo oproti oficiálně ohlášenému datu vydání, bylo 24hodinové zpoždění u ovladačů z důvodu bugu, který byl objeven na poslední chvíli.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ani pět (edit: již sedm) mínusů v řadě z téže IP adresy nic nemění na tom, že by mě zajímal původ informací o zpoždění Mantle ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Od poloviny prosince do dneska to neni 24 hodin, ale 2,5 mesice :-)

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

To se týká vydání čeho? AMD slíbila vydání driverů v den vydání patche na BF4. Drivery přišly o den později než patch.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Šamane, jsi vedle jak ta jedle. V současné době je vývoj pro Mantle pouze pro registrované vývojáře. Nábor je organizován po malých skupinách a to z důvodu toho, že SDK není veřejné (stále tuším beta). Do konce tohoto roku bude SDK Mantle veřejně přístupné všem vývojářům (říjen/listopad).

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

nic vezlem, ale ja k Mantlu pristup "mam" rekneme sprostredkovane, delam externe pro dve studia pod EA, vpodstate jinak bych se ani nemel jak dostat k mailu na odpovedne lidi, takze pokud nejsi primo clenem nektereho z teamu co Mantle jiz maji moznost pouzivat tak bych rekl ze vim mozna vic nez ty, v mem pripade od lidi co v tech teamech primo jsou bud take jako freelanceri nebo u dvou lidi interne a 3 mi bejvali sefove jsou zakladateli primo jesnoho ze studii co Mantle prezentuje :) pro 3 lidi z Oxyde jsem v minulosti delal, prave v dobach kdy jeste byli v teamech pod EA

ale jsem vedle jak ta jedle, tak sup nezapomente to naminusovat :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No jo, ty jsi ten odborník co psal do studia DICE (tvůrce enginu Frostbite 3), aby vám dodělali podporu API Mantle do enginu Unity od Unity Technologies. :-)

A pak se strašně divil, že mu napsali, že ať si zaplatí engine, který to teď podporuje nebo ať si počká na finální SDK.

Takže příště si píš o podporu o API Mantle do firmy, od které jste si ten engine licencovali a to je Unity Technologies a ne DICE.

To je jako kdybych psal do škodovky ať mi dodají motor do KIA a pak se divil, že mě vypoklonkovali.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Toto nebol uder od zadu, Toto bolo s usmevom na tvari a priamo do oci - pekne :-)
Vyvoj takehoto sofveru par rokov trva, a ludia su tak nabudeni, ze by to najradsej uz pouzivali. Mozno predsa len mohla AMD s vyhlasenim o Mantle tak 4 mesiace pockat a zverejnit to tesne pred vydanim bety.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

hmmm zajimave jak si nekteri vykladaj neco po svem :D nikdy jsem po nikom nechtel aby nam do Unity neco nekdo dodelal ;) to bysme si dodelali sami ;)

to je zas videt jak nekdo cte a nasledne z toho udela uplne jinej pribeh, ze tys byl prebornik v tiche poste :D

vis kulove kam vsude jsem psal a co jsem psal takze tu jen varis z vody krasny sracky (slusni prominou)

a jen pro tvou informaci zrejme podporu Mantle mit budem ;)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

by me zajimalo co ti ubožáci delali poslednich aspon 6 roku

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Nojo, oni za tu dobu lautr nic nenaprogramovali. :-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

DX12 bude az od W9+ nebo bude samostatny upgrade pro WXP+?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

V lednu 2015 konci zakladni podpora Windows 7, pro vsechny predchozi verze skoncila davno. Posledni verze DX pro XP je 9.0. Takze asi takto.

Z cehoz vyplyva, ze jediny oficialne podporovany OS v dobe vydani budou Windows 8 a vyssi. Ale mohou prekvait.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To se ani nemusi obtezovat ty "dx12" optimalizovat. Dopadnou stejne jako dx10 - absolutne ignorovany vyvojarema. Kdo by se s tim patlal pro 20% lidi a ignoroval zbytek, kdyz to muze udelat pro vsechny ve starsich dx11 nebo ekvivalentu mantle.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Pozor. W7 je dnes také podporovaný a nejvíc používány systém a Dx 11.2 pro něj nevydaj. Je jen pro W8 jako reklamní tahátko. Stejně to budou chtít určitě i s 12kou. A do te doby bude Mantle zase na hony daleko s vychytavkama, pokud na updaty nebude AMD kálet jako MS což věřím, že nebude. Viva la Mantle.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mno nevim, pokud bych vyvijel celosvetove pouzivany SW pouze pro urcitou verzi systemu, tak nevim, nevim, jak bych dopad...
BTW: pred par lety jsem vyvijel a udrzoval firemni SW, ktery jel od W98SE, pres W2K po WXP, pouze obcas se objevily problemy s MSVCRTxx.dll, diky nekterym uzivatelskym istalacim SW, ktery nemel na stroji co delat...
BTW: ohledne podpor Win, bylo to jen takove male rypnuti a osobne bych ocekaval podporu min. od WXP.....

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ono jak kdy. Pokud clovek chce psat aplikaci pro pristich X let tak se uz od starych API musi odtrhnout. Dnes uz je potreba myslet na HighDPI, akcelerovane UI atd. takze pri psani se odprostit od kernelu 5.x neni na skodu.

Jinak ale souhlasim ze to jde. Jen to ma dost omezeni - tj. lze pouzivat jen veci co umi ten nejstarsi podporovany OS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

buhuzel vyvojove jadro bylo v nekolika malo pripadech zavisle i na MS RT knihovnach / Powerbuilder /, to co jsem delal v C bylo samozrejme bez problemu...

jinak jsem chtel predchozim prispevkem rici, ze by se moh MS "pochlapit" a udelat DX12 i pro starsi pouzivane verze Win, cimz bezesporu WXP urcite stale je....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bude to lakadlo pro W10. Bez toho to nepojede. (Na W9 zapomente tak tychle to nedaji). :)
Ale pokud to omezi na verzi win tak tim lepsi dx pohrbi a vice se rozsiri mantle, ktere pojede i na starsich win.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Presne z tohto dovodu drzim palce mantlu, aj ked mam aktualne nvidiu...
Microsoft sa nam totiz posledne roky znacne `fasizuje` a je nevyhnutne mu `klepnut poriadne po prstoch`.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Koukam, ze hodne lidi tu vubec nepouziva hlavu k premysleni. Jak jinak si vysvetlit ten blabol co pises.

1. AMD podporuje tu technologii jen u nejnovejsich karet.
2. AMD postupne prestava podporovat stare karty. 4xxx uz jsou nepodporovane a 5xxx to ceka brzo.
3. AMD se snazi prodavat novejsi verze jako kazda jina firma - viz ukoncovani podpory starsich VGA, i kdyz stale jsou pouzitelne a vykonostne stihaji.
4. Vyber si koupis novou VGA pro kterou bude podpora Mantle a pro par her se ti zvysi fps a nebo koupis nove OS kde se vykon zvysi skoro u vseho ? ... pravda realita bude takova, ze pro stare VGA nebude podpora v novem OS takze bude nutne koupit jak VGA tak OS .... .
5. Najdou se i dalsi body, jako napriklad vetsina her optimalizovana pro VGA od nVidie + CPU od Intelu (to rikam jako clovek co ma CPU AMD a VGA AMD).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

AMD stale podporuje HD2000 - 4000. Jen v ramci prodlouzeny podpory, to znamena ze ovladace vydavaj cca dvakrat do roka. Aktualne tyhle karty maj dostupny catalyst 13.9.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Jen v ramci prodlouzeny podpory" coz znamena v prekladu:
1. Na ovladace pro Win 8 se cekalo asi 6 mesicu.
2. Ovladace pro Service pack na Win8 alias Win 8.1 se neplanuji a tudiz nebudou.
3. Pro OS pro ktere ovladace pro tuto radu existuji se pouze drobne zaplatuji - tj. zjednodusene oprava ktera se provedla pro novejsi karty a lze ji pouzit pro starsi je jednou zacas vydana, ale jinak na to kaslem.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Koukam ze i na vylozene hola fakta se tu vesele minuskuje :-) Skoda ze neni videt kdo. Aspon by clovek vedel s kym se nema cenu ani bavit protoze v klidu bude obhajovat nazor ze voda v oceanech je v plynnem stavu :-) .

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Takze k tym tvojim blabotom:

1+2+3/ Nove GPU nebyva problem takmer nikdy, osobne nevidim ziadny dovod preco `pestovat` zastarale GPU a zaroven pozadovat aby mi behali optimalne nove hry.

4/ clovece co trepes? OS JE PROBLEM c.1!!!! Kedy si mal naposledy problem po kupe modernejsej grafiky? ANI SI NEVSIMNES ZMENU (v negativnom slova zmysle)!
Kdezto co novy OS to nove odrby na uzivatela, nasilne `zmeny pre zmeny` a `vyvoj pre vyvoj` -> preco asi sa W8 netaha ani z warezu???? to nie je o peniazoch ale o smejdovosti MS a jeho silnych chutkach prevadzat `socialne inzinierstvo`!
Jedine adekvatne co ma napada je ked AMD strkalo na karty 2 DP a len jeden DVI -> to bolo tiez socialne inzinierstvo.

A taku pichovinu ze `novy OS zvysi vykon skoro u vsetkeho` si kde nabral???? 8-O OMG!!!!

5/ optimalizacia je uplne v poriadku, kym sa nejedna o umyselne `de-optimalizovanie` konkurencnych produktov... Dolezite ale je naburat monopol DX akymkolvek sposobom - priestor aby taketo riesenia neboli horsie tu je dostatocny (vid obrovsky CPU overhead oproti mantlu).

Dnes uz by sa len dvaja vyrobcovia GPU (intelovske parodie su stale nezaujimave) snad dokazu dohodnut na rieseni a nebude to klasicke `kde sa dvaja biju treti (MS) vitazi`

A jaku optimalizaciu pre Intel CPU tu omielas? Intel CPU mam prave preto, ze vykazuje velmi konzistentny vykon v kazdej aplikacii a prave nevyzaduje optimalizaciu na nejaku kriplavu mutantnu `architekturu buducnosti` aku nam od buldozera nadeluje mile AMD :o( !!!
Intel za poslednych 10 rokov nevydal novu radu CPU, ktore by bolo `clock by clock, core by core` horsie v akejkolvek aplikacii ako starsia rada!!!!!!!!!!!

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

1+2+3 ... to je mozna tvuj nazor, ale dost povrchni. Pro priklad treba ja mam v praci tusim HD4350, plne dostacuje co se tyce vlastnosti, ale protoze nejsou ovladace pro Win 8.1 tak bez jeji vymeny za novejsi (coz mi nic navic neprida) nemuzu prejit z Win8 na Win8.1 . Kolika lidi si myslis ze se ten problem tyka ?

4. Mas v hlave totalni zmatek clovece. Si to v hlave prve srovnej a pak odpovidej.
5. Optimalizace je v poradku do doby nez je delane tak aby umyslne poskodila konkurenci. Takovy stav, ale na trhu aktualne je. Chtelo by to trosku otevrit oci a vic se zajimat o pozadi veci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1+2+3 -> tvoj problem sa vola W8.1 (OS) a prave si mi sam pekne potvrdil bod 4!!! :o) DAKUJEM!!!!
na 99.9999% ked upgradnes sa par supiek kartu, tak nebudes mat absolutne ziadne problemy len napr., nizsiu spotrebu a lepsie vlastnosti!
Ako vidis - upgradol si OS a mas VELKE PROBLEMY!!!! ;o)
(a plus narobit si kopec problemov kvoli smejdu ako W8 je maximalna deb.lita - sorry)

4. Paradna odpoved clovece - hlavne `PLNA ARGUMENTOV`!!!! ;o)
btw. v hlave by si si to mal zrovnat skor ty - ved kusok hore si svojimi slovami len potvrdil bod 4!!!!!

5. aha, takze optimalizacie typu `amd detected= true -> add waitstate` naozaj??
alebo optimalizacie `na nvidia paradne facha funkcia X resp. je optimalna hodnota Y a budeme tak zli, ze to poladime na mieru nvidie bez ohladu na konkurenciu`????
To ale byva problem hlavne pre produkty s velmi nerovnovaznym vykonom, haklivym na optimalizaciu na mieru (typicky nove AMD cpu) a nie u vyvazenych produktov, ktore `ziadnym kodom nevyvedies vyrazne do rozpakov` ;o)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Rozhodne lepsi nez tve argumenty o nicem :-) Optimalizace proti konkurenci se delaji uplne jinak :-) zkus si o tom neco zjistit :-) . Co je to nevyrovnany vykon :D si fakt vtipnej.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.