Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k DirectX 12 přináší v The Division 2 36 % min-FPS navíc

Division 2 je naprosto úžasný sequel, jak jednička měla při launchi nulový obsah a teprve po 2 letech byla v dobrém stavu co do obsahu, tak pokračování má toho obsahu víc už při startu, i když vypadá "stejně" hraje se naprosto jinak. Nejpalčivější stížnosti byly vyslyšeny a v Massive a dalších studiích udělali to co si hráči žádali.

Co do obsahové stránky, je fakt podařená hra, bohužel z technické stránky to vázne, z tohohle pohledu je v horším stavu než byla jednička, pominu nějaké bugy jako občas divná animace, audio apod, to je v každé hře takového rozsahu běžné. Problém je právě na straně výkonu. Je to dost nevyrovnané (ok, je rozdíl scéna v interiéru a obrovském exteriéru), nicméně hra trpí na časté propady/zásek když se začne něco dít. Nepozoruji v těch chvílích zvýšený nárok na grafiku ani CPU. Nicméně v současné chvíli to nemůže být úplně nejlepší hraní na těch doporučovaných grafikách pro FHD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A neprešla hra "SPMD-záciou" s GPU offloadingom?

A Big Patch Could Yield Big Performance Benefits For GPU Offloading With LLVM
Written by Michael Larabel in LLVM on 15 March 2019 at 02:03 AM EDT.

The researchers at Saarland University in Germany continue doing interesting things with LLVM and a new patch for at least some benchmarks can yield big performance benefits for GPU offloading.

Johannes Doerfert of Saarland University published code this week on the OpenMP GPU code "SPMD-zation". The code builds upon their earlier proposal from months ago to allow for more code targeting the GPU to be executed in SPMD (Single Program, Multiple Data) mode and lightweight "guarded" modes where appropriate in order to overcome some bottlenecks in LLVM's existing OpenMP GPU offloading code.

With basic tests thus far, in the Rodinia benchmark suite for some tests they are seeing 30% improvements after the SPMD mode was enabled automatically. Further optimizations are also still possible.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=LLVM-OpenMP-SPMD-Zat...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli mam hadat, ne nepresla. Za prvni, je to cerstve upecenej patch, kterej jeste ani neprosel LLVM review, natoz aby se dostal do nejakeho LLVM releasu. Za druhe, tyka se ciste OpenMP a jenom OpenMP kompilovaneho pres LLVM. Za treti, zrychleni uvidite jenom kdyz ten OpenMP kod pracuje nad "dostatecne" rozsahlou pameti, jinak uvidite opak zrychleni.

Tahle hracicka ma smysl jedine pokud se vam nechce prepisovat C/C++ program s OpenMP do nejakeho GPU jazyka. Hadam ze dobry herni engine vsechny velka data zpracovava primo na GPU, tudiz zadny automaticky offloading smysl nema.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

OK

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kašlete na kraviny, já teď objevil hru Counter-Strike:Global Offensive a to jsou masakry, konečně fungující kompetetivní mapy kde hráči opravdu společně hrají pro vítězství a né pro fragy. Musíte si hlídat úhly, rozmýšlet se, AWP už tam nemá takovou sílu jak v 1.6tce. Úplně mě to pohltilo. Nahlášení cheatů funguje, takže bonzuju jak na běžícím páse. Už jsem ve skupině Gold Nova Master :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Kraviny ? představte si že Counter-Strike:Global Offensive je kravina zase pro mne a The Division 2 mne neuvěřitelně baví. Co je kravina pro vás neznamená že je kravina i pro jiné.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ok... iste, kazdemu co ho bavi. Skusal si Rainbow Six Siege alebo Insurgency? To by sa Ti tiez mohlo pacit ked ficis na CSGO.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ach jo, tady ta pověra, že GTX970 má jen 3,5GB paměti je už dávno rozbitá.

Karta má doopravdy 4GB, ale ve dvou segmentech 3,5GB+0,5GB, protože jádro, jak je oproti GTX980 oholené, neumí přímo adresovat celý prostor. Jenže je tam zavedená obezlička, která v případě potřeby alokovat více, než 3,5GB, umí zbylých 0,5GB adresovat zvlášť, akorát to ukousne pár procent výkonu...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Zkus si v konfigu na KCD(HD textury ON) s GTX 970 omezit video ram na 3,5GB, fps lehce stoupnou, ale hlavně se zlepší plynulost. Takže jaký má těch 500MB video ram navíc přínos když je lepší tahat textury přes PCIE z DDR3? To že má karta 4GB paměti máš pravdu, ale je to na výkal protože je to horší než kdyby měla 3,5GB paměti.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Těch „pár procent výkonu“ v praxi znamená, že ke zbývajícím 0,5 GB je přistupováno pouze přes 32bit segment paměťové sběrnice. Ovladač je nastavený tak, aby se do těchto 0,5 GB nic neukládalo, dokud není zcela plných 3,5 GB. V okamžiku, kdy, se začne zbývajících 0,5 GB používat, jde nejprve dolů plynulost (a pokud se využívají více), pak jde rapidně dolů i výkon. Článků a testů na toto téma vzniklo dost, o žádnou pověru se nejedná.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nevím kdo to tvrdí, kdo to pak 4x okopíroval a kdo to donesl až do české republiky, ale pokud to je nějaké speciální označení pro speciální druh speciálních FPS, pak to asi může být pravda. ALE.

Division 2 hraju na 2080Ti. Napřed jsem začal na DX11 v defaultu a ve 4K, ale oproti betě to byl hnus. FPS mám 80, občas 70. Pokud se nedívám moc na detaily bordelu na zemi, tak je to OK, ale když se dívám na chodník a běžím, tak i na 80FPS mám subjektivně pocit jako kdyby to bylo 20 FPS. Moje postava, blbosti povešené na batůžku se renderujou ok, ale okolní prostředí při posouvání po monitoru se trhá neskutečně a renderuje se mi to po proužcích. Povypínal jsem nějaké ultra blbosti a odlesky, ale nepomohlo. Akorát se FPS změnilo na 90.

Pak mě napadlo dát tomuto webu šanci a vyzkoušet DX12. Tehda jsem si uvědomil že trhání a neplynulé vykreslování je úplně ok. Na DX12 má hra FPS dropy skoro každou minutu a ostře jdoucí k nule. A mimo to ještě úplně stejný shit jako i Division 1. V interiéru se mi hodně často stává, že mě z ničeho nic pomalu začne oslňovat slunce "odnikud" a celá místnost se vyplní září. A nebo náhodně v průběhu hraní mi blýská monitor, úplně stejně jako když někdo fotí bleskem, nebo jako když chcípne LED žárovka a shockuje. Někdy třeba i 3x hned po sobě. I když nejsem epileptik, je to hodně nepříjemné a vrátilo mě to na DX11 kde tyto problémy nemám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Napiš sem ještě zbytek periferií co máš, disk, procák, mainboard... dík

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WD Black 1TB M.2, TR 1950X, Asus ROG Zenith Extreme, 32GB RAM @3333MHz. CPU chlazene Krakenem X72

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Te TR může být problém, omezil bych ho na 4-8 jader nebo minimálně division nenechal používat víc než 4-8 jader přes affinity mask.

Jinak 4k je docela oříšek i pro 2080Ti, ani jedničku to na max nestíhalo nějak zásadně dobře a FPS klesaly na low 30. Dvojka je o dost náročnější.,..

tady je4k na 2080Ti + 9900k v max nastaveních (tzn ultra + tři další nastavení co v ultra nejsou max možné) https://www.youtube.com/watch?v=pCMhReoIl1U

a tady rozdíl DX11 vs DX12 na NV kartě https://www.youtube.com/watch?v=KmuiWkbDbGw

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já si všiml spíš jiné věci. Při hraní mám naplno využité "3D" u grafiky ve správci úloh. A tím myslím jakože rovnou přímku. Podobně jako se to třeba stává když si v CUDA spustím nějaké sračky na GPU výpočet a ideálně 3 paralelně. A když dost zatížím paměťový řadič karty, tak pak stačí posouvat okno po monitoru a lítá to jenom na posouvání okna z 5% na 100 a trhá se i pohyb myši.

Jinak k taktu, při hraní se mi TR taktuje k 3,9GHz automaticky. Nikdy jsem na tyhle hračky s manuálním taktováním moc nebyl, ale viděl jsem že na tom TR se s deaktivovanýma jádrama nedá bezpečně jít moc přes 4GHz. Budu se na to muse o víkendu hlouběji podívat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neměl jsem to možnost vyzkoušet, neb jsem raidoval ještě tak před půlrokem (ve wowku) a od té doby na to nemám vůbec čas. To jsem frčel pod V64 s W7 a občas jsem narazil na "scénu", kdy mi framerate pomalu padal až k prakticky "zamrzlému" klientu. Vzhledem k tomu že hráčů s AMD železem tam bylo víc, ale prakticky nikdo z nich neměl víc jak 4C systém kromě mě, očekával bych, že problém tkvěl právě v tom.

Teď prakticky veškerý čas trávím na ntb s 4C haswellem a keplerem, takže rozdíly moc nepoznám. Každopádně ta podpora MT by měla být citelná a pamatuju si na jedno video na yt, kde borec spustil nějakou moderní gamesu na TR CPU. Gamesa po chvilce spadla, evidentně byl problém ve vysokém počtu jader a vláken, nemluvě o tom super frameratu co měl :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.