DirectX 12 přináší v The Division 2 36 % min-FPS navíc
Dala by se zmínit i třetí skupina, jejímž epitomem by mohl být World of Warcraft: Nejdříve bylo DirectX 12 na ozdobu, později se podpora rozšířila a nabídla hráčům výkonnostní posun v řádu desítek procent. Toho se nakonec nejspíš dočkají i uživatelé Windows 7, ale tomu jsme se věnovali separátně:
The Division 2 vypadá na druhou skupinu. Ačkoli posun průměrných FPS není nijak extrémní - alespoň pokud lze usuzovat z rozdílu naměřeného na Intel i7 4930K @4,2Ghz s 16GB DDR3-2133, GeForce RTX 2080Ti, Windows 10 64bit a GeForce Driver 419.35: 87 -> 94 FPS, rozdíly v minimech a tedy i stabilitě FPS jsou obrovské.
Zatímco redakce webu DSOGaming naměřila na uvedené sestavě pod DirectX 11 minima 59 FPS, v DirectX 12 výkon neklesl pod 80 FPS.
Za pozornost stojí fakt, že tyto výsledky jsou naměřené na hardwaru Nvidie, byť je hra marketingově spojována s hardwarem AMD, která ji nabízí jako součást bundlu k vybraným grafickým kartám.
Z oficiální tabulky lze vyčíst, že hru rozběháte na 60 FPS na každém hardwaru, k němuž je bundlována. Docela zajímavé je, že výrobce uvádí i kombinaci 1080p @30 FPS s poměrně obstarožním hardwarem, nicméně většina uživatelů dá asi přednost kombinaci nižšího rozlišení s vyššími FPS, tedy 720p @60 FPS. To by ale holt nebyl Ubisoft.
K 1080p / 60 FPS Ubisoft doporučuje levnější 4jádrový / 8vláknový procesor a 4GB grafickou kartu, například Radeon RX 480 nebo GeForce GTX 970. Ta je ale v podstatě 3,5GB, takže její majitelé budou muset nad efektivní kapacitou paměti trochu přimhouřit oči (čímž však získají nevšední širokoúhlý herní zážitek). Pro 1440p / 60 FPS je doporučeno výkonné čtyřjádro / osmivlákno, nebo základní osmijádro / šestnáctivlákno. Grafická karta by měla disponovat kapacitou 8 GB a pro ilustraci výkonnostní příčky jsou zmíněné Radeon RX Vega 56 a GeForce GTX 1070. Pro 4k rozlišení se vší parádou si hra žádá velmi výkonný 8-10jádrový procesor a alespoň 11 GB grafické paměti. Ubisoft doporučuje Radeon VII nebo GeForce RTX 2080 Ti.