Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k DirectX 12 - vše co potřebujete vědět

Takze 2 roky naskoku mantle pred dx12. MS zase zaspal. Nebylo by rychlejsi udelat optimalizaci zbytecnych naroku na cpu do dx11nez vymyslet dx12 coz bude trvat tak dlouho.
Navic zminuje jen kompatibilni HW, ale ani tuk o OS. Takze ocekavam excluzivitu pro win9, jinak by se chlubil ze to bude i na soucasne OS.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takže teď je na tahu nvidia, protože 2 roky, to je brutálně moc. Navíc W9 (ač by to teoreticky mohl být zase "povedný" OS, narozdíl od nepodarku W8) jako další "upgrade" jen kvůli DX12, no, nevím.

Uvidíme, podle mě můžou nastat v podstatě tři varianty:

1. (nejméně pravděpodobná, i když technicky IMHO nejprůchodnější) - nvidia akceptuje Mantle a bude jej podporovat

2. nvidia si vytvoří své rozhraní, které bude sice podobné, ale nekompatibilní a bude jej tlačit přes TWIMTBP

3. nvidia bude poukazovat na nesystémovost Mantle a na nízký přínos u výkonnějších (Intel) CPU a klasickou marketingovou masáží se bude snažit minimalizovat a marginalizovat daný problém

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

vidis to moc cerne a zapominas co se chysta do par mesicu Nvidia uvest, Maxwell ukazal ze ma hodne velkej potencial a myslim ze na vetsi a velke Maxwelly je zvedavich hodne lidi at je to okolo API jakkoliv napinave a bujare

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš TEN maxwell, co má problémy s plnou podporou DX11? :o) Ano, to je taky možnost, ale to neřeší problémy těch, kdo mají slabší CPU, nehledě na fakt, že si kvůli tomu musím koupit novou grafiku. Krása mantle je v tom, že mi za nulové náklady zrychlí stávající HW.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Proč neřekneš celou pravdu?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

jaj, zapomněl jsem! Maxwell je BOŽÍ! Lidičky, je BÓÓŽÍÍÍÍÍ!!!! :o) Kupujte a neváhejte!

edit: sledujte SMAJLÍKY!

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Kepler nema plnou podporu DX11.1 a 11.2 a presto Microsoft nove featury DX11.x prezentoval na Nvidiich, no jak je to mozne? DX12 bylo na teto prezentaci ze ktere vznikl tento clanek prezentovany na Forze Motorskort predelane z XOne ............ a ted prekvapeni na............. Titanu Black, no jak je to mozne kdys natom vlastne nema jet ani DX11.2?

myslim ze nepodpora nejakeho vyhlazovaciho modu (mozna i jen v ovladacich) je Nvidii naprosto u zadnice a jeji zamestnanci si s posty jedincu kterym to lezi v zaludku vytiraj to nejtemnejsi co nejtemnejsim jest :)) beztak tohle vsechno vznika jen v hlavach tech kteri pisou novinky a delaji vycuci, veskutecnosti je totiz certifikace pro nejake oznaceni o uplne necem jinem nez otom ze nekde na netu vysej nejake udajne specifikace ktere to musi splnovat

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Ja prave dufam, ze z toho bude co najvecsi skandal -> aby zlacneli ceny nvidia maxwellov :o)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Já zapomněl - božská nvidia i chybu/nedostatek v ovladači prohlásí ústy svých zastánců za feature, přinejhorším za nepodstatnou, malou, skoro neviditelnou chybičku, která nikomu, ale vůbec nikomu nechybí. Ale třeba AMD se týmiž ústy vyčítá jiná (čti horší) kvalita vykreslování AF, etc. etc. a je to pokládáno za nepřekonatelný problém. :-)

AMD je prostě fuj. :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

vycitam nekde neco AMD? maximalne tak jejich neschopnej marketing kdy neumej prodat ani kvalitni a lepsi produkt ;)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

A ja by sem k tomu pridal neschopnost dodat dostatek r9 v dobe kdy o ne byl nejvetsi zajem...

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

1) MS a Nvidia tvrdí, že na tom dělají spolu už čtvrtý rok. Do příchodu Mantle je nic nehonilo.

2) DX12 určitě přijde ještě v době plné podpory W8/W8.1, takže bude i na ně. Na sedmičkách už nejspíš ne, těm končí plná podpora už za rok.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"DX12 určitě přijde ještě v době plné podpory W8/W8.1, takže bude i na ně"
To stejny se rikalo pred 8 lety i o win xp a dx10. Kdepak M$ to svoje dx12 definitivne pohrbi tim ze bude exkluzivne jen pro nove win9

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud ocekavaji delku vyvoje DX12 celych 6 let, tak je nekde chyba. Za tu dobu se vsechno vyrazne zmeni. Od hw po sw. Celkem by me zajimalo, jak dlouho realne AMD pracovala na Mantle. Spis bych veril tomu, ze AMD vydalo Mantle, MS to ignoroval a az kdyz zacala vyvojarska studia ohlasovat podporu Mantle v novych hrach a testy mluvily o vyraznym zvyseni vykonu zacal MS panikarit a az dejme tomu pred dvema mesicema mozna zacali pracovat na DX12. Dva roky na vyvoj uz mi prijdou realnejsi pri moznostech MS.

Pokud jde o podporu ve Windows... DX11.2 uz nepodporuji ani Win8. Proc, kdyz je to v zasade stejny system jako Win8.1? Podpora prodeju. Krom toho to stejny uz se stalo v pripade Vist a DX10 a kdyz pred dvema lety (tri roky pred koncem hlavni podpory Win7) vydali DX11.1, taky nechali novou verzi DX vysadou novych Win8. DirectX je proste jedna z metod regulace prodejnosti konkretnich verzi MS Windows.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

4. Kdy budou DirectX 12 dostupné?

Ono samozrejme ze to nebude hned. Uz len z toho principu ze vyvoj hier netrva par dni ani mesiacov a z toho vyplyva aj to ze ziadne DX12 patche na sucasne DX11 hry sa nechystaju.
DX12 v podobe dev kits ale budu existovat ovela skor ako zima 2015/2016. Tusim niekde sa uz pisalo ze MS rozposlal minimalny nejaky preview kit niekolkym vyvojarskych studiam, cize urcite vyvoj API ako takeho nie je v bode nula a zrejme ani len posledne "4" mesiace. Nvidia dokonca hovori o tom ze s MS kooperuje na vyvoji DX 12 posledne 4 roky.

Inak otazka je stale ako to bude s podporou OS, o ktorej sa nejak nehovori a ani tu som si nic k tomu nevsimol. A to myslim nie je zanedbatelny faktor. V hre je podpora od Win 7 po Win 9 exlusive.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ale vzhledem k rozšíření win7 by přece byli vývojáři na hlavu padli,aby jejich hra podporovala jen 8-9, nebo to rozšíření a zakoreneni se týká jen firemního segmentu? A home useri přecházejí hromadne na w8?
Jako asi se dá i předpokládat, že by jim za to mrkvosoft zaplatil, aby měl prodeje nových Windows no.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

MS tohle nezajima. Uz to udelal driv s dx10 a vistama. Ale vyvojari opravdu na hlavu padli nebyli takze dx10 zaignorovali (nebo to dali jen jako moznost) a dal vesele jeli na dx9. Pokud bude dx12 jen pro win9 dopadne stejne jako dx10 (i kdyby byli win9 uspesne podle windows pravidla suda licha, tak prechod nejaky cas potrva a po tu dobu budou dx12 ignorovany)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To neni uplne pravda, respektive nemyslim si ze jediny dovod bolo to ze ms sa vykaslal s DX10 na windows XP a preto vyvojari isli stale na DX9. Ovela vecsiu rolu v tom zohrali konzole ktore boli funkcne ovela blizsie dx9 ako dx10 (iste niektore featury z dx10 sa dali simulovat na ps3 cez spu a tak isto na xbox360 pomocu cpu). Ostatne preto sa aj tak dlho drzalo dx9 aj ked uz boli visty/w7 docela rozsirene. A vzhladom na este len start xboxone si nemyslim ze ms prida nejake vyznamne nove funkcie do dx12, pretoze aj tak by ich vecsina vyvojarov nepouzivala prave koli portacii. Skor, ako je v clanku spomenute, budu sa dx12 viac priblizovat zelezu a teda sposobu programovania prave pre konzole.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

`konzole` boli len cast parametru `zastupenie na trhu`, ktora biedny uspech hlisty uz iba totalne dorazila...

a preto vyvojari pochopitelne pre tych par vynimiek co si ten drek kupili pridavali podporu `na oko`, nech je aj vlk syty aj ovca cela.

Vobec sa cudujem, ze z nejakeho mantle a dx12 robia take vzruso -> pre racionalneho uzivatela co ma vykonne CPU a priemerne GPU je to uplne jedno, kedze GPU je na vysokych detailoch s prehladom ta brzda.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No to by som netvrdil lebo Xbox360 aj PS3 prisli na trh zhruba v rovnakom case ako Vista (xbox360 o rok skor), takze teoreticky startovacia pozicia bola rovnaka, len proste sa vyvjarom neoplatilo portovat hry na PC/Vista DX10 ked mali dve velke platformy ktore bezali na DX9 kompatibilnom rezime. A aj po nabehu uz na slusne Win7 stale vychadzali bezne hry s DX9 podporou. Dnesna situacia je trochu ina, PC aj vdaka Steamu, je docela silna platforma MS sa bude snazit pravdepodobne udrzat rovnaku uroven funkcionality.

Osobne si ale myslim ze tento osial neni ani tak vdaka Mantle/AMD, aj ked to to mozno popohnalo. Predsa len navrh a vyvoj podobneho Api trva nejaky ten cas. Skor si myslim ze povodne obavy AMD ako aj teraz MS pramenili z razantneho nastupu mobilneho trhu v poslednych rokoch a realnej obavy ze tablety/mobili nestrhnu len PC svet ale aj konzole.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

-`aj po nabehu na slusne w7....` -> W7 nebolo zas tolko ine ako hlista, bola to v podstate skulturnena casom vyladena hlista, ktora prisla vo vhodnejsom case a uz jej `stara hlista` vyslapala cesticku s ovladacmi

-vyvojarom chvilu trva, kym reflektuju situaciu na trhu... chvilu trvalo kym sa ukazalo ze w7 naozaj `prerazi` a aj potom aktualne projekty si mohli vybrat `vylepsime a odlozime vydanie alebo vydame take jak to je zatial`

`realnej obavy ze tablety/mobili nestrhnu len PC svet ale aj konzole` -> to je uplne smiesna predstava!!!
to ze sa tu objavil nejaky uplne novy trh, ktory mal aj velky uspech a niektorych dovtedy pouzivajucich `velke zariadenia` presvedcil ze vlastne im male vyhovuju viac nic neznamena...
Tak ako ani nezanikli velke osobne auta ked sa objavili `mestske auticka` - len sa im zmensil podiel na trhu ;o)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ono to opravdu bude trvat dost dlouho. MS musí DX12 poskytnout vývojářům aspoň ve velmi pokročilém stádiu vývoje. Žádný vývojář nebude aplikovat API, které mu dodavatel jak se říká předělává pod rukama. Studia nebudou čekat (odkládat vývoj ) s tím že MS nedodal podklady pro nové API. Pokud jde o podporu OS, věřím že MS by nejraději DX12 spojil s Win - 8.x a určitě Win-9. Spoléhám však na to že Mantle je prakticky jedno na jakém OS jede, tedy od Vist, Win-7, Win 8 případně Linux. Navíc bude mít minimálně 2 roky náskok. Za předpokladu že by MS zkoušel podobné praktiky s DX ala verze OS. Bylo by pro vývojáře Mantle ještě atraktivnější. Když to shrnu a předpokládám že v MS mají pořád ještě dost rozumu, tak při vědomí roků náskoku Mantle budou nabízet kromě Linuxu stejnou podporu pro OS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pokud pocitaji s hrama na vanocni trh 2015, tak musi dane DX prijit vpodstate jiz letos ci zacatkem pristiho roku Q1 az Q2, kompilace a vychytani neni prace na tyden, ale na mesice a ze si s tim zatim vzdy dal Microsoft praci a zadny podobny vypusteni do komercnich produktu ala Mantle kde jsou testery vsichni zucastneni se unich dosud nekonalo (nebrat ve zlem, AMD se tohle teprve uci stejne jako Dice) a predpokladam ani konat nebude, tedy na vanoce 2015 ocekavam jiz plne funkcni release DX12

sak se staci podivat jak dlouho dopredu Microsoft vzdy vypoustel mezi lidi bety a testovaci release v pripade poslednich trech Windows, na tohle maj u Microsoftu dostatecne chytre kapacity co tohle umej ohlidat, minimalne tedy v softwarovem oddeleni, a at si o Microsoftu myslime cokoliv, tak tohle maj zmaknute na vybornou :)

odhaduji tedy ze DX12 budou finalne predstaveny a vypusteny tak v Q1/Q2 roku 2015, tedy zhruba za rok +- par mesicu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejvetsi problem bude v tom, ze DX3D je zpetne kompatibilni a tudiz se na nej nabalila spousta veci a holt neni podle nejnovejsich trendu. Vytvorit nove API umi patrne kazdy dement, ale problem je, ze pod novym API aktualne nebezi zadna hra a uz vydane nikdy nepobezi .... kdezto na DX3D bezi i 15 let stare hry .... osobne si myslim, ze AMD dost hernimu svetu uspodila a nadelala vrasky hlavne hernim vyvojarum a taky samozrejme nasrali microsoft, se kterym DX specifikaci vytvareli. Tezko rict, jestli z toho nakonec AMD vyprofituje nebo jestli jen ztrati zajem vyvojaru, hracu nebo dokonce samotneho microsoftu, coz by byla pro AMD patrne extremni rana, kdyz by u nej prestal odebirat cipy do konzoli.
Cekal bych, ze mantle se naroubuje do DX jako backend, ale logika a funkce pouzivani zustanou stejne, proste by na tom museli hodne obe firmy zapracovat ..... takhle se ale AMD snazilo ziskat prevahu nad nvidiou vydanim sveho vlastniho API, coz muze byt nebezpecny precedens, protoze to same muze zitra udelat nvidia a intel a budem evolucne na zacatku devadesatych let ......
Osobne cekam, ze nvidia to tak nemuze nechat, takze s MS prijdou s nejakou univerzalni optimalizaci DX, byt to treba nebude DX12, ale s necim proste prijit musi ..... nejde, aby ATI grafiky byly zadarmo o tolik rychlejsi .....
Ale dopadnout to muze jakkoliv .....

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia v tomhle ohledu vyzdvihovala a vyzdvihuje OpenGL a jeho moznosti
a moznost ze by Microsoft prestal znenadani pouzivat v XOne HW od AMD moc do uvahy neprichazi, to si nelajznou ani omylem :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

"Osobne cekam, ze nvidia to tak nemuze nechat, takze s MS prijdou s nejakou univerzalni optimalizaci DX, byt to treba nebude DX12, ale s necim proste prijit musi ..... nejde, aby ATI grafiky byly zadarmo o tolik rychlejsi ....."
Nemyslim si ze je dnes Mantle v takom stave aby ohrozovalo niekoho a este asi dost dlho nebude. Samozrejme ma urcity naskok ale v konecnom dosledku v hrach su to stale len patche, ktore su plne chyb a casto s diskutabilnym vykonom a kvalitou obrazu. Kym sa dostane na kvalitativnu uroven DX API moze to byt este aj dalsi rok.
Necakal by som od Nvidie nic, oni sa uz zrejme plne sustredia na DX12 aby na konci roka 2015 boli dostupne vyladene ovladace pre DX12 hry.
Mimochodom par dni dozadu Nvidia oznamila planovane odstrihnutie podpory starsich DX10 cipov, cize je vidno ze sa zacina plne sustredit na DX11-12 fermi, kepler, maxwell cipy.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

MS rychlé uvedení DX12 moc netrápí, dokonce bych řekl, že je proti jeho zájmům s ohledem na konzole, které tím zastarají ještě rychleji. A taky se to dá spojit jako páka na novou verzi Windows..

Zatím drží černého Petra nvidia. A podle mně je to hodně paradoxní, protože co jsem četl, tak DICE šli nejdříve za nimi. Tohle asi bude Huanga hodně štvát. Zprvu jsem taky moc nevěřil, že to AMD s DICE/EA prokopnou, ale EA asi má ty správné páky na své vývojové týmy. Je třeba zatím akceptovat, že celý Mantle je pouze projekt AMD+EA. Jsem zvědavý na první podporu engine, který vyvíjí tým nespojený s EA.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

presne zatial mantle je projekt zastrešený EA, a preto je otázne nakoľko to pomôže v ostatných enginoch či tento nárast výkonu nieje len na úkor zlej otimalizácie DX v hrách EA

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

ohledne te spatne optimalizase "nekterych" enginu pro DX padla otazka i na gameworks a par vlastovek se tam ohlasilo primo z rad studii co si enginy licencuji, problem je ze je to dost slozite a neda se to jednoznacne rict ani pokud to je denni chleba daneho vyvojare, proste a jednoduse vzdycky se to da udelat lip, ale je nato potreba cas a tedy i penize

odvodil bych si z toho asi toliko, ze cim v horsim stavu je hra pri samotnem vydani, tak jeji optimalizace na vsech urovnich asi nebude zrovna kdovijak uzasna odvozena prave od tohoto faktu

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

No to je logicke. Dnesne enginy su brutalne komplexne, nehovoriac ze pararelizacia tomu este viac naklada. To sa hodne zle debuguje a odladuje. Ostatne aj sam Carmack davnejsie povedal ze "cleverness" sa z dlhodobeho hladiska vobec nevyplaca a je jednoduchsie po urcitom case proste zdvyhnut naroky lebo hw to dozenie/dohnalo. Pokial ten engine neni nejak strasne domrveny tak optimalizaciou sa dosahuje zvysenie o jednotky percent. Ak sa pocka pol roka na novu generaciu gpu/cpu tak moze vykon poskocit aj o desiatky percent.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Problém je ale právě v tom že tohle bago už zákazníci s výrobci hardware a vývojáři už omítají hrát. Propad v prodejnosti hardware evidentně začal pálit vývojáře více než výrobce hardware. Jak chcete vyvíjet nákladnou a na výkon náročnou hru, když trh majitelů nabušeného hardware není dostatečně velký aby to zaplatil. Vývojáři potřebují co největší trh, kde lidé místo aby peníze utratily za hardware je utratí za hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No četl jsem že CryEngine už ho má implementován také.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ja som čítal že ho iba bude implementovať, jedna vec je implementovať a druhá dorobiť do jestvujúcich hier (čo si myslím že nebudú robiť) skôr to budú použivať v nových hrách ak vôbec.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

..a hádej, komu patří (resp. má uzavřeno partnerství) crytek.. ;-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia ta me nikdy nezajimala a nikdy zajimat nebude predrazeny zeleny smejd

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.