Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Díky DirectX12 Asynchronním shaderům jsou Radeony rychlejší i s vyššími detaily

no na tomhle testu je videt, ze nVidiacka "implementace" AS opravdu jen zere vykon na jejich "simulovani"... takze ano majitele nV karet, papirove AS mate, ale lepsi je bude vypnout....

+1
+48
-1
Je komentář přínosný?

ano ano, majitelé nVidie opět zapláčou
to si ještě nezvykli?

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Mě ty lepší drivery za horší poměr cena výkon stály. Docela by mě zajímalo jak jsou na tom dnes drivery AMD pod linuxem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nebude lepší použít DX11, kde to bude rychlejší než AMD s DX12 a nějakými AS?

+1
-34
-1
Je komentář přínosný?

A nebude lepší se rovnou vrátit z Intel I7 ke starým Core2Duo ??? A nebo rovnou do jeskyní? ;o)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Testy AoS ukázali, že GPU od AMd v DX12 majú zhruba podobné FPS ako relevantné GPU od NVIDIe s DX11. Ak by to takto bolo v DX12 hrách s tým, že DX12 neprinesie navyše žiadnu grafickú feature, kvôli ktorej by si chcel mať podporu pre toto API, tak naozaj nebude rozdieľ medzi DX11 a DX12 na NV grafikách. V tom prípade bude pre ich zákazníkov jedno či pôjdu pod DX11 alebo DX12 pretože rozdiel nezpozorujú. Toto nie je vracaní sa späť do minulosti či do jaskýň. Ale len obyčajný praktický kalkul.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak to bylo myšleno. Pokud mi nějaká technologie nepřinese něco navíc, tak můžu zůstat u starší, což je právě případ toho AoS. Mám dokonce pocit že NV pod DX11 byly o něco rychlejší než AMD pod DX12.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenomze ono se na to divat i jinak. Napriklad tak, ze implementace DX11 je extremne spatna, preferujici HW implementaci Nividie ;-) jelikoz v opacnem pripade maji karty AMD a Nivida pro dany segment plus-minus podobny vykon, coz v teto hre vubec neplati a Nvidia zde ma pod DX az abnormalne lepsi vysledky.
A tak muzeme pokracovat ....

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Skôr by som povedal, že je pravdepodobnejšie, že AMD sa proste na optimalizáciu v DX11 pre svoje karty vykašľalo, aby rozdiel medzi DX11 a DX12 bol vyšší. Vyšší prírastok sa lepšie marketingovo prezentuje. Viď reakcie veľa ľudí, ktorí sa pozerajú iba na percentuálny prírastok, ale už si neuvedomujú, že základ porovnávaných výsledkov (čo je výkon pod DX11) je iný. Na druhej strane sa NVIDIA zasa musí snažiť pod DX11 viac, keďže s AS (ktoré boostuje výkon AMD) majú očividne problém.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Moc nevim, jak chcete v DX11 pomoci driveru nahonit rekneme 20% (pripad r9 390) ?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Bavil som sa o rozdieloch v DX11 v AoS medzi AMD a NV GPU. Proste NVIDIA si dala viac záležať na podpore DX11 pre svoje GPU pretože s DX12 má očividne problém. Na druhej strane AMD vyhovuje nižší výkon v DX11, pretože lepšie odprezentuje nárast výkonu v DX12. Ja si osobne myslím, že AMD by mohlo mať ten výkon v DX11 porovnateľný s NVIDIou. Z toho, že tomu tak nie je by som určite nevinil NVIDIu tým, že je možno v danej hre DX11 šitý pre ich grafiky. Hlavne keď s vývojármi hry od začiatku spolupracuje hlavne AMD.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Tak potom ale rikate, ze to to herni studio vlastne zamerne implementovalo pod DX11 tak, aby to znevyhodnilo AMD a zvyhodnilo Nvidii. Aby pote DX12 verze mela patrricny AMD "wow" efekt.
To uz jsme ale skoro u konspiracnich teorii..

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Nie. ja tvrdím, že AMD nemalo záujem zoptimalizovať svoj ovládač pre danú hru, tak aby boli pod DX11 konkurenčne schopní NVIDIi. Pretože je to pre ne výhodnejšie kvôli prezentovaniu nárastu výkonu pri DX12. Podľa mňa je to zámer AMD. Ten rozdiel v DX11 proste nemôže byť medzi týmito firmamy tak veľký. A vývojári AoS nemajú prečo v DX11 uprednostňovať akúkoľvek firmu keďže reklamu si robia podporou novšej verzie tohto API.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ze ten rozdil je velky souhlasim. A ze je to zvlastni souhlasim taky.
Proc to tak je, na to by nam museli odpovedet vyvojari :)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

S tým sa dá len súhlasiť. :-) Môžme síce rozmýšľať nad tým, komu daná situácia vyhovuje, ale to sú len dohady.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Mate nejaky zdroj? Co jsem pohledal ja, tak vykon GF pod DX11 je o cca 10% lepsi, nez pod DX12. Ale to je pul roku stara informace. Vychazi mi, ze jestlize je AMD az o tretinu lepsi s DX12AS, pak ma bude stejne lepsi i nez nVidia DX11.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ten istý zdroj spred pol roka stále platí. Plus viď grafy v článku ku ktorému je táto diskusia. Síce percentuálne AMd výkon poskočil cietľne viac ako u konkurencie, tá ma ale citeľne vyšší základ (výkon v DX11). V konečnom dôsledku výkon AMD bude buď rovnaký alebo vyšší. Podľa tohto článku určite vyšší. NVIDIA má ale AS pokiaľ viem aktuálne disable v ovládačoch a nikto nevie čo sa stane keď bude konečne finálny a AS bude zapnuté. Určite to nebude veľký skok (na to chýba HW podpora), ale výkonový rozdiel medzi NV a AMD bude podľa mňa menší. A keďže DX12 v tej hre pokiaľ viem neprináša žiadnu grafickú feature navyše, tak je jedno pod akým API to bude bežať. Majitelia AMD pôjdu na DX12 pretože je to pre nich očividne výhodné a majitelia NV zasa pôjdu na DX11 (ak sa situácia medzitým nezmení) pretože to je zasa výhodnejšie pre nich (zatiaľ).

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Tak tomu ja hovorim demagogia. Zobrat ako vychodzi bod alfa verziu DX12 a na zaklade doboveho porovnania z DX11 vyvodit, ze DX12 je o tolko pomalsia, ze firma ktora ju zvlada lepsie sa vlastne len dotiahla na vykon DX11.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Ak si si všimol, nič som nevyvodzoval. Argumentoval som rovnako ako ľudia, ktorí na základe alfa verzie DX12 vyvodzujú všeobecné závery o tom aký kto bude v budúcnosti. Ja tvrdím, že na také závery máme stále málo informácií.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

jenze rozdil mezi DX11 a DX 12 neni preci jen v pouziti/nepouziti As. Shaderu...
- Kdyby DX12 prinaselo jen AS, pak by to melo smysl, ale DX12 prece nevzniklo za ucelem uvedeni AS, ale vubec optimalizace celeho DX11, snizeni overheadu, dynamictejsiho vyuziti Drawcalls atdatd... a to je jen rec o vykonu, ne o moznostech a kvalite zobrazovaneho...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

tak nezbývá doufat že tuto tech. featuru implementuje pořádně v nově generaci NV, jinak se ocitne v pár hrách AMD a půjde k ledu....

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Obaja vieme, ze sa to nestane. AMD ma sice tradicne dotiahnute standardy, ale v NV prisli na, ze vyhodnejsie je za usetrene peniaze robit marketing a dohody zo studiami.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Takže sa budeme tváriť, že NVIDIA nič nerobi. :-) Aj to je cesta.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

včera sem to testoval na svoji 7950 pod DX11 v pohode pod DX12 o trosku hur a hlavne sa to posekavalo

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

proč minuska bohužel realita zatim to funguje enom na Fury a 390 pripadne 290

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Nezapomeň, že jsi na webu obývaném červenými trollíky. Jakákoli pravda či nepravda, která vrhne na AMD špatné světlo je tu odměněna jejich oblíbenou barvou..což je v tomto případě mínus ;) Zde získává plusy vše výhradně ve prospěch AMD ;) Jen podotýkám, že sám vlastním 7970, ale tohle je něco co se mi naprosto příčí takže proč to neříci nahlas, že? :)

+1
-36
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, svatá pravda. Sám mám cpu amd a grafiku amd a opovážil jsem se napsat komentář, že už neví jak zvýšit prodeje procesorů. tak k tomu dávají hru zdarma :-D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Takze Intel nevi jak zvysit prodeje CPU a proto pribaluje hry a svuj antivirovy program ?

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

intel pribaluje svoj AV iba preto, ze normalne ho nikto nechce a aj tam kde ho napchaju - v notebookoch je to prva vec, co si uzivatel odinstaluje a nahradi ho normalnesim slovenskym antivirom (nechcel som priamo napisat NOD :P )

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

s tím antivirákem - je to reklama, po roce si to dost lidí dokoupí a už na tom vydělá. Nevím, které hry přibaluje, já žádnou nezažil.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jistě, nebýt "antivirových" programů, k čemu by průměrný uživatel potřeboval nový procesor? :D

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

:-))
Pokud se AMD zacalo snazit, tak je to jen dobre. AT uz pribalenyma hrama, nebo ohlasenymi produkty.
Kdo na to ziska, je vzdy zakaznik.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Také jsem si dělal menší testy s 7950 pod DX11 a DX12. U mne v pohodě a plynulé pod DX11 i DX12. Žádné sekání nebo problémy s výkonem jsem nepozoroval. Pod DX12 lehký nárůst FPS, ale jen někde kolem 5%, maximum pak 6%.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Taky bych to testnul, ale DX12 je win10 only, takze cekam na vulkan/mantle.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

No teď by to hlavně mělo marketingový oddělení AMD chytnout a něco z toho vytěžit. Konečně maj killer featuru a mimo pár nadšenců o tom nikdo neví...

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Ne marketing, ten je k ničemu. Je třeba, aby chytili příležitost za pačesy a protlačili tuhle technologii alespoň do dvou AAA-čkových her, kde se to projeví ve srovnání s nVidií. Pokud bude herní Pascal opravdu jen refresh Maxwella, mohlo by to být docela zajímavé.

Marketing jen může následně pomoci ukázat ty reálné rozdíly. Opačně to fungovat nikdy nebude.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak. Ty dva AAAčkové tituly to fakt vytrhnou. :D

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Prave ze vytrhnou, protoze kde jsou dneska 2 AAA hry, bude jich za rok 10. Pokud ta technologie funguje a pouziva se v konzolich, tak bude v pristi generaci her pro PC. Zbytek je pak na schopnostech marketingu AMD. nVidia to neni, ale prijde mi, ze se v posledni dobe zlepsuji.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Pokud budou kvalitní, nastaví nové možnosti, nový level kvality. Konkurence bude muset taky přidat (nebo optimalizovat), a v tomto ohledu se jeví implementace AS jako to levnější řešení.

Pamatuju se, jak jsem kvůli Battlefieldu 1942 kdysi kupoval novou kartu, do té doby jsem spokojeně zahníval s TNT2Pro... Takže ono to funguje, ne že ne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevytrhnou, lepší je si koupit starší grafiku. Však na všemožných fórech profesionální radilové radí GTX 970 do nového pc (ideálně s deskou za 1500 a zdrojem za litr), to je bohužel realita.
Nvidia je brzda vývoje a udělá vše pro to, aby hry na AMD gk nešly líp!

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

suhlas.. po rokoch som si znova nainstaloval MafiuII a ake bolo moje prekvapenie, ked ani s i7 4790 nefunguje physx. Islo to tam v 1. scene v dome 12fps - radeon 280 ;) Takze s technologiami pozor, netreba ich implementovat iba preto, ze konkurencii to nefunguje. Ja ako uzivatel kaslem na konkurenciu a vinu davam nvidii, ze tu hru dosrali.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

A ako konkrétne tú hru NVIDIA dosrala? Tak zníž APEX na nlžšiu úroveň alebo ho vypni. Alebo ti GPU PhysX tak chýba, že bez toho ťa Mafia II nebaví? APEX bol v tejto hre určený na GPU. Mafia II používa starší PhysX SDK, ktorý to čo vykonáva na GPU (multithreadovo), to sa na CPU vykonávalo v jednom vlákne. Záleží samozrejme aj od vývojárov hier. NIelen od NV. Tí, čo pracovali na Metre napríklad nemali problém s multithreadovou podporou pre PhysX, ktorí síce na to bol pripravení, ale nebola to jeho natívna vlastnosť ako je to teraz.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tak, ze naschval sprznila CPU physx, kedze ide pomaly a vyuzitie procesora je v 1 vlakne je pod 20% ;)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Nikto CPU PhysX nesprznil. Ten vychádzal presne z toho ako ho NVIDIA vtedy kúpila od APEXu. Vývojári Metra s tým napríklad problém nemali a preto bol PhysX využitý v ich hre efektívnejšie. Každopádne APEX bol v Mafii II určený pre GPU. Nemal zimplementovanú adekvátnu CPU vetvu. Ak APEX vypneš, tak hru po stránke fyziky stále rieši PhysX. A s týmto základom problém žiadny nie je. BTW dnešný PhysX je už niekde úplne inde po implementačnej stránke.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co se na to podivat treba tak...ze treba Nvidia zamerne nepodporila vetsi rozvoj produktu na CPU a zadratovala je vice pro pouziti na NV grafikach?
Nebylo by to nic "zvlastniho", komercni firmy, takhle casto "uvazuji" prave z hlediska odstaveni konkurence. Kdo na tom na konci zaplace, je samozreme vzdy zakaznik.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

"A co se na to podivat treba tak...ze treba Nvidia zamerne nepodporila vetsi rozvoj produktu na CPU a zadratovala je vice pro pouziti na NV grafikach?"

Ale ona nejen že podpořila "vetsi rozvoj produktu na CPU", ale sama postupně dodělala podporu vícejádrových CPU.
Zajímavé je, že v době AGEI(či od koho to Nvidie koupila) nikomu nepřišlo zvláštní, že nelze vše počítat přes CPU:-)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

A vy znate srovnani kolik hodin Nvidia investovala do rozvoje PhysX co se tyce GPU a co se tyce CPU?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

V prvých rokoch po prevzatí PhysXu (čo bolo myslím v roku 2008) samozrejme NVIDIA investovala hlavne do preklopenia zodpovedajúcich častí kódu na CUDU a teda na beh na ich grafikách. Tým získali výhodu oproti konkurencii. Dá sa na to pozerať samozrejme tak, že odstavili konkurenciu, ale išlo predsa o podprou predajov vlastných GPU. To sa ale týkalo iba malej časti z feature setu, ktorý PhysX ponúkal. Väčšina features išla na CPU a bola pripravená na použitie viacerých procesorových jadier. Zatiaľ ale nie natívne (museli sa o to postarať vývojári hier, ktorí to ale riešili len v minime prípadov). To ale ak si dobre pamätám nebola v tom čase samozrejmosť ani u Havoku či Buletu. BTW čo si veľa ludí neuvedomovalo bolo to, že zatiaľ čo CPU vetva bola na multithreading pripravená, tie features, ktoré mali aj GPU aj CPU vetvu (nie všetky samozrejme, niektoré boli čisto iba pre GPU), bežali na CPU iba v jednom vlákne. A to bol zrejme aj prípad APEXu v Mafii 2, ktorý bol určený hlavne pre beh na GPU.
NVIDIA stihla prekopať v prvej fáze to čo potrebovala za 8 mesiacov a chvíľu na to vyšla prvá hra s GPU PhysX. To myslím bolo Mirrors Edge začiatkom roka 2009. Behom ďalších necelých 3 rokov bol prekopaný celý základný kód PhysXu, ktorý okrem oveľa lepšej efektívnosti priniesol natívnu podporu pre multithreading a využíval už moderné inštrukčné sady (SSE namiesto x87). Prvé SDK s týmto kódom vyšlo v roku 2011. Stará verzia sa ale v hrách používala ešte ďalšie 3 roky. Čítal som, že príčinou bolo to, že táto verzia bola zabudovaná do vtedajších používaných herných engine-ov a zakomponovanie novej verzie obnášalo viac času a práce ako boli ochotní vývojári riešiť (boli aj výnimky ako vývojári Metra, ktorí v edux verzii upgradli SDK na navú verziu a bolo to cítiť hlavne u ľudí, ktorí PhysX akcelerovali iba na CPU vrátane pokročílých efektov). Taktiež sa pod to podpísalo aj to, že SDK3.0 obsahovalo iba časť funkcionality staršieho SDK. Tá sa dopĺňala až postupne do jeho ďalších verzií. Keď vyšli nové herné engine-y ako Unreal Engine 4 či Unity 5, tie už využívajú v základe nové PhysX SDK, ktoré samozrejme od roku 2011 bolo ešte viac zoptimalizované. A hry na nich postavené už samozrejme využívajú túto novú verziu tiež. Proste Physx prešiel (a stále prechádza) klasickým evolučným vývojovým cyklom. Nejde o jednoduchý ale komplexný a veľký projekt. Tomu zodpovedá aj časový rámec v akom sa postupne upgradoval. To, že NVIDIA makretingovala iba jeho malú časť, ktorá bežala exkluzívna na ich GPU neznamená, že zvyšok stál na mieste alebo sa nezlepšoval.
Odporúčam si pozrieť tento komplexný test toho ako sa PhysX výkonovo vyvíjal:

http://www.codercorner.com/blog/?p=748

Taktiež odporúčam tieto články priamo od jedného z hlavných autorov PhysXu:

http://www.codercorner.com/blog/?p=1129
http://www.codercorner.com/blog/?p=1140

Ak toto čítajú ľudia, ktorí majú skúsenosti s vývojom SW v merítku väčších projektov, naozaj sa vám zdajp argumenty autora čudné či nezmyselné? Podľa mňa dávajú zmysel a sedia s tým čo sa behom rokov od prevzatia NVIDIou dialo. Chápem, že ľudia mimo IT tomu nerozumejú a hľadajú senzácie či niečo na podporu svojho hate-u, ale ľudia z praxe by mali vidieť do toho predsa viac.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

ty moc svět asi neznáš, že? Na podvodech a marketingu má Intel a nVidie postavený business.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

dokud ta featura nebude přítomná v každém SW, tak je to k ničemu. Možná má někdo chuť onanovat nad tím co jeho HW podporuje za technologie, pragmaticky smýšlející lidi zajímá jak ten HW běží. Pokud jim poběží to co chtějí aby běželo a jak běželo, je zcela irelevantní jak a čím toho ten HW dosahuje.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To samozrejme je a neni pravda. Pokud mam urcity standard a ten standard byt je "naoko" podporovany, ale ve skutecnosti neni, tak to prinasi jen problemy. To je stejne ve vsech odvetvich IT, ne jenom pro gr. karty. Musite pak prizpusobovat kod, delat tam ruzne "if tahle featura pak..." atd. Prinasi to zvysene naklady, s tim spojene hledani nahradnich reseni, apod.

Z principu je to uz spatne.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

a co si z toho mám odvést jako uživatel. Mě je opravdu zcela ukradené jakou nálepku technologie si na svůj produkt výrobce nalepí. Pokud mi nepoběží to co chci, tak je mi nálepka ukradená, naopak, když to poběží, tak je mi jedno co výrobce na tu krabici napsal.

Nekupuju si HW proto že na něm jsou nálepky, ale proto že na něm běží to co chci.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jako uzivatel si odnesete to, ze hra, ktera bude podporovat AS Vam na NV Maxwellu pojede pomaleji :-))
To je to co chcete? ;-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pointa je v tom, že to pojede a pár procent stejně nikdo nepozná.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Pointa je spise ta, ze pak nemusime delat ani cele DX12.. ono to jelo i pred tim nebo ne? A muzeme vklidu zustat treba s DX9 .. :-))

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

To zasa nie. Súčasná nepodpora AS predsa neovplyvňuje efektivitu aplikačnej vrstvy (tú čo rieši CPU). Z toho by mali ťažiť všetci. Okrem toho ak podpora DX12 v hre neprinesie nové grafické features, ktoré by DX12 odlišovali od DX11, tak bude nakoniec jedno pod akým API sa hra spustí (ak bude podporovať obe). NVIDIA má dostatočne silný DX11. Si všimni, že v niektorých testoch je výkon AMD v DX12 podobný ako u NVIDIe v DX11. V takýchto prípadoch bude používateľovi jedno pod akým API hru pustí, ak sa ničím okrem pár FPS výkonu navyše líšiť nebudú. A samozrejme ak to nebude výkonová hranica medzi hrateľnými FPS. Som naozaj zvedavý na testy prvých hier s podporou DX12 ako Quantum Break či Gears of War.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ono se da na vsechno divat ruznymi pohledy. Jeden je, treba jak pisete o novych grafickych featurach. Jiny pohled je otazka noveho API vs starsi API a treti je vykon samtoneho API.
Nicmene rict, ze kdyz nebudu podporovat nejakou cast standardu, tak se vlastne nic nedeje (jak bylo popsano vyse), protoze to nezvysuje vykon o 50% a nepridava novou grafiku, tak je taky mimo. Protoze je to soucast evoluce a bez te opravdu muzeme zustat na DX9.
To ze ma Nvidia dobre optimalizovany DX11 o tom myslim neni pochyb. Otazkou ale stejne zustava, na kolik je ta "optimalizace" dana tim, ze je aplikovana ve hrach zpusobem, ktery Nvidii kartam vyhovuje. Ja nemam v tehle oblasti znalosti, abych to mohl posoudit,

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Informácie o tom ako je implementovaná podpora DX11 vedia fakt iba ľudia, ktorí ju priamo riešili. Ja usudzujem, že je táto podpora daná ovládačmi. Vychádzam zo skúseností z ovládača, ktorý vydala kedysi NVIDIA ako odpoveď na Mantle. To zdvihlo citeľne výkon vo viacerých DX11 hrách a v podstate od toho momentu sa udržuje aktuálny stav. Iná vec sú features z Gameworks. Tie ale neurčujú optimalizáciu pre DX11. To sú nadštandarné features, ktoré sú cielene implementované tak, aby vyhovovali architektúram grafík od NV.
Čo sa týka evolúcie API tak ja dúdam, že NVIDIA pripraví HW podporu aspoň pre AS čo nasjkôr. Dúfam, že už bude v Pascale. Uvidíme aká bude realita.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Věřte nebo ne, ale většině hráčům je to opravdu jedno:
1, V reálu - nějaké DX ovlivňuje hratelnost až v poslední řadě
2, Lidi si kupují počítače v Tescu a grafické karty podle velikosti paměti, co je to DX netuší

Neberte mě jako nějakého škarohlída co by všechny ty pokroky zakázal. Technicky to pěkně popsal Marek, mě šlo o tu sociální rovinu;-)

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

To je v pohode :-) Na druhe strane tady mate Herni studia, vyrobce HW..pro ty je to samozrejme nova pobidka, proste nova prace a moznost rozsireni, atd.. . Proc myslite, ze prichazeji nove a nove verze ruznych programu... cas od casu, dokonce i neco prinesou noveho ;-) Takhle funguje bussines..
V pripade DX12 se to ale jevi, ze preci jen prinasi i neco noveho..

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Nojo, ale převážná většina her je mířena právě na ten dav, který rozlišuje hry podle toho jestli jedou nebo ne. Herním studiím je jedno na čem to poběží, hlavně ať z toho koukaj prachy. Sice se vrhnou na nové technologie, ale tak aby neodřízli ty co je nemaj k dispozici.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Psal jsem pokud to poběží jak chci... když jsou mé požadavky splněny, tak přece neřeším že to někde běží rychleji. Nemám potřebu se honit za každým FPS navíc.

Pokud to nepoběží jak si přeji, tak to budu řešit - koupím železo, které bude mým požadavkům vyhovovat, nebo se jim alespoň blížit, když už nebude na trhu dostatečně výkonný HW, což je i současná situace, GTX980 pro mne znamená kompromisní nastavení, ale vím že ani s 980Ti s vlastním OC nebude její výkon dostatečný. Vím také že AMD nemá single čip kartu, která by měla vyšší výkon než současná 980Ti, zvlášť pak s přetaktem k 1,5GHz na čipu.

V neposlední řadě, na světě je zatím jediný titul který dělá problémy na NV a to je ještě ve stádiu vývoje a hlavně, vůbec mě ten titul, ani žánr nebere a rozhodně takovou hru kupovat nebudu. To co mě bere je a počítám že ještě nejméně dva roky bude DX11, dokonce nový titul stejného žánru který vyjde letos nebude mít podporu DX12 (proč se limitovat uživateli W10, že).

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Amd to len uskodi, seci si pojdu bezat kupit novu NVidiu generaciu kariet aby mali uzasnu novu featuru ktoru nvdia nezabudne marketingovo prezentovat do mrte, zatial co vlastnici amd kariet si povedia ze kupovat novu nemusia, funguje im to uz na starej.

Takze nakoniec nvdia zarobi a amd bude natom este horsie.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

nechapu.. kdyz ma nV podporu dx12 nanic tak si vsichni budou pro dx12 kupovat jeji karty? kvalitni async bude mit az volta, pascal moc nezmeni, to je porad maxwell s par ficurama navrch..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"kvalitni async bude mit az volta, pascal moc nezmeni, to je porad maxwell s par ficurama navrch"

Toto je potvrdené alebo ide iba o klebetu?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Obavam se, ze potvrzene to bude az nekdy v Q2/Q3 az realne vyjde Pascal a provedou se prvni nezavisle testy.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

zvyk je zelezna kosela, ludia si kupuju to, co poznaju, ibaze by konkurencia mala silne navrch. Ma AMD v casoch 750ti a 960 silne navrch? a preto jej predaje vyzeraju ako vyzeraju.Keby AMD nepremenovavalo karty uz kolko? 4 roky? 5? tak by to s predajmi inak vyzeralo... kde je fury s polovicnymi parametrami? preco si kanibalizuju highend 3 generacie starymi 3** ?

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

co se tyce srovnani gtx770 a r9-280x neni to vyjimka..
http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/3262/1504/original.jpg
http://abload.de/img/gw8msmw.jpg

vubec se ted nVidii ''dari '' i bez async..
http://s17.postimg.org/nmewiorbj/Steam_VR.jpg

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

jojo, před půl rokem jsem si říkal, že si koupím výkonnější náhradu za mojí 280x, kterou jsem koupil za necelý 3000kč před 2 lety (zabalenou, se zárukou ještě 30 měsíců). No pár měsíců na to si říkám, že je to blbost - 7000 (levnější grafiky nejsou upgrade v mém případě) kvůli pár procentům výkonu navíc se mi zatím nechce dávat.

Koupit si vyšší mainstream a za 2 roky aby byl stále vyšší mainstream se často nestává, ale když si to člověk spočítá, tak to dává smysl - kurz vůči dolaru nám přidal 20% na ceně a dx12 teď u některých her přidá 10%...

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Tak chápu, že je tento web a větší část uživatelů AMD a Linux friendly, na to jsem si už zvykl, nicméně je hezký, že AS ve hře pomůžou o tom žádná, ale nemělo by se zapomínat, že tahle hra je taktéž AMD friendly a pořád je to early access a hlavně těch friendly her na obě strany je a bude pořád tolik, že to stejně nic moc neovlivní. Ale jinak si přeju silnější AMD, ceny CPU i GPU nejen kvůli kurzu dolaru jsou hrozný.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

amd friendly hra? zbozny prani.. vyjadreni oxide:

''Oxide primarily optimizes at an algorithmic level, not for any specific hardware. We also take care to avoid the proverbial known “glass jaws” which every hardware has. However, we do not write our code or tune for any specific GPU in mind. We find this is simply too time consuming, and we must run on a wide variety of GPUs. We believe our code is very typical of a reasonably optimized PC game.''

''We have created a special branch where not only can vendors see our source code, but they can even submit proposed changes. That is, if they want to suggest a change our branch gives them permission to do so…

This branch is synchronized directly from our main branch so it’s usually less than a week from our very latest internal main software development branch. IHVs are free to make their own builds, or test the intermediate drops that we give our QA.''

no spis to vypada ze kdyz nVidia nedoda gameworks kerej je navrzenej jako brzda pro amd hw tak to dopane takhle

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Me osobne prijde, ze Gameworks je brzda pro libovolnej HW s vykonem nizsim nez GTX970 nebo slabsim CPU.

Pletu si Oxide s nekym jinym nebo to byli oni, kdo kvuli kompatibilite s nVidii omezil pouzivani Async Shaderu a lidi je za to tak kamenovali, ze udelali uvedene rozdeleni kodu na branch pro AMD a nVidii?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

GW je zrejme (môj dohad) navrhnutý tak, aby najefektívnejšie bežal na aktuálnom HW NVIDIe. NVIDIA tým pádom využíva to, na čo je jej HW najlepšie stavaný - geometrický výkon (vrátane teselácie) či computing (ktorý je dobrý aspoň u Maxwella). AMD HW dopláca hlavne na teseláciu a starší NV HW (ako Kepler) na slabší computing.
Samozrejme nie každý s tým bude spokojný. Buď niekto nemá adekvátny HW alebo chce 60 FPS so všetkým na max. To proste nie je možné. Buď chcete pokročilé grafické efekty alebo obyčajné konzolové porty. Nadávať na NVIDIu, že dodáva to prvé optimalizované hlavne pre jej GPU je trochu odveci. Hlavne keď ide o optional a nie mandatory efekty, ktoré si môžete pekne vypnúť a hrať bez niích. Čo keby ste sa sťažovali u AMD, ktorej karty vlastníte, že by ste chceli podobnú SW podporu v hrách aj vy. Ale prosím nechajte tých čo majú na to HW, aby si užili aj niečo navyše keď vy očividne záujem nemáte (alebo na jednej strane áno a na druhej zasa máte nerálne až naivné predstavy, že môžte dosiahnuť pokročilé efekty s minimálnym dopadom na HW).

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Blbý je, že při uvedení netrpělivě očekávaných her s oficiální podporou nvidie, se jako na potvoru pokaždé objeví nějaký "nedodělek", který vysoce preferuje aktuální karty nvidia, naposledy se to stalo třeba u Zaklínače3..

A pokud tedy apeluješ na to, aby si ti co mají adekvátní HW užili featur, jak se stavíš k vřískotu nvidie směrem k vývojářům o tom, že AS je "vhodné" nepodporovat?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

K obom prípadom sa staviam negatívne. To čo sa stalo v Zaklínačovi malo byť od začiatku konfigurovateľné tak ako je to teraz.
Nie som si ale vedomý nejakého vreskotu voči vývojárom zo strany NVIDIe. Ich prehľásenie vzhľadom na aktuálnu situáciu je pochopiteľné. Tak isto ako vyplakávanie AMD kvôli Gameworks. :-) Ja som samozrejme za to, aby sa AS používalo keďže ide o efektívne využívanie grafických kariet.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

A ono má smysl koupit něco výkonově slabší než GTX970? Já bych šel ještě o jednu příčku výše - cokoli co je horší než 980 nebrat. Bohužel ani 980Ti není buhví jak silná karta :( Od nové generace si slibuju podstatné navýšení výkonu. Do SLI se mi z provozních důvodů příliš nechce.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme ze to ma smyl pro lidi, kteri nechteji vyplaznout za karty 10k a vice, kterych je drtiva vetsina :-)
Vetsina "hracskych" karet aspon u nas se pohybuje okolo rozmezi NV960, AMD380. Tech co si radi priplati moc neni..

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

rozdíl v ceně počítače je to minimální... zvlášť, když pak takový člověk odehraje několik novinek měsíčně, jeden měsíc si zahraje něco co má ve sbírce a má podstatně výkonnější kartu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Japato?
Pokud kupuji napr NV980 nebo NV980Ti, AMD Fury X tak buch mel koupit take i7k. S tim je spojeny jiny zdroj, jina deska, atd..
Polud kupuji NV960 nebo AMD380, tak si "vystacim" i s i3, 6300 nebo levnejsim i5 a s tim spojenym zdrojem, deskou, atd..

Vy v tom nevidite cenovy rozdil?
Mi se o nechce pocitat, ale to bude peknych par tisic...coz pro nekoho je o tom, jestli si to muze koupit nebo ne. Vasi logice moc nerozumim.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

na přetaktovanou i7-4790k s přetaktovanou 980 mi bohatě stačil 500W zdroj, pravda koupil jsem před pár dny 850 tku ale jen proto že v zátěži kterou generuji se v podstatě vůbec nepouští větrák, původní byl nejhlučnější komponentou počítače.

No je otázkou zda k 960 tce pořídím něco jako i3. Poslední sestavu pořídil s GTX960 a měl jsem v tom výše zmíněnou i7 protože jsem potřeboval silný single thread a bez OC ta i7 běžela v mnou používaném SW na plný turbo boost, ted 4.4GHz... což ještě není dostatečné, takže se pak ještě přetočila.

Později jsem začal používat i graficky náročnější verzi a přes 970 jsem přešel na 980 tku, tehdy ještě nebyly Ti a Titan byl už zbytečně drahý navíc vím že mi výkon jedné 980Ti bude sotva postačovat, takže jsem jsem se spokojil s přetaktem té 980 téměř na úroveň referenční Ti a zvolil kompromisní nastavení - nemůžu používat 8xMSAA a 8xSGSSAA musím se spokojit s 4x.

S lidmi, se kterými nejčastěji konzultuji nové sestavy končíme u optima 6700k a 980Ti, což je méně než "skromě" doporučují vývojáři nebo testeři té aplikace...je to ale dobrý start a 970 doporučuji pouze v případě, kdy má člověk opravdu hluboko do kapsy, jinak optimální sestava se pro danou apku tváří 5960x s 2x 980Ti.

Ale zpět k té ceně. Pokud kupuju počítač tak... dobrá bedna, zdroj, deska, paměti, systémový disk, systém... to vše cca á 3000. 18 tisíc součet, k tomu CPU 6-10 tisíc, slušný monitor za 10, nějaké to úložiště za 5 tisíc (ať už menší SSD nebo velký plotňák).. součet 39-43 tisíc... dám do toho grafiku za 6 a jsem na 45-49 tisících... fakt nemá cenu tam dát takovou grafiku... přidám 4 tisíce a mám podstatně vyšší grafický výkon, přidám 12 a mám high end s téměř dvojnásobkem výkonu... dvojnásobek výkonu za 20% ceny? Tady není o čem.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Vy ale na to koukate uplne opacne. CLovek, ktery vychazi z toho ze nema penize nazbyt, nebude v zakladu uvazovat nikde s zadnou i7kou. Vy se tu bavite o pocitaci v cenove kategorii 40k+. "Normalni smrtelnik" uvazuje v kategorii do 20k+. Samozrejme, ze pokud beru za "normal" cenu nad 40k, tak 5k tisic navic mne uz nevytrhne. Ale jestli stavim do 20k tak jsem s cenou uplne jinde.

Tohle je uplne jina diskuse :-))

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Vycházím z toho že si kupuju počítač pro nějaký účel. Přece si nekoupím slabé železo aby mi na něm věci, které chci nejely, nebo jely bídně - rozuměj ne na plné detaily nebo nekoukatelné FPS (tzn. neudrží to konstatně alespoň 30FPS).

Pokud člověk nemá peníze nazbyt, tak asi nemá peníze ani na nové hry, ne? A staré si zahraje dobře i na slabším železe. Jinak si neumím vysvětlit lidi co pláčou jak ty hry nejsou optimalizované a jejich grafika s cenou do 5-6 tisíc to nedává, ale těch 5-6 tisíc utratí měsíčně za nové AAA tituly které musí za každou cenu odehrát. Jeden měsíc si dají pauzu nebo protočí něco co už mají a mají na silnější grafiku. Obávám se ale že takoví lidi ty hry nekupují, ale to je úplně jiná diskuze :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No na to, ze se tohle AMD techdemo snazej jiz vice nez dva roky optimalizovat pro GCN a na vyuziti AS mi pripada onech 10% vykonu navic oproti NV s DX11 docela malo.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Asi to bude tím, že DirectX11 nepodporuje AS ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To sem to napsal fakt tak nesrozumitelne nebo mas problemy se ctenim? Zkus si to precist jeste jednou.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

To ze se se to "snazi optimalizovat pro CGN", tu informaci mate dokud a nebo je to Vase domnenka?
Mi se to jevi jako nepravdepodobne vzhledem ke skutecnosti, ze pod DX11 jedou Nvidia karty i lepe nez jejich AMD protejsek (viz 970 vs 390, Fury vs Ti). Kdyz by to tak bylo, tak by ten obrazek byl prece opacny, nebo ne? :-)
Kde dochazi ke zlomu je az DX12.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Domnenka. Cele to bylo mysleno jako lehka hyperbola k zamysleni, jestli je tohle skutecne relevantni nezavisly test na kterem je dobre delat zavery ohledne dx12 atd.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Jako zajímavé, né že né... Nicméně to skončí jako vždy, nv zas nabídne hrubou sílu a 7GB Ram za cenu 8 a jsme tam kde jsme byli, nemluvě o tom že aktuální rozšířenost NV vs AMD rozhodne o tom, že to zas skončí v propadlišti dějin. A nejspíš včetně AMD.
Nějak moc to nesleduju, čekáme ale více her ala ashes singularity prosím?

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Majitele starsich Radeonu HD 7970 vydanych jiz pred 4 lety jasaji a nemaji duvod k upgradu jestli jim staci hrat si v nativnim FullHD, majitele GTX 970 byli ojebany 2x, raz na sbernici, ted s Asynchronnymi shadery, NVIDIA si fakt dobra jedes.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Ono to mozna bude jeste lepsi, pokud by se ukazalo, ze HW DX12 implementace jako celku neni prilis vykona. Zatim alespon podle vysledku tehle hry, to tak i muze byt a neco to muze signalizovat. Ale nepredbihejme :-) treba jeste Nvidia prekvapi.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Ja dúfam, že AS nebude jediná HW "feature", ktorú DX12 prinesie.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ak si myslíš, že 4 roky staré grafiky budú mať vďaka DX12 výkon na nové DX12 hry, tak klameš sám seba. Sa pozri na nároky Quantum Break či Gears of War. Uvidíme či sa potvrdia aj v testoch. Každpádne ak budú chcieť majitelia starších GPU ísť naplno, budú musieť kúpiť nové 14/16nm grafiky. Bez ohľadu na to či vlastnia Radeon alebo Geforce.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Tak tak, přijde mi to jako normální - reálné požadavky a staré karty to moc neutáhnou.

A i proto jsem výše psal že dnes nemá smysl kupovat cokoli s výkonem pod GTX970 a ani ta mi nepřijde nijak extra a do nového počítače bych šáhnul rovnou po 980Ti, která mi zajistí podstatně delší životnost než ta 970tka. konec konců, kdo si před 2 a čtvrt rokem koupil GTX780Ti má dnes pořád slušnou grafárnu, pravda, trošku ji limituje paměť, ale pořád má výkonu víc než zmíněná GTX970, takže si její majitelé vystačí ještě stejně dlouho jako majitelé nových 970

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Mno nevim, kupovat ted temer nejdrazzsi 980Ti - par mesicu pred vydanim nove generace mi jako moc dobry kup neprijde.
Predpoklada se, ze nove 10xx karty budou mit podstatne vyssi vykon, nebo nabidnou vykon 980Ti za cenu dnesni 970.
To uz je pak fakt karta 980Ti za 20k vyhozenim penez.

Pokud nekdo kupuje seztavu dnes, tak bych do ni koupil 970 nebo klidne i 960 s tim, ze ji za 4 mesice za par tisic v zaruce proda a koupi si vysnenou 10xx kartu. Nebo klidne novou AMD kartu, to uz zalezi na kazdem soudruhovi.
Stejne nejake GPU killer AAA hry v nejblizsi dobe nevyjdou.
A usetrene penize muze dat do prasatka na porizeni 3d bryli Vivo nebo Oculusu v budoucnu (az se trochu urovnaji ceny za novinku, popr prijde dalsi generace)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

To je otázkou. Nová generace tu bude reálně za půl roku? Bude za půl roku k dispozici high end? Bude to skutečně o tolik vyšší výkon nebo jen o dost lepší spotřeba?

Pokud chci hrát teď, tak nebudu čekat půl roku - možná - prostě si to koupím teď. Ještě větší blbost mi přijde koupit teď slabší kartu, která už teď nestíhá nebo se strašně zadýchá.

Killer hry už vyšly... moc normální hry nehraju, ale pořídil jsem si posledního AC a Rise of the Tomb Raider. Assasina moje karta bez ztráty kytičky nedává, toho TR zvládá hodně udýchaně.

A už vůbec nejsem fanda brýlí je to limitující faktor. Primáně mě zajímají letecké simulátory a mám poměrně dost ovladačů na kterých jedna používám ovládací prvky a taktéž čtu informace. O tom že použiju vytištěné letecké mapy nebo pro pokyny ATC tužku a papír nemluvě... Už jen prkotina jako vidět na klávesnici (hodně klávesových zkratek)... borci to řeši vhodně umístěnou webkou a promítáním obrazu do brýlí... i když funkční, tak pakárna. VR bude určitě ukradená všem, kteří mají nějaké ty home cockpity. přece nepřijdou o HW klidně za stovky tisíc.

Podle mě je VR příliš velká bublina... Navíc, dnes se tady na mě dívaj lidi divně když řeknu že cokoli pod GTX970 je blbost a ideál je ta 980Ti. I 980Ti VR rozumně nezvládá a současné specifikace mají strašně malé rozlišení aby to bylo kvalitní... Takže lidi mohou zapomenout na to že VR jim dobře poběží na kartě za pár ušmudlaných tisícovek.

A na rozhlížení dnes existuje spousta možností headtrakcingu, který je zrovna u leteckých simů velice oblíbený a dá se použít klidně i ve FPS.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

proč je to tedy nejčastější karta na Steamu? Zřejmě to co NV na své zákazníky ušila jim nikterak nevadí a své oblíbené tituly hrají tak, jak jim vyhovuje. Dokud to ta karta bude splňovat, tak je těm lidem zcela jedno jaké technologie kdo použil/nepoužil.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.