Disney chystá vlastní streamovací službu, vypálí rybník Netflixu
Jedno je jisté: Disney odchází od Netflixu a plánuje vlastní streamovací službu. Můžeme jen spekulovat, co se mu na Netflixu nelíbí; s jistotou ale víme, že není jediným nespokojeným dodavatelem obsahu. V minulých dvou letech již několik partnerů Netflix opustilo. Ten se proto snaží více investovat do tvorby vlastního obsahu, aby jím ten ztracený přinejmenším vynahradil.
Disney se může domnívat, že zkrátka Netflix na distribuci jeho obsahu vydělává na úkor studia. Stejně tak se mu ale nemusí líbit, že se vlivem přílišných restrikcí jeho obsah nedostává ke všem uživatelům, k nimž by se teoreticky dostat mohl a tím přichází o zákazníky.
Společnost proto nebude multimediální obsah pouze vytvářet, ale také distribuovat. Nejde o nenadálý krok, ale poměrně dlouhodobou strategii. V několika fázích koupila celkem 75% podíl ve streamovací společnosti BAMTech, LLC za téměř tři miliardy dolarů. V roce 2018 s pomocí této firmy zprovozní streamovací služby zaměřené na sport, v roce 2019 pak dojde k zahájení distribuce vlastního obsahu, což znamená, že od přelomu roku 2018 / 2019 se už na Netflix nedostanou žádné další novinky of Disneyho.
Krom zprovoznění technického zázemí - ať už hardwarového nebo softwarového, čeká společnost prosazení služby v rámci platforem a přehrávačů. Lze očekávat, že u některých nebude problém, například multimediálně laděný Xbox One S se pyšní podporou všech klíčových streamovacích služeb, takže pro Microsoft bude samozřejmé zajistit i podporu pro služby Disneyho. Otázka je, jak se k situaci postaví Sony, která z dlouhodobého hlediska v rámci Playstation tíhne spíš k prosazování vlastních služeb. V neposlední řadě jsou tu ještě uživatelé, z nichž přinejmenším část nebude nakloněna myšlence další placené služby.