Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Aktualizace: DLSS 3 pro Forza Horizon: cukání obrazu a artefakty

V komentářích pod videem radí vynutit vsync, tak třeba to pomůže. Jinak ale pokud je nárůst výkonu jen asi 30% a DLSS tam vkládá ty "vymyšlené" snímky, musí být zákonitě tech "pravých" snímků podstatně méně než bez DLSS.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

s dlls3 se zvysuje o dost imput lag, takze dlss3 ma smysl jenom kdyz ti zvysi fps z 130 na 200, pak to ale zase nema smysl protoze vetsinou 120fps staci

btw: TLOU na pc krome toho ze je to hnuj port, tak textury na ultra vyzaduji vic jak 8GBb vram i na fullhd a propady jsou signifikantni
https://twitter.com/HardwareUnboxed/status/1640895315422351360/photo/1

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je teď docela sranda sledovat plakající uživatele Nvidií s jejích úžasnými 6GB Geforckami, jak jim to nestačí na pořádné textury a nedá se to hrát, protože s lepšími to je nehratelné... ne že bych jim to přál, tak ale můžou si za to sami, že toto oklešťování kapacit VRAM na minimum podporují tím, že jim to furt kupují a nechají si srát na hlavu... to je vždycky keců, jak to bude stačit a pak přijde trochu hůř optimalizovaná hra jako je teď třeba právě tady TLOU a jsi v prdeli a to není jenom tato hra... prostě vždycky jsou lepší a horší porty a kapcita u Nvidie je vždycky daná jen tak, ať to stačí na ty lepší a jinak máš smůlu a holt tvrdě narazíš... a všechno jen o debilní kapacitě.

Třeba kdo si místo GTX 1660 Ti tehda vybral rači RX V56, tak se mu teď hraje rozhodně o dost lépe, protože hrát toto jen s 6GB musí být opravdu utrpení a na střední textury to už vypadá jako shit... a to je pořád ještě mírně řečeno... je to zkrátka nekoukatelný.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

já jim to přeju, dokud lidi nezjistí, že vram je celkem zásadní parametr, podle kterého by si měli vybírat grafickou kartu tak ať pláčou, když tady lidi jako adams říkají že na fullhd bude 8GB v pohodě na dlouho

ano některé hry/enginy si dokáží poradit velmi dobře s nedostatkem vram a člověk to ani nepozná, ale najednou těch titulů přibývá čím dál víc a je jasný, že oškubanej ampere o slušnou porci vram to budou mít čím dál tím těžší, naštěstí ta 3060 dost potěší i dnes

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ve hrách je kolikrát takové cvakátko, přes které se dá kvalita textur snížit.

Funguje to naprosto stejně jako vypínání ray tracingu, které všichni používáte. :D

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Jenže zatímco slepý test k určení RT ON vs RT OFF dopadne i na statických snímcích neprůkazně ve stylu "asi tenhle pitcho je s RT", tak horší textury poznáš i ve hře hned.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

to je uplne jedno ty ole. Kdyz si nekdo koupil za 20k v dubnu nebo za 17k v srpnu 3070Ti, ktera je v pohode na 1440p a z velke casti her i na 4k a ted ti laguje proto, ze to ma mizernych 8GB VRAM a musis snizit detaily, tak je neco blbe ne? Dyt se tu nebavime o kartach za 5k, ktere se zadychaji u 900p, ale karty ktere jedou 1440-4k.
Preci nemuze byt takovy exot, aby se tohle nechapal?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nebo třeba když si koupíš za třicku novej Radeon a pak na tom musíš vypínat ray tracing, že jo. :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi opravdu kokot Adame. To je asi tak jedine co se da na ty chujoviny co tu pises napsat. Jak tebe mohli udelat kdysi redaktorem, nechapu.
Rozdil mezi tebou a digitalni zhoubou se limitne rovna nule.. stejny "objektivni" demagog

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jak to souvisí s tím, že hra laguje, když tam někdo narve nastavení, na jaké karta nemá?

Do kolen dostanu na texturách i ty 24GB Radeony, když budu chtít.

Proč si teda na hry nekupujete Titany a Quadra, když maj dvakrát víc paměti než ty Radeony, takže vydrží eště dýl.

Zaplácat jakoukoliv paměť nikdy nebyl, není a nebude problém. Otázka je, jestli má kvůli pěti hrám smysl kupovat přepálené kapacity pamětí.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

hele bez si hrat na PCT. Mne fakt nebavi travit cas s nekym, ktery dela ze se blbecka, ktery nechape zbytecne omezeni VRAM graficke karty za 20k, ktere tam jeji vyrobce zamerne udelal, aby vice vydelal.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To omezení je tam kvůli šířce sběrnice. To je celý.

Když mám 256b sběrnici, mám možnost na tu kartu dát 4, 8 nebo 16 GB paměti. Dávat 16 GB paměti na RTX 3070 Ti v době, kdy mám na derivátech RTX 3080 10–12 GB, a konkurence má 16 GB jenom na top modelech, je krávovina.

Teda ještě je jeden způsob, jak na kartu se 256b sběrnicí nalepit 12 GB, ale něco podobného se Nvidia pokusila asi u tří modelů, a nikdy za to pochvalu nedostala, u jednoho z modelů to lidé přidávají k dobrému dodneška.

RTX 3060 dostaly 12 GB paměti zase kvůli šířce sběrnice. 6 GB už bylo málo, 12 GB bylo akceptovatelných.

AMD často nemá nic, čím zaujmout, než cenu nastavenou tak, aby to mělo o pár procent lepší poměr cena/výkon, a tu kapacitu pamětí. S každou generací GeForce se tu objevují experti a prorokové, kteří se vytasí s tím, jak za dva roky budou geforce kvůli pamětem k ničemu. Už při uvedení GTX 1080 nebo RTX byly odborníci, co pindali něco o tom, jak to je kapacita, kterou mají mainstreamové Radeony a jak se to na takovou kartu nehodí. Tohle se omílá furt dokola už šest let. S každou generací karet jedou fans strašení, že kdo si koupí GeForce, bude za dva roky brečet tak, jak brečeli majitelé 2GB GTX 960. Jediné období, kdy paměti na kartách stačí, je to, když má AMD stejně nebo míň. Teď už pro změnu na nové hry nebudou za dva roky stačit ani 16GB karty, protože AMD má grafiky se 20 a 24 GB paměti.

Tak jste se konečně dočkali toho, že v pár hrách nebude bez snižování kvality textur stačit na highendové hraní osm giga paměti. V době, kdy ty karty na trhu končí.

Zapomeňte. Průser 1–3GB karet přišel kvůli tomu, že se z roku na rok začaly s novou generací konzolí dělat hry, které měly místo textur pro 1080p textury pro 4K. Prakticky z roku na rok se přešlo z her s assety o velikosti 10–15 GB na hry s assety o velikosti 30–60 GB.

Žádný takový mezigenerační skok na 8K a přechod ze 120 na 400GB hry nás jen tak nečeká. Televize s 8K se plácají na pokraji zájmu. A ještě dlouho se na něm plácat budou.

Úpadek 8–12GB karet bude podstatně pozvolnější. Už trvá šest let. A pořád se na drtivé většině nových her dá žít s 8GB kartou i v tom 4K, o full HD nemluvě.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to jsem fakt nevedel, ze sirka sbernice ma vliv na velikost osazene pameti..to jsi mi rekl uplne novou nejnovinkovatejsi novinku. Chudak NV ma problemy udelat sirsi sbernici, asi by ji to financne zruinovalo..

"Tak jste se konečně dočkali toho, že v pár hrách nebude bez snižování kvality textur stačit na highendové hraní osm giga paměti. V době, kdy ty karty na trhu končí."
.. ja myslim, ze se hlavne dockali majitele karet typu 3070, 3070Ti a castecne i 3080. Museji skakat primo radosti. Hold si nemeli kupovat "vybehovou" serii..

"AMD často nemá nic, čím zaujmout, než cenu nastavenou tak, aby to mělo o pár procent lepší poměr cena/výkon, a tu kapacitu pamětí. "
.. kdyz budu brat argument 8GB VRAM jako 'minoritni' (viz tvoje radoby komentare), tak vicemene vsechny argumenty, proc si koupit pak NV jsou taky minoritni. Na co mi je RT, kdyz ve hrach jako CP jdou FPS tak do haje, ze se to ani neda pomalu hrat. Nebo treba Witcher NG, to stejny. DLSS je mi uprimne u zadku, pokud ma hra FSR 2. Rozdily mezi DLSS 2 a FSR 2 aby clovek hledal lupou. Co vic mi NV nabizi jako beznemu hraci? Podivne menu, drivery plus minus stejne dobre/spatne, jako ma AMD, lepsi NVENC-nezajima mne, CUDA-nezajima mne..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ne, šířka paměti vůbec nijak neovlivňuje, kolik paměťových čipů se na to GPU pak pověsí.

A vlastně jim nic nebránilo dávat na mainstreamové grafiky stejně širokou sběrnici jako na highend, nebo dát na RTX 3080 jenom 256bitovou, aby tam pak mohli fláknout 16 GB paměti.

V dnešní době je prostě kritický pořídit si aspoň 20GB nebo ještě líp 24GB grafiku, protože... protože... protože každý ví, že kapacita paměti je to, co vždycky matters, a teď 16 GB sice stačí, ale za dva roky budou lidi se 16GB kartama brečet, že si radši nepořídili 20GB grafiku. :D

S ray tracingem se nedá hrát, a proto ho zapínají dvě třetiny majitelů RTX 40.

A vzpomeňte si, jakou chybu udělali lidi, co si koupili 2GB GTX 960, nebo 3GB GTX 1060!

Majitelé RTX 3070, 3070 Ti a 3080 dva roky hráli normálně i ve 4K s tím, že si ve Far Cry 6 a... co byla ta druhá hra... nemohli zapnout HD textury. A další tři roky na tom můžou ještě normálně hrát s tím, že budou muset sem tam v něčem stáhnout kvalitu textur z Ultra na High.

Za tři roky to vyhodí a koupí kartu se 16 GB paměti, zatímco majitelé Radeonů RX 6700 XT, kteří neprohloupili a koupili kartu se 12 GB paměti, budou moct vesele dál mastit nové hry na maximálních detailech. :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Aneb dalsi traktat o houne.. aneb jak si omluvit u NV 8GB VRAM :)
(c) Adams the troll payed by AMD
ps: fascinujici jak redaktor obhajuje korporat na ukor uzivatelu..to by chtelo metal. Takovy redaktor musi byt pro uzivatele ciry prinos.
Uz jsem ti to psal nekolikrat, ale jediny rozdil mezi tebou a DD je v principu jen v tom, ze kazdy si obhajujete tu svou "objektivni" pravdu a ty nedavas na dit bany. Jinak by jsi si s nim mohl podat ruce.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mno, tak mi povězte, k čemu teď potřebujete 24 GB VRAM. Tak na Stable Diffusion. Akorát že ten jede na Radeonech na pendrek. Nebo vlastně na renderování. Které na nich jede na pendrek taky.

A za dva roky si na tom zahrajete pět her, které to využijí. Těch, s jejichž „optimalizací“ bude pomáhat AMD, aby pak měli něco na prezentace.

Statisíce majitelů RTX 3070 a RTX 3070 Ti se dnes tlučou do hlavy, že dva roky hráli na 8GB kartě, když mohli hrát na 12GB RX 6700 XT s vypnutým ray tracingem, že jo. :D

Kupte si Radeon, a tři roky vydržte, jak vám pak pošlapou ty hry, až AMD vodladí ovladače a v jedné z pěti her využijete tu kapacitu paměti. Pak to tu GeForce trhne v průměru ne o dvě, ale až o šest procent!

Vy nevidíte, jak AMD na ty grafiky kašle, co? RX 7900 XTX žere v idle na 120Hz panelu 85 W. Pořád. Pořád to nikdo nefixnul. Po půlroce. Black screeny ve chrome? Máme řešení! Vypněte HW akceleraci. 85 W v idle? Máme řešení, nastavte si tam 60 Hz! Oko stejně nevidí víc jak 24,96 fps, že. :)

Jediná doba, kdy makají na ovladačích, je dva měsíce před launchem nové generace. Projede vlna recenzí, a maj na půl roku voraz do launche dalšího produktu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To co jsi napsal, mi nestoji za odpoved. Dalsi traktat z tve strany, jak si obhajit koupi NV. Clovek se opravdu dostava do situace, kdy ma pocit, ze snad za to uz musis byt placeny, potazmo jsi stejne emocionalne neobjektivni, jako tve objektivni DD dvojce. Zapomel jsem, ze NV nema bugy..proste no comment a ztrata casu odpovidat.
Nicmene dam ti tu priklad redaktoru, kteri, narozdil od tebe, maji rozumny a hlavne vecny pohled na vec, coz tobe kompletne chybi.
https://youtu.be/QWeomP7aEGo?t=1728
ps: samozrejme, ze jsou to 'idioti' youtuberi.
a tady mas neco k tve "bezchybne a bezbugove NV". Problem s multi monitor setupem..ale hadam, ze ve tvem jednoducehn NV vesmiru tenhle problem urcite neexistuje a zarucene ani nikdy neexistoval.
https://youtu.be/wWaN30aqsBE?t=1285

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Proboha, ty karty končí. Po dvou letech se začínají objevovat hry, kde je potřeba stáhnout kvalitu textur o stupeň níž.

Po dvou letech hraní to „začíná být issue“. Taková, že aby na tom člověk mohl hrát dál, musí kvalitu textur z ultra snížit na high. Wow. A jedna hra padá, protože vývojáři jsou kreténi a neumějí si ošetřit alokaci paměti. Ve třiceti hrách to funguje normálně, v jedné to blbne, ale ta jedna je jasný důkaz toho, že takhle to bude za dva roky ve všem! Asi jako se to povídalo u Far Cry 6, že jo. Za dva roky bez 16 GB VRAM ani ránu! Tohle je ta první vlašťovka, a počkejte za dva roky...!

Kupte si kartu AMD, a uvidíte, jak budete za pět let rádi, že jste místo 8GB koupili 12GB!

Půlka her vám na tom pošlape líp jak na GeForce! Místo 30 budete mít až 37 fps! :)

Taky cpete v dnešní době normálním lidem do počítače 64 GB RAM kvůli tomu, že za čtyři roky bude chrome se 32GB RAM nepoužitelný?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Proste zeleny DD.. vsichni jsou kreteni, vyvojari jsou kreteni, youtuberi jsou kreteni, ten kdo rika, ze Intel ojebava VRAM na kartach je kreten, AMD jsou kreteni, jen Adamek je genius :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přesně. Statisíce majitelů 8GB GeForce v diskuzích dnes a denně brečí, že před dvěma lety nekoupili raději 12GB Radeon. :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

O tom debata vubec neni, ale tak u tebe predpokladat aspon zakladni level inteligence k nejake diskusi neni bhuzel mozne.
Zeleny troll Adamek z PCT.. ze nejdes na svuj server debatovat s Obermajerem.. o wait..na to jsi prilis velky pokrytec..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jediné, co AMD umí, je nacpat na karty o půlku víc pamětí, na launch nachystat tři hry, na kterých ukáže, jak si to musíte koupit, protože „konkurenční“ karty kvůli tomu v těch třech hrách chodí blbě, a začít strašit, že takhle to za dva roky bude ve všech hrách. A vy jim na to ještě skáčete a šíříte to dál.

No, tak se podívejte, jak jsou dnes RTX 3080 na hraní proti Radeonům RX 6800 XT nepoužitelné. I v tom 4K.

A dnes pro změnu potřebujete 24 GB vram, páč 16GB karty budou za dva roky k ničemu, že jo, páč každej ví, že paměť nikdy nestačí.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme Adamku.. AMD umi jen narvat jen tu pamet, kdo by to rekl do AMD, ze by umela jeste neco navic...
Kup si kartu za 20k, aby jsi po 2 letech na ni nemohl spustit hru bez problemu k vuli nedostatku pameti v rozliseni a nastaveni, ktere jinak ta karta v pohode zvlada.
To proste chces, jmenuji se Adam, jsem z PCT a jsem jako maly Jarda, protoze NV je nejlepsi :)) a vsichni kdo se mnou nesouhlasi jsou kreteni, hlavne pak ti developeri, protoze to nedokazi ukocirovat na tech 8GB VRAM...protoze ja jsem objektivni a jedine ja mam pravdu:)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No vždyť říkám, dnes a denně narážím na diskuze plné brečících majitelů 8GB karet, jak na tom kvůli paměti bez problémů už ani nespustí hru. :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jak moc velký musí být "člověk" vypatlanej fanatickej imbecil, aby jak gramodeska dokola blábolil toho samého tupého slaměného panáka? Jak moc musíš být frustrovanej magor, aby sis musel vymýšlet emotivně zabarvené sračky, jako že si ti, co upřednostňují víc VRAM, myslí, že ti druzí budou brečet?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jako ikdyby majité 3070/ti chtěli upgradovat tak nemaj na co v 500$ ranku a za 3 roky co si koupíš za 500$? to by mě fakt zajímalo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přece Radeon. V té době už bude mít 48 GB VRAM.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

1070 měla taky před 6,5 lety 8GB VRAM a nikdo si nestěžoval, 3070 měla mít 16GB VRAM a 3080 20GB a všichni by byli happy

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

5ti hrám?
jenom poslední měsíc vyšli 3! RE4, TLOU a Harry Potter kde je limitace 8GB VRAM jasná a diablo4 už víme že 8GB je málo jinak ty karty by to v klidu utáhli

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně vznikl precedens od, jak píšeš, hned několika AAA titulů. Takže teď už nikdo nebude v budoucnu řešit /financovat) optimalizace pro 8 GB karty. Prostě lidi už jsou "zvyklý" snížit rozlišení textur a občasné dropy fps.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jup. Jak Harryho Pottera, tak TLOU si lidi ohromě chválili, jak je báječně optimalizovaný. I ti majitelé Radeonů. :D

User Score 1.7 na metacritics se jen tak nevidí. :D

Předpokládám, že na RX 7900 XTX to díky 24 GB VRAM šlape naprosto na pohodu.

Tak doufám, že takhle báječně budou při launchi vypadat všechny hry budoucnosti.

I ten Resident Evil, že jo. O kolik rychleji to šlape na 12GB RX 6700 XT oproti 8GB RTX 3070! Jo aha, nešlape, tak nic. no.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Důvod je prostý. Konzole maj rychlé paměti, rychlý disk a přímé streamování dat z disku do VRAM, nezatěžující CPU. Zatímco na PC jsou tyhle technologie teprv novinka a většina hardware, natož her, ho neumí. Takže PC musí jít cestou brute force a všechno dopředu natáhnout do VRAM. Pokud se to tam nevejde, tak streamování z disku do VRAM musí jít přes spoustu čipů a sběrnic, takže nestíhá (dropy fps).

Výkonový skok na PC hardware byl vždy, když vyšly nové generace konzolí. Teď se to projevilo se zpožděním, protože doteď Sony požadovalo podporu i starého PS 4 a taky trvalo, než se dostalo dost PS 5 / Xbox mezi lidi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Jup. Jak Harryho Pottera, tak TLOU si lidi ohromě chválili,"
.. tipnul bych si, ze jsi HP nevidel ani z rychliku, ale tak to jsi nevidel ani spoustu jinych veci ze.. Ja jsem an nem odehral X hodin s 10GB 6700 a jednim crashem na Max detaily s RT ON pro mirroring. Podle toho, kolik se prodalo kopii, je to jedna z nejuspesnejsich her vubec, ale opet..to by jsi nesmel jen emocne placat, coz je vicemene tvuj level odpovedi. Proste tajtrlik

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, přiznám se že na Harry Potterovi neujíždím. Neujížděl jsem na něm ve dvaceti, neujíždím na něm po čtyřicítce.

Ani nevím proč. Je to divný, že jo?

To padání zmiňovali v tom videu, tak sorry, no. Měl bys jim tam napsat, že to není pravda a že to nepadá.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Divny je jedine to, ze tady placas o vecech, o kterych nemas ani tucha. Jestli se ti libi HP nebo ne, je mi uplne ukradeny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Říkám, měl bys jim tam pod to video napsat, že s tím padáním lžou, protože Harry Potter ti spadl jenom jednou.

A všem ostatním, co kvůli tomu frflají po diskuzích, taky.

https://www.reddit.com/r/HarryPotterGame/comments/110zck6/hogwarts_legac...

BTW, koukám na minimum requirements GTX 960 4GB, RX 470 4GB, to se asi spletli, ne, když se to na 8GB kartách nedá hrát?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ja rikam, ze by jsi si mel neco zjistit o vecech, nez o nich zacnes mluvit. Ja jsem nikde netvrdil, ze ta hra nikde nepada a za zadnych okolnosti Jen jsem ti napsal, ze mne za X hodin hrani v konfiguraci na QHD spadla jednou. To ze nechapes sdeleni, ktere ti clovek napise.. opet odpovida tvemu levelu diskuse. Porad to nic meneni na situaci, ze 8GB VRAM na kartach tyu 3070 a 3070Ti a i 3060Ti je ojeb. Shodne se na tom i nejspis vetsina normalnich ferovych novinaru. Coz ty samorezjme ale nepriznas a ferovy novinar ani nejsi.
Mne by fakt zajimalo, jestli te za tu tvoji :objektivitu" nekdo plati a nebo jsi jen podobne ujety jako je DD, jen v opacnem garde. Sazel bych spis na druhou variantu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já mluvím o tom, že na to spousta lidí nadává kvůli špatné optimalizaci a padání.

A dostane se mi odpovědi, že jsem vůl, protože dle anekdotické evidence je ta hra v pohodě. :D

8 GB paměti je ojeb. Ale ještě větší ojeb býval, když se prodávaly grafiky se 4 a 8 GB paměti nebo se 3 a 6 GB paměti a za ty o trochu větší šváby si nechali výrobci zaplatit o dva nebo tři tisíce víc, aby na tom člověku za dva roky líp chodilo pět her.

Od té doby už si na kapacity pamětí u grafik nestěžuju.

Kdyby to mělo znamenat, že si budou lidi moct koupit 8GB RTX 3060 Ti za čtrnáct tisíc nebo 16GB RTX 3060 Ti za sedmnáct, tak jim zase řeknu, ať si koupí tu osmigigovku a nepřiplácejí, protože ta šestnáctigigovka jim bude další tři roky k ničemu s výjimkou pěti her ve 4K (na které ta 3060 Ti stejně výkon nemá). A jestli tu kartu pak nehodlají pět let měnit, ať si pro mě za mě připlatí.

Adekvátní přidané hodnotě to je, když to znamená pár stovek navíc. Když za to chtějí o několik tisíc víc, ať si to nacpou do špic.

Kolik procent trhu mají grafiky s víc než 10 GB paměti? Ještě minimálně tři roky si nikdo nedovolí vydat hru, která by nešla hrát na 8GB grafikách.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Já mluvím o tom, že na to spousta lidí nadává kvůli špatné optimalizaci a padání."
.. a spousta lidi treba nenadava. Krome tho tvoje linky jsou 2 mesice stare. Mezi tim vysel i nejaky patch an hru. A co to ma spolecneho s nedostatkem VRAM? Ja nevim, dokazes vubec s rozumem odpovedet aspon na jeden komentar?
"A dostane se mi odpovědi, že jsem vůl, protože dle anekdotické evidence je ta hra v pohodě. :D"
.. no vul s prominutim jsi, protoze ty odpovedi vubec nechapes. Jak treba vis, v jakem rozliseni ti lidi hrali? Jak vis kolik toho meli spusteneho na pozadi, atd. Jak vis, jestli meli tu hru patchnutou? Hogwards je extremne narocna i na RAM, kde 16GB je ninimum. Pokud ti jine programy zabiraji pamet, je mozne, ze ti to spadne. ALe zase, nemas zadnou zkusenost, varis z vody..
Dal jsem ti muj osobni priklad, protoze ti ujel vlak a nejsi schopen si priznat, ze v dnesni dobe je 8GB VRAM malo. Misto toho vyrobis "protiargument" o tom, ze ta hra pada stejne. Argument hodny jako noha, hodny trolla.
Zbytek nema smysl zase komentovat, nema smysl se bavit s clovekem, ktery ma tak konzervativni a nepruzne mysleni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V dnešní době je 8 GB VRAM na nové kartě málo. Ale v dnešní době mají zatím všechny uváděné karty víc. Kolik let a kolik generací karet už mezitím strašíte, že je 8 GB paměti málo?

A ti, co tu grafiku mají dva roky, prostě stáhnou detaily. Já pamatuju doby, kdy se na vyšší třídě hrávalo na středních detailech a na maximální detaily neměl výkon ani highend. A to se tehdy za plynulou považovala hra nad 20 fps, ne nad 60.

Tak sorry, že mě tolik nevzrušuje, že se na mainstreamových grafikách po dvou letech nedají nový hry hrát na ultra. Prostě pořád nějak nedokážu to, že člověk musí ten posuvník v nastavení detailů šoupnout o dva dílky dolů, vnímat jako zdrcující prohru.

A taky se mi ještě dnes dostávají do rukou 4GB karty a vím, že i na nich se ty hry dají nastavit tak, aby se to na tom dalo hrát.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

K nezbytnosti vlastnit na hraní Harryho Pottera 12GB nebo 16GB kartu můžu dodat jenom tohle. :D

https://www.youtube.com/watch?v=IamEZJlce3M

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ano protoze kdyz mas 5 let starou kartu za 200$ tak necekas ze pojedes rt s full detailama v nejnovejsim 3A titulu sem zvedavej jaky videa budou za 5 let se soucasnejma grafikama za 200$

a ta tvoje linka o tom ze je normalni snizovat detaily je no, ale u grafiky, ktera se ted prodava za 15 -20k to necekas ze by to melo byt uz v dobe koupe

ostatne i v tvem porovnani si doporucoval 3070 nad radeonem prave kvuli dobremu vykonu v rt coz v harry potterovi moc dobre nejde

tve argumenty jsou liche a neodpovidaji celkove realite, ze ampere je ojebanej o vram a dochazi mu dech driv nez se prestal prodavat a nvidia s amd zdrazili grafiky za posledni 3-4 roky na dvojnasobek je fakt

cele je to tom dostat co nejlepsi vizual s nejvic fps za co nejmin penez coz rt ani soucasne naceneni a skladba grafik nesplnuje ani nahodou

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zasa ani nemozes cakat, ze budes hrat po 3 rokoch najnovsie AAA hry s RTX 3070/3070 Ti na max detaily v 4K. Co mam vyskusane v rozliseni 2560x1440 a 3440x1440, ze tam je 8GB stale bezproblemovych. Je par vynimiek (ako Resident Evil a Far Cry 6), kde si nemozes nastavit maximalnu kvalitu textur, ale to snad nie je az taky problem. A ze takych hier moze pribudat? To bude pribudat aj hier s RT, kde majitelom Radeonov nevadi vypinat alebo znizovat detaily.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jako kdyby na RTX nebylo potřeba vypínat RT a snižovat detaily.
Už teď, v době kdy se vyrábí a prodávají a o parametrech nové generace se ještě ani nespekuluje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta potreba vypinat RT na RTX je tu citelne mensia. V zavislosti od rozlisenia a pozadovaneho framerate. Nie kazdy ma 120Hz ( a viac) monitory a v 2K uz nad 60 vedia dat v hrach aj s RT karty s vykonom 3060 a viac (u AMD je to samozrejme ine, kedze vykon v RT maju o generaciu slabsi). V stale najrozsirenejsom FHD ani nehovorim. Pricom v 2K a 4K si vies este k lepsiemu vykonu pomoct s DLSS na Quality a je to lepsie ako vypnut RT (opat zavisy od hry, niekde RT naozaj nie je moc vidiet, takze sa ho neoplati mat zapnuty).
No a nikto netvrdi, ze na RTX nemusis znizovat detaily. To je predsa jasne. Len sa z toho nerobi take halo ako pri RT a netvrdi sa s vervou, ze co musis znizit alebo vypnut, je zbytocne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

lol ale to musíš i na 3070 ti vypínat RT u harry pottera protože se to nevejde do 8GB

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ani ked zabijes ma tak nepoviem ti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

proč sem nedáš příklad harry pottera, kde ti ta hra crashne, když máš zaplí RT a ikdyž se vejde se sníženým RT a sníženýma detailama do 8GB tak jsou situace kdy ti ta hra regulérně crashne protože s RT neumí pracovat s málou VRAM

proč sem nedáš cyberpunk videa se zapnutým RT a bez já nebyl schopnej poznat rozdíl, ale poznal jsem rozdíl mezi texturama na max a na medium, ale nepoznal jsem to moc na fps zato RT ze 80fps na 20fps

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já vím, internet je plný lidí, co nevidí rozdíl mezi hrou s ray tracingem a bez ray tracingu, zato bezpečně rozeznají DLSS od nativního renderingu, protože s DLSS je to taková mazanice, že se to nedá hrát.

Shodou okolností to jsou většinou majitelé Radeonů.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jak na Radeonu porovnám rozdíl různých kvalit DLSS a nativního renderingu, když jde o NV-only technologii? Jinak RT je dobře vidět v Cyberpunku hlavně v prvních 2 screenshotech na https://arstechnica.com/gaming/2020/12/a-week-spent-in-cyberpunk-2077s-b... , kapitola "Trace those rays".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nechapu proc sem tahas dlss
videl jsem sceny nebo screenshoty v cp kde rt bylo hodne videt viz sklenena budova
ale na ulici ty rozdili byly tak male nebo neroznatelne ze jsem to vypnul a ano jsem majitelem radeonu a zajima me vic fps nez rt a mazanice typu fsr nebo dlss me taky nezajimaji, v darktide fsr byla fakt rozmazana sr@○ka

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mozes tomu neverit, ale su hru, kde je problem rozoznat nativ od DLSS. Naozaj to beries tak, ze ked si videl mazanide z FSR v jednej hre, ze je to tak vsade. BTW ak mas zakladne rozlisenie 2K alebo 4K, DLSS na Quality je skoro vsade bezproblemove a nie je dovod ho nepouzit. Nizsie urovne su uz samozrejme o kompromisoch.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No spíš jde o to, že lidi jen kouknou na testy a rozhodnou se jen podle výkonu, ale už jim nedochází, že existují nějaké textury, které nemají moc vliv na výkon, ale jak detailně si je můžeš nastavit záleží hlavně na velikosti paměti a ta jestli jim pak dojde, tak jsou v prdeli i se sebelepším grafickým výkonem, to pak jde prostě vše do hajzlu, buď máš extrémní stuttering nebo ti to rovnou celé padne, protože to nestíhá načítat... podle mě si vůbec neuvědomují, k čemu je dobré mít na grafice víc paměti a větší rezervu... jak ti pak začne plno dat swapovat do RAM, tak to už je pak za chvilu konec, strašně to pak zpomaluje, speciálně když i tu máš pak využito na max...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nastěstí třeba ten Far Cry 6 člověku v takovém případě napíše ve vyskakovacím okně, že má málo videopaměti a má snížit nastavení detailů.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Smutné, jak se to člověk dozví až jak ji má PC že mu tam dochází ještě nějaká paměť, že?:) a pak musí snižovat detaily textur, protože si toto neohlídal a dobrovolně si koupil něco, co má o 30% menší kapacitu na tyto fascinující věci. Koupit si GPU třeba za 13K a pak hrát tady na medium detaily, protože poor VRAM, to asi fakt potěší, no...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nebo si třeba koupí Radeon a pak zjistí, že na tom nemá zapínat ray tracing, protože pro férové srovnání průměrného výkonu se ray tracing vypíná, on si toto neohlídal a dobrovolně si koupil něco, co má s RT o čtvrt parníku nižší výkon. :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

kúpil som si 7900 xtx a shittracing si ani nezapínam. Na akú 3,14ču? Je to v plienkach a honiť si s gaytracingom môžeš akurát vieš čo.... OMG Gaytracing , nové zaklínadlo koženobunďákovych vypatlancov.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Shittracing, gaytracing,... Ale si to vsetkym vypatlancom ukazal. Wau. :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V jakém vesmíru si člověk místo GTX 1660 Ti mohl za stejný prachy koupit Vegu 56? Když pominu ten poslední měsíc, co se toho obchodníci zbavovali za osm tisíc se čtyřtisícovou ztrátou (přičemž GTX 1660 Ti stála šest a půl)? :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No možná to potom byla spíš RTX 2060, ta totiž taky byla furt jen 6GB.;) takže má úplně stejný problém co 1660.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A co, že byla dražší? Bylo to lepší GPU. Jen nedávno jsem ji po 4 letech vyměnil za novou. Další Radeon. S 16 GB VRAM. ;-) (Poznámka: Ne primárně kvůli hrám. To aby se u tebe neaktivoval full imbecil mód.)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Teď je extrém najednou může developer iza to , že si lidi koupili za tisic dolarů behem shortage grafiky s 8giga vram :D, buffer který šel bežně sehnat někdy roce 2017, hra má vypadat lépe ve všech ohledech, dokonce má pro fanoušky podporovat ray-tracing a nežrat přitom vram asi, nějak. Jen tak mimochodem Plague Tale requiem RT shadows nastavení posílá moji vram usage z maximálně 9giga vram při 3440x+1440 na krásných 14,5 až 15,8giga vram usage. Ovce prostě poznají nejlépe jen jednu věc a to jak se vždycky nechat jejich bačou řádně o..bat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ona Forza Horizon 5 není nikterak dobrá hra, takže se ani nedivim, že vývojáři nedokázali DLSS implementovat tak, aby fungovalo.
Nakonec to, že hra má v nastavení možnost manuální spojky, která ani po dvou letech ve hře nefunguje, něco o kvalitě té hry vypovídá.

Že DLSS3 není žádný zázrak, víme. Ono taky už ten princip toho je na podobné úrovni jako v televizích, kde to taky nefunguje.
Ale tak pro fanoušky NVidie je podstatné, že RTX4000 přinesla oproti RTX3000 nárůst výkonu snad 150% (se zapnutým DLSS3) a nějaké ty detaily, jako že se rozpadá obraz, je nezajímají.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na TV to funguje pro koukání filmů/seriálů, kde ti nevadí input lag. Na hry si to musíš vypnout (např. součástí takzvaného herního módu).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

podla ludi so dlhorocnym zelenym zakalom artefakty nevadia, pretoze ich vlastne nevidia. Nie je to presny citat, ale nieco v tom zmysle.
A tito ludia pred rokom, dvoma, zastavovali videa aby ukazali nedokonale vykreslovanie 276.pixela v pravo hore pri akcnych hrach.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Inu, marketing je čaroděj mocnější, než láska.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nad 24,96 FPS lidské oko nevidí.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to spíše tak, že větší frekvence už mozek není schopen zpracovat kompletně, takže začne vnímat jen rozdíly (to jsou bohužel taky ty artefakty). Jinak mozek sám o sobě je dost inteligentní na to, aby si ty "chybějící" snímky doplnil sám.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

to ako vazne? :-D
to mi pripomina ako od Gatesa "640K ought to be enough for anybody."

mylite si pojmy.
pod 24 obr./s ludske oko vidi resp. vnima obraz ako trhany.
ale to neznamena, ze nevidi rozdiel vo vyssich frekvenciach. a zalezi aj od inych faktorov, ako svetlo / jas / intezita / kontrast, atd...

alebo mi chcete povedat, ze nevidite rozdiel 25fps z nejakeho filmu a 50/60fps z domacej kamery? resp. uz len ked si clovek nastavi v obycajnom smartphone z 30 na 60fps nahravanie videa, tak je brutalne vidno rozdiel.. hlavne pri vacsich pohyboch (sceny).

ale ak ta vasa veta bola ako recesia, tak to beriem :-) recesiu mam rad :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To byl orgasmus. Nebo sarkasmus. Nebo tak něco.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ja myslim, ze proti tomu co ty myslis vazne, tak se ani sarkasmus Karase nelepi...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no snímky nepoznáte a přece je pro oko ve hrách celkem nepříjemné vidět 30 u pohybujích se objektů či efektů., o latency při ovládání ani nemluvím to nemá co dělat se zrakem ,ale je to děsně blbej pocit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jelikož mám poškozené oční nervy, což se stává i při zeleném zákalu,
tak ti můžu z vlastní zkušenosti říct, že nevidím hůř, zrakovou ostrost jsem neztratil.
Ale nevidím všechno, co je na obrazovce, mám sektory, které si mozek tak trochu domýšlí a když se v nich něco hýbe, tak to vůbec nevím.
Takže závodní hru bych mohl stále hrát, protože drtivá většina důležitých věcí je tak velká, že jsou větší než moje slepé sektory.
Ale zjistil jsem, že pinball si už zřejmě nezahraju, protože v něm musíš periferně sledovat celý stůl. A to nedokážu a navíc mě to okamžitě strašně unaví.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak ona implementace DLSS celkově je v této hře taková podivná... nevím teda jestli se to za tu dobu už nezměnilo, ale jak tam bylo čerstvě přidané ještě jen DLSS2, tak jeho zapnutí, co si tak vybavuji, tehda myslím neposkytovalo snad žádný nárůst výkonu, přidalo ti to jen ghosting a plno artefaktů, zkrátka jen pěkný kurvítko, takže mě už ani nepřekvapují tragické výsledky i pro DLSS3... v tomto stavu to je zkrátka nepoužitelné a nějak nechápu, co si od toho vývojáři slibují, tady to je opravdu přidané jen jakdyby si chtěl někdo splnit nějaký domácí úkol... tak asi se nějak povedlo no, jen kvalita té práce za moc nestojí... to je takové to jak jsi se jednou večer vzbudil a vzpomněl sis, že zítra ráno už musíš stát před tabulí s prezentací, na kterou jsi doteď ani nešáhl, takže pak ji jen nějak rychle splácáš přes noc a doufáš, že ti to nějak proleze... tak tady to působí takovým podobným stylem, že to je jednoduše odfláklé.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Moc nechapem ako ma vlastne DLSS3 zvysovat framerate...

povedzme, ze vygenerovanie jedneho snimku klasickou cestou trva 10ms, coz dava 100fps. Ak ale potom nasleduje DLSS3 snimok, ktory sa vygeneruje za napr. 2ms, tak dostavam stream snimkov 10/2/10/2/10ms, comu sa tusim nadava shuttering (nerovnomerny cas jednotlivych snimkov) a iba to obtazuje.
A na druhu stranu v casovom rozmezi napr. 1s nemam teraz 100 krasnych plnohodnotnych snimkov, ale naopak su prelozene nejakym AI paskvilom, pricom pocet tych skutocnych snimkov poklesol.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to tak, ze vygeneruje az 2 snimky a treti dopocitany vlozi medzi ne :D Idealne na input lag hehe

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mno a jakýpak používáte monitor, smím-li se ptát?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ktory z tych 4? :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten na hraní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

4K 60Hz. Takze ano, pre mna je DLSS 3 zbytocne. Zato vdaka AMD Freesync + Enhanced sync mam v pohode latencie bez tearingu aj nad 60Hz.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

".. jakýpak používáte monitor? .."

Topící a žeroucí s modulem G-Sync.
Naštěstí bez ventilátoru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Většina lidí, co brečí kvůli „věčímu input lagu“ s DLSS3 na 120 fps, stejně jede pořád na 60Hz herkách. :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

43", 3840x2160, @144Hz, HDR, 1000 Nit

PS: Counter Strike nehraju.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kupil som monitor s Freesync Premiem Pro. Teda bez GSync modulu. A cuduj sa svete, aj taky ma ventilator. Pamatam si, ze sa kedysi v jednej diskusii riesil Alienware s GSync a problem bol hlavne s ventilatorom na GSync module. Vtedy som to este nevedel, ale nikto kto s tym mal problem ani nahodou nespomenul, ze je tam aj druhy ventilator. Ten asi nevadil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To by mě zajímalo co si jako studio té hry slibuje od přidání dlss3 když to díky jejich "kvalitní" implementaci plynulost zhoršuje místo toho aby ji to o 50% zlepšilo jako v ostatních hrách které to podporují.

To snad vůbec neotestovali jak to funguje když to ve hře zapnou? Nebo jak se vůbec tohle stane?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak, že redaktor z nějakého prapodivného důvodu přes ovladače vynutí MFAA na hru, která používá temporální DLSS. :D

https://wccftech.com/nvidia-dlss-3-forza-horizon-5-hands-on-test/

Prostě vyzkoušel něco, co nikoho jiného ani nenapadlo zkoušet, a ve Forze to spolu náhodou nějak kolidovalo.

„NVIDIA was able to reproduce the problems and notified me of the bug. As soon as I turned off MFAA, DLSS 3 once again behaved as expected, and its fluidity returned to normal.“

Ale to už je teď jedno, protože už všichni vědí, že se Forza s DLSS 3 prostě nedá hrát.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Som zvedavy, ci no-X doplni clanok o opravu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mne spis bude zajimat clanek o FSR3, jestli to bude locknute jen na RDNA3, jako u NV na 4xxx serii, jestli tam budou vznikat stejne chyby, atd.
FSR2 mne zajtim uspesne presvedcilo, ze je pouzitelne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na FSR3 som tiex zvedavy. Osobne nie som presvedceny zatial, ze by DLSS3 nemohlo ist s urvitymi benefitmy aj na RTX 3xxx. Mozmo FSR 3 prinuti NV k uvolbeniu podpory DLSS3 aj pre nizsie rady GPU. Okrem toho ak sa FSR 3 podari, bude to tlacit NV k vylepsovaniu DLSS.
Inak co sa tyka FSR 2, je sice pouzitelne, ale DLSS dava vacsinou lepsie vysledky aj ked FSR je celkom blizko. Aspon takto by to mohlo byt aj s FSR 3.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Inak co sa tyka FSR 2, je sice pouzitelne, ale DLSS dava vacsinou lepsie vysledky aj ked FSR je celkom blizko. "
.. mne staci "celkem blizko", nepotrebuji to mit perfektni :) Kdyby stejne blizko jako rozdil mezi DLSS 2 a FSR2 byla obecna pouzitelnost RT (mineno bez velkeho dopadu na fps), tak bych se mozna stal i jejim fanouskem ;) Zatim to nevzdavam a treba se za 5 let dockam.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som spokojny s tym, ze mozem vyuzit DLSS, u ktoreho ak pouzijem Quality, vacsinou nevidim rozdiel medzi nim nativom. A co sa tyka pouzitelnosti RT z pohladu prepadov FPS, to zalezi od vyvojarov hier. Vzdy dokazes zrazit vykon akejkolvek dobovej GPU. Ked bude dostupny vyssi vykon pre RT, moze sa pouzit komplexnejsie v hre, moze sa zvysit pocet sledovanych lucov a/alebo pocet ich odrazov. Povedal by som, ze 5 rokov je docela ootimisticky predpoklad. Ale postupne bude vidiet jeho pouzitie viac a viac. Ale beriem to tak, ze kym sa nezrovna vykon AMD v RT s NVIDIou, stale budu fandovia AMD jeho najvacsi odporcovia a budu mat problem rozoznat render hry s RT a bez RT a nebudu mat pochopenie pre to, ze nie vsade ten rozdiel musi byt vidiet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S tim vizualem je blby to, ze pokud si udelas blind test a tu hru si s a bez RT sam nehral, je pravdou, ze mas problem poznat, co je delany s Rt a co bez. Aspon u velke casti her, kde RT dela treba nasvetleni nebo stiny. Mirorring je jasny, tam rozdil pak poznat pujde i na blind testu, ale zase to nema vetsinou nejaky vetsi dopad na vizual dane sceny. Mne se RT libi a zapinam ho, pokud to jde, ale porad je to nice to have..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RT je dobře vidět v Cyberpunku hlavně v prvních 2 screenshotech na https://arstechnica.com/gaming/2020/12/a-week-spent-in-cyberpunk-2077s-b... , kapitola "Trace those rays". Prostě kde jsou odrazy a autoři hry už kašlají na dostatek falešných světel pro náhradu,

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stav RT v současnosti
- nějak to chodíá, ale není to moc vidět
- je to vidět, ale moc to nechodí

Stav, kdy RTX 4090 v rozlišení 1080p dá avg 80fps a min 62 fps, bych rozhodně neřadil do škatulky "jede jak víno".
A to jsou jenom efekty. Plné RT .. tak za 3-4 generace karet. Možná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.techspot.com/review/2544-nvidia-geforce-rtx-4090/
https://www.techspot.com/review/2588-amd-radeon-7900-xtx/
V zatvorke su minimalne FPS a vykon je merany v 4K bez FSR/DLSS.

F1 2022 (RT high)
RTX 4090 - 88 (81)
RTX 4080 - 64 (59)
RTX 3090 Ti - 55 (51)
RX 7950 XTX - 56 (52)
RX 6950 XT - 32 (29)

Watch Dogs Legion (RT Ultra)
RTX 4090 - 74 (61)
RTX 4080 - 54 (45)
RTX 3090 Ti - 44 (36)
RX 7950 XTX - 44 (34)
RX 6950 XT - 29(21)

Guardians of the Galaxy (RT Ultra)
RTX 4090 - 98 (68)
RTX 4080 - 72 (51)
RTX 3090 Ti - 62 (44)
RX 7950 XTX - 53 (36)
RX 6950 XT - 52 (35)

Dying Light 2 (RT Ultra)
RTX 4090 - 58 (54)
RTX 4080 - 39 (36)
RTX 3090 Ti - 27 (25)
RX 7950 XTX - 27 (24)
RX 6950 XT - 18 (16)

Cyberpunk 2077 (RT Ultra)
RTX 4090 - 45 (39)
RTX 4080 - 31 (28)
RTX 3090 Ti - 25 (23)
RX 7950 XTX - 20 (19)
RX 6950 XT - 13 (11)

Neviem na akej planete ma 4090tka v RT vykon iba na 80FPS vo FHD, ked bez problemov (s par vynimkami) zvlada terajsi RT v 4K. S DLSS na Quality aj vsade nad 60 FPS (kde je to bez problemov nad 60 aj bez DLSS ani neriesim). Aj ked najdes jednu vynimku, je to ako si po diskusiach postoval 4 hry z 20, kde sa blizil vykon 7950 XTX k 4090 a tvaril si sa ako keby ostatne vysledky nic neznamenali..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak 4090 je karta za 50k.. pokud by ta technologie byla 'zrala', tak by jsi s ni mel pomalu litat i ve 4k.. misto toho se tam sotva dohrabes v narocnejsich titulech na 60fps v prumeru. To je porad horzna slabota Marku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Melkor tvrdil o vykone 4090tky ze ma priemer v RT vykone 80FPS vo FHD. To teda nema. A mat v 4K priemer 60 a s DLSS na Quality 80 a viac, je podla mna v pohode. Co by teda mala byt tak karta schopna dodat? 120 a viac FPS aj s RT na max? To uz bude snad v dalsej generacii. Dnes inak neexistuje karta, ktora by kazdu hru na max davala nad 120 FPS na max v 4K. Mozno prave 4090tka bez RT, aj ked som si nie isty ci to plati vzdy. A to je dnes najvykonnejsia GPU. Kto chce dnes hrat v 4K na 120FPS a viac ci ako Stratos na aspon 144FPS, musi pocitat s tym, ze sa bude v niecom uskromnovat aj na karte za 50K, ked lepsia este nie je. Pricom v tomto som s vami, co sa tyka ceny grafickych kariet. Je to v takej vyske, ze aj ked si to mozem dovolit, tak to za GPU nedam.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co jsem videl testy, tak myslim ze aspon u prumerneych fps to na tech 144fps davalo skoro vzdycky. 4090 je fakt monstrum :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jj. Pozeram na Techspote tak RTX 4090 ma priemer 142 FPS z testu 16 hier v 4K. RX 7900 XTX tam ma 113 FPS. Pokial niekto pozaduje 144 FPS v 4K, tak inu moznost ani nema ako 4090tku ak nechce robit moc kompromisov. A pre takeho cloveka RT naozaj zatial nie je. Lenze hracov s takymi poziadavkami je minimum. A to ani nehovori o tom, ze nie ze je RT nepouzitelne, ale iba pre nich este RT nema zmysel zapinat. Mozno dalsia generacia a nastupca 4090tky uz bude v starsich hrach zvladat taky framerate aj v 4K. Ale pochybujem, ze to bude aj v k tej dobe aktualnych hrach. Lenze v 2K uz to zvladaju aj niektore ine karty ako len 4090tka. Takze ludia, co to vyuziju sa najdu. A vacsina aj tak je rado za 60FPS a ti nieco ako RT ani neriesia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dal sis s tím práci. Jen škoda, že jsi to dělal zbytečně, protože ti ušla pointa.
Filtr min fps >= 60

F1 2022 (RT high)
RTX 4090 - 88 (81)

Watch Dogs Legion (RT Ultra)
RTX 4090 - 74 (61)

Guardians of the Galaxy (RT Ultra)
RTX 4090 - 98 (68)

Dying Light 2 (RT Ultra)
no nic

Cyberpunk 2077 (RT Ultra)
extra nic

A jak říká klasik ... "A bude hůř".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pointa mi neusla. Preto som uvadzal v zatvorkach aj 1% FPS Low. Ked sa na techspote pozries na vysledky, tak staci zapnut DLSS na Quality a si este kus vyssie.

Dying Light 2 (FSR/DLSS Quality)
RTX 4090 - 101(91)
RX 7900 XTX - 49 (43)

Cyberpunk (FSR/DLSS Quality)
RTX 4090 - 79 (71)
RX 7900 XTX - 39 (36)

V tychto 2 hrach sa ti s RTX 4090 pre 4K rozlisenie neoplati RT vypinat. Ma to znacny vizualny prinos a je lepsie si zapnut DLSS na Quality, pretoze co som si odskusal, rozdiel medzi nim a nativom tu nerozoznas (ziadna mazanica sa nekona).

Na druhej strane v sucasnosti najvykonnejsiemu Radeonu nepomoze ani FSR, aby mal tebou pozadovane FPS.

Tak isto si naznacoval v komentari vyssie, ako keby 4090tka mala vykon v RT iba pre FHD na priemer 80 s minimami kusok nad 60. Pricom toto zvlada vo vacsine hier v 4K a este aj bez DLSS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. RT je dobře vidět .."
Ještě, že k těm obrázkům mají i popisky.
Ano. rozdíl je vidět, ale v polovině případů bych to hádal naopak.

PS: Občas mi to připomíná doby, kdy všude cpal "Lens flare" effect.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Som zvedavy akuy uspesny by si bol v hadani ci je alebo nie je pouzite DLSS alebo ci ide o 4K a 2K rozlisenie a podobne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenomze to je neco jineho. DLSS ti apriori zvysuje herni zazitek (ne opticky) tim ze ti pridava FPS, kdezto RT ti jej zhorsuje a to podstatne a prinos vizualni je proste diskutabilni v pomeru k tomu, o kolik se ten herni zazitek zhorsi. Je to neco za neco.
2k a 4k..tady tomu porovnani nerozumim. Ale 2k a 4k textury poznas ve hre :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslel som na renderovane rozlisenie hry. Inak ked ss pozries na tie testy z techspotu, tak uvidis, ze v 2K je ten vykon aj s RT vysoky a poradia si s nim aj karty na urovni RTX 3070. A ci zapnutie RT zhorsi zazitok, to je podla mna individualne. Pokial chce mat niekto 120 FPS a viac vsade a nehra vo FHD, tak sa musi uskromnit podla GPU, ktore ma. Mne nevadi hrat kludne aj v tych 60 - 80 FPS na monitore s adaptivnou synchronizaciou. Radsej si zlepsim vizual hry, ktory viac umocni jej atmosferu. Nehram kooperarivne strielacky a ziadne MMO hry, ale iba single player hry, kde chcem mat co najkrajsi vizual a aspon tych 60FPS. Aj kvoli tomu som teraz kupoval 34'' QD-OLED monitor s rozlisenim 3440x1440, aby mi ho NTB utiahol na 80 a viac FPS vo vacsine hier (s i7 12700H a RTX 3070 Ti Mobile) a aby som mal co najkrajsi obraz. A kde mi to neutiahne NTB, tak vyuzijem Geforce NOW. Takto mozem vyuzivat najnovsie technologie a nemusim dat 2000E len za jednu GPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Verim tomu, ze v blind teste by vela ludi nepoznalo ani rozdiel medzi tym, ci je obraz vyrenderovany v 2K alebo 4K. A podobnych prikladov by sa naslo. RT obraz vylepsuje a oplati sa ho zapnut ak mas pre teba dostatocny vykon na rozlisenie v ktorom hras. Samozrejme na 4K je treba najvykonnejsie GPU, ale na 2K sa da s RT hrat aj na mainstream GPU. A to da znamena nad 60 FPS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak to je docela trapas :) Tak to vypadá když někdo s nadšením a škodolibostí přejímá zprávy o problémech s NV. Hned se pozná kterému týmu fandí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a jak to vypadá tak autor raději dělá mrtvého brouka a ostatní AMD fans to zamlouvají...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

První grafika za 10let od AMD, to bude asi tím že jsem děsnej AMD fanoušek.... Takže kupuju co mi vyhovuje a klidně se přiznám, že s herní politikou Nvidie poslední dva roky absolutně nesouhlasim, protože nemám rád když mi někdo u kuho jsem 10 let lže neustále do obličeje a snaži se mě natáhnout například přes 10giga paměti na kartě za 30 litrů v obchodě si to ještě prodejci hájej pač mají už hlavu taky vymletou. Nejsem ten tip co si nechá řikat tohle je dobrý pro tebe a tohle zase vůbec to nehceš. Si s dovolením vyberu sám za svoje penize co chci. Hry jsou dnes s technického hlediska i horší než byly... fyzika si často vzala dovolenou tam je to regulérní downgrade, modely a textury stagnovaly léta , Ai je stále zcela debilní, LoD se nepohnulo .. tlačíme lighting když na to nemáme adekvátní vypočetní výkon a prodávame herní gpu , která spomalují celý herní průmysl za nesmyslné ceny 3050 například. Naši nejlelpší nabídku pro tebe od nás je upscaling, což je zcela objektivně snížení kvality célého obrazu je to nepopiratelně užitečné, hlavně pro budget grafiky, ale rozhodně není vizuální kompromis ideálním důvodem proč si kupovat highend grafiku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.