Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Aktualizace: DLSS 3 pro Forza Horizon: cukání obrazu a artefakty

Nvidia se chlubí rychlou adopcí DLSS 3, ovšem kvantita není kvalita. Podpora ve hře Forza Horizon je pro uživatele zklamáním: S použitím DLSS 3 je hra podstatně méně plynulá než bez…

Už při vydání DLSS 3 se zdálo, že Nvidia vydání nové verze poněkud uchvátala. V záznamu hry a scéně, kterou si Nvidia sama k prezentaci technologie zvolila, byly viditelné artefakty, neboť si generování snímků nezvládalo poradit se složitějším pohybem a například pohyb nohou působil rozpad obrazu:

DLSS 3, zdroj: ixbt.com

V různých hrách se projevily problémy UI, uživatelského rozhraní, kdy si DLSS 3 nezvládá poradit s pohyblivými  nebo naopak (oproti ostatnímu obrazu) statickými prvky, které se pak rozpadají, problikávají a ruší. Někdy se však obraz rozpadá i u lineárního pohybu:

Rozpad obrazu v F1 2022 podle Hardware Unboxed

V dalších hrách byla situace mírně lepší nebo mírně horší, ale situace, jaká nastala Forza Horizon, evokuje otázky, zda Nvidia u DLSS 3 vůbec nějak řeší kontrolu kvality, nebo jí záleží jen na maximálním počtu titulů uvedených v seznamu podporovaných her. Zapnutí DLSS 3 v této hře totiž přináší jen poměrně nízký (31%) nárůst FPS, tedy docela hluboko pod příslibem až dvojnásobných FPS ve hrách limitovaných procesorovým výkonem (mezi něž Forza Horizon patří).

To by nebyl největší problém. Samotné zapnutí DLSS 3 namísto toho, aby zvýšilo plynulost obrazu, ji naopak sníží a to natolik výrazně, že je efekt cukajícího se obrazu patrný i na 60FPS YouTube videu. Plynulost je dokonce o tolik zhoršená, že ji lze pozorovat i při přepnutí na 30 FPS (480p). Kromě plynulosti přicházejí také stížnosti na četné obrazové artefakty v podobě ghostingu (duchy).

Jinými slovy přínos DLSS 3 ve Forza Horizon není malý nebo žádný, ale je záporný. Je tedy s podivem, že k vydání něčeho podobného vůbec došlo.

Aktualizace 3. 4.: Autor testu dodatečně zjistil, že plynulost hry je ovlivněna vyhlazováním MFAA (Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing). Při zapnutém MFAA došlo ke zhoršení plynulosti, po vypnutí MFAA se plynulost vrátila do normálu. Použití MFAA ve Forza Horizon 5 proto nelze doporučit, dokud nebude bug v ovladačích opraven.

Diskuse ke článku Aktualizace: DLSS 3 pro Forza Horizon: cukání obrazu a artefakty

Úterý, 11 Duben 2023 - 18:18 | panfazolka | První grafika za 10let od AMD, to bude asi tím že...
Úterý, 11 Duben 2023 - 17:58 | panfazolka | no snímky nepoznáte a přece je pro oko ve hrách...
Úterý, 11 Duben 2023 - 17:55 | panfazolka | Teď je extrém najednou může developer iza to , že...
Pondělí, 3 Duben 2023 - 10:43 | MikeM | A co, že byla dražší? Bylo to lepší GPU. Jen...
Pondělí, 3 Duben 2023 - 10:26 | MikeM | Jak moc velký musí být "člověk"...
Pondělí, 3 Duben 2023 - 09:58 | Marek Moravčík | Pointa mi neusla. Preto som uvadzal v zatvorkach...
Pondělí, 3 Duben 2023 - 09:44 | Marek Moravčík | Ta potreba vypinat RT na RTX je tu citelne mensia...
Pondělí, 3 Duben 2023 - 07:03 | melkor | Dal sis s tím práci. Jen škoda, že jsi to dělal...
Pondělí, 3 Duben 2023 - 06:48 | melkor | Jako kdyby na RTX nebylo potřeba vypínat RT a...
Pondělí, 3 Duben 2023 - 01:42 | DDR0 | a jak to vypadá tak autor raději dělá mrtvého...

Zobrazit diskusi