Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Dolby Laboratories předpovídají návrat k MIDI

Mozna by to chtelo comment od nejakyho hudebnika, ale bez kvalitnich samplu je synteza imho k prdu. Pochybuju,ze defaultni nastroje by mohly konkurovat hotove pisnicce,ale ta interaktivita je lakava. Navic pokud to Dolbyjaci zamejsli prostorove, mohlo by to byt super, to ja rad :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím si, že dneska jsou ještě pořád desítky MB problémem natolik velkým, aby stálo za to zaobírat se vzkříšením MIDI.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mod,xm,it sa mi paci viac ako GM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

spousta her používala XM,IT,MOD, S3M a další formáty, které nahrazovaly ty "drahé" midi .. je to podle mě i operativnější.. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MODy s kvalitnějšími samply by se určitě hodily. Umí nějaký formát zkombinovat MIDI s digitálními samply ? To by podle mě byl ideální formát pro hudbu ke hrám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ebo: Pamětníci Amig jistě vzpomenou i octaMED. Zejména geniální hudba v Hired Guns tenhle formát proslavila.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to MildaIV :  já pamatuji i věci starší.. a zažívají silnej comeback .. stačí juknout sem :-)  http://www.youtube.com/watch?v=-poagc6c7qQ

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Drzim palce...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MildaIV: jo a potom by konverze z nejake "tuc tuc" stylove pisnicky odstranila 99% objemu dat a pritom by kvalita neklesla :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ahoj, ja teda v svojom "studiu" (nie, urcite ste odo mna nic nepoculi, len hobby) stale pouzivam syntaky a stare dobre Atari s Cubase a zvukovymi kniznicami atd, ale moje MID subory by hocikomu inemu boli na prd, lebo ma ine nastroje, nastavene na ine kanaly, s inymi zvukmi, inak mixovane, inak posielane do efektov...

Standardami ako General MIDI som vzdy pohrdal, pretoze byt obmedzeny na to, ze program cislo 1 je klavir a program cislo 124 vrtulnik, dakujem, nechcem. Ale trackerovu hudbu uznavam, v nej vznikli a asi aj stale vznikaju pozoruhodne kusky, datovo nie velmi narocne. Ved pamatate, subory MOD, S3M a podobne - to boli casy!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, o MODoch pisete aj ini. :-)

Este som v MIDI zabudol na rozne real-time kontrolery, napriklad "pitch bend" koliecko, sila modulacie, panning... a hlavne tzv. SysEx (system exclusive) data, ktore ma kazdy pristroj ine, a ktore sa pouzivaju napriklad na editaciu zvuku pocas toho ako hra a ine. Ak sa pozriete na MID subor a nema ziadne kontrolery, zahodit, amatercina. ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, jestli to tu bylo, ale existuje docela jednoduchý návod, jak donutit windows, aby používaly lepší XG MIDI banku nástrojů od Yamahy místo té defaultní. Dokonce je ten driver na windows update, možní i na instalačním CD.  Doporučuju :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Nedělák: tak se o tom trochu rozepiš, zajímalo by mě jak vylepšit standardní wokení synťák...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MIDI ma nekolik velikych vyhod. Z meho pohledu zejmena dve: 1) Umoznuje fantastickou interaktivitu, mnohem vetsi nez jakykoli me znamy trackerovy nebo "mp3-like" format. Byl zminen System Shock, mozna jeste lepe byla meta interaktivity dosazena v Monkey Islandu 2. Pokud vim, tomu se nikdo dalsi ani vzdalene nepriblizil (i kdyz The Dig, od stejnych autoru, nebyl az tak daleko). 2) Stale stejny MIDI muze, narozdil od vsech ostatnich formatu, s casem ziskat stale lepsi technickou kvalitu (pri pouziti lepsiho sytetizeru a lepsi banky nastroju). Skvele je to videt prave na MIDech ze starych PC her, ktere s dnesnimi prostredky hrave prekonaji technickou kvalitu vsech ostatnich ve hrach pouzivanych formatu (vcetne CD-DA), zatimto tehdy jasne lepsi MODy dnes se svymi 8-bit 16 kHz samply jsou s trochou nadsazky na hranici poslouchatelnosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

_Pepak mas pravdu aj do midi sa pouzivaju nove sady samplov a pocul som niektore a su fakt profesionalne. Avsak viac sa mi pacia hudby z Amigy (pokial porovnavam tu istu hudbu z hier na PC -midi a Amiga -mod) midi by mal dost problem napr. z Amigy Cannon Fodder alebo Desert Strike (uvodne skladby) a dalsie. Tu maju navrch mody a spol.
este retro po novom riadny narez:
http://www.youtube.com/watch?v=DCmY0PGgcPs&mode=related&search=

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

el pravdu mas ... C64 ochestra je toho dukazem :)
je hodne skladeb co zaslouzi podobnou predelavku (at uz ze zacatku PC herni sceny kdy nektere MIDI skladby byly opravdu nadhera) nebo predtim z obdobi 8 a 16bitu ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re: pepak - ale preci i ty mody lze predelat na lepsi samply atd ... (vsechno jde kdyz se chce :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ne ze by to nebylo mozne, ale myslim ze je to malo pravdepodobne. Datova media jsou dnes dostatecne velka aby tam bylo plno hodin komprimovane muziky a nahrat takovou muziku neni az takovy problem. Pri priprave MIDI je daleko vice prace, takze si myslim ze se to studiim nevyplati.
A interaktivita hudby je pravda v midi trochu lepsi, ale nemyslim si ze by jeji prinos byl tak velky aby opodstatnil vyssi naklady na vyvoj hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2osmera: jde predevsim o to, ze kdyz chces mit 50 ruznych variant tehoz zvuku, tak se to da resit bud ruznou rychlosti prehravani nebo vytvorenim 50ti nahravek. Kdyz mas totez jako MID, tak proste jen reknes ze to bude o 1/2 tonu vejs. Navic muzes, narozdil od digitalni nahravky, libovolne skladat ruzny zvuky za chodu, nejsi zavislej na tom, jaky situace predpokladal vyvojar. O velikost jde az v posledni rade. Ale i to je problem, pokud budes delat zvuk 7.1, tak potrebujes neco kolem 1/2Mbit/s a to neni zrovna malo. Mimochodem, pokud si pamatuju, mid si umi sebou vzit i banku se samplem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

 Ahoj, nemyslim si, ze pri priprave midi je vice prace. Ty Samply taky musis vybrat, nebo  nahrat a tak, takze aplikace bud samplu nebo mid do her bude stejne narocna.
MIDI je vlastne zapis do not, pri pouziti jine banky, kterych je strasna kvanta. Jsou nekonecne moznosti. Sound Bank lze vytvorit i doma. Nejde tak ani o velikost. Jednu banku muzete mit velkou treba 100mb. Zalezi jake nastroje a v jake kvalite budou.
Vyhodou je prave ta interakce ve hre. Ja osobne si myslim, ze MIDI mohou prinest zkvalitneni prozitku ve hrach a mozna i lepsi vykon.
Jinak kombinace MIDI se Samply a jejich provazanost je naprosto beznou zalezitosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cele to stoji na hudobnikoch ci budu chciet pouzivat do hier midi alebo radsej mp3 ogg

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.