Dolby Laboratories předpovídají návrat k MIDI
Na nedávno proběhlé herní konferenci doslova šokovali obecenstvo zástupci známé společnosti Dolby Laboratories se svým prohlášením, že očekávají návrat stále více herních vývojářů a studií k tvorbě hudby v rámci standardu MIDI, z velké části pozapomenutého v dobách, kdy světu PC vládl operační systém DOS a zvukové karty se dělily na „levné“ (kolem 1 500 Kč) disponující nekvalitní FM syntézou a velmi drahé (několik tisíc Kč) nabízející hardwarovou wavetable syntézu. Zástupci Dolby vše oddůvodňují vylepšeními standardu MIDI (jistě tím narážejí mimo jiné na HD-MIDI alias High Definition MIDI, o kterém se v rámci MMA hovoří již více než rok), ke kterým od té doby došlo. Herní konzole poslední generace pak mají dostatek výkonu, aby byly schopny ve hrách používat vícekanálovou MIDI hudbu v takové kvalitě, že se dle nich zcela vyrovná, či dokonce předčí běžnou dnes používanou digitálně uloženou hudbu.
Výhodou MIDI je samozřejmě to, že i přes stále rostoucí kapacity datových médií může být malá velikost MIDI souborů do budoucna nemalým plusem (desítky kB v .mid versus desítky MB v .mp3/.ogg apod.), stejně tak i rychlejší zpracování hudby (zejména svižné načítání skladeb za běhu) v tomto formátu uprostřed hraní hry. Další výhodu spatřují i sami herní vývojáři v hlubší možnosti interakce, než kterou nabízí digitálně uložené skladby (pamětníci zavzpomínají například na geniální MIDI hudbu Grega LoPiccola v původním System Shocku, kde se dílčí hudební motivy dynamicky přizpůsobovaly dění ve hře … a to se psala léta 1993/94 přátelé!). Nicméně, ať již to dopadne jakkoli, to, že sami zástupci gigantu jménem Dolby Laboratories zabývajícího se primárně digitálním zpracováním audia hovoří o MIDI, cosi naznačuje. Tak se nechme překvapit.