Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Doom Eternal na 19 grafických kartách: 1440p @60 FPS zvládne i mainstream

Mam GeForce GTX 1060 a Freesync normalne pouzivam...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, G-Sync Compatible ale OK. Funguje to stále obstojně jen ve FullScreen nebo už vyladili i borderless window?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To mi fungovalo od začátku, vyzkoušel jsem to a raději budu mít svých konstantních 60 FPS než cokoli pod, byť synchronizované, to že ty frame times nejsou konstantní a že to běží pomaleji cítím, tzn pokud bych neměl výkon raději šáhnu na detaily než aby snímková frekvence klesla pod 60.

G-Sync jsem vypl a nepoužívám, nemá pro mě žádný přínos 60 minima, 60 průměr a 60 maxima, na to stačí nastzavit 60Hz a VSync

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Mě to hned ze začátku na GTX1080Ti v borderless window fungovalo dost špatně a ani teď na GTX1050Ti s novýma ovladačema to není o nic lepší. Fullscreen jede pěkně, window režimy to neumí.
Tvoje objektivný pocity o 60FPS si odpusť, to tu nikoho nezajímá, děláš ze sebe akorát debila.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No.. on uz ho udelal zo seba tolko krat, ze som mal pocit, ze uz na to ani nie je treba poukazovat. Pan lietajuci jednojadrovy zelenac :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepoužíváš protože ho žádná NV karta nepodporuje.

Používáš G-Sync compatible, který je ekvivalentní standardu adaptivní synchronizace, tzn. umí ho jak všechny g-sync tak většina freesync monitorů, některé freesync monitory ale neumžňují standardní adaptivní synchronizaci, to jsou ty, které synchronizují přes HDMI což je ve specifikaci FreeSyncu od AMD nikoli adaptivní synchronizace, jelikož to není standard, nezvládnou to NVIDIA karty, tak jak karty AMD neumí G-Sync

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

drobný rozdíl >> VRR je "otevřený" standard a G-Sync je vendor-lock in >> podobné jako s DP AS (jak dlouho to trvalo NV než uznala porážku? )

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

K tomu sa Jirka nevyjadri, pretoze porazka nV totiz uraza nvidiu a to on nerozdycha. Takze ignore na tvoj prispevok jak vysity a deme dal. Ale neboj, v dalsom clanku sa kludne zase strapni, jak keby sa nic nestalo. :))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tie testy su totalny nezmysel. Ta hra ide na mainstream kartach tak 30-40fps. Je o dost narocnejsia ako D2016.

NIektore uvodne mapy ked su prazne tak ano idu dobre ale mnoho z nich su neikolko nasobne narocnejsie.
A hlavne zalezi od poctu mobiek v mape.
Tie testy robia v praznych mapkach kde ich je zopar.

Tieto vlhke sny ze na RX580 a1440P davate stabilne 60 su klamstvo.

Ak hej tak mozno na nakom 5ghz procesore a ten nikto kto ma mainstream karty nema.

Tak isto bez 8gb karty si to moc nezahrate, na low to berie 3.6gb vram a viac vas nepusti.

Jediny relevantny test ak sa robi v realnom hrani plnej areny kde je plno mobiek na najvacsej obtiaznosti a sledovat minimalne fps. Tieto avg nezmysly len zavadzaju.

Ta hra je brutalne narocna. A ak chcete hrat 144fps ako sa ma spravne fps hrat tak mozete aj na hi ende davat low. 60 je minimum co sa od fps pozaduje a to 90% zostav nema sancu dat.

Rozdiel medzi low a ultra nastavenim je dost maly co sa tyka zisku fps. Takze dalsi fail.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

„A ak chcete hrat 144fps ako sa ma spravne fps hrat tak mozete aj na hi ende davat low. 60 je minimum co sa od fps pozaduje"

Chápu, „správně" fps hrajou jenom profesionální hráči Counter Strike.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ze ty nepoznas rozdiel medzi zalagovanym ips na 60fps a rychlym 144hz monitorom je tvoj poblem.

V clanku na strane dva
https://www.computerbase.de/2020-03/doom-eternal-benchmark-test/2/
je tam videjko

Ak tato sekvencia bola ako zaklad testu tak potom rofl, prebehne sa po prazdnej mape kde nic neni. Ano tam aj integrovany intel exceluje.

Ak hras fps tak ta zaujima minimalne fps v najnarocnejsej scene (v boji), nie pri prazdnej chodbe.

Doom 2016 vo vulkan rezime nemal problem tych 144 fps dostat aj na mainstream pc. 2020 je fail.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

No, co si pamatuju, původní Doom na 144 FPS (frames per second) fakt neběhal a nikomu to nevadilo. Ta hra byla limitována 35 FPS. Na to, že právě Doom definoval žánr FPS (first person shooter) tak, jak jej dneska známe, je to vcelku fail. A stejně byl tak úspěšný, že se na něj navazuje i v roce 2020.

Já bych to domácí hraní zase nepřeháněl, jo?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

ok boomer

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

DOOM 2016 běhal na více jak 35 FPS, hlavní problém bylo OpenGL při vydání, tam byl výkon fakt špatný, celkem rychle přišel Vulkan patch a těch 144 FPS pak nebylo problematické s výkonným HW.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Měl jsem na mysli Doom z 1993...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Doom 2016? To není původní doom, původní doom lidi hráli na prvních pentiích s 1MB grafikou

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

to jako fakt? max tak vlhky sen tehdy, ja to hral na 386 ... no a taky sem byl vlhkej :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Na Pentiích...? Prd, na 486... DX :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

:) hrál jsem to na 386 a vím, že jsem musel za několik tisíc rozšiřovat RAM o 1 MB abych si ho mohl zahrát (teď si úplně nepamatuji jestli DOOM I potřeboval 2MB RAM a DOOM II už 4MB RAM )

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Urcite 4!! Ja mal 2 a neslo mi to, pak doniesol tatka dom +4 a bylo 6 a tadaaaaa!!! dalo sa hrat :D

https://i.stack.imgur.com/IBc00.png

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Este aj v tomto si dokazes nasrat do huby, ja sa pochciju asi.. :D :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Původní prince of persia běžel na konstantních 12 FPS a jak to byla supr hra :D dnešní honění pindíků na herce a 4k, 8k, ... vůbec nechápu :) já si doma v pohodě hraju na FullHD (co může bejt víc než full? :D ) na maximální detaily a jsem spokojenej, když mám aspoň 20 FPS

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zhýčkaná mládež ti bude vyprávět, jak je to při konstantních 60 FPS nehratelné, neb *oni přece vidí, jak se to škube* ... ;))))))))))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

U 30 sa to skube, 60 je ina liga. Je fakt, ze osobne poznam, jestli jede neco 60 nebo 144Hz, ale ten rozdiel je uz opravdu nepatrny. Moze byt, ze v samotnej hratelnosti a eakcii enginu, to moze hrat rolu (velmi presne FPS hry a pod, nevim... kdysi CS na to bolo velmi citlive a to dokazem potvrdit). Ja si dnes spis potrpim na vernych barvach, 10bit, HDR, widegamut a 4k. :) Ale opravdu nie v hrach, tie uz par rokov nehraju.. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je zajímavé. Na ComputerBase mainstream ve 1440p dosahuje 60 FPS. Na TechSpot mainstream ve 1440p dosahuje 60 FPS:
https://www.techspot.com/article/1999-doom-eternal-benchmarks/

Na TechPowerUp mainstream ve 1440p dosahuje 60 FPS:
https://www.techpowerup.com/review/doom-eternal-benchmark-test-performan...

Na KitGuru mainstream ve 1440p dosahuje 60 FPS:
https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moass/doom-eter...

Na WCCFTech mainstream ve 1440p dosahuje 60 FPS:
https://wccftech.com/doom-eternal-pc-performance-analysis-rip-and-tear-w...

Na OC3D mainstream ve 1440p dosahuje 60 FPS:
https://www.overclock3d.net/reviews/software/doom_eternal_pc_performance...

Na PCGamesN mainstream ve 1440p dosahuje 60 FPS:
https://www.pcgamesn.com/doom-eternal/pc-performance-analysis#nn-graph-s...

Doporučuji všechny ty redakce obeslat a vysvětlit jim, že neumějí testovat, protože pokud jim to neběží na 30 FPS, tak to dělají úplně blbě.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ano delaji to blbe. Videli ste na akej 25sekundovej sekvencii ten computer base testoval?!! Sami to tam pisu !

"Die 25 Sekunden lange Testsequenz spielt im Abschnitt „Superblutnest“ und zeigt einen vorher bereits von Gegnern gesäuberten Spielbereich – die Gefechte sind zu dynamisch und damit nicht reproduzierbar. Die Sequenz ist recht fordern, stellt aber kein Worst-Case-Szenario dar."

""The 25-second test sequence takes place in the" Super Blood Nest "section and shows a play area that has already been cleaned by opponents - the battles are too dynamic and therefore not reproducible. The sequence is quite demanding, but does not represent a worst-case scenario.""

Ta hra je o masivnych bojoch kde je niekolko desiatok mobiek v malom priestore, vsetko vybuchuje, lieta.
Mam v nej asi 50 hodin a stravil som niekolko dni stelovanim nastaveni.
Je to totalny fail. "Roziel" medzi low a ultra dokazuje aj ich graf.
Jedine kde mozete nabrat nake fps je dat 1600x900

Kazda mapa sa chova rapidne inak. Uvodne mapy idu dobre, mapy neskorej su podstatne narocnejsie.

Testovat prazdny usek chodby je zavadzanie a klamstvo. A ani by som sa necudoval keby v tom boli $ bethesdy.

A ano 99% "redakcii" a "testerov" to robi blbe. Hram to a vidim to na vlastne oci.

Ze ta hra je dobra nikto nerozporuje, ale teto klamstva a dezinformacie ako si to na mainstream karte zahrate na 2560x1440 na plne fpska su nezmysel.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

sice máš spoustu mínusů, ale věřím ti ač jsem tu hru nehrál. Podobný zážitek jsem kdysi měl s tehdy novým Serious Sam HD - dokud se hráč procházel v chudém prostředí a tu a tam odstřelil pár potvor tak fps byly hodně vysoké, ale když došlo na boj s hordou nepřátel a ještě jsem začal používat plamenomet tak šel Phenom X4 na 3,9Ghz do kolen a grafika taktéž. Kupodivu tehdy zvládla udržet fps Fermi - GTX 480 s pořádnou sběrnicí. Ony tyhle chytré šetřící a kompresní technologie jsou fajn, ale když je třeba konstantní výkon aby hw nelehnul při vyšších nárocích, tak je třeba "neojeb*ný" hw. Může se to svádět na špatnou optimalizaci, ale faktem je že na některé nároky sw obezličky neplatí...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zdá se mi to, nebo Hardware Unboxed svou včerejší recenzi GK v Doom Ethernal z YT stáhl?

Dopl: Vypadá to tak. https://www.youtube.com/watch?v=WjITCVPxb1s

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.techspot.com/article/1999-doom-eternal-benchmarks/
nieje v calnku video v akej sekvencii to testuju -> nepriekazny test -> do kosa
podla tych 1% low odhadujem pradzna chodba

https://www.techspot.com/article/1999-doom-eternal-benchmarks/
nieje v calnku video v akej sekvencii to testuju -> nepriekazny test -> do kosa
zbytocne data o avg fps -> do kosa

https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moass/doom-eter...
vo videu tvrdi ze pouzil prvy level -> do kosa
neskorej v hre pridu podstatne graficky rozsiahle narocnejsie oblasti

https://wccftech.com/doom-eternal-pc-performance-analysis-rip-and-tear-w...
bullvar wccf nema cenu pozerat ale tak isto neni tam video v akej sekvenci testovali -> do kosa

https://www.overclock3d.net/reviews/software/doom_eternal_pc_performance...
bez videa, neda sa z toho urobit ziaden zaver
ale napr v https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2020/03/21103728285l.jpg je vidno kde mainstream karty su, v 40fps, a tieto karty maju varianty 4 a 3 gb kde to bude este podstatne horsie.

https://www.pcgamesn.com/doom-eternal/pc-performance-analysis#nn-graph-s...
zase bez videa kde bol test, podla tych cisel asi pozerali do steny.

Tieto "redakcie" behom jedneho dna vydaju akoze analyzu vykonu v prazdnej chodbe v prvom leveli, naberu kliky a vybavino.

A mainstream je do 200€ ne 2070tky a podobne. Si treba najprv ujasnit ake herne zostavy vlastne ludia maju. A 2080tky TIcka to fakt neisu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

„mainstream karty su, v 40fps“

Ultra Nightmate Settings, Radeon RX 580 8GB: 61,8 FPS. Je potřeba číst a chápat popisky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RX580 je low end karta, ne mainstream

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono mu asi nejde o average, ale o 95 a 99 percentile. Tam se nad 60FPS v kulervoucích detailech a 1440p dostává až GTX1080.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já za mainstream považuju i RTX2060/RX5600XT, s cenou do 200 dolarů je to low end. 200-300 mainstream

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

low-end je integrovka od intelu.....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tady je ale řeč o dedikovaných grafikách kde rx580 nebo třeba gtx1060 je opravdu lowend. Vždyť to jsou nejlevnější "herní" grafiky na trhu, tak do jaké jiné kategorie by měly spadat?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím s tebou. Mám rx480 + Skylake 6600 @4,5GHz. Hraju ve fullhd a v jistých místech mi hra padá k 40 i min fps. Jedná se myslím hned o 2. level, po zabití prvního priesta. Scéna je prázdná, ale obrovská. Skály, domy v pozadí, levitující ostrůvky na začátku se projde jakýsi Atlas. Dále mi nesedí interní odhad spotřeby vram. Když si zapnu monitoring vram z ovladačů Radeonu, vidím, že už při medium nastavení místa pro textury to v kombinaci s ostatním na ultra s výjimkou stínů a ambient oclussion sežere 7150 MB. Fps mi litá mezi 40 až 60 fps. Nebo prostě je to tím, že mám smůlu a exac bez denueva ve svém vydání nemám (Bethesda shop).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Po precteni titulku jsem premyslel jakym zpusobem nekdo pripojil a prepojil 19 karet do SLI :))

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To je luxus jak to běhá ve Vulkánu, akorát mě Doom nebaví ani Wolfenstein.
K Vulkánu nepotřebuju Windows, protože to běhá perfektně na linuxu.
Microsoft mě začíná srát, instalace Win, udělej si účet, di do píči microsofte, budu hrát na linuxu.
---
Jak bylo Mantle a začalo se mluvit o Vulkánu, microsoft okamžitě udělal DX12, microsoftu šlo o život, hrát na linuxu a vysrat se na windows. Microsoft potřebuje konkurenci jako prase drbání.
Si pořád říkám, jak by šlapal Battlefield ve Vulkánu, to by bylo něco.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Microsoft potřebuje konkurenci už přes 20 let. A nejen on, celý Wintel.

Super, že jste si všiml. Teď to zkuste do zítřka nezapomenout a držet se toho.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak hurá na linux a hrát jak divý všechny nové AAA tituly a běda, pokud šáhneš na widle.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Podpora her - VŠECH her je to jediný, co by lidi dostalo masivně na Linux. To se ví léta, ale nikdy se pro to nic extra nedělalo. Asi to tak těm 3% Linuxářů vyhovuje (... a v klidu - i kdyby jich bylo 8% - což není - na faktech to nic nemění)...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Těším se na to až bude na steamu akce koupím si to.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, zatím to early adopters důkladně otestují, vyjdou patche i další obsah. Včera jsem teprve koupil plnou edici posledního Tomb Raidera a už se těším jak půjde vše na max a bez bugů. Až bude ten Doom pod 40euro tak budu vážněji uvažovat...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Poslední Tomb raider je dobrý ale docela náročný na hw ale stáhnul jsem teď 2013 TR na steamu grátis.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono taky aby to neběhalo na mainstream grafikách, když to vypadá, jak to vypadá. DOOM kromě hratelnosti byl pro mě i grafickou ikonou. Kdo si pamatuje, jak vypadal původní DOOM v té době, když vysel, pecka!!! DOOM3, hratelné nic moc. Ale opět grafika epésní. DOOM (2016) parádní hratelnost i grafika. Ale tohle, hratelnost zatím OK. Ale sorry, grafika není ani náhodou nějaký TOP dnešní doby, najde se kupa her, co vypadni lepe. Za mě i DOOM (2016) je graficky lepší. Hraju to na I5-9600 @ 5,2GHz a RTX2080ti a FPS porad 144. Ale za mě jednoznačné zklamaní!!! Chvíli jsem i uvazoval ze to na steam refundnu..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pohoda já mám 4790K A 1080Ti a v 1920x1080 při 144hz a zaplym v synchem to na ultra nastavení drží všude 144fps a ani se to nehne :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi už je tahle diskuse vyčerpaná, ale zaznamenal jsem velký posun ve výkonu kupředu. Stáhl se mi asi 200MB update, který nevím, co měl dělat, ale vím, co udělal. Nyní si vše ve hře můžu nastavit na Ultra Nightmare a mám stabilních 60FPs v 1080p a to i v cut scénách. Tak si myslím, že se to může celý přetestovat. Anebo, že by i mně zmizlo Denuvo ? Je nějaký způsob jak to ověřit ?
(rx480 + 6600K@4,5GHz)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Existenci denuva muzes overit podle velikosti exace. DOOMEternalx64vk.exe zprasenej denuvem ma nekolik set MB (puvodni verze 369). Exac nezprasenej denuvem ma desitky MB (puvodni verze 67).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmm můj exáč má 403 mega... Tak to mám za to, že jsem si to koupil hned jak to vyšlo. No zasloužil jsem si to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.