Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nový Doom na 42 grafikách: Jak si vede Radeon HD 7970, GeForce GTX 680 a další?

Tak tady se IMHO celkem krásně ukazuje reálný výkon plynoucí z HW a možná tak trochu letitá architektura GCN, která díky svému stáří dostává alespoň částečně výkonové aktualizace, na rozdíl od nvidií, které sice ovladače mají, ale spíše je výrobce "potápí," aby vydělal na prodeji nových.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> částečně výkonové aktualizace, na rozdíl od nvidií

Myslite v ovladacich ? Ty puvodni GCN jsou uz mimo "support" proprietarnich ovladacu, tim myslim ze jsou v "udrzovacim modu"; nicmene linuxove opensource ovladace jeste obcas porad aktualizuji i ty stare generace GCN.
Tipuju ze hlavni duvod proc ty starsi generace GCN v tehle hre drti soudobou Nvidii, je ze GCN uz tehdy melo hardware scheduling (a mozna par dalsich ficur) kterej si moc dobre rozumi s Vulkanem, a novej Doom Vulkan vyuziva naplno. Ale to mozna kecam. Nicmene ja se ted tesim na BACO support (komercni nazev AMD ZeroPower) v (doufejme) 5.7 kernelu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

šlo mi spíše o to, že ta GCN platforma se až tak moc neměnila a zároveň měla poměrně vysoký hrubý výkon, který se projevuje až zpětně dnes.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

dle mého je to čistě o hrubém výkonu a nutnosti dobré optimalizace pro plné využití...což DOOM splňuje a nic jiného bych za tím nehledat, protože NV v hrubém výkonu zaostává a ze strany vývojařů má dlouhodobě lepší podporu >> AMD to dohání právě tím hrubým výkonem(proto vzniklo "zraje jako víno", kdy starší NV karty ze střední třídy odpadávají, tak AMD je pořád použitelnější ) >> tam už ani aktualizace nemají co zachraňovat (kde nic není ...)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hrubý výkon - fillrate - měla vyšší GeForce GTX 680, což byl taky důvod, proč v době vydání - obzvlášť ve starších hrách nenáročných na aritmetiku - překonávala Radeon HD 7970. Tohle je důsledkem architektury, která v případě GCN hleděla do budoucnosti (v podstatě odpovídala požadavkům ještě neexistujícího DX12), kdežto Kepler byla Fermi optimalizovaná pro spotřebu a po stránce výpočetního potenciálu ořezaná. Asynchronní výpočty nezvládá.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

spíš jsem měl na mysli flops :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak určitě, spiknutí iluminátů: https://www.youtube.com/watch?v=GBkGu4Wd7vg
A co tam máš dalšího?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

zřejmě jsi nepochopil princip. Takže: ne, nvidia nekriplí výkon, nvidia sere na optimalizace pro staré grafiky. Ale protože většina výkonu nvidií neplyne z hrubého výkonu alébrž optimalizací, je výkon jejích starých grafik v nových hrách (které nepoužívají běžné "známé" enginy) viditelně a prokazatelně tristní.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Kecas. Ovladace ti pridaji 00prd. Proste si NVidia nerozumela az do Pascalu prilis dobre s Vulkanem. Takze nikoli, ze by starsi NVidia grafiky mely problem s novyma hrama, ony maji problem s hrama pro Vulkan. Ano, souhlasim, ze AMD je v tomto lepsi, ale kolik her na Vulkanu postavenych vychazi? Zanedbatelne mnozstvi.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zkus číst, ne domýšlet si.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

řekl bych, že ovladače (a to jak jsou dobře napsané) je "gró" všeho ..
NV prostě nemá takový výkon a vše řeší optimalizací her na tělo(ze strany vývojářů), návrhu GPU a ovladačů >> to se pak časem nepěkně projeví na výsledcích

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vem 20 novych her a otestuj 42 starych grafik, pak nam muzes vypravet.
Celej vtip je v tom, ze existuje dokonce 5 popularnich her, ktere jsou psane na miru pro AMD pres rozhrani Vulkan. NVidia s tema hrama mela problem vzdycky, neni to nic noveho a snazila se to resit pres ovladace. Logicky teda to nebude resit znovu a znovu u starych grafik. Pokud hrajes prave techto 5 her, je pro tebe bezesporu vyhodnejsi mit grafiku od AMD. Pokud hrajes tech tisic dalsich her, ktere jsou stavene na DirectX, tak tam drti NVidia grafiky od AMD rozdilem tridy.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ty si všechno cucáš z prstu věčně píšeš nesmysly a budeš druhým radit ať něco udělají ? :D :D uff no dobrá

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdybys ten závěr napsal *ještě před rokem*, dal bych ti +. Takto cudně mlčím :)))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Prosim te, vsichni jsme v dobe Pascalu a Polarisu vedeli, ze NVidii Vulkan nesedi a taky nam to fanousci neustale davali sezrat, to jsi uz zapomnel?
Vecne kecy o tom, jak sice NVidia ma vykonostni naskok, ale asynchronni shadery a Vulkan to je budoucnost. A dneska je to jak? AS uz nikdo neresi a Vulkan je furt naprosto marginalni.

Pokud jsi chtel hrat hry postavene na Vulkan API, tak jsi nemel kupovat Pascal. Ja jeste zadnou takovou hru nehral a mnohem vic jsem ocenil vykon sveho Pascalu v Zaklinacovi 3. Pravdepodobne jeste letos (pred vanoci) koupim novou grafiku asi zase od NVidie a ocekavam, ze uz to Vulkan bude umet, coz je zrejme, protoze i Turing grafiky slapou pod Vulkan hrama mnohem lepe.

Proste maji zase fanousci AMD vanoce stejne jako pred 4 lety s Doomem (2016), tak at si je uziji.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jo, taky si pamatuju, jak *TAMTEN* tehdy Zaklínače vysvětloval a zcela jasně AMD vyhrálo, neb je Nvidia ZLÁ!!! Při tý KorunaKrizi něco pro odlehčení :)))))))
http://www.ddworld.cz/aktuality/software/test-witcher-3-otestovali-jsme-...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem ten odkaz teda otevrel, ale odlehceni korona si predstavuju jinak. :-)
Dobre delam, ze na ten jeho web nechodim.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já to beru jako humoristickej web a tak se k tomu chovám. Tento týden byla výborná "recenze" (on teda tvrdí že psal o odporném marketingu) na 10let starou Fermi GTX480. Pošušňáníčko! :))))))))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Počítám, že za 7 let tam bude výroční článek o HD2900, objektivně a v souvislostech ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale prosimte, co se tady vztekas jak malej jarin.. pokusim se v kostce reagovat na vse, co jsi zde zminil..
ad1. pascal a vulkan.. ano, je to pravda.. arch. nvidie je zastaralejsi ale nejde jen o vulkan, podobny propad, byt mensi, byl i s prichodem DX12.....
ad2. jestli tady dnes resis jak jede witcher III, tak sorry ale je to trosicku usmevne... ten jel uz tenkrat dobre na hawaii, byt pravda ze na GTx780ti jel o neco lepe.. co ale neberes v podtaz je, ze v te dobe stalo TI temer o polovinu vice nez hawaii a podivej se kde je na tom dnes... na hawaii si porad zahrajes uplne vse, na GTX780ti nikoliv...
ad3. nepripada ti vubec usmevne, ze totalni low-end RX550 podava podobne vysledky jako GTX 780TI? a tehdejsi konkurent pro GTX ala HAWAII podava trojnasobny vykon?
ad4. ty jsi nikdy nehral nic na vulkanu? ale notak :)
ber to takhle, pokud nekdo tenkrat vahal mezi r9 290 a napr GTX780 a vybral si 290, muze s ni fungovat do dnes bez nejakeho zasadniho omezeni...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ad1 trochu jinak, NVidia byla az do Pascalu vcetne mnohem silnejsi v DX11 nez DX12, zatimco ve Vulkan uplne propadala.
ad2 na GTX1070 jsem musel vypnout NVidia Hairworks v Zaklinacovi 3, protoze to ta grafika na 60FPS nedavala. Hraci na AMD grafikach to meli jednodussi, Hairworks meli rovnou vypnute. :-)
ad3 jenomze stejne uz maji ti hraci co meli GTX780Ti dneska minimalne GTX1080 nebo nejakou RTX grafiku. Vidis, jak to ta NVidia dela chytre a na rozdil od AMD v grafikach dominuje.
ad4 Nehral, nic. Nekde jsem cetl, ze je na tom i posledni dil Tomb Raidera a na ten se teprve chystam, takze v planu to je, jenze zrovna u Tomb Raidera jsem jeste nedal ani predposledni dil, takze pravdepdobne budu toho posledniho hrat az na RTX3000, do ktere urcite jdu.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Usmevne, jak ty presne vis, do ceho jdes bez toho, aby jsi vubec vedel, jake to bude. :D Jestli vubec vyhodne, nebo to bude stat 40k, je ti to proste jedno. Zaklad, ze kupis nV. Gratulujem tvojmu dementstvi. :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hehe, ta 980 Ti z roku 2015 tam nahoře, jak na ni smutně koukají všechny ty karty z 2019 ;-) Škoda, že tam nedali i nejlepší kartu AMD z té doby 290X, také by tak koukala ;-) Tolik k lepšímu zrání AMD než nVidia.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Hehe, zasmál se blbec s děravou pamětí.

V roce 2015 byly na trhu od AMD i výkonnější karty a to 390/390X a nad nima ještě R9 Fury/ FuryX (jádro FIJI). V testu je jen podtaktované Nano a ti na pátém místě od vrchu.

Takže i trollit se musí umět. Takhle vypadáš jen jako pacient s Alzheimerem. :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Opět důkaz nadčasovosti Nano. Škoda že chybí vyšší rozlišení, kde nedochází k takovým propadům jako na soudobých Geforce, pozice by byla ještě lepší. Dále by to chtělo přepočítat na TDP - z Fiji karet byla právě jen a pouze Nano skvělá, ostatní Fury byly honěné daleko za sweetspot. Nano byl tenkrát krásný miniITX entry hiend za necelých 12 tisíc korun v krásném formátu i spotřebou. Po něm přišel polaris, který mu ani po refreshích nesahal ani po kotníky. To už se nikdy opakovat nebude - dnes je hiend neefektivně žravý, honěný za sweetspot se škaredým velkým chlazením a brutální cenou

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud jsem to správně pochopil, je test dělaný pod Vulcanem. Ona ta hra už neumí OpenGL (jako Doom 2016)? Pokud ne, OK. Pokud ano, mělo by k relevanci výsledků proběhnout i srovnání OpenGL...

Jinak mě celkem překvapil výkon 1050Ti...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ne , ty si to nepochopil, nikoho nezajímá OpenGL

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý, stačilo napsat to, co Techspot :
Doom Eternal was built on top of id Tech 7, id Software's latest iteration of their impressive in-house game engine. The id Tech 7 engine is exclusively Vulkan-based, meaning OpenGL has been dropped which has saved developers time to focus entirely on this API.
...
Ptal jsem se kvůli tomu, že v DOOM 2016 rozdíly Vulkan x OGL byly...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

tak přeci jen low-lvl API dává více prostoru zkušeným vývojářům pro optimalizaci výkonu ..OGL by byl zbytečný krok zpět a mrhání zdroji :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Někdy nerozumím tomu, proč si někdo udělá zářez za to, že nabouchá prokliky za článek postavený na cizím videu, ale to video do článku nemůže ani vložit, aby aspoň trochu zvedl pravděpodobnost, že si to někdo odsud přehraje, aby z toho něco měl i autor toho videa. :-\

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je poměrně klasická vykrádačka cizího obsahu :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hmm jenže na low nastavení. Je jasné že i používanější médium by odpálilo všechny dvougigovky, ale bylo by to realističtější. Pak by asi i ten K/M podal lepší výkon, určitě ta 780Ti.
P.S: jsem jediný koho zaujal výkon tolik posmívané GTX 970?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak si místo fabulování o zázračném zlepšení výkonu při změně z LOW na MEDIUM u 3GB 780Ti otevři některý článků, který se tímto zabýval.

https://www.tomshardware.com/features/doom_eternal-graphics_cpu-performa...

If you want to run at 1080p medium, you'll need a card with 4GB or more VRAM (3502 MiB to be precise)

Takže 780/780Ti s 3GB by byla limitována tak jako tak. A pak se i koukni, kde je na žebříčku konkurence od AMD se 3GB.VRAM (7950, 280,7970, 280X tj, daleko před nVidií).
.
PS: A už vůbec nevím co je tak zajímavého na výkonu GTX 970, když ji vyprášila kožich i předchozí generace (AMD R9 290), která byla na trhu se 700 řadou (780/780Ti).
GTX 970 [4GB] min 65 avg 85 FPS
Radeon R9 290 [4GB] min 80 avg 99 FPS

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

protože low nastavení u grafik s 256bit+ sběrnicí docela zkresluje, grafika se pak fláká, spíš to pak uzakuje na schopnosti procesoru, ostatně kde se taková metodika používá viz i Obr. a byl za to hojně kritizován zvlášť od fandů AMD že je to nerealistické nastavení které využíjí velmi nízké jednotky procent uživatelů co mají grafiky se 128 bit nebo dokonce integrované.
A ten test je pofidérní už v tom že R9 290 překoná novější R9 390 - stejné jádro ale vyšší takt. Takže není vyloučeno že tam budou další přehmaty.
Jako cvičení ukazující z této stránky kvality GCN to určitě uspělo a fandové chrochtají blahem, jenže některé výsledky při bližším pohledu jsou dost diskutabilní.
P.S: možná to bude ovladači, ty poslední se NV zrovna moc nepovedly.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jaký fandové chrochtají blahem.
Pochop to, shitvidia. Kdyby jí nekupovali shitvidiafans, tak by hry běhaly normálně.
To shitvidia fanda nikdy nepochopí, kvůli nim se kriplý hry.
Shitvidiafans se ptá na OpenGL, normálního člověka by to nenapadlo.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"shitvidia" - jasně nenávistný slovník nekritického fandy AMD... není co dodávat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo, to je to, o čem mluvil. A protože jsem zjevně ten tvůj "shitvidia fanda" já, tak ti něco povím.
Zrovna lidi jako ty, co prezentují svůj fanATIsmus AMD moc dobré jméno nedělají. Ano, já mám Intel Kaby Lake a mít ho budu, protože mi stačí. Nicméně co stavím a doporučuju dnes, stojí *zásadně* na procesorech AMD. CPU jsou totiž dneska snadný téma, tam není moc o čem. Jo, o grafikách s lidma stále diskutuju, abych zjistil co od toho čekají a nervu všem RX5700 jako mnozí jiní. Potřeby jsou různé, víme?
Tak si jdi se svýma urážkama psanýma ve 2 ráno laskavě do prdele.
Tvůj Šitfanda

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To neni AMD fanatismus, nesnášim shitvidie.
Shitvidia fanda si mysli, že to je AMD fanatismus.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hry jsou obecně dost zkr"y"plený už od vydavatelů, takže jak Nvidia, tak AMD musí samy kr"y"plit ovladače tak, aby ty hry vůbec fungovaly. Jeden by řekl, že normální člověk jako ty by to mohl vědět.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@DDR0
Ten divný výsledek u 390 mohl být způsoben konkrétním chladičem dané karty, v článku o tom není nic bližšího napsáno.

Ale ty další teorie ti nějak nevycházejí:
"protože low nastavení u grafik s 256bit+ sběrnicí docela zkresluje, grafika se pak fláká, spíš to pak uzakuje na schopnosti procesoru ..."

Jenže test nebyl pod zastaralým a na vysokou režii trpícím DX11, ale pod Vulkanem, který má excelentní podporu více jader a nízkou režii.

The CPU used in your system won’t matter much with these GPUs as you’ll almost always be limited by the GPU, so expect similar results with even an old AMD FX processor -- and that’s not something you’ll often hear us say.

Tady máš CPU škálování pro 2080Ti.
https://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2020/03/20200318100054_hd.png
Čtyřjádro (4C/8T) bylo schopno plně krmit 2080Ti i při 1080p, tak nevím proč by měl být limitován procesorem starý Kepler 780Ti.

Při tomto daném testu použili osmijádrový 9900K, takže i tato teorie ti padá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

právě, chybí tomu metodika, takto to mohli schrastit s kdovíjakými ovladači a za jakých podmínek. Koukal jsem i na starší testy zde na diitu - zrovna cca dva roky zpět je článek o 780 Ti a je tam pár DX12 her, nevede si nějak hrozně. No a s přihlédnutím že byla vlastně stavěná proti původní první GCN tak si vede pořád dobře, osciluje kolem výkonu jádra Hawaii a to má ale 1GB navíc a to se dnes počítá hodně, 4GB VRAM je minimum.
Jinak, podpora pro Kepler stále je ale rozhodně není prioritou, takže za nějaký čas mohou vyjít optimalizovanější ovladače.
Pro mě jako majitele (v druhém PC) R9 390 Nitro je potěšující že ta grafika dá ve fHD i takto novou hru.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

P.S: ten test dělal Svorka, tedy pokud tu grafiku ještě má mohl by testnout až vyjdou další verze ovladačů obou výrobců. U těch posledních fps divně lítaly, tak jsem se vracel u RTX 2070 zpět na ty z desátého března.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.