Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Vulkan pro Doom je tu, místy zvyšuje FPS na dvojnásobek

teda kdyz uvadeli doom a po sale byly neakolikametrovy loga nvidie, tak jsem cekal ze z doomu pod vulkanem udelaj dvorni hru nvidie.. todle ale vypada na assassins creed directx 10.1 v blede modrym.. jen doufat ze ten patch nenechaj stahnout jako tehdy.. kazdopadne to ukazalo ze vulkan nejde nvidii o nic lip nez dx12.. maj stesti ze amd tuhle generaci nezacala od hiendu

+1
+31
-1
Je komentář přínosný?

"kazdopadne to ukazalo ze vulkan nejde nvidii o nic lip nez dx12"

Určitě? U 980Ti byl nárůst o 15 - 20 fps...

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

To nikdo nerozporuje. Problém je, že to není nejrozšířenější karta. Lidi mají v PC hardware méně výkonné. To právě ta zmíněná 7950 má krásný vzestup výkonu a její cena je pro mnoho lidí dnes libová. Tady se právě ukazuje rozdíl mezi AMD a NV. U NV profitují prakticky jen nejvýkonnější produkty a u AMD celá produktová řada. Buďte chlap co má koule a přiznejte to.

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

Já samozřejmě neříkám, že to tak není. Jenom to OPĚT vypadá, že AMD je na tom lépe jak NVidia. Ale není tomu tak.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

Skôr ako kde. Majitelia kariet ako 7950 sa určite potešili peknému nárastu výkonu na rozdiel ich proťajškov od NV. Tiež si myslím to čo Rafan. Proste NV grafiky a DX12 nepodávajú taký výkonový vzostup ako GPU od AMD. Potom to už záleží iba od toho aké hry daný majiteľ karty hráva. Ak to nie sú tie s podporou DX12 či Vulkánu (ktorých je drtivá väčšina), tak je to jedno.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ale ne v prumernym fps.. proste vybrali okamzik ve kterym je rychlejsi (: stejne tak muzes vybrat okamzik kde je o tech 15 fps rychlejsi v opengl.. v prumeru je vykon stejnej.. nekde udelali soudruzi z ndr chybu (:

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

To je problem s timhle webem. Ten hype. Ve skutecnosti no-X tim bezmeznym vychvalovanim AMD spis ublizi. Skalni fanousky to sice potesi, ale ty bezne pak realita dost sklame, jako me.

Konkretne u GTX 1080 byl narust vykonu z 50-55 FPS v OpenGL na 120-200 FPS ve Vulkanu. Tak si to spoctete - to je ve Vulkanu 140-263% narust vykonu. A vy se tady rozplivate nad 23% u RX 480 ..

Zdroje zde:
http://www.kotaku.com.au/2016/05/doom-will-support-vulkan-with-extra-per...
http://www.hardwarezone.com.sg/tech-news-nvidia-geforce-gtx-1080-showcas...
http://techarx.com/gtx-1080-runs-doom-in-200fps/
http://wccftech.com/nvidia-geforce-gtx-1080-doom-vulkan-api/

V testu Guru3D se Vulkan podpora pro Nvidia grafiky vubec nezapla, ne ze nema zadne zisky. Viz. "Vulkan does not seem to kick in." Nvidia teprve podporu zapne.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, vis ze vsechny ty clanky jsou o dva mesice stare ukazce Nvidie, ze jo? A reklamni firemni ukazky se moc vazne brat nedaji...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ano, ja vim ze to je z beta verze. Jen se snazim rict, ze Nvidia podporu pro Vulkan v Doomu jeste neuvolnila. Az pak muze autor delat zavery. To ale mohlo autorovi dojit, ze s Bethesdou Nvidia nespolupracovala par mesicu (stejne jako AMD), aby mela na Vulkanu nakonec zisk 0% ...
Taky vim, ze ta ukazka je jen v 1080p, vykompenzovana nejakym extremnim AA (pry na te akci nemeli projektor s vyssim rozlisenim). Pointa ale je, ze rozhodne po parmesicnim usili nebude vyslekek 0%.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

U NVIDIA jde vidět že na použitém API nezáleží.

Majitel AMD si musí zjistit které API použít pro lepší výkon. Majitel NVIDIA karty si může hodit korunou které API použije protože výsledek je stejný :)

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

mě to spíš připomíná výkon FX5900 vs 9700Pro pod DX9 :) ale uvidíme jak se Nvidia pochlapí s optimalizacemi pro Vulkán....

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Těžko se NV nějak pochlapí. AS ji nejdou, ukázalo se to v DX12 a ukázalo se to znovu pod Vulkánem. V kolika dalších API se to musí ještě ukázat aby to již každý pochopil? Na vinně je prostě nevhodná architektura. Nv vsadila na efektivitu a zřejmě i primitivnější pipeline, která je tak nějak více "inorder". Jako nelze říct že Nvidia zvolila vyloženě špatně. Na DX11 to stačí, zase získali lepší poměr výkon/watt. Na Maxwellu to bylo ještě ok, low level API nebylo mainstream, Pascal je ale průser. Ty hry, které z toho těží jsou už prostě venku a dnes už tedy bylo pozdě, přitom Pascal je nový a Nvidia ho hodlá prodávat ještě dlouho. Lidé si kupují nové grafiky hlavně na nové hry. Proč by si tedy měl někdo kupovat novou grafiku, která je na tom nejlépe ve starých hrách? Na staré hry obvykle stačí stará grafika, tu novou chceme na nové. Jako přijde mi, že AMD přecházelo na GCN zbytečně brzo a paradoxně si tím ublížili, v době GCN 1.0 žádná low level API hra nebyla. Nvidia zase přežívá na staré architektuře moc dlouho. Prostě na 14/16nm už žádné jádro které neumí z AS těžit nemělo vzniknout a je jedno jestli od AMD/Nvidie.

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

To jsou pořád async.. Ale kdyby lidi věděli zda to funguje a má přínos to už ne.

Hitman je nejlepší implementace AS - tvrdí AMD... Autoři říkají jak je to stálo hodně úsilí a přínos je 5-10 procent... a to jen když člověk SSAO, AA a nějaké světla, jinde se async nepoužije

Autoři AotS tvrdí že AS nehrajou téměř roli, že ten zisk je minimální a někdy může vést i ke snížení výkonu....

A třeba v RotTR v max out, SMAAna 1080... Async compute OFF vs ON 107.3 vs 110.05 v benchmarku. Rozdíl cca 2,5%... Jde to vidět i na křivce zatížení karty/spotřeby - s AS on jsou propady zátěže menší .- škvíru využívá async.

Podobný přínos má AS on/off i na AMD. např: http://i.imgur.com/JsFZPOn.jpg a to používá nižší nastavení

Fakt nechápu odkud se bere to že async computing na NV - Pascal - běží nějak hůře než na AMD

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

jojo všechno je to blbost a ty nárůsty v doomu taky že? To jsi nějak pozapomněl vysvětlit

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tohle jsem upřímně nečekal. Já mám Nvidii zafixovanou ještě z dob Geforce 4 Ti jako TU značku pro OpenGL tituly, ale zdá se, že u Vulcan tu máme situaci podobnou DX12.

EDIT: Akorát mám obavy, že se Vulcan masivněji neprosadí. Přitom by to mohlo být ideální next-gen API: zatímco u DX12 jste omezeni na Windows 10, Vulcan vám pojede na Windows 7, Linuxu, macOS nebo Androidu. Snad Valve by ho mohlo chtít tlačit kvůli SteamOS, ale to bude asi málo.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Já si naopak myslím, že po tom, co předvádí MS v poslední době za kotrmelce, tu prostor pro nezávislé rozhraní je.

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

Co Windows 7, dokonce si ho užijí i tvrďáci na Windows XP!

"As Neil confirmed to us, Vulkan is available for following platforms:

Google Android
Microsoft Contemporary OS (Windows XP, 7, 8, 10)
Samsung Tizen
Red Hat Linux
Ubuntu Linux
Valve SteamOS"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co pak o to, teoreticky tomu nic nebrání. Prakticky je hrdlo v paměti, kterou umí adresovat Win XP. Nepočítám 64 bit. variantu z důvodu nedostatečné podpory v ovladačích různého hardware. Nejdříve byly málo rozšířené a pak přišly Win7 a pro výrobce byly ovladače pro Win XP 64bit pasé.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Smekám klobouk k podpoře Win XP. Jen si nějak nedovedu představit, kdo by to tak provozoval? :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Upřímně doufám, že by se Vulkan mohl stát v budoucnu minimálně rovnocenným soupeřem pro DX12.
Mrkněte na 2. stranu dokumentu od Khronos group:
https://www.khronos.org/assets/uploads/developers/library/overview/vulka...

Můžeme všichni doufat, že to bude opravdové multiplatformní a široce podporované API...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nemohl, dokud se nedostane tam, kde je 80% zisku herniho trhu - na konzole.

Na XBOX ho Microsoft nepusti, zbyva Sony a Nintendo.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Vulkan není jenom o hrách, což je patrné i z toho boardu firem v tom dokumentu výše.
Herní platfomy taky netvoří největší část podílu mezi prodávanými. Tady jde především o zařízení, které nejsou stále na jenom místě jako např. mobilní telefony, nebo palubní počítače a brzy k nim přibude i IoT.
Vtip API Vulkan je i ten, že jako nízko-úrovňové s ním půjde optimalizovat spotřeba HW daná algoritmem mnohem lépe než např. s ogl.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Konecne je videt ze nVidia je porad vynikajici jen v DX11 a stare platforme her. S prichodem novych her uz to tak slavne neni. Kdyz se podivam ze RX 480 ma 73FPS na 2K a stoji 8 000 a GTX ktera je skoro 2x tak draha ma o 20FPS vic tak volba znacka AMD je jasna volba. Ten kdo hraje na full hd 50Hz monitoru nebo i na levnem 2K monitoru nepoztebuje nic jineho nez grafiku za 8 000 a zahraje si vse jak ma.

Porad nemuzu prijit na to, proc se kupuji 30x vic nvidia grafiky nez AMD, kdyz nvidia ma jen na papire napsanou podporu DX12 a vulkan, ale skutecnost je jinde.

+1
+32
-1
Je komentář přínosný?

Protože to je zatím úplně jedno. Her podporujících nová API je málo a v příštích dvou letech se to moc nezmění, stačí se podívat co je ohlášeno. Na vývoj hry nebo spíše na programátory to klade vysoký nároky, takže to půjde velmi pomalu.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Naopak, IMHO v následujících 2 letech přijde masivní útlum DX11 her.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

To nikto nevie. Keď si predstavím koľko sme sa načakali na DX10 či DX11 po ich nástupe, tak by som to nevidel tak optimisticky.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

utlum DX11 her nastane az ve chvili kdy bude na trhu dostatek noveho HW s podporou novejsich API, a to noveho HW je velice dulezite a ac to budes vyvracet, udaje z minulich zkusenosti hovorej jinak, holt tech lidi co maji starsi generace a DX12/Vulkan jim HW zvlada (ten od AMD) tak pouzivat na nem novejsi API prilis lidi nebude, jsou to holt statistiky

bohuzel predchozi fanousky tleskane kroky AMD samotnemu AMD tak trosku podrezavaj vetev, vpodstate ted musi bojovat vsim, od vykonneho HW az po nizke ceny, coz je presne to co si zadna firma as tak nepreje pokud chce mit snazsi budoucnost

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

dostatek HW? Co to píšeš, vždyť karty od AMD podporují DX12 už od řady 7xxx, což je dnes už prehistorie a nvidia se přece prsila tím, že DX12 podporuje ze všech nejlíp. :-) I ten Intel je ve vláčku DX12/Vulcan...

Navíc zastánci nvidie sami tvrdí, že absence moderních technologií u karet nvidie není problém, protože jejich uživatelé jsou zvyklí je často měnit. ;-)

+1
+34
-1
Je komentář přínosný?

Čo presne chýba v podpore NV kariet? To, že majú iní prístup k riešeniu paralelného vykonávania renderingu a computingu je jedna vec. Druhá vec je, že jeich riešenie menej efektívne ako to od AMD. Z čoho AMD aj zákonite ťaží. Ale NV podporu predsa má. Nedajú sa snaď hry s podporu AS na ich grafikách pustiť, či samotná feature je pre ne nedostupná? Dajú a je dostupná. To je ako keby sme kvôli slabšej podpore teselácie (čo malo v určitých prípadoch tiež značný vplyv na výkon) hovorili, že AMD nemala podporu pre DX11.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

No a proto je podporujícího hardware hafo a nic nebrání masivnímu nástupu DX12 - Vulkán her.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Uznávam, že potenciál k rýchlejšiemu nástupu tu je, ale naozaj by som si nedovolil predpovedať ako to bude o rok či dva.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

asi nechapes ze lidi vetsinove "nezajima" ze ta podpora tam je, to ze to zajima uzkou skupinu lidi co se o HW zajimaji a chodi do for prizpivat neznamena ze to zajima a ze to vi vsichni zakaznici, bud tuhle informaci chapes nebo ji nechapes

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Aha aha, a protože to většinu lidí nezajímá, tak se na krabicích objevují barevné nálepky a popisky typu "DXxyz supported" a marketingy firem se překřikují co který produkt podporuje lépe a více. ;-)

http://www.marketwire.com/library/MwGo/2016/5/19/11G099242/Images/EVGA_G...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tak ono je to urcite zajima ale spise jim jde o pocit a to "co kdyz v budoucnu..." a "to by se i hodilo...." atd. ale v realu stejne clovek pusti na svem FHD nejaky ten filmecek obcas si zahraje par her a koukne na web na svem vyblitem TN 6bit monitoru :) tech lidi co vyuziva technologie v sirsim meritku je uplne minimum ale i tak chteji to nejlepsi i kdyz to nevyuziji :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tak on to je začarovaný kruh. Pokud má většina lidí Nvidia karty, které jsou výborné pod DX11, ale ne moc dobré pod DX12/Vulkan, tak není skutečně pro vývojáře důvod přecházet na něco jiného. Navíc řada lidí ma stále Windows 7.

EDIT: Jo, ještě je tu potenciálně jeden důležitý hráč, a to Sony. Ta už od dob PS2 používá ve svých devkitech vlastní implementaci OpenGL. Pokud by přešla na Vulkan, tak by to umožnilo snadnější portaci her na PC taky pod Vulkanem. Na druhou stranu, Sony nemá moc důvodů svůj zajetý systém měnit.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Jasne ze ma. Konzole maji HW od AMD. Pokud to vyvojarum usnadni praci a umozni dosahovat lepsich vykonu, tak proc se tomu branit?

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Prosím netahejte sem zase konzole. Viděli jsme snad s x86 architekturou nějaké zlepšení v kvalitě portů na PC?
Neviděli, ba naopak ty paskvily v poslední době ... nechte argument AMD je v konzolích odpočívat v pokoji do doby, než to bude něco skutečně znamenat.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Ja ho teda rozhodne videl. Kdyz se porovna vykon slusneho herni PC a aktualni konzole, tak je PC vetsinou 2x vykonejsi a porty jsou na nem hratelne s lepsi grafikou a vyssim FPS. Kvalita portu vetsinou selhava u ovladani a zabugovani. Naproti tomu XBox 360 i PS3 byly ze zacatku vykonnejsi nez vetsina hernich PC a a na konci svoji ery tak 10x pomalejsi. Kvalita portu byla priserna a casto vubec nezalezelo na vykonu herniho PC.

Na druhou stranu uznam, ze samotny vliv pouziti GPU od AMD je relativne maly. Kdyby byla v konzolich kombinace Intel + nVidia tak sice ted nemame DX12 a nejspis ani Vulkan, ale porty by byly i tak lepsi nez u XBox 360 a PS4. Mnohem dulezitejsi je pouziti x86 CPU a celkove priblizeni PC hardwaru po strance sbernic a cache.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Mě je upřímně jedno, jaký hardware obsahuje konzole, ale když se podíváme na tradiční případy typu Batman, Gears of War, Quantum Break, Assassin's Creed, Watchdogs, tak je vidět cokoliv, jen ne zlepšení optimalizace vlivem x86.
Jestli cokoliv, tak vydavatele ještě víc přiškrtili finance na optimalizaci na PC, dyť je to taky x86 platforma, to přece poběží, ne?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Já vím, že myšlení bolí. Ale zkus se zamyslet. Ty hry co jsi vyjmenoval. To byly porty z xbox one. Víš proč? Protože Xbox one má jako API prakticky DX12 (je to samozřejmě proprietární MS directX, není úplně stejný jako DX12, ale je mu velmi podobný). A ty hry byly portovány na DX11 a velmi často jinou sortou programátorů, než programovali samotnou hru na xbox. V tuto chvíli se portuje xbox DX->DX11->DX12 (pokud se DX12 udělá). Až to bude xbox DX ->DX12, tak zlepšení optimalizace bude úplně jiné kafe.
Dále, když se optimalizuje na PC, tak se optimalizuje zcela automaticky na intel. Drtí se to tak, aby to pokud možno běželo jen na dvou jádrech. Kdyby se to nechalo jak to je, tak by AMD FX-6xxx a FX-8xxx měly úžasný výkon, ale hlavně by ty hry byly nehratelné nejen na dualcore intelech, ale i na quadcore intelech bez HT. Čímž by si výrboce hry odřízl na PC trhu přes 80% potenciálních prodejů.
Ovšem i toto řeší DX12/Vulkan.

Osobně si myslím, že by bylo fajn, kdyby Sony přešlo na Vulkan. Výrazně by to zjednodušilo portace a DX11 by prakticky okamžitě umřelo, anžto by nikdo neportoval xbox DX -> DX11, vše by se portovalo Vulkan - Vulkan (jestli se o protu vůbec dá hovořit, Vulkan je multiplatformní).

Je prostě fakt, že výrobci SW a her dělají psí kusy, místo aby šli tou snadnější cestou. Tahle totiž funguje ten pravý kapitalizmus.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pokud odfitruju nesmysly, tak vlastně souhlasíte s tím, že se porty her z x86 konzolí se nepovedly.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak, pokud delaji z portu hrozne paskvily i kdyz je portace snazsi. Tak to znamena ze priskrtili financovani portu aby rejzovali co nejvic = je to pro ne vyhodnejsi. To znamena ze oni jsou spokojeni. Riziko jestli se jim investice vrati je totiz mnohem nizsi.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

naroky se naopak u her vznikajici na vice platforem snizuji. Drive musel na kazde verzi pracovat jeden tym, dneska muzete pod DX12 sdilet vestinu prace u xbox/PC platformy. Her bude obrovske mnozstvi, treba u DX12 to bude vlastne vsechno co vyjde zaroven na xbox a win10.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Z vlastní zkušenosti... léta jsem dával do sestav lidem více Radeony, pokud to samozřejmě dávalo smysl. Již sestavy nedělám, ale ke konci jsem byl obezřetný, protože mi bylo již několikrát omláceno o ústa: "proč mám jít koupit novou grafiku, když stará ještě funguje?" - funguje, ale již není podporována. Situace s poměrně předčasným ukončováním podpory ze strany AMD je tristní. Např. spoustě lidí bych mohl dodat PC s APU, protože by jim bohatě stačilo na jejich užívání a měli by za pár kaček stroj na několik let. Když jsem ale viděl plány ukončování podpory ze strany AMD na produkty, které byly donedávna ještě v prodeji, tak to člověk jistě přehodnotí. A když se podívám na avízovanou podporu vs realitu - chápu prodejce, kteří cpou lidem něco jiného, i když by jim raději strčili Radeon nebo APU. Není to pouze o technologiích a aktuální situaci, ale také o budoucnosti. Těch, kteří si vybírají hardware do sestav sami je velmi málo, takže libovolný dílčí úspěch neovlivní celkovou statistiku prodeje.

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

Ted se priznam ze tomu nerozumim. Ale asi protoze se na to koukam z trochu jineho pohledu: Za poslednich x let se mi vzdy ukazalo byt vyhodne jit do AMD protoze s kazdymi ovladaci jim roste vykon rychleji nez u NV. Napriklad gtx 960 vs R 380. Drive rozdil nepatrny, vyssi vykon 380 kompenzovala umerne vyssi cena. A dnes? Vykon R 380 je v dnesnich hrach mnohem vyse.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Posuny ve výkonu Radeonů verze od verze ovladačů pro Windows je tradice. To asi nikdo soudný zpochybňovat nebude. Je pak na uživateli, jestli to vyhodnotí jako ty či se na to podívá z jiného úhlu. Ale o tom já nemluvím.

Mluvím o tom, do kdy budou ony grafiky podporovány. Do celkových prodejů je započítáváno vše, včetně APU. Pokud loni prodávané APU, resp. jeho grafická část, bude v příštím roce škrtnuta ze seznamu podporovaných grafik, tak zákazník jásat nebude. Nicméně podle mého názoru se v tomto ohledu více podepíše stav, který u AMD přetrvává již nějakou dobu - podpora grafických karet končí zbytečně brzy. Jak dlouho již není podporován Radeon HD4000? Lidé nekupují počítače pouze na hry a neupgradují co dva roky grafiku. Ať se to zdá hráčům divné, nemalá část si koupí nižší model a chce jej používat, dokud neumře. Takovému člověku pak žádný prodejce nedá Radeon / APU. Takhle byl můj příspěvek myšlen.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

A to jakože skončí podpora a grafická karta přestane zobrazovat, nebo jak?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Fungovat nepřestane. Ale nejde třeba upgradovat OS. Driver pro Win10 existuje i pro hodně letité NV8000, fakticky lze s driverem pro W8 rozchodit i řady 7000 a 6000. Zkuste jít tak do minulosti u ATI.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Moja terajsia HD4770 na Win 10 stale bezi. A to je prosim pekne prva 40nm karta a ma vyse 7 rokov. K upgradu na novu ma tlaci to, ze si chcem zahrat moderne hry (bohuzial, karta nepodporuje ani DX11), nie to, ze by mi grafika na novom systeme nefungovala. Zena si s druhou, ktoru som volakedy kupil do CrossFire, vystaci predpokladam este peknych par rokov.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Jenže ta nv8000 je z listopadu 2006 a ještě stále zprovoznitelná 6000 z roku 2004. Takže to je u ATI někde řekněme HD2000 pro tu podporovanou verzi. Ale pro ni už získám jen základní driver přes MS update.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Prakticky to se me stalo pred +- 4-5 lety. Mel sem normalni grafiku tusim radeon 5870 a k tomu sem pouzival AMD desku s integrovanou grafikou(HD 4290). Na kazde grafice sem mel pripojen jeden monitor a vsechno v pohode fungovalo nicmene za nejakej rok AMD prestalo v ovladacich podporovat tu integrovanou grafiku na desce takze pak me zbyli 2 moznosti bud tu integrovanou prestat pouzivat a nebo neupgradovat ovladace :/

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A co by jsi tak chtěl provozovat na grafice z roku 2004? Hraní moderních her asi těžko. Hraní her z roku 2004? Není problém. On ten generický MS driver totiž ve skutečnosti je AMD driver, který AMD předalo vč. zdrojových kódů MS v rámci legacy programu. Takže v momentě kdy to AMD udělá, další optimalizační práce sice ustanou, ale máš maximum jako u ovladače z roku spadnutí do legacy.

A jak myslíš, že to má nVidia? Myslíš, že se snaží pro 8800 GTS dělat ještě nějaké optimalizace? S tím přestali tak před šesti lety. Akorát na rozdíl od AMD(ATI) to není otevřená společnost. Oni nikdy nic nikomu nedají. MS si ny tyhle staré zelné škopky musí používat úplně generický ovladač a bez nVidia ovladače si nezahraješ ani ty staré hry z roku 2004-2008. Takže naopak se boj nvidie. Jakmile ji omrzí držet laciného programátora, který ovladače upraví pro nový OS, tak budeš mít smůlu. Nvidia microsoftu nic dávat nebude a i kdyby, tak MS se už na to vykvákne, psát legacy driver pro 10 let mrtvé grafiky.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tvoje komentáre sú nejaké vtipy?
"AMD stále niekto ubližuje, inak by ich FX procery mali úžasný výkon"
"Generický MS ovládač je vlastne AMD ovládač"
"Jakmile ji omrzí držet laciného programátora, který ovladače upraví pro nový OS, tak budeš mít smůlu"

A to ani nehovorím o tom portovaní. Budem hádať. Ty si človek úplne z iného oboru čo o tom nemá ani šajnu. Ale ego máš také veľké, že sa vidíš ako expert. :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

podívej se do podpisu toho generického MS ovladače a uvidíš tam certifikát AMD. Ano, je omezený a funkčně ořezaný na maximální minimum, ale není to ovladač od MS.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

V tom prípade sa ospravedlňujem za poznámku k ovládaču. Ďalšie body ale platia. Také všeobecné vyhlásenia aké použil Tomáš sa totiž dajú napísať na všetko.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nikoli, celá ta podpora je hlavně o výkonu ve hrách, samozřejmě že 4-5 let staré APU k nějakému podstatnému nárůstu výkonu ovladačem již nepřimějete. Multimédia a rozhraní v OS bude takové APU podporovat i ve Win10.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

:) nikoliv. Ale pak není implementována žádná technologie, která se po tomto termínu objeví, nejsou opravovány chyby a v neposlední řadě nejsou vytvářeny žádné nové profily. Byť je HW dostatečně výkonný. Část věci může udělat procesor, ale pouze část.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Radeon HD 4000 jsou 8 let stary grafiky. Presto ze nemaji podporu tak pro ne jsou funkcni ovladace a to i pro windows 10. Co ma behat to beha (psano na pocitaci s radeonem hd 4670), tak co chtit vic? Beztak se novy ovladace optimalizuji hlavne na prodavany grafiky a stava se pak ze naopak na tech starsich se neco rozbije nebo dokonce snizi vykon ...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

nevim ale pod W10 vydali drivery i pro vic jak 6 let stare karty a i legacy drivery na W10 maji pro prehistoricke kousky ktere ma snad uz jen uplne minimum lidi ;)

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

přesně tak. Nedávno jsem upgradoval letitý notebook na Win10 s Turionem X2 a čipsetem 3200. Vše funguje...

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím si, že znám pouze nějaký extrémistický kult v podobě majitelů historického HW. Neříkám, že většina, ale nemálo lidí má pořád ještě Radeon řady HD4000, protože jim výkonem stačí, ale že by byly v reálu nějak podporovány? Existence ovladače neznamená, že vše funguje jak má. Byť TyNyT hlásí, že na Turionu mu vše funguje i na Win10, já mám zprávy i zkušenosti jiné. Problikávající video ve hrách či vysokém bitrate videa při přehrávání, náhodné přehřátí karty (HW je v pořádku) atd. Čili ano, ovladač pro Windows (navíc pouze pro Windows) je, ale nedá se mluvit o bezproblémovém chodu. V tomto má AMD hodně co dohánět.

Prostě mi praxe ukázala, že člověk si chce koupit nový HW až když chce nebo mu odejde, ale ne ve chvíli, kdy se výrobce rozhodne, že už nebude své produkty podporovat. Chápu, že na to má výrobce právo, stejně jako zákazník, který si zvolí konkurenci, která má dlouhodobě podporu pro opravdu muzejní kousky a navíc nejen pro Windows.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Zítra budu měnit kartu v synovcově PC za vykopávku HD3850 (původně tam měl HD6870, kterou zuřivým pařením a nečištěním umrtvil), tak dám vědět. ;-)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Věřím, že napíšeš "všechno ok" :). Pokud to chceš korektně testnout, připoj si 2 monitory, nainstaluj pár her (třeba i novějších), vyzkoušej převod videa přes GPU a koukej i na teplotu... nepíšu to, abys zde uznal, že je to tak, jak jsem psal výše. Jen abys sis to opravdu zkusil. Já to udělal.

Jinak čekám v diskuzi vedle na tvoj reakci.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Už dnes se na tomto PC jen přehrávají videa z YT a maximálně hraje minecraft. Převod videa není podporován, protože tento čipset neobsahuje VCE. Totéž platí pro tu HD3850, tam to bude opravdu zajímavé, protože to je karta tuším už 10 let stará.

Já od toho očekávám jen akceleraci desktopu a základní podporu pro nenáročné hry,

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli 3850 podporu měla nebo ne si nevybavím. Na tyto požadavky pak bude legacy Catalyst postačovat i ve stavu, ve kterém je. A pokud se neprojeví výše popsaný problém u přehrávání videa, je to jenom dobře.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já se v Linuxu spoléhám na open source ovladače a právě díky tomu dávám přednost grafikám od AMD.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nepotřebuješ "herní" výkon, je otevřený ovladač v Linuxu v mnoha ohledech lepší volbou, než fglrx. Naprostý souhlas.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Problemy ktere popisujes jsou u integrovane HD4000 po celou dobu existence. Ten cip totiz nestiha ani tu akceleraci videa a tohle je jeden z dusledku.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Integrovaná mi rukama neprošla, ale něco takového jsem někde četl. Moje chyba, že jsem nespecifikoval typ. Jde o 4870.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nekomu staci pomale APU, tak asi nebude hrat novy Doom3. AMD zkoncilo podporu pouze u terascale, coz sice co se vydani tyce je kratsi doba podpory nez u nvidia, ale neznamena to, ze by nvidia mela snad lepsi podporu. Fermi je napriklad u nvidia oficialne podporovana pro DX12, realne je ale situace jina. Navic pokud vam jde pouze o hry, staci se podivat na vykon grafik u nvidia v case 1-2 let. Jejich vykon v case klesa a to dost zasadne, Radeony naopak vykonove v tomhle obdobi rostou. U GameWorks mame napriklad priklady, kdy temer low end nove generace porazi high-end generace predchozi. Nvidia uz radu let silne vykonove podporuje vzdy nejnovejsi architekturu a cini to casto zpomalovanim generaci predchozich, zcela zamerne.
Osobne bych na avizovanou podporu ze strany nvidia byl opatrny, protoze realita ukazuje pravy opak.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Mohol by si už prestať s tým nezmyselným bojom proti Gameworks. A tiež by si mohol uviesť aj s odkazmi nejaké prípady kedy low-end novej generácie porazil high end predchádzajúcej. Na to som fakt zvedavý.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Gameworks je jedno z největších zel celé herní scény.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jedine v predstavách ľudí, ktorí nerozumejú čo Gameworks je. Alebo skôr predpokladám, že by si písal opak ak by za rovnakých podmienok vznikol pod hlavičkou AMD.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jane, takze ve dvou letech nevyjde skoro zadna hra s novym API a proto si teda radeji vsichni kupme nVidia grafiku, ktera je predrazena a itak neumi nove API. Pokud se nekdo z vas kdo si tohle mysli zamysli, tak zjisti proc to tak je. Jelikoz je 80% nVidia a 20% AMD co se tyka dedikovanych grafik a proto je mozna jasne proc to nove API pujde pomalu. Kdyby to slo rychle, tak by nVidia sla pod drn a nikdo by ji nekupoval.

Podle me je porad lepsi, kdyz pri prechodu na nove API se me zvedne FPS na grafice za 8 000 treba o 20% na full hd nez si koupit grafiku za 15 000 a vedet, ze se me nikdy vykon nezvedne, ba naopak snizi.

Muze me teda nekdo selskym rozumem vysmetlit proc koupit GTX 1060/GTX 1070 nez RX 480???

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ke GTX 1060 nejsou testy takze tezko rict a 1070 je vykonejsi nez RX 480. A to jestli koupit vykonejsi a drazsi si kazdy musi rozhodnout sam.
Jeste neco cemu na tom nerozumis?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je fakt ke GTX 1060 herni testy nejsou, ale z 3DMarku uz neco je. Takze obrazek si udela kazdy sam.

Nerozumim tomu, proc lide kupuji neco co neumi nove technologie a s nasazenim novych her a API vykon klesa misto toho aby jako u AMD stoupal

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

trošku nevhodné srovnání protože výhody api na NV nejsou aktivní.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Vulkan ma na to se prosadit.Nezapomínejte na mobilní techniku kam se tlačí jako hlavní API. Pokud jim to vyjde, good job.
Jinak teda ta HD7950. Na Ultra ve FullHD dává 90FPS? +70%? wow...4 roky stará grafika? mazec, ale AMD myslí fakt trochu moc dopředu. :)
Osobně jsem nejvíc zvědavý na Deus Ex : Mankind Divided. U něj je tlačeno na DX12 od začátku, tak by si to mohli snad oba tábory pohlídat. Už DE:HR byl taková zásadnější vlaštovka s DX11 a tesselací.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

U mobilů to je složitější, protože Apple tlačí svůj Metal.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Apple si na svem pisecku muze tlacit jak chce, platforem pro vulkan je drtive vic.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Problém vedení AMD je, že když přijdou s nějakou technologií, která zvyšuje výkon, chcete li efektivnější využití GPU. Tak po tom všichni skočí jak slepice po flusu. No a ono nic. Teprve když jim docvaklo že takto to nefunguje a vytasilo se s Mantle a ukázalo výhody v reálu a tím nikoli prvoplánově jak jsou DX11 a Open-GL zastaralé se začalo něco dít. Mimochodem ta 7950 jede v PC z kterého píši.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

AMD mysli mozna moc dopredu, ale ruku na srdce kdo si kupuje kazdy rok novy model grafiky?? Mozna 5% lidi?? a ostatni je maji na 3-5 let. Takze, porad je tu ta otazka. Proc si koupit nVidiu co za 3 roky strati 50% vykonku podle vseho co uz ted o novych API vime a AMD bude bud lepsi nebo skoro na stejno.

Takze za me je lepsi myslet dopredu a ne kupovat kazdou hovadinu co nam nekdo nuti jak je uzasna na 3-5 let starych hrach

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Jenom jedna poznámka k textu:
"Doom se stává první významnou a rozšířenou hrou, která API Vulkan podporuje."

řekl bych že dota 2 Vulkan už nějakej pátek podporuje a vzhledem k tomu, že se na steamu jedná o vůbec nejhranější hru, tak bych o doomovi neprohlašoval, že je "významný" a "rozšířený" ...

to jen na okraj

Jinak samozřejmě nejsem překvapen výkonem AMD na Vulkanu ... jenom možná otázka - nebude to taky asynchronními shadery?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Tými podľa mňa nie. Používajú sa totiž v tejto hre iba minimálne (na jednu feature, ktorá nevyzerá, že by mala byť náročná na výkon). Ich vplyvu by som teda pripisoval minimálny dopad na výkon (či už smerom hore alebo dolu).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

zajímavé, ale zrovna poslední beta ovladač AMD uvádí tohle: "​Support for DOOM (with Vulkan API) – enables performance enhancements through support for Async Compute and Shader Intrinsics.", takže tam asi nějaký vliv bude

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pořád nehoňte vlhký sen async. Reálně to do her přináší málo ale stojí to hodně úsilí.

Zvlášť argument že to pomáhá slabým kartám... na slabé kartě člověk nejdříve vypne featury, které async compute používají, takže pro jistotu z AS vůbec netěží :)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

áni bych neřekl, že vlhký sen ...
v prvním komentu jsem se zeptal na možnou souvislost a v druhém jsem citoval changelog ovladače ... a jakožto člověku který není odborník na implementaci asynchronních shaderů ,i z toho pořád leze minimálně to ,že AMD umí tahle nová API lépe než nVidia .. a to mnohem lépe

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja netvrdím, že tam nie je. Iba že je minimálny. A aj to iba ak máš zapnutý TSAA. Inak je nulový, pretože žiadna iná feature async v DOOM nevyužíva.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je pecka!!! Bay bay 1060..1070...1080...960...970...980...980Ti...
Už odhalte co se na nás chystáte v nerferenčních Polárkách!

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Tak dle srovnání to vychází že po tom patchu se konečně Radeon dotahuje na GeForce. Tož je fajn, ale co jinak, nějaké zlepšení grafiky, nové efekty apod? Takhle to vypadá čistě na výkonnostní optimalizaci kterou Radeony potřebovaly jako sůl, ale jinak nic moc....

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

dotahuje? ((: na tos prisel jak?

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

přece stačí mít ten správný set testovacích her. ;-)

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

To ale platí pre testy všetkých kariet. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé, vyloženě doporučují testovat ne ve skříni, ale na stole. Proč? Protože chlazení a throttling.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Záměrně proto protože je to nejhorší scénář. V bedně se má ta karta lépe. Navíc blower pomáhá celkovému klimatu bedny.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Vyborne :)) tak si ten blower dej treba miniAtx skrine a ted si spust neco narocneho na CPU a na GPU.. to chci videt, jak to v te skrini bude pomahat ;)
jako fakt...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

tak tydlencty pohádky vyprávěj někomu, kdo tomu vůbec nerozumí. :-D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ted uz je jasny, pro Zlobrik testoval FE v klimatizovane mistnosti na stole bez bedny :))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

vždyť to před tím patchem byla děsná bída. Teď se akorát 480tka dotahuje na 980tku. Ale fanboys z toho mají Vánoce, takže tomu komu se to zdá trochu málo hned dávají mínusky. No jen si poslužte, je to takový index fanAtiků :)))

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Uvedomujes si, ze si prave napisal, ze karta za 270eur dotahuje vykon karty za 420eur?

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

po vydani rx480 se zelenym mozkum zatemnilo a nedochazi jim ze cenove nejbliz k rx480 neni gtx980 ale gtx960..
btw. kdyz je rec o gtx980 tak uz pod opengl byla fury, ktera stoji stejne, rychlejsi ((: s vulkanem je na urovni gtx1070 (:

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

1060 bude stát 274 EUR nebo tak něco... strašný rozdíl, že... Navíc ta 980 nebude tak dobrá v novým api jako Pascal. Minimálně pro async computing není rozdíl v Pascal kartě a AMD kartě.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

uvědomuješ si že porovnáváš jablka a hrušky? 14nm vs28nm?

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

ne on klinde muze porovnavat vykon karty za 480Euro 1070 proti karte za 270Euro, 480, kde dojde na rozdil pouhych 10% ve vykonu. Tady uz se pekne srovnavaji jabka s jabkama..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Prepac, ale porovnavat si ich zacal ty. Ja so to tvoje porovnanie len doplnil o dost podstatny fakt.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to trosku vic. OpenGL (pokud si to dobre pamatuji z let minulych a pokud ne tak mne oprav te nekdo) na Amd (Ati) kartach moc neslo jako NV. Vulcan je nove rozhrani, tudiz ukazuje moznost, jak na tom pojedou i jine hry. Z tohoto pohledu, je to daleko vice nez jen "dotazeni" u jedne hry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

rad te opravim.. to platilo tak deset let zpatky.. nebo ti prijdou tyhle vysledky blby? (:
http://forums.anandtech.com/showthread.php?p=37391200#post37391200

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Diky za opravu ;) Platilo to nejspise v dobe, kdy jsem si stavel prvni komp :))
Ale stejne v Doomu ten OpenGL svedcil NV podstatne lepe..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Paráda ! Jsem u posledního bosse... v Doomu, no co. Když si vezmu novej game slot a spustím to od začátku, můžu ještě navíc nastavit nightmare i u stínů a stále mám kolem 60FPS. Můj goal je abych nepadl pod 48FPS a to se neděje. Takhle jsem si to představoval. Jsem rád, že mediálně vděčnej Doom ukazuje budoucnost nových technologií, tak to snad majitelé Nvidií nebudou bagatelizovat.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Dyť je to obyčejná konzolovka, to karta s výkonem RX480 musí dávat s prstem v nose. AMD přece říkalo že na té kartě běží doom na 60FPS v 1440p

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ta karta totiz s tim prstem v nose ale dycha na zada jednou tak drahe 1070 pri spravnem nastaveni
To uz pak s prstem v nose pro Pascal s naskokem 10% (kdyz v prumeru je nekde okolo 40-45%) moc nevypada..
;)
Neco je blbe.. bud je ta implementace Vulkanu pro Doom nejak "ujeta" pro NV a nebo ma NV sprasenou podporu pro Vulkan

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

co má co společného 1070 s tím že AMD říkalo že RX480 je karta pro 60FPS@1440p?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

spolecneho to ma s tim, ze se bavime o implementaci Doomu a tvuj komentar mi nedava smysl..

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Je to port z konzole, to je ok, nicméně není pravda, že grafika není až tak náročná. Spíš je pravda, že není až takovej rozdíl mezi nízkými a nightmare detaily. Další, velmi důležitá věc je, že já jedu na historickým Q8300. Nu a tady je vidět jak to opravdu se slabšími CPU funguje líp (Když z I7 využiju 50% pořád to stačí, když 50%využiju z Q8300 může to být kritický). Je důležitější změna 35FPS -> 45FPS než 70FPS -> 85FPS. A to se mi právě děje s tím, že jsem zvýšil detaily. Tohle jsem naposled zažil snad s GLIDEm.
Když to shrnu, Vulkan pomohl více mému CPU, než grafice. CPU rychleji krmí grafiku, ta může spočítat víc věcí (a asi i v kratším čase)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

AMD k patchi pro DOOMa vydal i nový ovladač 16.7.2. Testovalo se s ním ?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Driver 16.7.2 uz je par dni vonku, a je to "len" hotfix k 16.7.1. Takze nie, ten driver nebol vydany pri prilezitosti vydania Vulcan patchu k DOOMu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Aha, mě mate: "​Support for DOOM (with Vulkan API) – enables performance enhancements through support for Async Compute and Shader Intrinsics." No a Vulkan v Doomovi je teprve ode dneška.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Zarážející je výkon GTX 970. Asi má v sobě skrytých háčků víc, než se zdálo, když takto úspěšnou kartu nVidia podle všeho odsunula v novém API na druhou kolej.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

na takový posudek je moc brzy. A bylo by s podivem kdyby si AMD nevedlo v první fázi líp když Vulkan vychází z jeho dítka, Mantle API....

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Tento argument by byl na místě, kdyby u toho vývoje NV nebyla. Opak je ale pravdou a NV nemůže dělat překvapeného a říkat, to je podpásovka ale vydržte, mi to novým ovladačem doženeme.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Ja si mylsím, že je potrebné si počkať s hodnotením na adekvátny ovládač od NV. Pomôžem si citátom uvedeným v diskusii na nemenovanom webbe (mal by to byť citát vývojára, ale nemám čas si to teraz overovať):

"Currently asynchronous compute is only supported on AMD GPUs and requires DOOM Vulkan supported drivers to run. We are working with NVIDIA to enable asynchronous compute in Vulkan on NVIDIA GPUs. We hope to have an update soon."

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mně se moc líbí, jak se ty pozice prohodily. Ještě před pár lety to bylo AMD, které muselo reagovat na TWIMTBP tituly pozdním uváděním optimalizovaných driverů. Dnes naopak AMD má solidní obecné drivery a nvidia musí dělat na driverech. A nejlepší na tom všem je, že toto prohození nebylo zapříčiněno nějakou podobnou sviňárnou od AMD typu TWIMTBP nebo vendorlockem typu Gameworks, ale klasickým standardizačním procesem.

A pozitivní na tom je, že těžit z toho můžou všichni, i uživatelé nvidií, tedy za předpokladu, že nvidia přestane s tím záměrným prasením her.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale veď to tak nie je. Nemá to nič spoločné s nejakou štandardizáciou. Zmenilo sa to, že sa AMD poučilo a začalo byť viac aktívne. Tým pádom sa NV dostáva k optimalizácii neskôr (nie ale vždy samozrejme) hlavne u štúdií, ktoré spolupracujú s jej konkurenciou.
A už vôbec nechápem komentár o zámernom prasení hier. Či je zlé staranie sa o to, aby konzolové porty mali aj nejakú grafickú nadstavbu hodnú PC?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak ona 970ka v noveych titulech zjednodusene receno uz moc neexceluje. Zacalo to hrama, ktere zacali byt narocnejsi na pamet a pokrauje to DX12 a ted tady. Asi maji pravdu ti, co rikali, ze 9xx rada byla osekana na DX11 model.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Golem.de zaznamenal pri GTX 1080 (Pascal) tiež zlepšenie Vulkan vs OGL
• 1080p: +27,13% (164 vs 129 fps)
• 1440p +8,74% (112 vs 103 fps)
• 2160p +3,39% (61 vs 59 fps)

zdroj: http://www.golem.de/news/doom-vulkan-macht-die-hoelle-schneller-1607-122...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

super, no.. tak se nekomu povedlo najit scenu kde je narust.. jen se teda ten narust projevuje jen v nastaveni ktery je hratelny i na low-endu (: ve 4k rozdil chyby mereni..

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

V 4K je to myslím ceklkom logické, že tam je nárast najmenší. GPU už nie je limitované CPU a proste nestíha.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

kopiruju z clanku..

'' R9 290X naměřil Greebo z OC UK ve 4k Ultra posun ze 33 na 46 FPS, tj. o 39 %''

takze r9-290x je limitovana procakem a dvakrat rychlejsi gtx1080 ne? nebo jak? (:

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

To nemení nič na tom čo som napísal. A to je, že v 4K je posun výkonu najmenší, pretože tam GPU dosahuje svoje hranice skôr a nie je tak limitované procesorom. Aký nárast FPS nameral Greebo vo FHD, aby sme to mohli porovnať so 4K? Samozrejme u 290X je ten výsledok skvelý. To nerozporujem. Keby sme chceli ale teoretizovať, tak to môžeme kľudne aj otočiť na chybu AMD ovládačov, kvôli ktorým 290X nedosahuje také FPS pod OpenGL, aké by mohla a preto je nárast výkonu v optimalizovanom API taký veľký.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Duplicitný post

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A nemôže to byť tým že pod OpenGL to bolo tragické a pri Vulkane sa dostali len tam kde mali byť?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tiež si myslím, že to tak môže byť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To asi ne. V tom „tragickém“ OpenGL je Radeon R9 290X o téměř 20 % rychlejší než GeForce GTX Titan, kterému původně konkuroval. Chce to jinou teorii ;-)

http://www.techspot.com/review/1173-doom-benchmarks/page3.html

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A ak zoberiem ten istý test tak 390X nedosahuje ani na 970 a pritom je 970 slabšia ako 390X takže teória ešte nepadla.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Teorie padla. Srovnávám dva čipy ze stejné doby (2013) - v té době měly i velmi podobný výkon. Pokud současné OpenGL ovladače jeden z nich posunuly o 20 % dopředu, lze jen těžko tvrdit, že právě tyto OpenGL ovladače jsou tragické. Evidentně nejsou, jinak by nebyl 20 % v předstihu.

Srovnání R9 390X a GTX 970/980 je sice srovnání konkurujících si produktů, ale každý je postavený na architektuře z jiné doby, a tak nejde čistě o srovnání ovladačů, ale výsledek je ovlivněn i faktem, že ty ovladače běží na architektuře z jiné generace.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nebol by som si tym tak isty. Dlhodobo ma nVidia vybornu implementaciu OpenGL, ostatne aj Carmack a dalsi si ju pochvalovali. Vykonovo bola nVidia v OGL na tom dost dobre. AMD na tom zdaleka nebolo tak dobre aj ked posledne roky sa uz dotahuje. Kludne je mozne ze nVidia ma dobre vyladene Ogl takze novy Vulkan, pokial ho este nevyladia a nedoriesia nove funkcie (AS) nebude ukazovat taky vykonnostny skok. Na druhu stranu AMD moze mat OGL horsie implementovane a preto Vulkan ukazal tak vyrazny posun.
Ostatne, ak na tom istom HW, ten isty SW pod jednym API ukazuje nejaky vykon a pod inym zrazu skok o 40-60% viac, tak skor nez o uzasnom Vulkane to bude hovorit o dobabranom OGL.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

„AMD na tom zdaleka nebolo tak dobre aj ked posledne roky sa uz dotahuje.“

Chtělo by to věcné argumenty, ne léta opakované informace, které už dávno nejsou aktuální. Použiju odkaz výše z diskuse:

http://forums.anandtech.com/showthread.php?p=37391200#post37391200

...aneb AMD má pod OpenGL ve stejných cenových relacích stejný nebo vyšší výkon než Nvidia ve většině her už tak 5-6 let.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mě by spíše zajímal rozdíl výkonu mezi DX12 a Vulcanem. Výsledky co jsem viděl zatím moc nepřesvědčili o Vulkánu, ale prý to byly jenom rané implementace. Tak by mě zajímalo, jestli už to je lepší.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je vůbec nějaká hra, která podporuje zároveň Vulkan i DX12?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Žertík. Pikové eso

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No to právě nevím. Nebo jestli se nějaká plánuje. Případně nějaké technlogické demo aspoň

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD ma technologie, ale neumi je prosadit ve svuj prospech a nVidia ma kulove s nejlepsim marketingem na svete a proto se vsude prodavaji te zelene presrazene grafiky. Asi clovek vnima lepe zelenou barvu nez cervenou jinak by si nVidia ani nepr*la :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Díky Vulkanu jsem si na své GTX 660 mohl zapnout kvalitu některých efektů i na "medium" ;-) Akorát mi to občas spadne.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Vulkan mi udelal radost,mam totalni je*ku notebook Acer Aspire s APU A4-1250,jehoz největší problém je jen dualcore jaguar na 1ghz.Ale grafika je podporovana ve Vulkanu,nicmene,po instalaci 16.3.xxx Crimson,clovek konci na blackscreen a nic.Na stolnim PC se Skylake Pentium G4400 a cipsetem H150 mi odmita fungovat GTX590,tudiz jedu na integrovany vga a tam mi DOOM nejede,rovnou spadne.Na Aceru jede před DX,kdyz stahnu detaily na 0 a render na 50% tak je to skoro hratelny,Vulkan by to snad mohl dohnat k "lehky" hratelnosti...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Blbý je, že krom Carmacka tahle platforma žádnýho managera vlastně ani nezajímá... :o/

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Me by treba zajimalo kolik ma doom4 pod DX12. Osobne moc nechapu, proc se vubec ocasili s opengl a vulkanem, kdyz to stejne museli portovat do direct3d a toho co je na PSP4. A hlavne, proc na PC nevydali i tu direct3d verzi, prakticky stejnou jak pro xbox?
Jinak, kde je mantle?:o)))))
Co me ale dostalo v clanku to je to kazdou chvili - uzivatel <noname> z nejakeho serveru hlasi narust tam a tam, vyslovene rigorozni sdeleni ..... :o))

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Id software miluje ogl a Vulkan, už je ti to jasné?
Dalo by se říci, že Mantle je protoVulkan.
Kvalitní reporty lidí, jsou důležité, protože pokud jsou dobře popsané, lze je replikovat a ověřit.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Karmak miluje OpenGL a pakliže DX funguje jen pod W, zato Vulkan jede pod WVista(?)-W10, Linuxy a do budoucna pod Androidem(nevím v jaké je to již fázi), rozhodnutí asi bylo jasný. PS4 má jiné proprietální API (ale nedivil bych se kdyby to bylo velmi podobné Mantle/Vulkan), XBOX má "něco jako" DX12.
Nebylo moc smysluplné dělat tu hru pro DX, už vůbec ne pro DX12.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ocasili se s tím, protože PS4 běží na "OGL". Všechny hry na oboje konzole jsou OGL a DX. Carmack si prostě jen vybral PS4 verzi pro portaci. Ostatní si vybírají většinou DX, protože je dispozici více programátorů, kteří DX umí.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Carmack v prvom rade na novom DOOM nerobil. Podieľal sa ešte na ID Tech 6, ale nie na hre. Ak tak úplne minimálne. On už pár rokov totiž v ID Software nepracuje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Podla komentov jedneho z vyvojarov z iDsoftu na twittery, DX12 z Xboxu je odlise oproti tomu na PC, takze tak ci tak by museli spravit DX12 PC path v render pipilne enginu. Aj ked uz na tejto finalnej podobe IDTech6 Carmack podla vsetkeho moc nerobil, prvu verziu pisal a vzhlaom na to ze maju dost existujuceho kodu z iDTech5 (Rage) ktory je na OGL, asi bol skoda cele to zahodit a nevyuzit to.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

BTJ si zaspal asi rok? Mantle už není, resp.nevyvyjí se, je zastaven. Vše co bylo v Mantle se dalo do Vulkanu, přidalo se pár velkých společností (Intel, nVidia, AMD, Samsung, Quallcom atd...) a dál se rozvyjjí. Dále už jen Vulkan.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tenhle umělecký elektrikář je místní exot. Kdyby se na jeho hloupost a neznalost dala nasadit řemenice tak máme výborný zdroj energie.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Za neznalosť sa dá vyhlásiť napríklad aj to, ak niekto označí Gameworks za jedno z najväčších ziel na hernej scéne. Predpokladám, že medzi ne radíš aj PhysX, Flex a vlastne všetko čo bolo vytvorené u NV.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

No zrovna PhysX není dobrej příklad. PhysX Nvidia koupila od krachující Ageia a do roka a do dne softwarově zkryplila tak, aby na NE-Nvidia strojích jela jen na jednom CPU jádru. No a gameworks....

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Presne o tejto neznalosti hovorím. NVIDIA neskriplila v CPU časti nič. Tá mala rovnaké vlastnosti ako pred kúpou. PhysX totiž pôvodne nebol natívne multithreadový (to napríklad nie je ani DX12) a ani nevyužíval SSE (tak isto ako aj v to čase iné fyzikálne API, ktorým to kupodivu vyčítané nebolo). A to, že sa NV sústredila v prvotom období na implementáciu pokročilých features na grafické karty je myslím logické. Dnes už je sazmorejme situácia úplne iná. NVIDIA PhysX od základov prerobila. A stavia na ňom ďalšie features (ako niektoré moduly Gameworks alebo Flex).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mám za sebou 9 let herního vývoje a tituly jako Vietcong, Silent Hill, Rush n Attack, Dead Effect, a z toho titulu si kdykoliv dovolím říct že proprietální nvidií prasečiny jako gameworks jsou největším zlem herního vývoje za posledních několik let.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Z akého pohľadu? Rád by som vedel aj detaily a nie všeobecné konštatovania, ktoré sa dajú aplikovať na čokoľvek.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já vim, nejsem tu novej. Jen mě udivuje, že si toho Mantle/Vulkan BTJ nevšiml když se vyjadřuje do komentářů k téměř každému článku. :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Umelecky kreten se ozval:o)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.