Vývojáři nečtou příspěvky na diit.cz od některých hodně chytrých lidí a snaží se dosáhnout nemožného. Některé věci nelze paralelizovat a proto je jejich snaha odsouzena k neúspěchu. Na osmijádru s tak malým singlethread výkonem nedosáhnou ani 30fps.
+1
+20
-1
Je komentář přínosný?
Vývojáři nečtou příspěvky na
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
21. 3. 2016 - 16:21https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseVývojáři nečtou příspěvky na diit.cz od některých hodně chytrých lidí a snaží se dosáhnout nemožného. Některé věci nelze paralelizovat a proto je jejich snaha odsouzena k neúspěchu. Na osmijádru s tak malým singlethread výkonem nedosáhnou ani 30fps.https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872444
+
Plus 1 ode mě. Někteří asi nechápou ironii. Jinak máš pravdu, efektivně využité malé osmijádro konzolí může klidně dosahovat vyššího výkonu než výkonné 4 jádro, kde v prasecky napsané DX9/11 hře vše funguje v jednom threadu a tedy i jen na jednom jádře. Ale máš recht, doteď si spousta lidí myslí, že jsou chytřejší než inženýři v AMD, kteří se rozhodli pro osmijádro :-). Ale víš jak - AMD si škodí samo, stačilo brouzdat webem po IT magazínech a v konzolích mohlo být mnohem "lepší" 5Ghz dvoujádro :-)
+1
+21
-1
Je komentář přínosný?
Plus 1 ode mě. Někteří asi
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
21. 3. 2016 - 18:57https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskusePlus 1 ode mě. Někteří asi nechápou ironii. Jinak máš pravdu, efektivně využité malé osmijádro konzolí může klidně dosahovat vyššího výkonu než výkonné 4 jádro, kde v prasecky napsané DX9/11 hře vše funguje v jednom threadu a tedy i jen na jednom jádře. Ale máš recht, doteď si spousta lidí myslí, že jsou chytřejší než inženýři v AMD, kteří se rozhodli pro osmijádro :-). Ale víš jak - AMD si škodí samo, stačilo brouzdat webem po IT magazínech a v konzolích mohlo být mnohem "lepší" 5Ghz dvoujádro :-)https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872520
+
8jádro se ve hrách uživí, ne že ne. Ale v okamžiku, když používáš pc i na něco jiného než na hraní, tak ti je těch 8jader z 90% k ničemu a to nemluvě o tom, že bohužel momentalně 4jádro intelu a 8jádro amd je téměř srovnatelné co se týče celkového výkonu. A proto se 8jaguárů perfektně hodí na konzole, ale do pc už tolik ne.
btw. to cos napsal - v prasecky napsané dx9/11 hře ti to poběží lépe na výkoném 4jádru než na malém 8jádru....
Na závěr je celkem jasné, proč AMD volilo v bulldozeru 4xdvoujádro - ne kvůli počtu, ale že bylo výhodnější dát 2 jádra a sdílet určité části procesoru, než udělat něco podobného s HT u kterého by ušetřili možná 5-10% velikosti procesoru (můj hrubý odhad :-D). Takže žádný "chytrý inženýr z AMD" není :-) teda jsou chytří (raděj zvolili jádro navíc než HT), ale ne že by v budoucnu s něčím počítali. no, kdysi se o tom psalo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
8jádro se ve hrách uživí, ne
Kedar Míša https://diit.cz/profil/warman
21. 3. 2016 - 19:49https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse8jádro se ve hrách uživí, ne že ne. Ale v okamžiku, když používáš pc i na něco jiného než na hraní, tak ti je těch 8jader z 90% k ničemu a to nemluvě o tom, že bohužel momentalně 4jádro intelu a 8jádro amd je téměř srovnatelné co se týče celkového výkonu. A proto se 8jaguárů perfektně hodí na konzole, ale do pc už tolik ne.
btw. to cos napsal - v prasecky napsané dx9/11 hře ti to poběží lépe na výkoném 4jádru než na malém 8jádru....
Na závěr je celkem jasné, proč AMD volilo v bulldozeru 4xdvoujádro - ne kvůli počtu, ale že bylo výhodnější dát 2 jádra a sdílet určité části procesoru, než udělat něco podobného s HT u kterého by ušetřili možná 5-10% velikosti procesoru (můj hrubý odhad :-D). Takže žádný "chytrý inženýr z AMD" není :-) teda jsou chytří (raděj zvolili jádro navíc než HT), ale ne že by v budoucnu s něčím počítali. no, kdysi se o tom psalo.
https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872536
+
neni 4 jadro jako 4 jadro a neni 8 jadro jako 8 jadro, to co je v konzolich je souhra nekolika faktoru na ktere se proste muselo hledet kdys to davali dohromady (vyvijeli konzoli), cena, spotreba, vykon, SW soucinnost pro vyvojare, AMD proste uspelo nejlepe v kombinaci tech faktoru a tak jsou v konzolich APu od AMD, nic vic v tom neni
optimalizace na konzolich budou u Dooma znacne tak jako jsou znacne u drtive vetsiny her pro konzole, udelat hru co pojede na konzolich 60fps problem neni, problem je udelat na konzole hru co bude vypadat tak jako na PC a pojede taky 60fps, proto take spousta her ma na konzolich nizsi rozliseni nez je FHD a maji dost osekane detaily aby se to vubec hejbalo, holt ani sebezazracnejsi APi nedokaze vytahnout z daneho konzoloveho HW takovej vykon aby se to dalo srovnavat s PC za 20+ tisic kde se muze menit HW konfigurace kdykoliv si majitel usmysli
+1
+20
-1
Je komentář přínosný?
neni 4 jadro jako 4 jadro a
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
21. 3. 2016 - 19:49https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseneni 4 jadro jako 4 jadro a neni 8 jadro jako 8 jadro, to co je v konzolich je souhra nekolika faktoru na ktere se proste muselo hledet kdys to davali dohromady (vyvijeli konzoli), cena, spotreba, vykon, SW soucinnost pro vyvojare, AMD proste uspelo nejlepe v kombinaci tech faktoru a tak jsou v konzolich APu od AMD, nic vic v tom neni
optimalizace na konzolich budou u Dooma znacne tak jako jsou znacne u drtive vetsiny her pro konzole, udelat hru co pojede na konzolich 60fps problem neni, problem je udelat na konzole hru co bude vypadat tak jako na PC a pojede taky 60fps, proto take spousta her ma na konzolich nizsi rozliseni nez je FHD a maji dost osekane detaily aby se to vubec hejbalo, holt ani sebezazracnejsi APi nedokaze vytahnout z daneho konzoloveho HW takovej vykon aby se to dalo srovnavat s PC za 20+ tisic kde se muze menit HW konfigurace kdykoliv si majitel usmyslihttps://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872540
+
Ono je to trošku problém v tom, že u DX9/10/11 může pouze jedno vlákno komunikovat s grafikou :) Takže sice lze rozhodit zbytek výpočtů do jiných vláken, ale reálně se jedná o 2 vláknovou strukturu, kdy první "game thread" řeší herní logiku a druhý "render thread" řeší rendering :) Věcí, které se dají dále rozložit je minimum (například animace se dají počítat paralelně). Takže ono to neni tím, že by vývojáři byli prasata, ale tím, že je na starších API prostě nemají jinou možnost.
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
Ono je to trošku problém v
ENiKS https://diit.cz/profil/jan-horsky
22. 3. 2016 - 12:23https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseOno je to trošku problém v tom, že u DX9/10/11 může pouze jedno vlákno komunikovat s grafikou :) Takže sice lze rozhodit zbytek výpočtů do jiných vláken, ale reálně se jedná o 2 vláknovou strukturu, kdy první "game thread" řeší herní logiku a druhý "render thread" řeší rendering :) Věcí, které se dají dále rozložit je minimum (například animace se dají počítat paralelně). Takže ono to neni tím, že by vývojáři byli prasata, ale tím, že je na starších API prostě nemají jinou možnost. https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872720
+
Dufam ze novy Doom bude na PC bezat pod Vulkan alebo aspon OpenGL.
+1
+35
-1
Je komentář přínosný?
Dufam ze novy Doom bude na PC
LastPCgame https://diit.cz/profil/ujo-lacko
21. 3. 2016 - 17:00https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseDufam ze novy Doom bude na PC bezat pod Vulkan alebo aspon OpenGL. https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872468
+
No v prvom rade nech to je zabavna, dobra hra. Ak skonci len ako dalsi benmark, tak mi bude cely doom ukradnuty. ;)
+1
+43
-1
Je komentář přínosný?
No v prvom rade nech to je
Fip666 https://diit.cz/profil/pif666
21. 3. 2016 - 18:52https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseNo v prvom rade nech to je zabavna, dobra hra. Ak skonci len ako dalsi benmark, tak mi bude cely doom ukradnuty. ;)https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872516
+
Jako byste cekali, ze natvrdo rekne "majitele karet nVidia co podporuji asynchronni shadery jen papirove budou radi kdyz budou mit 30fps"
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Jako byste cekali, ze natvrdo
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
21. 3. 2016 - 17:25https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseJako byste cekali, ze natvrdo rekne "majitele karet nVidia co podporuji asynchronni shadery jen papirove budou radi kdyz budou mit 30fps"https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872476
+
No na konzolach je 1080 60fps slusny vykon aj ked to dosahoval uz Rage (ale ta grafika hmm...)
To ze ci budu asynchronne shadery v dobe vydania Doom4 na PC vyladene alebo nie je v podstate jedno lebo v takomto rozliseni to rozbeha na 60fps hocijaky highend a pravdepodobne aj mainstream, teda ak sa bavime o nVidii. Mimochodom vzhladom na zatial vlazne prijatie DX12 a aj Vulkan kym sa adaptuje bude to trvat, stihne nVidia vydat dalsiu generaciu a asi aj AMD.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No na konzolach je 1080 60fps
aa bb https://diit.cz/profil/nemo22
21. 3. 2016 - 17:36https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseNo na konzolach je 1080 60fps slusny vykon aj ked to dosahoval uz Rage (ale ta grafika hmm...)
To ze ci budu asynchronne shadery v dobe vydania Doom4 na PC vyladene alebo nie je v podstate jedno lebo v takomto rozliseni to rozbeha na 60fps hocijaky highend a pravdepodobne aj mainstream, teda ak sa bavime o nVidii. Mimochodom vzhladom na zatial vlazne prijatie DX12 a aj Vulkan kym sa adaptuje bude to trvat, stihne nVidia vydat dalsiu generaciu a asi aj AMD.https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872482
+
Ze by byly dve verze Dooma? Jedna normalni pro AMD karty a druha ojebana pro zaostale NVidie? Je to mozne, ale spis predpokladam, ze AMD 60FPS a NVidia 30FPS a budou radi, ze se to aspon viditelne netrha.
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
Ze by byly dve verze Dooma?
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
21. 3. 2016 - 18:47https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseZe by byly dve verze Dooma? Jedna normalni pro AMD karty a druha ojebana pro zaostale NVidie? Je to mozne, ale spis predpokladam, ze AMD 60FPS a NVidia 30FPS a budou radi, ze se to aspon viditelne netrha.https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872514
+
Otazkou je, k cemu mit "extra 60fps" ;-) verzi pro vyrobky firmy, ktera je dlouhodobe cim dal bliz bankrotu.
+1
-35
-1
Je komentář přínosný?
Otazkou je, k cemu mit extra
Shafa https://diit.cz/profil/shafa
21. 3. 2016 - 19:43https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseOtazkou je, k cemu mit "extra 60fps" ;-) verzi pro vyrobky firmy, ktera je dlouhodobe cim dal bliz bankrotu.https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872532
+
Treba proto, ze ta firma ma 100% v aktualnich konzolich a kdyz uz se teda ten kod pro jeji cipy psal na konzole, tak proc to nevydat i na pc ;)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Treba proto, ze ta firma ma
PPK https://diit.cz/profil/ppk
21. 3. 2016 - 20:12https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseTreba proto, ze ta firma ma 100% v aktualnich konzolich a kdyz uz se teda ten kod pro jeji cipy psal na konzole, tak proc to nevydat i na pc ;)https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872548
+
Co pořád máte s 60FPS? Kupte si pořádnou 4k televizi a zjistíte že i její výrobce doporučuje používat 30Hz refresh rate, i když ta telka umí 60Hz...
Lidi furt koukaj na nějaké FPS... vypneš jim jakékoli zobrazování FPS, posadíš je k tomu a rozdíl nepoznají :)
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Co pořád máte s 60FPS? Kupte
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
22. 3. 2016 - 11:31https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseCo pořád máte s 60FPS? Kupte si pořádnou 4k televizi a zjistíte že i její výrobce doporučuje používat 30Hz refresh rate, i když ta telka umí 60Hz...
Lidi furt koukaj na nějaké FPS... vypneš jim jakékoli zobrazování FPS, posadíš je k tomu a rozdíl nepoznají :)https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872688
+
Vyrobce taky tu tv vyrobil, aby slouzila jako tv. To znamena sledovani tv programu a videi. Tam take tech 30 fps (a min, treba 25 u palu) staci. Hry jsou ale uplne jina kapitola ...
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Vyrobce taky tu tv vyrobil,
PPK https://diit.cz/profil/ppk
22. 3. 2016 - 13:57https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseVyrobce taky tu tv vyrobil, aby slouzila jako tv. To znamena sledovani tv programu a videi. Tam take tech 30 fps (a min, treba 25 u palu) staci. Hry jsou ale uplne jina kapitola ...https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872760
+
K čemu je víc než 30FPS u min nebo solitaire? To nejsou hry?
Rozdíl mezi 30FPS a řekněme 60FPS spousta lidí vůbec nepozná a když ano, tak to není žádná tragédie. Co by konzole daly za to že tam vše poběží na stabilních 30FPS... a konzolisté rozhodně nepatří mezi zanedbatelně početnou skupinu.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Dopoučení výrobce je pro
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
22. 3. 2016 - 14:20https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseDopoučení výrobce je pro připojení k počítači.
K čemu je víc než 30FPS u min nebo solitaire? To nejsou hry?
Rozdíl mezi 30FPS a řekněme 60FPS spousta lidí vůbec nepozná a když ano, tak to není žádná tragédie. Co by konzole daly za to že tam vše poběží na stabilních 30FPS... a konzolisté rozhodně nepatří mezi zanedbatelně početnou skupinu.
https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872774
+
Svata pravda.
Na prince of persia na 286 s monochromatickym displejem mi taky stacilo 5fps.
K cemu proboha vic?
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
Svata pravda.
Shafa https://diit.cz/profil/shafa
22. 3. 2016 - 22:10https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseSvata pravda.
Na prince of persia na 286 s monochromatickym displejem mi taky stacilo 5fps.
K cemu proboha vic?
https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872960
+
V tom pripade je dany vyrobce naprosto mimo a zda se ze to na nektere mene inteligentni lidi funguje. Treba takovy co k diskuzi k Doom tahaj miny nebo solitaire. To chce bud vysoky level trollingu nebo hodne nizkou inteligenci...
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
V tom pripade je dany vyrobce
PPK https://diit.cz/profil/ppk
23. 3. 2016 - 08:49https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseV tom pripade je dany vyrobce naprosto mimo a zda se ze to na nektere mene inteligentni lidi funguje. Treba takovy co k diskuzi k Doom tahaj miny nebo solitaire. To chce bud vysoky level trollingu nebo hodne nizkou inteligenci...https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-873032
+
staci si skouknout minimalni a doporucene HW pozadavky noveho Doomu, a myslim ze je vsem jasne ze tak zhave to nebude a v klidku muzou bejt vsichni majitele obou taboru grafik co nemaj zelezo starsi 2 let a nebyl to v dobe porizeni lowend:) ta hra bude muset slusne ject i lidem co AS z nejakych duvodu nemuzou pouzivat, v ID nejsou hlupaci aby si odstrihli od sveho penezovodu 90% trhu
mimimem pro FHD se uvadi GTX670 a HD7870, doporuceno je pak GTX970 a R9 290 , 8GB ram, Win7 64b, DX11 a vyzadovano je 22GB prostoru na HDD
+1
+19
-1
Je komentář přínosný?
staci si skouknout minimalni
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
21. 3. 2016 - 19:58https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskusestaci si skouknout minimalni a doporucene HW pozadavky noveho Doomu, a myslim ze je vsem jasne ze tak zhave to nebude a v klidku muzou bejt vsichni majitele obou taboru grafik co nemaj zelezo starsi 2 let a nebyl to v dobe porizeni lowend:) ta hra bude muset slusne ject i lidem co AS z nejakych duvodu nemuzou pouzivat, v ID nejsou hlupaci aby si odstrihli od sveho penezovodu 90% trhu
mimimem pro FHD se uvadi GTX670 a HD7870, doporuceno je pak GTX970 a R9 290 , 8GB ram, Win7 64b, DX11 a vyzadovano je 22GB prostoru na HDDhttps://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872542
+
90% procent to nebude ani kdybys pocital jen PC trh. kdyz zapocitas i konzole tak by byla nvidia rada i za plichtu
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
90% procent to nebude ani
Michal Hak https://diit.cz/profil/hackoff
21. 3. 2016 - 23:37https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse90% procent to nebude ani kdybys pocital jen PC trh. kdyz zapocitas i konzole tak by byla nvidia rada i za plichtuhttps://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872610
+
22. 3. 2016 - 03:37https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseNech ho, je to stary Nvidia fanda, vyvojar.. ;)https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872624
+
ten starej Nvidia fanda a vyvojar marozdil od tebe kecalka pro noveho Dooma delal 3 assety a narozdil od tebe kecalku mam doma jak Nvidii, tak AMD, a narozdil od tebe kecalku alespon vim o cem je vyvoj her a co se na nas +- chysta za lumparny v oblasti doporucenych nebo vyzadovanych HW pozadavku, a narozdil od tebe kecalku pisu aspon k tematu ;)
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
ten starej Nvidia fanda a
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
22. 3. 2016 - 07:36https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseten starej Nvidia fanda a vyvojar marozdil od tebe kecalka pro noveho Dooma delal 3 assety a narozdil od tebe kecalku mam doma jak Nvidii, tak AMD, a narozdil od tebe kecalku alespon vim o cem je vyvoj her a co se na nas +- chysta za lumparny v oblasti doporucenych nebo vyzadovanych HW pozadavku, a narozdil od tebe kecalku pisu aspon k tematu ;)https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872640
+
23. 3. 2016 - 09:40https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseTo jsou nějaká divná čísla. Proč prostě nezkopíruješ údaje, které jsou na stránce, na níž odkazuješ?
Nvidia: 55,79 %
Intel: 17,78 %
AMD: 26,02 %
ostatní: 0,41 %https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-873056
+
Myslim, ze som nenapisal nic nepravdive, to ze si stary fanda nvidie je tu kazdemu zname a i to, ze si vyvojar. ;) To, ze mas doma jak nvidiu, tak amd je docela logicke, ked sa zapodievas tvorbou grafiky. A mozna sa budes divit, ale i ja mam doma jak gtx980, tak r9 290x a oboje su to fajn karty, ziadnemu taboru narozdiel od mnohych ostatnych nenadrziavam. Za zivot som mal hromadu grafik v pomere cca 2:1 amd:nvidia a vzdy kupoval podla vyhodnosti, nie podla sympatii. A nadalej s tou poznamkou s odstrihnutim 90% trhu nesuhlasim. To podielu nvidia grafik docela slusne fandis. ;)
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Myslim, ze som nenapisal nic
Spirit_pcf https://diit.cz/profil/spiritpcf
22. 3. 2016 - 15:01https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseMyslim, ze som nenapisal nic nepravdive, to ze si stary fanda nvidie je tu kazdemu zname a i to, ze si vyvojar. ;) To, ze mas doma jak nvidiu, tak amd je docela logicke, ked sa zapodievas tvorbou grafiky. A mozna sa budes divit, ale i ja mam doma jak gtx980, tak r9 290x a oboje su to fajn karty, ziadnemu taboru narozdiel od mnohych ostatnych nenadrziavam. Za zivot som mal hromadu grafik v pomere cca 2:1 amd:nvidia a vzdy kupoval podla vyhodnosti, nie podla sympatii. A nadalej s tou poznamkou s odstrihnutim 90% trhu nesuhlasim. To podielu nvidia grafik docela slusne fandis. ;)https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872798
+
grafiky je potreba pocitat jen ty nad minimalni pozadavky, tedy nad HD7870 a GTX670, cokoliv pod temahle grafikama je irelevantni protoze s nima v rovnici zakazniku nepocitaji, a jak znamo vykonne grafiky se dari prodavat spise Nvidii, kuprikladu uspech GTX970 je celkem solidni, jen tehle jedne VGA Nvidia "prodala" vic nez co AMD prodalo v celem svem high-endu posledni generace VGA
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
grafiky je potreba pocitat
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
23. 3. 2016 - 06:58https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskusegrafiky je potreba pocitat jen ty nad minimalni pozadavky, tedy nad HD7870 a GTX670, cokoliv pod temahle grafikama je irelevantni protoze s nima v rovnici zakazniku nepocitaji, a jak znamo vykonne grafiky se dari prodavat spise Nvidii, kuprikladu uspech GTX970 je celkem solidni, jen tehle jedne VGA Nvidia "prodala" vic nez co AMD prodalo v celem svem high-endu posledni generace VGAhttps://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-873006
+
To je hezke, ale poslednu generaciu skoro nikto nekupoval. Fury si kupilo par nadsencov a 3x0 radu kupil taktiez malokto, pretoze hromada ludi fici (na bazarovych a za pakatel kupenych po miningu) 7950/7970/280(x)/290(x). Pre tychto uzivatelov nebol jediny dovod na upgrade. Takze hlasku:
"kuprikladu uspech GTX970 je celkem solidni, jen tehle jedne VGA Nvidia "prodala" vic nez co AMD prodalo v celem svem high-endu posledni generace VGA"
..povazujem za pekne manipulacnu a ucelovu. ;)
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
To je hezke, ale poslednu
Spirit_pcf https://diit.cz/profil/spiritpcf
23. 3. 2016 - 14:54https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseTo je hezke, ale poslednu generaciu skoro nikto nekupoval. Fury si kupilo par nadsencov a 3x0 radu kupil taktiez malokto, pretoze hromada ludi fici (na bazarovych a za pakatel kupenych po miningu) 7950/7970/280(x)/290(x). Pre tychto uzivatelov nebol jediny dovod na upgrade. Takze hlasku:
"kuprikladu uspech GTX970 je celkem solidni, jen tehle jedne VGA Nvidia "prodala" vic nez co AMD prodalo v celem svem high-endu posledni generace VGA"
..povazujem za pekne manipulacnu a ucelovu. ;)https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-873200
+
Tak ono se není moc čeho bát a ty nároky tomu odpovídají. Co jsem viděl videa, tak ta grafika vypadá celkem zaostale na dnešní dobu, takže to asi rozjede každý...
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Tak ono se není moc čeho bát
madPav3L https://diit.cz/profil/madpav3l
22. 3. 2016 - 07:05https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseTak ono se není moc čeho bát a ty nároky tomu odpovídají. Co jsem viděl videa, tak ta grafika vypadá celkem zaostale na dnešní dobu, takže to asi rozjede každý...https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872632
+
Buď to vypadá božsky a rozjedou to slušně lidi sotva s high end kartama, tak se řve jak to vývojáři podělali že to není optimalizované..
Pak vývojáři optimalizují (osekávají co se dá), rozjede to každý na X let staré low end grafice, ale lidi řvou jak to vypadá hrozně...
Nechtěl bych být vývojářem her :)
Buď chci kvalitu a pak potřebuji adekvátní HW, tedy v úvahu přidapadá GTX980Ti nebo AMD ekvivalent, nebo mi je to jedno a uspokojím se s něčím jako GTX960 s tím že si zahraju jen hůře vypadající tituly.
+1
-14
-1
Je komentář přínosný?
To je těžké
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
22. 3. 2016 - 11:38https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuseTo je těžké
Buď to vypadá božsky a rozjedou to slušně lidi sotva s high end kartama, tak se řve jak to vývojáři podělali že to není optimalizované..
Pak vývojáři optimalizují (osekávají co se dá), rozjede to každý na X let staré low end grafice, ale lidi řvou jak to vypadá hrozně...
Nechtěl bych být vývojářem her :)
Buď chci kvalitu a pak potřebuji adekvátní HW, tedy v úvahu přidapadá GTX980Ti nebo AMD ekvivalent, nebo mi je to jedno a uspokojím se s něčím jako GTX960 s tím že si zahraju jen hůře vypadající tituly.https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872692
+
komentar smerem k Nvidiim ale souvisi jen s PC trhem, konzolovej trh se ladi separatne primo na danou konzoli ;) ja netusim jestli jsi nekdy alespon na nejake hre co byla va vsechny ty platformy delal, ale proste odladeni a testovani se dela vzdy na platforme kterou je treba odladit, treba u Mafie jsme udelali PC verzi a pak se preslo na konzole, a ladili se jen konzole a to kazda zvlast, takze pokud zmini Sousa "že nikoho id Software neopomene" tak tim mini v narazce na Nvidii jen a jen PC trh ;)
+1
+17
-1
Je komentář přínosný?
komentar smerem k Nvidiim ale
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
22. 3. 2016 - 07:37https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskusekomentar smerem k Nvidiim ale souvisi jen s PC trhem, konzolovej trh se ladi separatne primo na danou konzoli ;) ja netusim jestli jsi nekdy alespon na nejake hre co byla va vsechny ty platformy delal, ale proste odladeni a testovani se dela vzdy na platforme kterou je treba odladit, treba u Mafie jsme udelali PC verzi a pak se preslo na konzole, a ladili se jen konzole a to kazda zvlast, takze pokud zmini Sousa "že nikoho id Software neopomene" tak tim mini v narazce na Nvidii jen a jen PC trh ;)https://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-asynchronni-shadery/diskuse#comment-872636
+
Vývojáři nečtou příspěvky na diit.cz od některých hodně chytrých lidí a snaží se dosáhnout nemožného. Některé věci nelze paralelizovat a proto je jejich snaha odsouzena k neúspěchu. Na osmijádru s tak malým singlethread výkonem nedosáhnou ani 30fps.
Plus 1 ode mě. Někteří asi nechápou ironii. Jinak máš pravdu, efektivně využité malé osmijádro konzolí může klidně dosahovat vyššího výkonu než výkonné 4 jádro, kde v prasecky napsané DX9/11 hře vše funguje v jednom threadu a tedy i jen na jednom jádře. Ale máš recht, doteď si spousta lidí myslí, že jsou chytřejší než inženýři v AMD, kteří se rozhodli pro osmijádro :-). Ale víš jak - AMD si škodí samo, stačilo brouzdat webem po IT magazínech a v konzolích mohlo být mnohem "lepší" 5Ghz dvoujádro :-)
8jádro se ve hrách uživí, ne že ne. Ale v okamžiku, když používáš pc i na něco jiného než na hraní, tak ti je těch 8jader z 90% k ničemu a to nemluvě o tom, že bohužel momentalně 4jádro intelu a 8jádro amd je téměř srovnatelné co se týče celkového výkonu. A proto se 8jaguárů perfektně hodí na konzole, ale do pc už tolik ne.
btw. to cos napsal - v prasecky napsané dx9/11 hře ti to poběží lépe na výkoném 4jádru než na malém 8jádru....
Na závěr je celkem jasné, proč AMD volilo v bulldozeru 4xdvoujádro - ne kvůli počtu, ale že bylo výhodnější dát 2 jádra a sdílet určité části procesoru, než udělat něco podobného s HT u kterého by ušetřili možná 5-10% velikosti procesoru (můj hrubý odhad :-D). Takže žádný "chytrý inženýr z AMD" není :-) teda jsou chytří (raděj zvolili jádro navíc než HT), ale ne že by v budoucnu s něčím počítali. no, kdysi se o tom psalo.
neni 4 jadro jako 4 jadro a neni 8 jadro jako 8 jadro, to co je v konzolich je souhra nekolika faktoru na ktere se proste muselo hledet kdys to davali dohromady (vyvijeli konzoli), cena, spotreba, vykon, SW soucinnost pro vyvojare, AMD proste uspelo nejlepe v kombinaci tech faktoru a tak jsou v konzolich APu od AMD, nic vic v tom neni
optimalizace na konzolich budou u Dooma znacne tak jako jsou znacne u drtive vetsiny her pro konzole, udelat hru co pojede na konzolich 60fps problem neni, problem je udelat na konzole hru co bude vypadat tak jako na PC a pojede taky 60fps, proto take spousta her ma na konzolich nizsi rozliseni nez je FHD a maji dost osekane detaily aby se to vubec hejbalo, holt ani sebezazracnejsi APi nedokaze vytahnout z daneho konzoloveho HW takovej vykon aby se to dalo srovnavat s PC za 20+ tisic kde se muze menit HW konfigurace kdykoliv si majitel usmysli
Ono je to trošku problém v tom, že u DX9/10/11 může pouze jedno vlákno komunikovat s grafikou :) Takže sice lze rozhodit zbytek výpočtů do jiných vláken, ale reálně se jedná o 2 vláknovou strukturu, kdy první "game thread" řeší herní logiku a druhý "render thread" řeší rendering :) Věcí, které se dají dále rozložit je minimum (například animace se dají počítat paralelně). Takže ono to neni tím, že by vývojáři byli prasata, ale tím, že je na starších API prostě nemají jinou možnost.
Dufam ze novy Doom bude na PC bezat pod Vulkan alebo aspon OpenGL.
No v prvom rade nech to je zabavna, dobra hra. Ak skonci len ako dalsi benmark, tak mi bude cely doom ukradnuty. ;)
Jako byste cekali, ze natvrdo rekne "majitele karet nVidia co podporuji asynchronni shadery jen papirove budou radi kdyz budou mit 30fps"
30FPS na 55" 4k telce je pro majitele nVidia karet normální...
No na konzolach je 1080 60fps slusny vykon aj ked to dosahoval uz Rage (ale ta grafika hmm...)
To ze ci budu asynchronne shadery v dobe vydania Doom4 na PC vyladene alebo nie je v podstate jedno lebo v takomto rozliseni to rozbeha na 60fps hocijaky highend a pravdepodobne aj mainstream, teda ak sa bavime o nVidii. Mimochodom vzhladom na zatial vlazne prijatie DX12 a aj Vulkan kym sa adaptuje bude to trvat, stihne nVidia vydat dalsiu generaciu a asi aj AMD.
Ze by byly dve verze Dooma? Jedna normalni pro AMD karty a druha ojebana pro zaostale NVidie? Je to mozne, ale spis predpokladam, ze AMD 60FPS a NVidia 30FPS a budou radi, ze se to aspon viditelne netrha.
Otazkou je, k cemu mit "extra 60fps" ;-) verzi pro vyrobky firmy, ktera je dlouhodobe cim dal bliz bankrotu.
Treba proto, ze ta firma ma 100% v aktualnich konzolich a kdyz uz se teda ten kod pro jeji cipy psal na konzole, tak proc to nevydat i na pc ;)
To leda.
Takovy predsmrtny frtan s cigarem zadarmo... ;-)
Co pořád máte s 60FPS? Kupte si pořádnou 4k televizi a zjistíte že i její výrobce doporučuje používat 30Hz refresh rate, i když ta telka umí 60Hz...
Lidi furt koukaj na nějaké FPS... vypneš jim jakékoli zobrazování FPS, posadíš je k tomu a rozdíl nepoznají :)
Vyrobce taky tu tv vyrobil, aby slouzila jako tv. To znamena sledovani tv programu a videi. Tam take tech 30 fps (a min, treba 25 u palu) staci. Hry jsou ale uplne jina kapitola ...
Dopoučení výrobce je pro připojení k počítači.
K čemu je víc než 30FPS u min nebo solitaire? To nejsou hry?
Rozdíl mezi 30FPS a řekněme 60FPS spousta lidí vůbec nepozná a když ano, tak to není žádná tragédie. Co by konzole daly za to že tam vše poběží na stabilních 30FPS... a konzolisté rozhodně nepatří mezi zanedbatelně početnou skupinu.
Svata pravda.
Na prince of persia na 286 s monochromatickym displejem mi taky stacilo 5fps.
K cemu proboha vic?
V tom pripade je dany vyrobce naprosto mimo a zda se ze to na nektere mene inteligentni lidi funguje. Treba takovy co k diskuzi k Doom tahaj miny nebo solitaire. To chce bud vysoky level trollingu nebo hodne nizkou inteligenci...
staci si skouknout minimalni a doporucene HW pozadavky noveho Doomu, a myslim ze je vsem jasne ze tak zhave to nebude a v klidku muzou bejt vsichni majitele obou taboru grafik co nemaj zelezo starsi 2 let a nebyl to v dobe porizeni lowend:) ta hra bude muset slusne ject i lidem co AS z nejakych duvodu nemuzou pouzivat, v ID nejsou hlupaci aby si odstrihli od sveho penezovodu 90% trhu
mimimem pro FHD se uvadi GTX670 a HD7870, doporuceno je pak GTX970 a R9 290 , 8GB ram, Win7 64b, DX11 a vyzadovano je 22GB prostoru na HDD
90% procent to nebude ani kdybys pocital jen PC trh. kdyz zapocitas i konzole tak by byla nvidia rada i za plichtu
Nech ho, je to stary Nvidia fanda, vyvojar.. ;)
ten starej Nvidia fanda a vyvojar marozdil od tebe kecalka pro noveho Dooma delal 3 assety a narozdil od tebe kecalku mam doma jak Nvidii, tak AMD, a narozdil od tebe kecalku alespon vim o cem je vyvoj her a co se na nas +- chysta za lumparny v oblasti doporucenych nebo vyzadovanych HW pozadavku, a narozdil od tebe kecalku pisu aspon k tematu ;)
podil GK na steamu
nvidia - 49,42%
intel - 17,80%
AMD - 17,37%
others - 12,43%
http://store.steampowered.com/hwsurvey/
je to soucet pouzitych GK, proto tak vysoky podil "others"
Top 10 GK
NVIDIA GeForce GTX 970 4,39%
Intel HD Graphics 4000 3,43%
NVIDIA GeForce GTX 960 2,82%
NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2,57%
Intel HD Graphics 3000 2,19%
Intel HD Graphics 4400 2,12%
NVIDIA GeForce GTX 760 2,10%
NVIDIA GeForce GT 620M 1,95%
Intel HD Graphics 2000 1,81%
NVIDIA GeForce GTX 860M 1,65%
To jsou nějaká divná čísla. Proč prostě nezkopíruješ údaje, které jsou na stránce, na níž odkazuješ?
Nvidia: 55,79 %
Intel: 17,78 %
AMD: 26,02 %
ostatní: 0,41 %
Myslim, ze som nenapisal nic nepravdive, to ze si stary fanda nvidie je tu kazdemu zname a i to, ze si vyvojar. ;) To, ze mas doma jak nvidiu, tak amd je docela logicke, ked sa zapodievas tvorbou grafiky. A mozna sa budes divit, ale i ja mam doma jak gtx980, tak r9 290x a oboje su to fajn karty, ziadnemu taboru narozdiel od mnohych ostatnych nenadrziavam. Za zivot som mal hromadu grafik v pomere cca 2:1 amd:nvidia a vzdy kupoval podla vyhodnosti, nie podla sympatii. A nadalej s tou poznamkou s odstrihnutim 90% trhu nesuhlasim. To podielu nvidia grafik docela slusne fandis. ;)
grafiky je potreba pocitat jen ty nad minimalni pozadavky, tedy nad HD7870 a GTX670, cokoliv pod temahle grafikama je irelevantni protoze s nima v rovnici zakazniku nepocitaji, a jak znamo vykonne grafiky se dari prodavat spise Nvidii, kuprikladu uspech GTX970 je celkem solidni, jen tehle jedne VGA Nvidia "prodala" vic nez co AMD prodalo v celem svem high-endu posledni generace VGA
To je hezke, ale poslednu generaciu skoro nikto nekupoval. Fury si kupilo par nadsencov a 3x0 radu kupil taktiez malokto, pretoze hromada ludi fici (na bazarovych a za pakatel kupenych po miningu) 7950/7970/280(x)/290(x). Pre tychto uzivatelov nebol jediny dovod na upgrade. Takze hlasku:
"kuprikladu uspech GTX970 je celkem solidni, jen tehle jedne VGA Nvidia "prodala" vic nez co AMD prodalo v celem svem high-endu posledni generace VGA"
..povazujem za pekne manipulacnu a ucelovu. ;)
Tak ono se není moc čeho bát a ty nároky tomu odpovídají. Co jsem viděl videa, tak ta grafika vypadá celkem zaostale na dnešní dobu, takže to asi rozjede každý...
To je těžké
Buď to vypadá božsky a rozjedou to slušně lidi sotva s high end kartama, tak se řve jak to vývojáři podělali že to není optimalizované..
Pak vývojáři optimalizují (osekávají co se dá), rozjede to každý na X let staré low end grafice, ale lidi řvou jak to vypadá hrozně...
Nechtěl bych být vývojářem her :)
Buď chci kvalitu a pak potřebuji adekvátní HW, tedy v úvahu přidapadá GTX980Ti nebo AMD ekvivalent, nebo mi je to jedno a uspokojím se s něčím jako GTX960 s tím že si zahraju jen hůře vypadající tituly.
komentar smerem k Nvidiim ale souvisi jen s PC trhem, konzolovej trh se ladi separatne primo na danou konzoli ;) ja netusim jestli jsi nekdy alespon na nejake hre co byla va vsechny ty platformy delal, ale proste odladeni a testovani se dela vzdy na platforme kterou je treba odladit, treba u Mafie jsme udelali PC verzi a pak se preslo na konzole, a ladili se jen konzole a to kazda zvlast, takze pokud zmini Sousa "že nikoho id Software neopomene" tak tim mini v narazce na Nvidii jen a jen PC trh ;)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.