Doom využívá asynchronní shadery, vývojáři si chválí nárůst výkonu
Jedním z cílů vývojářů nového Doomu je dosažení 60 FPS na herních konzolích při rozlišení 1080p. Už to samo o sobě je zajímavý počin. id Software ale tvrdí, že hra nejen poběží na 60 FPS, ale zároveň bude nejlépe vypadající hrou, která na konzolích kombinaci tohoto rozlišení a snímkové frekvence zvládá.
Jak konkrétně toho id Software dosáhne, si doposud nechával pro sebe - příliš nemluví ani o tom, jaká API nakonec hra bude podporovat (dosavadní neoficiální informace se poměrně měnily a vzájemně vyvracely). S čím ale vývojáři prokazatelně pracují, jak potvrdil Tiago Sousa (vedoucí programátor Doomu, který dříve pracoval pro Crytek), je podpora pro asynchronní shadery. Sousa hovoří konkrétně o „velkých výkonnostních nárůstech“.
Vzhledem k tomu, že Xbox One i Playstation 4 asynchronní shadery podporují (čipy architektury GCN druhé generace vybavené osmi ACE), zdá se, že právě tato technologie je jedním z receptů, kterým chce id Software kombinace 1080p, 60 FPS a obstojné vizuální stránky dosáhnout.
Na dotaz, jak dopadnou uživatelé hardwaru Nvidie, reagoval Sousa uklidněním, že nikoho id Software neopomene. Jak situace dopadne, uvidíme za necelé dva měsíce - datum vydání nového Doomu je zatím naplánováno na 13. květen letošního roku.