Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Doom jako první využívá Shader Intrinsics, speciální funkce Vulkanu

Znamená to, že kdyz se napise kod na telo AMD tak to na nVidii (nebo rozdílných architekturách AMD) nepoběží nebo se ten kod za cenu vykonnostniho propadu nejak skompatibilni ? Podle toho videa mi prijde prvni varianta pravdepodobna. To by nas mohlo mrzet v budoucnu (uz ted nadavame na Gameworks, ktery jdou na ruku jednomu vyrobci.) Ledaze by programator napsal kod pro AMD, nVidii a Intel extra. Ale aby to nemusel delat, vznikla unifikovana rozhrani, ne ? Na druhou stranu u toho muzou padat fakt hezky kousky kodu. Zacne nekdo optimalizovat tak jak kdysi na Amigu ? :)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ano unifikovana rozhrani jsou tu od toho aby nezalezelo na HW. Jenze je to dalsi vrstva mezi hrou a grafikou, ktera stoji nejaky vykon (prefod z jednech isntrukci na druhe, mensi optimalizace vysledneho kodu pro ruzne platformy). Z toho duvodu vznikaji nove rozhrani jako dx12/Vulkan, ktera dovoli unifikovane rozhrani castecne obejit a jit ke grafice na nizsi urovni.
Takze ano ve vysledku tam muzou byt byt ruzne kody pro ruzne vyrobce (i ruzne generace) grafik. Optimalizace vzdy neco stoji a v tomto pripade je to nutnost znat podrobneji cilove grafiky a specificky kod pro kazdou z nich.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Tak jest. Navíc ono to s tím univerzálním DX11 kódem taky není úplně košer, protože optimalizace dělali za výrobce her výrobci HW, tj. grafických karet, a to v míře takřka brutální.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

no právě, že to "není košer" je slabé slovo. Situace s DX11 hrami je asi taková, že většina her se dodává ve strašném stavu a Nvidia/AMD musí v extrémních případech nahrazovat i celé části shader kódu, protože ho herní studio prostě zmrvilo. Nemají jinou možnost, protože kdyby tak neudělali, lidé si automaticky řeknouo, že hra jede defetkně kvůli ovladačům, nikoliv kvůli prasecké práci herního studia, takže jsou v tomto případě AMD/Nvidia rukojmími. To je teprve "specifické". V praxi se prostě nějakému tomu finálnímu tunění na míru tedy nelze vyhnout ani v DX11. Shader intrinsics je tedy nakonec vlastně "čistčí" cestou, kdy to optimalizuje rovnou herní studio.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Zase se otvírá nová pěkná možnost, že "prasatům" to sice pojede, ale standardně, pečlivým programátorům se pak nabízí získání nemalého extra výkonu, který nesežere "dozorce a dolaďovač" v API.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

čím víc low level, tím náchylnější na problémy a neochotu implementace.

Ano vytlačím z toho lepší výkon - otázkou jak moc lepší - ale za cenu práce navíc. A té práce navíc může být maličko, nebo taky pěkný kotel. Dnes je trend programování využívat robustní frameworky aby každou "volovinu" nemusel programátor pořád psát dokola a práci mu to usnadnilo. Tady se bavíme přesně o opaku.

Pokud to povede k vysokým nákladům navíc, bude velká otázka kdo po takových optimalizacích sáhne, zvlášť když se nám poměrně slušně grafický výkon již dlouhou dobu zvedá.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Jestli na tom Doom byl schopen vytřískat 60% výkonu navíc, tak to je sakra hodně. Nevím kolik ta optimalizace stála člověkohodin, ale díky takovému nárustu si hru koupí více lidí se starším hardwarem, když uvidí, že to i na jejich GCN 1.0/1.1 lze dobře hrát -> více potencionálních kupců pro herní studio

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

Tých x - 60% ale nie je vďaka jednej feature. Ale všetkého dokopy. Na to treba brať zreteľ. Každopádne som zvedavý koľko herných štúdií sa k tomu postaví tak ako vývojári DOOM.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

"som zvedavý koľko herných štúdií sa k tomu postaví tak ako vývojári DOOM" moja nadej je ze co najviac :) predpokladam ze aj tvoja, teda ak si za to, ze ak mas ako clovek moznost nieco urobit efektivnejsie a rychlejsie, tak to spravis ;)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jirko ty si kvitko na pohledani!

Ak by som mal takymto sposobom programovat pre firmu, tak do mesiaca mozem robit uz len vratnika pre tu firmu. Ja to totiz, nemam na koho zvalit, firma tiez nie a danu kvalitu s akceptovatelnym mnozstvom chyb musim dodat. Chyby si samozrejme musim opravit ja. Dodam viac chybovy softver? Mam problemy s opravami... do par mesiacov som vymeneny.

Vacsina hernych studii si toto dovoluje robit, pretoze bolo lahke ukazat na vyrobcu grafik. Oni usetrili cas a naklady a len cakali, ako ludia zacnu kricat: pod AMD to hadze artefakty, pod nVidiou to hadze cierne obrazovky.... Oni nemuseli robit takmer nic, len pockat.

Ak to nahodou neslo uz u dvoch vyrobcov grafik, tak sa urychlene robil patch. Ved sa aj zauzival nazor, ze ak chcem mat kvalitny zazitok z hry, tak musim pockat na zopar patchov.

A prave AMD pekne nadstavuje zrkadlo tymto prasacinam. Staci, ze jedno herne studio to zoptimalizuje, hned bude vidiet, kto ten vyvoj flaka na ukor kvality. Teraz zacnu prave tieto studia vykrikovat cez PR clanky, ako im nechutne stupaju naklady a musia zaplatit lepsich a drahsich programatorov.

U webovych stranok pre IE 6.0 bola situacia rovnaka. Lepici nabuchali a nahadzali tak ako sa to podarilo a ako to este bolo "akceptovatelne". Len ti co isli podla standardov a chceli prispiet niecim novym, tak mali obrovsku smolu. Lahko sa potom ukazalo na FF, alebo Operu, ak to jednemu z nich neslo. No nastastie sa to vyriesilo a programatori uz idu ovela viac podla standardov a MS musel prekopat IE.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Chyba znemožní výsledek použít, o tom se ale nebavím, to že je o 5% pomalejší než to mohlo být nebrání užívání.

A o tom to je. Pokud za 5% výkonu navíc obětuji hodně peněz, tak se na to můžu... A vo tom to je :)

Microsoft například připravuje nadstavbu pro DX12, kdy to usnadní vývojářům použít nové režimy multiGPU. Zatím se tomu vehementně vyhýbají protože je to implementačně příliš složité a trh je minoritní.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ale to je sebecky pohlad na situaciu. Mas pravdu, ale len v podobnej situacii, ked pred tebou stoji sto slepych ludi a ty si nasadis tiez tmave okuliare a narazanim cez nich sa ponahlas do prace. A prave o tom to nie je.

Je to o tom, ze v hernych studiach pracuju tiez ludia. Ludia, co chcu nieco dosiahnut, co chcu zlepsit svoje produkty, co chcu odstranit chybovost. Presne pre tento dovod sa prave presadi z dola hore, aby sa viac dbalo na testovanie, na optimalizacie, pretoze konkurencia ich moze kvalitou vysmiat.

To, ze ty si vykalkulujes (+/-5% vs hodne penez) a kupis produkt co ti vyhovuje je rovnaka situacia, ako ked ostatni odmietaju kupit predrazenu nVidiu za par percent vykonu naviac. Ale cele to nic nehovori o kvalite produktu, ktora je na oboch stranach vysoka. Zatial co u hier je vyrazne nizsia, nez to bolo 15 rokov dozadu. A ty ako setrny zakaznik ich este v tej lenivosti podporujes.

Treba si uvedomit, ze hry, nie su jedlo. Bez hry clovek nezomrie. Hry su produkt blahobytu, pohodlia, prepychu. A tam vacsinou plati, ze ak za to uzivatel zaplati, tak musim mat uspokojene svoje potreby. Ak niekto verejne poukaze na uroven kvality napr. ze (obrazne v hoteli) spavat na slame je pod uroven a spavat na kvalitnom matraci je standard a ludia zistia, ze predsa len na tych matracoch sa spi lepsie, tak do par rokov bude vacsina hotelov ponukat uz len matrace a uzivatelia si budu za to chciet zaplatit, no ba aj priplatit. To iste plati s kvalitou hier. Ak stupne kvalita hry, ludia sa to dozvedia, tak ju budu radsej kupovat, nez nejaky podradny kus. Nehovorim, ze nejaky Jirka podradny kus nekupi, ale vacsina si radsej priplati, pretoze uspokojenie potreby dobre sa zahrat bude ovela pre nich prioritnejsie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

:-D

Mas pravdu, ze to video je blby a vypada to tak, jak pises, ale je to presne opacne. Diky temhle technologiim podporovanym v DX12 a Vulkan naopak ziskavas jednotnou platformu, takze naopak ti to pobezi stejne jak na NVidii, tak na AMD. Ten prinos je opravdu obrovsky.

Samozrejme nutnou podminkou, kterou uz AMD splnilo, je ze NVidia musi zacit podporovat DirectX12 a Vulkan tak nejak doopravdy a ne, ze si nalepi listecek "DX12 ready" a tim to pro ne hasne.
Asi tu budu priznivci NVidie uminuskovan, ale jsem presvedcen, ze NVidia vedoma si obrovskeho naskoku, ktery v poslednich letech nabrala, jednoduse usnula a ted z toho Huang v noci nespi, protoze je proste AMD zacina tvrde valcovat a NVidia nebude mit nove plne kompatibilni grafiky s DX12/Vulkan drive jak za rok, az s vydanim VOLTA grafik.

+1
+37
-1
Je komentář přínosný?

V čem AMD tvrdě válcuje nvidii? Vysokou spotřebou, zahříváním, nekompatibilitou v linuxu, nevýkonnými procesory, nefunkčními ovladači?

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

nekompabilita v linuxu? prober se, je rok 2016, ne 2006. posledni dobou mam problemy spise s nvidii nez amd. alespon teda na *buntu distrech.

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

dalsi co naletel trolovi na lep :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V soucasne dobe je optimalizace shaderu stejne otazkou vyrobce: vyvojar hry sice napise nejaky shader ve vyssim abstraktnim jazyce, ktery lze prelozit automaticky na urcitou platformu, ale pak prijde vyrobce, ze si chce polepsit, tak zoptimaluzuji ten preklad rucne na danou platformu (napr. novou serii grafik) a pak do ovladacu pridaji, ze takovy shader zdrojak bude nyni prekladan pevne na tento strojovy kod. A ve vysledku to pak jede lepe - a muzou napsat "verze X ovladacu prinasi Y% vykonnostni narust ve hre Z". A ostatni hry to neovlivni. A techto rucnich optimalizaci tam jsou pry na tisice nyni.. proc myslite ze ty drivery maji stovky mega? :)

Shader Intrinsics toto presouvaji resp. umoznuji jiz delat vyvojari a je v zajmu vyrobce grafiky aby jim poskytnul presne popsane chovani architektury (coz AMD s GCN dela), takze zde je ocekavatelny vykonnostni posun. U NV jsem zadnou podobnou dokumentaci nezahledl.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Na trhu máme koľko rôznych architektúr? Fermi, Kepler, Maxwell, Pascal, GCN 1-4 (nie sú rovnaké). Plus aj Intelacke architektúry. Už vidím vývojárov hry ako budú písať zvlášť kód pre každú z nich. Skôr sa obávam, že určité vylepšenia budú mať len aktuálne architektúry a zvyšok podľa vôle vývojárov resp. toho čo si NV a AMD zaplatia alebo urobia sami. Uvidíme.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

No tak intrinzické funkce již dlouhou dobu existují i v kompilátorech pro CPU a nějak se mi nezdá, že by s nimi byly problémy.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

OFF-TOPIC: PR (=prolhana raklamni) sracka "online-hry-stimulace-mozku"
Redakce!
koukam, dalsi level k tomu jak byt smejdem?!
nejen, ze napodobujete vylhanou reklamou clanek; nejen, ze v tom "clanku" jsou nesmysly na n-tou, ale jediny ucel ty sracky je klik na "online kasino"... co priste? zasilkovy prodej cigar? kupony na vzorek heraku zdarma?
Navic je to krasne podepsane "Redakce CDR"... takze bud jste vy provozovateli byznusu se zavislosti, nebo jste prolhani pokrytecti **** ****! ....vydavat takovy dementni svinsto za clanek redakce.... preji mnoho zavislych ve vasich rodinach, prolhanci a podvodnici.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, kdo to zadával, ale označený je správě nálepkou PR článek už na hlavní stránce. Pokud označení nevidíš, zřejmě sis ho odblokoval špatně nastaveným adblockem.

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

Kasino na Slovensku? To je vlastne zahranici, ne? No neni to tak davno, co se tu brojilo proti tomu novemu zakonu umoznujicimu blokovat zavadne URL, takovehle PR sracky vam na podobny seznam akorat pomuzou...

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Třeba je to vábnička, kdoví ;).

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

t117 ma pravdu, ten clanek byl na diit rano skutecne oznaceny jako "Redakce CDR", ted je to tam "PR clanek" (takze nekdo provedl zmenu, mozna na zaklade toho komentare ;).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

však klasika, to je typické chování každé firmy když je problém - zákazník se ozve že je něco blbě/nefunguje, firma to v tichosti upraví/opraví a pak se tváří že je vše ok (= dělá z Vás blbce, jakobyste si snad vymýšlel)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Technicky není možné, aby v místě, kde je značka „PR článek“, bylo ráno (nebo vůbec kdykoli jindy) uvedeno „Redakce CDR“, to systém neumožňuje. Text „Redakce CDR“ je v položce autor a je tam stále.

Mimoto ten článek nebyl od vydání nikým změněn, je zveřejněný ve stejné podobě, v jaké vznikl a nikdo do něj nezasahoval:
http://diit.cz/sites/default/files/revize.png

Není mi jasné, proč tohle píšeš - prokazatelně to pravda není.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

jiste, je to stejna nalepka jako u syru pismen velikosti 3 px na spodni stane nalepky, ze vyrobek obsahuje rostlinne tuky...
vypada to stejne jako bezny clanek, ma to stejnou formu jako bezny clanek a jako AUTOR je uvedena REDAKCE - takze, ano formalne jste z obliga, ale je to presne stejna taktika jako u tech dnes medializovanejch smejdu - snaha oklamat, oblbnout.. nebo opravdu redakce podnika v byznusu online kasin?!
o debilite a lzich v obsahu ani nema smysl mluvit, a pokud je podepsana redakce, zakonite vyvstava otazka, zda redkace lze, placa nesmysly a zavadi i v jinych clancich, zda i tam staci baksis za napsani clanku...
o najekem vnitrnim moralnim nastaveni se radeji nebudu vyjadrovat... penize nesmrdi, ze? stejne jako IBM nesmrdely penize kdyz dodavala nacistum "reseni" umoznujici efektivni likvidaci zidu...
ad adblock: nepotrebuju, prosty zabudovany URL filtr bohate na ta svinstva staci (proto taky takhle maskovene sracky publikujete, ne? protoze je adblock nezachyti, protoze se to tvari jako seriozni clanek)... ale zjevne nechcete chapat podstatu: nejde, o to, ze se prizivujete na pochybnem byznusu reklamy, ale predevsim o to, ze jej maskujete jako bezne clanky, podpisujete jako redakce (pak tedy za ne mate odpovednost) a jeste je to na velice spinavy byznys... a dementni a prolhana uroven techto vytvoru je jen bonus

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Jestli je tenhle prispevek od t117 nejakou formou reklamy na PR clanek, tak uznavam, ze se vam to povedlo, normalne PR clanky preskakuji, ale tentokrat jsem si ho diky tomu negativnimu komentari tady precetl.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

to bysme meli async, explicit multi-adapter a ted ty shader intrinsics.. podporuje nvidie z dx12 a vulkanu vubec neco poradne, aby se to dalo pouzivat?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

určitě ano. :-) Powerpoint snese všechno. ;-)

Ono je to spíše o nepřipravenosti, resp. spokojenosti nvidie s výkonem karet v OGL. A tuhle Doom patálli lze vnímat jako další stupeň v boji o nové rozhraní. Nyní musí nvidia už zareagovat, protože mainstream konkurence dostihl její 3x dražší hiend. Otázka je, jaká ta reakce bude, zda zvolí betonování pozic, nebo zda přistoupí na výzvu a dají se do opravdové podpory Vulkanu (což může být se stávající zastaralou architekturou Maxwell/Pascal docela oříšek, takže se spíše kloním k tomu betonu a marketingu)

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Maxwell je docela stara architektura a v dobe, kdy se pripravovala, byla NVidia na vyslunni a naopak DX12/Vulkan v plenkach. Chapu, ze se na to vykaslali.
Problem je, ze sama NVidia rekla, ze Pascal je prevedenim stare architektury Maxwell na nizsi vyrobni proces a ze nove technologie budou az ve Volta. Jenze Volta je planovan za rok a pul, takze to NVidia bude muset zkratit a i tak si myslim, ze uz ted zacinaji panikarit, protoze proste s tim co predvedla AMD v Polarisu a je jasne ze nemene dobra bude Vega, proste NVidia nepocitala.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Myslim že se všeobecně podceňuje fakt, že AMD čipy jsou v konzolích a ještě tam očividně nějakou dobu budou. Takže pokud někdo dělá hru pro konzole, už jen s jejich výkonostních limitů musí optimalizovat a využívat GCN architektury a lowlevel api už teď...vlastně ne, už dva roky od vydání konzolí. Takže ty programátoři co umí psát lowlevel pro AMD gpu tu jsou a patrně jich už nebude málo. Jenže pro nvidii nikdo nepsal, nebylo proč a rozjíždí se to patrně až teď na hardwaru který k tomu není přizpůsobený.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Pro nvidii nikdo ani psat nemohl a zatim ani nemuze. Neni to zkodumentovane... snad prichodem Pascal-u se to zmeni, jak to chteji tlacit do HPC, tak by meli priznat barvu :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nikto snáď neverí tomu, že NV nemá architektúru svojich čipov zdokumentovanú, že nie? :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A vy jste tu dokumentaci videl?

Pisu o (verejne) dostupne dokumentaci, ne o samotne existenci internich dokumentu. Ale jak chcete.. show me! prosim o dokument ekvivalentni k tem PDF co jsou zde:

https://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_Core_Next#Instruction_set

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V komentároch predtým ste nepísal o verejných dokumentoch ale o dokumentácii všeobecne.

"A vy jste tu dokumentaci videl?"

V tomto prípade sa odvolám na tvrdenie Bolka Polívky v Dedictví - "Ja jsem vaši p..u taky nevidel, ale verím že ji máte". :-)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pane Moravčíku,
v předchozím komentáři jste uvedl: "Nikto snáď neverí tomu, že NV nemá architektúru svojich čipov zdokumentovanú, že nie? :-)," z čehož jste (už před odesláním komentáře) vyvodil předpoklad, že nikdo není tak hloupý, aby si myslel, že NV nemá svoji dokumentaci.
Když se ráno probudíte a otevřete okno, také nečekáte, že se před Vámi budou tyčit pyramidy. Tomuto jevu se nazývá jednoduchá souvislost. Tak mi netvrďte, že jste se ztratil v tak jednoduchých souvislostech a nevěděl jste, o jaké dokumentaci je řeč.

Obzvláště k přihlédnutí k faktu, že jste ve 14.18 (jen pár minut před tímto komentářem) reagoval ( http://diit.cz/clanek/doom-vyuziva-shader-intrinsics/diskuse#comment-910571 ) na danieeluv komentář podobného charakteru. Tam jste ale moc dobře věděl, o jakou dokumentaci se jedná.

Bohužel Vás zklamu, ale Vámi uvedený výrok, ač kultovní, je nepravdivý. To jen tak na okraj.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Reagoval som na tento komentár:

"Pro nvidii nikdo ani psat nemohl a zatim ani nemuze. Neni to zkodumentovane... snad prichodem Pascal-u se to zmeni, jak to chteji tlacit do HPC, tak by meli priznat barvu"

Už prvá veta je mylná. Naozaj som si myslel, že každému musí byť jasné, že NVIDIA svoju prácu zdokumentovanú má (na základe nej sa predsa daný čip vyvíjal) a že neverejná dokumentácia nijak neobmedzuje vývojárov, ktorí sa môžu s NV dohodnúť a dokumentáciu získať. NV by nebola tam kde je, ak by fungovala takým štýlom ako si danieel asi predstavuje.

Čo sa týka druhého komentáru, tam predsa nespomína, že by vývojári nemali k dokumentácii prístup. Ako by inak mohli pre danú architektúru vyvíjať? Ten príspevok sa týkal niečoho iného. Predpokladal som na začiatku samozrejme, že danieel myslí na verejnú dokumentáciu, ale tak ako to bolo napísané to vyznievalo úplne inak.

Čo sa týka uvedeného výroku tak v tejto súvislosti - nemusím danú dokumentáciu vidieť, aby som veril že ju NVIDIA má. A je to podľa mňa tak isté, ako že daná osoba spomínaný orgán má pretože je žena. To len pre vysvetlenie prečo som práve daný výrok použil (bez ohľadu na to či pravdivý je alebo nie).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je vidět že opravdu nevíte jak to v technologických firmách chodí. Je sakra rozdíl mezi interní dokumentací a dokumentací kterou je možné zveřejnit třetí straně (třeba i pod NDA). Interní dokumentace obsahuje spoustu know-how které není možné pustit ven. A připravit z ní kvalitní dokumentaci kterou je možné zveřejnit není opravdu jednoduché a levné.

Opravdu vím jak to chodí v tomto oboru, protože nějakou dobu jsem dělal pro TI a též pro NXP. A minimálně v porovnání s TI je NVIDIA malá firma.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Ja pracujem v IT už viac ako 10 rokov. Je mi jasný rozdiel medzi dokumentáciou, ktorú je možné zverejniť a ktorú nie. A aj dôvody prečo tomu tak je. Som si istý, že NV má pripravené oba varianty pretože je to v ich záujme. A s kým sa o dané dokumenty podelí je na nich. My nepoznáme ich plány ani stratégiu. Môžeme sa len dohadovať. Akurát ma prekvapuje ako sa o ľuďoch z tejto firmy niektorí vyjadrujú. Ako keby to boli nejaký amatéri. A riešia ich tu ľudia, ktorí ani v IT nikdy nerobili a nevedia ani nič o programovaní či procesoch vývoja SW .

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

No chtěl bych mít vaší jistotu, ohledně té dokumentace. Spíš mě překvapuje, když děláte v IT více než 10 let a zároveň to víte tak jistě... totiž v IT stejně jako v živote je pouze jistá jedna věc.

Jinak bych věřil tomu co napsal uživatel "danieel". Pokud se nepletu tak právě on dělá na embedded hardware od NVIDIe. Skoro bych řekl, že tu není nikdo povolanější.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Istý v tom zmysle, že sa mi nechce veriť, že by neboli s príchodom Pascala pripravení. So zlým prístupom by tu už možno neboli. Čo sa týka užívateľa danieel, neviem v akom odvetví pracuje. Ak je to tak ako píšete, potom s vami súhlasím, že tu asi nikto povolanejší nebude. Ak by som to vedel, nerozporoval by som čo píše ale mal by som nejaké otázky. :-) Asi som si už zvykol, že sem píšu väčšinou ľudia čo o danej téme nevedia nič.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jo no.. pracujeme s TX1 ted, bohuzel jsme od te "supr" nVidie tlaceni do reseni 2 roky stareho - Ubuntu 14.04 s prastarym kernelem 3.10, jen proto ze chceme pouzivat ten zazrak jmenem CUDA. A to vse v 32bit, presto, ze X1 cpu jsou 64bit :) Ale zname lidi kteri delaj v nvidii na zacleneni do mainline, jen to vypada ze to bude s noveau, takze vykon naprd prozatim a taky zadna CUDA.

Nejlepsi for od nvidie byl, kdyz nam marketaci rekli, ze mame sve problemy ventilovat na jejich verejnym foru - no videl toto svet? resit sve budouci neverejne komercni aktivity na nejakem foru.. support jak prase :)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Tak nVidie je moloch ktery tezi prozatim z uzavrenosti svych reseni. Myslet si, ze pod NDA dostanete nejakou rozumnou dokumentaci od nich je utopie. Konkretni priklad je treba ISP (jednotka pro zpracovani obrazu ze snimace) v procesorech jako je Tegra K1 resp. X1. To je dokumentace ktera se nikdy nezverejnuje, protoze know-how. Jestli jste dostatecne velici, ze muzete naklady v radu $100K-$1M rozpustit ve vyrobni serii svych tabletu/telefonu, tak vam nVidia pripravi binarku na konkretni reseni. Ale nikdy vam neda dostatecne informace, aby jste si to prizpusobeni udelal sam.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Prvni co me napadlo, je fakt, ze diky specifickemu kodu na konzolich bude relativne jednoduche vzit nektere optimalizace pro XBox nebo PS4 a pouzit je na PC. Vykon navic asi nebude takovy jako ted vidime u Dooma, ale na to aby z toho mely lidi v nVidii spatne spani to muze stacit. S refreshem konzoli v nich bude Vega, takze se hodne priblizi tomu co bude AMD prodavat pro PC.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia myslím nemá zapotřebí ani jedno. Stačí, když nadále bude podporovat (ať už marketingově, finančně nebo softwarově) vývoj dalších DirectX12 her, které nadále nebudou využívat žádné nové technologie DirectX12 vyžadující účast grafického jádra. Prostě jen snížený CPU overhead a k tomu DX11 teselace.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

ale to je ono betonování. DX12 hry bez DX12 featur, jaký to má smysl?

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Dost podstatný. Kdyby takové hry neexistovaly, negativně by to Nvidii ovlivnilo prodeje.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

ved prave, ale zase pojde o marketing, nie vyuzitie danej technologie.
Ja len dufam, ze sa zobudia, lebo cakal som na 1080 ze ju vymenim za 7770 ktoru mam teraz, nakoniec asi pojde do stroja rx480

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Omlouvám se, ale to co píšeš je kravina. 1080 a RX480 jsou uplne jine segmenty a ruzna reseni, ktera se hodi pro odlisne situace. Jako kdyz napises, ze si koupis Fabii anebo Caymana.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

jak se to vezme, už jen ten snížený CPU overhead je hodně znát, hlavně na ne-hiend CPU, takže bych to zas tak neodsuzoval

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

to je také největší přínos DX12 a v tomto směru mají AMD karty výhodu, protože právě na DX11 nezřídka ty režije stojí daleko víc než konkurenci.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

A odkiaľ sa prišlo na to, že NV shader intrinsics nepodporuje "poriadne"?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

protože je to móda aniž by člověk věděl o čem se vlastně baví.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

nenávidím prezentace ve kterých není ukázano "JAK" ale úplně nějvíc bliju z reklam kde se objevuje text a zároveň ho někdo čte, jak kdyby to byla nějaká vymývačka mozků. Hnus tohlencto!

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

I nevidomi prece potrebuji svou davku reklam, jinak by byli uplne out. Tak na ne nebudte hnusny :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Akorát jsem se nedozvěděl, jestli tohle funguje ve Vulkanu u Dooma i u Nvidia karet, nebo jestli to je zase vypnuté, jako AS.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

tohle není o zapnutí nějaké featury, jde o to jak psát samotný kód:

asi jako:
zavolam_mega_hustou_funkci_se_spoustou_rezii;

vs:
musim;
to;
vsechno;
napsat;
sam;
a;
doufat;
ze;
je;
to;
efektivnejsi;

Druhý příklad je typické low level api.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Zase nedělejte z lowlevel api assembler :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Keď to trochu preženiem, tak prechod z DX11 na DX12 pripomína prechod z Basicu do C++. Chcel som pôvodne prirovnanie dať k prechodu z C++ do Assembleru ale to už by som prehnal asi až moc. :)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Jde spíš o to, že tu normální verzi musíte napsat vždycky. A pak múžete pro konkrétní HW přidat i low lvl verzi, která je lepší než ta co vygeneruje kompilátor. Je jen na tvúrci hry, pro který HW přidá ručně zoptimalizovaný kód.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Aby sme sa nakoniec nečudovali kam to pôjde. Aby pojmy AMD hra či NVIDIA hra nenabrali nový rozmer. :-)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Výrobce grafiky má samozřejmě pořád možnost v ovladačích optimalizovat svúj kompilátor popř. rovnou detekovat konkrétní shader a použít předpřipravený kód. Rozdíl je v tom, že teď to múže dělat i výrobce hry(teda spíš výrobce 3D enginu na kterém hra běží).

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

JJ. To je dobrá poznámka. Ak to prinsie väčšiu výhodu tak asi iba na krátku dobu po vydaní hry. Ak k nej jeden z výrobcov GPU nebude mať prístup skôr.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Tu krasne vidno kdo maka, kdo inovuje, v pripade DirectX 12 Microsoft jenom sedi na prdeli a zada Windows 10 ale Vulkan se svoji podporou napric verzemi OS se dal rozviji, inovuje, proc asi novy Doom otevrel jako prvni klicovou technologii Shader Intrinsic Functions a masivne tez vyuziva asynchronnich shaderu? protoze AMD toto api jelikoz je to jeji vlastni dite(Mantle > DX12 > Vulkan 1.0...) ho aktivne protlacuje, podporuje a dal modernizuje. NVIDIA bude mit co delat s naprosto neprodejnym Pascalem, cista strata penez.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

To by mě zajímalo, kdy se na AMDiit objeví tenhle test https://www.computerbase.de/2016-07/3dmark-time-spy-dx12-benchmark/3/
Hmm asi to nebude tak rychle, protože to jednoznačně neglorifikuje červené a nehaní zelené. A je to určitě podplacené. Škoda, že tady jsou ty články tak tendenční, ale asi si to "trh" žádá. A teď mínuskáři do mě

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Lenze presne o tomto diit pise.Neviem na co narazas tymto testom.

Prvy problem je, ze benchmark a realna hra je rozdiel. Je to ako vediet, ze moje auto dosiahne maximalku 240km/h a ine 210km/h. No ked sa o to vodic pokusa, tak sa v priemere k tej hodnote nepriblizi na beznych cestach daneho statu (pokuty, rozbite cesty, obmedzenia, ostatni vodici). Pritom jazdne vlastnosti mozu mat obe auta velmi porovnatelne.

Druhy problem je, ze na benchmarku je vidiet ako v pripade nVidie stupa len na tohtorocnej grafike a stagnuje u starych. V pripade AMD vykon stupol aj u starych grafickych kariet.

Treti problem je, ze narast u novej nVidii je nizsi, ako v pripade kazdej grafiky od AMD.

Stvrty problem je cena a pomer k vykonu.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Podival jsem se na ten tvuj linkovanej clanek a... AMD s Async ziskava 10-20% navic, Nvidia 0-7% procent navic. Nejak mi unika zasadni rozdil od diit clanku o vulkan+doom, ktery rika to same (akorat o vulkanu obecne, ne jen async). Takze co konkretne bylo tendencniho ? a na kterem zdejsim clanku ?

BTW kdyz se ti to tady zda tendencni, proc tady jeste jses ? bud si naivni a myslis ze nekdo kvuli tebe zmeni nazor, nebo jses masochista...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem, jen prostě slepě nebudu bránit jednu stranu (a je jedno jestli AMD nebo nvidia), když obě to jsou velké komerční firmy a nemají si co vyčítat. To je tady v ČR (a SR) nějakej divně pro mě nepochopitelnej sport. Omlouvám se, že jsem to přilepil ke špatnýmu článku (ono když vyjde RX480 nebo AMD má posun ve vulkanu, tak je to tu kadence alespoň 1x článek/den), ale v praxi mi šlo o to, že jsem tu někde četl, že budoucnost budou jen asynchronní shadery, která karta to nezvládne, tak je to automaticky konec světa (nadsázka) a pascal to neumí a hotovo.
Takže když teď vybírám grafiku, rozhoduju se spíš podle toho, jak to aktuálně vypadá s výkonem a jak je rychlá, tichá, úsporná, než na kolik to bude za pět let. Automaticky tím neříkám, že AMD ne - právě naopak, když bych si na nové GK zahrál dooma (jako, že jo), tak tady to zrovna mluví pro RX480 i když jsem byl zklamaný z počátečních problémků při uvedení karty (což se pořešilo). Takže já uvidím, jak se povede GTX1060 vs RX480 a pak se rozhodnu, anebo půjdu o level níž. A tam si myslím, že RX470 bude jasná volba, protože GTX1050 jentak nevyjde a pokud ano, tak to asi nebude žádná hitparáda.
No a ještě k tomu nákupu GK do budoucna - nikdy se mi to neovědčilo, když si teď tak nějak vzpomínám, co všechno za GK jsem kupoval a jaké technologie měly spasit svět, tak v praxi byly běžné až za jednu (nebo více) generací karet, přičemž ta původní karta už by dávno nestíhala. Třeba Savage4 - měla S3TC, super, ale jen jako demo level pro UTčko, standard až o pár let později. První kartu na "DX7" - teda s TnL, taky hype jak prase, ale zahrál jsem si max 3DMark. Až se TnL začalo používat, už jsem jel na první DX8 kartě (což byla shodou okolností GF3Ti500) a efekty vody jsem si užil zase až v 3Dmarku. Moje první DX9 karta R9700 - super karta, hlavně na tu dobu parádně rychlá, ale hrubá síla (a potom hluk a spotřeba v porovnání s FX5800) byla to, proč byla tehdy tak oblíbená. Těch pár DX9 efektů v promo hrách? No možná v HL2 tehdy něco málo. Ale pořádné DX9 hry se hrály na čem? Možná tak na 8800GT, jenže tou dobou byla R9700 dávno v křemíkovém nebi a mezitím jsem vystřídal 6800U, 7800GT, 7900GS ... No a ty technologie 8800GT co mělo přinést DX10 jsem nějak v praxi nepostřehnul :-) A nakonec na mojí první DX11 grafice bych si tedy ty dnešní opravdové DX11 hry taky moc nezahrál.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pekny wall of text, ale odpoviem ti z vlastnej skusenosti
pred rokom som sa rozhodoval,ci gtx960 alebo r9 380
vyhrala r9 380, casom som si kupil aj monitor s freesync 2560x1440
kedze som fanusik Warhammeru, tak som si kupil WH Total War
kedze som chcel vytrieskat z tej karty maximalny vykon, tak som presiel na W10(+DX12)
keby som kupil gtx960, tak si trham vlasy(vid. odkaz)
http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_radeon_r9_rx_480_8gb_review,12....

tj vysledok: rok som mal cca +10%- 15% vykonu za nizsiu cenu a posledne 2 mesiace mam v jednej hre cca 80 - 90% vykonu navyse oproti gtx960

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jenže GTX960 vs R9 380 není o čem. Teda je: co se týče výkonu, tak vzít AMD (a to platilo i před rokem), co se týkalo teplot, spotřeby, HDMI2.0, tak nvidia. Vybral jsi si dobře - gratulace, nyní Ti teda ta hra podle toho testu vychází tak, že hraješ v 34fps? No to si ale moc nezahraješ a stejně by to chtělo s upgradem monitoru vyměnit i grafiku - upgrade na RX480ku, ne?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jo, zase na total war 30+ fps a freesync nieje problem, raz za uhorsky rok zahliadnem sek obrazu, inac vsetko ok, aj pri velkych bitkach
a ano, teraz upgrade, rx 480, s tym freesync som sa zapisal len jednej znacke :)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Z tohoto celeho akurat tak vyplyva, ako je pozadu SW za HW a ze je smiesne si honit pindikov nad par percentami rozdielu vo vykone HW, ked poriadne napisany SW/API dokaze vytazit o desiatky % viac.
Nakoniec - toto uz davno plati aj pri beznom HW ako su CPU.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.